Vanaf je 23ste dien je je dagelijkse verzorgingscrème te verrijken met een lichte anti-rimpelcrème. Zo blijft je huid strak en jong. Dat beweerden cosmeticaproducenten jarenlang. Britse dermatologen waarschuwen echter voor de vele negatieve gevolgen van het vroegtijdige gebruik van een anti-rimpelcrème.
"Niet alleen verspillen jongeren daarmee veel geld, ze beschadigen hun jonge huid ook nog eens permanent. Om te beginnen zijn crèmes sontworpen voor de oduere huid zwaarder en vetter. Hierdoor krijg je sneller verstopte poriën en jeukende bultjes. De zalfjes bevatten ook hoge concentraties aan retinoïden en AHA, zuren die je huid kunnen beschadigen", vertelt de Britse dermatoloog Mayou.
Volgens dermatologen is de beste manier om een jonge huid te behouden nog steeds de meest natuurlijke optie: niet onder de zonnebank gaan, niet roken, en dagelijks een crème met UVA-bescherming gebruiken. (br.she)
Oude rot in het vak Claudia Schiffer mag nog gezien worden. Het
supermodel is op haar 39ste meer dan ooit te bewonderen in
vooraanstaande magazines. Ook het Duitse Vogue wist haar opnieuw te
strikken. Volgende maand fleurt ze het modeblad op.
Vertrouwen De
mama van Caspar (6) en dochter Clementine (4) laat zich nog regelmatig
fotograferen voor de lens van de beroemde Mario Testino. Claudia voelt
zich naar eigen zeggen volledig op haar gemak tijdens de fotoshoot:
"Mario Testino is een van de weinige mensen die ik volledig kan
vertrouwen, bij een shoot met hem zijn er voor mij geen grenzen. Zolang
hij het is, ga ik nog jaren door".
Geen snijwerk Haar
glans en schoonheid lijken nauwelijks te vervagen. En toch is
plastische chirurgie niets voor haar, zo vertelde ze onlangs, uit vrees
voor de effecten op lange termijn. "Ouder worden geldt voor iedereen,
accepteren maakt het makkelijker".
Verzorgingrituelen Haar
goede looks krijgt ze door gezond te leven. De juiste voeding is
belangrijk, maar ook haar verzorging verdient alle aandacht. Make-up
gebruikt ze zelden in haar vrije tijd. "Ik brush mijn haar elke dag en
gebruik goede vochtinbrengers. Voorts droog ik het niet helemaal, mijn
haar blijft wat vochtig, zo krijgt het meer textuur. Zonder mijn
zonnebril wandel ik nooit de deur uit".
De hoed is een populair accessoire deze zomer en dat blijft ook zi deze
herfst. De Britse hoedenontwerpster Katherine Elizabeth speelt hier op
in en deelt haar tips aan vrouwen in workshops.
Ontwerp van Katherine Elizabeth.
Investering Hoedenontwerpster
Katherine Elizabeth is een gevestigde naam in de modewereld. Ze tekende
al voor Dior en Dita von Teese draagt graag haar creaties. Hoeden zijn
deze zomer de manier om je outfit 'up te daten' en komende herfst
zullen ze ook trendy blijven. Helaas is een mooi exemplaar vaak ook een
heuse investering.
Feestjes Daarom besloot
de ontwerpster feestjes te organiseren waar ze een groepje vriendinnen
leert zelf hoeden te maken. Die kunnen ze dan volledig afstemmen op hun
eigen stijl. Ze reist heel er Groot-Brittanië voor rond en haar concept
slaat duidelijk aan. De feestjes zijn er ontzettend populair. Ook zijn
ze vriendelijk voor de portefeuille, voor iets minder dan 40 euro,
materiaal inbegrepen, komt Katherine naar je toe. Meer informatie vind
je www.create-boutique.co.uk.
