Skikonijntjes,
futuristische superheldinnen of wel erg sexy secretaresses. Dit jaar is
het in Milaan slechts een geval van wat je opwindt. De grote merken op
de modeweek verleiden er klanten met waarvan ze weten dat het zal
verkopen: seks.
Preutse Prada.
Rijke mannen Bij
Versace zagen we strakke jurken, de nieuwste collectie oogde zelfs nog
erotischer dan de vorige. Het was een mengeling van futuristische
minijurken met gaten en scheuren in felle kleuren. Cavalli presenteerde
de korte kilt en jasjes uit schapenleder. Ook zagen we felgekleurde
leggings, transparante blouses en korte jurken. De modellen zagen er
duur uit met hun glitterende lipstick, gouden juwelen en bont. De
muziek op de achtergrond ging over 'Sugar Daddy's', rijke, oude mannen
dus. De ontwerpen van Cavalli zijn dus bestemd voor jonge vrouwen en
oude mannen?
Krizia.
Prostituee Dolce & Gabbana
combineerde op vreemde wijze hotpants met rendierprints op dikke
skitruien, dikke anorakken en chique blazers. Ook dit merk maakte veel
gebruik van glitters en bont. Volgens de ontwerpers zelf draaide de
collectie rond sensualiteit, knuffelen en skitrips met je partner.
Pucci ging voor een combinatie van strak en bloot, de lange jurken
tonen genadeloos alle vrouwelijke vormen, de cocktailjurken werden nog
korter en bloter dan vorig jaar. Het Italiaanse merk Krizia liet een
model enkel in zwarte dijenhoge laarzen, hotpants, parels en dikke
kettingen over de catwalk wandelen, ze had meer weg van een prostituee
dan van een mannequin.
Superheldinnen bij Versace.
Prada ging wat in tegen de stroom van
de andere designers, zij experimenteerde eerder met het suggestieve en
haar collectie leek een parodie van wat de andere verkopen en zelfs een
beetje nerdy.
Collectie voor jonge vrouwen en rijke mannen bij Cavalli.
Tim Burton pakt Alice in Wonderland aan, en dat belooft een wervelend
spektakel te worden. Een inspirerend spektakel ook, want verschillende
ontwerpers pakken nu al uit met juwelen die geïnspireerd zijn op Alice
in Wonderland.
Tom B
Stella
McCartney en Tom Binns zetten zich aan het tekenen en ontwierpen een
reeks halskettingen, armbanden en oorringen met kaartmotieven, klokken,
sleutels en konijnen.
Stella McCartney.
Ook Swarovski heeft de beste kristallen
geselecteerd voor enkele opvallende oorringen. De juwelen zijn meestal
verre van goedkoop (300 euro is geen uitzondering).
Swarovski.
Ondertussen regent het 'Alice in Wonderland'-geïnspireerde mode en fotoshoots.
Het blijft langer licht, de bijtende winterkoude maakt plaats voor een zacht briesje en de wollen sjaal wordt vervangen door een zijden exemplaar. De lente staat voor de deur en dat mogen we ook in onze make-up laten zien.
Een blos op de wangen geeft je look een gezonde uitstraling. Kies nog niet voor donkere bronzers, maar ga voor een lieflijk roze. Hierdoor wordt je look zachter en gesofistikeerd.
Ook je ogen mogen aangezet worden in een kleurtje. Heb je geen zin of tijd om nieuwe oogmake-up te gaan kopen, poeder dan wat roze blush op je oogleden. Ook felblauw, iriserend groen en sinaasappeloranje zijn dit voorjaar hipper dan ooit.
Je lippen zijn deze lente gegarandeerd om van te snoepen. Koraalrood en felpaars zijn de nieuwe, ultieme lipkleuren. Sisley lanceert dit voorjaar 2 nieuwe glosses in hun phyto-lip star gamma en ook bourjois komt met een volledig nieuw gamma lipsticks op de proppen. De Sweet Kiss Shine-lijn is niet alleen verzorgend voor de lippen, ze bevat ook de allerhipste lentekleurtjes. Zo kan je nooit een verkeerde keuze maken.
Ook nude blijft dit voorjaar een echte topper. De look geeft je een zekere klasse en elegantie en is perfect voor de werkvloer. Dit voorjaar geef je je huid een extra dekking en glans met het gezichtspoeder Cotton Flower Teint Palette van Clarins. Voor slechts 33 euro krijg je een kaskraker van make-upproduct.
