De New York Fashion Week is de plek
waar trends ontstaan, daarom kunnen we nu met zekerheid zeggen dat
groene mode stijlvol is.
CO2-neutraal De
sponsor van de Fashion Week Mercedes-Benz wil voor het eerst een
CO2-neutraal evenement organiseren, ook legden verschillende ontwerpers
de nadruk op organische materialen en duurzame creaties. De organisator
sponsorde projecten om zo de CO2-uitstoot van de verwarming van de
gigantische tenten waarin de modeshows plaatsvinden te neutraliseren.
Volgens experts is een groene modeweek een teken is dat ecologische
bewustheid niet langer voor mensen met geitenwollen sokken is. Ook
werden er waterfonteintjes geïnstalleerd zodat er geen plastic flesjes
meer moesten uitgedeeld worden.
Catwalk Veel
designers gingen eveneens groen, ze bewijzen dat ecologisch ook chic
kan zijn. Ontwerpers als Maria Samora tot c. marchuska gebruiken
gerecycleerde en duurzame stoffen. Toch kwam er heel wat kritiek op
deze groene initiatieven. Sommige modejournalisten protesteerden tegen
de waterfonteintjes omdat die te ver waren om te bereiken op hun
torenhoge hakken. Voor 'slechts' kraantjeswater lopen fashionista's
toch niet zo ver?
Groene kleur Ook is
groen letterlijk een trend op de catwalk, de kleur overheerste tijdens
tal van shows. We zagen het kaki en felle tinten bij Marc Jacobs, ook
experimenteerde de jonge, veelbelovende ontwerper Alexander Wang met
deze kleur, het was eveneens populair bij lingerie. Sommige
modejournalisten beweren zelfs dat groen volgende winter het nieuwe
zwart wordt.
Zijn heren te vinden voor onze parfums? Niet echt, zo blijkt uit een
Britse rondvraag. Vooral de parfums, gelanceerd door de vele celebs,
blijken voor de meeste heren een afknapper.
Verleiden Parfums
van Katie Price, Coleen Mc Loughlin of andere beroemdheden mogen dan
wel als zoete broodjes over de toonbank vliegen, voor de heren
verspreiden ze geen lekker geurtje. Terwijl dames ze kopen om net zo
begeerlijk en verleidelijk te ruiken als de sterren, hebben ze het
tegenovergestelde effect: 3 op 4 mannen vindt dat deze stinken.
Vrouwenparfum De
rondvraag, uitgevoerd door een cosmeticaproducent, toont aan dat de
meeste heren niet te vinden zijn voor de partners parfumkeuze, maar
vooral de celeb-geurtjes scoren ondermaats. 1 op 5 noemt deze geurtjes
ronduit afschuwelijk. Celeb-parfum of niet, 72 procent van de
ondervraagde heren, raakt helemaal niet opgewonden van het geurtje,
gedragen door vrouwlief.
Zachte geur Volgens
de fabrikant houden de meeste mannen eerder van zachte, vrouwelijke
geurtjes zoals Gucci Flora of Daisy van Marc Jacobs boven de zoete
imitaties die de markt veroveren. Dan toch maar opteren voor onze
natuurlijke geur of sturen we hem binnenkort zelf naar de parfumerie?
De Britse modeketen Debenhams lanceert een proefproject van paspoppen
met maat 44 in de etalages. Uit onderzoek blijkt namelijk dat dit de
maat van de gemiddelde vrouw is.
Feedback klanten De
winkel plaatste de paspoppen in de belangrijkste winkelstraat van
Londen. Of het proefproject, slaagt zal afhangen van de feedback van
klanten. Momenteel gebruikt de winkelketen de standaardmaat 38 in de
etalages, terwijl de meerderheid van de Britse vrouwen tussen de 42 en
de 44 heeft. Naast de paspoppen staat een bord dat de klanten vraagt:
"Ik heb maat 44, wil je meer van me zien?"
Breed aanbod Woordvoerder
van Debenhams Mark Stevens: "Onze kledingmaten lopen tot 54, we zijn er
trots op zo'n breed aanbod te hebben en zo vrouwen van alle leeftijden,
vormen en maten te kunnen voorzien. We dachten dat dit weerspiegeld
moest worden in onze etalages. Als dit project populair is bij onze
klanten, zullen we het binnenkort uitbreiden."