Het modeshowseizoen is weer begonnen, en ook lingeriemerk Agent Provocateur is van de partij. Veel zwart en wit, in weinig verhullende setjes waarbij opvallend vaak gebruik werd gemaakt van linten én brave strikken.
Wil je er net zo bijlopen als
Blair, Serena, Vanessa of Jenny uit de TV serie Gossip Girl? Met de
nieuwste collectie van topdesigner Anna Sui, lukt dat aardig. Haar
nieuwste outfits zijn allen gebaseerd op de karakters van Gossip Girl.
Vanaf
13 september tot 17 oktober zijn de nieuwe ontwerpen ook online te
verkrijgen. Elk karakter van de serie is duidelijk terug te vinden in
de collectie. Zo zijn Blair's jurken voorzien van hoge kragen en
strikjes en oogt Serena's kleding een tikje uitdagender.
In Europa krijgt één op de negen vrouwen te maken met borstkanker. Goedpassende lingerie is voor veel patiënten een must na zo'n ingrijpende ziekte. Het helpt hen hun vrouwelijkheid en zelfvertrouwen terugvinden. Om alle vrouwen te voorzien van de perfecte beha organiseert het lingeriemerk Marlies Dekkers tijdens de borstkankermaand speciale pasavonden.
"Helaas is het technisch onmogelijk om voor iedere vrouw een aparte collectie te ontwerpen, hoe graag ik dat ook zou willen", vertelt Dekkers. Om alle vrouwen toch te voorzien van de nodige dosis zelfvertrouwen besloot de ontwerpster speciale pasavonden te organiseren voor (ex-) borstkankerpatiënten tijdens de borstkankermaand in oktober.
Dit jaar zal Marlies in samenwerking met chirurg-oncoloog Jean Klinkenbijl het personeel van zowel de eigen Marlies Dekkers Stores als van haar retailers trainen om de verkoop van lingerie aan patiënten te optimaliseren. Vervolgens zullen de winkels en verschillende lingeriespeciaalzaken voor hen een aantal avonden extra opengesteld worden.
Op de website van Marlies Dekkers worden binnenkort de deelnemende winkels bekend gemaakt.
De herfst- en wintercollectie bestaat traditioneel uit veel zwart.
Al lijkt het dit jaar nog een tikje erger, en wordt zwart steeds vaker
met zwart en zwart gecombineerd. Betekent dat dat je géén kleur mag of
kan dragen? Gelukkig niet! Want ook deze kleuren zullen het dit najaar
heel goed doen:
1) Blauw/paarstinten
Lila,
blauwpaars en grijsblauw: ingetogen, bescheiden, koele kleuren die je
in z'n geheel kan dragen of kan combineren met zwart.
2) Warme kleuren
Baksteenrood,
framboosrood en goudbruin kan ook dit seizoen, maar dan niet de felle
versies die pijn doen aan je ogen. Ook hier wordt voor een mattere,
bescheidenere uitstraling geopteerd.
3) Pasteltinten
Dit is een blijver: poederroze, grijspaars, zandtinten, liefst in preutse ontwerpen.
4) Het buitenbeentje
Appelblauwzeegroen: ook een koel kleur, maar toch net iets minder ingetogen dan de blauwe en paarse tinten.
Leren leggings zijn alweer een tijdje hip, maar deze winter breek je er echt alle trendrecords mee. Wij gingen na hoe je de leren legging het best draagt.
Wanneer je lange laarzen over je legging draagt creëer je een rockerige stijl. Lieslaarzen maken het plaatje helemaal compleet. Ben je niet zo'n wild type? Dan staat een paar mooie pumps of enkellaarsjes ook bijzonder vrouwelijk onder je legging.
Je kan de legging best combineren met een jurkje of langer truitje. Je trui moet steeds over je billen komen, anders krijg je al snel een ordinaire look. Let er ook op dat je legging een beetje stretchstof bevat. Dat is niet alleen meer flatterend voor je lichaam, het voelt ook veel aangenamer aan.
