Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



05-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaloers op outfit? Nieuwe app zal tonen waar je die vindt


Jaloers op outfit? Nieuwe app zal tonen waar je die vindt


http://static1.hln.be/static/photo/2013/4/7/8/20130404130543/media_xll_5703728.jpg


Er is goed nieuws voor iedereen die wel eens verliefd wordt op kleren van een presentatrice op televisie, maar die achteraf nooit kan vinden. Zo zou er een nieuwe app in ontwikkeling zijn die jou onmiddellijk kan vertellen waar een bepaald kledingstuk vandaan komt.

De nieuwe technologie werd ontwikkeld door de ontwerpers van 'Shazam'. Die app heb je misschien wel al eens gebruikt om te weten te komen van wie een bepaald liedje op de radio was. Nu zou dat ook werken met kledingstukken.

Bovendien is het volgens de ceo van Shazam, Andrew Fisher, helemaal geen verre toekomstmuziek. "We zijn nu al in staat om een product in een televisieshow te identificeren. Als iemand de nieuwe app gebruikt, kan hij of zij met een klik te weten komen van waar de jurk van de presentatrice komt."

De jurkenherkenning maakt deel uit van een groter project, dat Fisher 'media engagement' noemt. "We maken het makkelijker voor consumenten om zich te verbinden met een merk of een stuk inhoud waarin ze geïnteresseerd zijn. Dat kan zowel werken bij televisieprogramma's als bij reclames", vindt hij.

Helaas voor de fashionista's onder ons die niet kunnen wachten tot de app gelanceerd wordt: Fisher hield zijn lippen stijf op elkaar over een mogelijke lanceringsdatum. We zullen dus nog wat geduld moeten hebben... (br.hln)



� Reageer (0)
04-04-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Styliste van Rihanna wil alleen torenhoge hakken


Styliste van Rihanna wil alleen torenhoge hakken


http://static3.hln.be/static/photo/2013/6/8/0/20130403151039/media_xll_5700975.jpg


Styliste Lysa Cooper blijft trouw aan haar motto: "The higher the heel, the better you feel". Om het zelfvertrouwen van zangeres Rihanna - letterlijk - op te krikken, mikt ze steevast op torenhoge hakken.

"Hoe hoger de hak, hoe beter je jezelf voelt. Eens je die schoenen aanhebt, wil je ze nooit meer uitdoen. De pijn moet je maar verbijten", stelt Lysa Cooper, styliste van onder meer Rihanna, Beyoncé en Shakira. Naast het vergroten van Rihanna's gestalte, heeft Cooper de excentrieke zangeres ook al kunnen overtuigen te kiezen voor een kort pixiekapsel. "Lange haren proberen onderhouden is een val waar veel zwarte vrouwen in trappen", klinkt het.

Tot slot geeft Cooper nog een vreemd trucje mee om zonder te passen te achterhalen of je in een broek kan: "Het is misschien een beetje bizar, maar wanneer je de taille van de broek helemaal rond je hals krijgt, is dat meestal je broeksmaat". Uittesten, die handel! (br.hln)



� Reageer (0)
30-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vera Wang schaft betalende pasbeurt in China af

Vera Wang schaft betalende pasbeurt in China af


http://oi49.tinypic.com/2eqdgsm.jpg


Vera Wang leverde de trouwjurken van Mariah Carey, Victoria Beckham en Kim Kardashian, dus is het logisch dat haar ontwerpen erg gewild zijn. Maar in China heeft de bekende designer zich de woede van heel wat aanstaande bruidjes op de hals gehaald. Daar liet de 63-jarige vrouwen namelijk betalen om haar jurken te passen. Een maatregel die ze ondertussen, door de aanhoudende kritiek, weer heeft afgeschaft.

De ontwerpster rekende de Chinese bruidjes maar liefst 3.000 yuan of zo'n 375 euro aan om gedurende 90 minuten jurken te passen in haar winkeltje in Shanghai. Naar eigen zeggen was zo'n maatregel noodzakelijk om kopiëren te voorkomen.

Het hield de toekomstige bruidjes alleszins niet tegen om een pasbeurt te regelen, met heel wat vrouwen die zelfs maanden op voorhand een afspraak boekten met de ontwerpster. Maar de lokale pers pakte Wang hard aan over de maatregel, vooral omdat ze zelf een Chinese Amerikaanse is én haar ouders geboren werden in Shanghai. Ook op Twitter regende het klachten, waardoor Wang besloot om de 'afspraaksalarissen' wereldwijd af te schaffen in al haar bruidswinkels.(br.hln)




� Reageer (0)
29-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hermèsshirt kost 91.500 dollar

Hermèsshirt kost 91.500 dollar


http://static1.hln.be/static/photo/2013/12/2/3/20130326151758/media_xll_5680518.jpg
Het T-shirt bestaat voor de volle 100 procent uit krokodillenleer.


Fans van Hermès hebben een nieuw it-item waar ze naar kunnen verlangen: een shirt ter waarde van 91.500 dollar.

