Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Het ervaren Britse topmodel Agyness Deyn viel dit weekend twee keer met
haar torenhoge plateauschoenen van Burberry tijdens de Fashion For
Relief Haïti Show.
Hoewel
het model gewoon is op hoge hakken te lopen, waren deze stiletto's toch
een te grote uitdaging voor Agyness. Later zei ze dat ze zich schaamde
over haar valpartij: "Het was de eerste show van de week en ik viel
meteen al. Toen ik opstond lag ik meteen terug op de grond. Mijn knieën
doen pijn." Na de tweede val besloot het model al glimlachend dat het
genoeg was geweest en deed de show verder op blote voeten.
De
catwalkshow werd georganiseerd door Naomi Campbell, die in 1993 zelf
viel op de catwalk van Vivienne Westwood. Campbell riep al haar bekende
vrienden waaronder de Britse prinses Fergie en Chris Brown en
ontwerpers bijeen om geld in te zamelen voor de slachtoffers in Haïti.
De finale was een ode aan de overleden Alexander McQueen, hij pleegde
afgelopen donderdag zelfmoord.
Een vrouw wandelt gemiddeld 51 jaar
op stiletto's. Ze begint
ermee op haar 12de en bergt haar hoge hakken pas op wanneer ze 63 is.
Evolutie hakken De
gemiddelde vrouw begint met haar eerste paar hoge hakken op 12 jaar.
Wanneer comfort begint te primeren, dit gebeurt meestal op haar 63ste,
dan pas bergt ze haar stiletto's voorgoed op. De meeste vrouwen starten
met een laag hakje van 2,5 centimeter. Als ze 23 is, stijgt de hoogte
van haar stiletto's tot 10 centimeter. Deze daalt wanneer een vrouw
tussen de luiers zit, omdat ze dan achter haar jonge kinderen moet
hollen, om daarna terug te stijgen. Eens ze bijna de kaap van 50
bereikt, zakt de hoogte van haar hakken voorgoed tot 5 centimeter.
Grote impact De
liefde tussen vrouwen en stiletto's komt tot een einde door ouderdom en
broosheid van de botten. Onderzoeker Ed Watson: "De beslissing om je
hoge hakken voor goed op te bergen, kan een zelfde psychologische
impact hebben op vrouwen als het pensioen op mannen heeft. Het is een
moment waarop ze moet toegeven dat ze ouder wordt. Vrouwen willen dit
zo lang mogelijk uitstellen, dat is vanzelfsprekend. Maar bij iedereen
komt een tijd waarop je moet toegeven dat je niet meer zo stevig op je
benen staat als vroeger."
Fashionista's mogen er trots als een pauw mee rondparaderen, de
gemiddelde vrouw vindt de zogenaamde it-bags zeker niet altijd mooi, en
vooral veel te duur.
De eerste in het rijtje? Een Birkintas, gemaakt van glanzend rood
krokodillenleer. Prijskaartje? Bijna 30.000 euro. Fashionista die in de
val is getrapt? Posh, wie anders. De ex-Spice Girl is verslaafd aan
Birkin-tassen en heeft er bijna een voor elke dag van de week.
Op twee: de New Age Traveler Backpack
van niemand minder dan Louis Vuitton. De rugzak, gemaakt uit een dikke
tapijtstof en bedrukt met logo van Louis Vuitton, is afgewerkt met een
lederen flap, talloze kralen en frutsels en twee schouderriemen. Op het
eerste zicht te klein om ook maar te dienen als handbagage, laat staan
als dagtochttas of shoppingrugzak en absoluut niet weersbestendig.
Kostprijs: 30.000 euro, geen zever.
Het nieuwste voorbeeld dat
Louis Vuitton niet langer meer probeert om vernieuwend uit de hoek te
komen, maar gewoon afwacht om te zien of de meest belachelijke dingen
aanslaan? (zie ook: de afvalhandtas, aka Raindrop Besace, kostprijs:
1.500 euro) Het lijkt erop.