Wil je een geheel andere look samenstellen? Ga dan eens voor een broek in een andere kleur. Grijs is deze zomer nog steeds erg hip en het maakt je leren broek ongekend gesofistikeerd.
De vrouwencollectie van Olivier Strelli is dit jaar volledig vernieuwd. Kersverse ontwerpster Nathalie Valentiny hield voor haar eerste collectie niet vast aan de voorgeschreven Strelli-normen, met uitzondering van het warme kleurgebruik.
Waar Olivier Strelli voorheen uitblonk door zijn statige, klassieke haast beangstigend authentieke kledingkarakter, lijkt het modemerk nu een geheel andere weg in te slaan. De nieuwe, en eerste, collectie van modeontwerpster Nathalie Valentiny houdt vast aan het warme kleurgebruik van weleer, maar geeft de kledij een frisse, sexy uitstraling. Doorkijkblouses en atypisch kleurgebruik geven de collectie een jongere look en feel.
Voormalig eigenaar Nissim Israël mag dan niet langer actief zijn in de modebranche, hij blijft actief betrokken bij de licentieproducten en tekende zelfs voor een samenwerking met kousenproducent Cette.
Vrouwen hebben blijkbaar alle vertrouwen in de smeerseltjes die ze op
de huid wrijven. Driekwart leest nooit het etiket van een crème om te
zien welke ingrediënten deze bevat. Zo blijkt uit een Britse rondvraag.
Vertrouwen De
merken die we kennen, boezemen alle vertrouwen in. Vrijwel alle
ondervraagden hebben het volste vertrouwen in de merken die ze
gebruiken. Krijgt het prodcut een natuurlijk label, worden al helemaal
geen vragen meer gesteld.
Onleesbaar Een
andere reden waarom de samenstelling niet gelezen wordt, is omdat de
etiketten niet leesbaar zijn. 1 op 5 beweert dat ze moeilijk te lezen
door te kleine lettertjes of omdat ze op een slecht leesbare plaats
staan.
Moeders En toch zijn er ook
anderen. Een minderheid van de dames leest wel nauwkeurig de
samenstelling en welke impact ze op het milieu hebben. Babyproducten
worden wel met de loupe bekeken, vooral dames met kinderen bestuderen
zorgvuldig de ingrediënten.
Jarenlang waren ze het geliefkoosde accessoire voor stoere jongens. Iedere jonge snaak voelde zich de padvinder der padvinders met het veelzijdige mes van Victorinox op zak. Was je zakmes niet voorzien van een kruis-embleem? Dan hoorde je simpelweg niet bij de groep. Voor al de oudere mannen jong van ziel lanceert Victorinox nu een splinternieuwe eigentijdse kledingcollectie.
Multifunctionaliteit is iets waar alle merken in crisistijden naar snakken. En laat het net dat zijn waar Victorinox in uitblinkt. Ruim honderd jaar geleden creëerden ze reeds een zakmes waardoor alle andere messen in het niets verdwenen. Een mes dat niet alleen kon snijden, maar waar je ook kurken mee kon trekken, touw mee kon doorknippen, nagels mee kon vijlen, schroeven los of vast kon draaien en stukjes hout mee kon doorzagen. Mode
Twintig jaar geleden zette Victorinox zijn eerste voorzichtige stapjes naar een uitgebreider productengamma met zijn eigen horloges, gevolgd door een bagagelijn en tenslotte anno 2009 een eigen parfum en een op en top mannelijke kledinglijn. In de lijn herken je alle kenmerken die je zou toeschrijven aan het messenmerk: mannelijkheid, stoerheid, legermentaliteit en een ongekend sexy en beschermend gevoel. Kledij voor mannen die zich durven vuil maken, die nog weten hoe je een kampvuurtje stookt en die met heimwee terugdenken aan de tijd dat kledij functioneel was zonder meer. (br.she)
Het regent vreemde trends dit seizoen. De nieuwste in het rijtje is een
hoofddeksel in de vorm van konijnenoren. Hoewel ze zeer 'fashionable'
zijn, in zwart, blauw of in netstof, doen deze extra oren toch hard
denken aan de beroemde 'bunny-oren' van de Playboybabes.