Susan Ringwood
van een Britse organisatie tegen eetstoornissen: "Vrouwen denken dat
het hun fout is wanneer ze er niet zo goed uitzien met een kledingstuk
als de pop in de etalage. Daarom moedigen we dit initiatief aan."
Het Canadese supermodel Coco Rocha zegt dat ondanks haar 48 kilo ze
door de modewereld te dik wordt beschouwd en dat ze daarom geen werk
meer vindt.
Het
21-jarige model is vijf maten slanker dan de gemiddelde vrouwen, ze
zegt dat ze al veel jobs miste omdat ze weigerde gewicht te verliezen.
Het model liep deze week in New York nog op de catwalk voor ontwerpster
Diane von Furstenberg. "Ik word niet meer gevraagd voor shows, ze
zeiden dat ik moest afvallen toen ik al echt heel mager was." Nu zegt
het model er niet meer om te geven wat anderen van haar denken.
Rocha
is één van de weinige modellen die uitspraken durft te doen over het
huidige graatmagere schoonheidsideaal. Hoewel het even beter leek te
gaan met de modewereld, zijn de anorectische modellen terug op de
catwalk in New York. Designer Karl Lagerfeld beschuldigde critici van
magere modellen dikke moeders te zijn met een vette kont. Ralph Lauren
heeft onlangs twee keer de taille van graatmagere modellen nog smaller
gemaakt met photoshop.
Rocha was
een populair model, ze verscheen al op de cover van Vogue en poseerde
voor Chanel. "Ik geef nu niet meer om mijn gewicht, als ik een
hamburger wil, dan neem ik er een. Geen enkel 21-jarig meisje zou zich
zorgen moeten maken of ze wel in veel te kleine kledij past. Critici
beledigen deze meisjes, maar ze denken niet hoe kwetsbaar deze jonge
modellen zijn."
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Het modemerk van Alexander McQueen zal blijven bestaan nu de oprichter
een week geleden zelfmoord pleegde in Londen. Dat meldde de topman van
de Franse luxegoederengroep PPR, François-Henri Pinault, tijdens de
voorstelling van de resultaten van de groep. De merknaam en het
modehuis McQueen zijn onderdeel (51 pct) van Gucci Group, die eigendom
is van PPR.
Hommage "Het
is de mooiste hommage die we hem konden geven", aldus Pinault, die
eraan toevoegde dat de beslissing "snel" genomen werd nadat het
overlijden bekendraakte. Voor Pinault is het merk "potentieel zeer
belangrijk".
De voorstelling van de groepsresultaten begon met
een hommage aan de befaamde Britse modeontwerper die op 11 februari op
40-jarige leeftijd uit het leven stapte.
Het
modemerk van McQueen heeft wereldwijd 11 boetieks en 180 werknemers.
Daarmee is het het kleine broertje in het bedrijf naast Gucci, Bottega
Veneta en Yves Saint Laurent.
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
Katie met Heidi Klum, foto: Racked.
De nieuwste hype op de modeweken zijn kinderen die de geliefde
zitplaatsen van modejournalisten innemen. Zo was er de 13-jarige Tavi,
die kwaad bloed zette bij de rest van het publiek met een paarse strik
in haar lokken. Zij moet nu echter plaats maken voor Katie, een
vijfjarig meisjes dat in New York op de eerste plaats zit en niet eens
kan schrijven. Katie
is de vijfjarige gastblogger voor de Amerikaanse webshop Racked.
Tijdens de modeweek in New York zit ze op de eerste rij bij haast alle
modeshows en mag ze backstage voor interviews in een felroze jurk en
bijpassende bloem in haar kapsel. Volgens de website heeft ze op haar
jonge leeftijd al een goed oog voor kleur, accessoires en een
avant-gardestijl. Zo zat ze naast Heidi Klum en toonde ze de inhoud van
haar handtas aan het bekende topmodel. Op haar papiertje werkt ze met
de enige drie termen die ze kan schrijven: 'Love, hate of like'.
Daarnaast tekent ze ook sterretjes en cirkels. Ze maakt interessante
opmerkingen als: "Ik vond het warrige haar van de modellen bij Michael
Angel wel mooi."
