Vandaag geeft de Nederlandse koningin
Beatrix de fakkel door aan haar zoon Willem Alexander. Haar
schoondochter zal haar dan vervangen als stijlicoon van Nederland. Het
blijft voorlopig gissen naar wat de koninklijke dames zullen dragen,
maar er wordt gefluisterd dat Màxima voor een creatie van het Belgische
modehuis Natan zou gaan.
Koningin Beatrix zwaait vandaag af en
geeft de fakkel als stijlicoon van het Nederlandse volk door aan haar
schoondochter prinses Màxima. Beatrix heeft niet meteen het perfecte
figuur, een van haar favoriete modeontwerpsters Theresia Vreugdenhil
wist perfect hoe dit te verdoezelen: met een sterke schouderlijn en
losvallende mantels.
Màxima daarentegen is dol op de Nederlandse Jan
Taminiau, maar ze is ook fan van ronkende namen als Oscar de la Renta,
Emilio Pucci en Graciela Naum. Ook heeft ze een boon voor de Belg
Edouard Vermeulen die voor modehuis Natan tekent, vandaar dat wordt
gefluisterd dat ze vandaag in een van zijn jurken zal flaneren. Gisteren
ging ze voor een rood, niet zo flatterend, ontwerp van Valentino, die
ze combineerde met een broche van koningin Emma.
Ondanks de hoge
leeftijd van Beatrix durft ze nog steeds gewaagde modekeuzes maken, vaak
werkt ze haar outfit helemaal af met een opvallende, strakke hoed. De
rest van haar outfits houdt ze qua snit redelijk eenvoudig, met hier en
daar een frivool accent. Een gedurfde stijltip waar haar schoondochter
Màxima heel wat van kan leren.
Beatrix is niet bang van wat
kleur, wat haar teint mooi doet uitkomen. Màxima daarentegen kiest vaker
voor klassieke tinten als beige, grijs en zwart. Ze staat echter
beeldig met roze en rood, daarom mag ze wat vaker de stijl van Beatrix
stelen en voor een gewaagde outfit gaan. (br.hln)
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
De beautytrends voor deze zomer: roze en jongenslook
Valse wimpers, felle kleurtjes maar ook
een jongensachtige look zijn de make-uptrends voor deze zomer. Dankzij
onze tips weet je welke producten je moet aanschaffen en hoe je jezelf
moet opmaken de komende maanden.
Een jongensachtige look lijkt op
het eerste gezicht helemaal niet zo aantrekkelijk, maar denk aan het
voordeel van de gewonnen tijd in de badkamer. De makkelijkste manier om
dit te creëren is door te zorgen dat je huid egaal is, werk af met een
mat poeder. Hieronder breng je best eerst een foundation aan. Hou je
wenkbrauwen zacht maar gedefinieerd, door er een poeder op aan te
brengen. Blijf ver weg van het potlood, dat effect is namelijk iets te
sterk. Echte fashionista's gaan voor lichtere wenkbrauwen, maar dit eist
wel heel wat zelfvertrouwen.
De contouren van je ogen werk je af
met een licht poeder voor een natuurlijk resultaat. Kies een foundation
of concealer die drie tot vier tinten donkerder is dan je huidskleur om
op je ogen te smeren, je hoeft dus geen nieuwe oogschaduw te kopeN.
Mascara is helemaal uit den boze. Als je toch echt niet zonder kan, ga
dan voor een lichte bruine tint om je gezicht toch wat vrouwelijker te
maken. Breng een roze crème op je wangen en neus aan. Op je lippen gaat
een natuurlijkere tint of transparante lipgloss.
Een goede
festivallook zijn fel opgemaakte ogen. Experimenteer met een neonkleur
en voeg hier wat glitters aan toe. Brave dames kiezen voor een
glitterende oogschaduw, durfallen gaan voor strassjuwelen. Een populaire
kleur is roze, je mag zelfs roze mascara op je wimpers smeren. Dit is
ook de enige tint waarmee je kan experimenteren op je lippen. Daarbij
geldt hoe feller, hoe beter: denk aan fuchsia, barbie- of pioenroze.
Nadat je de lipstick hebt aangebracht, moet je wel deppen met een
papiertje voor een mooi resultaat.
Na enkele seizoenen van
natuurlijke lengte, zijn lange, dikke wimpers terug in. Vaak zijn valse
wimpers wat overdreven voor overdag, maar het kan wel perfect voor een
avondje uit of een feestje. Smokey eyes maken maken je ogen helemaal af,
een opvallend lijntje met een vloeibare eyeliner kan ook. (br.hln)
Meisje (13) met terminale kanker vervult droom en lanceert eigen kledinglijn
Meisje (13) met terminale kanker vervult droom en lanceert eigen kledinglijn
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
De Amerikaanse tiener Talia Joy Castellano
mag dan wel terminaal ziek zijn, het meisje laat het afschuwelijke beest
haar dromen niet in de weg staan. Dankzij haar make-up tutorials op
YouTube kreeg ze vorig jaar al haar eigen magazinecover. Deze keer heeft
ze een nieuwe droom vervuld: modedesigner worden.