Lam of krokodil? De B.Bag
uit witte lamshuid van Fendi bezet de derde plaats. In zwart
krokodillenleer kost de tas 'maar' 32.000 euro. In de 'betaalbare'
categorie (1750 euro) is er de vierkante tas, gemaakt uit stro en het logo er op geplakt.
Een clutch, zeer fashionable dezer dagen. Maar betaal jij 5.000 euro voor een clutch, bezet met pauwenveren an Judith Leiber? Of 3.000 euro voor een frullerige schoudertas van Valentino bezet met zwarte lovertjes, een zwarte strik en nog wat wit ertussen.
Chanel past ook in het rijtje, met de 'Diamond Forever Classic': 334 diamanten, 3,56 karaat in het totaal en gemaakt van alligatorhuid. Prijskaartje? Slechts 275.000 euro.
Uitlachen Modejournalistes
allerhande hebben de zotte ontwerpen in haute coutureshows altijd
verdedigd als 'kunst' en 'draagbaarheid is geen criterium, creativiteit
wel'.
Maar soms lijkt het erop alsof mode-ontwerpers een grap
voor belachelijk veel te veel geld op de markt gooien en iedereen die
het serieus neemt, want het is toch Werk van Artiesten, keihard
uitlachen, achter een hoekje.
Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen verkopen enkele van zijn
ontwerpen als zoete broodjes. Fans van de ontwerper doen er alles aan
om onder meer de bedrukte sjaal op de kop te tikken als herinnering.
T-shirt De
sjaal , gedragen door Kate Moss, Liv Tyler en Nicole Ritchie, blijkt
een gegeerd accessoire bij zijn vele fans. Nadat het nieuws bekend
raakte dat de man zelfmoord pleegde, werden de winkels meteen
overrompeld. Een ander populair item bleek het zwarte T-shirt van zijn
zomercollectie.
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Meer dan een kwart van de vrouwen zegt dat ze expres kledij kopen die
niet past als aanmoediging voor hun dieet, maar omdat ze nog nooit hun
doel bereikten blijven deze stukken ongedragen. Dat blijkt uit recent
Brits onderzoek.
Jeans Meer
dan de helft van de vrouwen heeft in haar kleerkast kledij in drie of
meer verschillende maten. 80 procent houdt dingen bij die vroeger
perfect pasten en waarvan ze hoopt dat ze er ooit terug in zal kunnen.
Helaas is dit zelden het geval, de meerderheid blijft namelijk
ongedragen. De onderzoekers ontdekten dat de gemiddelde vrouw voor 230
euro aan ongedragen kledij in haar kleerkast heeft hangen. Dat staat
gelijk aan 10 of meer kledingstukken, Het gaat gemiddeld om vier paar
jeansbroeken, twee zwarte jurkjes, twee bikini's, een rokje en een
topje. Het meest ongedragen stuk is een jeansbroek. Eén op de vier loog
al tegen vrienden en partners over haar maat.
Jojoën Voedingsexperte
Fiona Hunter: "Veel vrouwen doen aan jojoën. Ze vallen af, komen weer
bij en vermageren weer. Zo hebben ze dan 'dikke' kledij en 'dunne'
stukken. Het probleem is dat veel vrouwen te veel voedingsgroepen
schrappen, eens ze vermagerd zijn slagen ze er niet in permanent zo
slank blijven. Vrouwen zijn optimistisch, ze houden kledij bij waar ze
ooit mooi mee stonden. Een jurk gaat vaak gepaard met goede
herinneringen, daarom denken en hopen ze vooral graag dat ze er ooit
terug in zullen passen."
Ieder voorjaar kriebelt het weer bij heel wat vrouwen. De nieuwste collecties zijn binnen en de kleurtjes doen ons al dromen over een zwoele, spannende zomer. Maar welke items moet je dit voorjaar zeker in huis halen? Wij zetten de modetrends van het voorjaar 2010 voor jou op een rijtje.