De kans is groot dat
de website met Katie een grote publiciteitsstunt uithaalt en de spot
drijft met andere jonge blogsters als de 13-jarige Tavi. De wordt
dankzij haar blog op alle grote modeshows uitgenodigd op de eerste rij.
Ze kwam eerder al in opspraak nadat een modejournaliste klaagde over de
grote strik op het hoofd van Tavi, die belemmerde namelijk haar zicht
tijdens een modeshow. De journaliste zei dat ze op de grond hoorde, de
juiste plaats voor kinderen.
Maandagavond stelde Marc Jacobs in New York zijn collecties voor de herfst en winter 2010-2011 voor. Opmerkelijk was dat geen celebrities werden uitgenodigd. Normaal gezien kan de Amerikaanse designer rekenen op de aanwezigheid van Madonna, Eva Mendes en de Olsen tweeling. Maar zij leiden de aandacht van het publiek af , en dus werd wie beroemd is deze keer onverbiddelijk van de gastenlijst geschrapt.
Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Het ervaren Britse topmodel Agyness Deyn viel dit weekend twee keer met
haar torenhoge plateauschoenen van Burberry tijdens de Fashion For
Relief Haïti Show.
Hoewel
het model gewoon is op hoge hakken te lopen, waren deze stiletto's toch
een te grote uitdaging voor Agyness. Later zei ze dat ze zich schaamde
over haar valpartij: "Het was de eerste show van de week en ik viel
meteen al. Toen ik opstond lag ik meteen terug op de grond. Mijn knieën
doen pijn." Na de tweede val besloot het model al glimlachend dat het
genoeg was geweest en deed de show verder op blote voeten.
De
catwalkshow werd georganiseerd door Naomi Campbell, die in 1993 zelf
viel op de catwalk van Vivienne Westwood. Campbell riep al haar bekende
vrienden waaronder de Britse prinses Fergie en Chris Brown en
ontwerpers bijeen om geld in te zamelen voor de slachtoffers in Haïti.
De finale was een ode aan de overleden Alexander McQueen, hij pleegde
afgelopen donderdag zelfmoord.
Een vrouw wandelt gemiddeld 51 jaar
op stiletto's. Ze begint
ermee op haar 12de en bergt haar hoge hakken pas op wanneer ze 63 is.
Evolutie hakken De
gemiddelde vrouw begint met haar eerste paar hoge hakken op 12 jaar.
Wanneer comfort begint te primeren, dit gebeurt meestal op haar 63ste,
dan pas bergt ze haar stiletto's voorgoed op. De meeste vrouwen starten
met een laag hakje van 2,5 centimeter. Als ze 23 is, stijgt de hoogte
van haar stiletto's tot 10 centimeter. Deze daalt wanneer een vrouw
tussen de luiers zit, omdat ze dan achter haar jonge kinderen moet
hollen, om daarna terug te stijgen. Eens ze bijna de kaap van 50
bereikt, zakt de hoogte van haar hakken voorgoed tot 5 centimeter.
Grote impact De
liefde tussen vrouwen en stiletto's komt tot een einde door ouderdom en
broosheid van de botten. Onderzoeker Ed Watson: "De beslissing om je
hoge hakken voor goed op te bergen, kan een zelfde psychologische
impact hebben op vrouwen als het pensioen op mannen heeft. Het is een
moment waarop ze moet toegeven dat ze ouder wordt. Vrouwen willen dit
zo lang mogelijk uitstellen, dat is vanzelfsprekend. Maar bij iedereen
komt een tijd waarop je moet toegeven dat je niet meer zo stevig op je
benen staat als vroeger."
Fashionista's mogen er trots als een pauw mee rondparaderen, de
gemiddelde vrouw vindt de zogenaamde it-bags zeker niet altijd mooi, en
vooral veel te duur.
De eerste in het rijtje? Een Birkintas, gemaakt van glanzend rood
krokodillenleer. Prijskaartje? Bijna 30.000 euro. Fashionista die in de
val is getrapt? Posh, wie anders. De ex-Spice Girl is verslaafd aan
Birkin-tassen en heeft er bijna een voor elke dag van de week.
