Wordt het cosmeticamerk van Kylie Jenner binnenkort het meest succesvolle beautymerk ter wereld?
Vandaag blaast de Amerikaanse realityster Kylie
Jenner 20 kaarsjes uit. En terwijl het soms moeilijk is om te beseffen
dat onder die laag van metamorfoses zo'n piepjonge vrouw schuilt,
bewijst Kylie met haar beautybedrijf volwassen van geest te zijn.
Sterker nog, als het succes van Kylie Cosmetics blijft groeien, stoot
het de grootste beautybedrijven zonder veel moeite van hun troon.
Kylie Jenner lanceerde zo'n 18 maanden geleden samen met
moederlief Kris Jenner haar beautylijn Kylie Cosmetics. Wat begon met de
befaamde Kylie Lip Kits groeide in sneltempo uit tot een volwaardig
make-up assortiment. Inmiddels is Kylie Cosmetics uitgegroeid tot een
miljoenenbedrijf. Over de grootte van het bedrijf werd lang
gespeculeerd, maar nu blijkt dat het succesvolle beautymerk in slechts
18 maanden tijd maar liefst 357 miljoen euro aan producten heeft
verkocht. Over monstercijfers gesproken!
Het is dus opletten geblazen voor andere grote
beautybedrijven, anders mogen we Kylie Cosmetics binnenkort tot meest
succesvolle beautymerk kronen. In vergelijking met andere
beautyproducten is de groei van Kylie's bedrijf op zijn minst gezegd
opvallend. Zo zou Estée Lauder er 10 jaar over gedaan hebben om tot zo'n
426 miljoen euro te komen. Voor Bobbie Brown en Lancôme kostte het
zelfs meer dan 25 jaar om te komen tot een waarde van 1 miljard. Indien
de omzet van Kylie Cosmetics blijft doorgroeien, zoals het de afgelopen
18 maanden heeft gedaan, wordt de waarde van het bedrijf over 25 jaar
geschat op 6 miljard euro. Niet slecht voor een bedrijf dat volledig
draait op e-commerce en sociale media! (br.hln)
|