Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Madrid weigert drie modellen op catwalk wegens te mager
Ook Madrid, naast Londen, staat nu volledig in teken van de modeweek.
In tegenstelling tot heel wat andere steden, wil de organisatie geen
graatmagere meisjes op de catwalk. Daarom werden drie modellen,
waaronder één Belgische, geweigerd.
Ondergewicht Modellen
die in Madrid op de catwalk lopen, moeten een BMI (Body Mass Index, de
verhouding tussen gewicht en lengte) van 18 of meer hebben. Anders
mogen ze niet deelnemen. Voor de week van start gaat, weegt en meet de
Spaanse gezondheidsdienst alle meisjes. Het is voorlopig de enige
organisator van een modeweek dat dit doet, de meest toonaangevende
steden als New York, Milaan en Parijs houden zich hier nog niet mee
bezig. De stad introduceerde deze regel in 2006 en bewijst nu dat dit
streng toegepast wordt. De twee Spaanse en het Belgisch meisje hadden
een BMI van 17,4 en 17,3. Een gezond gewicht ligt tussen 19 en 24,5,
alles eronder is ondergewicht. Zit je daarboven, dan heb je obesitas.
Esther
Garcia, woordvoerster van het castingbureau van de modeweek in Madrid:
"In werkelijkheid waren de drie modellen veel slanker dan op hun
foto's. Daarom mochten ze niet meedoen, gezondheid gaat namelijk voor
alles."
De populaire Uggboots zien er heel winters uit. Ze zijn gemaakt van
schapenwol, hebben een dikke zool en worden vooral gedragen in de
herfst en de winter ter bescherming tegen regen, sneeuw en bevroren
tenen.
Logisch? Niet dus, want de (prijzige) laarzen zijn niet gemaakt om in
sneeuw of regen te lopen. Integendeel zelfs: vocht maakt van de laarzen
zompige, zware hopen die je verre van warm houden.
Schapen wel, de schoenen niet Hoe
komt het dan dat schapen tegen de regen kunnen en de laarzen van ruim
200 euro niet? "Kledij en schoeisel uit schapenwol gebruikt niet elk
laagje van de schapenwol. Het is dus enkel de toplaag, en dat is dunner
dan de volledige schapenvacht. ", legt Charlotte Cole uit.
De
water- en sneeuwbestendigheid van schapen komt ook deels vooruit uit
een olie die de dieren afscheiden en die het vocht op afstand houdt.
Bij wol en huid verdwijnt dat olielaagje en vermindert of verdwijnt de
waterbestendigheid en de isolerende kwaliteiten.
Namaak Uggs
zijn ontwikkeld in Australië, waar vocht en kou niet vaak een probleem
zijn. Bedrijven die gelijkaardige laarzen maken, zoals Celtic Sheepskin
proberen op de markt in te spelen door sommige laarzen zo'n wassen
laagje mee te geven zodat water er af loopt in plaats van er in dringt.
Maar ook dat is geen waterdicht systeem, water kan altijd
binnen via de gaatjes die gemaakt zijn om de verschillende lappen huid
aan elkaar te naaien.
De oplossing? Rubberen laarzen met een wollen voering: warm én waterbestendig.
Omdat lingerie als outfit een grote trend is deze lente, wordt de
aankoop van een beha nu nog belangrijker voor vrouwen. Daarom helpen we
jullie op weg om het juiste model en de correcte maat te kopen.
We
zagen elementen van lingerie op de catwalk bij Christian Dior en Stella
McCartney. Gelukkig hoef je deze lente er niet als Lady Gaga bij te
lopen, een klein streepje lingerie is al genoeg. Uit onderzoek blijkt
dat slechts één vrouw op drie de juiste behamaat draagt, daarom deze
tips:
De meest gemaakte fout bij
de aankoop van lingerie is een te grote rugmaat. De steun komt namelijk
voornamelijk van de band, het is dus essentieel dat lingerie goed aan
je rug zit. Als de beha aan de rug omhoog kruipt en de cups naar
beneden zakken, is hij waarschijnlijk te groot.