Op twee: de New Age Traveler Backpack
van niemand minder dan Louis Vuitton. De rugzak, gemaakt uit een dikke
tapijtstof en bedrukt met logo van Louis Vuitton, is afgewerkt met een
lederen flap, talloze kralen en frutsels en twee schouderriemen. Op het
eerste zicht te klein om ook maar te dienen als handbagage, laat staan
als dagtochttas of shoppingrugzak en absoluut niet weersbestendig.
Kostprijs: 30.000 euro, geen zever.
Het nieuwste voorbeeld dat
Louis Vuitton niet langer meer probeert om vernieuwend uit de hoek te
komen, maar gewoon afwacht om te zien of de meest belachelijke dingen
aanslaan? (zie ook: de afvalhandtas, aka Raindrop Besace, kostprijs:
1.500 euro) Het lijkt erop.
Lam of krokodil? De B.Bag
uit witte lamshuid van Fendi bezet de derde plaats. In zwart
krokodillenleer kost de tas 'maar' 32.000 euro. In de 'betaalbare'
categorie (1750 euro) is er de vierkante tas, gemaakt uit stro en het logo er op geplakt.
Een clutch, zeer fashionable dezer dagen. Maar betaal jij 5.000 euro voor een clutch, bezet met pauwenveren an Judith Leiber? Of 3.000 euro voor een frullerige schoudertas van Valentino bezet met zwarte lovertjes, een zwarte strik en nog wat wit ertussen.
Chanel past ook in het rijtje, met de 'Diamond Forever Classic': 334 diamanten, 3,56 karaat in het totaal en gemaakt van alligatorhuid. Prijskaartje? Slechts 275.000 euro.
Uitlachen Modejournalistes
allerhande hebben de zotte ontwerpen in haute coutureshows altijd
verdedigd als 'kunst' en 'draagbaarheid is geen criterium, creativiteit
wel'.
Maar soms lijkt het erop alsof mode-ontwerpers een grap
voor belachelijk veel te veel geld op de markt gooien en iedereen die
het serieus neemt, want het is toch Werk van Artiesten, keihard
uitlachen, achter een hoekje.
Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen verkopen enkele van zijn
ontwerpen als zoete broodjes. Fans van de ontwerper doen er alles aan
om onder meer de bedrukte sjaal op de kop te tikken als herinnering.
T-shirt De
sjaal , gedragen door Kate Moss, Liv Tyler en Nicole Ritchie, blijkt
een gegeerd accessoire bij zijn vele fans. Nadat het nieuws bekend
raakte dat de man zelfmoord pleegde, werden de winkels meteen
overrompeld. Een ander populair item bleek het zwarte T-shirt van zijn
zomercollectie.
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Meer dan een kwart van de vrouwen zegt dat ze expres kledij kopen die
niet past als aanmoediging voor hun dieet, maar omdat ze nog nooit hun
doel bereikten blijven deze stukken ongedragen. Dat blijkt uit recent
Brits onderzoek.
Jeans Meer
dan de helft van de vrouwen heeft in haar kleerkast kledij in drie of
meer verschillende maten. 80 procent houdt dingen bij die vroeger
perfect pasten en waarvan ze hoopt dat ze er ooit terug in zal kunnen.
Helaas is dit zelden het geval, de meerderheid blijft namelijk
ongedragen. De onderzoekers ontdekten dat de gemiddelde vrouw voor 230
euro aan ongedragen kledij in haar kleerkast heeft hangen. Dat staat
gelijk aan 10 of meer kledingstukken, Het gaat gemiddeld om vier paar
jeansbroeken, twee zwarte jurkjes, twee bikini's, een rokje en een
topje. Het meest ongedragen stuk is een jeansbroek. Eén op de vier loog
al tegen vrienden en partners over haar maat.
Jojoën Voedingsexperte
Fiona Hunter: "Veel vrouwen doen aan jojoën. Ze vallen af, komen weer
bij en vermageren weer. Zo hebben ze dan 'dikke' kledij en 'dunne'
stukken. Het probleem is dat veel vrouwen te veel voedingsgroepen
schrappen, eens ze vermagerd zijn slagen ze er niet in permanent zo
slank blijven. Vrouwen zijn optimistisch, ze houden kledij bij waar ze
ooit mooi mee stonden. Een jurk gaat vaak gepaard met goede
herinneringen, daarom denken en hopen ze vooral graag dat ze er ooit
terug in zullen passen."