Samen met
ontwerpster Urbana Chappa heeft de 13-jarige Talia uit Orlando, Florida
een eigen kledinglijn ontworpen voor tieners. Vorige maand hebben de
dames ideeën uitgewisseld en één van de komende weken zullen ze hun
ontwerpen loslaten op de wereld.
"Ik wil jonge tieners duidelijk
maken dat ze zichzelf kunnen uitdrukken dankzij hun kledij", aldus de
dappere Talia. Een woordvoerder van de modebewuste meid voegde hier nog
aan toe dat de collectie symbool zal staan voor Talia's levendigde,
moedige en inspiratievolle spirit om elk obstakel te overwinnen.
Talia
kreeg in 2007 op Valentijnsdag te horen dat ze leed aan de ziekte van
Hutchinson type 4. Ze was amper 7. Na zware chemo, bestralingen en
operaties werd ze een jaar lang kankervrij beschouwd, tot de dokters in
september 2008 ontdekten dat de ziekte was uitgezaaid. Intussen heeft ze
ook leukemie. Hoewel de dokters een beenmergtransplantatie voorstellen,
wil Talia gewoon genieten van de dagen die haar nog resten.
Vorig
jaar in oktober was Talia te gast in de wereldberoemde talkshow van
Ellen DeGeneres, die erg onder de indruk was van de moedige tiener: "Je
bent erg speciaal en geweldig. Ik ben vereerd dat je me wou ontmoeten en
dat ik de kans heb gekregen om jou te leren kennen", sprak DeGeneres
toen nadat ze had geregeld dat Talia een gepersonaliseerde cover had
gekregen.
Talia is ook erg actief op YouTube. In verschillende
tutorials legt ze uit hoe je make-up moet aanbrengen. In één van haar
filmpjes verklaart ze ook waarom ze nooit een pruik draagt: "Het maakte
me fake en zo ben ik niet." Om haar vertrouwen te geven, maakt ze haar
liever op met verschillende cosmeticaproducten.
Dokters hebben
vorige zomer geschat dat ze nog 12 maanden te leven zou hebben. De
opbrengsten van haar kledinglijn gaan naar haar familie om de hoge
kosten van haar medische behandelingen te dekken. (br.hln)
Nu de zon zich eindelijk laat zien, is het
niet langer een absurd idee op zoek te gaan naar een bikini om helemaal
in een zomerse stemming te komen. We selecteerden de populairste trends
voor deze zomer en leggen uit welke stijl het beste bij jouw
lichaamstype past.
De pin-ups uit de fifties inspireerden heel
wat designers dit seizoen. Deze stijl is speels en verricht vaak
wonderen voor je figuur. Leg de retrotoets er niet vingerdik op, hou het
subtiel met een vintage snit en prints. Waar je niet omheen kunt bij
vintage badmode is een hoge taille, zo kun je modern en retro perfect
laten samensmelten. Ga voor een badpak dat de nadruk op de taille legt,
of hartvormig decolleté en halternek. Laat je ook gaan met speelse
patronen met bloemen- en fruitprints. Bij het slipje mogen de pijpen wat
langer zijn. Vooral dames met wat rondingen zitten met deze trend goed.
Je hoeft ze echter niet gaan te verdoezelen, gebruik deze stijl om je
rondingen in de kijker te zetten. Een model dat de aandacht naar je
taille trekt en je zandloperfiguur benadrukt is een goede optie.
Deze
zomer mag het allemaal wat nonchalanter en dat geldt ook voor de
badmode. Laat de kleuren en prints van je top en slipje maar flink met
elkaar botsen, dit creëert een interessante look. Toch kun je je
creativiteit niet volledig de vrije loop laten, hou rekening met de
volgende regels. Als je het niet te gewaagd wil maken, schaf jezelf dan
een klassieke zwarte bikini aan en draag hierop een felgekleurd topje of
slip. Als je prints wil combineren, dan kun je maar beter overdrijven.
Kies twee van de volgende stijlen en combineer: dierenprint, ruitjes,
bloemen en strepen. Dames met korte benen opteren best voor een top met
print in combinatie met een eenvoudig slipje. Zo leidt je de aandacht
naar boven af. Vermijd langere pijpen, want deze hebben een optisch
verkortend effect, ga echter voor een hoog uitgesneden model.
Badpakken
met bijvoorbeeld een landschap op gedrukt zijn al langer populair en
het voordeel is dat dit niet alleen gepast is voor op strand, je kan er
perfect mee op een zomers terrasje zitten. De keuze is uitgebreid: dat
gaat van zachte bloemenpatronen tot gewaagde dierenprints of abstracte
tekeningen.
Gedrapeerde stoffen zijn ideaal voor wie wat
probleemzones wil verdoezelen. Daarnaast kan het ook helpen volume te
creëren op plaatsen waar vrouwen het liefst wat meer willen. Wat kleuren
betreft, zit je met rood, oranje en zachte pastelkleuren goed. Deze
stijl is ook heel makkelijk te combineren: kies voor gouden juwelen om
het geheel af te maken. Franjes creëren bovenaan volume, en doen
bijvoorbeeld een bescheiden boezem groter lijken. Dames met grote
borsten kunnen met franjes aan het slipje hun lichaam in evenwicht
brengen. Vermijd in dat geval wel minuscule topjes met touwtjes, want
die bieden geen enkele steun. Een top met beugel is dan een betere
keuze.(br.hln)
Na een hele winter je probleemzones te
hebben verstopt onder dikke truien en lange broeken is het nu tijd om
eindelijk de luchtige stofjes en de korte rokjes boven te halen. Dames
met een maatje denken vaak ten onrechte dat de can op de catwalk niets
voor hen zijn, maar als je de juiste stukken koopt, flatteren deze ook
jouw rondingen.