Omdat
ieders borsten anders van vorm zijn, is het goed dat je naar een
gespecialiseerde lingeriewinkel gaat waar de ervaren verkoopsters je
kunnen helpen. Ze helpen je bij je maat, maar kiezen ook de juiste cup,
vorm en stijl. Pas altijd elk model, elke stijl en stof ziet er anders
uit en voelt anders. Wanneer je je beha aantrekt, buig je dan voorover
en schud even met je bovenlichaam, zodat je borsten beter in de cups
zitten, vervolgens pas je de schouderbandjes aan.
Je
hebt verschillende stijlen van beha's: zoals een balconet en een
push-up. Als je volle borsten hebt, werkt een balconet het beste, deze
duwt namelijk van onder. Als je een kleinere boezem hebt, kies je best
voor een gevuld exemplaar, die duwen aan de zijkant en creëren een
vollere, ronde look.
Als je een A-
of een B-cup hebt, kun je kiezen voor een beha zonder beugel. Vanaf een
C-cup heb je sowieso een beugel nodig. Er bestaat een mythe dat dit
ongezond is, maar dat is allesbehalve waar. Zolang je een model hebt
dat goed past, zal dit geen problemen veroorzaken. De cups mogen nooit
op zacht weefsel steunen, de beugel mag ook nergens in duwen.
Het Britse model Hayley Morley is één van de zeldzame modellen met een
maatje meer dat goed scoort op de catwalk. Ze heeft rondere vormen dan
de meisjes met maatje 34 die het vaakst aangenomen worden door
designers. Toch is ze de muze van opkomend Canadese ontwerper Mark
Fast.
Designer
Mark Fast staat bekende om zijn campagne voor het gebruik van vrouwen
met echte maten in de modewereld. De mollige Hayley Morley werkte al
voor de ontwerper afgelopen september, waar hij alleen modellen met
maat 40 of 42 gebruikte. Nu liet hij het meisje paraderen naast meer
traditionele, magere modellen. Hayley Morley: "Ik kreeg honderden
steunberichtjes van jonge vrouwen en meisjes die me bedankten dat ik
een echte vrouw ben. Ik denk dat ik als jonge vrouw een rolmodel kan
zijn, meisjes herkennen zich beter in mij dan in die graatmagere
modellen. Daar ben ik trots op. Het is heel vreemd dat normaal nu als
overgewicht beschouwd wordt."
Hayley Morley.
Hayley
zegt dat ze gezond eet en veel sport. Ze studeert momenteel aan de
universiteit, wat niet altijd makkelijk is. "Na de modeweek in Londen
moet ik hard beginnen te werken." Het model is ontzettend populair op
dit moment, vorige week poseerde ze in badkledij voor de Franse versie
van Marie Claire, ook werkt ze voor een kledingketen voor grote maten.
Designer
Mark Fast: "Hayley is een prachtige, sexy, aantrekkelijke vrouw. Ik
vind het belangrijk om te blijven werken met rondere modellen, ik wil
dat vrouwen zien dat mijn ontwerpen voor alle lichaamsvormen kunnen.
Ook mollige vrouwen willen vluchten in de fantasiewereld van mode." Het
is duidelijk dat de ontwerper niet de typische 'tenten' crëeert voor de
grotere maten, hij wil bewijzen dat deze vrouwen ook staan met
bijvoorbeeld een strakke jurk.
Wij raken amper boven het vriespunt, maar in Madrid zitten ze al met de zomer in het hoofd. Daar is de 51ste modeweek afgetrapt met de extravagante collectie van de Spaanse ontwerpster Agatha Ruiz de la Prada. Zij speelt een vrolijk spel met hoepels in jurken, en is niet vies van een zuurstokkleurtje meer of minder.(br.het nieuwsblad)
Het lijstje met celebs die een stapje in de modewereld wagen is weer
wat langer. Lady Gaga, die een duidelijke voorkeur voor bizarre kledij
heeft, gaat een eigen collectie tekenen voor al haar fans. Ze wil
daarvoor samenwerken met Donatella Versace.
Dood McQueen "Ik
zou dolgraag een eigen collectie willen hebben, het is iets dat ik moet
bereiken. Donatella is een echt mode-icoon, mode en muziek gaan op vele
manieren goed samen." Het was de tragische dood van de Britse designer
Alexander McQueen die de zangeres inspireerde enkele creaties te
tekenen. "Lady Gaga is een workaholic. Ze bedenkt altijd nieuwe ideeën.
