Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Schattige lingerie van Sonia Rykiel morgen live bij H&M
Winkelketen H&M slaagt erin om haast wekelijks uit te pakken met
niets nieuw. De collectie van Jimmy Choo is nog maar net de deur uit of
het wordt al uitkijken naar een nieuwe designercollectie. Morgenavond
wordt namelijk tijdens een heuse catwalkshow de lingerielijn van Sonia
Rykiel in Parijs voorgesteld, de ontwerpen liggen in de winkels vanaf 5
december.
Topmodellen op de catwalk Ook jij kunt deze catwalkshow meemaken, je volgt hem vanaf 23 uur live op de website van H&M.
De show werd bedacht door het genie achter de catwalkevenementen van
Chanel Etienne Russo. Een reden om morgen op post te zijn? Kijk maar
naar de veelbelovende foto's van de collectie, die door topmodellen als
Lara Stone (de vervangster van Madonna voor Louis Vuitton) en Caroline
Trentini geshowd zal worden. Het is nog even wachten op de
kledingcollectie ontworpen door Sonia Rykiel, die ligt vanaf 20
februari in de winkels.
Vanuit Rusland is de nieuwste trend qua winterschoenen overgewaaid.
Fashionista's dragen nu de Valenki: een traditionele Russische laarzen
vervaardigd uit vilt. In Nederland veroorzaakten ze alvast een hype bij
schoenliefhebbers, hier is het nog even afwachten. Tot min -40 Het
is even wennen als je de Valenki ziet, het lijkt bizar dat binnenkort
alle fashionista's deze laarzen zullen dragen. Dat was bij de Uggs of
de Crocs echter ook zo. De laarzen worden in Rusland al 300 jaar
gedragen en zouden beschermen tegen de koude bij temperaturen tot -40.
Trendy vrouwen pikten de traditionele schoen op en willen het nu
bombarderen tot dé wintertrend. De Slovz
wordt met de hand gemaakt en daarom is elk paar uniek. Volgens de
traditie mag je er de schaar inzetten of de schacht omslaan om hem naar
je eigen stijl te costumizen. Ook kun je er makkelijk op borduren.
Leuk alternatief Bij
droog weer draag je de laars zo, als het regent, kies je best voor de
rubberen overschoen, die hem beschermt. Als je deze winter dus niet in
de afgezaagde Uggs wil rondlopen, is de Slovz een leuk alternatief. De
prijs voor deze handgemaakte schoen valt al bij al mee, je betaalt 139
euro.
De fameuze
pointeschoenen van Alexander McQueen doen in modemiddens al een tijdje
stof opwaaien. Ze sprongen eruit op de catwalk, ze werden bejubeld om
het verrassings- en vernieuwingseffect, maar niemand dacht dat iemand
ze ook daadwerkelijk zou kopen. Mis poes, want McQueen kan de vraag
naar de dingen nauwelijks bijhouden.
Wat
is er speciaal aan deze schoenen? Ten eerste is er de opvallende,
smalle, erg hoge hak van zo'n 25 centimeter. Tweede opvallende punt: de
afgeplatte punt van de schoen, die dient om het evenwicht te helpen
bewaren. Immers, met zo'n hoge hak loop je letterlijk op je tenen en er
moet toch iets voorzien worden om het evenwicht te bewaren.
Of
ze ook werkelijk op de rode loper en in het straatbeeld zullen opduiken
valt nog af te wachten, maar zeker is dat de trend naar extravagante
schoenen niet bepaald aan het sterven is, integendeel. Het lijkt alsof
de honger naar schoenen, opvallende schoenen en hoge schoenen, steeds
groter wordt.(br.nina)
Vergeet domme
blondjes met diepe decolleté's, blote buiken en korte rokken. De
nieuwste modetrend heet 'geek chic'. Nog altijd sexy, maar met een
vreemd, nerderig kantje. Denk: grote, strenge (vintage) bril, t-shirts
met opschriften die verwijzen naar wiskundige theorieën,
fysicaformules, gadgets, games of stripverhalen.
De
stijl verschilt in grote mate van 'gewone' geeks, die sociaal
onaangepast en wars van alle modetrends, hun ding blijven doen. Om
'geek chic' te zijn moet je je geekgehalte een beetje opleuken.