Kort topje In tegenstelling tot wat veel dames
met rondingen denken, kunnen korte topjes ook voor een maatje meer. Je
hoeft niet je hele buik te ontbloten, maar je kan wel bovenaan de taille
wat vlees tonen. Combineer daarom een kort bovenstok met een hoge
taille. Als je echt te onzeker bent voor deze trend, trek dan onder het
korte topje een andere blouse aan.
Wit Durf deze lente voor
een hele witte outfit te gaan. We zagen dit op de catwalk bij tal van
ontwerpers als Vera Wang en Roberto Cavalli. Het is een mythe dat deze
kleur optisch verdikt, ook een maatje meer kan er schitterend uit zien
in wit. Ga op zoek naar een jurk die al je troeven, je boezem
bijvoorbeeld, in de verf zet en je probleemzones verdoezelt door los
over de heupen te vallen.
Strepen Een gestreept kledingstuk is
een must-have deze lente, we zagen dit onder meer bij ontwerpers als
Michael Kors, Marc Jacobs en Oscar De La Renta. Je kunt een
blubberbuikje bijvoorbeeld perfect verstoppen onder een top met peplum
aan de taille.
Gekleurd maatpak Een tweedelig maatpak in een
fel kleurtje is een belangrijke trend voor deze lente. Zo zagen we bij
modehuis Gucci een roze exemplaar op de catwalk. Een outfit in dezelfde
kleur doet je figuur langer lijken en slankt dus af. Daarom is dit de
ideale optie voor wie wat onzeker is over haar rondingen.
Franjes Heel
wat ontwerpers lieten zich volledig gaan met franjes. Mollige dames
moeten hier echter voorzichtig mee zijn. Hoe meer extra lagen een
kledingstuk heeft, hoe dikker je kan lijken. Het is belangrijk dat je
alles in proportie houdt. Overdadige franjes aan de neklijn kunnen
bijvoorbeeld je boezem vergroten, wanneer dit te bescheiden wordt
gehouden, kan de rest van je lichaam net groter lijken. (br.hln)
Zo draag je jeans deze lente: de trends op een rijtje
Zo draag je jeans deze lente: de trends op een rijtje
Zoals al enkele seizoenen het geval is, was jeans weer alomtegenwoordig op de catwalks voor de lente 2013. We selecteerden de belangrijkste denimtrends om je helemaal klaar te stomen voor een modieuze lentegarderobe.
Jeanshemd Een hemd uit denim oogt vaak erg casual, maar deze lente krijgt dit kledingstuk een chique toets. Durf te combineren met een stijlvolle kokerrok en hoge hakken, je kan er dus zo mee naar kantoor. Met een los, oversized model zit je helemaal goed.
Een stuk Durfallen wagen zich aan een jumpsuit of een tuinbroek uit denim. Het voordeel van dit eerste kledingstuk is dat je niet meer moet nadenken over combinaties met andere kledingstukken. De tuinbroek is een beetje moeilijker te dragen, maar wel helemaal terug van weg geweest. Dat bewijzen designers bij Moschino, Philip Lim en Isabel Marant. Omdat het nogal stoer is, draag je hier best een luchtige, vrouwelijke blouse onder. Wat schoenen betreft, zijn sandalen met een kluwen van bandjes een goede optie, deze geven een instant sexy toets.
Behatop
Wie deze lente trots haar buik wil tonen, kan dit best doen in een sexy bustier uit jeans. Dit staat beeldig op een chique kokerrok. Als je voor een stoer gaat, draag deze bustier dan op een short. Erg kort mag, zeker op de festivalwei.
Strak en stoer Wat deze lente zeker in je garderobe moet hangen, is een skinnyjeans. Met een afgebleekt exemplaar zit je zeker goed, dit item kun je bijna met alles combineren dankzij de veelzijdigheid. Wie helemaal de stoere kaart wil uitspelen, draagt hier een motorjasje op, bij voorkeur ook in denim.
Ook schoenen
Espadrilles zijn al langer erg hip. De trend van dit luchtige schoeisel kwam uit de Verenigde Staten overgewaaid en dit seizoen is jeans dé favoriete materiaalkeuze van designers. Wie toch echt geen hoge hakken kan missen, blijft bij met sneakers met verborgen sleehak in denim. Een ander populair accessoire is de rugzak, ook deze is aan een stevige comeback bezig. Je kan niet missen met een vormeloos model, een onmisbaar item voor tal van zomerse uitstapjes.
Kortgerokt Wie dol is op rokjes, heeft keuze uit frivole modellen in luchtige stoffen. Ga voor sexy kort, maar breng je outfit in balans met een hoge taille. Een afgewassen kleur brengt je zo terug naar de populaire eightieslook.