De dood van Alexander heeft haar diep getroffen, ze houdt al lang van
mode, deze beslissing is daarom niet abnormaal. Bij haar draait alles
om kunst, of dat nu mode of muziek is", aldus een goede bron.
Huilen De
zangeres zou dit weekend tijdens een naaktfotoshoot voor het
Amerikaanse magazine Q in tranen zijn uitgebarsten, dit vanwege de dood
van de ontwerper. De crew van de shoot zegt dat de zangeres zich erg
vreemd gedroeg. "Ik voel me niet goed op dit moment", verontschuldigde
Gaga zich.
De New York Fashion Week is de plek
waar trends ontstaan, daarom kunnen we nu met zekerheid zeggen dat
groene mode stijlvol is.
CO2-neutraal De
sponsor van de Fashion Week Mercedes-Benz wil voor het eerst een
CO2-neutraal evenement organiseren, ook legden verschillende ontwerpers
de nadruk op organische materialen en duurzame creaties. De organisator
sponsorde projecten om zo de CO2-uitstoot van de verwarming van de
gigantische tenten waarin de modeshows plaatsvinden te neutraliseren.
Volgens experts is een groene modeweek een teken is dat ecologische
bewustheid niet langer voor mensen met geitenwollen sokken is. Ook
werden er waterfonteintjes geïnstalleerd zodat er geen plastic flesjes
meer moesten uitgedeeld worden.
Catwalk Veel
designers gingen eveneens groen, ze bewijzen dat ecologisch ook chic
kan zijn. Ontwerpers als Maria Samora tot c. marchuska gebruiken
gerecycleerde en duurzame stoffen. Toch kwam er heel wat kritiek op
deze groene initiatieven. Sommige modejournalisten protesteerden tegen
de waterfonteintjes omdat die te ver waren om te bereiken op hun
torenhoge hakken. Voor 'slechts' kraantjeswater lopen fashionista's
toch niet zo ver?
Groene kleur Ook is
groen letterlijk een trend op de catwalk, de kleur overheerste tijdens
tal van shows. We zagen het kaki en felle tinten bij Marc Jacobs, ook
experimenteerde de jonge, veelbelovende ontwerper Alexander Wang met
deze kleur, het was eveneens populair bij lingerie. Sommige
modejournalisten beweren zelfs dat groen volgende winter het nieuwe
zwart wordt.
Zijn heren te vinden voor onze parfums? Niet echt, zo blijkt uit een
Britse rondvraag. Vooral de parfums, gelanceerd door de vele celebs,
blijken voor de meeste heren een afknapper.
Verleiden Parfums
van Katie Price, Coleen Mc Loughlin of andere beroemdheden mogen dan
wel als zoete broodjes over de toonbank vliegen, voor de heren
verspreiden ze geen lekker geurtje. Terwijl dames ze kopen om net zo
begeerlijk en verleidelijk te ruiken als de sterren, hebben ze het
tegenovergestelde effect: 3 op 4 mannen vindt dat deze stinken.
Vrouwenparfum De
rondvraag, uitgevoerd door een cosmeticaproducent, toont aan dat de
meeste heren niet te vinden zijn voor de partners parfumkeuze, maar
vooral de celeb-geurtjes scoren ondermaats. 1 op 5 noemt deze geurtjes
ronduit afschuwelijk. Celeb-parfum of niet, 72 procent van de
ondervraagde heren, raakt helemaal niet opgewonden van het geurtje,
gedragen door vrouwlief.
Zachte geur Volgens
de fabrikant houden de meeste mannen eerder van zachte, vrouwelijke
geurtjes zoals Gucci Flora of Daisy van Marc Jacobs boven de zoete
imitaties die de markt veroveren. Dan toch maar opteren voor onze
natuurlijke geur of sturen we hem binnenkort zelf naar de parfumerie?
De Britse modeketen Debenhams lanceert een proefproject van paspoppen
met maat 44 in de etalages. Uit onderzoek blijkt namelijk dat dit de
maat van de gemiddelde vrouw is.
Feedback klanten De
winkel plaatste de paspoppen in de belangrijkste winkelstraat van
Londen. Of het proefproject, slaagt zal afhangen van de feedback van
klanten. Momenteel gebruikt de winkelketen de standaardmaat 38 in de
etalages, terwijl de meerderheid van de Britse vrouwen tussen de 42 en
de 44 heeft. Naast de paspoppen staat een bord dat de klanten vraagt:
"Ik heb maat 44, wil je meer van me zien?"