Om de frisse voorjaarsmaanden te overleven slaan heel wat vrouwen nog snel een trenchcoat in. Deze jas is een echte topper, die in het najaar van 2009 aan een heuse terugkom bezig was. Dit voorjaar mag de camelcoatkleur even vergeten worden en kiezen we massaal voor fris wit en zacht grijs. jean Tulpen
Draperende stoffen kunnen onze negatieve lichaamskantjes verbergen. Vooral gedrapeerde topjes op een jumpsuit zien er hip uit. Toch niet zo'n fan van het jumpsuit dan kies je best voor een broek en jasje met hoge taille. De broek begint op je kuiten en loopt breder uit naar je heupen, een soort van hippe versie op de wortelbroek. Ga je voor een rok, dan kies je voor een tulpexemplaar. De tulprok valt op door zijn smalle karakter aan de knieën en zijn pofferige uitzicht aan de heupen.
Pastel
Deze lente kleurt onze kleerkast pastel. De zachte kleurcombinaties zijn de hit van het voorjaar 2010. Zachtroze, paars en groen maken in pasteluitvoering een meisjesachtige, gesofistikeerde indruk. Ben je niet zo voor deze kleurcombinaties dan blijf je best bij zwart of metallic-kleurtjes.
Lingerie
Je lingerie is je grootste troef deze lente. Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Fendi, Christian Dior, Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent, Christopher Kane, ... allen stuurden ze hun modellen de catwalk op in een bustier of met hun beha duidelijk zichtbaar. Wil je deze trend zelf ook eens proberen, kies dan voor een zijden bustier, liefst in pastelkleuren. Zo geef je je outfit een klassieke toets zonder dat je lingerie te sexy is.
Wordt Samantha Cameron, echtgenote van de
conservatieve Britse leider David Cameron, het nieuwe mode-icoon? Als
het aan de redactie van het glamoureuze Britse magazine Tatler ligt
wel. In hun lijstje van best geklede vrouwen, dat donderdag
verschijnt, prijkt ze op een zesde plaats en steekt daarmee de Franse
première dame Carla Bruni-Sarkozy voorbij.
De Franse first lady
is het alfa en het omega van vrouwelijkheid en dat weerspiegelt zich in
de manier waarop ze zich kleedt, luidt de commentaar van het blad.
Toch krijgt ze slechts een zesde plaats toebedeeld, en daarmee moet ze
Samanta Cameron, -volgens de peilingen mogelijk de volgende Britse
first lady- laten voorgaan.
Tatler is van oordeel dat de 38-jarige
Cameron het modeniveau in Downing Street sterk zou verhogen. Cameron
maakt altijd de juiste keuze, luidt het. Volgens het magazine is haar
tijdloze, elegante Britse stijl te danken aan het feit dat ze
merkkleding combineert met pret-à-porter voor het grote publiek, een
truuk die ook Michelle Obama toepast. Cameron kreeg trouwens al
meermaals lof in de pers omdat ze modieus gekleed gaat tegen een
bescheiden prijs. Zo werd ze al gespot met schoenen uit kledingketen
Zara en een jurk uit Marks & Spencer. Begin juni zijn er
verkiezingen in Groot-Brittannië en wordt duidelijk of Samantha Cameron
de plaats van Sarah Brown inneemt.
Tatler plaatst trouwens de de
Britse Caroline Sieber, gezicht van Chanel in Londen, op één in de
lijst van best geklede vrouwen. Daarna volgen model Natalia Vodianova
en haar collega Georgia May Jagger.
Wie denkt dat 3D enkel weggelegd is
voor de nieuwste films, heeft het grondig mis. Burberry zendt zijn
modellen tijdens de Londen Fashion Week de catwalk op terwijl de
genodigden elders in de wereld een 3D bril opkrijgen. De show gaat door
op 23 februari.