Catwalks Madonna
droeg ze al op het prestigieuze Costume Gala in het New Yorkse
Metropolitan Museum. Toen nog unaniem verguisd door de verzamelde
modepers, ondanks hun afkomst: Louis Vuitton by Marc Jacobs.
Maar
ondertussen gelden duidelijk andere regels: de oren werden ook gezien
op de catwalk bij ontwerpster Luella en nogmaals bij Marc Jacobs.
De schuldige Marc
Jacobs lijkt dus de verantwoordelijke (of moeten we zeggen: de
schuldige?) voor dit mode-item. "Ik kreeg het idee bijna per ongeluk.
Een lid van mijn designteam droeg een lint rond haar hoofd, dat zodanig
wat gestrikt dat het op konijnenoren leek. Dat heb ik gebruikt. Ik hou
van het Franse kokette, bijna Playboy-achtige aspect."
Netoren Karl
Lagerson maakte zijn eigen versie voor Maison: de oren bestaan uit
wollen draad, met daartussen een netstof gespannen en een soort kap
voor het voorhoofd. De vorm van de oren verschilt ook: klein en rond
als een beer (of Minnie Mouse), tot lang en recht als een konijn (of
Playboy-bunny).
Topshop verkoopt ze ook, voor amper meer dan 20 euro. Lady Gaga, Lily Allen en de Olsen twins droegen ze ondertussen ook al.
Een ding staat vast: wie ze draagt, zal in elk geval gezien worden. Dagdagelijks gebruik lijkt echter niet meteen aangeraden.
Je kan er niet
naast kijken: schoudervullingen zijn terug in. De schuldige is
modeontwerper Balmain, die enkele collecties geleden de prononceerde
schouders terugbracht met een nogal opvallend korset.
Stilletjesaan
werden schouders weer iets om te benadrukken, iets wat ook zangeres
Rihanna en Victoria Beckham snel doorhadden en in hun stijl
implementeerden.
Ondertussen sprongen zowat alle grote
modemerken op de kar. Balenciaga, Marc Jacobs, Givenchy en Dolce &
Gabbana verwerkten allemaal opvallende schouders in hun wintercollectie.
3 manieren Maar
hoe draag je dat nu? Voor dagdagelijks gebruik naai of plak je best
schoudervullingen in blouses, truien of vestjes. Een minder opvallende
maar duurdere optie is het kopen van kledingstukken met een
uitgesproken snit aan de schouders.
Wie eens stapje zet of een
hapje gaat eten, opteert het best voor een stijlvol topje dat de
schouders definieert, zonder in de verf te zetten. Combineer met een
casual jeans of een nette rok.
De durvers en fashionista's onder
ons laten zich niet tegenhouden, en gaan ervoor. Draag extreme
schouders, hoge vullingen of pofmouwen met zwier, glitter en glamour.
Hou toch rekening met enkele rake opmerkingen!
Was het nu '80 of '30? Schoudervullingen
doen sterk denken aan de jaren '80, een decennium dat op verschillende
manieren terug te vinden is in de mode vandaag. Maar eigenlijk dateert
de schoudervulling uit de jaren '30.
Modeontwerpster Elsa
Schiaparelli verwerkte hem in haar collecties, maar de schoudervulling
werd pas echt populair toen actrice Joan Crawford ze droeg in de film
Letty Lynton. 50.000 Joan Crawford jurken vlogen in geen tijd over de
toonbank. Afwachten of deze revival hetzelfde teweeg brengt.
Vier op de tien vrouwen geven toe schoenen te kopen in de verkeerde
maat, als die er modieus en aantrekkelijk uitzien. Dat blijkt uit een
rondvraag, uitgevoerd door een Britse podologenvereniging.
