"De reclamewereld misbruikt de economische crisis om zwarte modellen
niet te moeten gebruiken voor modecampagnes", aldus het topmodel Naomi
Campbell. De modewereld wordt volgens haar steeds meer racistisch.
Campagnes Het
39-jarige zwarte topmodel Naomi Campbell beweert dat grote
modebedrijven weigeren niet-blanke vrouwen te gebruiken om hun
producten te promoten. "Ik zie geen enkele zwarte vrouw, of andere
rassen buiten het blanke, in grote advertentiecampagnes. Vorig jaar was
er een speciale uitgave van de Italiaanse Vogue gewijd aan modellen van
verschillende rassen. Dat heeft wel wat aandacht gekregen, maar
sindsdien is het weer even erg als vroeger. Door de paniek als gevolg
van de recessie, durven adverteerders geen gekleurde vrouwen meer in
hun campagnes gebruiken. Het is een schande."
Blank boven zwart Ook
mode-ontwerper Bruce Oldfield staat het model bij: "Het is waar dat
zwarte meisjes niet langer populair zijn, zowel wat modereportages als
advertenties betreft. Het is nu voor zwarte modellen eens zo moeilijk
om een job vast te krijgen. De crisis maakt het reeds bestaande
probleem nog erger, de advertentiewereld verkiest duidelijk blank boven
zwart."
Harder werken Naomi Campbell was
het eerste zwarte meisje dat op de cover van de Franse Vogue verscheen,
nadat haar vriend Yves Saint Laurent dreigde om al zijn advertenties
uit het magazine te laten nemen als ze Naomi geen kans gaven. Ze was
ook het eerste zwarte model op de cover van de Britse Vogue. Eerder dit
jaar beschuldigde ze de modewereld er van racistisch te zijn. "Hoewel
de Amerikaanse president zwart is, is het voor gekleurde vrouwen nog
steeds moeilijk om het te maken in de modewereld. Ik ben nog altijd een
uitzondering en ook ik moet nog altijd harder werken om op dezelfde
manier te worden als blanke modellen." (br.hln)
Geen crisis voor het Belgische modelabel Mer du Nord. Waar anderen hun collecties inkorten, komt dit modemerk met een geheel nieuwe mannencollectie op de proppen.
Mer du Nord staat garant voor chiquere kledij die je toch een casual uitstraling bezorgen. Vanaf deze winter zijn het echter niet enkel de vrouwen die pronken in tenuetjes van Mer du Nord, het label lanceert namelijk een geheel nieuwe mannenlijn.
Volgens algemeen directeur Fabrice Duchêne is de mannencollectie geen al te grote verrassing. Zo bestond de vraag en het idee al een tijdje, maar moesten de productieateliers en de winkels klaargestoomd worden om de grotere collectie aan te kunnen.
Graag of niet, de
zomer loopt op zijn einde. Wie de herfst- en wintermode ziet, laat het
niet aan zijn hart komen. Vrolijk en kleurrijk gaan we de koude
tegemoet. De ruitjesprint hoort daar ook bij en enige subtiliteit is
niet nodig.
Garderobe Ruiten
zijn hot volgend seizoen. Vorig jaar werd de Schotse ruit al terug
gesignaleerd en dat lijkt de komende maanden niet anders. In combinatie
met wol of flanel en een wijde broek, was dit ooit dé look voor wie
naar het platteland trekt om te wandelen, te jagen en te onthaasten.
Vandaag mag de ruit overal gezien worden: ook jurkjes, tailleurs,
bloesjes of panty's worden gespot in deze opvallende print. Zelfs
schoenen en tasjes mogen niet ontbreken.
Net voor je naar het zwembad trekt scheer
je nog snel je bikinilijn, maar eenmaal aangekomen merk je dat je huid
vol met rode bultjes staat. Wij geven enkele tips om scheerbultjes
tegen te gaan.
Wanneer je je haren scheert, snij je ze schuin
af. Dit zorgt al snel voor bultjes en irritaties. Scheer dus steeds met
de groeirichting mee en gebruik een mesje dat niet te scherp is.