Breed aanbod Woordvoerder
van Debenhams Mark Stevens: "Onze kledingmaten lopen tot 54, we zijn er
trots op zo'n breed aanbod te hebben en zo vrouwen van alle leeftijden,
vormen en maten te kunnen voorzien. We dachten dat dit weerspiegeld
moest worden in onze etalages. Als dit project populair is bij onze
klanten, zullen we het binnenkort uitbreiden."
Susan Ringwood
van een Britse organisatie tegen eetstoornissen: "Vrouwen denken dat
het hun fout is wanneer ze er niet zo goed uitzien met een kledingstuk
als de pop in de etalage. Daarom moedigen we dit initiatief aan."
Het Canadese supermodel Coco Rocha zegt dat ondanks haar 48 kilo ze
door de modewereld te dik wordt beschouwd en dat ze daarom geen werk
meer vindt.
Het
21-jarige model is vijf maten slanker dan de gemiddelde vrouwen, ze
zegt dat ze al veel jobs miste omdat ze weigerde gewicht te verliezen.
Het model liep deze week in New York nog op de catwalk voor ontwerpster
Diane von Furstenberg. "Ik word niet meer gevraagd voor shows, ze
zeiden dat ik moest afvallen toen ik al echt heel mager was." Nu zegt
het model er niet meer om te geven wat anderen van haar denken.
Rocha
is één van de weinige modellen die uitspraken durft te doen over het
huidige graatmagere schoonheidsideaal. Hoewel het even beter leek te
gaan met de modewereld, zijn de anorectische modellen terug op de
catwalk in New York. Designer Karl Lagerfeld beschuldigde critici van
magere modellen dikke moeders te zijn met een vette kont. Ralph Lauren
heeft onlangs twee keer de taille van graatmagere modellen nog smaller
gemaakt met photoshop.
Rocha was
een populair model, ze verscheen al op de cover van Vogue en poseerde
voor Chanel. "Ik geef nu niet meer om mijn gewicht, als ik een
hamburger wil, dan neem ik er een. Geen enkel 21-jarig meisje zou zich
zorgen moeten maken of ze wel in veel te kleine kledij past. Critici
beledigen deze meisjes, maar ze denken niet hoe kwetsbaar deze jonge
modellen zijn."
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord
Het modemerk van Alexander McQueen zal blijven bestaan nu de oprichter
een week geleden zelfmoord pleegde in Londen. Dat meldde de topman van
de Franse luxegoederengroep PPR, François-Henri Pinault, tijdens de
voorstelling van de resultaten van de groep. De merknaam en het
modehuis McQueen zijn onderdeel (51 pct) van Gucci Group, die eigendom
is van PPR.
Hommage "Het
is de mooiste hommage die we hem konden geven", aldus Pinault, die
eraan toevoegde dat de beslissing "snel" genomen werd nadat het
overlijden bekendraakte. Voor Pinault is het merk "potentieel zeer
belangrijk".
De voorstelling van de groepsresultaten begon met
een hommage aan de befaamde Britse modeontwerper die op 11 februari op
40-jarige leeftijd uit het leven stapte.
Het
modemerk van McQueen heeft wereldwijd 11 boetieks en 180 werknemers.
Daarmee is het het kleine broertje in het bedrijf naast Gucci, Bottega
Veneta en Yves Saint Laurent.
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows
Katie met Heidi Klum, foto: Racked.
De nieuwste hype op de modeweken zijn kinderen die de geliefde
zitplaatsen van modejournalisten innemen. Zo was er de 13-jarige Tavi,
die kwaad bloed zette bij de rest van het publiek met een paarse strik
in haar lokken. Zij moet nu echter plaats maken voor Katie, een
vijfjarig meisjes dat in New York op de eerste plaats zit en niet eens
kan schrijven. Katie
is de vijfjarige gastblogger voor de Amerikaanse webshop Racked.