Pijnlijke voeten Pijnlijke
voetjes nemen echte schoenenfashionista's er graag bij. Vinden deze
dames een allerschattige schoen die niet geheel past, kopen ze hem
evengoed. Liefst 37 procent van de vrouwelijke ondervraagden draagt
zelfs uiterst ongemakkelijke exemplaren als ze daarmee geheel naar de
mode gekleed zijn. 17 procent van de mannen geeft eveneens toe af en
toe naar een verkeerde maat te grijpen.
Problemen Niet
geheel onlogisch, geeft de poll aan dat 80 procent van de dames met
voetproblemen kampt. Gebarsten hielen, ingegroeide nagels of likdoorns
zijn het gevolg. Vier op tien roept daarbij nooit medische hulp in. Een
jammere zaak volgens de vereniging van Podologen, slecht zittende
schoenen kunnen je gezondheid ernstig schaden.
Hakken Hoge
hakken zijn risky, maar ook instappers vormen een gevaar omdat de voet
naar voor kan geschoven worden en de tenen in een verkrampte positie
geraken. Pumps vormen het grootste gevaar, zij geven totaal geen steun
aan de voet en zitten vaak te krap. Volgens de podologen dragen velen
verkeerde schoenen zonder het te beseffen.
Een mascara, vloeibare eyeliner en
foundation zou je na 3 tot 6 maand moeten weggooien. Oogschaduw en
zelfbruinende dagcrème mag je maximaal een jaar bijhouden, je rouge en
lipstick kunnen anderhalf jaar mee en shampoo, douchegel en het
oogpotlood gooi je na 2 jaar weg.
Waarom?
Omdat verouderde cosmetica gebruiken een gevaar kan zijn voor je
gezondheid. Klinkt logisch, maar toch gebruikt driekwart van de vrouwen
hun make-up jarenlang, zelfs als deze van kleur is veranderd of een
funky geurtje heeft.
De belangrijkste reden is dat lipstick
bacteriën verzamelt en mascara en oogpotloden infecties kunnen
veroorzaken. Biologische of natuurlijke make-up gaan minder lang mee
omdat ze weinig bewaarstoffen bevatten, en dus een natuurlijke
broeihaard vormen voor bacteriën.
77,2 procent van de Nederlandse vrouwen wil tijdens het shoppen advies
en de helft weet niet wat bij haar figuur past. Een derde neemt daarom
het liefst een vriendin mee op shoptrip, de partner komt slechts op de
tweede plaats.
Jeans en kantooroutfit Nederlandse
vrouwen hebben het meeste advies nodig bij de aankoop van een ouftit
voor het werk, ook is de aankoop van de perfecte jeans niet makkelijk.
Dat blijkt uit een enquête van vrouwonline.nl. Verrassend is dat
slechts 10 procent van de vrouwen hulp nodig had bij de aankoop van
haar bruidsjurk. De verkoopster in de winkel is niet populair als
adviseur, slechts 12,2 procent van de vrouwen vertrouwt haar.
Ergernissen 37,2
procent van de vrouwen komt het liefst haar hokje niet uit bij het
passen, geen spiegel in het hokje is dan ook een ergernis bij veel
vrouwen. Daarnaast zijn opdringerige verkoopsters die het pashokje
ongevraagd binnen komen, te kleine en donkere pashokjes, gordijnen die
niet alles bedekken en zweetgeuren van voorgangers niet populair.
Voor het nieuwste seizoen van Desperate Housewives laten de actrices
zich van hun meest chique, glamoureuze kant zien. Vooral Eva Longoria
ziet er fantastisch uit in een lange, beige cocktailjurk.