Wat je voor die prijs krijgt? Geen prachtig, vernieuwend design, wel een gewoon uitziend lederen shirt dat volledig van krokodillenleder is gemaakt. Niet erg knap, peperduur en nog eens aanstootgevend voor dierenrechtenactivisten ook.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tweedehands en vintage

Tweedehands en vintage


http://oi47.tinypic.com/n6t1xi.jpg


Tweedehands- en vintage kledingstukken zijn helemaal in de mode door hun tijdloze look en omdat ze erg draagbaar kunnen zijn. De leukste koopjes vind je echter niet zomaar, want je moet er vaak lang naar zoeken. Met de juiste tips in het achterhoofd, weet je toch moeiteloos door tweedehandswinkels te gaan en naar huis te wandelen met de tofste ontdekkingen.

1) Een belangrijke tip die ik je kan geven is dat je je moet openstellen. Je kan soms echt tientallen winkels doorlopen zonder iets te vinden dat je echt leuk vindt. Blijf dan niet bij de pakken zitten, maar stel jezelf open voor alles wat in de winkels hangt. Wanneer bv. de zakken van een blouse je niet aanstaan, dan kan je ze achteraf nog zelf aanpassen. Een beetje DIY mag altijd.

2) Let op de prijs-kwaliteitverhouding. De stukken in vintage winkels hebben al zeker één of misschien zelfs meerdere eigenaars gehad. Ziet een stuk er oud en versleten uit, dan wil je er geen gat in je portemonnee aan overhouden. Let ook op vlekken, want die krijg je er nooit meer uit.

3) Gun jezelf de tijd om door alles te gaan en pas vooral voordat je iets koopt! In tweedehandswinkels liggen maten door elkaar en snits die in het verleden populair waren, kunnen in tussentijd veranderd zijn. Het is beter om miskopen te vermijden en daarom ga je best even de paskamer binnen voordat je langs de kassa passeert.

4) Het is ook goed om eens te kijken naar de mannenkleren. Het kan eens gebeuren dat stukken in de verkeerde afdeling terecht komen. En wie weet, misschien haal je ook inspiratie uit de mannenkleding?

5) Ik denk dat dit wel de belangrijkste tip is die ik je kan meegeven: blijf proberen! Als je na een dag winkelen niets hebt gevonden, dan moet je het de volgende keer gewoon weer proberen. Wie weet heb je dan meer geluk.



� Reageer (0)
27-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed nieuws voor zwetende mannen: dit kostuum verslindt vieze geurtjes


Goed nieuws voor zwetende mannen: dit kostuum verslindt vieze geurtjes


http://static0.hln.be/static/photo/2013/9/13/6/20130326165744/media_xll_5680971.jpg


Niet alleen vrouwen hebben af en toe last van zweetplekken en een vervelende lichaamsgeur, ook mannen krijgen ermee te maken. Zeker in de zomer hebben zij problemen, want vaak is het verplicht om op kantoor een kostuum te dragen. Gelukkig heeft de Britse keten Marks & Spencer daar nu een oplossing voor gevonden: kostuums en blazers die de vieze geurtjes verslinden.

Dat komt omdat er onder de oksels van de nieuwe ontwerpen 'DeoTags' bevestigd zijn. Die werden gemaakt door Odegon, een bedrijf dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van oplossingen tegen vieze geurtjes.

De inovatieve lapjes op de kostuums zijn gemaakt van nano-poreus materiaal, dat ontwikkeld is om de moleculen van de lichaamsgeur te absorberen én vervolgens te neutraliseren. Zo voorkomen ze onaangename geurtjes.

Maar hoewel dat materiaal nu pas in de winkels terechtkomt, is het helemaal niet aan zijn proefstuk toe. Integendeel zelfs, want tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het materiaal al gebruikt in gasmaskers die moesten beschermen tegen chemische aanslagen.

Het nieuwe gebruik van de stof zal natuurlijk geen levens redden, maar kan het leven wel aangenamer maken voor mannen die last hebben van een vervelende lichaamsgeur. Zij kunnen vanaf komende maand bij M&S terecht voor een 'Man Superlite Suit' (179 pond of zo'n 210 euro) of een 'Man Performance Blazer' (99 pond of zo'n 116 euro).

Volgens de ontwerpers van Odegon hoef je ook niet bang te zijn dat de ingewerkte deostukjes na een tijdje niet meer werken. "Ze blijven werken zolang het kledingstuk meegaat, zelfs na enkele wasbeurten", klinkt het. "De moleculen van de lichaamsgeur worden geabsorbeerd en gevangen genomen in het materiaal, tot het kledingstuk gewassen wordt. Dan worden de moleculen verwijderd, zowel bij het wassen met de hand, in de machine als bij de droogkuis." (br.hln)




� Reageer (0)
26-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Karl Lagerfeld ontwerpt schoentjes uit... plastic


Karl Lagerfeld ontwerpt schoentjes uit... plastic


http://static0.hln.be/static/photo/2013/6/14/2/20130319173002/media_xll_5660657.jpg


Karl Lagerfeld is een vat vol verrassingen. Wat we echter nog niet wisten van de Chanelkeizer is dat hij 'life in plastic' net zo fantastisch vindt als Barbie. Dat leiden we althans af uit zijn collectie voor het Braziliaanse schoenenmerk Melissa, waarvoor hij niet één maar direct vier exclusieve schoentjes ontwierp. Niet erg bijzonder, ware het niet dat de schoenen volledig uit plastic zijn.

