Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Veel mode-experts kondigen al lang de dood van de dure it-handtassen van
grote merken als Louis Vuitton of Hermès aan. Nu blijkt echter uit
Britse cijfers dat de verkoop van must-have accessoires het laatste jaar
met 60 procent steeg.
De
Britse modeketen Selfridges meldt dat ze afgelopen jaar 60 procent meer
dure handtassen verkochten. Het modehuis Mulberry viert een verdubbeling
in de verkoop van zijn handtassenlijn aan. Britse bekende fashionista's
Alexa Chung en Fearne Cotton geven toe 15 handtassen van dit luxemerk
te bezitten. Het merk heeft daarom een wachtlijst voor veel modellen, de
gemiddelde prijs is 770 euro per exemplaar. De best verkopende tas uit
het gamma van Selfridges is de 'Alexa', je hebt deze in roze,
luipaardprint en elektrisch blauw. Op de tweede plaats komt de paarse
'Hillier' van Marc Jacobs van ongeveer 370 euro, op de derde plaats
staat de 'City' van Balenciaga van ongeveer 930 euro.
Aankoopverantwoordelijke
van accessoires bij Selfridges Sebastian Manes: "Vorig seizoen heersten
zwart en de klassieke modellen. Deze lente zijn accessoires speelser,
dit komt doordat de mensen terug optimistisch zijn over de toekomst. Ook
zien we veel retrotoetsen." Handtassen zijn voor veel vrouwen een
verpersoonlijking van zichzelf. Al hun meest dierbare bezit als
portefeuille, sleutels en geld zit er namelijk in. Uit recent onderzoek
blijkt dat een derde van de dames geobsedeerd is door handtassen.
Bij bouwvakkers is het beroemd; als 'reetspleet', 'brievenbus' of
'bouwvakkersreet', maar voor vrouwen is 'de kontdecolleté' nog niet
ingeburgerd.
Misschien komt daar verandering in, met het twitter-offensief van
Playmate Coco. Zij toonde trots haar nieuwe, witte jurk aan haar
Twittervriendjes. De halterjurk heeft een open rug, die nét iets dieper
komt dan normaal, en het begin van een wel héél welgevormde poep toont.
Heidi en haar kontje Het
is niet de eerste keer dat een dergelijke gewaagde jurk zijn weg naar
de media vindt, maar de eerdere 'verschijningen' van de kontdecolleté
waren toch iets eleganter. We denken aan de beeldige zwarte jurk van
Mireille Darc in de Franse komedie 'Le grand blonde', en de paarse,
strakke cokctailjurk van topmodel Heidi Klum, die ¿oeps- een beetje te
veel verhulde van de achterkant.
Mode In
de modewereld wordt het idee ook wel eens gebruikt, maar erg populair
lijkt het niet. De kans dat de kontdecolleté ooit het straatbeeld
haalt, lijkt ons dus eerder klein. De 'gewone' decolleté zal moeten
volstaan.
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Hollywoodster Vanessa Paradis wordt het uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn van Chanel. De vriendin van Johnny Depp was dit seizoen reeds het gezicht van de nieuwste Chanel-lippenstift.
Vanessa Paradis mag twee keer op één seizoen schitteren voor het modehuis Chanel. Na haar ophefmakende reclamecampagne voor de lippenstift Rouge Coco staat de Franse nu terug voor de lens van Karl Lagerfeld voor de lancering van de nieuwe handtassenlijn van Chanel.
Paradis wordt stilaan een vaste waarde binnen het modehuis. Zo mocht ze in 1992 ook al verschijnen in de reclamespot voor het parfum Coco Mademoiselle. Lees ook: Vanessa Paradis verkoopt lipstick van Chanel
Het befaamde modehuis Ungaro dumpte socialite Lindsay Lohan als
adviseur en er zaten opvallend minder celebs op de eerste rij tijdens
shows op de Modeweek in Parijs.