Probeer ook om je mesje niet op je huid te 'drukken'. Dit geeft
namelijk meer kans op irritaties. Toch nog last van huiduitslag na het
scheren? Smeer dan even wat Razor Bump Relief crème van Kiehl's. Die
laat bultjes, rode puntjes en irritaties als sneeuw voor de zon
verdwijnen.
Diademen zijn weer helemaal in. Dat bleek al uit de serie Gossip Girl,
waar hoofdpersonage Blair Waldorf standaard een diadeem draagt. Nu
heeft ook Victoria Beckham de trend geadopteerd.
In
het Engels heten de diadeems 'Alice band', wat een specifiek soort
diadeem is. Ze zijn bijna altijd gemaakt uit een stevig, onbuigzaam
materiaal zoals plastic of een licht metaal, en ze zijn versierd met
een kuise strik, glanzende steentjes of uitbundige bloemen. Ze kunnen
zowel heel breed als heel smal zijn, en bestaan in alle kleuren.
Maar
Victoria Beckham zou Victoria Beckham niet zijn als ze geen eigen
interpretatie aan het fenomeen gaaf. Waar de meeste mensen zo'n diadeem
op hun hoofd zetten, zet zij er haar korte haren mee recht. De normaal
stijlvolle, soms zelfs stijve Victoria ziet er daardoor redelijk rebels
en punk uit.
Voor wie er nog aan zou twijfelen: wat Victoria
Beckham draagt en verkiest heeft tegenwoordig een reële impact op de
modewereld. Waar twee jaar geleden niemand la Beckham serieus nam,
wordt nu over het algemeen toegegeven dat ze kan ontwerpen en wel iets
van mode weet. (br.hln)
Zo scoor je op internet designerkledij voor een prikje
Zo scoor je op internet designerkledij voor een prikje
De tijd van lelijke afdankertjes in de meest onmogelijke maten in
outletwinkels is ondertussen voorgoed voorbij. Slimme fashionista's
scoren op het internet de mooiste designerstukken voor een fractie van
de prijs.
Nu perfecte periode Uit
een recent onderzoek blijkt dat met de crisis de omzet van
outletwinkels in Groot-Brittannië met 20 procent is gestegen. Kledij
kopen aan interessante prijzen is dus in. We geven je alvast enkele
tips om goede koopjes op de kop te slaan. Het einde van augustus is de
perfecte periode om outletwinkels af te schuimen. Je vindt nog veel
zomerstukken, maar ook herfstkledij is al beschikbaar.
Internet Het
laatste jaar steeg het aantal outlet webshops met bekende merken voor
een prikje. Zoek vooral naar jasjes en breiwerk, want dit zal ook
volgend seizoen trendy zijn. Ook een eenvoudig zwart jurkje is ook
altijd een hit. Vermijd drukke prints, die zijn snel weer uit de mode.
Daarnaast is het goed om voor gevestigde waarden te kiezen. Een paar
stiletto's van Louboutin, een jeans van Calvin Klein, een handtas van
Dolce en Gabbana of een chique hemd van Armani. Loop niet in de val om
een stuk te kopen dat je zag bij een celebrity. De kans is groot dat je
er niet evengoed mee staat als Victoria Beckham.
Enkele webshops die de moeite waard zijn: - De beste outletwinkel is theoutnet.com, je vindt hier alles van Prada tot Louboutin. De site is overzichtelijk en biedt goede deals aan. - Op yoox.com vind je onder 'Sale' ook interessante kortingen. - Asos.com
heeft ook een onderdeel met outletkledij. Je scoort er jurken van Miss
Sixty en andere merken aan meer dan de helft van de prijs.
Britse kapper rekent 23.000 euro aan voor knipbeurt
Britse kapper rekent 23.000 euro aan voor knipbeurt
De Britse kapper Stuart Phillips zegt dat zijn klantenbestand duidelijk
gegroeid is sinds de crisis, ook al kost een kappersbeurt bij hem bijna
23.000 euro. Hij is vooral populair bij vrouwen van Russische
miljardairs en tal van Britse celebs.
Stuart Phillips
Peulenschil Je
vindt het salon in Covent Garden in Londen. In 2007 betaalde je nog
9.000 euro voor een knipbeurt, nu is dat al gestegen naar 20.000 euro.