Lagerfeld zou natuurlijk Lagerfeld niet zijn, mocht hij geen bijzondere touch geven aan zijn schoenencollectie. Zwart, roze en goud domineren, maar het opvallendste kenmerk is ongetwijfeld de hak in de vorm van... een heerlijk ijsje. En dan is het nog niet zomaar het eerste het beste ijsje, maar wel eentje met een trendy roze glitterbol (zie foto onderaan).

"Ik heb nog nooit op deze manier met plastic gewerkt", legt Lagerfeld himself uit in het exclusieve tijdschrift van het Braziliaanse schoenenmerk. "Ik ben nochtans gewend om met traditionele technieken te werken voor Fendi, Chanel en Lagerfeld shoes", vervolgt de Keizer. Waar hij zijn inspiratie haalde? Eenvoudig: het geboorteland van het merk, Brazilië: "Ik heb geprobeerd om de Braziliaanse 'joie de vivre' erin te steken."

Hoe origineel zijn collectie nog mag zijn, het gezicht dat hij koos om zijn plastic schoentjes te promoten, is allesbehalve een verrassing: Cara Delevinge. Het Britse topmodel is namelijk Karls muse bij uitstek. Al is Lagerfeld zeker niet de enige die tuk is op Cara. Afgelopen modeweken dook ze zowat op bij alle grote namen en sinds kort is ze ook het gezicht van de beautylijn van Yves Saint Laurent. Delevinge is met andere woorden goed op weg om dat andere Britse model Kate Moss helemaal te doen vergeten.

Binnenkort mogen we ongetwijfeld nog meer plastic schoentjes van Lagerfeld verwachten. Zo sloot hij een deal met het merk voor vier seizoenen. Mocht de 79-jarige ontwerper dan toch ooit in een bui van inspiratieloosheid belanden, moet hij echter niet wanhopen. Samen met hem sloten immers nog andere grote namen een deal met Melissa, zoals Jason Wu, Vivienne Westwood en model Alessandra Ambrosio.  (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze onbekene modellen verdienen meer dan 20.000 euro per maand

Deze onbekene modellen verdienen meer dan  20.000 euro per maand


http://static3.hln.be/static/photo/2013/5/1/14/20130322152745/media_xll_5669909.jpg
Gemma Anderson en Katie Bennett


Er zijn een aantal supermodellen die tot 23.500 euro per week verdienen, maar van wie jij (en heel wat anderen) nog nooit gehoord hebt. Dat komt omdat ze niet meedoen aan campagnes voor grote namen of te zien zijn op te catwalk. Nee, deze meisjes verdienen hun boterham door te poseren voor online kledingwinkels.

Verwonderlijk is dat niet als je weet dat er in Groot-Brittannië jaarlijks 6,5 miljard pond (of 7,6 miljard euro) uitgegeven wordt in deze kledingshops. Dat is een zesde van het totale bedrag dat daar jaarlijks uitgegeven wordt aan mode.

En die websites, zoals Asos, Littlewoods en Marks & Spencer, doen allemaal een beroep op hetzelfde handvol modellen. Zo zijn Kirstie Bennett, Gemma Sanderson, Leomie Anderson, Portia Okotcha en Jamie Gunns ondertussen al online supermodellen geworden. Daarmee worden ze niet alleen steeds bekender bij het grote publiek, maar verdienen ze ook handenvol geld.

Dat kan zelfs oplopen tot 20.000 pond (of zo'n 23.500 euro) per week. Maar als je weet dat Littlewoods online ongeveer vijf jeansbroeken op één minuut in meer dan 200 modellen verkoopt, is het duidelijk dat het perfecte model om die broeken aan te prijzen essentieel is.

En dat mag iets kosten, want het perfecte model is niet zo eenvoudig te vinden. "Online modellen zijn helemaal anders dan 'gewone' modellen", weet Annette Koonjean van FM Models. "Ze moeten in staat zijn om mensen met heel verschillende achtergronden aan te trekken. In essentie gaat het om het opwekken van sympathie. En ze moeten tegelijkertijd glamoureus én bereikbaar zijn."

"Een goed online model moet ook in staat zijn om aan een zeer snel tempo te werken", voegt Lindsey Baldock van Nevs Model Management daar nog aan toe. "Ze moeten zich heel vaak andere outfits aantrekken, moeten goed bewegen voor de camera, moeten veelzijdige looks hebben en veel energie."

Het is dus zeker niet zo dat deze modellen makkelijk geld verdienen. In tegendeel, want de meisjes moeten lange uren werken en de shoots zijn veel minder glamoureus dan die op exotische locaties voor modemagazines.

Maar eens je erin slaagt om een online model te worden, kan de toekomst je wel toelachen. Zo heeft onderzoek aangetoond dat het verdwijnen van bepaalde modellen op websites, bijvoorbeeld omdat hun contract eindigt of omdat een kledingstuk uitverkocht is, de verkoop erg kan doen dalen.

