Een droge zaterdag, twee vriendinnen, een
lekkere lunch en een nieuwe outfit. Dat zijn de ingrediënten voor een
perfect shopuitje, zo blijkt uit een enquête bij 360 vrouwen tussen 18
en 35 jaar.
Zij werden door PromotionalCodes.org.uk ondervraagd
over wat zo'n dag perfect maakt. Voor een derde van de ondervraagden
waren twee vriendinnen ideaal, terwijl 26 procent liever drie goede
vrienden meeneemt. Voor 21 procent volstond dan weer één goeie vriendin.
Zaterdag
werd beschouwd als de beste dag om te shoppen, met halftien 's morgens
als het perfecte uur om ermee te beginnen. Slechts 26 procent gaat
vroeger op koopjesjacht, terwijl 16 procent rond 11 uur begint.
Voor
ongeveer de helft van de ondervraagden was zacht en droog weer ideaal,
zodat een jas overbodig is. 18 procent verkiest een koele, bewolkte dag,
terwijl hetzelfde percentage het liefst gaat shoppen op een warme en
zonnige dag. Slechts 2 procent gaat graag winkelen als het regent.
De
meeste vrouwen (38 procent) lieten zich het liefst afzetten in de stad
door een partner of een ouder. 28 procent kiest dan weer voor het
openbaar vervoer, terwijl 16 procent zelf met de auto naar de stad
rijdt.
Rond 11 uur krijgt 31 procent van de respondenten zin in
een kopje koffie. Dan is het tijd voor wat geroddel en om te bepalen
welke winkels eerst bezocht zullen worden.
Lunchen doet 34
procent het liefst rond halftwee. Slechts 12 procent zegt daarbij nee
tegen een glas wijn. Het perfecte aantal glazen is twee.
De
ideale aankoop is volgens 96 procent van de vrouwen een complete outfit.
Bij 86 procent staan ook schoenen hoog op het verlanglijstje. Het kopen
van items voor huis of tuin zijn dan weer niet zo belangrijk, want
slechts 2 procent zet die op hun winkellijstje.
Rond vijf uur is
het tijd op het shoptripje te beëindigen, althans volgens 39 procent van
de ondervraagden. Een kwart ziet halfzes dan weer als een ideaal uur om
naar huis te vertrekken.(br.hln)
Hoewel een glimlach niets kost, kan het
simpele gebaar winkeliers wel wat geld opleveren. Zo wees onderzoek uit
dat shoppers zo'n 67 procent meer uitgeven als ze in een winkel
verwelkomd worden met een glimlach en die ook beantwoorden.
Voor
het onderzoek werden camera's gebruikt die de gezichtsuitdrukkingen van
zo'n 600 klanten opnamen als ze begroet werden door een verkoper. Daarna
werden die gegevens samengelegd met de uitgaven van de klanten.
"We
stelden vast dat de klanten die de glimlach van de verkoper
beantwoordden gemiddeld 67 procent meer uitgaven dan degene die dat niet
deden", vertelt Mihkel Jaatma van Realeyes, een bedrijf dat
gespecialiseerd is in het analyseren van emoties. "Als de verkopers die
vriendelijke reactie vaker kunnen uitlokken, zou dat zeker een impact
hebben op hun verkoop", denkt hij.
Voor het onderzoek gebruikten
ze camera's die gezichtsuitdrukkingen kunnen opnemen, meten en
interpreteren. Dat leidt tot een score voor geluk, verdriet, verrassing,
woede, afkeer en angst. In een winkel kan de techniek gebruikt worden
om na te gaan hoe klanten reageren op posters, promoties, de layout van
producten en dus ook het gedrag van het personeel. (br.hln)
Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als
je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het
ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee
draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?
Volgens de Britse
enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet
volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8
op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de
overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.
Meer dan
twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de
leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale
gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.
Vaak blijft dat
wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de
kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het
moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress',
want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.
Maar
ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk
bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt
speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.
De
meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één
keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19
procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal
gaan als ze het te vaak dragen.
Dat zorgt ervoor dat de overgrote
meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent
zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook
voor jou herkenbaar?
Stijlblogster Gabi Gregg, beter bekend
als Gabi Fresh, heeft een bikinicollectie voor dames met een maatje meer
gecreëerd. Ook H&M speelt in op de trend van de zogenaamde fatkini
door een model met maatje meer zijn badcollectie te laten promoten.
Vorig bikiniseizoen plaatste de volslanke Gabi
een foto van zichzelf in bikini online, zo wilde ze dames met een
maatje meer inspireren om toch met zelfvertrouwen dit onthullende
kledingstuk te dragen. Haar initiatief kreeg heel wat bijval en de trend
van bikini's voor grotere maten werd al snel tot 'fatkini' gedoopt. De
blogster werd hierdoor zelfs zo populair dat ze door de webshop Swimsuits For All benaderd werd om een badcollectie voor dames met rondingen te creëren.
Deze
stijlblogster liet zich voor de collectie inspireren door de film
Spring Breakers. "Ik werd bekend omdat ik het zelfzekere dikkerdje in
een bikini was. Al een tijdje was ik aan het denken om zelf te
ontwerpen. Omdat ik zelf rondingen heb, weet ik dat het aanbod voor
dames met rondingen beperkt is en weet ik perfect wat er nog nodig is.
Ik had heel wat ideeën over wat ik graag zou willen tekenen, dus dit was
een geweldige kans."