Marcia Cross
Diva's Hoewel
Desperate Housewives niet de meest glamoureuze tv-reeks is, kozen de
makers voor een chique promotiecampagne van het zesde seizoen. De vijf
actrices dragen prachtige vintage jurken en worden afgebeeld in een
retro filmdecor. Eva Longoria lijkt met haar beige jurk bezet met
pailletten op een Hollywooddiva uit de jaren '50 in een oude stoel in
een retro kleedkamer en haar golvende lokken langs haar gezicht. Ook de
satijnen jurk van Teri Hatcher is prachtig en toont een glimp van haar
prachtige benen. Marcia Cross straalt met een schouderloze jurk,
Felicity Huffman schittert in een zwarte avondjurk. Dana Delany valt
vooral op tussen de rest met haar rode trenchcoat en visnetkousen.
Terry Hatcher
Geheimen Naar
jaarlijkse traditie geven de foto's geheimen prijs van het zesde
seizoen. Zo zal Lynette bijvoorbeeld ontdekken dat ze zwanger is. (br.hln)
Op modevlak wordt de aandacht vaak toegespitst op de nieuwste trends,
of wat hopelijk een trend zal worden. Maar wat met de antitrends, de
klassiekers, de kledij die wel eens helemaal 'in' maar nooit helemaal
'uit' is? Zij zijn perfect om deze winter, een winter zonder echte
trends in te slaan en jarenlang van te genieten.
1) Lovertjes
Lovertjes
zijn deze winter zo in, dat ze over een paar maand weer uit zijn. Dit
gezegd: ze zijn ook nooit weer helemaal uit. Het lijkt iets voor een
avondje uit of een feestje, maar je kans ze ook best overdag dragen als
je ze goed combineert. Niet met een jeans, maar wel met wol of leder.
2) De blazer
Zelfs
onder klassiekers een klassieker. Een gemakkelijke en stijlvolle manier
om een broek met t-shirt wat meer uitstraling te geven. Past ook op de
kokerrok, maar wie voor de tulprok gaat kiest best voor een korte
blazer. Altijd en overal bruikbaar, alleen de snit wordt soms (een
beetje) gemoderniseerd.
3) Wijde, rechte broeken
Helemaal
tegen de trend van skinny jeans, leggings en harembroeken in, is deze
broek een flatterende (indien goed gekozen toch), gemakkelijke,
stijlvolle optie voor veel meer vrouwen. En dat zit nog gemakkelijk
ook. Draag ze met een topje dat je instopt, een korte vest en
geprononceerde schouders en (eventueel) een riem.
4) Gebreide kledij
Stel
je er niet onmiddellijk dikke kabeltruien of prikkende jurken bij voor,
breiwerk kan ook 'dun' en elegant zijn. Al is een iets dikkere draad
met een opvallend patroon, altijd een goede keuze als je een statement
wil maken.
5) Neutrale rok
Veel
vrouwen grijpen naar een donkere, effen stof in een poging hun buik,
heupen en/of kont te verdoezelen. Maar zo is het gemakkelijk alleen
sombere kleuren te dragen. Kies daarom ook eens voor een rok in een
neutrale of zelfs felle kleur of print. Blijf weg van glanzende
stoffen, tenzij je kiest voor leder of voor lovertjes. Een A-lijn is
het meest flatterende voor iedereen, de kokerrok vraagt veel werk en
kan je alleen dragen met stiletto's.
6) Leder
Wie
er de benen voor heeft, kan een lederen legging dragen. Anderen kiezen
misschien beter voor een lederen rok of vest. Net als bij jeans,
vermijd je best dat je van top tot teen in leder bent gekleed. Kies
voor een donker kleur, verzorg het goed en je kan het jaren dragen.
7) Blouses en t-shirts
Past
bij zowat elke broek, legging, skinny jeans en zelfs veel rokken. Kies
voor 'luxe-t-shirts', T-shirts die boven de middelmaat uitsteken door
materiaalkeuze of snit, of hooggesloten, gefronste blouses en eventueel
een extraatje aan de schouders.