Een goed voorbeeld van het succes van de online modellen is het hipste model van vandaag: de Britse Cara Delevingne. Vorig jaar was ze het model van een Asos-kledinglijn voor tieners en twintigers, wat haar carrière een enorme boost heeft gegeven. Zo was op de afgelopen modeweken het meest gevraagde model.  (br.hln)




� Reageer (0)
20-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keira Knightley kruipt in de huid van Coco Chanel

Keira Knightley kruipt in de huid van Coco Chanel


http://static0.hln.be/static/photo/2013/4/8/11/20130320133914/media_xll_5663201.jpg


Ter ere van de honderdste verjaardag van de allereerste Chanel-boetiek regisseert Karl Lagerfeld een kortfilm over het leven van de legendarische Coco Chanel, met Keira Knightley in de hoofdrol.

Door in de huid te kruipen van Coco Chanel treedt Keira Knightley in de voetsporen van Audrey Tatou, die haar rol in 'Coco before Chanel' prachtig vertolkte.

Het verhaal neemt je mee naar het Franse Deauville van de 20ste eeuw. Speciaal voor de kortfilm werden twee gedetailleerde retro sets in elkaar gebokst. De première van Lagerfelds kortfilm wordt verwacht in mei.  (br.hln)




� Reageer (0)
18-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat rode lippen met je doen

Wat rode lippen met je doen


http://static0.hln.be/static/photo/2013/16/14/7/20130318091416/media_xll_5655727.jpg


Goed nieuws voor dames die graag pronken met knalrode lippen. Recent onderzoek toont namelijk aan dat rode lippenstift razendsnel enkele jaren van de teller veegt. Zo zou het sterke contrast tussen gezichtskenmeren en teint toeschouwers onbewust doen denken dat je jonger bent.

Geen wonder dat zoveel vrouwen al generaties lang grijpen naar rode lippenstift. Onderzoekers aan het Gettysburg College ontdekten namelijk dat een verhoogde roodheid op de lippen je gezicht jonger maakt omdat het onbewust geassocieerd wordt met gezondheid en schoonheid.

"Anders dan bijvoorbeeld rimpels, zijn we er ons niet van bewust dat we ook de lippen gebruiken als richtpunt voor het schatten van iemands leeftijd", verklaart professor Richard Russell.

In een eerste experiment werd gekeken naar 289 gezichten van mensen tussen 20 en 70 jaar oud. Wanneer we ouder worden, verbleken onze lippen, ogen en wenkbrauwen, terwijl de huid steeds donkerder en roder kleurt. Hierdoor wordt het contrast tussen onze gezichtskenmerken en huid steeds flauwer. Het verschil in roodheid tussen lippen en huid neemt af, net als het overduidelijke contrast tussen wenkbrauwen en voorhoofd.

Hoewel compleet onbewust, maken onze hersenen gebruik van deze signalen om te gokken hoe oud iemand is. Dat werd bevestigd in een tweede experiment. Meer dan 100 deelnemers kregen foto's voorgeschoteld waarop de contrasten in het gezicht vooraf bewerkt werden. Verhoogde contrasten deden de toeschouwers kiezen voor een jongere leeftijd, terwijl het vervagen ervan de gezichten ouder deed lijken.  (br.hln)




� Reageer (0)
16-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo haal je een puistje weg zonder knijpen

Zo haal je een puistje weg zonder knijpen


http://static1.hln.be/static/photo/2013/0/13/0/20130315160752/media_xll_5649555.jpg


We weten allemaal dat het beter is om een puistje niet uit te knijpen, maar om het met rust te laten. Maar soms moet je er gewoon zo snel mogelijk van af geraken, bijvoorbeeld met een spannende date in het vooruitzicht. Gelukkig bestaat er ook een methode om het puistje weg te halen zonder te knijpen, zodat je littekens kan vermijden.

In de eerste plaats is het belangrijk dat je nagaat of het puistje wel klaar is om verwijderd te worden. Dat is het geval als het er al een paar dagen staat én als het een witte kop heeft.

Knijp het puistje zeker niét uit als het rood is, als het gaat om acne, als er geen duidelijke witte kop is of als het net opgekomen is. Wat je op zo'n moment wel kan proberen, is een behandeling met benzoylperoxide (zonder voorschrift verkrijgbaar bij de apotheek in de vorm van een gel).

Als je beslist om het puistje wel aan te pakken, moet je je er bewust van zijn dat het uitknijpen littekens of roodheid op je huid kan achterlaten. Gelukkig is er ook een techniek waarbij je niet moet knijpen. En dat doe je zo:

Stap 1: Maak je gezicht helemaal proper
"Dat wil zeggen: ga eerst onder de douche of was je gezicht grondig", raadt visagiste Kirbie Johnson aan. "Daarna moet je alle bacteriën verwijderen aan de hand van een gezichtsreiniger. Je kiest het best voor een product zonder alcohol, want dat kan je huid doen uitdrogen."