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Foto: Bravissimo!
Nu de modeweken volop aan de gang zijn, laait het matendebat ook weer
hoog op. Een Britse ondergoedketen trekt hiermee aandacht, voor hun
laatste reclamecampagne zet Bravissimo! echte vrouwen in hun ondergoed
op de affiches.
Het
Britse ondergoedmerk specialiseert zich in lingerie voor vrouwen met
een grote boezem, daarom lanceerde het nu een wedstrijd voor ronde
dames om de hoofdrol te spelen in hun nieuwste campagne. Het merk
contacteerde 600 klanten en deden een casting om zo vijf finalisten
over te houden. Geen enkele deelnemer had modelervaring. Een van de
finalisten Riann: "Eén van de vijf gelukkigen te zijn, is het beste wat
me is overkomen." De 21-jarige Jess: "Ondanks de druk van magere
modellen in magazines ben ik trots dat ik mijn rondingen aan de wereld
kan laten zien."
Foto: Bravissimo!
Met
deze wedstrijd probeert het merk een gezonder, natuurlijk
schoonheidsideaal te promoten. Woordvoerder Anna Prince van
Bravissimo!: "De campagne promoot een gezond lichaamsbeeld door te
tonen dat echte vrouwen er ook fantastisch kunnen uitzien. Onze klanten
vertelden ons namelijk echte vrouwen boven modellen verkiezen. De
vrouwen die we gekozen hebben zijn mooi, maar iedereen kan zich aan hen
spiegelen."
De gerenommeerde Britse designer Vivienne Westwood presenteerde weer een echte punk en new wave collectie tijdens de Fasion Week in Londen. Felle kleurencombinaties, opvallende prints en onorthodoxe kapsels maakten de dienst uit. Ook Peaches Geldof showde een aantal stukken en Janet Jackson was een opgemerkte gaste op de eerste rij.
De dames die de collectie mochten showen werden verblijd met getoupeerde kapsels, wat aan de show een stoere rocktwist gaf.
Verschillende ontwerpers zetten in op de maxirok komende herfst en
winter. Dat is goed nieuws voor al wie een beetje zenuwachtig werd van
de leggings en wollen shortjes, want zo'n rok verstopt de benen, billen
en dijen wel héél goed.
De
rokken zijn lang, tot aan de enkel, en recht of licht uiteenlopend. Een
effen stof, voor de zakelijke gelegenheden, een drukke print voor
informele feestjes of bezaaid met lovertjes voor de formele feestjes:
deze rok draag je overal.
De combinatie met een mouwloze top,
een souspull of een lange vest bepaalt je hele look. Draag met stoere
laarzen of pumps, en het is helemaal af.
Het Oostenrijkse merk Wolford viert zijn 60ste verjaardag op een erg sexy, zwoele manier. Het label lanceert namelijk een bodysuit dat alle sexy kanten van een vrouw accentueert.
Schoonheid, creativiteit en technische vakkennis, dat is volgens Wolford zelf de reden dat ze al zoveel tientallen jaren zo populair zijn. Om hun verjaardag extra in de verf te zetten, creëerden ze een bodysuit gemaakt van superfijne kant met een bloemenmotief en glinsterende Swarovski-kristallen die langs de halsopening en over de linkerschouder lopen.
De set zal in een gelimiteerde uitgave verkrijgbaar zijn in een aantal Wolford-boetieks. Voor een bodysuit betaal je 995 euro (br.she)
Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Ook Madrid, naast Londen, staat nu volledig in teken van de modeweek.
In tegenstelling tot heel wat andere steden, wil de organisatie geen
graatmagere meisjes op de catwalk. Daarom werden drie modellen,
waaronder één Belgische, geweigerd.
Ondergewicht Modellen
die in Madrid op de catwalk lopen, moeten een BMI (Body Mass Index, de
verhouding tussen gewicht en lengte) van 18 of meer hebben. Anders
mogen ze niet deelnemen. Voor de week van start gaat, weegt en meet de
Spaanse gezondheidsdienst alle meisjes. Het is voorlopig de enige
organisator van een modeweek dat dit doet, de meest toonaangevende
steden als New York, Milaan en Parijs houden zich hier nog niet mee
bezig. De stad introduceerde deze regel in 2006 en bewijst nu dat dit
streng toegepast wordt. De twee Spaanse en het Belgisch meisje hadden
een BMI van 17,4 en 17,3. Een gezond gewicht ligt tussen 19 en 24,5,
alles eronder is ondergewicht. Zit je daarboven, dan heb je obesitas.