"Ik heb drie bikini's, een badpak en een
strandjurkje gemaakt. De collectie moest er jong en fris uitzien.
Badkledij voor grotere maten zijn doorgaans voor oudere dames gemaakt.
Daarom wilde ik wat anders met felle kleuren, want dit werkt goed aan
het zwembad of op het strand, drukke prints, want ik ben dol op deze
trend. Daarnaast maakte ik twee neon bikini's waarvan je de
schouderbandjes kunt aanpassen en je de slipjes zowel hoog als laag kunt
dragen. Het zijn zeker opvallende stukken voor erg modebewuste dames."
De collectie is bestemd voor dames met maat 40 tot 54. Gabi's fatkini's
zijn intussen zo populair dat een model al helemaal uitverkocht is. De
prijzen schommelen rond de 50 euro per stuk.
Dit seizoen zijn
bikini's voor grote maten veelbesproken. De Zweedse modeketen H&M
liet namelijk in april een model met maatje 42 hun badcollectie
voorstellen. Deze gewaagde beslissing wordt overal goed onthaald. Het
model Jennie Runk hoopte dat met dit initiatief vrouwen met of zonder
maatje meer leren van hun lichaam te houden.
(br.hln)
Vorig jaar waren maxi-jurken dé trend
van de zomer. Daarnaast maakt deze zomer de maxi-rok z'n intrede! We
hebben nog niet veel zon gezien de laatste maanden, maar dat is helemaal
niet zo erg! Deze rokken kan je namelijk het hele jaar door dragen!
Creëer een zomerse sfeer door pastelkleuren en rokken met prints, want
dat is helemaal in!
Je hebt oneindig veel manieren om een
maxi-rok te combineren! Wil je voor een stoere look gaan? Dan kan je een
biker-jacket dragen bovenop je rok. Wanneer je iets feestelijker wil
lijken, kan je de maxi-rok combineren met een blazer.
Vaak denken
kleinere vrouwen dat zij deze trend niet kunnen hebben, maar dat klopt
helemaal niet! Je moet gewoon een exemplaar vinden dat past bij je
figuur. Bepaalde rokken laten je namelijk groter lijken. Een paar hoge
hakken kunnen daar dan geweldig bij helpen!
Vrouwen met lange
benen kiezen best een model met print of rok met minstens 2 kleuren.
Door slechts één kleur te dragen, lijk je eindeloos lang! (br.hln)
Jennie Runk, H&M's nieuwe plus-size model voor badmode
Hoewel het behoorlijk
stigmatiserend is om bestempeld te worden als 'plus-size' model, stelt
Jennie Runk (H&M's nieuwste aanwinst voor het promoten van badmode)
dat het onderscheid met standaardmaten wel degelijk nuttig én nodig is.
In een essay voor BBC doet ze haar boekje open over het leven als
'voller' fotomodel.
De campagne van Jennie Runk voor H&M
lokte heel wat reacties uit in modeland. Net daarom schreef het
plus-size model een pleidooi over waarom we moeten stoppen met onze
obsessie over maten.
"Ik had nooit gedacht dat mijn foto's voor
H&M zoveel publiciteit zouden krijgen. Ik ben het stille type dat
boeken leest, videospelletjes speelt en net een tikkeltje te bezeten is
door haar kat. Ik vind het bevreemdend dat mensen zoveel heisa maken
over hoe mijn lijf eruit ziet in een bikini. Zelfs ik sta er niet zo bij
stil. Toen mijn Facebookpagina plots 2.000 nieuwe likes had op minder
dan 24 uur, besloot ik van al die aandacht gebruik te maken om de wereld
een tikkeltje aangenamer te maken door zelfzekerheid te promoten",
aldus Jennie.
Dat die missie geslaagd is, blijkt uit reacties van
fans die haar toevertrouwen dat ze nu voor het eerst in jaren nog eens
de moed vonden om een bikini te passen. "Dit is wat ik wou bereiken,
vrouwen tonen dat het oké is om zelfzeker te zijn, zelfs als je niet
beantwoordt aan de populaire notie van 'perfectie'", klinkt het.
Zelf
vindt Runk deze boodschap in het bijzonder belangrijk voor
tienermeisjes omdat het - meer nog dan vroeger - hard is om gezond om te
gaan met de veranderingen die je lichaam ondergaat. "Ons uiterlijk
verandert, maar we voelen de druk om er exact hetzelfde uit te blijven
zien, wat uiteindelijk een onmogelijk doel is. Had ik dat maar geweten
toen ik 13 was. Dan was ik wellicht niet zo jaloers geweest op al die
meisjes die door hun vriendje op de schouders gedragen konden worden",
getuigt ze.
"Sporten was echt een nachtmerrie. Terwijl alle
slanke klasgenoten hotpants konden dragen, stond ik daar in mijn lange
joggingbroeken omdat mijn billen het formaat van hun taille hadden. Doe
daar nog een dikke bos krullen, een beugel, een bril en een hoge
'lompigheidgraad' bij, en het zal je niet verbazen dat mijn puberteit
ronduit 'awkward' was"
Nu kan ze echter trots terugkijken, want
ze heeft het naar eigen zeggen goed overleefd en voelt zich nu verplicht
om meisjes vandaag te tonen dat het acceptabel is om er anders uit te
zien. "Je ontgroeit die ongemakkelijke gevoelens, dus focus je liever op
de beste versie van jezelf en maak je geen zorgen over die dijen, daar
is helemaal niet mis mee", klinkt het.
