De joggingbroek,
zeker in combinatie met passend jasje, associëren de meeste
fashionista's met regenachtige zondagen en met tonnen snoepgoed naar
chickflicks kijken, af en toe kan je dit ook dragen om te gaan sporten.
Nu het kledingstuk echter massaal op de catwalk van Gwen Stefani en
Michael Kors verscheen, kunnen we niet anders dan erkennen dat dit item
ook chic kan staan.
Legging Niet
alleen op de catwalk maakt dit mode-item furore, uit de verkoopcijfers
van de Britse modeketen Debenhams blijkt dat de joggingbroek even
trendy is als de legging. Er gingen namelijk 73 procent meer exemplaren
over de toonbank. Het lijkt misschien eerst wat vreemd, maar weet je
nog toen de legging zijn introductie maakte? Toen zwoor je
waarschijnlijk ook dat je deze strakke broek nooit zou dragen. Designer
Karen Peacock voor Debenhams: "De terugkeer van het joggingpak als
modestuk is geweldig nieuws voor vrouwen, omdat het zo makkelijk zit.
Nu kan je het ook dragen om te gaan shoppen of om naar een date te gaan
en je toch comfortabel voelen."
L.A.M.B.
Tips Voor een joggingbroek chic staat, moet je wel enkele regels respecteren:
-
Het is niet zo dat je deze lente zomaar een oud exemplaar uit je kast
kan nemen en je er dan trendy uitziet. Kies een broek die qua snit wat
van een harembroek heeft: denk dus aan een los exemplaar, met lage
taille. Aan de enkels moet ze strak zitten, een kort exemplaar tot over
de knieën is ook hip. Qua stof heb je zowel de keuze tussen glanzend
materiaal als dikker katoen.
- Wil je een stijlstatement maken
met deze meestal vormeloze broek, kies dan voor stiletto's. Dat oogt
raar op het eerste gezicht, maar het resultaat is meestal geslaagd. Dit
maakt je outfit eleganter en lijk je niet op een hiphopster weggelopen
uit de jaren '90. Ook de keuze van je topis belangrijk. Maak je outfit
weer chiquer met een lange, stijlvolle jas, een korte blazer of
stijlvol jasje. Ook de combinatie met een stoere ceintuur met studs kan
perfect.
Wat is er mis met
sexy te willen zijn? Niets, zolang je de grens tussen sexy en vulgair
niet weet te overschrijden. Of je nu sexy wil zijn voor je liefste of
voor jezelf: hier zijn de 8 tips die helpen om er op je best uit te
zien.
1. Mooie kleding Je
mooi kleden wil niet zeggen dat je uitdagende outfits aantrekt. Zoek
kleding die op je lichaam gegoten zit en waar je vertrouwd mee bent.
Heb je vrienden met een leuke stijl, aarzel niet hen naar tips te
vragen. De volgende keer dat je gaat shoppen, experimenteer je met
stijlen en kleding die je normaal niet zou dragen. Heel belangrijk:
neem een vriend mee die je een eerlijk advies durft te geven... 2. Unieke stijl Welke
stijl je kiest, is iets dat je zelf moet ontwikkelen. Natuurlijk mag je
lonken bij idolen, modellen of beroemdheden, maar uiteindelijk moet je
met een eigen stijl voor de dag komen. Zoek er eentje die altijd voor
je werkt en dat je het beste omschrijft.
3. Details die het doen Hou
rekening met details, zelfs al ziet niemand ze. Draag geen afgedragen
of vuil ondergoed, vuile schoenen of een rommelige tas horen niet. Sla
nooit over op persoonlijke hygiëne. Door aandacht te schenken aan
kleine details, zoals lingerie en schoenen, krijgt je innerlijke
zelfvertrouwen een boost. Zo lijk je ook sexier.
4. Je houding Maakt
niet uit hoe mooi je kijkt, je oogt niet verleidelijk als je houding er
niet naar is. Als het betekent dat je enkele etiquetteregels moet leren
of galanter moet wandelen, investeer je ook daarin.