Esther
Garcia, woordvoerster van het castingbureau van de modeweek in Madrid:
"In werkelijkheid waren de drie modellen veel slanker dan op hun
foto's. Daarom mochten ze niet meedoen, gezondheid gaat namelijk voor
alles."
De populaire Uggboots zien er heel winters uit. Ze zijn gemaakt van
schapenwol, hebben een dikke zool en worden vooral gedragen in de
herfst en de winter ter bescherming tegen regen, sneeuw en bevroren
tenen.
Logisch? Niet dus, want de (prijzige) laarzen zijn niet gemaakt om in
sneeuw of regen te lopen. Integendeel zelfs: vocht maakt van de laarzen
zompige, zware hopen die je verre van warm houden.
Schapen wel, de schoenen niet Hoe
komt het dan dat schapen tegen de regen kunnen en de laarzen van ruim
200 euro niet? "Kledij en schoeisel uit schapenwol gebruikt niet elk
laagje van de schapenwol. Het is dus enkel de toplaag, en dat is dunner
dan de volledige schapenvacht. ", legt Charlotte Cole uit.
De
water- en sneeuwbestendigheid van schapen komt ook deels vooruit uit
een olie die de dieren afscheiden en die het vocht op afstand houdt.
Bij wol en huid verdwijnt dat olielaagje en vermindert of verdwijnt de
waterbestendigheid en de isolerende kwaliteiten.
Namaak Uggs
zijn ontwikkeld in Australië, waar vocht en kou niet vaak een probleem
zijn. Bedrijven die gelijkaardige laarzen maken, zoals Celtic Sheepskin
proberen op de markt in te spelen door sommige laarzen zo'n wassen
laagje mee te geven zodat water er af loopt in plaats van er in dringt.
Maar ook dat is geen waterdicht systeem, water kan altijd
binnen via de gaatjes die gemaakt zijn om de verschillende lappen huid
aan elkaar te naaien.
De oplossing? Rubberen laarzen met een wollen voering: warm én waterbestendig.
Omdat lingerie als outfit een grote trend is deze lente, wordt de
aankoop van een beha nu nog belangrijker voor vrouwen. Daarom helpen we
jullie op weg om het juiste model en de correcte maat te kopen.
We
zagen elementen van lingerie op de catwalk bij Christian Dior en Stella
McCartney. Gelukkig hoef je deze lente er niet als Lady Gaga bij te
lopen, een klein streepje lingerie is al genoeg. Uit onderzoek blijkt
dat slechts één vrouw op drie de juiste behamaat draagt, daarom deze
tips:
De meest gemaakte fout bij
de aankoop van lingerie is een te grote rugmaat. De steun komt namelijk
voornamelijk van de band, het is dus essentieel dat lingerie goed aan
je rug zit. Als de beha aan de rug omhoog kruipt en de cups naar
beneden zakken, is hij waarschijnlijk te groot.
Omdat
ieders borsten anders van vorm zijn, is het goed dat je naar een
gespecialiseerde lingeriewinkel gaat waar de ervaren verkoopsters je
kunnen helpen. Ze helpen je bij je maat, maar kiezen ook de juiste cup,
vorm en stijl. Pas altijd elk model, elke stijl en stof ziet er anders
uit en voelt anders. Wanneer je je beha aantrekt, buig je dan voorover
en schud even met je bovenlichaam, zodat je borsten beter in de cups
zitten, vervolgens pas je de schouderbandjes aan.
Je
hebt verschillende stijlen van beha's: zoals een balconet en een
push-up. Als je volle borsten hebt, werkt een balconet het beste, deze
duwt namelijk van onder. Als je een kleinere boezem hebt, kies je best
voor een gevuld exemplaar, die duwen aan de zijkant en creëren een
vollere, ronde look.
Als je een A-
of een B-cup hebt, kun je kiezen voor een beha zonder beugel. Vanaf een
C-cup heb je sowieso een beugel nodig. Er bestaat een mythe dat dit
ongezond is, maar dat is allesbehalve waar. Zolang je een model hebt
dat goed past, zal dit geen problemen veroorzaken. De cups mogen nooit
op zacht weefsel steunen, de beugel mag ook nergens in duwen.