Hoewel Jennie nooit
gedacht had ooit een carrière als model op te bouwen, is ze er vandaag
best tevreden mee, al moest ze wel wat ruimte creëren voor verandering.
"Toen ik 'ontdekt' werd, kreeg ik de optie om gewicht te verliezen en te
streven voor het behoud van dat maatje, of om enkele kilo's bij te
komen en te werken als plus-size model. Ik wist dat mijn lichaam niet
gemaakt was voor een maatje 34, dus koos ik voor plus", getuigt ze.
Haar
grootste ergernis is dat mensen 'plus' altijd bestempelen als vet, en
uiteindelijk ook als lelijk. "Dit is ronduit absurd, aangezien veel
modellen die gezien worden als 'plus-size' eigenlijk perfect in lijn
zijn met het nationale gemiddelde (maatje 40-42)", stelt Jennie.
Hoewel
ze het indelen van vrouwen in maatjes enigzins stigmatiserend vindt,
ziet ze er het nut best van in. Bedrijven doen dit uiteindelijk om hun
klanten precies aan te bieden wat ze zoeken. Zo is het veel
gemakkelijker voor mensen van alle maten en vormen om kledij te vinden
die past bij hun lichaam en unieke stijl.
"Het enige probleem
zijn de negatieve connotaties die als hardnekkige lijm blijven kleven
aan de term 'plus-size'. Er zou niets negatief mogen zijn aan het hebben
van de gemiddelde vrouwenmaat, of zelfs een beetje groter. Heel wat
vrouwen met een maatje 44 zijn ook perfect gezond", besluit Runk.
Ze
voegt er nog aan toe dat ook graatmagere modellen de nodige kritiek
moeten slikken: "Volle vrouwen worden vet of papperig genoemd, terwijl
magere de stempel uitgemergeld krijgen of vergeleken worden met een
vissengraat. Het is totaal overbodig om bepaalde lichaamstypes de hemel
in te prijzen, terwijl je andere de grond in boort. We moeten stoppen
met onze absurde haat voor lichamen met andere maten. Niemand wordt er
beter van en het is meer dan afgezaagd". (br.hln)
Volgepropte handtassen of lompe momentjes
doen poedertjes verpulveren en lippenstift breken. Toch hoeft dit geen
doodsvonnis voor je make-up te zijn. Met een beetje gepruts kan je nog
maanden overleven met je gebroken goed.
Heb je net je favoriete
lippenstift onthoofd? Gebruik dan een haardroger of lucifer om de twee
delen opnieuw te versmelten. Verwarm eerst het restant dat nog aan je
houdertje hangt en kleef er het tweede deel voorzichtig aan. Maak de
zijkanten mooi glad en leg "de patiënt" in de koelkast om te
verstevigen.
Lijkt de operatie onmogelijk? Transplanteer je
lippenstift dan naar een nieuw houdertje, zoals een pillendoosje of
eender welke andere, kleine opbergdoos met deksel. Pruts alle resterende
lippenstift uit het houdertje en berg het samen met het afgebroken deel
op in je uitverkoren doosje. Gebruik een haardroger om alles te
versmelten tot een glad geheel.
Is je blush, poeder of oogschaduw
ontploft? Om je make-up nieuw leven in te blazen, moet je de gebroken
poedertjes in de eerste plaats fijnstampen, liefst in de oorspronkelijke
houder. Voeg een paar druppeltjes zuivere alcohol toe aan het geheel om
een mooi, egaal product te verkrijgen.
Als alternatief kan je
verpulverd poeder ook omtoveren tot een barstvrije crème door simpelweg
vaseline toe te voegen aan de fijngestampte massa. doe het eindresultaat
in een nieuw doosje en koel het een uurtje in de koelkast. (br.hln)
Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril
Hoe je handtas je zieker kan maken dan een toiletbril
De handtas van een vrouw bevat meer
bacteriën dan het gemiddelde toilet, zo blijkt uit een nieuwe studie.
Volgens tests bevatten de draagriempjes van één op de vijf handtassen
zelfs voldoende bacteriên om een risico te zijn voor de menselijke
gezondheid.
Het vuilste stuk in de gemiddelde handtas bleken
flesjes handcrème te zijn. Die bevatten zelfs meer bacteriën dan de
gemiddelde toiletbril. Lippenstift en mascara deden het niet veel beter.
De
tests onthulden ook dat lederen handtassen het meest bacteriën
bevatten, aangezien de sponsachtige structuur een ideale omgeving is
voor bacteriën om te groeien en zich te verspreiden.
Onlogisch is
dat natuurlijk niet. "Handtassen komen regelmatig in contact met onze
handen en een heleboel andere oppervlakken, dus het risico op het
overbrengen van bacteriën is erg groot, zeker aangezien handtassen maar
zelden schoongemaakt worden", aldus Beter Barratt van Initial Hygiene,
dat het onderzoek uitvoerde. "En van op de handtas worden ze al snel
overgebracht naar andere omgevingen."
Nochtans is het volgens de
onderzoekers niet moeilijk om die kruisbesmetting te voorkomen. "Vrouwen
moeten hun handen en tassen regelmatig schoonmaken met antibacteriële
doekjes of gel", klinkt het. "En uiteraard is ook het schoonmaken van de
handtassen een must."