Eerste rij Het
is voor het eerst dat een modemerk een wereldwijde modeshow organiseert
waarbij iedereen het gevoel krijgt op de eerste rij te zetelen. Zo zal
een gezelschap meegenieten vanuit New York, Parijs, Dubai, Tokio en Los
Angeles. Op die manier krijgen ze ginds de indruk rechtstreeks in
Londen te vertoeven. Kleuren, materialen lijken als echt door de
speciale bril.
Lederen shortjes worden straks 'hot', als we de trendwatchers mogen geloven. Niet draagbaar? Yes, you can.
Hipper Wie
denkt dat enkel Kate Moss of andere celebs ermee weg kunnen, heeft het
fout. Shorts hebben dan wel een té meisjesachtige en weinig flatterende
connotatie, binnen het gamma ogen de lederen varianten een pak hipper.
Niet alleen zitten ze een pak comfortabeler dan pakweg een mini-jurk,
ze ogen ook stoerder.
Alle seizoenen Lederen
shorts zijn zowel tijdens de winter als de zomer een perfect
kledingstuk. Met zwarte kousen en ruime sweater erop, trotseer je de
koude. Maar ook als alternatief voor de skinny zwarte broek of de
lederen broek horen ze uit de kleerkast. Tijdens warmere dagen staan ze
bijzonder mooi met bijvoorbeeld een bloementopje of haltertopje.
Stijlregels Een
shortje vraagt echter enkele duidelijke stijlregels. Wie niet ordinair
wil rondlopen, let goed op welke schoenen zij daaronder draagt.
Vulgaire schoenen zijn uit den boze, net als motorlaarzen. Enkelboots
of platte schoenen staan er dan weer altijd mooi bij.
Lipstick opbrengen is geen makkelijke taak. We leren je enkele trucjes waardoor jij bij jezelf perfecte lippen tovert.
- Bewaar je lipstick niet in de badkamer, maar in de koelkast. Zo blijft hij langer goed, meldt trendystyle.net.
-
Gebruik altijd een borsteltje bij het aanbrengen. Als je het direct met
de stick aanbrengt, krijg je niet hetzelfde precieze resultaat.
- Als je dunne lippen hebt, gebruik je best geen al te donkere kleuren. Die maken je lippen optisch kleiner.
-
Als je ouder dan 50 bent, kies dan niet voor matte of superglanzende
kleuren. Je gaat best voor een hydraterende, semi-matte lippenstift.
Met een verzorgende formule zullen je lippen de hele dag aangenaam
aanvoelen.
- Teken je lippen eerst af met een speciaal potlood
in dezelfde kleur als je lipstick. Zo vermijd je dat je make-up gaat
uitlopen, je kunt hiervoor ook eerst een klein beetje foundation op de
lippen aanbrengen.
Lipstick breng je preciezer aan met een borsteltje.
- Als je favoriete kleur mat is, kan dat een
onaangenaam droog gevoel geven. Dit kun je voorkomen door eerst wat
lipbalsem te gebruiken. Laat deze goed intrekken voor je je lipstick
aanbrengt.
- Als je nieuwe kleur te licht blijkt te zijn, breng
dan eerst een basis met wat donkerder lippotlood aan. Zo hoef je je
nieuwe lipstick toch niet meteen in de vuilbak te werpen.
- Heb
je vaak het probleem dat je lipstick er snel afgaat? Breng dan eerst de
lipstick aan, verwijder de overtollige kleur door je lippen te deppen
met een doekje. Ga nu met een sponsje en wat los poeder over je lippen.
Breng hierop nog wat lipstick aan.
Gloss brengt extra volume.
- Glanst je lipstick niet
genoeg? Breng dan wat glos aan over je kleur, wil je het nog wat
feller, gebruik dan een lip lacquer. Dit is een vloeibare gel voor de
lippen met een hoogglanzend effect. Je vindt dit van onder andere van
Clinique.
- Als je vind dat je lippen extra volume kunnen
gebruiken, breng dan wat gloss enkel in het midden van je lippen aan.