Tijdens de modeweek in New York zit ze op de eerste rij bij haast alle
modeshows en mag ze backstage voor interviews in een felroze jurk en
bijpassende bloem in haar kapsel. Volgens de website heeft ze op haar
jonge leeftijd al een goed oog voor kleur, accessoires en een
avant-gardestijl. Zo zat ze naast Heidi Klum en toonde ze de inhoud van
haar handtas aan het bekende topmodel. Op haar papiertje werkt ze met
de enige drie termen die ze kan schrijven: 'Love, hate of like'.
Daarnaast tekent ze ook sterretjes en cirkels. Ze maakt interessante
opmerkingen als: "Ik vond het warrige haar van de modellen bij Michael
Angel wel mooi."
De kans is groot dat
de website met Katie een grote publiciteitsstunt uithaalt en de spot
drijft met andere jonge blogsters als de 13-jarige Tavi. De wordt
dankzij haar blog op alle grote modeshows uitgenodigd op de eerste rij.
Ze kwam eerder al in opspraak nadat een modejournaliste klaagde over de
grote strik op het hoofd van Tavi, die belemmerde namelijk haar zicht
tijdens een modeshow. De journaliste zei dat ze op de grond hoorde, de
juiste plaats voor kinderen.
Maandagavond stelde Marc Jacobs in New York zijn collecties voor de herfst en winter 2010-2011 voor. Opmerkelijk was dat geen celebrities werden uitgenodigd. Normaal gezien kan de Amerikaanse designer rekenen op de aanwezigheid van Madonna, Eva Mendes en de Olsen tweeling. Maar zij leiden de aandacht van het publiek af , en dus werd wie beroemd is deze keer onverbiddelijk van de gastenlijst geschrapt.
Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk
Het ervaren Britse topmodel Agyness Deyn viel dit weekend twee keer met
haar torenhoge plateauschoenen van Burberry tijdens de Fashion For
Relief Haïti Show.
Hoewel
het model gewoon is op hoge hakken te lopen, waren deze stiletto's toch
een te grote uitdaging voor Agyness. Later zei ze dat ze zich schaamde
over haar valpartij: "Het was de eerste show van de week en ik viel
meteen al. Toen ik opstond lag ik meteen terug op de grond. Mijn knieën
doen pijn." Na de tweede val besloot het model al glimlachend dat het
genoeg was geweest en deed de show verder op blote voeten.
De
catwalkshow werd georganiseerd door Naomi Campbell, die in 1993 zelf
viel op de catwalk van Vivienne Westwood. Campbell riep al haar bekende
vrienden waaronder de Britse prinses Fergie en Chris Brown en
ontwerpers bijeen om geld in te zamelen voor de slachtoffers in Haïti.
De finale was een ode aan de overleden Alexander McQueen, hij pleegde
afgelopen donderdag zelfmoord.
Een vrouw wandelt gemiddeld 51 jaar
op stiletto's. Ze begint
ermee op haar 12de en bergt haar hoge hakken pas op wanneer ze 63 is.
Evolutie hakken De
gemiddelde vrouw begint met haar eerste paar hoge hakken op 12 jaar.
Wanneer comfort begint te primeren, dit gebeurt meestal op haar 63ste,
dan pas bergt ze haar stiletto's voorgoed op. De meeste vrouwen starten
met een laag hakje van 2,5 centimeter. Als ze 23 is, stijgt de hoogte
van haar stiletto's tot 10 centimeter. Deze daalt wanneer een vrouw
tussen de luiers zit, omdat ze dan achter haar jonge kinderen moet
hollen, om daarna terug te stijgen. Eens ze bijna de kaap van 50
bereikt, zakt de hoogte van haar hakken voorgoed tot 5 centimeter.
Grote impact De
liefde tussen vrouwen en stiletto's komt tot een einde door ouderdom en
broosheid van de botten. Onderzoeker Ed Watson: "De beslissing om je
hoge hakken voor goed op te bergen, kan een zelfde psychologische
impact hebben op vrouwen als het pensioen op mannen heeft. Het is een
moment waarop ze moet toegeven dat ze ouder wordt. Vrouwen willen dit
zo lang mogelijk uitstellen, dat is vanzelfsprekend. Maar bij iedereen
komt een tijd waarop je moet toegeven dat je niet meer zo stevig op je
benen staat als vroeger."
Fashionista's mogen er trots als een pauw mee rondparaderen, de
gemiddelde vrouw vindt de zogenaamde it-bags zeker niet altijd mooi, en
vooral veel te duur.