Gewaagd Een minder voor de hand liggende keuze is patchwork, een broek met verschillende lappen stof zorgt voor wat nonchalance bij strakke stukken, wat voor een interessant contrast zorgt. Is dit iets te extreem voor jou, dan is de afgewassen broek met enkele lapjes stof in donkere tinten een braver alternatief. (br.hln)
De oplossing van haast alle huidproblemen: ken je type
De oplossing van haast alle huidproblemen: ken je type
Je huidtype kennen is ontzettend belangrijk voor het behouden van een stralende huid. Afhankelijk van welk type je hebt, vraagt je gezicht om specifieke verzorgingsproducten. Dit is belangrijk voor een goed evenwicht en een stralende teint.
Droge huid Een droge huid is een van de meest voorkomende huidtypes en kan het meest problematisch zijn. Als je hier make-up op aanbrengt, kan het resultaat erg vlekkerig zijn. Ook voelt dit vaak onaangenaam en dof aan, zeker net na het wassen. Een goede manier om een droge huid aan te pakken is door een keer per week te scrubben en de dode huidcellen te verwijderen. Gebruik een crème die goed hydrateert, ook 's nachts. Deze breng je onder je make-up aan, want dit maakt je huid zachter en zorgt voor een egalere look. Gebruik geen zeep op je gezicht en bescherm je huid tegen de zon.
Vette huid Een glanzende huid is nooit mooi. Vaak gaat dit ook gepaard met vlekjes, dit komt door overtollige olie en vergrote poriën. Gebruik een toner om je make-up te verwijderen en zorg dat je altijd grondig reinigt. Concentreer je hierbij op je voorhoofd, neus en kin, deze gebieden hebben het meeste aandacht nodig bij het aanbrengen van verzorgende producten. Een olievrije dagcrème is het beste, anders lijkt je huid nog vettiger. Toch is er niet alleen slecht nieuws, een vette huid lijkt jonger en soepeler.
Normale huid Het makkelijkste te onderhouden type is de normale huid, die niet vet of droog is. Deze dames hebben kleinere poriën en minder vaak last van acne, hun huid straalt ook meer. Toch moet je deze onderhouden om het kwetsbare evenwicht in stand te houden. Regelmatig reinigen en hydrateren helpt een droge of vette huid voorkomen.
Gemengde huid Dit type komt het vaakst voor bij vrouwen en vraagt om verschillende behandelingen afhankelijk van de specifieke zones van je gezicht. De vette gebieden liggen vaak in de T-zone, dit is je voorhoofd, neus en kin. Door grondig te reinigen voorkom je puistjes en een glanzende huid. De droge gebieden, vaak aan je wangen en rond de ogen, vragen om een vochtinbrengende crème en een wekelijkse scrub.
Gevoelige huid Een gevoelige huid kan erg kwetsbaar zijn en geïrriteerd raken door weer en wind of geparfumeerde producten. Wanneer je dit type behandelt, is het belangrijk producten te kiezen die parfum- en alcoholvrij zijn, aangezien deze nog meer kunnen irriteren. Een gevoelige huid kan vaak jeuken, met rode plekken als gevolg. Daarom is het belangrijk regelmatig te hydrateren om dit te vermijden en te voorkomen dat de huid gespannen en onaangenaam aanvoelt. (br.hln)
Feestelijke herdenking Kaat Tilley op 22 en 23 juni
Feestelijke herdenking Kaat Tilley op 22 en 23 juni
Op 22 en 23 juni wordt de feestelijke
herdenking Tribute to Kaat Tilley georganiseerd. De modeontwerpster
overleed vorig jaar plots aan een pneumokokkeninfectie. Ze stond bekend
om haar sprookjesachtige creaties.
Tijdens de herdenking, die op
haar domein in Asbeek plaatsvindt, zullen fragmenten worden getoond uit
Tilleys eerdere projecten. Er is ook een overzichtstentoonstelling met
onder meer haar artistiek werk, haar meubels en schilderijen.
De
dochters van Kaat Tilley, Epiphany (24) en Rebekka (28) Vanderhaegen,
hebben het werk van hun mama voortgezet en ontwierpen een nieuwe
trouwcollectie met de naam Between heaven and earth. Op het groot
eerbetoon in juni zullen ze enkele stukken van de Heaven-collectie
tonen.
Tijdens het herdenkingsweekend wordt een picknick
georganiseerd en zullen er allerlei eettentjes zijn. Ook muziek wordt
voorzien. (br.hln)
Maak van je 'gebrek' een troef zoals deze modellen
Maak van je 'gebrek' een troef zoals deze modellen
De ene haar tanden staan scheef, de andere heeft een misvormd gezicht en nog een andere komt dicht in de buurt van een 'unibrow'. Elke vrouw heeft wel een 'mankementje' waar ze zich voor schaamt. Maar wat als we onze eigenaardigheden nu eens zouden beschouwen als iets wat ons onderscheidt van de rest? Deze vier modellen wisten alvast van hun 'gebrek' een sterkte te maken.
Lindsey Wixson Met haar rond gezicht en kuilje in de kin, herkennen we het Amerikaanse topmodel Lindsey Wixson vanop kilometers afstand. Niet dat de 19-jarige schone haar mankementje ooit in de weg heeft laten staan van haar modellencarrière. En maar goed ook, want Wixson is niet alleen een van de gezichten van de laatste H&M-campagne, 'the new icons', maar liep ook al op de catwalk van Galliano, Versace, Miu Miu en Alexander McQueen. Hoedje af!