5. Wees aardig Veel
mensen geloven dat sexy vrouwen snobs of onaardig moeten zijn, maar dat
is niet zo. Stop met je gemeen, onaangenaam of hooghartig te gedragen.
Om sexy te worden, is het aangewezen net beleefd, aangenaam en
vriendelijk te zijn.
6. Geloof dat je sexy bent Hoe
kunnen andere mensen denken dat je sexy bent als je het zelf niet
gelooft? Je bent een sterke, zelfbewuste vrouw en gelooft dat ook.
Het vergt in het begin misschien inspanning om je meer sexy te
gedragen, maar oefen. Oefen je vaardigheden in het flirten of wandel
voor de spiegel. Wat eerst aangeleerd moet worden, zal uiteindelijk
spontaan gebeuren.
7. Je stem Je stem is
een geschenk van de natuur. Wel kan je de manier waarop je praat,
veranderen. Leer verleidelijker te praten, zo besteden mensen meteen
aandacht aan je. Een stemcoach kan helpen of neem je stem op en luister
naar jezelf.
8 Lach Een lach doet
wonderen. Zie je een sexy vrouw lopen met een frons op haar gezicht?
Alle voorgaande tips verdwijnen in het niets als je daarbij niet weet
te glimlachen.
Het lijkt wel alsof het tijdperk van de supermodellen als Kate Moss en
Gisele Bundchen voorgoed voorbij is. Het hippe kledingmerk American
Apparel is op zoek naar de mooiste billen wereld in navolging van het
lingeriemerk Sloggie en Benetton zoekt momenteel een 'jongeren met
unieke stijl' voor hun komende reclamecampagnes.
Foto's website
Het
Amerikaanse merk American Apparel staat er om bekend controverse te
creëren. Zo poseren op de website werknemers in erg sexy poses de
collectie. Voor zijn nieuwste reclamecampagne zoekt het merk de mooiste
billen ter wereld, iedereen mag zich inschrijven. Dat zorgt in het land
voor heel wat ophef. Verschillende Amerikaanse kranten noemen dit
zorgwekkend, want ook deze foto's zullen op de website verschijnen,
iedereen mag die dan quoteren en becommentariëren. De uiteindelijk
winnaar wordt wel gekozen door een jury samengesteld door het merk
zelf.
Nog merken
Nu volgen nog twee merken
dit voorbeeld. Zo zou Benetton op zoek zijn naar een groep mensen met
een unieke stijl of die een boodschap voor de wereld hebben. Ook
hiervoor moeten kandidaten foto's of video's op de website zetten en
kan iedereen op zijn favoriet stemmen. Het Amerikaanse jeansmerk L.e.i.
zoekt drie 'gewone' Amerikaanse meisjes voor zijn volgende campagne, ze
moeten vooral levendig, energiek en intelligent zijn. De prijs is een
studiebeurs van 100.000 dollar.
Goed nieuws voor fashionista's: designermerken geven vrouwen meer zelfvertrouwen en helpt hen beter te denken.
De
onderzoekers liet 80 vrouwen enkele logische, taalkundige en
wiskundige problemen oplossen, dat meldt nu.nl. De ene helft kreeg
merkkledij om tijdens de tests te dragen, de anderen droegen dezelfde
kledij, maar bij hen was het etiket er uit geknipt. Degenen die wisten
dat ze merkkledij droegen, hadden meer zelfvertrouwen en scoorden ook
beter op de tests. "Dit effect was groter bij materialistische vrouwen,
daarvan is geweten dat ze meer belang aan merken hechten," aldus de
onderzoekers.
Dit onderzoek doet
het bewijs groeien dat merkkledij je eigenwaarde en je gedrag kan
beïnvloeden, maar het is de eerste keer dat wetenschappers aantonen dat
designerlabels goed zijn voor je intelligentie. Eerder bleek al wel dat
een positief zelfbeeld je slimmer kan maken. Het loont dus de moeite om
veel aandacht te besteden aan je outfit voor examens, sollicitaties of
belangrijke vergaderingen, aldus de onderzoekers.