Mannen: zo geek als mogelijk Zowel
vrouwen als mannen kunnen 'geek chic' zijn, maar er gelden andere
regels. Mannen mogen zowat alles, tot op het randje van 'moderamp',
naar de modenormen dan. Broeken met smalle pijpen in rare kleuren,
T-shirts met vreemde prints, gecombineerd met een opvallend vest of een
originele hoed, en liefst in een combinatie die vloekt.
Vrouwen: ingetoomd door Hollywood Dat
is de vrouwelijke geeks niet gegund, of althans niet meer. Waar zij in
het begin ook helemaal loos mochten gaan, wordt dat nu ingeperkt en
niet in het minst door de Hollywoodinvloed.
Wie als vrouw het
dichtst bij de oorspronkelijke bedoeling wil blijven, houdt het best zo
alternatief mogelijk. Vale jeans, sneakers, nerdy T-shirt en een trui
met capuchon.
Maar steeds vaker wordt de term gebruikt voor
trendy zakelijke vrouwen met een opvallende, zwarte, grote bril. Ze
dragen dit bij een kokerrok, hoge hakken en een preutse blouse, en
lijken zo eerder op de geekversie van de sexy bibliothecaresse. Helena
Christensen, Scarlett Johansson en 30 Rock-ster Tina Fey zijn voor
Hollywood de ideale ambassadrices.
Tv Wie
echt de innergeek in zich wil ontdekken, kijkt best naar series als
'Flight of the concords', 'The big bang theory' en 'The IT-crowd'. Wie
daar niét gillend van wegloopt, kan 'geek chic' met recht en reden
dragen.
Eén-omroepster Evy Gruyaert heeft een eigen juwelenlijn ontworpen. Die stelde ze donderdagavond voor in de Bed & Breakfast Boulevard Leopold in Antwerpen.
Gruyaert maakte zelf de schetsen en ontwerpen, waarmee ze nadien naar een goudsmid stapte.
Het worden geen ringen met een steentje, zegt Gruyaert over haar eigen collectie. Wel toffe juwelen van hoge kwaliteit die passen in haar wereld 'Malice in Wonderland'. De juwelen kosten tussen 70 en 350 euro.
Mannen krijgen
rokken aangemeten, vrouwen kiezen terug vaker voor een formeel kostuum.
Weer een 'comebacktrend', want het is niet voor het eerst in de
modegeschiedenis dat vrouwen naar een kostuum grijpen.
Marlène
Dietrich droeg er al in de jaren '20. Veertig jaar later lanceerde Yves
Saint Laurent het vrouwenkostuum opnieuw én met succes. Vandaag is
vooral Stella McCartney grote fan, maar ook andere merken, zoals
Balmain, pakken er mee uit.
Sterk en onafhankelijk Allemaal
goed en wel, maar voor wie is zo'n kostuum bedoeld en hoe draag je dat?
Hou er rekening mee dat het kostuum je sterker, mannelijker en
onafhankelijker doet lijken. Wil je net je vrouwelijkheid uitspelen,
dan kies je beter voor een rok.
Investeer Kies
altijd voor een kostuum dat goed is van snit. Dit kost meestal wel wat,
maar een of twee echt goede kostuums (met een boel bloesjes om af te
wisselen) doen je meer goed, dan vijf 'middelgoede' tot slecht zittende
kostuums. Perceptie is alles, dus mag je in dit geval niets aan het
toeval overlaten.
Zwart met wit Van het
klassieke kostuum wordt eigenlijk niet afgeweken: het is zwart, en het
hemd wit (of in poedertinten). Vrouwen dragen het natuurlijk
onveranderlijk met torenhoge hakken, een it-bag en een goedgekozen
accessoire (een lange halsketting, een grote armband en/of een toffe
broche). Het kapsel is weinig opvallend: een middenstreep, een
zakelijke staart of knot.
Subtiele verschillen veranderen je hele look:
1) klassiek:
Een broek met recht of lichtjes taps lopende snit, een kort jasje,
gecombineerd met een hooggesloten blouse, al dan niet met ruffles of
een strik. Zwart overheerst, mat en glanzend (bv de revers) wisselen
elkaar af. Je kapsel is strak, neutraal en zakelijk.
2) modern:
De broek is breed en baggy, het vest strak, en je bloes laat iets meer
neklijn (of zelfs decolleté) zien. Het kostuumjasje laat je weg.