Breng vervolgens in het midden van je lippen wat wit glanzend
oogschaduwpoeder aan. Door de lichtinval lijken je lippen voller en
sensueler dan ooit.
Niet alleen schoenen moeten bij je outfit passen, ook je handtas.
Dat verklaart het (voor mannen oneindig) aantal schoenen en handtassen
die vrouwen in hun bezit hebben. Je kan jezelf veel miserie besparen
door vier basishandtassen te kopen. Dat stelt Cafe Fashionista.
De tas waar je halve
huishouden inpast: een paraplu, een flesje water, een boek, make-up,
een spiegeltje, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het nadeel is
dat ze zwaar zijn, je nekpijn (of erger kramp!) kunnen bezorgen en dat
je soms erg lang kan zoeken naar die portefueille.
Het
voordeel is dan weer dat iedereen 'm gezien heeft, en je man is ook
maar wat blij als zijn portefeuille en sleutels er nog bijpassen. En
dat je zakdoekjes kan tevoorschijn toveren als hij er eentje nodig
heeft.
2) De clutch
Een handtas waarvan
mannen zich afvragen wat voor nut ze heeft: er past hooguit enkele
zakdoekjes, een vermagerde sleutelbos en je gsm in. Maar op een chique
feestje wil je niet met je loodzware oversized bag rondlopen
natuurlijk. Je wil iets elegant, dat bij je jurk past en dat alle
noodzakelijke items bevat: de clutch dus.
Toegegeven: je hebt
je handen nooit echt vrij. Maar je kan 'm altijd even kwijt onder je
oksel, of aan je partner. Zo'n kleine clutch, dat ziet niemand, toch?
3) Een schoudertas
Voor
gelegenheden waarop praktisch nut overheerst op modieusheid: de
schoudertas. Uitstappen met (veel) kinderen, boodschappen doen,
citytrippen en zelfs shoppen, zijn zeer geschikt. Je houdt je handen
vrij en je bezittingen toch dichtbij. Ideaal! Ok, het is niet altijd
even elegant, maar is dat echt je eerste bezorgdheid bij een bezoekje
aan disneyland?
1) De grote it-bag
4) Een echte handtas
Een
onpraktische, een beetje ouderwets soort tas, maar wel een parel in
handtassenland. Je kan 'm enkel dragen in je hand of aan je arm en is
het toppunt van klasse, ook al draag je zelf een jeans. Zorg er wel
voor dat het handvat niet te groot is, anders ziet het er snel slordig
uit.
Tal van
kapseltrends starten op de catwalk, daarom is het handig naar de
modeshows te kijken om te weten wat binnenkort hip zal zijn. Als het
van ontwerpers als Paul Smith en Alexander Wang afhangt, lopen alle
vrouwen binnenkort met vlechtjes rond.
Vlechtjes Vlechten
kwamen in alle kleuren en vormen voor op de catwalk, ze werden gedraaid
en opgestoken in bizarre vormen. We zagen het strak bij Jaeger tot
architecturaal bij Paul Smith. Helemaal hip is als je je vlechtjes laat
glanzen, breng dus wat haarspray aan, zou hou je je kapsel in toom en
geef je glans. Je kunt ook verschillende vlechtjes maken en deze in
elkaar draaien, dit geeft je opgestoken kapsel een originele tint. Ook
een losse vlecht die je nonchalant langs één kant laat hangen is
trendy, zorg er dan wel voor dat je haarscheiding aan de andere kant
zit. We zagen dit namelijk bij Alexander Wang en Miu Miu. Wil je eens
wat anders, probeer dan verschillende soorten steken uit, denk maar aan
de visgraat.
Knot Een knotje bovenop je
hoofd is voor de durvers, het stond prachtig bij de glitterende jurken
van Lanvin. Gebruik een product dat je haar meer volume geeft voor een
optimaal effect. De scrunchie, het haarlintje met stof, is terug.