Stap 2: Dep een proper washandje in warm water
Daarna neem je een proper washandje, waarvan je de hoek in warm water dept. "Het mag niet te heet zijn, want dan verbrandt je huid, maar het moet wel warm genoeg zijn", aldus Kirbie.

Stap 3: Hou het washandje op het puistje
Het warme washandje wordt naar het puistje gebracht, waar je het houdt tot het afgekoeld is. Dan weet je dat het tijd is voor de volgende stap.

Stap 4: Beweeg het washandje over het puistje
Het enige wat je doet, is het washandje zo'n vier à vijf millimeter over het puistje bewegen. "Dat zou ervoor moeten zorgen dat de witte kop weg is", zegt Kirbie. "Het zal niet bloeden en er zal geen litteken zijn."

Maar wat als het niet weg is? "Dat kan twee dingen betekenen. Ofwel is het puistje niet klaar om verwijderd te worden, ofwel moet je de stappen nog eens herhalen", luidt het advies.

Stap 5: Desinfecteer en breng een zalfje aan
Als het gelukt is, dan is het een goed idee om het puistje te desinfecteren en een medicinaal zalfje aan te brengen voor je in bed kruipt. Dat zal je huid kalmeren. "Ook als het niet gelukt is kan je nog voordeel halen uit zo'n behandeling, bijvoorbeeld met benzoylperoxide", besluit Kirbie. (br.hln)



� Reageer (0)
15-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon

Chanelkeizer Karl Lagerfeld valt (even) van zijn troon


http://static3.hln.be/static/photo/2013/2/11/1/20130315140657/media_xll_5649196.jpg


Met zijn scherpe kritiek op sterke dames als Michelle Obama en Adele zouden we haast denken dat Karl Lagerfeld een foutloos leventje leidt. Niets is echter minder waar, zo bewijst mister Chanel himself door tijdens een interview zijn eigen 'tekortkomingen' toe te geven.

De Keizer was te gast in de studio van het magazine Harpers' Bazaar en dit in het kader van hun YouTube-serie. Journaliste Lauren Brown begon onmiddellijk op te scheppen met haar trendy vestje. Speciaal voor de gelegenheid had ze immers een Chanel aangetrokken.

Groot was de verbazing toen Lagerfeld uit de lucht kwam vallen en plots eerlijk toegaf dat hij het verschil niet ziet tussen een echte en een valse Chanel: "Ik dacht het wel, ik dacht het wel", begon de Keizer met een grimas op zijn gezicht. "Het ziet er althans uit als een Chanel. Maar er zijn zoveel kopieën dat het evengoed een kopie zou kunnen zijn."

Dit is ongetwijfeld een van Lagerfelds meest openhartige en eerlijke momenten. Niet dat hij niet graag kritiek geeft, zeker niet. Maar meestal zijn anderen het slachtoffer van zijn uitspattingen in plaats van zichzelf. Zo verweet hij eerder de Britse zangeres Adele al om haar gewicht en moest ook de froufrou van Michelle Obama eraan geloven.

Verder gaf de Keizer nog toe dat hij na 30 jaar te ontwerpen voor Chanel nog altijd niet gewoon is geworden aan alles wat bij een modeshow komt kijken, vooral achteraf dan. "Ik haat de post-show. Ik voel me een beetje belachelijk, een arm slachtoffer. Je voelt je een marionet. Ik leg 2,5 uur lang interviews af in vier talen." Achteraf bekomen van de stress met een feestje dan maar? "Nee, nee, nee, ik haat het idee alleen al", aldus Lagerfeld. Eerlijk? We hadden ook niet anders verwacht van de 79-jarige Chanelontwerper. (b(.hln)



� Reageer (0)
13-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen

Japanse patissiers maken outfits om van te snoepen


http://static2.hln.be/static/photo/2013/14/6/5/20130312140017/media_xll_5639195.jpg


Hoewel de meeste modellen ver weg blijven koekjes, snoepjes en taartjes, is dat op de catwalkshow van de 'Tokyo Sweets Collection' helemaal anders. Niet dat de modellen daar volgepropt worden met al dat lekkers natuurlijk. Ze showen er de eetbare kleren, die gemaakt werden door negen van Japans grootste patissiers.

Het was al het vijfde jaar op rij dat de catwalkshow georganiseerd werd, maar de patissiers hadden duidelijk nog genoeg inspiratie.

De topchefs zoals Koichi Izumi, Toshihiko Yoroizuka en Hironobu Tsjujiguch lieten vooral eetbare hoofddeksels zien, met bijvoorbeeld aardbeien en suikerspinnen erop. Sommigen verwerkten hun lekkernijen dan weer in handtassen, schoenen en jurken, bijvoorbeeld met een riem van slagroom.

Maar of al dat lekkers ook even goed is als het eruitziet, valt te betwijfelen. De creaties worden niet ontworpen om goed te smaken, maar wel om te dragen.

"Het gaat niet om het maken van een macaron met de beste smaak, maar wel om hoe mooi die eruit ziet", bekende topchef Yoroizuka. "Soms maken we de koekjes zelfs wat harder dan normaal. De bedoeling is om iets te creëren dat er prachtig uitziet en anderen inspireert."