Meer aandacht voor product Misschien
zijn designers Hollywoodsterren beu of misschien komt het door de
economische crisis, maar celebs zijn niet meer hot in Parijs. Ook
backstage werd niet meer gediscussieerd over actrices en sterren, maar
over klassieke accessoires, inspiratie en de levensduur van de
ontwerpen. "Ik denk dat we weg gaan de promotie door sterren, het
draait nu meer om het product" aldus directeur verantwoordelijk voor de
Britse modeketen Selfridges & Co. "Tien jaar geleden werden celebs
opgehemeld door de modewereld, nu gaan we voor vaste waarden. "
Er
zaten nog steeds zangeressen en acteurs op de eerste rij bij Stella
McCartney, maar de meeste aandacht ging toch naar de stoffen en
ontwerpen die normale vrouwen ook echt kunnen dragen. Haar show was
volgens journalisten het hoogtepunt van de modeweek in Parijs. "De show
is het bewijs dat het merk evolueert en inspeelt op wat vrouwen in de
toekomst nodig hebben om zichzelf beter te voelen", aldus mode-experts.
Paul McCartney zat op de eerste rij bij de show van zijn dochter Stella, toch ging er meer aandacht naar de ontwerpen.
Modehuis Emanuel Ungaro zette
sterk in op het succes van de celebs toen het vorig jaar actrice
Lindsay Lohan inhuurde om advies te geven bij de vorige collectie, maar
het resultaat werd compleet afgebroken door de pers en verkocht ook
minder goed dan verwacht. De ontwerper van het merk praatte bij deze
show zoveel mogelijk over het verleden van Ungaro en zo weinig mogelijk
over de korte samenwerking met de celeb. Op de catwalk liepen modellen
met vrolijke, draagbare jurken, sexy bustiers en broeken met
luipaardprint, heel wat draagbaarder dan de microjurken van Lohan.
Vooral
accessoires scoorden goed in Parijs, shoppers willen hun huidige
garderobe updaten met een beperkt budget, wat perfect gaat met
accessoires.
Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret
stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd
tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en
noemen hem sexy.
Mode-icoon De
Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans
noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als
'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de
wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam.
Fans
vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en
prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange
anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van
Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft
altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij
vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver,
eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel
zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal
niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.
Collectie van Vivienne Westwood.
Daklozen zijn trendy
Dat
zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood,
zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden
onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren.
"Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun
kledij uit vuilbakken."
Momenteel is de man anoniem, sociale
werkers van de stad willen dat zo houden. De geruchten gaan dat de man
een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte
raakte hij het spoor kwijt.
Lange benen geven een sexy en slanke uitstraling. Met deze slimme tips lijken je benen zo enkele centimeters langer.
1. Zonder haartjes Ontharen
is essentieel, gevolgd door een goede hydratatie. Een bezoekje aan het
schoonheidscentrum biedt nog altijd dat extraatje meer om je benen te
laten stralen.
2. Vleugje glans Glans
krijg je bijvoorbeeld door een zelfbruinende crème te gebruiken.
Tegenwoordig heb je ook 'glansproducten' die een laagje over je benen
leggen en ze doen stralen. Te bruine benen zijn geen optie, kies eerder
voor een gouden tint, zelfs melkwitte benen zouden weer mogen. Al
moeten deze dan wel in onberispelijke staat zijn.
3. Hoge taille Een rokje of jurk met hoge taille, verlengen je benen. Een hoge taille kan je bovendien accentueren met een riem.
4. In dezelfde tint Draag
je panty's, tracht je schoenen dan in dezelfde kleur te kiezen. Optisch
win je heel wat centimeters. Idem met huidskleur schoenen op je blote
benen, ook zij maken het verschil.
5. Hoge hakken Hakken zijn in en horen dit seizoen onder elke outfit. Je oogt slanker, langer en krijgt een stijlvolle indruk.
6. Zelfzeker Heel
wat dames voelen zich onwennig in een korte jurk of rok. Dat zie je
meestal meteen. Als je niet durft te pronken met je benen, verlies je
alle effect. Als alternatief kan je voor korte shorts kiezen of een
kort broekje onder je jurkje dragen. Zo zal je makkelijker en zelfzeker
bewegen.
7. Wijde modellen Wijde tuniekjes en rokjes die wijd uitlopen, doen je benen verslanken en verlengen.
8. Sleehakken Sleehakken
zijn heel wat comfortabeler dan een hoge stiletto. Ze lopen net iets
makkelijker en zijn handiger om te dragen onder korte shorts. Zelfs
onder je badpak misstaan ze niet.
