De Amerikaanse designer Michael Kors, bekend als jurylid van Project
Runway, hoofdredactrie van Vogue Anna Wintour en supermodel Natalia
Vodianova pleitten tijdens een congres tegen tienermeisjes op de catwalk
om zo eetstoornissen te voorkomen.
Richtlijnen Wintour
is dankzij haar functie als hoofdredactrice van Vogue één van de meest
invloedrijke personen in de modewereld. Met dit debat wil ze modellen
helpen die duidelijk kampen met eetstoornissen. "Superjonge meisjes op
de catwalk waren vroeger een uitzondering", aldus designer Kors.
"Vroeger was er af en toe eentje, zoals Twiggy. Nu wordt het als normaal
aanzien en dat is een groot probleem.''
Eetstoornissen Jarenlang
werden eetstoornissen bij jonge modellen in de doofpot gestoken. De
Amerikaanse moderaad heeft ondertussen al richtlijnen uitgeschreven voor
gezonde eetgewoonten voor de meisjes. Er is steeds meer vraag naar
gezondere en meer realistische modellen de laatste jaren, aangezien die
steeds jonger en dunner werden. Gezondheidsexperts wijzen al jaren met
de vinger naar de modewereld omdat ze te dunne en te jonge meisjes
aannemen. Sinds 2006 mogen in Spanje te dunne modellen de catwalk niet
meer op. Er is verandering merkbaar in de modewereld, aldus de
mode-experts, maar het gebeurt nog te traag. Deze winter zagen we al wat
meer 'dikkere' en oudere modellen op de catwalk bij Prada en Louis
Vuitton.
Zestien Een nieuw voorstel van de
raad is dat modellen op de catwalk minstens 16 jaar moeten zijn. Michael
Kors is één van de eerste toonaangevende designers die dit initiatief
steunt en zegt niet langer tienermeisjes op de catwalk te sturen, hij
wil ook meer toezicht in het wereldje voor mannequins jonger dan 18
jaar. "De modewereld spreekt terug echte vrouwen aan en er verschijnen
terug volwassenen in Vogue. Steeds meer oudere vrouwen verschijnen op de
catwalk. De nadruk verandert nu van meisjes naar vrouwen. De realiteit
is dat vrouwen die designerkledij kopen vaak ouder dan dertig zijn. Nu
lijken de modellen wel meisjes die zich verkleden met de garderobe van
hun moeder. Dat is niet aantrekkelijk", aldus Kors.
De ultieme oscarjurk kost meer dan één miljoen euro
De ultieme oscarjurk kost meer dan één miljoen euro
Op de internationale modeweek van Miami presenteerde ontwerper Jad
Ghandour in samenwerking met het label Danasha Luxury het ultieme
gala kleed voor de rode loper.
Duizenden diamanten De
jurk is bovenaan behangen met meer dan 18.000 fijne diamantjes met een
gouden randje. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat het
prijskaartje oploopt tot 1,1 miljoen euro. Misschien een ideetje voor
celebs die volgend jaar graag een hele avond willen schitteren op de
rode loper?
Wie zijn basisgarderobe voor het komende seizoen graag wil aanvullen met
iets extra, moet de komende weken beslist naar de stockverkopen van
grote bekende modeontwerpers. Unieke stukken van klinkende namen als Ann
Demeulemeester, Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten of A.F
Vandevorst worden er te koop aangeboden met een fikse korting van 50 tot
80 procent.
Overschotten De stockverkopen
zijn intussen bekend bij heel wat fashionista's en lopen van midden
april tot en met mei. De grote aankopen van de winkels zijn al lang
voorbij en vele ontwerpers zitten met overschotten die best nog verkocht
kunnen worden. Vaak zijn het niet dezelfde spullen als in de winkel. Zo
worden regelmatig persstukken verkocht die tijdens grote fotoshoots
gebruikt werden. Ook worden voornamelijk stukken verkocht in maatje 36
en 38.
Voor velen biedt het een unieke gelegenheid om
collectiestukken aan betaalbare prijzen aan te kopen. Op die manier
worden mensen aangezet om meer met mode bezig te zijn en nadien naar de
winkels af te zakken.