"Sommige klanten vinden dat een correcte prijs om mijn onverdeelde
aandacht te krijgen. Ik sta de ganse dag ter hun beschikking en lever
de beste service. Het lijkt veel geld, maar voor mensen met een miljard
op de bank, is die 23.000 euro een peulenschil. De crisis heeft mijn
zaak zelfs goed gedaan. In onzekere tijden verwennen mensen zichzelf
graag."
Serena Williams Als je een
vriendin meebrengt, krijgt zij een speciaal tarief van 'slechts' 9.000
euro. Stuart Phillips staat bekend om zijn luxueuze haarstijl, hij
stopte voor miljoenen ponden aan diamanten in het haar van Serena
Williams voor een feestje in Wimbledon. Dankzij een reportage in de
Russische Vogue is het salon momenteel populair bij Russische
miljonairs.
Wat je krijgt voor bijna 23.000 euro: - De onverdeelde aandacht van Stuart Phillips. Als je het salon reserveert, sluit hij het af voor het publiek.
- Een luxueuze auto die je komt halen bij je privévliegtuig of op de vlieghaven.
-
Een lang gesprek over je dagelijkse routine om te ontdekken hoelang je
nodig hebt om 's ochtends klaar te geraken. Ook worden de
gelaatstrekken en het figuur uitgebreid bestudeerd. Op basis daarvan
kies je samen met Phillips je nieuwe coupe.
- Voor de knipbeurt krijg je een relaxatiesessie met massage in een speciale, afgesloten ruimte.
- Luxueuze haarproducten die speciaal voor je worden uitgezocht door Phillips.
- Champagne, een chique lunch en cocktails. Ook kun je een eigen chefkok aan het werk zetten.
- Je krijgt een personal shopper als je wil dat er tijdens je knipbeurt in London gewinkeld wordt.
- Een persoonlijke assistant, een dog walker, een tolk en drie bodyguards.
Tegenwoordig is de fiets het meest trendy accessoire. We geven je de
beste en natuurlijk meest fashionable redenen om je auto te laten staan
en voor het stalen ros te kiezen.
Mooie voorbeelden Tal
van trendy, elegante vrouwen als Elle Macpherson, Uma Thurman, Kate
Hudson en Agyness Deyn bewijzen dat je er glamoureus kan uitzien
tijdens het fietsen. Nog steeds niet overtuigd? Tal van blogs als copenhagencyclechic.com bewijzen dat steeds meer fashionista's naar een tweewieler grijpen.
Elle Macpherson op de fiets.
Mooie fietsen De
tijd van de lelijke fietsen is voorgoed voorbij. Verschillende
modemerken als Hermes en Chanel ontwierpen een stalen ros. Wil je een
goedkoper exemplaar dan is de Danneborg Velorbis iets voor jou. Denk
aan de oude Hollandse retrofietsen, met trendy mandje, waar je je
it-handtas of hondje in kwijt kan.
Vriendschap In
Groot-Brittannië is het aantal fietsgroepen de afgelopen vier jaar
razendsnel gestegen. De ideale manier om nieuwe vrienden te leren
kennen. Verder is er ook veel solidariteit onder fietsers in steden, ze
lachen naar elkaar als ze wachten aan een rood licht.
Accessoires Je
kunt de coolste accessoires kopen voor fietsen. Denk aan kleurrijke
fietstassen of een funky bel. Er bestaan zelfs trendy mutsjes waarvan
je niet eens ziet dat het eigenlijk een fietshelm is.
Fietshelm vermomd als trendy hoedje te koop bij Cyclechic.co.uk.
Milieuvriendelijk Het
verlaagt niet alleen je ecologische voetafdruk, het is ook goedkoper en
je moet geen rekening meer houden met tijdsschema's van bussen en
treinen. Je vertrekt wanneer je wil. Sommige bedrijven geven een
fietsvergoeding. Als je op een redelijke afstand van het werk woont,
kan dat snel aandikken tot een aanzienlijk bedrag.
Danneborg Velorbis
Sport Het
is een ideale manier om meer te bewegen. Fietsen heeft als voordeel dat
het vermoeiend is, maar je spieren niet te erg onder druk zet. Je
verbrandt er 500 calorieën mee in een halfuur.