Hanne Gaby Een vierkantig gezicht wordt meestal niet geassocieerd met een uiterlijke troef. De belangrijkste reden? Omdat bijna niemand het heeft. Precies daarom kon de 25-jarige Hanne Gaby van haar gezichtsvorm een sterkte maken. Intussen defileerde ze al voor de allergrootsten uit de modewereld, zoals Chanel, Givenchy en Prada én pronkte ze al op de cover van Vogue en Elle. Belangrijk detail: Gaby is een Belgisch topmodel. Ze werd opgemerkt tijdens het Novarockfestival.
Cara Delevingne Terwijl de meeste vrouwen regelmatig hun pincet bovenhalen om overtallige wenkbrauwhaartjes te epileren, is topmodel Cara Delevingne trots op haar volle wenkbrauwen. Met reden, want de 21-jarige Britse was hét topmodel van de afgelopen fashion weeks. Ze wordt niet alleen regelmatig vergeleken met haar landgenote Kate Moss, maar is ook de chou chou van Chanelkeizer Karl Lagerfeld. Achter de schermen staat ze vooral bekend omwille van de gekke bekken die ze regelmatig op haar gezicht tovert.
Georgia May Jagger Madonna en Vanessa Paradis deden het haar al voor, maar ook het Britse model Georgia May Jagger is trots op het spleetje tussen haar tanden. De klassieker leverde de 21-jarige dochter van Mick Jagger en Jerry Hall alvast leuke modelwerkjes op. Zo is Georgia het gezicht van de parfum 'For Her' van Just Cavalli en dook ze op in de Rock 'n' roll Mansion-campagne van H&M.
Conclusie? Heb je iets wat de gemiddelde vrouw niet heeft, schaam je dan niet voor je 'mankementje', maar zie het als een eigenaardigheid die jou uniek maakt en anders dan de rest. (br.hln)
Rihanna gaat maar al te graag mee met
alles wat in de mode is. Geen wonder dus dat de 'Diamonds'-zangeres zich
ook met veel plezier onderdompelt in de denimlook. Zoals we intussen al
van RiRi gewoon zijn, gaat ze ook hierin tot het uiterste met een
combinatie van jeans op jeans. En uiteraard gaf ze ook wat inkijk op
haar sexy achterste via een gaatje in haar rok.
Paparazzi konden
Rihanna gisteren vastleggen op de gevoelige plaat terwijl ze genoot van
een shoptripje op Rodeo Drive in Beverly Hills, California. In
tegenstelling tot het hoertje Vivian uit 'Pretty Woman' (gespeeld door
Julia Roberts) was de 25-jarige losbol duidelijk wel welkom in de
prestigieuze winkelstraat.
Hoewel jeans niet meteen geassocieerd
wordt met 'haute couture' wist RiRi haar nonchalante jeansoutfit wel
degelijk op te smukken met stijlvolle accessoires, zoals een
Chanelbroche en twee armbanden van hetzelfde merk. Om toch iets of wat
contrast te verkijgen, koos Rihanna voor huidkleurige schoentjes en
nagels. Haar handtas uit slangenleer kreeg dan wel weer een jeanskleurig
laagje.
Hoewel we nooit echt fan zijn geweest van een overdosis
aan jeans in één outfit, weet Rihanna ons wel te bekoren. Al blijft de
zangeres natuurlijk weer trouw aan haar typische stijl die zowat enkel
bij haar lijkt te passen. Het beste bewijs hiervan is ongetwijfeld het
gaatje in RiRi's jeansrokje, dat niet toevallig een stukje van haar
strakke acherste blootlegt. En dat terwijl liefje Chris Brown werd
verwacht in de rechtbank, waar de zitting omtrent zijn taakstraf
uiteindelijk werd uitgesteld. (br.hln)
Jaloers op outfit? Nieuwe app zal tonen waar je die vindt
Jaloers op outfit? Nieuwe app zal tonen waar je die vindt
Er is goed nieuws voor iedereen die wel eens verliefd wordt op kleren van een presentatrice op televisie, maar die achteraf nooit kan vinden. Zo zou er een nieuwe app in ontwikkeling zijn die jou onmiddellijk kan vertellen waar een bepaald kledingstuk vandaan komt.
De nieuwe technologie werd ontwikkeld door de ontwerpers van 'Shazam'. Die app heb je misschien wel al eens gebruikt om te weten te komen van wie een bepaald liedje op de radio was. Nu zou dat ook werken met kledingstukken.
Bovendien is het volgens de ceo van Shazam, Andrew Fisher, helemaal geen verre toekomstmuziek. "We zijn nu al in staat om een product in een televisieshow te identificeren. Als iemand de nieuwe app gebruikt, kan hij of zij met een klik te weten komen van waar de jurk van de presentatrice komt."
De jurkenherkenning maakt deel uit van een groter project, dat Fisher 'media engagement' noemt. "We maken het makkelijker voor consumenten om zich te verbinden met een merk of een stuk inhoud waarin ze geïnteresseerd zijn. Dat kan zowel werken bij televisieprogramma's als bij reclames", vindt hij.