Ontwerper Marc Jacobs drijft het nog wat verder, hij gebruikte lintjes
versierd met parels, helemaal jaren '90 dus. Hij combineert dit met een
strak kapsel waarbij de knot op het midden van de kruin komt. Karl
Lagerfeld hield het heel wat subtieler met een lage, losse chignon. Hij
bewijst dat deze stijve haarstijl ook nonchalant en wild kan.
Retrogolven Bij
Christian Dior draaide het allemaal rond golven met een jaren '40 look.
Draag dit in een zijscheiding en met schouderlang haar. Voor het
optimale effect van de femme fatale, combineer je met vintage make-up:
rode lippen en donkere ogen.
De bekende modeontwerper Jean Paul Gaultier ontwierp een korset voor
zijn favoriete viervoeter, maar besefte gelukkig al snel dat dit geen
goed idee was.
Celebs betalen De
kledij van Jean Paul Gaultier staat bekend om de strakke tailles. "Wist
je dat katten geen korsetten kunnen dragen? Ze kunnen dan niet staan,
de dieren vallen gewoon om." Gaultier die al sterren als Madonna en
Kylie Minogue kleedde, viel de celebs aan die niet willen betalen voor
zijn ontwerpen. "Ik ben geen zakenman, toen ik begon, kwamen sterren de
jurken verschillende keren passen. Nu verwachten bekenden dat ze de
outfit gewoon gratis krijgen. Ik hoor van sommige ontwerpers dat ze de
sterren betalen om deze jurken te dragen, echt hopeloos."
Echte vrouwen De
57-jarige ontwerper gelooft dat hij veel te danken heeft aan het
gebruik van echte vrouwen tijdens zijn show. "De pers begreep deze
beslissing niet. Ik vind het echter belangrijk te weten wat er aan de
gang is bij gewone vrouwen."
De joggingbroek,
zeker in combinatie met passend jasje, associëren de meeste
fashionista's met regenachtige zondagen en met tonnen snoepgoed naar
chickflicks kijken, af en toe kan je dit ook dragen om te gaan sporten.
Nu het kledingstuk echter massaal op de catwalk van Gwen Stefani en
Michael Kors verscheen, kunnen we niet anders dan erkennen dat dit item
ook chic kan staan.
Legging Niet
alleen op de catwalk maakt dit mode-item furore, uit de verkoopcijfers
van de Britse modeketen Debenhams blijkt dat de joggingbroek even
trendy is als de legging. Er gingen namelijk 73 procent meer exemplaren
over de toonbank. Het lijkt misschien eerst wat vreemd, maar weet je
nog toen de legging zijn introductie maakte? Toen zwoor je
waarschijnlijk ook dat je deze strakke broek nooit zou dragen. Designer
Karen Peacock voor Debenhams: "De terugkeer van het joggingpak als
modestuk is geweldig nieuws voor vrouwen, omdat het zo makkelijk zit.
Nu kan je het ook dragen om te gaan shoppen of om naar een date te gaan
en je toch comfortabel voelen."
L.A.M.B.
Tips Voor een joggingbroek chic staat, moet je wel enkele regels respecteren:
-
Het is niet zo dat je deze lente zomaar een oud exemplaar uit je kast
kan nemen en je er dan trendy uitziet. Kies een broek die qua snit wat
van een harembroek heeft: denk dus aan een los exemplaar, met lage
taille. Aan de enkels moet ze strak zitten, een kort exemplaar tot over
de knieën is ook hip. Qua stof heb je zowel de keuze tussen glanzend
materiaal als dikker katoen.
- Wil je een stijlstatement maken
met deze meestal vormeloze broek, kies dan voor stiletto's. Dat oogt
raar op het eerste gezicht, maar het resultaat is meestal geslaagd. Dit
maakt je outfit eleganter en lijk je niet op een hiphopster weggelopen
uit de jaren '90. Ook de keuze van je topis belangrijk. Maak je outfit
weer chiquer met een lange, stijlvolle jas, een korte blazer of
stijlvol jasje. Ook de combinatie met een stoere ceintuur met studs kan
perfect.