Calvin Klein brengt figuurcorrigerende jeans op de markt
Calvin Klein brengt figuurcorrigerende jeans op de markt
Calvin Klein wil alle vrouwen laten genieten van het perfecte figuur. Speciaal daarom ontwikkelden ze een figuurcorrigerende jeans.
De jeans moet de vrouwelijke contouren verder perfectioneren. Zo zou je rondere, strakkere billen krijgen in de broek. Om de nieuwe lijn te promoten deed Calvin Klein ook deze keer weer beroep op Eva Mendes. Enige nadeel: de figuurcorrigerende broek is voorlopig enkel verkrijgbaar in de skinny jeans-uitvoering.
Op de catwalk van
Dior paradeerden vrouwen met jarretellen en beha's. Er is haast nog
geen zomerfestival voorbij gegaan waarbij Lily Allen haar ondergoed met
luipaardprint liet zien. We leren je hoe je stijlvol je lingerie showt
deze herfst.
Dit topje van Topshop is een veredelde retrobeha.
Chique hotpants Deze
herfst moeten vrouwen niet verlegen zijn om hun ondergoed, net als Lady
Gaga of Lily Allen, te tonen. Je vindt tal van chique hotpants in de
winkels en die zijn niet bedoeld om verstopt te worden onder andere
kledingstukken of om in je kast te blijven hangen. Deze look is
natuurlijk niet altijd en overal gepast, maar het kan perfect voor een
avondje uit. Combineer met dikke, ondoorzichtige panty's, een kanten
doorzichtig topje, stiletto's en een chique blazer. Wil je wat meer
vlees tonen, kies dan voor lange kousen die tot halverwege je billen
komen.
Topje van asos.com.
Ben je wat meer verlegen, probeer dan een jeansbroek of
lederen legging te combineren met een topje geïnspireerd op een
retrobeha.
Donkere, sombere kleuren als zwart en grijs overheersen de collectie,
die opvallend vaak is afgewerkt met de lovertjes of 'pailletjes' die in
de jaren '80 zo populair waren. Daarmee surft Moss duidelijk op de
revival van de 80s-trend. Ook heeft ze haar eigen 'boyfriend-blazer',
zijn opvallend veel jurkjes of topjes afgewerkt met doorzichtig gaas of
bestaan kledingsstukken (gedeeltelijk) uit leer.
Preuts Ook
vaak opgemerkt als afwerking: mariene elementen of een vlinderprint.
Ouderwetse gebreide truien (met hartjes in verwerkt) zijn er ook, net
als opvallend preutse want hooggesloten jurken. Qua lengte zijn ze
minder preuts: tot boven de knie. Hoewel er ook al eens een jurk of jas
tussenzit die tot aan de enkels reikt.
Lelijk of mooi? Sommige
kledingsstukken zijn heerlijk vintage, andere zijn schrikwekkend
lelijk, zoals de harige jas (of jurk?) uit schijnbaar één stuk of de
rode blouse in doorzichtig gaas, met daaronder een wit hemd. Andere
ontwerpen: zoals de kuise, enkellange zwarte jurk of een vrolijk
vlindertopje maken dat weer helemaal goed.
Actrice en model Liv Tyler brengt parfum aan in haar navel, omdat ze zo het gevoel heeft dat de geur een deel van je wordt.
Trucjes van mama "Ik
kreeg de tip van mijn vader, zanger bij Aerosmith. Ook breng ik parfum
aan op de onderkant van mijn voeten", aldus Liv Tyler. Daarnaast
verzamelde de mooie actrice nog tal van beautytips bij haar moeder, het
model Bebe Buell.
"Mijn moeder en grootmoeder waren modellen
en ze verzorgden hun huid zo goed dat ik trucjes van hen overnam. Ik
kruip niet in mijn bed voor ik mijn huid reinig, verstevig en
hydrateer, het maakt niet uit hoe laat het al is. Regelmatig verwen ik
mezelf ook met een gezichtsmasker. "
Roze lipstick Ook
gebruikt ze lipstick als blush omdat het langer blijft zitten. "Breng
de kleur aan op je wangen zodat het wat vlekkerig lijkt. Ik verkies ook
roze lipstick boven rode, want die kun je nog steeds aanbrengen na
enkele cocktails."