De studie is het vervolg van een eerder
onderzoek naar de hygiëne in keukens, ook uitgevoerd door Initial
Hygiene. Daaruit bleek dat de werkoppervlaktes gevaarlijk vuil zijn en
zelfs kunnen leiden tot ziektes.
Ongeveer de helft van de
werkbladen in keukens bleek besmet te zijn met gevaarlijke hoge gehaltes
van coliforme bacteriën, de soort die aanwezig is in uitwerpselen en
kan leiden tot maag- en darmaandoeningen. Ook meer dan een kwart van de
afdruiprekjes bevatte vier keer het veilige gehalte van coliforme
bacteriën.
Ook de handvaten van gedeelde koelkasten en
diepvriezers waren een haard van bacteriën, met een derde die te veel
coliformen bevatte. Daarnaast bleek ook 30 procent van de microgolfovens
vol bacteriën te zitten op de handvaten en knoppen. Vaker schoonmaken
is dus de boodschap. (br.hln)
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
H&M zwicht na drama in Bangladesh en belooft veilige fabrieken
De Zweedse winkelketen H&M heeft een
overeenkomst getekend voor betere veiligheid in textielfabrieken in
Bangladesh. "Geen arbeider hoort bang te zijn voor branden, instortende
gebouwen of andere ongelukken", stelt de kledinggigant vandaag in een
verklaring.
Meer dan een miljoen mensen ondertekenden de
afgelopen weken wereldwijd petities die opriepen tot een overeenkomst om
de veiligheid in de textielfabrieken te verbeteren. H&M neemt met
zijn verklaring nu het voortouw en roept andere bedrijven op te volgen.
De
overeenkomst is 5 jaar geldig en regelt onder meer onafhankelijke
inspecties van gebouwen en de verplichting om gebouwen aan te passen in
geval van gevaar. Ook het recht van vakbonden om arbeiders te informeren
over hun rechten en veiligheid is erin opgenomen. In de
kledingindustrie in Bangladesh werken 3 tot 5 miljoen mensen.
Drie
weken geleden stortte een gebouw met onder meer textielfabrieken in.
Dat kostte aan meer dan 1100 mensen het leven. (br.hln)
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Waarom lenteschoonmaak van kleerkast goed voor je is
Regelmatig je kleerkast opruimen is niet
alleen goed voor je portemonnee, maar ook voor je welzijn omdat het tijd
bespaart en stress beperkt. We geven je alvast vijf goede redenen om
eens door al je kledingstukken te gaan en weg te smijten wat je niet
meer draagt.
De gemiddelde vrouw draagt 15 procent van haar
garderobe niet. Dat betekent dat ze ongeveer voor 4.500 euro aan
verkoopbare stukken in haar kast heeft hangen. Om te beslissen of je een
kledingstuk wil bijhouden of niet, vraag je zelf dan af of het
flatterend is qua materiaal, snit en kleur. Past het nu goed aan en niet
wanneer je 2 kilo afvalt? Kan mogelijke schade hersteld worden? Past
het bij je huidige levensstijl? Miskopen of dingen die niet meer passen
kun je verkopen op veilingsite eBay of een kledingruilfeestje
organiseren met je vriendinnen.
Een gemiddelde persoon verspilt
een halfuur tot een uur per dag om naar dingen als sleutels, documenten
of kledij te zoeken. Dit telt al gauw op. Een belangrijke
organisatiehulpmiddel is door alles een duidelijk plaatsje te geven.
Zorg daarom dat je riemen, handtassen en juwelen een eigen lade of
plekje in de kleerkast hebben, zodat je hier makkelijker aan kunt en je
een goed overzicht hebt. Zo ben je 's ochtends veel sneller klaar met
bij elkaar zoeken van de perfecte outfit.
Smijt alle spullen weg
die je enkel bijhoudt uit sentimentele redenen. Kleding uit slankere
dagen bijhouden, kan voorkomen dat je nog echt gelukkig wordt. Ook
stukken die bijvoorbeeld aan je ex doen denken, kunnen alleen maar
pijnlijk zijn. Bij de stukken die je eigenlijk niet meer passen of je
al zes maanden niet meer hebt gedragen, is het tijd om ze los te laten
en verder te gaan. Als je iets dit seizoen niet hebt aangetrokken, zul
je het dan een jaar later ook niet meer doen.
Velen denken dat
veel bezittingen je gelukkiger maken. Dit vooroordeel aanpakken, kan je
een boost geven aan je mentale gezondheid en je dus gelukkiger maken. Zo
kun je je concentratie en welzijn verbeteren. Hoe meer spullen je hebt,
hoe meer stress je krijgt om dit allemaal te betalen en te beschermen.
Wie minder heeft, moet ook minder organiseren. (br.hln)
De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer
De hippe ultrastrakke rok: ook voor een maatje meer
Een van de kledingstukken die deze zomer niet in je kleerkast mogen ontbreken, is de ultrastrakke midirok. Door het veelzijdige aspect zijn ze makkelijk te dragen, maar vrouwen met rondingen denken vaak ten onrechte dat dit kledingstuk niet voor hen bestemd is. We leren je hoe iedereen deze trend aan kan door een goed model te kopen en juist te combineren.
De zogenaamde tube rok gaat nog een stapje verder dan de kokerrok qua strakheid en vraagt dus nog iets meer zelfvertrouwen. Gelukkig vind je deze in alle vormen en maten, dat gaat van felle kleurtjes tot klassiek zwart, naar strepen en modellen met opvallende prints.