Collega-patissier Asterique Kouichi Izumi gelooft dan weer heel sterk in de toekomst van de eetbare mode. "Tot nu droegen bruidjes vooral hoofdversieringen gemaakt van verse bloemen, maar in de laatste drie jaar heb ik toch ook al vier à vijf bestellingen gehad waarbij de bloemen uit snoepgoed werden gemaakt", vertelde hij aan Reuters.

Voor wie ondertussen al zit te watertanden bij het zien van deze ontwerpen, is er helaas slecht nieuws. De outfits van de catwalkshow zijn niet te koop, noch om te dragen, noch om op te eten.



� Reageer (0)
12-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort


Gucci brengt ecohandtas uit met... een koeienpaspoort


http://static2.hln.be/static/photo/2013/17/16/14/20130306121649/media_xll_5621984.jpg


Dat modehuizen de ecotour willen opgaan in de productie van leren handtassen kunnen we alleen maar toejuichen. Al doet Gucci dit wel op een erg bizarre manier. Zo is er een ecoversie op de markt van de bekendste Gucci-tassen met een gratis koeienpaspoort erbij. Fashionista's kunnen via het rode boekje checken welke weg de koe van hun tas heeft afgelegd, van de boerderij tot het eindproduct.

Via het paspoort wil Gucci aan zijn klanten bewijzen dat ze voor de productie van de handtassen enkel rundvee gebruiken afkomstig van Braziliaanse fokkerijen. Daarnaast zijn de tassen ook voorzien van het 'Green Carpet Challenge'-label, een project uit 2009 van Colin Firth's vrouw die via het groene kaartje merken uit de mode-industire beloont die rekening houden met de ethiek en dierenrechten.

"Dit is de toekomst van kwaliteitsfashion en geloofwaardige merken", aldus Firth in de Guardian. "De verantwoordelijkheid opnemen van het begin tot het einde is een goede zaak", gaat ze verder.

Brazilië is de belangrijkste uitvoerder van gebruind leder. Ongeveer tien procent van de totale hoeveelheid wordt uigevoerd naar Italië waar het vel van de Braziliaanse runderen verwerkt wordt tot Italiaans leder.

Wie een koeienpaspoort van dichtbij wil bekijken zal een ecologische versie moeten aanschaffen van Gucci's bekendste handtassen. Momenteel zit er een pasport bij de Jackie-, Hobo- en Tote-tassen.  (br.hln)



� Reageer (0)
04-03-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van kop tot teen in het wit?

Van kop tot teen in het wit?


http://oi46.tinypic.com/x43huw.jpg



Onberispelijk wit en crèmekleurige tinten overspoelden de catwalk bij de collecties voor komende lente en zomer. Toch hoef je niet tot volgende maand te wachten om een witte outfit aan te trekken, want dat kan bij elk weertype. Op voorwaarde dat je rekening houdt met enkele tips natuurlijk.

Kijk maar naar de outfit van fashionista Alexa Chung op de Londense modeweek. Zij combineerde er een ivoorwitte kabeltrui met een vanillekleurige plooirok en was dus van kop tot teen in de hippe lichte tinten gehuld.

Nog witter was de outfit van Jessica Alba op de modeweek in New York. De actrice combineerde een witte broek met rechte pijpen met een shirtje en mantel in dezelfde kleur. En daar bleef het niet bij, want ze droeg ook een witte das en clutch-handtas.

Ook Julianne Hough koos al een paar keer voor een volledig witte outfit. Met een witte rok, een wit bloesje én een witte blazer bewees de actrice dat je met een volledig witte outfit kunt scoren.

1. Speel met stoffen
Maak je look interessanter door te spelen met verschillende stoffen. Combineer gebreide kledingstukken met lederen stuks, kant met jeans en doorzichtig met mat: alles kan!

2. Ga voor doorzichtig
Doorzichtige stoffen zijn perfect om een moderne, sportieve touch toe te voegen aan je volledig witte look. Probeer transparante jurken of bloesjes in combinatie met een wollen/katoenen kleedje of topje.

3. Kies voor getailleerd
Aangezien getailleerde outfits tegenwoordig erg trendy zijn, is het een goed idee om te investeren in een skinny wit broekpak. Je kan de blazer en de broek samen dragen, maar ook apart voor minder formele gelegenheden.

4. Combineer met naaktkleurige schoenen
De perfecte schoenen bij je witte of crèmekleurige outfit? Naaktkleurige, puntige pumps of peeptoes, want die maken je benen langer. Rooney Mara toont hoe het moet.

5. Voeg zwarte accenten toe
Zwarte accessoires zijn de ideale manier om evenwicht te brengen als een volledig witte outfit je afschrikt. Kijk maar naar de zwarte schoenen en minihandtas van Alexa Chung en de schoenen en kraag van Julianne Hough.




� Reageer (0)
23-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerper Christian Wijnants wint International Woolmark Prize


Belgische ontwerper Christian Wijnants wint International Woolmark Prize


http://static1.hln.be/static/photo/2013/0/3/8/20130217154330/media_xll_5565803.jpg


De Belgische ontwerper Christian Wijnants heeft gisteren de International Woolmark Prize gewonnen op de London Fashion Week. Dat meldt de Britse editie van modeblad Elle. De prijs is 105.000 dollar (bijna 80.000 euro) waard.