Het Britse model Hayley Morley is één van de zeldzame modellen met een
maatje meer dat goed scoort op de catwalk. Ze heeft rondere vormen dan
de meisjes met maatje 34 die het vaakst aangenomen worden door
designers. Toch is ze de muze van opkomend Canadese ontwerper Mark
Fast.
Designer
Mark Fast staat bekende om zijn campagne voor het gebruik van vrouwen
met echte maten in de modewereld. De mollige Hayley Morley werkte al
voor de ontwerper afgelopen september, waar hij alleen modellen met
maat 40 of 42 gebruikte. Nu liet hij het meisje paraderen naast meer
traditionele, magere modellen. Hayley Morley: "Ik kreeg honderden
steunberichtjes van jonge vrouwen en meisjes die me bedankten dat ik
een echte vrouw ben. Ik denk dat ik als jonge vrouw een rolmodel kan
zijn, meisjes herkennen zich beter in mij dan in die graatmagere
modellen. Daar ben ik trots op. Het is heel vreemd dat normaal nu als
overgewicht beschouwd wordt."
Hayley Morley.
Hayley
zegt dat ze gezond eet en veel sport. Ze studeert momenteel aan de
universiteit, wat niet altijd makkelijk is. "Na de modeweek in Londen
moet ik hard beginnen te werken." Het model is ontzettend populair op
dit moment, vorige week poseerde ze in badkledij voor de Franse versie
van Marie Claire, ook werkt ze voor een kledingketen voor grote maten.
Designer
Mark Fast: "Hayley is een prachtige, sexy, aantrekkelijke vrouw. Ik
vind het belangrijk om te blijven werken met rondere modellen, ik wil
dat vrouwen zien dat mijn ontwerpen voor alle lichaamsvormen kunnen.
Ook mollige vrouwen willen vluchten in de fantasiewereld van mode." Het
is duidelijk dat de ontwerper niet de typische 'tenten' crëeert voor de
grotere maten, hij wil bewijzen dat deze vrouwen ook staan met
bijvoorbeeld een strakke jurk.
Wij raken amper boven het vriespunt, maar in Madrid zitten ze al met de zomer in het hoofd. Daar is de 51ste modeweek afgetrapt met de extravagante collectie van de Spaanse ontwerpster Agatha Ruiz de la Prada. Zij speelt een vrolijk spel met hoepels in jurken, en is niet vies van een zuurstokkleurtje meer of minder.(br.het nieuwsblad)
Het lijstje met celebs die een stapje in de modewereld wagen is weer
wat langer. Lady Gaga, die een duidelijke voorkeur voor bizarre kledij
heeft, gaat een eigen collectie tekenen voor al haar fans. Ze wil
daarvoor samenwerken met Donatella Versace.
Dood McQueen "Ik
zou dolgraag een eigen collectie willen hebben, het is iets dat ik moet
bereiken. Donatella is een echt mode-icoon, mode en muziek gaan op vele
manieren goed samen." Het was de tragische dood van de Britse designer
Alexander McQueen die de zangeres inspireerde enkele creaties te
tekenen. "Lady Gaga is een workaholic. Ze bedenkt altijd nieuwe ideeën.
De dood van Alexander heeft haar diep getroffen, ze houdt al lang van
mode, deze beslissing is daarom niet abnormaal. Bij haar draait alles
om kunst, of dat nu mode of muziek is", aldus een goede bron.
Huilen De
zangeres zou dit weekend tijdens een naaktfotoshoot voor het
Amerikaanse magazine Q in tranen zijn uitgebarsten, dit vanwege de dood
van de ontwerper. De crew van de shoot zegt dat de zangeres zich erg
vreemd gedroeg. "Ik voel me niet goed op dit moment", verontschuldigde
Gaga zich.
De New York Fashion Week is de plek
waar trends ontstaan, daarom kunnen we nu met zekerheid zeggen dat
groene mode stijlvol is.
CO2-neutraal De
sponsor van de Fashion Week Mercedes-Benz wil voor het eerst een
CO2-neutraal evenement organiseren, ook legden verschillende ontwerpers
de nadruk op organische materialen en duurzame creaties. De organisator
sponsorde projecten om zo de CO2-uitstoot van de verwarming van de
gigantische tenten waarin de modeshows plaatsvinden te neutraliseren.
Volgens experts is een groene modeweek een teken is dat ecologische
bewustheid niet langer voor mensen met geitenwollen sokken is. Ook
werden er waterfonteintjes geïnstalleerd zodat er geen plastic flesjes
meer moesten uitgedeeld worden.