Een kleine foto van het naakte model Lizzi Miller op pagina 194 van het
magazine Glamour veroorzaakte een grote heisa in Amerika. Lizzi heeft
namelijk maatje 44, weegt 81 kilo en kampt duidelijk met een buikje.
Rondingen De
foto illustreert in het Amerikaanse magazine Glamour een artikel over
zelfvertrouwen in het septembernummer. Veel lezers reageerden dat ze
blij waren een model met een normaal figuur in een modemagazine te
zien, in plaats van de gebruikelijke magere vrouwen. De hoofdredactrice
Cindi Leive zegt in haar blog dat ze overrompeld wordt door mails en
brieven.
Gewoon meisje Sinds haar
modelopdracht kwam ze al in tal van televisieshows om te praten over de
foto. "Ik ben net zoals elk ander meisje, ik heb ook complexen over
mijn lichaam. Het eerste wat ik dacht was: "Oké, dit is niet de meest
flatterende pose." Ik boog voorover, wat mijn buikje benadrukte. Er
kwam geen photoshop aan te pas, dit beeld is echt. Maar ik voelde me
goed op dat moment en dat zie je aan de foto", aldus Lizzi.
Lizzi Miller, foto: Glamour.
Meer ronde vrouwen? Of
dit nu betekent dat we meer van dit soort vrouwen gaan zien in de
modebladen, valt nog af te wachten. Maar hoofdredactrice Leive zegt
wel: "Glamour luistert naar haar lezeressen en wij proberen alle
mogelijke soorten schoonheid in de verf te zetten."
Word je al helemaal ontspannen bij de geur van thee, dan zijn de
t-shirts 'Tea for Two' van het Italiaanse merk Vintage 55 eecht iets
voor jou. Ze zijn namelijk geparfumeerd met de geuren van de
theevarianten Prince of Wales, Earl Grey, Lady Grey, English Breakfast
en Darjeeling van Twinings.
Mooie prints Wij
vielen vooral voor de mooie, vrouwelijke, retroprints op de t-shirts.
De kledingstukken zijn ook gemaakt met veel oog voor detail, het
etiketje is namelijk een theezakje. Je betaalt 78 euro voor een
exemplaar, meer info krijg je op het nummer 03/231 98 78. (br.hln)
Wie ervan droomt een eigen modezaak te beginnen, haalt maar beter
binnenkort het nieuwste Nintendospelletje in huis. 'Style Boutique'
neemt je mee achter de schermen van een eigen modezaak. Het laat zien
hoe je een eigen winkel kan runnen en bepalen welke kleding je daarbij
wil verkopen.
Advies Je
begint bij het spel als assistente in een kledingwinkel. Daarbij
adviseer je klanten over hun outfits. Elke klant heeft zijn eigen stijl
en persoonlijkheid en dus komt het erop aan de klant tevreden te
stellen. Heb je dat voldoende onder de knie, kan je een eigen shop
beginnen. Daarbij kan je zelf de inrichting bepalen, de etalage
indelen, reclame maken en soldenverkopen houden. Geld dat tevreden
klanten binnenbrengen, kan je nadien gebruiken voor de inkoop van
nieuwe collecties.
Trends Wil je op de
hoogte blijven van nieuwe trends, bezoek je speciale modeshows in de
'Exhibition Hall'. Ook virtuele magazines houden je op de hoogte van de
laatste trends. Nadien kan je inkopen uit 10.000 ontwerpen van
verschillende merken en stijlen. De uitdaging bestaat erin de
'must-have' van het seizoen in je etalage te kunnen krijgen.
De outfits zijn daarbij via de Multiplayer-stand te verkopen aan spelers over de hele wereld.
Catwalk Wedstrijden
op verschillende niveaus dagen de virtuele shopmanager uit zijn stijl
te showen op de catwalk. Degene met het beste modegevoel ontvangt een
exclusieve prijs voor zijn winkel. Leuk detail: de interne kalender van
de Nintendo DS/Dsi laat de collecties synchroon lopen met de collecties
in de werkelijke seizoenen.
Style Boutique is vanaf 30 oktober in Europa verkrijgbaar.
Deze herfst vind
je zowat elk kledingstuk in leder, strakke rokjes, broeken, jurken en
zelfs topjes. Dit materiaal is niet langer enkel bestemd voor rock
chicks, leder is nu stijlvol, zolang het maar strak zit.