Gelukkig hoef je deze lente niet echt naakt rond te lopen om trendy te
zijn. Nude betekent wel dat kleuren als zalmroze, beige en huidskleur
trendy zijn. We zagen deze tinten al opduiken op de verschillende rode
lopers van de afgelopen maand, je doet dus inspiratie op bij
Hollywoodsterren als Beyoncé en Nicole Kidman.
Transparant of satijn De
'nudetrend' staat in groot contrast met de de flashy kleuren van
afgelopen seizoenen. Dit werkt het beste als je zelf wat vlees laat
zien, op de catwalk zagen we de kleur voornamelijk bij transparante
stoffen opduiken. Ook met glanzende stoffen als satijn zie je er
instant chic uit.
Warm en nude Aangezien
de koude temperaturen nu nog geen transparante, lichte stoffen
toelaten, kun je het voorlopig al warmer dragen. Draag de nudekleuren
als basis en draag er warme winterkledij bij. De combinatie met
donkergrijs of bruin werkt het best. Denk bij een nuderokje aan donkere
panty's en sandalen, zodat je toch warm en chic blijft. Een detail met
kant houdt je outfit interessant.
Actrice Scarlett Johansson laat haar goede hart zien, en ontwierp een
handtas voor Haïti. Dat schrijft modetijdschrift Elle op haar website.
De
tas is wit, met een zwarte landkaart van Haïti en de boodschap
'Supporting the people of Haïti' (Wij steunen de mensen in Haïti).
Mango, het Spaanse modemerk waar Johansson het gezicht van is, zal de
tas verkopen vanaf februari voor 19,90 euro. De opbrengst gaat naar
Oxfam.
Het is niet het eerste initiatief om Haïti te steunen
via de mode. Eerder werden ook al T-shirts gemaakt, en kledijketens als
JBC en Esprit gaven een bedrag per betalende klant.
Lange onderbroeken verschijnen opnieuw in het modebeeld. Op de catwalks
worden ze gedragen in alle mogelijke vormen, materialen en kleuren.
Gelukkig biedt die 'underwear' trend zo zijn voordelen.
Thema Er
moet een ultra-ontwikkelde telepathische verbinding zijn tussen de
grootste modeontwerpers op aarde. Of misschien ontmoeten ze elkaar op
illegale meetings waar alle gewaden worden vergeleken, besproken en
versneden Hoe kan je anders de verschillende modehows verklaren met
nagenoeg dezelfde thema's?
Neem nu de lange onderbroek. In de
afgelopen twee weken werd, van Milaan tot Parijs, de lange onderbroek
gesignaleerd. Zowel bij Dolce & Gabbana tot Dries Van Noten, bij
Gaultier of Vuitton, bleken lange onderbroeken al dan niet tot op de
enkel aanwezig op de catwalkshows.
Voordelen Geloof
het of niet, deze catwalktrend is uiterst praktisch. Laten we ervan
uitgaan dat de doorsnee vent geen voorbeeld neemt aan de modescene en
we het hebbeding zelden als bovenkleding zullen zien opduiken. Ze zijn
zonder twijfel het ongeëvenaarde ondergoed voor alle
weersomstandigheden. Dat heeft de voorbije winterprik ons doen geloven.
Niet alleen als tweede, isolerende huid biedt de 'hoe
strakker-hoe-beter'- legging alle voordelen. Voor de man op middelbare
leeftijd met dito lichaamsbouw levert het ongetwijfeld heel wat nuttige
steun op.
De modeweek in Parijs is in volle gang en de grootste namen uit het wereldje lieten al hun collecties op de wereld los. Zoals alle haute couture-collecties zijn de ontwerpen kunstig, creatief en handwerk, maar ook overdreven, onbetaalbaar en vooral: ondraagbaar. De kunst is dan ook om door de lijnen door te lezen.
Deze ontwerpers hebben een bepaald type vrouw voor ogen. Dit seizoen is die vrouw niet natuurlijk, praktisch, gelukkig of zorgeloos, zo blijkt uit de ontwerpen. Ze is wel vaak sterk, laat niet met zich sollen en neemt de touwtjes in handen zonder dat ze haar vrouwelijkheid verliest.