Helaas voor de fashionista's onder ons die niet kunnen wachten tot de app gelanceerd wordt: Fisher hield zijn lippen stijf op elkaar over een mogelijke lanceringsdatum. We zullen dus nog wat geduld moeten hebben... (br.hln)
Styliste Lysa Cooper blijft trouw aan haar motto: "The higher the heel, the better you feel". Om het zelfvertrouwen van zangeres Rihanna - letterlijk - op te krikken, mikt ze steevast op torenhoge hakken.
"Hoe hoger de hak, hoe beter je jezelf voelt. Eens je die schoenen aanhebt, wil je ze nooit meer uitdoen. De pijn moet je maar verbijten", stelt Lysa Cooper, styliste van onder meer Rihanna, Beyoncé en Shakira. Naast het vergroten van Rihanna's gestalte, heeft Cooper de excentrieke zangeres ook al kunnen overtuigen te kiezen voor een kort pixiekapsel. "Lange haren proberen onderhouden is een val waar veel zwarte vrouwen in trappen", klinkt het.
Tot slot geeft Cooper nog een vreemd trucje mee om zonder te passen te achterhalen of je in een broek kan: "Het is misschien een beetje bizar, maar wanneer je de taille van de broek helemaal rond je hals krijgt, is dat meestal je broeksmaat". Uittesten, die handel! (br.hln)
Vera Wang leverde de trouwjurken van Mariah
Carey, Victoria Beckham en Kim Kardashian, dus is het logisch dat haar
ontwerpen erg gewild zijn. Maar in China heeft de bekende designer zich
de woede van heel wat aanstaande bruidjes op de hals gehaald. Daar liet
de 63-jarige vrouwen namelijk betalen om haar jurken te passen. Een
maatregel die ze ondertussen, door de aanhoudende kritiek, weer heeft
afgeschaft.
De ontwerpster rekende de Chinese bruidjes maar
liefst 3.000 yuan of zo'n 375 euro aan om gedurende 90 minuten jurken te
passen in haar winkeltje in Shanghai. Naar eigen zeggen was zo'n
maatregel noodzakelijk om kopiëren te voorkomen.
Het hield de
toekomstige bruidjes alleszins niet tegen om een pasbeurt te regelen,
met heel wat vrouwen die zelfs maanden op voorhand een afspraak boekten
met de ontwerpster. Maar de lokale pers pakte Wang hard aan over de
maatregel, vooral omdat ze zelf een Chinese Amerikaanse is én haar
ouders geboren werden in Shanghai. Ook op Twitter regende het klachten,
waardoor Wang besloot om de 'afspraaksalarissen' wereldwijd af te
schaffen in al haar bruidswinkels.(br.hln)
Het T-shirt bestaat voor de volle 100 procent uit krokodillenleer.
Fans van Hermès hebben een nieuw it-item waar ze naar kunnen verlangen: een shirt ter waarde van 91.500 dollar.
Wat je voor die prijs krijgt? Geen prachtig, vernieuwend design, wel een gewoon uitziend lederen shirt dat volledig van krokodillenleder is gemaakt. Niet erg knap, peperduur en nog eens aanstootgevend voor dierenrechtenactivisten ook.
Tweedehands- en vintage kledingstukken zijn
helemaal in de mode door hun tijdloze look en omdat ze erg draagbaar
kunnen zijn. De leukste koopjes vind je echter niet zomaar, want je moet
er vaak lang naar zoeken. Met de juiste tips in het achterhoofd, weet
je toch moeiteloos door tweedehandswinkels te gaan en naar huis te
wandelen met de tofste ontdekkingen.
1) Een belangrijke tip die
ik je kan geven is dat je je moet openstellen. Je kan soms echt
tientallen winkels doorlopen zonder iets te vinden dat je echt leuk
vindt. Blijf dan niet bij de pakken zitten, maar stel jezelf open voor
alles wat in de winkels hangt. Wanneer bv. de zakken van een blouse je
niet aanstaan, dan kan je ze achteraf nog zelf aanpassen. Een beetje DIY
mag altijd.
2) Let op de prijs-kwaliteitverhouding. De stukken
in vintage winkels hebben al zeker één of misschien zelfs meerdere
eigenaars gehad. Ziet een stuk er oud en versleten uit, dan wil je er
geen gat in je portemonnee aan overhouden. Let ook op vlekken, want die
krijg je er nooit meer uit.
3) Gun jezelf de tijd om door alles
te gaan en pas vooral voordat je iets koopt! In tweedehandswinkels
liggen maten door elkaar en snits die in het verleden populair waren,
kunnen in tussentijd veranderd zijn. Het is beter om miskopen te
vermijden en daarom ga je best even de paskamer binnen voordat je langs
de kassa passeert.
4) Het is ook goed om eens te kijken naar de
mannenkleren. Het kan eens gebeuren dat stukken in de verkeerde afdeling
terecht komen. En wie weet, misschien haal je ook inspiratie uit de
mannenkleding?
5) Ik denk dat dit wel de belangrijkste tip is die
ik je kan meegeven: blijf proberen! Als je na een dag winkelen niets
hebt gevonden, dan moet je het de volgende keer gewoon weer proberen.
Wie weet heb je dan meer geluk.