Jurk à la Angelina Jolie van Mango bij asos.com.
Stijlvol en sexy Ontwerpers
bij Balmain en Yves Saint Laurent vonden de rocklook opnieuw uit op de
catwalk. En nu Angelina Jolie met een strakke jurk, Agyness Deyn met
kokerrok en zelfs onze eigen Sandrine met een strak minirokje bewijzen
dat het stijlvol en sexy kan zijn, is leder helemaal terug van
weggeweest. In winkels zie je dat het materiaal niet langer enkel voor
punkers is. Bij Topshop en New Look vind je tal van mooie jurken,
stoere jassen, strakke rokjes en zelfs topjes.
Minirokje bij asos.com.
Hoe combineren? Een
stoer jasje past bijna bij alles, van een jeans tot een mooie retrojurk
en vrouwen van bijna elke leeftijd kunnen dit aan. Voor een echt
vrouwelijke look draag je een lederen kokerrok, gecombineerd met een
stoere t-shirt met print of een frivole blouse. Echte durvers gaan voor
de look van Angelina met een sexy jurk. Ook is leder de ideale manier
om een outfit wat stoerder te maken, kies voor een handtas met
spijkers, denk aan de biker chick.
De zonnebril mag al uit de kast. Ben je toe aan een nieuwe, is het
belangrijk een degelijke aan te schaffen. Een goede zonnebril is zeer
belangrijk, eenvoudig gekleurde glazen zijn niet voldoende en doen meer
kwaad dan goed. Volgens Medicalfacts moet de zonnebril niet alleen
tijdens de zomer op, maar ook tijdens bewolkte dagen.
Tips -Vijftig procent van de uv-stralen dringt door het wolkendek heen en daarom zijn ook bewolkte dagen
een reden om je zonnebril op te zetten. Gelukkig bestaan er heel wat
hippe en leuke modellen die een zonnebril tot een musthave accessoire
maken.
-Even belangrijk zijn echter de glazen.
Eenvoudige glazen volstaan niet. Een goede zonnebril moet niet alleen
beschermen tegen verblinding, maar ook zoveel mogelijk uv-stralen
filteren en de kleuren waarheidsgetrouw weergeven. Let ook op de
Europese normen. De bril dient CE en UV-400 te vermelden.
-Glazen worden onderverdeeld in vijf categorieën
van bescherming: categorie 0 is puur esthetisch, categorie 1 beschermt
tegen zwak zonlicht, categorie 2 beschermt tegen middelmatig zonlicht,
categorie 3 beschermt tegen sterk zonlicht en categorie 4 is alleen
geschikt voor buitengewone omstandigheden. Denk maar aan de bergen of
op zee en is niet aangepast voor het rijden met de auto.
-Over
het glas valt heel wat te vertellen. Zo beschermen minerale glazen
beter tegen krassen, maar minder tegen schokken. Dit type is minder
geschikt voor sportieve activiteiten. Organische glazen zijn lichter en
wel bestand tegen schokken. Hou ook rekening met de grootte van de glazen.
Zijn de glazen te klein, kunnen de uv-stralen nog langs boven, onder en
opzij doordringen. In de bergen en de sneeuw bijvoorbeeld is een
zonnebril met omsluitende glazen vanaf de wenkbrauwen tot de zijkanten,
een noodzaak.
-Ooglenzen kunnen eveneens een
aangepaste zonnebril verdragen. De ooglenzen beschermen tegen de
uv-stralen en verblinding, maar zowel de oogleden als het oogwit zijn
nog onbedekt. Idem voor fotochromische glazen, die wel hun tint
aanpassen aan het licht en dus verblinding tegengaan, maar die op zee
of in de bergen niet geschikt zijn.
-Ook kinderoogjes
verdienen bescherming. De ooglens van kinderen jonger dan 12 jaar,
biedt immers nog geen natuurlijke bescherming. Hun pupil is groter en
de weefsels bevatten minder pigmenten. Hun ogen laten bijgevolg meer
licht en uv-stralen door.(br.hln)
Stiletto's zijn trendy én sexy, het enige nadeel is het ongemak dat
deze stelten veroorzaken wanneer je je voeten omzwikt op een oneffen
ondergrond. Een plastic hulpstuk dat je over de hak schuift voorkomt
dat.