Dramatische amazones bij Dior.
Dramatische amazones Dat is het meest zichtbaar in de collectie van Dior (door John Galliano). Deze vrouwen lijken weggelopen uit een kostuumfilm. Ze hebben wit poeder op hun gezicht, felroze lippen, 'big hair' en onmogelijk ingewikkelde jurken. Maar de vrouwen zijn niet zo weerloos en dramatisch als ze er uit zien. Dat blijkt als ze hun amazonepakje aantrekken. Dan worden ze vlijmscherp, ijzersterk, bloedserieus en levensgevaarlijk. De zweep in hun handen, en de vlijmscherpe nagels zeggen het allemaal.
Glamoureus jagen bij Bibian Blue.
Jagersvrouw mét gewei Deze collectie sluit goed aan bij die van Bibian Blue op de modeweek in Barcelona. Een onbekende naam, maar wel een opvallende collectie. Bibian Blue koos ook voor een sterke vrouw, en wat voor een. Een jagersvrouw, in tweed, met een geweihoedje, rode lippen en krullende haar, kan haar mannetje wel staan. Bont werd dan weer gebruikt om de schouders te bedekken. Riempjes en korsetten moeten aantonen dat deze vrouwen hun vrouwelijkheid niet schuwen, maar er zich ook niet door laten tegenhouden.
Kunst- en vlechtwerk bij Gaultier .
Vlechten en kralen Bij Gaultier overheerst vlechtwerk, zowel in het haar als in de ontwerpen. Niet de traditionele dikke vlecht of de heidi-vlechtjes, maar wel vele smalle vlechtjes naast elkaar, al dan niet met een ingewikkelde hoofdconstructie. In de kledij wordt de vlechttechniek voor manden en matten toegepast. Rechte lederen linten worden over en onder elkaar vastgezet, en vormen zo een stroef of soepel kledingstuk. Geen romantiek hier, maar wel veel 'tribal' elementen. Kralen en planten zijn ook zeer belangrijk.
Minnie Mouse Chanel en Armani kozen, elk op hun manier, voor een buitenaardse droomwereld. Chanel deed dat in de vorm van 'Minnie-vrouwen': vrouwen in een Chanel-pakje, met een kapsel als Minnie Mouse-oren én een volle pony afgewerkt met een grote strik. Wit en poederroze overheersten in deze collectie die volledig gemaakt was in glanzende stoffen als zijde en satijn en afgewerkt met overdadige zilveren versiersels. Let ook op de zilveren en gouden 'handschoentjes' zonder vingers!
Volle maan bij Armani.
Dromerige maan Armani gooit het over een heel andere boeg. Hij liet zich inspireren door de maan, en zette een dromerige, eenvoudige collectie op poten waar de maan als (subtiel) detail in werd verwerkt. Ook de ijle vormen van de maan, komen terug in de collectie. De ontwerper is er zelfs in geslaagd een 'volle maan-jurk' te ontwerpen. Op enkele uitzonderingen na, zijn de kleren in helder maanwit.
Normaal is Kate Moss de trends voor, maar deze keer holt ze achterna.
Een maand geleden meldden we al dat grijs het nieuwe blond is. Nu laat
het model moedig haar echte haarkleur zien in Parijs.
Lange benen Kate
Moss stelde op de Fashion Week in Parijs haar eigen handtassenlijn in
opdracht van accessoiremerk Longchamp voor. Ze showde op de rode loper
haar natuurlijke grijze kleur en haar gespierde, lange benen met een
kort kanten jurkje.
Grijze lokken Grijs
haar is trendy, het is de kapselkleur op de Fashion Week in Parijs. We
zagen het op de catwalk van Chanel, bij de trendy 13-jarige blogster
Tavi en nu bij topmodel Kate Moss.
13-jarige blogger zorgt voor jaloezie bij modejournalisten
13-jarige blogger zorgt voor jaloezie bij modejournalisten
Tavi en de beruchte strik.