9. Enkelbandjes Gladiatorsandalen
en schoenen met bandjes mogen dan wel 'in' zijn, ze werken niet altijd
flatterend. Zwellen je voeten en enkels op door het lange staan
bijvoorbeeld, is het geen zicht dat deze bandjes strak in je vel
snijden. Enkelbandjes onderbreken daarbij de lijn van je been. Zo
lijken deze minder lang.
Witte schoenen en sandalen zijn een van de belangrijkste schoenentrends
voor de komende lente en zomer. Niet enkel meer voor huwelijken en
communiefeesten dus, maar ook voor het werk, een terrasje of een
barbecue.
Een
fris kleur voor een luchtig seizoen, maar en zijn toch een aantal
'maren' aan verbonden. Zo worden witte schoenen natuurlijk snel vuil,
en passen ze zeker niet bij alles. Voor wie durft, ligt echter een hele
schoenenwereld te wachten.
De show van Dries Van Noten is niet
onopgemerkt voorbij gegaan. Niet alleen zijn ontwerpen trokken alle
aandacht, ook de strenge veiligheidsmaatregelen bij het begin van de
parade vielen in het oog.
Scanner De
modedefilé van Van Noten werd gehouden in het historische gemeentehuis
van Parijs. Wie een zitje op kreeg, diende wel eerst door de strenge
security. Ook de handtassen dienden voor aanvang door de scanner
geloodst. Waarom dat zo is, blijft voorlopig onduidelijk. Het zou voor
het eerst zijn dat dergelijke maatregelen tijdens modeshows werden
genomen.
Militair thema Sommige
modekenners zien er een verwijzing naar zijn thema van de collectie.
Vrouwelijke silhouetten werden er gecombineerd met militaire invloeden.
Zo stuurde hij heel wat modellen met legergroene outfits de catwalk op. (br.nina)
Skikonijntjes,
futuristische superheldinnen of wel erg sexy secretaresses. Dit jaar is
het in Milaan slechts een geval van wat je opwindt. De grote merken op
de modeweek verleiden er klanten met waarvan ze weten dat het zal
verkopen: seks.
Preutse Prada.
Rijke mannen Bij
Versace zagen we strakke jurken, de nieuwste collectie oogde zelfs nog
erotischer dan de vorige. Het was een mengeling van futuristische
minijurken met gaten en scheuren in felle kleuren. Cavalli presenteerde
de korte kilt en jasjes uit schapenleder. Ook zagen we felgekleurde
leggings, transparante blouses en korte jurken. De modellen zagen er
duur uit met hun glitterende lipstick, gouden juwelen en bont. De
muziek op de achtergrond ging over 'Sugar Daddy's', rijke, oude mannen
dus. De ontwerpen van Cavalli zijn dus bestemd voor jonge vrouwen en
oude mannen?
Krizia.
Prostituee Dolce & Gabbana
combineerde op vreemde wijze hotpants met rendierprints op dikke
skitruien, dikke anorakken en chique blazers. Ook dit merk maakte veel
gebruik van glitters en bont. Volgens de ontwerpers zelf draaide de
collectie rond sensualiteit, knuffelen en skitrips met je partner.
Pucci ging voor een combinatie van strak en bloot, de lange jurken
tonen genadeloos alle vrouwelijke vormen, de cocktailjurken werden nog
korter en bloter dan vorig jaar. Het Italiaanse merk Krizia liet een
model enkel in zwarte dijenhoge laarzen, hotpants, parels en dikke
kettingen over de catwalk wandelen, ze had meer weg van een prostituee
dan van een mannequin.
Superheldinnen bij Versace.
Prada ging wat in tegen de stroom van
de andere designers, zij experimenteerde eerder met het suggestieve en
haar collectie leek een parodie van wat de andere verkopen en zelfs een
beetje nerdy.
Collectie voor jonge vrouwen en rijke mannen bij Cavalli.
Tim Burton pakt Alice in Wonderland aan, en dat belooft een wervelend
spektakel te worden. Een inspirerend spektakel ook, want verschillende
ontwerpers pakken nu al uit met juwelen die geïnspireerd zijn op Alice
in Wonderland.
Tom B
Stella
McCartney en Tom Binns zetten zich aan het tekenen en ontwierpen een
reeks halskettingen, armbanden en oorringen met kaartmotieven, klokken,
sleutels en konijnen.
Stella McCartney.
Ook Swarovski heeft de beste kristallen
geselecteerd voor enkele opvallende oorringen. De juwelen zijn meestal
verre van goedkoop (300 euro is geen uitzondering).