Dikkere stoffen als wol zijn hier op hun plaats, net als blekere
kleuren (crème, beige, grijs). Je blouse kan wit, lichtblauw of
lichtroze zijn. Je haren draag je bij voorkeur los, al dan niet met een
zwierige baret.
3) Met een twist: Je gebruikt
slechts delen van je kostuum en combineert deze met andere elementen.
Over je cocktail- of avondjurk draag je een blazer, het kostuumvest
wordt gecombineerd met een jeans, je blouse vervang je door een losse
tuniek voor een semi-formeel feestje of een sexy korset.
4) Glam: Haal
alles uit de kast, en ga voor een ronduit glamoureuze kostuumlook.
Felrode lippen, perfect gemanicuurde nagels, minutieus gestylde krullen
en je kan zo naar een bal. Hier kan je variëren tussen 'deftig' (met
een kuise blouse) of 'ultrasexy' (met een zeer sexy blouse).
Los of strak? Stella
McCartney draagt graag losse pakken: een los shirt, een oversized
blazer, een ruime broek. Maar deze stijl flatteert niet iedereen. De
meeste vrouwen zullen grijpen naar gatailleerde ontwerpen. Ook voor een
legging kiezen, zoals Anne Hathaway, is erg gewaagd maar waarom ook
niet? De gouden regel is: Zolang het je flatteert, kan en mag het.
Jurken, rokken, bloesjes en ja, ook hoeden van papier, het passeerde
allemaal op de catwalk in de Boliviaanse hoofdstad La Paz. Ontwerpster
Marion Macedo maakt al sinds 2005 naam en faam met haar papieren
ontwerpen.
Deze keer liet ze zich inspireren door de
feestelijkheden rond de 200ste verjaardag van het land. Ze keek
daarvoor naar tekeningen van 200 jaar geleden om te begrijpen hoe de
mode er toen uitzag. Ook geschiedkundigen werden in het proces
betrokken, om de tradities van die tijd te doorgronden.
De
modellen waren een beetje nerveus om de fragiele ontwerpen te showen,
maar dat bleek uiteindelijk niet nodig. "Eerst maakten we ons zorgen,
maar eigenlijk is het veel gemakkelijker dan met gewone kleren", aldus
model Maywa Jaureui.
Een man in een
rok, het is een beeld dat nog niet helemaal is doorgedrongen. Dat kan
snel veranderen, nu H&M uitpakt met een rok en harembroek voor
mannen. Om het geheel wat stoerder te maken, hoort er ook een een
legging of bermuda bij.
Catwalks Wie
de modecollecties van grote ontwerpers in het oog houdt, kon al
vaststellen dat er volgend voorjaar hier en daar mannenrokken te zien
zijn. Een aantal ontwerpers als Comme des Garçons, Jan Paul Gaultier en
Rick Owens lieten er hun mannelijke modellen in paraderen.
Vraag Ook
H&M heeft dat begrepen, al is het niet voor het eerst dat de
modeketen een mannenrok in de rekken hangt. Volgens
persverantwoordelijke Marianne Neirinckx is er immers enorm veel vraag
naar. De rok zit in de 'Trend-collectie', de meest modieuze lijn bij de
keten. Die lijn is slechts in een beperkt aantal winkels te verkrijgen.
Bij ons is dat enkel in Antwerpen. Voorlopig komen daar geen andere
winkels bij.
Moed en durf Samen met de
rok, krijgt ook de harembroek een plaatsje op de herenafdeling. De
collectie is er binnen een zestal weken te verkrijgen. Buiten trendy
heren, blijft de vraag of we deze stukken in het straatbeeld zullen
zien opduiken. Heel wat moed en durf is nodig om als man de stap te
durven wagen. Maar zo is het ook de dames vergaan toen ze jaren geleden
voor het eerst de broek aanpasten.
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Designteam Comme des Garçons brengt ode aan The Beatles
Het designteam Comme des Garçons is verzot op de liedjes van Paul McCartney en co. Ze wilden de legendarische rockgroep The Beatles dan ook de gepaste eer betuigen en ontwikkelden daarom een eigen Beatles-lijn.
De Beatles-lijn mocht in geen geval deel gaan uitmaken van de reeds uitgebreide souvenirshop van de groep. Daarom baseerde het team zich op het loge van Apple Corps, het Londense bedrijf dat de rechten van de groep beheert.