Wat is er mis met
sexy te willen zijn? Niets, zolang je de grens tussen sexy en vulgair
niet weet te overschrijden. Of je nu sexy wil zijn voor je liefste of
voor jezelf: hier zijn de 8 tips die helpen om er op je best uit te
zien.
1. Mooie kleding Je
mooi kleden wil niet zeggen dat je uitdagende outfits aantrekt. Zoek
kleding die op je lichaam gegoten zit en waar je vertrouwd mee bent.
Heb je vrienden met een leuke stijl, aarzel niet hen naar tips te
vragen. De volgende keer dat je gaat shoppen, experimenteer je met
stijlen en kleding die je normaal niet zou dragen. Heel belangrijk:
neem een vriend mee die je een eerlijk advies durft te geven... 2. Unieke stijl Welke
stijl je kiest, is iets dat je zelf moet ontwikkelen. Natuurlijk mag je
lonken bij idolen, modellen of beroemdheden, maar uiteindelijk moet je
met een eigen stijl voor de dag komen. Zoek er eentje die altijd voor
je werkt en dat je het beste omschrijft.
3. Details die het doen Hou
rekening met details, zelfs al ziet niemand ze. Draag geen afgedragen
of vuil ondergoed, vuile schoenen of een rommelige tas horen niet. Sla
nooit over op persoonlijke hygiëne. Door aandacht te schenken aan
kleine details, zoals lingerie en schoenen, krijgt je innerlijke
zelfvertrouwen een boost. Zo lijk je ook sexier.
4. Je houding Maakt
niet uit hoe mooi je kijkt, je oogt niet verleidelijk als je houding er
niet naar is. Als het betekent dat je enkele etiquetteregels moet leren
of galanter moet wandelen, investeer je ook daarin.
5. Wees aardig Veel
mensen geloven dat sexy vrouwen snobs of onaardig moeten zijn, maar dat
is niet zo. Stop met je gemeen, onaangenaam of hooghartig te gedragen.
Om sexy te worden, is het aangewezen net beleefd, aangenaam en
vriendelijk te zijn.
6. Geloof dat je sexy bent Hoe
kunnen andere mensen denken dat je sexy bent als je het zelf niet
gelooft? Je bent een sterke, zelfbewuste vrouw en gelooft dat ook.
Het vergt in het begin misschien inspanning om je meer sexy te
gedragen, maar oefen. Oefen je vaardigheden in het flirten of wandel
voor de spiegel. Wat eerst aangeleerd moet worden, zal uiteindelijk
spontaan gebeuren.
7. Je stem Je stem is
een geschenk van de natuur. Wel kan je de manier waarop je praat,
veranderen. Leer verleidelijker te praten, zo besteden mensen meteen
aandacht aan je. Een stemcoach kan helpen of neem je stem op en luister
naar jezelf.
8 Lach Een lach doet
wonderen. Zie je een sexy vrouw lopen met een frons op haar gezicht?
Alle voorgaande tips verdwijnen in het niets als je daarbij niet weet
te glimlachen.
Het lijkt wel alsof het tijdperk van de supermodellen als Kate Moss en
Gisele Bundchen voorgoed voorbij is. Het hippe kledingmerk American
Apparel is op zoek naar de mooiste billen wereld in navolging van het
lingeriemerk Sloggie en Benetton zoekt momenteel een 'jongeren met
unieke stijl' voor hun komende reclamecampagnes.
Foto's website
Het
Amerikaanse merk American Apparel staat er om bekend controverse te
creëren. Zo poseren op de website werknemers in erg sexy poses de
collectie. Voor zijn nieuwste reclamecampagne zoekt het merk de mooiste
billen ter wereld, iedereen mag zich inschrijven. Dat zorgt in het land
voor heel wat ophef. Verschillende Amerikaanse kranten noemen dit
zorgwekkend, want ook deze foto's zullen op de website verschijnen,
iedereen mag die dan quoteren en becommentariëren. De uiteindelijk
winnaar wordt wel gekozen door een jury samengesteld door het merk
zelf.