Onzekere dames kiezen best een exemplaar dat net tot onder de knie komt en niet in het midden van je kuit, want dit heeft een verdikkend effect. Hoge hakken zijn tevens onontbeerlijk vanwege het afslankend effect. Opvallende juwelen leiden de aandacht van je probleemzones af.
Wie onzeker is over haar buikje is best af met een model met een brede tailleband, aangezien dit een afslankend effect heeft. Hierbij kun je zelfs je blouse in je rokje stoppen. Dit is zeker een must voor dames met korte benen, want dit heeft een verlengend en afslankend effect. Dames met een voller onderlichaam brengen best hun figuur in evenwicht door een felle blouse met veel volume te dragen. (br.hln)
Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro
Postzakjasje Jan Taminiau te koop voor ruim 1.000 euro
Voor de liefhebbers van het beroemde postzakjasje van Jan Taminiau is
er goed nieuws. De ontwerper biedt het jasje namelijk te koop aan op
zijn webshop.
De Nederlandse koningin Máxima verscheen in het postzakjasje in 2009 op
de Arnhem Mode Biënnale en eergisteren toonde de ontwerper het bij zijn
show op het IJ. Taminiau ontwierp speciaal voor de troonswisseling een
mannenversie van het jasje. Hij maakte ook hetzelfde jasje voor vrouwen
in de kleuren van de Argentijnse vlag.
Op de website van de
beroemde ontwerper is te lezen dat de jasjes in Nederland met de hand
worden gemaakt. Voor een postzakjasje moet er wel diep in de buidel
worden getast, want ze kosten 'slechts' 1.050 euro per exemplaar. (br.hln)
Vandaag geeft de Nederlandse koningin
Beatrix de fakkel door aan haar zoon Willem Alexander. Haar
schoondochter zal haar dan vervangen als stijlicoon van Nederland. Het
blijft voorlopig gissen naar wat de koninklijke dames zullen dragen,
maar er wordt gefluisterd dat Màxima voor een creatie van het Belgische
modehuis Natan zou gaan.
Koningin Beatrix zwaait vandaag af en
geeft de fakkel als stijlicoon van het Nederlandse volk door aan haar
schoondochter prinses Màxima. Beatrix heeft niet meteen het perfecte
figuur, een van haar favoriete modeontwerpsters Theresia Vreugdenhil
wist perfect hoe dit te verdoezelen: met een sterke schouderlijn en
losvallende mantels.
Màxima daarentegen is dol op de Nederlandse Jan
Taminiau, maar ze is ook fan van ronkende namen als Oscar de la Renta,
Emilio Pucci en Graciela Naum. Ook heeft ze een boon voor de Belg
Edouard Vermeulen die voor modehuis Natan tekent, vandaar dat wordt
gefluisterd dat ze vandaag in een van zijn jurken zal flaneren. Gisteren
ging ze voor een rood, niet zo flatterend, ontwerp van Valentino, die
ze combineerde met een broche van koningin Emma.
Ondanks de hoge
leeftijd van Beatrix durft ze nog steeds gewaagde modekeuzes maken, vaak
werkt ze haar outfit helemaal af met een opvallende, strakke hoed. De
rest van haar outfits houdt ze qua snit redelijk eenvoudig, met hier en
daar een frivool accent. Een gedurfde stijltip waar haar schoondochter
Màxima heel wat van kan leren.
Beatrix is niet bang van wat
kleur, wat haar teint mooi doet uitkomen. Màxima daarentegen kiest vaker
voor klassieke tinten als beige, grijs en zwart. Ze staat echter
beeldig met roze en rood, daarom mag ze wat vaker de stijl van Beatrix
stelen en voor een gewaagde outfit gaan. (br.hln)
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
Valse wimpers, felle kleurtjes maar ook
een jongensachtige look zijn de make-uptrends voor deze zomer. Dankzij
onze tips weet je welke producten je moet aanschaffen en hoe je jezelf
moet opmaken de komende maanden.
Een jongensachtige look lijkt op
het eerste gezicht helemaal niet zo aantrekkelijk, maar denk aan het
voordeel van de gewonnen tijd in de badkamer. De makkelijkste manier om
dit te creëren is door te zorgen dat je huid egaal is, werk af met een
mat poeder. Hieronder breng je best eerst een foundation aan. Hou je
wenkbrauwen zacht maar gedefinieerd, door er een poeder op aan te
brengen. Blijf ver weg van het potlood, dat effect is namelijk iets te
sterk. Echte fashionista's gaan voor lichtere wenkbrauwen, maar dit eist
wel heel wat zelfvertrouwen.
De contouren van je ogen werk je af
met een licht poeder voor een natuurlijk resultaat. Kies een foundation
of concealer die drie tot vier tinten donkerder is dan je huidskleur om
op je ogen te smeren, je hoeft dus geen nieuwe oogschaduw te kopeN.
Mascara is helemaal uit den boze. Als je toch echt niet zonder kan, ga
dan voor een lichte bruine tint om je gezicht toch wat vrouwelijker te
maken. Breng een roze crème op je wangen en neus aan. Op je lippen gaat
een natuurlijkere tint of transparante lipgloss.