De jury bestond onder meer uit de ontwerpers Victoria Beckham, Donatella Versace en Diane von Furstenberg.

Pretentieloos en tijdloos
De collectie van Wijnants was gebaseerd op met de hand gebreide en met de hand geverfde stukken, alsook op kleuren geïnspireerd door kristallen en mineralen. De jury loofde Wijnants werk met merinowol als "pretentieloos en tijdloos".

De overige finalisten waren Dion Lee uit Australië, Sophie Theallet uit de Verenigde Staten, Ban Xiao Xue uit China, Pankaj & Nidhi uit India en Takeshi Kitazawa & Emiko Sato uit Japan.

De collectie van Wijnants zal onder meer verkocht worden in Harvey Nichols in Londen, Corso Como in Milaan en Bergdorf Goodman in New York.

Onder anderen Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent en Dolce & Gabbana wonnen in het verleden de International Woolmark Prize.

"Christian vond een nieuwe vorm uit en maakte die mogelijk met een industrieel productieproces", verklaarde Franca Sozzani, hoofdredacteur van de Italiaanse Vogue en L'Uomo Vogue. "Zijn ontwerpen zijn vleiend, vrouwelijk en sexy, een moderne interpretatie van wol".

Wijnants: "Ze vonden dat ik de ontwerper was die wol het beste heeft gebruikt als hoofdelement van de collectie en ze vonden mijn concept - alles opbouwen vanuit één simpele witte woldraad - getuigen van creativiteit, integriteit en respect voor het materiaal".  (br.hln)




� Reageer (0)
15-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Louboutins uit chocolade


 Louboutins uit chocolade

Klik op de foto om het filmpje te bekijken





Het is werken geblazen voor chocolatiers rond Valentijnsdag. Wie dacht dat ze zich beperken tot overgoten aardbeien en opgevulde harten heeft duidelijk nog nooit van de Texaanse Andrea Pedraza gehoord. Haar specialiteit is de eetbare en ontzettend stijlvolle chocolade pump. Ze is ondertussen uitgegroeid tot de perfecte Louboutin copycat.

Het decadente snoepgoed met de iconische rode Louboutinzool is verkrijgbaar in een brede waaier van motieven: van zebraprint tot polkadots.

Je kan de pumps bovendien nog laten opvullen met andere chocolaatjes voor een overdosis lekkers of voor wie de schoenen te mooi vindt om op te eten, uiteraard.

Hoewel echte fashionista's vaak niet kunnen weerstaan aan deze eetbare designerschoen, zijn het volgens Andrea Pedraza vooral mannen die haar kassa vullen. Voor één pump betaal je al snel tussen de 20 en 40 euro. "Ik heb rond valentijn altijd een paar exemplaren opzij staan voor de laatkomers", klinkt het. (br.hln)




� Reageer (0)
07-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxe voor kleine spruiten: de eerste Kids Fashion Week is een feit

Luxe voor kleine spruiten: de eerste Kids Fashion Week is een feit


http://static3.hln.be/static/photo/2013/3/8/6/20130205090558/media_xll_5530941.jpg


Het is zover: in maart is het tijd voor de eerste 'Global Kids Fashion Week' die zal plaatsvinden in Londen. Met kinderen als Romeo en Harper Beckham als uithangbordje van luxekledij voor kinderen, was het puur een kwestie van tijd voor ook zij hun eigen modeweek zouden krijgen.

De Global Kids Fashion Week wil niet alleen topmerken voor kinderkledij in de kijker zetten, maar ook opkomende designers een kans geven. Zo zal je onder meer shows kunnen zien van Junior Gaultier, Little Marc Jacobs, Supertrash, Tommy Hilfiger en Diesel.

Naast catwalkshows en perfomances zullen er ook speelse activiteiten voor kinderen en hun ouders zijn, in samenwerking met het het V&A Museum of Childhood. "Het doel is mensen te inspireren en te informeren over kindermode, terwijl gevierd wordt hoe deze tak van de modewereld de voorbije vijf jaar is opengebloeid en geëvolueerd", klinkt het.

"Kindermode is speels, plezant en innovatief. We zijn ervan overtuigd dat het een eigen platform verdient. Daarom zijn we trots om deze eerste global Kids Fashion Week te ondersteunen. We willen kindermode op de wereldkaart zetten", stelt Alex Theophanous van AlexandAlexa.com (website met designerkledij voor kinderen). De opbrengst van de tickets gaat naar liefdadigheidsinstelling 'Kids Company'. (br.hln)



� Reageer (0)
03-02-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De bloemenjurk: trendy of voor bomma's?