Swarovski.
Ondertussen regent het 'Alice in Wonderland'-geïnspireerde mode en fotoshoots.
Het blijft langer licht, de bijtende winterkoude maakt plaats voor een zacht briesje en de wollen sjaal wordt vervangen door een zijden exemplaar. De lente staat voor de deur en dat mogen we ook in onze make-up laten zien.
Een blos op de wangen geeft je look een gezonde uitstraling. Kies nog niet voor donkere bronzers, maar ga voor een lieflijk roze. Hierdoor wordt je look zachter en gesofistikeerd.
Ook je ogen mogen aangezet worden in een kleurtje. Heb je geen zin of tijd om nieuwe oogmake-up te gaan kopen, poeder dan wat roze blush op je oogleden. Ook felblauw, iriserend groen en sinaasappeloranje zijn dit voorjaar hipper dan ooit.
Je lippen zijn deze lente gegarandeerd om van te snoepen. Koraalrood en felpaars zijn de nieuwe, ultieme lipkleuren. Sisley lanceert dit voorjaar 2 nieuwe glosses in hun phyto-lip star gamma en ook bourjois komt met een volledig nieuw gamma lipsticks op de proppen. De Sweet Kiss Shine-lijn is niet alleen verzorgend voor de lippen, ze bevat ook de allerhipste lentekleurtjes. Zo kan je nooit een verkeerde keuze maken.
Ook nude blijft dit voorjaar een echte topper. De look geeft je een zekere klasse en elegantie en is perfect voor de werkvloer. Dit voorjaar geef je je huid een extra dekking en glans met het gezichtspoeder Cotton Flower Teint Palette van Clarins. Voor slechts 33 euro krijg je een kaskraker van make-upproduct.
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Foto: Bravissimo!
Nu de modeweken volop aan de gang zijn, laait het matendebat ook weer
hoog op. Een Britse ondergoedketen trekt hiermee aandacht, voor hun
laatste reclamecampagne zet Bravissimo! echte vrouwen in hun ondergoed
op de affiches.
Het
Britse ondergoedmerk specialiseert zich in lingerie voor vrouwen met
een grote boezem, daarom lanceerde het nu een wedstrijd voor ronde
dames om de hoofdrol te spelen in hun nieuwste campagne. Het merk
contacteerde 600 klanten en deden een casting om zo vijf finalisten
over te houden. Geen enkele deelnemer had modelervaring. Een van de
finalisten Riann: "Eén van de vijf gelukkigen te zijn, is het beste wat
me is overkomen." De 21-jarige Jess: "Ondanks de druk van magere
modellen in magazines ben ik trots dat ik mijn rondingen aan de wereld
kan laten zien."
Foto: Bravissimo!
Met
deze wedstrijd probeert het merk een gezonder, natuurlijk
schoonheidsideaal te promoten. Woordvoerder Anna Prince van
Bravissimo!: "De campagne promoot een gezond lichaamsbeeld door te
tonen dat echte vrouwen er ook fantastisch kunnen uitzien. Onze klanten
vertelden ons namelijk echte vrouwen boven modellen verkiezen. De
vrouwen die we gekozen hebben zijn mooi, maar iedereen kan zich aan hen
spiegelen."
De gerenommeerde Britse designer Vivienne Westwood presenteerde weer een echte punk en new wave collectie tijdens de Fasion Week in Londen. Felle kleurencombinaties, opvallende prints en onorthodoxe kapsels maakten de dienst uit. Ook Peaches Geldof showde een aantal stukken en Janet Jackson was een opgemerkte gaste op de eerste rij.
De dames die de collectie mochten showen werden verblijd met getoupeerde kapsels, wat aan de show een stoere rocktwist gaf.
Verschillende ontwerpers zetten in op de maxirok komende herfst en
winter. Dat is goed nieuws voor al wie een beetje zenuwachtig werd van
de leggings en wollen shortjes, want zo'n rok verstopt de benen, billen
en dijen wel héél goed.
De
rokken zijn lang, tot aan de enkel, en recht of licht uiteenlopend. Een
effen stof, voor de zakelijke gelegenheden, een drukke print voor
informele feestjes of bezaaid met lovertjes voor de formele feestjes:
deze rok draag je overal.
