Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Veel mode-experts kondigen al lang de dood van de dure it-handtassen van
grote merken als Louis Vuitton of Hermès aan. Nu blijkt echter uit
Britse cijfers dat de verkoop van must-have accessoires het laatste jaar
met 60 procent steeg.
De
Britse modeketen Selfridges meldt dat ze afgelopen jaar 60 procent meer
dure handtassen verkochten. Het modehuis Mulberry viert een verdubbeling
in de verkoop van zijn handtassenlijn aan. Britse bekende fashionista's
Alexa Chung en Fearne Cotton geven toe 15 handtassen van dit luxemerk
te bezitten. Het merk heeft daarom een wachtlijst voor veel modellen, de
gemiddelde prijs is 770 euro per exemplaar. De best verkopende tas uit
het gamma van Selfridges is de 'Alexa', je hebt deze in roze,
luipaardprint en elektrisch blauw. Op de tweede plaats komt de paarse
'Hillier' van Marc Jacobs van ongeveer 370 euro, op de derde plaats
staat de 'City' van Balenciaga van ongeveer 930 euro.
Aankoopverantwoordelijke
van accessoires bij Selfridges Sebastian Manes: "Vorig seizoen heersten
zwart en de klassieke modellen. Deze lente zijn accessoires speelser,
dit komt doordat de mensen terug optimistisch zijn over de toekomst. Ook
zien we veel retrotoetsen." Handtassen zijn voor veel vrouwen een
verpersoonlijking van zichzelf. Al hun meest dierbare bezit als
portefeuille, sleutels en geld zit er namelijk in. Uit recent onderzoek
blijkt dat een derde van de dames geobsedeerd is door handtassen.
|