Catwalk Veel
designers gingen eveneens groen, ze bewijzen dat ecologisch ook chic
kan zijn. Ontwerpers als Maria Samora tot c. marchuska gebruiken
gerecycleerde en duurzame stoffen. Toch kwam er heel wat kritiek op
deze groene initiatieven. Sommige modejournalisten protesteerden tegen
de waterfonteintjes omdat die te ver waren om te bereiken op hun
torenhoge hakken. Voor 'slechts' kraantjeswater lopen fashionista's
toch niet zo ver?
Groene kleur Ook is
groen letterlijk een trend op de catwalk, de kleur overheerste tijdens
tal van shows. We zagen het kaki en felle tinten bij Marc Jacobs, ook
experimenteerde de jonge, veelbelovende ontwerper Alexander Wang met
deze kleur, het was eveneens populair bij lingerie. Sommige
modejournalisten beweren zelfs dat groen volgende winter het nieuwe
zwart wordt.
Zijn heren te vinden voor onze parfums? Niet echt, zo blijkt uit een
Britse rondvraag. Vooral de parfums, gelanceerd door de vele celebs,
blijken voor de meeste heren een afknapper.
Verleiden Parfums
van Katie Price, Coleen Mc Loughlin of andere beroemdheden mogen dan
wel als zoete broodjes over de toonbank vliegen, voor de heren
verspreiden ze geen lekker geurtje. Terwijl dames ze kopen om net zo
begeerlijk en verleidelijk te ruiken als de sterren, hebben ze het
tegenovergestelde effect: 3 op 4 mannen vindt dat deze stinken.
Vrouwenparfum De
rondvraag, uitgevoerd door een cosmeticaproducent, toont aan dat de
meeste heren niet te vinden zijn voor de partners parfumkeuze, maar
vooral de celeb-geurtjes scoren ondermaats. 1 op 5 noemt deze geurtjes
ronduit afschuwelijk. Celeb-parfum of niet, 72 procent van de
ondervraagde heren, raakt helemaal niet opgewonden van het geurtje,
gedragen door vrouwlief.
Zachte geur Volgens
de fabrikant houden de meeste mannen eerder van zachte, vrouwelijke
geurtjes zoals Gucci Flora of Daisy van Marc Jacobs boven de zoete
imitaties die de markt veroveren. Dan toch maar opteren voor onze
natuurlijke geur of sturen we hem binnenkort zelf naar de parfumerie?
De Britse modeketen Debenhams lanceert een proefproject van paspoppen
met maat 44 in de etalages. Uit onderzoek blijkt namelijk dat dit de
maat van de gemiddelde vrouw is.
Feedback klanten De
winkel plaatste de paspoppen in de belangrijkste winkelstraat van
Londen. Of het proefproject, slaagt zal afhangen van de feedback van
klanten. Momenteel gebruikt de winkelketen de standaardmaat 38 in de
etalages, terwijl de meerderheid van de Britse vrouwen tussen de 42 en
de 44 heeft. Naast de paspoppen staat een bord dat de klanten vraagt:
"Ik heb maat 44, wil je meer van me zien?"
Breed aanbod Woordvoerder
van Debenhams Mark Stevens: "Onze kledingmaten lopen tot 54, we zijn er
trots op zo'n breed aanbod te hebben en zo vrouwen van alle leeftijden,
vormen en maten te kunnen voorzien. We dachten dat dit weerspiegeld
moest worden in onze etalages. Als dit project populair is bij onze
klanten, zullen we het binnenkort uitbreiden."
Susan Ringwood
van een Britse organisatie tegen eetstoornissen: "Vrouwen denken dat
het hun fout is wanneer ze er niet zo goed uitzien met een kledingstuk
als de pop in de etalage. Daarom moedigen we dit initiatief aan."
Het Canadese supermodel Coco Rocha zegt dat ondanks haar 48 kilo ze
door de modewereld te dik wordt beschouwd en dat ze daarom geen werk
meer vindt.
Het
21-jarige model is vijf maten slanker dan de gemiddelde vrouwen, ze
zegt dat ze al veel jobs miste omdat ze weigerde gewicht te verliezen.