Een goede
festivallook zijn fel opgemaakte ogen. Experimenteer met een neonkleur
en voeg hier wat glitters aan toe. Brave dames kiezen voor een
glitterende oogschaduw, durfallen gaan voor strassjuwelen. Een populaire
kleur is roze, je mag zelfs roze mascara op je wimpers smeren. Dit is
ook de enige tint waarmee je kan experimenteren op je lippen. Daarbij
geldt hoe feller, hoe beter: denk aan fuchsia, barbie- of pioenroze.
Nadat je de lipstick hebt aangebracht, moet je wel deppen met een
papiertje voor een mooi resultaat.
Na enkele seizoenen van
natuurlijke lengte, zijn lange, dikke wimpers terug in. Vaak zijn valse
wimpers wat overdreven voor overdag, maar het kan wel perfect voor een
avondje uit of een feestje. Smokey eyes maken maken je ogen helemaal af,
een opvallend lijntje met een vloeibare eyeliner kan ook. (br.hln)
Meisje (13) met terminale kanker vervult droom en lanceert eigen kledinglijn
Meisje (13) met terminale kanker vervult droom en lanceert eigen kledinglijn
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De Amerikaanse tiener Talia Joy Castellano
mag dan wel terminaal ziek zijn, het meisje laat het afschuwelijke beest
haar dromen niet in de weg staan. Dankzij haar make-up tutorials op
YouTube kreeg ze vorig jaar al haar eigen magazinecover. Deze keer heeft
ze een nieuwe droom vervuld: modedesigner worden.
Samen met
ontwerpster Urbana Chappa heeft de 13-jarige Talia uit Orlando, Florida
een eigen kledinglijn ontworpen voor tieners. Vorige maand hebben de
dames ideeën uitgewisseld en één van de komende weken zullen ze hun
ontwerpen loslaten op de wereld.
"Ik wil jonge tieners duidelijk
maken dat ze zichzelf kunnen uitdrukken dankzij hun kledij", aldus de
dappere Talia. Een woordvoerder van de modebewuste meid voegde hier nog
aan toe dat de collectie symbool zal staan voor Talia's levendigde,
moedige en inspiratievolle spirit om elk obstakel te overwinnen.
Talia
kreeg in 2007 op Valentijnsdag te horen dat ze leed aan de ziekte van
Hutchinson type 4. Ze was amper 7. Na zware chemo, bestralingen en
operaties werd ze een jaar lang kankervrij beschouwd, tot de dokters in
september 2008 ontdekten dat de ziekte was uitgezaaid. Intussen heeft ze
ook leukemie. Hoewel de dokters een beenmergtransplantatie voorstellen,
wil Talia gewoon genieten van de dagen die haar nog resten.
Vorig
jaar in oktober was Talia te gast in de wereldberoemde talkshow van
Ellen DeGeneres, die erg onder de indruk was van de moedige tiener: "Je
bent erg speciaal en geweldig. Ik ben vereerd dat je me wou ontmoeten en
dat ik de kans heb gekregen om jou te leren kennen", sprak DeGeneres
toen nadat ze had geregeld dat Talia een gepersonaliseerde cover had
gekregen.
Talia is ook erg actief op YouTube. In verschillende
tutorials legt ze uit hoe je make-up moet aanbrengen. In één van haar
filmpjes verklaart ze ook waarom ze nooit een pruik draagt: "Het maakte
me fake en zo ben ik niet." Om haar vertrouwen te geven, maakt ze haar
liever op met verschillende cosmeticaproducten.
Dokters hebben
vorige zomer geschat dat ze nog 12 maanden te leven zou hebben. De
opbrengsten van haar kledinglijn gaan naar haar familie om de hoge
kosten van haar medische behandelingen te dekken. (br.hln)
Nu de zon zich eindelijk laat zien, is het
niet langer een absurd idee op zoek te gaan naar een bikini om helemaal
in een zomerse stemming te komen. We selecteerden de populairste trends
voor deze zomer en leggen uit welke stijl het beste bij jouw
lichaamstype past.
De pin-ups uit de fifties inspireerden heel
wat designers dit seizoen. Deze stijl is speels en verricht vaak
wonderen voor je figuur. Leg de retrotoets er niet vingerdik op, hou het
subtiel met een vintage snit en prints. Waar je niet omheen kunt bij
vintage badmode is een hoge taille, zo kun je modern en retro perfect
laten samensmelten. Ga voor een badpak dat de nadruk op de taille legt,
of hartvormig decolleté en halternek. Laat je ook gaan met speelse
patronen met bloemen- en fruitprints. Bij het slipje mogen de pijpen wat
langer zijn. Vooral dames met wat rondingen zitten met deze trend goed.
Je hoeft ze echter niet gaan te verdoezelen, gebruik deze stijl om je
rondingen in de kijker te zetten. Een model dat de aandacht naar je
taille trekt en je zandloperfiguur benadrukt is een goede optie.
Deze
zomer mag het allemaal wat nonchalanter en dat geldt ook voor de
badmode. Laat de kleuren en prints van je top en slipje maar flink met
elkaar botsen, dit creëert een interessante look. Toch kun je je
creativiteit niet volledig de vrije loop laten, hou rekening met de
volgende regels. Als je het niet te gewaagd wil maken, schaf jezelf dan
een klassieke zwarte bikini aan en draag hierop een felgekleurd topje of
slip. Als je prints wil combineren, dan kun je maar beter overdrijven.
Kies twee van de volgende stijlen en combineer: dierenprint, ruitjes,
bloemen en strepen. Dames met korte benen opteren best voor een top met
print in combinatie met een eenvoudig slipje. Zo leidt je de aandacht
naar boven af. Vermijd langere pijpen, want deze hebben een optisch
verkortend effect, ga echter voor een hoog uitgesneden model.