Goed nieuws voor zwetende mannen: dit kostuum verslindt vieze geurtjes
Goed nieuws voor zwetende mannen: dit kostuum verslindt vieze geurtjes
Niet alleen vrouwen hebben af en toe last
van zweetplekken en een vervelende lichaamsgeur, ook mannen krijgen
ermee te maken. Zeker in de zomer hebben zij problemen, want vaak is het
verplicht om op kantoor een kostuum te dragen. Gelukkig heeft de Britse
keten Marks & Spencer daar nu een oplossing voor gevonden: kostuums
en blazers die de vieze geurtjes verslinden.
Dat komt omdat er
onder de oksels van de nieuwe ontwerpen 'DeoTags' bevestigd zijn. Die
werden gemaakt door Odegon, een bedrijf dat zich bezighoudt met het
ontwikkelen van oplossingen tegen vieze geurtjes.
De inovatieve
lapjes op de kostuums zijn gemaakt van nano-poreus materiaal, dat
ontwikkeld is om de moleculen van de lichaamsgeur te absorberen én
vervolgens te neutraliseren. Zo voorkomen ze onaangename geurtjes.
Maar
hoewel dat materiaal nu pas in de winkels terechtkomt, is het helemaal
niet aan zijn proefstuk toe. Integendeel zelfs, want tijdens de Tweede
Wereldoorlog werd het materiaal al gebruikt in gasmaskers die moesten
beschermen tegen chemische aanslagen.
Het nieuwe gebruik van de
stof zal natuurlijk geen levens redden, maar kan het leven wel
aangenamer maken voor mannen die last hebben van een vervelende
lichaamsgeur. Zij kunnen vanaf komende maand bij M&S terecht voor
een 'Man Superlite Suit' (179 pond of zo'n 210 euro) of een 'Man
Performance Blazer' (99 pond of zo'n 116 euro).
Volgens de
ontwerpers van Odegon hoef je ook niet bang te zijn dat de ingewerkte
deostukjes na een tijdje niet meer werken. "Ze blijven werken zolang het
kledingstuk meegaat, zelfs na enkele wasbeurten", klinkt het. "De
moleculen van de lichaamsgeur worden geabsorbeerd en gevangen genomen in
het materiaal, tot het kledingstuk gewassen wordt. Dan worden de
moleculen verwijderd, zowel bij het wassen met de hand, in de machine
als bij de droogkuis." (br.hln)
Karl Lagerfeld is een vat vol verrassingen. Wat we echter nog niet wisten van de Chanelkeizer is dat hij 'life in plastic' net zo fantastisch vindt als Barbie. Dat leiden we althans af uit zijn collectie voor het Braziliaanse schoenenmerk Melissa, waarvoor hij niet één maar direct vier exclusieve schoentjes ontwierp. Niet erg bijzonder, ware het niet dat de schoenen volledig uit plastic zijn.
Lagerfeld zou natuurlijk Lagerfeld niet zijn, mocht hij geen bijzondere touch geven aan zijn schoenencollectie. Zwart, roze en goud domineren, maar het opvallendste kenmerk is ongetwijfeld de hak in de vorm van... een heerlijk ijsje. En dan is het nog niet zomaar het eerste het beste ijsje, maar wel eentje met een trendy roze glitterbol (zie foto onderaan).
"Ik heb nog nooit op deze manier met plastic gewerkt", legt Lagerfeld himself uit in het exclusieve tijdschrift van het Braziliaanse schoenenmerk. "Ik ben nochtans gewend om met traditionele technieken te werken voor Fendi, Chanel en Lagerfeld shoes", vervolgt de Keizer. Waar hij zijn inspiratie haalde? Eenvoudig: het geboorteland van het merk, Brazilië: "Ik heb geprobeerd om de Braziliaanse 'joie de vivre' erin te steken."
Hoe origineel zijn collectie nog mag zijn, het gezicht dat hij koos om zijn plastic schoentjes te promoten, is allesbehalve een verrassing: Cara Delevinge. Het Britse topmodel is namelijk Karls muse bij uitstek. Al is Lagerfeld zeker niet de enige die tuk is op Cara. Afgelopen modeweken dook ze zowat op bij alle grote namen en sinds kort is ze ook het gezicht van de beautylijn van Yves Saint Laurent. Delevinge is met andere woorden goed op weg om dat andere Britse model Kate Moss helemaal te doen vergeten.
Binnenkort mogen we ongetwijfeld nog meer plastic schoentjes van Lagerfeld verwachten. Zo sloot hij een deal met het merk voor vier seizoenen. Mocht de 79-jarige ontwerper dan toch ooit in een bui van inspiratieloosheid belanden, moet hij echter niet wanhopen. Samen met hem sloten immers nog andere grote namen een deal met Melissa, zoals Jason Wu, Vivienne Westwood en model Alessandra Ambrosio. (br.hln)
Deze onbekene modellen verdienen meer dan 20.000 euro per maand
Deze onbekene modellen verdienen meer dan 20.000 euro per maand
Gemma Anderson en Katie Bennett
Er zijn een aantal supermodellen die
tot 23.500 euro per week verdienen, maar van wie jij (en heel wat
anderen) nog nooit gehoord hebt. Dat komt omdat ze niet meedoen aan
campagnes voor grote namen of te zien zijn op te catwalk. Nee, deze
meisjes verdienen hun boterham door te poseren voor online
kledingwinkels.