Omdat Paul McCartney bovendien een overtuigd vegetariër is, wordt er nergens gebruik gemaakt van echt leder. De prijzen van de collectie variëren tussen de 115 dollar en de 860 dollar.
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham brengen samen parfum uit
David en Victoria Beckham vieren hun liefde op een wel erg aparte manier. Zij brengen namelijk samen een parfumcollectie uit.
David en Victoria Beckham willen hun naam steeds verder verzilveren. Na meerdere gezamenlijke lingeriecampagnes brengen ze nu samen een parfumlijn uit. De foto bij de reclamecampagne is alvast helemaal op zijn Beckhams. Zo staat Victoria op iedere foto met de ogen toe, omdat ze geen zonnebril mocht dragen.
Het parfum werd de naam Beckham Signature Story gedoopt. Wanneer de hebbedingen ook in België verkocht worden is voorlopig nog niet geweten.
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Lingerieshow Victoria 's Secret zorgt voor het nodige spektakel
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De lingerieshow van Victoria's Secret is ieder jaar weer een waar
genot om naar uit te kijken. Ware het niet voor de leuke lingeriesetjes
dan wel voor het spektakel. Wij verzamelden de leukste, meest
ophefmakende beelden voor jullie!
Doutzen Kroes, Alessandra Ambrosio, Marisa Miller, Miranda Kerr,
... Het zijn maar enkele van de vele topmodellen die ook dit jaar weer
in een minuscuul lingeriestje over de catwalk paradeerden. Heidi Klum
was er ook bij. Ook al moet ze naar eigen zeggen nog 9 kilo afvallen,
het topmodel zag er verbazend strak en afgetraind uit in haar
engelenpakje.
Vrouwen zijn dol op diamanten, schoenen waar je onmogelijk op kan lopen
en... handtassen. Net als schoenen, heeft de gemiddelde vrouw
behoorlijk wat handtassen. Ook hele dure designerhandtassen doen het
tegenwoordig erg goed. 1000 euro voor een Louis Vuitton is geen
uitzondering, en toch vliegen die tassen de deur uit. Maar waarom?
Waarom zijn vrouwen dol op handtassen?
1) Handtassen staan iedereen Voor
leggings moet je superskinny zijn, een jurk is pas sexy met de juiste
(gematige) curves, en je toffe jeans doet soms een muffintop ontstaan.
Mode stelt zijn eisen, en niet iedereen kan alles dragen. Bij
handtassen is dit hoegenaamd niet het geval. Of je klein, lang, dik,
dun, gesluierd of niet bent: je handtas is je handtas. En is het een
designerhandtas, dan is het een dubbel statement. Beter nog, om een
handtas 'te passen', moet je niet eens kleren uitdoen en geconfronteerd
worden met je cellulitis, bleke winterhuid of (beginnende) vetrolletjes.
2) Handtassen doen je geen pijn Je
skinny jeans bezorgt je slaperige voeten, je hakken geven je pijn aan
je voeten en in een korte rok moet je continu opletten dat je niet te
veel laat zien. Allemaal geen probleem met een handtas: ze geven je
geen blaren, geen cellulitis en geen misvormde tenen. (Tenzij je tas
heel groot is, en je die heel vol propt, dan kunnen problemen met je
nek en schouder ontstaan)
3) Omdat celebs er dol op zijn It-tassen
gaan al een tiental jaren mee. Celebs zijn sindsdien niet weg te slaan
van hun designerbags. Eerst de kleine, bescheiden tasjes die onder de
oksel pasten tot gigantische tassen waar je de helft van je huis mee
kan verhuizen. De favoriet onder de celebs is de redelijk
dieronvriendelijke Hermès Birkin Bag met een wachtlijst van enkele
jaren. Celebs hebben getoond dat je handtas je outfit af maakt, en dus
willen vrouwen dat ook.
4) Alle prijsklasses Designertassen
zijn zeer prijzig, sommige kosten een maandloon (of twee, drie). Maar
ze maken ook kleine, betaalbare tasjes. Of je laat het designerdeel
vallen, en neemt een hippe tas 'naar het voorbeeld van' uit de H&M.
Alleen een celeb merkt het verschil.
5) Nuttig Laten
we niet vergeten dat handtassen gewoon ook nuttig zijn. Je kan er je
gsm, portefeuille (of toch een bankkaart) en wat zakdoeken in kwijt.