De combinatie met een mouwloze top,
een souspull of een lange vest bepaalt je hele look. Draag met stoere
laarzen of pumps, en het is helemaal af.
Het Oostenrijkse merk Wolford viert zijn 60ste verjaardag op een erg sexy, zwoele manier. Het label lanceert namelijk een bodysuit dat alle sexy kanten van een vrouw accentueert.
Schoonheid, creativiteit en technische vakkennis, dat is volgens Wolford zelf de reden dat ze al zoveel tientallen jaren zo populair zijn. Om hun verjaardag extra in de verf te zetten, creëerden ze een bodysuit gemaakt van superfijne kant met een bloemenmotief en glinsterende Swarovski-kristallen die langs de halsopening en over de linkerschouder lopen.
De set zal in een gelimiteerde uitgave verkrijgbaar zijn in een aantal Wolford-boetieks. Voor een bodysuit betaal je 995 euro (br.she)
Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Ook Madrid, naast Londen, staat nu volledig in teken van de modeweek.
In tegenstelling tot heel wat andere steden, wil de organisatie geen
graatmagere meisjes op de catwalk. Daarom werden drie modellen,
waaronder één Belgische, geweigerd.
Ondergewicht Modellen
die in Madrid op de catwalk lopen, moeten een BMI (Body Mass Index, de
verhouding tussen gewicht en lengte) van 18 of meer hebben. Anders
mogen ze niet deelnemen. Voor de week van start gaat, weegt en meet de
Spaanse gezondheidsdienst alle meisjes. Het is voorlopig de enige
organisator van een modeweek dat dit doet, de meest toonaangevende
steden als New York, Milaan en Parijs houden zich hier nog niet mee
bezig. De stad introduceerde deze regel in 2006 en bewijst nu dat dit
streng toegepast wordt. De twee Spaanse en het Belgisch meisje hadden
een BMI van 17,4 en 17,3. Een gezond gewicht ligt tussen 19 en 24,5,
alles eronder is ondergewicht. Zit je daarboven, dan heb je obesitas.
Esther
Garcia, woordvoerster van het castingbureau van de modeweek in Madrid:
"In werkelijkheid waren de drie modellen veel slanker dan op hun
foto's. Daarom mochten ze niet meedoen, gezondheid gaat namelijk voor
alles."
De populaire Uggboots zien er heel winters uit. Ze zijn gemaakt van
schapenwol, hebben een dikke zool en worden vooral gedragen in de
herfst en de winter ter bescherming tegen regen, sneeuw en bevroren
tenen.
Logisch? Niet dus, want de (prijzige) laarzen zijn niet gemaakt om in
sneeuw of regen te lopen. Integendeel zelfs: vocht maakt van de laarzen
zompige, zware hopen die je verre van warm houden.
Schapen wel, de schoenen niet Hoe
komt het dan dat schapen tegen de regen kunnen en de laarzen van ruim
200 euro niet? "Kledij en schoeisel uit schapenwol gebruikt niet elk
laagje van de schapenwol. Het is dus enkel de toplaag, en dat is dunner
dan de volledige schapenvacht. ", legt Charlotte Cole uit.
De
water- en sneeuwbestendigheid van schapen komt ook deels vooruit uit
een olie die de dieren afscheiden en die het vocht op afstand houdt.
Bij wol en huid verdwijnt dat olielaagje en vermindert of verdwijnt de
waterbestendigheid en de isolerende kwaliteiten.
Namaak Uggs
zijn ontwikkeld in Australië, waar vocht en kou niet vaak een probleem
zijn. Bedrijven die gelijkaardige laarzen maken, zoals Celtic Sheepskin
proberen op de markt in te spelen door sommige laarzen zo'n wassen
laagje mee te geven zodat water er af loopt in plaats van er in dringt.
Maar ook dat is geen waterdicht systeem, water kan altijd
binnen via de gaatjes die gemaakt zijn om de verschillende lappen huid
aan elkaar te naaien.
De oplossing? Rubberen laarzen met een wollen voering: warm én waterbestendig.
Omdat lingerie als outfit een grote trend is deze lente, wordt de
aankoop van een beha nu nog belangrijker voor vrouwen. Daarom helpen we
jullie op weg om het juiste model en de correcte maat te kopen.