De Amerikaanse tiener Tavi Gevinson neemt de modewereld over, dankzij
haar modeblog mag ze op de eerste rij van heel wat modeshows van
bekende merken als Dior zitten. Dit zorgt voor heel wat jaloezie bij
modejournalisten.
Kwaad bloed Tavi
is een modeblogger die haar carrière al op haar 11de startte, die
dankzij haar blog nu een grote vlucht neemt. Ze mag op haar jonge
leeftijd al dingen doen waar anderen een hele carrière voor nodig
hebben: op de eerste rij bij catwalkshows zitten en ze start trends die
door de hele modewereld geprezen wordt. Zo had ze voor de show van Dior
een paarse strik in haar kapsel, meldt nu.nl.
Op de grond Dat
maakt haar oudere collega's, die hard hebben moeten vechten voor hun
plaats op de carrièreladder, erg jaloers. De journaliste die achter
haar zat bij de show van Dior, was allesbehalve blij met haar plaats.
De Australische Paula Reed voor het modeblad Grazia twitterde tijdens
de show al dat ze niets zag door die enorme strik van Tavi. "Ik heb
niks tegen kinderen, maar ze moeten hun plaats wel kennen, de grond
dus."
Een elastiekje met stof rond, zo zou je de 'haarscrunchies' kunnen
omschrijven. In Amerika lijken de gadgets opnieuw hot nu enkele ketens
ze opnieuw verkopen. Dit nadat enkele designers hun modellen met
scrunchies in het haar de catwalk opstuurden.
Met parels Tijdens
de lente/zomercollectie van Marc Jacobs werden de ooit zo populaire
haargadgets uit de jaren negentig, terug gespot. Zijn modellen droegen
'hippe' exemplaren met pareltjes. Celebs volgen die trend: beroemdheden
als Catherine Zeta Jones werden al met het accessoire gespot. Ketens
als American Apparal en Topshop verkopen intussen al de hebbedingetjes.
Catherina Zeta Jones met een bad hair day
Foeilelijk Niet
iedereen is opgezet met deze revival. Sex and the City-actrice Carrie
Bradshaw noemde de dingen ooit foeilelijk. "Geen enkele vrouw die
zichzelf respecteert, wil dood gevonden worden met een scrunchie',
vertelde ze. Of haar opmerking veel zal uithalen, blijft de vraag. Net
als bij de terugkeer van de legging of de harembroek, zal het
modegadget stilaan zijn weg weer vinden.
Voor
de gelukkigen onder ons die nog een Gucci in hun bezit hebben, is er nu
goed nieuws. Je kan je designstuk gratis op zijn waarde laten schatten
dankzij de Gucci Collector-applicatie.
Gucci viert in 2011
zijn 90ste verjaardag en dat wordt in grootse stijl voorbereid. Zo wil
het modehuis zelfs een museum openen waarin ze de meest excentrieke,
betekenisvolle stukken verzamelen. Om die oude schatten op het spoor te
komen lanceert Gucci samen met het veilingshuis Christie's een
veilingapplicatie genaamd Gucci Collector. Via de applicatie kan je je
Gucci-stuk ingeven en een schatting van de waarde te weten komen.
(br.she)
Na beschuldigingen dat H&M perfect draagbare kledij vernietigt, ligt de Zweedse modeketen terug onder vuur. Dit keer omdat het genetisch gemanipuleerd katoen zou verkopen als organisch materiaal.
Sinds enkele jaren verkoopt H&M een organische collectie die enkel uit duurzame materialen en organisch katoen zou vervaardigd zijn. Nu melden verschillende media echter dat bij 30 procent van deze stoffen dit gemengd zou worden met genetisch gemanipuleerd materiaal uit India, dat meldt nu.nl. Het zou om 107.000 ton stof gaan. Hoewel H&M niet de opdracht voor het gebruik van deze stoffen heeft gegeven, krijgt de keten het verwijt zijn leveranciers niet te controleren. Een woordvoerder zegt dat H&M op de hoogte is van het probleem, maar dat ze geen oplossing weten. Andere merken kregen voor gelijkaardige praktijken al torenhoge boetes. Je kan de nieuwste ecocollectie van H&M bekijken op de site NINA.be
Eerder bleek al dat H&M kledij die niet verkocht raakt, vernietigt in plaats van deze aan de minderbedeelden te geven. Het modemerk liet al weten overschotten vanaf nu wel te doneren aan goede doelen. (br.hln)
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
Fotografe Annie Leibovitz financieel gedwongen om model te worden
De fotografe Annie Leibovitz staat normaal gezien enkel achter de lens, maar haar financiële problemen hebben haar ertoe gedwongen om zelf model te staan voor het modehuis Louis Vuitton.