Wie en wanneer? A.F.
Vandevorst en Ann Demeulemeester bijten de spits af na de paasvakantie.
Alle data zijn verre van binnen, de lijst met alle stockverkopen en
adressen, is binnenkort te raadplegen op www.modenatie.com, rubriek FFI,
Belgian designers. Opgelet: vaak is er enkel met cashgeld te betalen.
1.
A.F. VANDEVORST woensdag 21 april van 09:00 tot 18:00 donderdag
22 april van 10:00 tot 18:00 vrijdag 23 april van 10:00 tot 19:00 zaterdag
24 april van 11:00 tot 18:00 Waar? Blixa NV,
Indiëstraat 8, 2000 Antwerpen
2. ANN DEMEULEMEESTER
& HAIDER ACKERMANN woensdag 21 april van 10:00 tot
19:00 donderdag 22 april van 10:00 tot 18:00 vrijdag 23 april
van 10:00 tot 18:00 zaterdag 25 april van 10:00 tot 17:00 zaterdag
24/10 van 11.00 tot 18:00 Waar? BVBA 32,
Populierenlaan 34, 2020 Antwerpen
3.De
Brusselse ontwerpster SOFIE D'HOORE biedt haar
stockverkoop vanaf nu online aan. Klik hier
of via www.jenavi-fashion.com.
4. In het MODEMUSEUM van
Hasselt kan je terecht voor de stockverkoop van Hasseltse boetieks en
ontwerpers met o.a. Martin Margiela, Kris Van Assche, Stijn Helsen,
Michael Verheyden, Dries Van Noten en vele andere. zaterdag 17
april van 13:00 tot 17:00 Waar? Modemuseum Hasselt,
Gasthuisstraat 11, 3500 Antwerpen
Tips om je huid lenteklaar te maken met grote schoonmaak
Om de winter helemaal uit je lichaam te krijgen is het belangrijk dat
je je goed voorbereidt op de lente. Behandel daarom droge, schrale huid,
rode plekken die als gevolg van ondervoedde huid door het koude weer.
Genegeerd Niets
is zo erg voor je huid dan een lange, koude winter, de lage vochtigheid
in combinatie met warmte van de verwarming en een tekort aan frisse
lucht kan je huid dof, droog en rood maken. Het kan zelfs voor meer
rimpels zorgen en je ouder laten te lijken. Knieën, ellebogen en tenen
lijden ook omdat ze maandenlang opgesloten zitten in laarzen en dikke
truien. Wat we niet zien, negeren we namelijk. Het duurt niet lang voor
de huid hierop reageert, dit kan zelfs leiden tot roodheid en
ontstekingen.
Handen en voeten Het beste is
om net voor de lente je ganse huid een hele behandeling te geven, net
als bij een lenteschoonmaak. Je hoeft hier geen dure producten voor te
kopen. Vaseline is bijvoorbeeld één van de beste middelen om de
moeilijkste plekken te behandelen als hielen, ellebogen en knieën. Het
beste is een dikke laag op je voeten te aan te brengen voor het
slapengaan en dan je sokken aan te houden. Dat geldt ook voor je handen,
als je je bijvoorbeeld voor de tv nestelt, kun je eerst je handen
insmeren met vaseline en hierover katoenen handschoenen trekken.
Haar
verwijderen De meeste vrouwen spenderen in de winter
minder tijd aan hun ontharing. Daarom is het een heel werkje die eerste
keer in de lente. Het beste wat je kan doen is eerst je hele lichaam te
scrubben voor je eraan begint. Doe dit enkele dagen voor je ontharing
met kristalsuiker, breng dit zachtjes aan. Zo verwijder je dode
huidcellen, die maakt niet alleen je onthaarbeurt makkelijker maar ook
veiliger. Het is ook de ideale manier om je lichaam klaar te maken voor
een zelfbruiner, zo voorkom je namelijk strepen.