Badpakken
met bijvoorbeeld een landschap op gedrukt zijn al langer populair en
het voordeel is dat dit niet alleen gepast is voor op strand, je kan er
perfect mee op een zomers terrasje zitten. De keuze is uitgebreid: dat
gaat van zachte bloemenpatronen tot gewaagde dierenprints of abstracte
tekeningen.
Gedrapeerde stoffen zijn ideaal voor wie wat
probleemzones wil verdoezelen. Daarnaast kan het ook helpen volume te
creëren op plaatsen waar vrouwen het liefst wat meer willen. Wat kleuren
betreft, zit je met rood, oranje en zachte pastelkleuren goed. Deze
stijl is ook heel makkelijk te combineren: kies voor gouden juwelen om
het geheel af te maken. Franjes creëren bovenaan volume, en doen
bijvoorbeeld een bescheiden boezem groter lijken. Dames met grote
borsten kunnen met franjes aan het slipje hun lichaam in evenwicht
brengen. Vermijd in dat geval wel minuscule topjes met touwtjes, want
die bieden geen enkele steun. Een top met beugel is dan een betere
keuze.(br.hln)
Na een hele winter je probleemzones te
hebben verstopt onder dikke truien en lange broeken is het nu tijd om
eindelijk de luchtige stofjes en de korte rokjes boven te halen. Dames
met een maatje denken vaak ten onrechte dat de can op de catwalk niets
voor hen zijn, maar als je de juiste stukken koopt, flatteren deze ook
jouw rondingen.
Kort topje In tegenstelling tot wat veel dames
met rondingen denken, kunnen korte topjes ook voor een maatje meer. Je
hoeft niet je hele buik te ontbloten, maar je kan wel bovenaan de taille
wat vlees tonen. Combineer daarom een kort bovenstok met een hoge
taille. Als je echt te onzeker bent voor deze trend, trek dan onder het
korte topje een andere blouse aan.
Wit Durf deze lente voor
een hele witte outfit te gaan. We zagen dit op de catwalk bij tal van
ontwerpers als Vera Wang en Roberto Cavalli. Het is een mythe dat deze
kleur optisch verdikt, ook een maatje meer kan er schitterend uit zien
in wit. Ga op zoek naar een jurk die al je troeven, je boezem
bijvoorbeeld, in de verf zet en je probleemzones verdoezelt door los
over de heupen te vallen.
Strepen Een gestreept kledingstuk is
een must-have deze lente, we zagen dit onder meer bij ontwerpers als
Michael Kors, Marc Jacobs en Oscar De La Renta. Je kunt een
blubberbuikje bijvoorbeeld perfect verstoppen onder een top met peplum
aan de taille.
Gekleurd maatpak Een tweedelig maatpak in een
fel kleurtje is een belangrijke trend voor deze lente. Zo zagen we bij
modehuis Gucci een roze exemplaar op de catwalk. Een outfit in dezelfde
kleur doet je figuur langer lijken en slankt dus af. Daarom is dit de
ideale optie voor wie wat onzeker is over haar rondingen.
Franjes Heel
wat ontwerpers lieten zich volledig gaan met franjes. Mollige dames
moeten hier echter voorzichtig mee zijn. Hoe meer extra lagen een
kledingstuk heeft, hoe dikker je kan lijken. Het is belangrijk dat je
alles in proportie houdt. Overdadige franjes aan de neklijn kunnen
bijvoorbeeld je boezem vergroten, wanneer dit te bescheiden wordt
gehouden, kan de rest van je lichaam net groter lijken. (br.hln)
Zo draag je jeans deze lente: de trends op een rijtje
Zo draag je jeans deze lente: de trends op een rijtje
Zoals al enkele seizoenen het geval is, was jeans weer alomtegenwoordig op de catwalks voor de lente 2013. We selecteerden de belangrijkste denimtrends om je helemaal klaar te stomen voor een modieuze lentegarderobe.
Jeanshemd Een hemd uit denim oogt vaak erg casual, maar deze lente krijgt dit kledingstuk een chique toets. Durf te combineren met een stijlvolle kokerrok en hoge hakken, je kan er dus zo mee naar kantoor. Met een los, oversized model zit je helemaal goed.
Een stuk Durfallen wagen zich aan een jumpsuit of een tuinbroek uit denim. Het voordeel van dit eerste kledingstuk is dat je niet meer moet nadenken over combinaties met andere kledingstukken. De tuinbroek is een beetje moeilijker te dragen, maar wel helemaal terug van weg geweest. Dat bewijzen designers bij Moschino, Philip Lim en Isabel Marant. Omdat het nogal stoer is, draag je hier best een luchtige, vrouwelijke blouse onder. Wat schoenen betreft, zijn sandalen met een kluwen van bandjes een goede optie, deze geven een instant sexy toets.
Behatop
Wie deze lente trots haar buik wil tonen, kan dit best doen in een sexy bustier uit jeans. Dit staat beeldig op een chique kokerrok. Als je voor een stoer gaat, draag deze bustier dan op een short. Erg kort mag, zeker op de festivalwei.
Strak en stoer Wat deze lente zeker in je garderobe moet hangen, is een skinnyjeans. Met een afgebleekt exemplaar zit je zeker goed, dit item kun je bijna met alles combineren dankzij de veelzijdigheid. Wie helemaal de stoere kaart wil uitspelen, draagt hier een motorjasje op, bij voorkeur ook in denim.