Nog merken
Nu volgen nog twee merken
dit voorbeeld. Zo zou Benetton op zoek zijn naar een groep mensen met
een unieke stijl of die een boodschap voor de wereld hebben. Ook
hiervoor moeten kandidaten foto's of video's op de website zetten en
kan iedereen op zijn favoriet stemmen. Het Amerikaanse jeansmerk L.e.i.
zoekt drie 'gewone' Amerikaanse meisjes voor zijn volgende campagne, ze
moeten vooral levendig, energiek en intelligent zijn. De prijs is een
studiebeurs van 100.000 dollar.
Goed nieuws voor fashionista's: designermerken geven vrouwen meer zelfvertrouwen en helpt hen beter te denken.
De
onderzoekers liet 80 vrouwen enkele logische, taalkundige en
wiskundige problemen oplossen, dat meldt nu.nl. De ene helft kreeg
merkkledij om tijdens de tests te dragen, de anderen droegen dezelfde
kledij, maar bij hen was het etiket er uit geknipt. Degenen die wisten
dat ze merkkledij droegen, hadden meer zelfvertrouwen en scoorden ook
beter op de tests. "Dit effect was groter bij materialistische vrouwen,
daarvan is geweten dat ze meer belang aan merken hechten," aldus de
onderzoekers.
Dit onderzoek doet
het bewijs groeien dat merkkledij je eigenwaarde en je gedrag kan
beïnvloeden, maar het is de eerste keer dat wetenschappers aantonen dat
designerlabels goed zijn voor je intelligentie. Eerder bleek al wel dat
een positief zelfbeeld je slimmer kan maken. Het loont dus de moeite om
veel aandacht te besteden aan je outfit voor examens, sollicitaties of
belangrijke vergaderingen, aldus de onderzoekers.
Gelukkig hoef je deze lente niet echt naakt rond te lopen om trendy te
zijn. Nude betekent wel dat kleuren als zalmroze, beige en huidskleur
trendy zijn. We zagen deze tinten al opduiken op de verschillende rode
lopers van de afgelopen maand, je doet dus inspiratie op bij
Hollywoodsterren als Beyoncé en Nicole Kidman.
Transparant of satijn De
'nudetrend' staat in groot contrast met de de flashy kleuren van
afgelopen seizoenen. Dit werkt het beste als je zelf wat vlees laat
zien, op de catwalk zagen we de kleur voornamelijk bij transparante
stoffen opduiken. Ook met glanzende stoffen als satijn zie je er
instant chic uit.
Warm en nude Aangezien
de koude temperaturen nu nog geen transparante, lichte stoffen
toelaten, kun je het voorlopig al warmer dragen. Draag de nudekleuren
als basis en draag er warme winterkledij bij. De combinatie met
donkergrijs of bruin werkt het best. Denk bij een nuderokje aan donkere
panty's en sandalen, zodat je toch warm en chic blijft. Een detail met
kant houdt je outfit interessant.
Actrice Scarlett Johansson laat haar goede hart zien, en ontwierp een
handtas voor Haïti. Dat schrijft modetijdschrift Elle op haar website.
De
tas is wit, met een zwarte landkaart van Haïti en de boodschap
'Supporting the people of Haïti' (Wij steunen de mensen in Haïti).
Mango, het Spaanse modemerk waar Johansson het gezicht van is, zal de
tas verkopen vanaf februari voor 19,90 euro. De opbrengst gaat naar
Oxfam.
Het is niet het eerste initiatief om Haïti te steunen
via de mode. Eerder werden ook al T-shirts gemaakt, en kledijketens als
JBC en Esprit gaven een bedrag per betalende klant.