8) Het enkellaarsje
Sinds
vorige winter weer aan een opmars bezig en duidelijk 'here to stay'.
Het is onmisbaar omdat het gemakkelijk is én toch dat tikje extra
glamour geeft. De enkellaarsjes zijn te dragen op een broek, rok of
jurk en zullen naargelang accessoires stoer, chic of casual zijn. 9) Accessoires
Je
accessoires maken je outfit, geven het leven, kleur en extra sfeer.
Kies wat bij jou (en je kleren) past, en maak er je handtekening van.
10) Pumps
Klassieke
schoenen als pumps passen bij alles en je kan er niets verkeerd mee
doen. Investeer in een goed paar, en laat af en toe naar de hak en de
zool kijken ¿ zo vaak ga je ze dragen.
Er is geen ontsnappen aan de dijlaars komende herfst. De trend, die een
paar weken eerder al werd gespot, is al geadopteerd door A-list
celebrities én door de beroemde schoenenontwerper Jimmy Choo.
Een relatief koopje Choo
pakt in zijn collectie voor de Zweedse kledijketen H&M uit met een
dijlaars, een laars die tot (ver) over de knie komt. Volgens Elle.nl is
de laars gemaakt uit echt leder en zal ze 199 euro gaan kosten. Niet
echt een koopje naar H&M-normen, maar wél naar Jimmy Choo-normen!
14 november Wie
het water nu al in de mond voelt lopen, moet nog geduld uitoefenen tot
14 november. Die dag ligt de collectie van de beroemde ontwerpen in
alle H&M-winkels. Er zullen, uiteraard, schoenen te koop zijn maar
ook kledij en accessoires en dit zowel voor mannen als voor vrouwen.
Sletterig of niet? Toch
blijft het afwachten of de dijlaars echt aansluiting vindt bij de
gewone vrouw. De dijhoge laars heeft immers een niet al te beste
reputatie: het zou sletterig of zelfs hoerig zijn. Maar wij zien wel
een paar voordelen: minder snel ladders in je nylons én warmere benen.
Bovendien blijkt de laars, die in vele kleuren bestaat, toch vooral in
het zwart te worden gedrag op zwarte jurkjes en rokjes. Zwart kleedt af
en geeft altijd net dat tikje extra elegantie aan kledij, en dus ook
aan de dijlaars.
Nederlandse vrouwen vinden sexy zijn belangrijker dan comfort aangezien
70 procent van hen wel een stiletto's draagt die zorgen voor pijnlijke
voeten. Vier op de tien draagt zelfs hoge hakken die niet eens passen. Pumps het populairst Uit
een enquête bij 3000 Nederlandse vrouwen van Styletoday.nl blijkt dat
elke vrouw een paar hoge hakken heeft, de helft zegt altijd een gehakt
rond te lopen. De voornaamste reden hiervoor is dat ze zich er sexy mee
voelen, het maakt ze zelfzekerder omdat het wonderen voor hun figuur
doet. Vrouwen kiezen het vaakst voor pumps (32,3 procent), laarzen met
hak komen op de tweede plaats (24 procent), gevolgd door sandalen (17,6
procent) en enkellaarzen (15,4 procent) en stiletto's (9,8 procent).
Pijn De
crisis zorgt ervoor dat vrouwen niet veel geld spenderen aan hoge
hakken, meer dan de helft betaalt tussen de 50 en 100 euro per paar.
Toch heeft maar liefst 41,8 procent van de vrouwen al eens een paar
schoenen gekocht die niet passen en draagt 71,2 procent wel eens
pijnlijke stiletto's. In de kast van de gemiddelde vrouw staan 2 tot 5
schoenen met hakken die ze nog nooit heeft gedragen. Om pijn te
voorkomen legt 20 procent van de vrouwen speciale gelkussentjes in haar
schoenen, één op de drie neemt een extra paar comfortabele schoenen mee
in haar handtas uit voorzorg.