Ieder voorjaar kriebelt het weer bij heel wat vrouwen. De nieuwste collecties zijn binnen en de kleurtjes doen ons al dromen over een zwoele, spannende zomer. Maar welke items moet je dit voorjaar zeker in huis halen? Wij zetten de modetrends van het voorjaar 2010 voor jou op een rijtje.
Om de frisse voorjaarsmaanden te overleven slaan heel wat vrouwen nog snel een trenchcoat in. Deze jas is een echte topper, die in het najaar van 2009 aan een heuse terugkom bezig was. Dit voorjaar mag de camelcoatkleur even vergeten worden en kiezen we massaal voor fris wit en zacht grijs. jean Tulpen
Draperende stoffen kunnen onze negatieve lichaamskantjes verbergen. Vooral gedrapeerde topjes op een jumpsuit zien er hip uit. Toch niet zo'n fan van het jumpsuit dan kies je best voor een broek en jasje met hoge taille. De broek begint op je kuiten en loopt breder uit naar je heupen, een soort van hippe versie op de wortelbroek. Ga je voor een rok, dan kies je voor een tulpexemplaar. De tulprok valt op door zijn smalle karakter aan de knieën en zijn pofferige uitzicht aan de heupen.
Pastel
Deze lente kleurt onze kleerkast pastel. De zachte kleurcombinaties zijn de hit van het voorjaar 2010. Zachtroze, paars en groen maken in pasteluitvoering een meisjesachtige, gesofistikeerde indruk. Ben je niet zo voor deze kleurcombinaties dan blijf je best bij zwart of metallic-kleurtjes.
Lingerie
Je lingerie is je grootste troef deze lente. Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Fendi, Christian Dior, Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent, Christopher Kane, ... allen stuurden ze hun modellen de catwalk op in een bustier of met hun beha duidelijk zichtbaar. Wil je deze trend zelf ook eens proberen, kies dan voor een zijden bustier, liefst in pastelkleuren. Zo geef je je outfit een klassieke toets zonder dat je lingerie te sexy is.
Wordt Samantha Cameron, echtgenote van de
conservatieve Britse leider David Cameron, het nieuwe mode-icoon? Als
het aan de redactie van het glamoureuze Britse magazine Tatler ligt
wel. In hun lijstje van best geklede vrouwen, dat donderdag
verschijnt, prijkt ze op een zesde plaats en steekt daarmee de Franse
première dame Carla Bruni-Sarkozy voorbij.
De Franse first lady
is het alfa en het omega van vrouwelijkheid en dat weerspiegelt zich in
de manier waarop ze zich kleedt, luidt de commentaar van het blad.
Toch krijgt ze slechts een zesde plaats toebedeeld, en daarmee moet ze
Samanta Cameron, -volgens de peilingen mogelijk de volgende Britse
first lady- laten voorgaan.
Tatler is van oordeel dat de 38-jarige
Cameron het modeniveau in Downing Street sterk zou verhogen. Cameron
maakt altijd de juiste keuze, luidt het. Volgens het magazine is haar
tijdloze, elegante Britse stijl te danken aan het feit dat ze
merkkleding combineert met pret-à-porter voor het grote publiek, een
truuk die ook Michelle Obama toepast. Cameron kreeg trouwens al
meermaals lof in de pers omdat ze modieus gekleed gaat tegen een
bescheiden prijs. Zo werd ze al gespot met schoenen uit kledingketen
Zara en een jurk uit Marks & Spencer. Begin juni zijn er
verkiezingen in Groot-Brittannië en wordt duidelijk of Samantha Cameron
de plaats van Sarah Brown inneemt.
Tatler plaatst trouwens de de
Britse Caroline Sieber, gezicht van Chanel in Londen, op één in de
lijst van best geklede vrouwen. Daarna volgen model Natalia Vodianova
en haar collega Georgia May Jagger.
Wie denkt dat 3D enkel weggelegd is
voor de nieuwste films, heeft het grondig mis. Burberry zendt zijn
modellen tijdens de Londen Fashion Week de catwalk op terwijl de
genodigden elders in de wereld een 3D bril opkrijgen. De show gaat door
op 23 februari.