Scrubben Hoewel
een scrub goed is voor je lichaam, pas hier mee op bij je gezicht,
zeker een chemische peeling kan gevaarlijk zijn, dit droogt namelijke
huid nog erger uit. . Het is beter je gezicht met een speciale zeep te
wassen om dode huidcellen te verwijderen. Reinig, verstevig, en
hydrateer dagelijks twee keer, trakteer jezelf ook op een stoombad met
of zonder masker achteraf. Bij je reiniger is het belangrijk dat je er
eentje kiest die perfect afgestemd is op je huidtype, kies altijd voor
een mild product.
Enkele keukenmiddeltjes die lief zijn
voor je huid: Bruine suiker Meng twee kopjes bruine
suiker met een kopje olijfolie en een beetje gemalen gember. Meng dit
tot een pasta, breng het aan met cirkelbewegingen op je hele lichaam.
Besteed meer aandacht aan je ellebogen, hielen en knieën. Reinig jezelf
achteraf met een met zeep en droog af met een handdoek.
Melk
en honing Giet per twee kopjes melk een kopje honing in
een badje voor je voeten. Laat ze hier een kwartier in weken en masseer
ondertussen de mengeling in je huid. Dit werkt ook goed voor je
ellebogen en handen.
Eiwit en citrus Meng
twee rauwe eiwitten met een kwart vers appelsiensap. Breng dit aan op je
huid en laat dit ongeveer een kwartier intrekken. Spoel achteraf met
warm water. Dit is geschikt voor een normale tot droge huid.
Havermout Meng
havermout met kokend water. Laat dit mengsel afkoelen en smeer je ermee
in. Spoel na een kwartier af met warm water
Niet alleen bij Rodarte, maar ook bij Jimmy Choo zien we deze lente
lichtgevende designerschoenen die zo uit de jaren '90 lijken te komen. Designerschoenen De
meeste vrouwen dachten sneakers met lichtjes in de zool voor eeuwig in
hun jeugd of althans de jaren '90 te hebben achtergelaten. De
lichtgevende schoen is echter helemaal terug met de 'Zap Sandal' van
Jimmy Choo, die een torenhoge hak van 13 cm heeft en de vloer verlicht
terwijl je wandelt. Dankzij de felle kleurtjes oogt de creatie erg jaren
'90.
Over de schoonheid van deze schoen valt te twisten, feit is wel
dat je er bijna 1.900 euro voor moet neertellen. De lichtgevende
sandalen van Rodarte zijn erg sprookjesachtig en donker. Door de
lichtbol in de hak lijkt het alsof het universum in je schoenen zit
Alexander McQueen geëerd tijdens Council of Fashion Designers
Alexander McQueen geëerd tijdens Council of Fashion Designers
De Britse modeontwerper Alexander McQueen zal tijdens de komende editie van de Council of Fashion Designers of America geëerd worden met een speciale award. De Brit pleegde in februari zelfmoord.
Alexander McQueen zijn laatste collectie werd tijdens de Parijse Fashion Week voor een select publiek getoond, en zou volgens insiders wonderbaarlijk zijn. Critici spreken zelfs over zijn allerbeste collectie ooit. Om het talent post mortem toch nog de nodige eer te betonen heeft de Council of Fashion Designers of America hem nu uitgeroepen tot winnaar van de special tribute award. De prijsuitreiking vindt op 7 juni plaats, wie de award voor McQueen in ontvangst zal komen nemen, is nog niet duidelijk.
Nu het zonnetje eindelijk is doorgebroken, zijn de meeste vrouwen
enthousiast om lenterokjes en -jurkjes aan te trekken. We helpen je
alvast op weg bij de aankoop van je zomergarderobe door je te
waarschuwen voor de gekke trends van dit seizoen die de meeste vrouwen
niet flatteren.
Klompen van Chanel.
Klompen: Alleen de echte
modekeizer Karl Lagerfeld kan klompen trendy maken, hij introduceerde ze
in de laatste lentecollectie van Chanel. Dat betekent echter niet dat
je deze moet gaan kopen, ze zijn namelijk allesbehalve vrouwelijk.
Tuinbroek.
Tuinbroeken:
Ralph Lauren stuurde dit onflatterende kledingstuk, waarvan
vrouwen stiekem hoopten dat het voorgoed verdwenen was, weer de catwalk
op. We zagen het item ook al opduiken in de lentecollectie van H&M.