Makkelijk of te lelijk? De fabrikanten zeggen dat het voordeel van de 'Heaven on heels'
is dat je hakken niet beschadigd raken door de straatstenen, meldt
Elle.be. Helaas moet je er wel iets voor over hebben. Dat lelijk
plastic dingetje onstiert namelijk je prachtige designerschoenen. Heb
je dat er niet voor over, dan zijn een paar hippe ballerina's die in je
handtas passen misschien een betere optie om valpartijen te voorkomen.
De wintercollecties liggen eindelijk in de winkelrekken. Hoogdringend tijd om de nieuwste trends van 2010 even op een rijtje te zetten.
Pistachegroen en fluoroze zijn hotter dan ooit. Chanel is zo gek van zijn nieuwe groentint dat ze zelfs een geheel nieuwe nagellaklijn eraan wijdden. De Jade Green look oogt niet alleen gesofistikeerd. Het past ook perfect bij andere kleuren groen, zwart, wit en grijs. Black is back
Ook zwart krijgt deze winter een opkikker. Zo zal je nog maar weinig effen zwarte jurkjes vinden. De zwarte stukken in fluweel, satijn, leer en mousseline zijn steeds bewerkt met een grafische print à la Ann Demeulemeester en Versace.
Vorige winter waren schoudervullingen hip, en deze winter wordt dat enkel maar drastischer. Opvallende schouders zijn dé blikvanger bij uitstek, zo kan je kiezen voor een futuristische schoudervulling of terugkeren naar de Barokperiode. Billy Jean
Michael Jackson mag dan niet meer zijn, zijn modelegende blijft behouden. Glitter en glans kleuren de winkelrekken deze winter. Pailletjes, steentjes, kristallen, ... je kan het zo gek niet bedenken of je vindt het deze winter. Let er echter wel op dat je deze kledingstukken combineert met enkele onopvallende stukken, anders krijg je al snel een kerstboomeffect.
Broeken zijn deze winter asymmetrischer dan ooit. Vergeet die saaie jeansbroek met rechte pijpjes. Deze winter ga je voor sloppy maatpakbroeken, harembroeken, en enkelbroeken met toelopende pijpjes. Opvallend bij al deze broeken is het enorme volume rondom de heupen en de soberheid aan de enkels. Kinky
Vrouwen die wel van een kinky toets houden, kunnen deze winter in hun 'tweede huid' kruipen. Lederen leggings, topjes en rokjes zijn weer helemaal hot. Wanneer je ze combineert met een prachtig paar stiletto's creëer je in no time een ongelooflijke rockerlook. Be a man
Wie deze winter veel businessmeetings op zijn agenda heeft staan, zal letterlijk en figuurlijk zijn mannetje kunnen staan. De nieuwe geklede look is namelijk net dat tikje mannelijker geworden. Niet zozeer in de snit, want daar blijven vrouwen hun prachtige rondingen kunnen uitspreken, als wel in de algemene look. Zo worden de maatpakjasjes tien centimeter langer. Krijgen ze dubbele knopen en lijken decolletés even tot het verleden te behoren.
De bikini bestaat zestig jaar en heeft nog niets van zijn glamour
verloren. Het miniscule stukje stof blijft de populairste strandmode.
Ontstaan De
bikini zorgde in 1949 voor een ware storm in de VS. Verschillende
personen eisten de uitvindig op. Eén daarvan is de Franse Louis Réard.
De man kwam met twee miniscule driehoekjes op de markt die de borsten
dienden te bedekken en een even klein broekje. Zijn ontwerp zorgde voor
heel wat protest. Toevallig werden die periode ook de eerste
kernproeven gedaan op het eiland Bikini. Zo zou de naam zijn geboren.
Filmsterren Het
grote succes van de bikini komt eind jaren vijftig door filmsterren als
Brigitte Bardot en Ursula Andress. Tot op de dag van vandaag wordt
bondgirl Ursula Andress als de meest sexy babe met de bikini beschouwd.
Zo blijkt uit een Britse enquête onder 1.000 vrouwen.