Verwonderlijk is dat niet als je weet dat er in
Groot-Brittannië jaarlijks 6,5 miljard pond (of 7,6 miljard euro)
uitgegeven wordt in deze kledingshops. Dat is een zesde van het totale
bedrag dat daar jaarlijks uitgegeven wordt aan mode.
En die
websites, zoals Asos, Littlewoods en Marks & Spencer, doen allemaal
een beroep op hetzelfde handvol modellen. Zo zijn Kirstie Bennett, Gemma
Sanderson, Leomie Anderson, Portia Okotcha en Jamie Gunns ondertussen
al online supermodellen geworden. Daarmee worden ze niet alleen steeds
bekender bij het grote publiek, maar verdienen ze ook handenvol geld.
Dat
kan zelfs oplopen tot 20.000 pond (of zo'n 23.500 euro) per week. Maar
als je weet dat Littlewoods online ongeveer vijf jeansbroeken op één
minuut in meer dan 200 modellen verkoopt, is het duidelijk dat het
perfecte model om die broeken aan te prijzen essentieel is.
En
dat mag iets kosten, want het perfecte model is niet zo eenvoudig te
vinden. "Online modellen zijn helemaal anders dan 'gewone' modellen",
weet Annette Koonjean van FM Models. "Ze moeten in staat zijn om mensen
met heel verschillende achtergronden aan te trekken. In essentie gaat
het om het opwekken van sympathie. En ze moeten tegelijkertijd
glamoureus én bereikbaar zijn."
"Een goed online model moet ook
in staat zijn om aan een zeer snel tempo te werken", voegt Lindsey
Baldock van Nevs Model Management daar nog aan toe. "Ze moeten zich heel
vaak andere outfits aantrekken, moeten goed bewegen voor de camera,
moeten veelzijdige looks hebben en veel energie."
Het is dus
zeker niet zo dat deze modellen makkelijk geld verdienen. In tegendeel,
want de meisjes moeten lange uren werken en de shoots zijn veel minder
glamoureus dan die op exotische locaties voor modemagazines.
Maar
eens je erin slaagt om een online model te worden, kan de toekomst je
wel toelachen. Zo heeft onderzoek aangetoond dat het verdwijnen van
bepaalde modellen op websites, bijvoorbeeld omdat hun contract eindigt
of omdat een kledingstuk uitverkocht is, de verkoop erg kan doen dalen.
Een
goed voorbeeld van het succes van de online modellen is het hipste
model van vandaag: de Britse Cara Delevingne. Vorig jaar was ze het
model van een Asos-kledinglijn voor tieners en twintigers, wat haar
carrière een enorme boost heeft gegeven. Zo was op de afgelopen
modeweken het meest gevraagde model. (br.hln)
Ter ere van de honderdste verjaardag
van de allereerste Chanel-boetiek regisseert Karl Lagerfeld een kortfilm
over het leven van de legendarische Coco Chanel, met Keira Knightley in
de hoofdrol.
Door in de huid te kruipen van Coco Chanel treedt
Keira Knightley in de voetsporen van Audrey Tatou, die haar rol in 'Coco
before Chanel' prachtig vertolkte.
Het verhaal neemt je mee naar
het Franse Deauville van de 20ste eeuw. Speciaal voor de kortfilm
werden twee gedetailleerde retro sets in elkaar gebokst. De première van
Lagerfelds kortfilm wordt verwacht in mei. (br.hln)
Goed nieuws voor dames die graag pronken
met knalrode lippen. Recent onderzoek toont namelijk aan dat rode
lippenstift razendsnel enkele jaren van de teller veegt. Zo zou het
sterke contrast tussen gezichtskenmeren en teint toeschouwers onbewust
doen denken dat je jonger bent.
Geen wonder dat zoveel vrouwen al
generaties lang grijpen naar rode lippenstift. Onderzoekers aan het
Gettysburg College ontdekten namelijk dat een verhoogde roodheid op de
lippen je gezicht jonger maakt omdat het onbewust geassocieerd wordt met
gezondheid en schoonheid.
"Anders dan bijvoorbeeld rimpels, zijn
we er ons niet van bewust dat we ook de lippen gebruiken als richtpunt
voor het schatten van iemands leeftijd", verklaart professor Richard
Russell.
In een eerste experiment werd gekeken naar 289 gezichten
van mensen tussen 20 en 70 jaar oud. Wanneer we ouder worden, verbleken
onze lippen, ogen en wenkbrauwen, terwijl de huid steeds donkerder en
roder kleurt. Hierdoor wordt het contrast tussen onze gezichtskenmerken
en huid steeds flauwer. Het verschil in roodheid tussen lippen en huid
neemt af, net als het overduidelijke contrast tussen wenkbrauwen en
voorhoofd.
Hoewel compleet onbewust, maken onze hersenen gebruik
van deze signalen om te gokken hoe oud iemand is. Dat werd bevestigd in
een tweede experiment. Meer dan 100 deelnemers kregen foto's
voorgeschoteld waarop de contrasten in het gezicht vooraf bewerkt
werden. Verhoogde contrasten deden de toeschouwers kiezen voor een
jongere leeftijd, terwijl het vervagen ervan de gezichten ouder deed
lijken. (br.hln)