De eerste in het rijtje? Een Birkintas, gemaakt van glanzend rood
krokodillenleer. Prijskaartje? Bijna 30.000 euro. Fashionista die in de
val is getrapt? Posh, wie anders. De ex-Spice Girl is verslaafd aan
Birkin-tassen en heeft er bijna een voor elke dag van de week.
Op twee: de New Age Traveler Backpack
van niemand minder dan Louis Vuitton. De rugzak, gemaakt uit een dikke
tapijtstof en bedrukt met logo van Louis Vuitton, is afgewerkt met een
lederen flap, talloze kralen en frutsels en twee schouderriemen. Op het
eerste zicht te klein om ook maar te dienen als handbagage, laat staan
als dagtochttas of shoppingrugzak en absoluut niet weersbestendig.
Kostprijs: 30.000 euro, geen zever.
Het nieuwste voorbeeld dat
Louis Vuitton niet langer meer probeert om vernieuwend uit de hoek te
komen, maar gewoon afwacht om te zien of de meest belachelijke dingen
aanslaan? (zie ook: de afvalhandtas, aka Raindrop Besace, kostprijs:
1.500 euro) Het lijkt erop.
Lam of krokodil? De B.Bag
uit witte lamshuid van Fendi bezet de derde plaats. In zwart
krokodillenleer kost de tas 'maar' 32.000 euro. In de 'betaalbare'
categorie (1750 euro) is er de vierkante tas, gemaakt uit stro en het logo er op geplakt.
Een clutch, zeer fashionable dezer dagen. Maar betaal jij 5.000 euro voor een clutch, bezet met pauwenveren an Judith Leiber? Of 3.000 euro voor een frullerige schoudertas van Valentino bezet met zwarte lovertjes, een zwarte strik en nog wat wit ertussen.
Chanel past ook in het rijtje, met de 'Diamond Forever Classic': 334 diamanten, 3,56 karaat in het totaal en gemaakt van alligatorhuid. Prijskaartje? Slechts 275.000 euro.
Uitlachen Modejournalistes
allerhande hebben de zotte ontwerpen in haute coutureshows altijd
verdedigd als 'kunst' en 'draagbaarheid is geen criterium, creativiteit
wel'.
Maar soms lijkt het erop alsof mode-ontwerpers een grap
voor belachelijk veel te veel geld op de markt gooien en iedereen die
het serieus neemt, want het is toch Werk van Artiesten, keihard
uitlachen, achter een hoekje.
Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen verkopen enkele van zijn
ontwerpen als zoete broodjes. Fans van de ontwerper doen er alles aan
om onder meer de bedrukte sjaal op de kop te tikken als herinnering.
T-shirt De
sjaal , gedragen door Kate Moss, Liv Tyler en Nicole Ritchie, blijkt
een gegeerd accessoire bij zijn vele fans. Nadat het nieuws bekend
raakte dat de man zelfmoord pleegde, werden de winkels meteen
overrompeld. Een ander populair item bleek het zwarte T-shirt van zijn
zomercollectie.
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet
Meer dan een kwart van de vrouwen zegt dat ze expres kledij kopen die
niet past als aanmoediging voor hun dieet, maar omdat ze nog nooit hun
doel bereikten blijven deze stukken ongedragen. Dat blijkt uit recent
Brits onderzoek.
Jeans Meer
dan de helft van de vrouwen heeft in haar kleerkast kledij in drie of
meer verschillende maten. 80 procent houdt dingen bij die vroeger
perfect pasten en waarvan ze hoopt dat ze er ooit terug in zal kunnen.
Helaas is dit zelden het geval, de meerderheid blijft namelijk
ongedragen. De onderzoekers ontdekten dat de gemiddelde vrouw voor 230
euro aan ongedragen kledij in haar kleerkast heeft hangen. Dat staat
gelijk aan 10 of meer kledingstukken, Het gaat gemiddeld om vier paar
jeansbroeken, twee zwarte jurkjes, twee bikini's, een rokje en een
topje. Het meest ongedragen stuk is een jeansbroek. Eén op de vier loog
al tegen vrienden en partners over haar maat.