De bloemenjurk: trendy of voor bomma's?


http://static1.hln.be/static/photo/2013/12/2/9/20130129183901/media_l_5514819.jpg
De haute couture show van Chanel stond quasi volledig in het teken van fel bedrukte bloemenprints. © photo news


Staat 'flower' automatisch gelijk aan 'power'? Actrices Anne Hathaway en Marion Cotillard denken ongetwijfeld van wel. Zo werden beide brunettes onlangs gespot in een hevige bedrukte bloemenjurk. En ook de haute couture collectie van Chanel stond volledig in het teken van uitvoerige bloemenprints.

Voor wie graag alle ogen naar zich toetrekt, is de bloemenjurk uiteraard het meest volmaakte kledingstuk. Ongetwijfeld speelt deze reden bij Hollywoodsterren als Hathaway en Cotillard een grote rol, aangezien zij het op de rode loper telkens opnieuw moeten opnemen tegen honderden andere celebs die evenees alles uit de kast halen.

'Bommajurk'
Toch vragen wij ons (terecht?) af of je met zo'n bedrukt exemplaar wel in de positieve manier in de kijker komt te staan. We kunnen er niet aandoen, maar doet de felle bedrukking jou ook niet denken aan de antieke keukenschort die je oma draagt om haar patatjes te schellen? Ons alvast wel.

Klooster
Of de print je nu bevalt of niet, het model van een jurk kan een groot verschil maken. Althans in het geval van Hathaway die dankzij de korte lengte van haar Erdem-jurk er toch enigszins in geslaagd is om de ouderwetse bedrukking een moderne touch te geven. Iets waar Cotillard nog veel van kan leren als ze er niet wil uitzien als een tienermeisje dat eraan denkt om in het klooster te stappen.

Als het van Chanel-goeroe Karl Lagerfeld afhangt, zal de lente en de zomer volledig in het teken staan van deze 'bommaprint'. Zo stuurde hij onlangs tijdens de haute couture show in Parijs verschillende modellen de catwalk op in fel bedrukte jurken.

Haast jij je binnekort naar de winkel om jouw perfecte exemplaar te bemachtigen of laat je de bloemenprints liever aan jou voorbijgaan?  (br.hln)



� Reageer (0)
30-01-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitgemergeld model op YSL-catwalk lokt debat over 'manorexia' uit

Uitgemergeld model op YSL-catwalk lokt debat over 'manorexia' uit


http://static0.hln.be/static/photo/2013/9/14/1/20130123102130/media_xll_5494771.jpg


Met dank aan grote campagnes en als reactie op de recent aan anorexia overleden modellen wordt het beeld van het extreem uitgemergelde model stilletjes aan verleden tijd. Althans op de vrouwelijke catwalks. 'Manorexia' lijkt nog lang niet uitgestorven, zo deed een schokkend mager model afgelopen week nog vermoeden tijdens de 'Yves Saint-Laurent'-show in Parijs.

Het was de bekende modeblogster Poppy Dinsey die de afgrijselijke foto van het flinterdunne model via Twitter de wereld instuurde met de tekst: "Woefully irresponsible model casting at YSL yesterday". Ze voegde er nog een veel zeggende 'sprakeloos' aan toe. Met haar tweet opende de blogster meteen een nieuw debat over anorexia bij mannen.

Terwijl de meeste twitteraars het honderd procent eens waren met Dinsey, vond een vrouw, die schrijft onder de naam 'pro ana', de heisa overdreven. Ze betreurde het feit dat de blogster 'deed vermoeden' dat het model ziek was. "Heb je er al eens bij stil gestaan hoe hij zich zal voelen zodra hij dit leest? Hij is helemaal NIET verkeerd", zo reageerde de vrouw, waarop Dinsey zich opnieuw liet horen:

"Ik heb honderden reacties gekregen. Daarvan liet niet één iemand verstaan dat hij vond dat het model er gezond of aanvaardbaar uitzag. Wat mij zorgen baart is de hoeveelheid mensen die het model bestempelen als 'afschuwelijk'. Ik heb al honderden fashionshows gezien, dus ik ben niet zo gauw verrast van de laatste nieuwe 'shock model foto'. Toch vind ik dat castingleden hun verantwoordelijkheid moeten opnemen. Een model mag dan wel gezond zijn, zodra iemand het tegendeel vermoedt bij het zien van de foto's, kan je toch beter onmiddellijk iemand casten die geen controverse veroorzaakt?"

Gelukkig lijkt het uitgemergelde YSL-model in het niets op gezond ogende, gespierde topmodellen als David Gandy, Gabriel Aubry (de ex van Halle Berry) en Andrés Velencoso die de laatste jaren de mode-industrie domineerden. Wel doet de keuze van Yves Saint Laurent vrezen voor een evolutie in de negatieve zin, waarin manorexia geen uitzondering vormt. Uit cijfers blijkt bovendien dat het aantal mannelijke anorexiapatiënten al is toegenomen van tien procent van alle patiënten tot een vierde.

"Eetstoornissen worden te vaak gelinkt aan jonge meisjes. Er heerst nog veel onbegrip over deze ernstige psychiatrische aandoening, waardoor het voor een man nog moeilijker is om toe te geven dat hij een probleem heeft en hulp te zoeken", vertelt Leanne Thorndyke, woordvoerster van B-EAT, een vereniging voor mensen met een eetstoornis.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!