De voorjaarscampagne 2010 van het modehuis Louis Vuitton wordt deze keer niet opgevrolijkt door een hip model. Fotografe Annie Leibovitz zal er namelijk samen met balletdanser Mikhail Baryshnikov, beter bekend als Aleksandr Petrovsky uit Sex and the City, in schitteren. "Leibovitz is puur en echt, voor 100% een kunstenares. We hebben ons altijd al heel erg toegewijd gevoeld tot haar en haar talent", vertelt Louis Vuitton in een persmededeling.
1 op 10 mannen zit regelmatig aan
de beautysmeerseltjes van hun partner. Een pincet en een vochtinbrenger
worden al eens stiekem 'uitgeleend', net als mascara of nagellak. Eén
en ander blijkt een Britse rondvraag. Verzorgd voorkomen Jongens
beseffen hoe langer hoe meer dat een verzorgd uiterlijk belangrijk is.
Niet alleen de plastische chirurg kan dat beamen, ook vrouwlief beseft
maar beter dat er heel wat uit haar beauty- en make-up potjes
verdwijnt.
Make-up De enquête, uitgevoerd
onder tweeduizend mannen, bewijst dat deze minstens drie beauty- en/of
gadgetproducten van hun wederhelft gebruiken. Een pincet en
vochtinbrenger lijken favoriet, net als een nagelvijl. Zelfs
stijltangen, zelfbruiners, nagellak, eyeliner of mascara bleken niet
veilig voor een aantal onder hen.
Betrapt Zij
die het gebruiken, doen het echter wel stiekem. De partner weet er
meestal niets van, als claimt 31 procent dat vrouwlief hen ooit
betrapte.
Bekende
trendsetters als Rihanna, Jessica Alba en Christina Aguilera zorgden
ervoor dat legerlaarzen, ook bekend als combatboots, de must-haves qua
schoenen zijn deze winter.
Crhistina Aguilera en Rihanna met combatboots.
Herinner
je je nog de leger- of combatlaarzen die trendy waren in de jaren '90?
Grungeliefhebbers droegen ze in combinatie met ultrastrakke jeans en
bij voorkeur met een geruit, flanellen hemd. Nu is het zo dat tal van
fashionista's als Ashley Tisdale, Alexa Chung en Miley Cyrus deze
schoenen herontdekten, ze dragen ze in combinatie met strakke broeken
maar maken het wel vrouwelijker dan vroeger met frivole topjes en
elegante jassen. Rihanna durfde het zelfs aan dit met een erg
vrouwelijke jurkje te combineren.
De combats van All Saints.
De
celebs zijn vooral gek van de exemplaren van de Britse keten All
Saints. Gelukkig dus dat heel wat modemerken zulke laarzen in hun gamma
hebben, dan moet je alvast niet naar de lokale, muffige winkel voor
legeruitrustingen.
Kate Moss weet alles van handtassen, ze was ooit al het gezicht van
ronkende merken als Gucci, Dolce & Gabbana, Louis Vuitton, Versace,
Roberto Cavalli, Chanel, Missoni, Longchamp, Dior, Yves Saint Laurent,
Burberry en Stella McCartney. Haar uitgebreide eigen collectie diende
als inspiratiebron voor de lijn die ze voor Longchamp tekende.