Jojoën Voedingsexperte
Fiona Hunter: "Veel vrouwen doen aan jojoën. Ze vallen af, komen weer
bij en vermageren weer. Zo hebben ze dan 'dikke' kledij en 'dunne'
stukken. Het probleem is dat veel vrouwen te veel voedingsgroepen
schrappen, eens ze vermagerd zijn slagen ze er niet in permanent zo
slank blijven. Vrouwen zijn optimistisch, ze houden kledij bij waar ze
ooit mooi mee stonden. Een jurk gaat vaak gepaard met goede
herinneringen, daarom denken en hopen ze vooral graag dat ze er ooit
terug in zullen passen."
Ieder voorjaar kriebelt het weer bij heel wat vrouwen. De nieuwste collecties zijn binnen en de kleurtjes doen ons al dromen over een zwoele, spannende zomer. Maar welke items moet je dit voorjaar zeker in huis halen? Wij zetten de modetrends van het voorjaar 2010 voor jou op een rijtje.
Om de frisse voorjaarsmaanden te overleven slaan heel wat vrouwen nog snel een trenchcoat in. Deze jas is een echte topper, die in het najaar van 2009 aan een heuse terugkom bezig was. Dit voorjaar mag de camelcoatkleur even vergeten worden en kiezen we massaal voor fris wit en zacht grijs. jean Tulpen
Draperende stoffen kunnen onze negatieve lichaamskantjes verbergen. Vooral gedrapeerde topjes op een jumpsuit zien er hip uit. Toch niet zo'n fan van het jumpsuit dan kies je best voor een broek en jasje met hoge taille. De broek begint op je kuiten en loopt breder uit naar je heupen, een soort van hippe versie op de wortelbroek. Ga je voor een rok, dan kies je voor een tulpexemplaar. De tulprok valt op door zijn smalle karakter aan de knieën en zijn pofferige uitzicht aan de heupen.
Pastel
Deze lente kleurt onze kleerkast pastel. De zachte kleurcombinaties zijn de hit van het voorjaar 2010. Zachtroze, paars en groen maken in pasteluitvoering een meisjesachtige, gesofistikeerde indruk. Ben je niet zo voor deze kleurcombinaties dan blijf je best bij zwart of metallic-kleurtjes.
Lingerie
Je lingerie is je grootste troef deze lente. Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Fendi, Christian Dior, Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent, Christopher Kane, ... allen stuurden ze hun modellen de catwalk op in een bustier of met hun beha duidelijk zichtbaar. Wil je deze trend zelf ook eens proberen, kies dan voor een zijden bustier, liefst in pastelkleuren. Zo geef je je outfit een klassieke toets zonder dat je lingerie te sexy is.
Wordt Samantha Cameron, echtgenote van de
conservatieve Britse leider David Cameron, het nieuwe mode-icoon? Als
het aan de redactie van het glamoureuze Britse magazine Tatler ligt
wel. In hun lijstje van best geklede vrouwen, dat donderdag
verschijnt, prijkt ze op een zesde plaats en steekt daarmee de Franse
première dame Carla Bruni-Sarkozy voorbij.
De Franse first lady
is het alfa en het omega van vrouwelijkheid en dat weerspiegelt zich in
de manier waarop ze zich kleedt, luidt de commentaar van het blad.
Toch krijgt ze slechts een zesde plaats toebedeeld, en daarmee moet ze
Samanta Cameron, -volgens de peilingen mogelijk de volgende Britse
first lady- laten voorgaan.
Tatler is van oordeel dat de 38-jarige
Cameron het modeniveau in Downing Street sterk zou verhogen. Cameron
maakt altijd de juiste keuze, luidt het. Volgens het magazine is haar
tijdloze, elegante Britse stijl te danken aan het feit dat ze
merkkleding combineert met pret-à-porter voor het grote publiek, een
truuk die ook Michelle Obama toepast. Cameron kreeg trouwens al
meermaals lof in de pers omdat ze modieus gekleed gaat tegen een
bescheiden prijs. Zo werd ze al gespot met schoenen uit kledingketen
Zara en een jurk uit Marks & Spencer. Begin juni zijn er
verkiezingen in Groot-Brittannië en wordt duidelijk of Samantha Cameron
de plaats van Sarah Brown inneemt.
Tatler plaatst trouwens de de
Britse Caroline Sieber, gezicht van Chanel in Londen, op één in de
lijst van best geklede vrouwen. Daarna volgen model Natalia Vodianova
en haar collega Georgia May Jagger.