Met een grote tas, kan je ook nog een flesje water, een extra trui, een
paraplu, een zaklamp, koekjes en een boek meepakken. Wie wil dat nu
niet?
Wordt zwart straks de nieuwe bruidskleur? Britse weddingplanners
beweren van wel, echte fashionista's kiezen steeds vaker voor de
donkere tint, afgewerkt met zijden en parels. Wie niet geheel in het
zwart durft, kiest voor accenten in de vorm van handschoenen
bijvoorbeeld.
Geschiedenis De
trend is niet zo bizar als het klinkt. Tot de 19 de eeuw hulden
bruidjes zich in verschillende kleuren. Vaak haalden ze hun beste jurk
uit de kast om er geen te moeten kopen. Dat stopte toen koningin
Victoria huwde in een wit, zijden exemplaar. Plots werd de witte kleur
als puur en maagdelijk aanzien.
Trouw In Spanje heeft een zwarte trouwjurk nog een andere betekenis: de bruid blijft haar man trouw voor de rest van haar leven. Ook
actrice Sarah Jessica Parker droeg zwart toen ze in het huwelijksbootje
met Matthew Broderick stapte. Haar bedoeling? De aandacht van haar
wegtrekken, al leek ze daar volgens ons allerminst in geslaagd.
Intiemer Soit,
heel wat bruidjes zijn dezer dagen trots op hun zwarte jurk. "Zwart
wordt de trend voor wie graag een statement maakt", beweren
weddingplanners. "Sommige koppels opteren voor een intiemer feestje om
de kosten te drukken. Zwart is daarbij een goed alternatief, temeer
omdat de outfit vaak nadien nog makkelijk te dragen valt. Zwarte jurken
afgezet met kant en parels zien er bijzonder elegant uit, maar ook
zwarte accenten worden steeds meer bij een witte trouwjurk gedragen.
Goed nieuws voor borstenliefhebbers: de omvang van de borsten van
Nederlandse vrouwen neemt nog altijd toe. Ook goed nieuws voor
lingeriemerken, die hun 'grote maten'-segment uitbreiden.
Al
heeft dat in Nederland een lelijk staartje gekregen: er woedt een ware
lingerieoorlog tussen Marlies Dekkers en Sapph en dan vooral in het
topsegment F, FF, G en GG, zo schrijft De Telegraaf.
Dekkers is
allang gespecialiseerd in beha's voor vrouwen met grote borsten en nu
probeert Sapph een stuk van de koek mee te pikken. Zeer tegen de zin
van de ontwerpster, die Sapph van plagiaat beschuldigt. De twee merken
vechten momenteel een slepende rechtszaak uit.
Zo zou shoppen er in de toekomst kunnen uitzien, zoals je in
onderstaand filmpje kan zien. Althans volgens computergigant Cisco, die
duidelijk goed naar Steven Spielbergs 'Minority Report' gekeken heeft.
In die Sci-Fi-film doet Tom Cruise iets gelijkaardigs met zijn handjes.
Handig
is het wel, ook voor mannen, lijkt ons. Shoppen vanuit je luie zetel en
tijdens de rust van een voetbalmatch, bijvoorbeeld, snel effe die
nieuwe jeans passen...
Modehuis Chanel probeert zijn naam op alle gebieden te versterken, zelfs op de tijdschriftenmarkt. Volgens insiders zou het modemerk namelijk met een eigen magazine op de proppen komen.
Het tijdschrift werd de naam '31 Rue Cambon' gedoopt, naar het appartement waar oprichtster Coco Chanel woonde. Het hebbeding zal wereldwijd bij de Chanelwinkels verkocht worden en bestaat enkel uit foto's van de hand van Karl Lagerfeld. Laatst genoemde steekt zijn fotograafambities al een tijdje niet meer onder stoelen of banken. Wat begon als 'eigen foto's nemen van zijn creaties' groeide al snel uit tot verkochtte foto's voor internationale modemagazines. Lagerfeld creëert met '31 Rue Cambon' dan ook ongetwijfeld een prachtig portfolio voor zichzelf.
Doe je voortaan een aankoop in een dure boetiek, hou je maar beter de
papieren zak bij. In Tokyo vervangen deze winkeltassen tegenwoordig de
handtassen. Sommige fashionista's geven er fikse sommen voor en zeulen
er twee tot drie tegelijk mee.