Eerste rij Het
is voor het eerst dat een modemerk een wereldwijde modeshow organiseert
waarbij iedereen het gevoel krijgt op de eerste rij te zetelen. Zo zal
een gezelschap meegenieten vanuit New York, Parijs, Dubai, Tokio en Los
Angeles. Op die manier krijgen ze ginds de indruk rechtstreeks in
Londen te vertoeven. Kleuren, materialen lijken als echt door de
speciale bril.
Lederen shortjes worden straks 'hot', als we de trendwatchers mogen geloven. Niet draagbaar? Yes, you can.
Hipper Wie
denkt dat enkel Kate Moss of andere celebs ermee weg kunnen, heeft het
fout. Shorts hebben dan wel een té meisjesachtige en weinig flatterende
connotatie, binnen het gamma ogen de lederen varianten een pak hipper.
Niet alleen zitten ze een pak comfortabeler dan pakweg een mini-jurk,
ze ogen ook stoerder.
Alle seizoenen Lederen
shorts zijn zowel tijdens de winter als de zomer een perfect
kledingstuk. Met zwarte kousen en ruime sweater erop, trotseer je de
koude. Maar ook als alternatief voor de skinny zwarte broek of de
lederen broek horen ze uit de kleerkast. Tijdens warmere dagen staan ze
bijzonder mooi met bijvoorbeeld een bloementopje of haltertopje.
Stijlregels Een
shortje vraagt echter enkele duidelijke stijlregels. Wie niet ordinair
wil rondlopen, let goed op welke schoenen zij daaronder draagt.
Vulgaire schoenen zijn uit den boze, net als motorlaarzen. Enkelboots
of platte schoenen staan er dan weer altijd mooi bij.
Lipstick opbrengen is geen makkelijke taak. We leren je enkele trucjes waardoor jij bij jezelf perfecte lippen tovert.
- Bewaar je lipstick niet in de badkamer, maar in de koelkast. Zo blijft hij langer goed, meldt trendystyle.net.
-
Gebruik altijd een borsteltje bij het aanbrengen. Als je het direct met
de stick aanbrengt, krijg je niet hetzelfde precieze resultaat.
- Als je dunne lippen hebt, gebruik je best geen al te donkere kleuren. Die maken je lippen optisch kleiner.
-
Als je ouder dan 50 bent, kies dan niet voor matte of superglanzende
kleuren. Je gaat best voor een hydraterende, semi-matte lippenstift.
Met een verzorgende formule zullen je lippen de hele dag aangenaam
aanvoelen.
- Teken je lippen eerst af met een speciaal potlood
in dezelfde kleur als je lipstick. Zo vermijd je dat je make-up gaat
uitlopen, je kunt hiervoor ook eerst een klein beetje foundation op de
lippen aanbrengen.
Lipstick breng je preciezer aan met een borsteltje.
- Als je favoriete kleur mat is, kan dat een
onaangenaam droog gevoel geven. Dit kun je voorkomen door eerst wat
lipbalsem te gebruiken. Laat deze goed intrekken voor je je lipstick
aanbrengt.
- Als je nieuwe kleur te licht blijkt te zijn, breng
dan eerst een basis met wat donkerder lippotlood aan. Zo hoef je je
nieuwe lipstick toch niet meteen in de vuilbak te werpen.
- Heb
je vaak het probleem dat je lipstick er snel afgaat? Breng dan eerst de
lipstick aan, verwijder de overtollige kleur door je lippen te deppen
met een doekje. Ga nu met een sponsje en wat los poeder over je lippen.
Breng hierop nog wat lipstick aan.
Gloss brengt extra volume.
- Glanst je lipstick niet
genoeg? Breng dan wat glos aan over je kleur, wil je het nog wat
feller, gebruik dan een lip lacquer. Dit is een vloeibare gel voor de
lippen met een hoogglanzend effect. Je vindt dit van onder andere van
Clinique.
- Als je vind dat je lippen extra volume kunnen
gebruiken, breng dan wat gloss enkel in het midden van je lippen aan.
Breng vervolgens in het midden van je lippen wat wit glanzend
oogschaduwpoeder aan. Door de lichtinval lijken je lippen voller en
sensueler dan ooit.
Niet alleen schoenen moeten bij je outfit passen, ook je handtas.