Inspiratie Als
Kate Moss met een exemplaar rond haar arm loopt, dan weet je dat er
meteen tal van fashionista's dezelfde zullen kopen. Daarom is het dus
niet verwonderlijk dat ze nu een collectie mag ontwerpen voor het
chique accessoiremerk Longchamp. Ze onthulde haar inspiratie voor de
alvast veelbelovende lijn. "Bij het emerald groen tasje ben ik echt erg
dol op de kleur. Ik wilde dat het heel eenvoudig werd, gebaseerd op de
vorm van een envelop. De zebrahandtas is geïnspireerd op een vintage
valiesje die ik van mijn verloofde kreeg. Hij is vuil en allesbehalve
glamoureus, maar ik ben er dol op. En de cognaclederen tas... het is
een schitterende kleur en heel soepel leder, ook fantastisch."
Pompons zijn niet enkel iets voor cheerleaders, marjoretten of kleine
kindjes. Nee, de bollen hebben hun weg (terug) gevonden naar de mode.
Het beste nieuws is dat je je oude sjaals, handschoenen en zelfs truien
kan 'updaten' door er (zelfgemaakte) pompons of pomponnetjes aan te
bevestigen voor drie keer niks.
Celebs en ontwerpers Rihanna
droeg de pompons op haar wintermuts, Cheryl Cole droeg een beanie met
een pompon en Cat Deely droeg ze aan haar winterjas. Ook de designers
vielen er massaal voor: Diane Von Furstenberg versierde er haar hele
wintercollectie mee en Mulberry bevestigde ze aan een jas met 'bonten'
kraagje. Echt winters dus.
Maar hoe draag je dat nu? Pompons
passen het best bij winterse accessoires als sjaals, mutsen,
handschoenen, sneeuwlaarzen, wollen sokken of pantoffels. Afhankelijk
van de look die je wil uitstralen, kan je kiezen voor bonte of sobere
kleuren, effen of combinaties. Uitzonderlijk passen ze bij een tuniek
of jurkje, maar kies er dan wel in dezelfde kleur als dat tuniekje of
jurkje.
Vrouwen willen alles in een zo kort mogelijke tijdsperiode. Hun benen scheren is daarbij vaak een onoverkomelijk iets, dat heel wat tijd in beslag neemt. Speciaal daarom lanceert beautyproducent Nivea een scheerschuim en douchegel ineen.
Heel wat vrouwen nemen hun benen en oksels onder handen in de douche. Hierdoor vergeten ze echter dat hun huid sneller gedehydrateerd wordt en krijgen ze sneller stugge stoppeltjes. Nivea lanceert met Double Effect nu een douchegel die eveneens werkt als scheerschuim. Het fijne schuim blijft extra lang op de huid hangen, waardoor je je eerst kan inzepen en daarna nog voldoende tijd hebt om je haartjes af te scheren.
Het goedje is bovendien verrijkt met een passievruchtengeur en avocado-olie waardoor het goed voor de huid en het humeur is. Voor een flesje betaal je 3,19 euro. (br.she)
De Zweedse keten lag recent onder vuur nadat onverkochte kleding zomaar
werd vernietigd. Volgens hun woordvoerder zal dat niet meer gebeuren.
Liefdadigheidsinstellingen zullen er in de toekomst nog beter bij
varen.
Eenmalig Volgens
de woordvoerder is het niet gebruikelijk dat H&M kleding dumpt.
Normaal gesproken worden onverkochte spullen aan
liefdadigheidsinstellingen geschonken als UNHCR, Caritas, het Rode Kuis
en Helping Hands. Zo stelt H&M dat vorig jaar alleen al meer dan
50.000 kledingstukken werden geschonken. De vernietigde zakken, ontdekt
door een journalist van The Times, zouden een eenmalige gebeurtenis
geweest zijn.
Voorbeeld Volgens de
Nederlandse professor bedrijfsethiek Ronald Jeurissen, heeft H&M
een voorbeeldfunctie. Als marktleider is deze het best bekend bij het
grote publiek en zo zijn ze een makkelijke prooi voor actievoerders om
zich op te richten. "Wat H&M het best doet, is wachten tot de storm
voorbij waait. In de toekomst zal zeker strenger worden gelet wat er
met restpartijen staat te gebeuren. De keten zal die fout niet meer
maken". (br.hln)