Ingrediënten voor een perfect shopdagje
Een droge zaterdag, twee vriendinnen, een
lekkere lunch en een nieuwe outfit. Dat zijn de ingrediënten voor een
perfect shopuitje, zo blijkt uit een enquête bij 360 vrouwen tussen 18
en 35 jaar.
Zij werden door PromotionalCodes.org.uk ondervraagd
over wat zo'n dag perfect maakt. Voor een derde van de ondervraagden
waren twee vriendinnen ideaal, terwijl 26 procent liever drie goede
vrienden meeneemt. Voor 21 procent volstond dan weer één goeie vriendin.
Zaterdag
werd beschouwd als de beste dag om te shoppen, met halftien 's morgens
als het perfecte uur om ermee te beginnen. Slechts 26 procent gaat
vroeger op koopjesjacht, terwijl 16 procent rond 11 uur begint.
Voor
ongeveer de helft van de ondervraagden was zacht en droog weer ideaal,
zodat een jas overbodig is. 18 procent verkiest een koele, bewolkte dag,
terwijl hetzelfde percentage het liefst gaat shoppen op een warme en
zonnige dag. Slechts 2 procent gaat graag winkelen als het regent.
De
meeste vrouwen (38 procent) lieten zich het liefst afzetten in de stad
door een partner of een ouder. 28 procent kiest dan weer voor het
openbaar vervoer, terwijl 16 procent zelf met de auto naar de stad
rijdt.
Rond 11 uur krijgt 31 procent van de respondenten zin in
een kopje koffie. Dan is het tijd voor wat geroddel en om te bepalen
welke winkels eerst bezocht zullen worden.
Lunchen doet 34
procent het liefst rond halftwee. Slechts 12 procent zegt daarbij nee
tegen een glas wijn. Het perfecte aantal glazen is twee.
De
ideale aankoop is volgens 96 procent van de vrouwen een complete outfit.
Bij 86 procent staan ook schoenen hoog op het verlanglijstje. Het kopen
van items voor huis of tuin zijn dan weer niet zo belangrijk, want
slechts 2 procent zet die op hun winkellijstje.
Rond vijf uur is
het tijd op het shoptripje te beëindigen, althans volgens 39 procent van
de ondervraagden. Een kwart ziet halfzes dan weer als een ideaal uur om
naar huis te vertrekken.(br.hln)
|