Dure aankoop De
trend is niet nieuw. Ontstaan in begin jaren '80, flakkert het fenoneem
tijdens deze crisis terug op. Reden? Laten zien dat je jezelf een
aankoop in een dure boetiek kan veroorloven. Doordat je alle uitgaven
immers moet overwegen, wordt een luxe aankoop iets specialer. Ook
blijft de herinnering en het gelukzalig gevoel dat je bij de aankoop
voelde, levend.
Mooiste tas Eender welke
papieren tas meesjouwen, is niet aan de orde. Afhankelijk van de te
vervoeren spulletjes kies je een tas: de meest persoonlijke spullen
verdienen een plaats in het mooiste (lees: duurste) exemplaar. Hoe meer
dat er zijn, hoe beter. Minder persoonlijke eigendommen stockeer je
immers in een minder duur zakje.
Illusie Wie
zich geen bezoekje aan een dure designer kan veroorloven, niet
getreurd. Koop gewoon een papieren tas over en zo geef je toch de
illusie dat er iets duur in je garderobe hangt.
Eindelijk is er
een waardige opvolger voor hét hitkapsel uit de jaren '90, 'The Rachel'
naar het kapsel van Rachel (Jennifer Aniston) uit Friends. Het kapsel
van Blake Lively, actrice in de serie 'Gossip Girl' waar ze Serena Van
der Woodsen speelt, is wat vrouwen willen.
Niet het haar, de levensstijl Blake
heeft lange, blonde, golvende haren die altijd goed lijken te vallen.
Maar het haar zelf is volgens kapper John Barrett niet de reden dat
vrouwen dit kapsel willen. "Het kapsel is maar de veruiterlijking van
een droom. Die vrouwen willen niet echt het haar, ze willen de
levensstijl."
Raar maar flatterend De
22-jarige actrice is een beetje geschrokken van al het gedoe rond haar
haar. "Ik begrijp nog altijd de draagwijdte niet. Maar ik moet toegeven
dat modejournalisten altijd maar vragen bleven stellen over mijn haar.
Een beetje raar, maar wel flaterend."
Veel is er niet aan: af en toe een verzorgend masker, en in een losse dot laten drogen.
Los drogen Een
geheim heeft het kapsel trouwens niet. Haarstyliste Jennifer Johnson
geeft het regelmatig een verzorgingsmasker om het glanzend te houden.
Het golvende, beetje nonchalante effect, wordt verkregen door het haar
in een losse dot te steken en natuurlijk te laten drogen.
Muze van Victoria Beckham Lively
scoort ook op andere vlakken. Zo bombardeerde Victoria Beckham haar tot
haar nieuwste muze. In eerste instantie betekent dat dat Blake de
nieuwste collectie van La Beckham mag tonen aan de wereld. Of de
actrice heeft toeghapt is nog niet duidelijk, maar het is geen geheim
dat Blake dol is op de kleren van Victoria.
Bovendien klikt het
enorm goed tussen hen sinds hun ontmoeting op de New York Fashion Week.
Op vraag van Blake speelde Victoria zelfs een kleine cameo in 'Gossip
Girl'.
Nieuwste it-girl Het is dan ook
veilig om te stellen dat de fleurige twintiger de nieuwste it-girl is.
Waarom? Dat is niet moeilijk te zien. Blake heeft lang, golvend blond
haar, stevige borsten, een strakke buik en lange, slanke benen. Het
perfecte lichaam dus, gecombineerd met een vrolijke uitstraling en een
goed humeur. Meer heeft het publiek niet nodig om stapelverliefd te
worden...
Wat krijg je als Agyness Deyn, Kate Moss en Sienna Miller hetzelfde aantrekken? Inderdaad: een ongelooflijke trend.
Deze keer mag ontwerpster Vivienne Westwood zichzelf in de handjes wrijven. Haar botjes zijn enorm populair bij bekende schoonheden. De 'piratenlaarsjes' werden reeds gedragen door Agyness Deyn, Sienna Miller en ook Kate Moss is een ongelooflijke fan.
Waarom wij de botjes leuk vonden? Dankzij de verschillende lederen bandjes kan je de schoenen zowel casual als chic dragen, en het ontbreken van een hoge hak zorgt ervoor dat ze het perfect schoeisel zijn voor een glibberige Belgische regendag.