We
zagen elementen van lingerie op de catwalk bij Christian Dior en Stella
McCartney. Gelukkig hoef je deze lente er niet als Lady Gaga bij te
lopen, een klein streepje lingerie is al genoeg. Uit onderzoek blijkt
dat slechts één vrouw op drie de juiste behamaat draagt, daarom deze
tips:
De meest gemaakte fout bij
de aankoop van lingerie is een te grote rugmaat. De steun komt namelijk
voornamelijk van de band, het is dus essentieel dat lingerie goed aan
je rug zit. Als de beha aan de rug omhoog kruipt en de cups naar
beneden zakken, is hij waarschijnlijk te groot.
Omdat
ieders borsten anders van vorm zijn, is het goed dat je naar een
gespecialiseerde lingeriewinkel gaat waar de ervaren verkoopsters je
kunnen helpen. Ze helpen je bij je maat, maar kiezen ook de juiste cup,
vorm en stijl. Pas altijd elk model, elke stijl en stof ziet er anders
uit en voelt anders. Wanneer je je beha aantrekt, buig je dan voorover
en schud even met je bovenlichaam, zodat je borsten beter in de cups
zitten, vervolgens pas je de schouderbandjes aan.
Je
hebt verschillende stijlen van beha's: zoals een balconet en een
push-up. Als je volle borsten hebt, werkt een balconet het beste, deze
duwt namelijk van onder. Als je een kleinere boezem hebt, kies je best
voor een gevuld exemplaar, die duwen aan de zijkant en creëren een
vollere, ronde look.
Als je een A-
of een B-cup hebt, kun je kiezen voor een beha zonder beugel. Vanaf een
C-cup heb je sowieso een beugel nodig. Er bestaat een mythe dat dit
ongezond is, maar dat is allesbehalve waar. Zolang je een model hebt
dat goed past, zal dit geen problemen veroorzaken. De cups mogen nooit
op zacht weefsel steunen, de beugel mag ook nergens in duwen.
Het Britse model Hayley Morley is één van de zeldzame modellen met een
maatje meer dat goed scoort op de catwalk. Ze heeft rondere vormen dan
de meisjes met maatje 34 die het vaakst aangenomen worden door
designers. Toch is ze de muze van opkomend Canadese ontwerper Mark
Fast.
Designer
Mark Fast staat bekende om zijn campagne voor het gebruik van vrouwen
met echte maten in de modewereld. De mollige Hayley Morley werkte al
voor de ontwerper afgelopen september, waar hij alleen modellen met
maat 40 of 42 gebruikte. Nu liet hij het meisje paraderen naast meer
traditionele, magere modellen. Hayley Morley: "Ik kreeg honderden
steunberichtjes van jonge vrouwen en meisjes die me bedankten dat ik
een echte vrouw ben. Ik denk dat ik als jonge vrouw een rolmodel kan
zijn, meisjes herkennen zich beter in mij dan in die graatmagere
modellen. Daar ben ik trots op. Het is heel vreemd dat normaal nu als
overgewicht beschouwd wordt."
Hayley Morley.
Hayley
zegt dat ze gezond eet en veel sport. Ze studeert momenteel aan de
universiteit, wat niet altijd makkelijk is. "Na de modeweek in Londen
moet ik hard beginnen te werken." Het model is ontzettend populair op
dit moment, vorige week poseerde ze in badkledij voor de Franse versie
van Marie Claire, ook werkt ze voor een kledingketen voor grote maten.
Designer
Mark Fast: "Hayley is een prachtige, sexy, aantrekkelijke vrouw. Ik
vind het belangrijk om te blijven werken met rondere modellen, ik wil
dat vrouwen zien dat mijn ontwerpen voor alle lichaamsvormen kunnen.
Ook mollige vrouwen willen vluchten in de fantasiewereld van mode." Het
is duidelijk dat de ontwerper niet de typische 'tenten' crëeert voor de
grotere maten, hij wil bewijzen dat deze vrouwen ook staan met
bijvoorbeeld een strakke jurk.
Wij raken amper boven het vriespunt, maar in Madrid zitten ze al met de zomer in het hoofd. Daar is de 51ste modeweek afgetrapt met de extravagante collectie van de Spaanse ontwerpster Agatha Ruiz de la Prada. Zij speelt een vrolijk spel met hoepels in jurken, en is niet vies van een zuurstokkleurtje meer of minder.(br.het nieuwsblad)