Dat verklaart het (voor mannen oneindig) aantal schoenen en handtassen
die vrouwen in hun bezit hebben. Je kan jezelf veel miserie besparen
door vier basishandtassen te kopen. Dat stelt Cafe Fashionista.
De tas waar je halve
huishouden inpast: een paraplu, een flesje water, een boek, make-up,
een spiegeltje, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het nadeel is
dat ze zwaar zijn, je nekpijn (of erger kramp!) kunnen bezorgen en dat
je soms erg lang kan zoeken naar die portefueille.
Het
voordeel is dan weer dat iedereen 'm gezien heeft, en je man is ook
maar wat blij als zijn portefeuille en sleutels er nog bijpassen. En
dat je zakdoekjes kan tevoorschijn toveren als hij er eentje nodig
heeft.
2) De clutch
Een handtas waarvan
mannen zich afvragen wat voor nut ze heeft: er past hooguit enkele
zakdoekjes, een vermagerde sleutelbos en je gsm in. Maar op een chique
feestje wil je niet met je loodzware oversized bag rondlopen
natuurlijk. Je wil iets elegant, dat bij je jurk past en dat alle
noodzakelijke items bevat: de clutch dus.
Toegegeven: je hebt
je handen nooit echt vrij. Maar je kan 'm altijd even kwijt onder je
oksel, of aan je partner. Zo'n kleine clutch, dat ziet niemand, toch?
3) Een schoudertas
Voor
gelegenheden waarop praktisch nut overheerst op modieusheid: de
schoudertas. Uitstappen met (veel) kinderen, boodschappen doen,
citytrippen en zelfs shoppen, zijn zeer geschikt. Je houdt je handen
vrij en je bezittingen toch dichtbij. Ideaal! Ok, het is niet altijd
even elegant, maar is dat echt je eerste bezorgdheid bij een bezoekje
aan disneyland?
1) De grote it-bag
4) Een echte handtas
Een
onpraktische, een beetje ouderwets soort tas, maar wel een parel in
handtassenland. Je kan 'm enkel dragen in je hand of aan je arm en is
het toppunt van klasse, ook al draag je zelf een jeans. Zorg er wel
voor dat het handvat niet te groot is, anders ziet het er snel slordig
uit.
Tal van
kapseltrends starten op de catwalk, daarom is het handig naar de
modeshows te kijken om te weten wat binnenkort hip zal zijn. Als het
van ontwerpers als Paul Smith en Alexander Wang afhangt, lopen alle
vrouwen binnenkort met vlechtjes rond.
Vlechtjes Vlechten
kwamen in alle kleuren en vormen voor op de catwalk, ze werden gedraaid
en opgestoken in bizarre vormen. We zagen het strak bij Jaeger tot
architecturaal bij Paul Smith. Helemaal hip is als je je vlechtjes laat
glanzen, breng dus wat haarspray aan, zou hou je je kapsel in toom en
geef je glans. Je kunt ook verschillende vlechtjes maken en deze in
elkaar draaien, dit geeft je opgestoken kapsel een originele tint. Ook
een losse vlecht die je nonchalant langs één kant laat hangen is
trendy, zorg er dan wel voor dat je haarscheiding aan de andere kant
zit. We zagen dit namelijk bij Alexander Wang en Miu Miu. Wil je eens
wat anders, probeer dan verschillende soorten steken uit, denk maar aan
de visgraat.
Knot Een knotje bovenop je
hoofd is voor de durvers, het stond prachtig bij de glitterende jurken
van Lanvin. Gebruik een product dat je haar meer volume geeft voor een
optimaal effect. De scrunchie, het haarlintje met stof, is terug.
Ontwerper Marc Jacobs drijft het nog wat verder, hij gebruikte lintjes
versierd met parels, helemaal jaren '90 dus. Hij combineert dit met een
strak kapsel waarbij de knot op het midden van de kruin komt. Karl
Lagerfeld hield het heel wat subtieler met een lage, losse chignon. Hij
bewijst dat deze stijve haarstijl ook nonchalant en wild kan.
Retrogolven Bij
Christian Dior draaide het allemaal rond golven met een jaren '40 look.
Draag dit in een zijscheiding en met schouderlang haar. Voor het
optimale effect van de femme fatale, combineer je met vintage make-up:
rode lippen en donkere ogen.