Alleen tijdens het tuinieren, kunnen we geen enkele andere gelegenheid
bedenken waarop je dit kan dragen.
Kleurrijke make-up.
Make-up:
Cosmeticabedrijven vertellen deze lente vrouwen meer kleur op hun
gezicht aan te brengen. Dit is echter een snood plan om je armer te
maken en je er belachelijk te doen uitzien.
Batik.
Batik:
Het Amerikaanse jongerenmerk American Apparel probeert de gebatikte
print weer trendy te maken. Op Woodstock was dit hip, laat de
batikstoffen in het verleden.
Rokje van veren.
Rokjes van veren:
Deze lijken schattig in theorie. Maar voor een exemplaar betaal je al
makkelijk 400 euro en vanaf je gaat zitten zijn je hele rokje en de
veertjes geruïneerd.
Lederen shorts: Op de
catwalk zagen we de lederen short regelmatig terugkeren, ze staan
geweldig bij modellen met de perfecte maten, maar de meeste 'gewone
vrouwen' moeten zich in een exemplaar wurmen.
Sneakers met peep-toe.
Sneakers
met open tenen: Het leek alsof ontwerpers hierbij dachten:
"Mensen trappen er echt in om schoenen zonder tenen te verkopen, laten
we nog het een stapje verder drijven."
Topless bikini van Victoria's Secret.
Topless bikini:
Iedereen wil er sexy uitzien op strand. Maar dit exemplaar dat enkel
een dun koordje ter hoogte van de borsten heeft, is misschien een stapje
te ver.
Actrice Charlize Theron stond na de Oscaruitreiking bij modekenners op de 'Worst Dressed List' maar op haar make-up viel niets aan te merken. Make-upartiest Shane Paish zet enkele tips op een rijtje om de look zelf te bekomen.
"Voor haar lippen koos ik een opvallende kleur, de tint van rode rozen. De rest van haar make-up bleef heel eenvoudig omdat zo alle aandacht naar haar lippen gaat. Haar ogen zette ik aan met 5 verschillende tinten nude oogschaduw", legt Paish uit. Ook Therons wenkbrauwen werden extra geaccentueerd, volledig in regel met de laatste beautytrend. Opvallend detail: enkel de bovenste wimpers werden aangezet met een vleugje mascara om zo de nude look extra kracht bij te zetten. (br.she)
Kledij Versace van slechte kwaliteit en veroorzaakt ziektes
Kledij Versace van slechte kwaliteit en veroorzaakt ziektes
Versace op de catwalk.
Chinese inspecteurs ontdekten massaal veel fouten bij dure
designerkledij van ronkende merken als Dolce & Gabbana, Hugo Boss,
Hermes en Versace. Hierdoor zouden de creaties zelfs aandoeningen als
uitslag, oogirritatie, allergieën, ademhalingsproblemen en zelfs kanker
kunnen veroorzaken.
Schadelijke stoffen "We
verzamelden stalen uit winkels en chique boetieks in de steden
Hangzhou, Ningbo en Taizhou," aldus inspecteur Shen Yan. Deze drie
behoren tot de rijkste gebieden van China, je vindt er tal van dure
boetieks. Uit tests blijkt dat 60 procent van de designerskledij die ze
verzamelden slecht gemaakt was. Volgens de inspecteurs waren er vooral
problemen met de kleuren van de stoffen, die zouden al snel vervagen.
Andere stukken bevatten hoge niveaus van schadelijke stoffen als
formaldehyde. Dit kan tal van gezondheidsproblemen veroorzaken.
De inspecteurs zeggen dat de kledij gemaakt werd in landen als Italië,
Frankrijk, Marokko, Turkije, Vietnam en India, maar niet in China.
Sommige stukken hadden ook een verkeerd label. Geen enkel van de
vernoemde modehuizen wilde commentaar geven op de resultaten van het
onderzoek. (br.hln)
Schoenengod Christian Louboutin wordt vereerd door menig vrouw. Zijn creaties zorgen echter niet alleen voor natte vrouwendromen, ze slaan ook een gegarandeerd gat in ons budget. "Dat zou ik zelf ook graag anders zien", laat Louboutin weten.