Ook schoenen
Espadrilles zijn al langer erg hip. De trend van dit luchtige schoeisel kwam uit de Verenigde Staten overgewaaid en dit seizoen is jeans dé favoriete materiaalkeuze van designers. Wie toch echt geen hoge hakken kan missen, blijft bij met sneakers met verborgen sleehak in denim. Een ander populair accessoire is de rugzak, ook deze is aan een stevige comeback bezig. Je kan niet missen met een vormeloos model, een onmisbaar item voor tal van zomerse uitstapjes.
Kortgerokt Wie dol is op rokjes, heeft keuze uit frivole modellen in luchtige stoffen. Ga voor sexy kort, maar breng je outfit in balans met een hoge taille. Een afgewassen kleur brengt je zo terug naar de populaire eightieslook.
Gewaagd Een minder voor de hand liggende keuze is patchwork, een broek met verschillende lappen stof zorgt voor wat nonchalance bij strakke stukken, wat voor een interessant contrast zorgt. Is dit iets te extreem voor jou, dan is de afgewassen broek met enkele lapjes stof in donkere tinten een braver alternatief. (br.hln)
De oplossing van haast alle huidproblemen: ken je type
De oplossing van haast alle huidproblemen: ken je type
Je huidtype kennen is ontzettend belangrijk voor het behouden van een stralende huid. Afhankelijk van welk type je hebt, vraagt je gezicht om specifieke verzorgingsproducten. Dit is belangrijk voor een goed evenwicht en een stralende teint.
Droge huid Een droge huid is een van de meest voorkomende huidtypes en kan het meest problematisch zijn. Als je hier make-up op aanbrengt, kan het resultaat erg vlekkerig zijn. Ook voelt dit vaak onaangenaam en dof aan, zeker net na het wassen. Een goede manier om een droge huid aan te pakken is door een keer per week te scrubben en de dode huidcellen te verwijderen. Gebruik een crème die goed hydrateert, ook 's nachts. Deze breng je onder je make-up aan, want dit maakt je huid zachter en zorgt voor een egalere look. Gebruik geen zeep op je gezicht en bescherm je huid tegen de zon.
Vette huid Een glanzende huid is nooit mooi. Vaak gaat dit ook gepaard met vlekjes, dit komt door overtollige olie en vergrote poriën. Gebruik een toner om je make-up te verwijderen en zorg dat je altijd grondig reinigt. Concentreer je hierbij op je voorhoofd, neus en kin, deze gebieden hebben het meeste aandacht nodig bij het aanbrengen van verzorgende producten. Een olievrije dagcrème is het beste, anders lijkt je huid nog vettiger. Toch is er niet alleen slecht nieuws, een vette huid lijkt jonger en soepeler.
Normale huid Het makkelijkste te onderhouden type is de normale huid, die niet vet of droog is. Deze dames hebben kleinere poriën en minder vaak last van acne, hun huid straalt ook meer. Toch moet je deze onderhouden om het kwetsbare evenwicht in stand te houden. Regelmatig reinigen en hydrateren helpt een droge of vette huid voorkomen.
Gemengde huid Dit type komt het vaakst voor bij vrouwen en vraagt om verschillende behandelingen afhankelijk van de specifieke zones van je gezicht. De vette gebieden liggen vaak in de T-zone, dit is je voorhoofd, neus en kin. Door grondig te reinigen voorkom je puistjes en een glanzende huid. De droge gebieden, vaak aan je wangen en rond de ogen, vragen om een vochtinbrengende crème en een wekelijkse scrub.
Gevoelige huid Een gevoelige huid kan erg kwetsbaar zijn en geïrriteerd raken door weer en wind of geparfumeerde producten. Wanneer je dit type behandelt, is het belangrijk producten te kiezen die parfum- en alcoholvrij zijn, aangezien deze nog meer kunnen irriteren. Een gevoelige huid kan vaak jeuken, met rode plekken als gevolg. Daarom is het belangrijk regelmatig te hydrateren om dit te vermijden en te voorkomen dat de huid gespannen en onaangenaam aanvoelt. (br.hln)
Feestelijke herdenking Kaat Tilley op 22 en 23 juni
Feestelijke herdenking Kaat Tilley op 22 en 23 juni
Op 22 en 23 juni wordt de feestelijke
herdenking Tribute to Kaat Tilley georganiseerd. De modeontwerpster
overleed vorig jaar plots aan een pneumokokkeninfectie. Ze stond bekend
om haar sprookjesachtige creaties.
Tijdens de herdenking, die op
haar domein in Asbeek plaatsvindt, zullen fragmenten worden getoond uit
Tilleys eerdere projecten. Er is ook een overzichtstentoonstelling met
onder meer haar artistiek werk, haar meubels en schilderijen.
De
dochters van Kaat Tilley, Epiphany (24) en Rebekka (28) Vanderhaegen,
hebben het werk van hun mama voortgezet en ontwierpen een nieuwe
trouwcollectie met de naam Between heaven and earth. Op het groot
eerbetoon in juni zullen ze enkele stukken van de Heaven-collectie
tonen.
Tijdens het herdenkingsweekend wordt een picknick
georganiseerd en zullen er allerlei eettentjes zijn. Ook muziek wordt
voorzien. (br.hln)