Het model liep deze week in New York nog op de catwalk voor ontwerpster
Diane von Furstenberg. "Ik word niet meer gevraagd voor shows, ze
zeiden dat ik moest afvallen toen ik al echt heel mager was." Nu zegt
het model er niet meer om te geven wat anderen van haar denken.
Rocha
is één van de weinige modellen die uitspraken durft te doen over het
huidige graatmagere schoonheidsideaal. Hoewel het even beter leek te
gaan met de modewereld, zijn de anorectische modellen terug op de
catwalk in New York. Designer Karl Lagerfeld beschuldigde critici van
magere modellen dikke moeders te zijn met een vette kont. Ralph Lauren
heeft onlangs twee keer de taille van graatmagere modellen nog smaller
gemaakt met photoshop.
Rocha was
een populair model, ze verscheen al op de cover van Vogue en poseerde
voor Chanel. "Ik geef nu niet meer om mijn gewicht, als ik een
hamburger wil, dan neem ik er een. Geen enkel 21-jarig meisje zou zich
zorgen moeten maken of ze wel in veel te kleine kledij past. Critici
beledigen deze meisjes, maar ze denken niet hoe kwetsbaar deze jonge
modellen zijn."
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Het modemerk van Alexander McQueen zal blijven bestaan nu de oprichter
een week geleden zelfmoord pleegde in Londen. Dat meldde de topman van
de Franse luxegoederengroep PPR, François-Henri Pinault, tijdens de
voorstelling van de resultaten van de groep. De merknaam en het
modehuis McQueen zijn onderdeel (51 pct) van Gucci Group, die eigendom
is van PPR.
Hommage "Het
is de mooiste hommage die we hem konden geven", aldus Pinault, die
eraan toevoegde dat de beslissing "snel" genomen werd nadat het
overlijden bekendraakte. Voor Pinault is het merk "potentieel zeer
belangrijk".
De voorstelling van de groepsresultaten begon met
een hommage aan de befaamde Britse modeontwerper die op 11 februari op
40-jarige leeftijd uit het leven stapte.
Het
modemerk van McQueen heeft wereldwijd 11 boetieks en 180 werknemers.
Daarmee is het het kleine broertje in het bedrijf naast Gucci, Bottega
Veneta en Yves Saint Laurent.
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
Katie met Heidi Klum, foto: Racked.
De nieuwste hype op de modeweken zijn kinderen die de geliefde
zitplaatsen van modejournalisten innemen. Zo was er de 13-jarige Tavi,
die kwaad bloed zette bij de rest van het publiek met een paarse strik
in haar lokken. Zij moet nu echter plaats maken voor Katie, een
vijfjarig meisjes dat in New York op de eerste plaats zit en niet eens
kan schrijven. Katie
is de vijfjarige gastblogger voor de Amerikaanse webshop Racked.
Tijdens de modeweek in New York zit ze op de eerste rij bij haast alle
modeshows en mag ze backstage voor interviews in een felroze jurk en
bijpassende bloem in haar kapsel. Volgens de website heeft ze op haar
jonge leeftijd al een goed oog voor kleur, accessoires en een
avant-gardestijl. Zo zat ze naast Heidi Klum en toonde ze de inhoud van
haar handtas aan het bekende topmodel. Op haar papiertje werkt ze met
de enige drie termen die ze kan schrijven: 'Love, hate of like'.
Daarnaast tekent ze ook sterretjes en cirkels. Ze maakt interessante
opmerkingen als: "Ik vond het warrige haar van de modellen bij Michael
Angel wel mooi."
De kans is groot dat
de website met Katie een grote publiciteitsstunt uithaalt en de spot
drijft met andere jonge blogsters als de 13-jarige Tavi. De wordt
dankzij haar blog op alle grote modeshows uitgenodigd op de eerste rij.
Ze kwam eerder al in opspraak nadat een modejournaliste klaagde over de
grote strik op het hoofd van Tavi, die belemmerde namelijk haar zicht
tijdens een modeshow. De journaliste zei dat ze op de grond hoorde, de
juiste plaats voor kinderen.
Maandagavond stelde Marc Jacobs in New York zijn collecties voor de herfst en winter 2010-2011 voor. Opmerkelijk was dat geen celebrities werden uitgenodigd. Normaal gezien kan de Amerikaanse designer rekenen op de aanwezigheid van Madonna, Eva Mendes en de Olsen tweeling. Maar zij leiden de aandacht van het publiek af , en dus werd wie beroemd is deze keer onverbiddelijk van de gastenlijst geschrapt.