Wanneer je 1 ding in de wereld zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn? Een simpele vraag voor schoenenontwerper Christian Louboutin: "ik zou mijn schoenen goedkoper maken." Voor een paar Louboutins betaal je momenteel nog minstens 400 euro. (br.she)
Goedkope laarzen die de dure Uggs willen nabootsen veroorzaken ernstige
voetproblemen bij de jonge vrouwen die ze vaak dragen, dat beweren
gezondheidsexperts althans.
Rare wandel Een
groep podologen waarschuwt vandaag de bevolking voor laarzen uit
schapenleer omdat ze zorgen voor voet-, rug, knie- en heupproblemen. Ze
zeggen dat veel dragers een 'Ugg shuffle' ontwikkelen, dit is een
vreemd loopje doordat de schoen geen steun geeft aan je voet. Na zes
maanden kan dit al ernstige schade aanrichten die moeilijk te herstellen
is. Podoloog Ian Drysdale: "Omdat deze laarzen warm en zacht zijn,
denken velen dat ze goed doen aan je voeten, maar ze breken ze
letterlijk. Het schoeisel zorgt ervoor dat er meer druk komt op de
binnenkant van je voet, waardoor de bal van je voet plat wordt en zakt.
Het resultaat kunnen significante voet-, enkel- en uiteindelijk
heupproblemen zijn.
Kinderen Voetchirurg
Mike O'Neill noemt deze neplaarzen schandalig. "Je voet schuift in deze
schoenen, wat de gewrichten onder druk zet. De enkel zit in de verkeerde
positie, wat de houding van het dijbeen verandert en dit veroorzaakt
een abnormale beweging in het bekken, wat tot rugproblemen kan leiden."
Volgens Drysdale is het vooral schadelijk voor kinderen, de schade die
de neplaarzen kunnen veroorzaken aan voeten die zich nog ontwikkelen is
erg groot.
Wandelingen Celebs als Kate
Moss, Jennifer Aniston en Cameron Diaz zijn allemaal fan van de laarzen,
daarom ook dat ze zo populair zijn bij fashionista's en gewone vrouwen.
Maar omdat je voor echte Uggs tot bijna 200 euro moet neertellen, zijn
er ook heel wat imitaties op de markt. Deze modellen geven echter geen
steun aan de voet en de enkel. Ugg Australia zegt dat hun laarzen
comfortabel zijn en dus ideaal om thuis te dragen, maar niet bedoeld
zijn om verre wandelingen mee te maken.
Dat schoenen uitgerecycleerde materialen ook hip en mooi kunnen zijn,
bewezen we vorige week al met de schoenen gemaakt uit televisies. Maar
schoenen uit olifantenmest, dat is toch nog iets anders.
Deze schoenen werden gemaakt voor de Londense artiest INSA, op vraag van
het museum Tate Gallery als eerbetoon aan de Britse schilder Chris
Ofili. Het meest opvallende kenmerk, naast de olifantenmest, is de hak
van ruim 25 centimeter en de kleurrijke print.
INSA ging verder
dan dat, en zocht voor het eerbetoon aan Ofili naar olifantenmest
afkomstig van dezelfde olifantenfamilie die de mest leverden voor de
eerste schilderijen van Ofili in de jaren '90.
Ofili
is een Nigeriaans-Britse schilder die zijn roots eer aan doet door vaak
Afrikaanse thema's te verwerken en olifantenmest te gebruiken. Dat valt
niet altijd bij iedereen in de smaak.
Zijn
schilderij 'The Holy Virgin Mary' werd bijna geweerd uit het Brooklyn
Museum of Art (New York) door de toenmalige burgemeester Rudy Guiliani.
Het werk maakte in 1999 deel uit van de tentoonstelling 'Sensation'.
Tate
Gallery vroeg aan nog vijf andere kunstenaars om Ofili te eren, naar
aanleiding van een tentoonstelling die daar loopt tot eind mei. Wat zij
hebben gemaakt, is niet bekend.
Het Amerikaanse modeconcern Phillips-Van Heusen, waartoe onder meer het
merk Calvin Klein behoort, neemt het modemerk Tommy Hilfiger over. Het
betaalt daarvoor 2,2 miljard euro aan de Britse investeringsmaatschappij
Apax Partners. Apax krijgt 1,92 miljard euro cash en 276 miljoen euro
in aandelen, zo maakte Phillips-Van Heusen vandaag bekend.
Meest
winstgevend "Door de combinatie ontstaat
een van de grootste en meest winstgevende kledingbedrijven ter wereld,
met een gezamenlijke omzet van ongeveer 4,6 miljard dollar" (3,4 miljard
euro), aldus een persbericht. Ontwerper Tommy Hilfiger blijft aan
boord. Het modeconcern is op zoek naar merken die wereldwijd kunnen
groeien en de winstgevendheid kunnen verbeteren, had Emanuel Chirico, de
topman van Phillips-Van Heusen, vorige week nog gezegd.
Apax
had Tommy Hilfiger zelf in 2006 in handen gekregen voor zowat 1,6
miljard dollar. Het wilde het modemerk begin 2008 naar de beurs van
Amsterdam brengen, maar de crisis gooide roet in het eten.
Dikkere en oudere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
Dikkere en oudere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
De herfst/wintercollectie van Louis Vuitton ontworpen door Marc Jacobs getuigt van veel elegantie met een retrolook: denk aan zwierige rokjes met A-lijn, pumps, diepe decolletés, lange handschoenen en fifties brillen.
Jacobs meed duidelijk broeken, we zagen er geen enkele. De handtassen, een belangrijk onderdeel uit de collectie, oogden erg vrouwelijk en herkenbaar.
Verandering "Designers praten altijd hoe ze voor echte vrouwen ontwerpen en toch zie je geen model ouder dan 20 op de catwalk", aldus Marc Jacobs. "Daarom gebruikte ik nu een grotere variëteit aan sexy vrouwen: jong, oud, dik, dun en verschillende etniciteiten."
De oudste op de catwalk was het 46-jarig, voormalig supermodel Elle Macpherson. Aangezien ze er nog steeds schitterend uitziet, lijkt deze keuze niet grensverleggend, maar voor een toonaangevend merk als Louis Vuitton kan dat wel tellen.
De modeketen WE pakte vorig jaar uit met een hippe ondergoedlijn. Dit jaar vervolledigt ze haar assortiment met een hippe beachwear-collectie.
In de collectie vind je alles voor een modebewust dagje aan het zwembad of op een tropisch eiland. In de beachwear-lijn zit er voor ieder wat wils. Zo kan je kiezen tussen een zwarte collectie met grafische prints en pailletten of roze bloemenprints. Voor de klassiekere types is er eveneens een wit en indigo onderdeel. Sommige stuks zijn voorzien van studs en streepjes, zoals de laatste mode het voorschrijft. Ook een strandtas, slippers en een pareo zijn in de collectie te vinden.
De WE Women Beachwear collectie is vanaf 15 mei verkrijgbaar. De prijs van de tops is 17,95, de slips zijn 12,95. (br.she)
Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Veel mode-experts kondigen al lang de dood van de dure it-handtassen van
grote merken als Louis Vuitton of Hermès aan. Nu blijkt echter uit
Britse cijfers dat de verkoop van must-have accessoires het laatste jaar
met 60 procent steeg.
De
Britse modeketen Selfridges meldt dat ze afgelopen jaar 60 procent meer
dure handtassen verkochten. Het modehuis Mulberry viert een verdubbeling
in de verkoop van zijn handtassenlijn aan. Britse bekende fashionista's
Alexa Chung en Fearne Cotton geven toe 15 handtassen van dit luxemerk
te bezitten. Het merk heeft daarom een wachtlijst voor veel modellen, de
gemiddelde prijs is 770 euro per exemplaar. De best verkopende tas uit
het gamma van Selfridges is de 'Alexa', je hebt deze in roze,
luipaardprint en elektrisch blauw. Op de tweede plaats komt de paarse
'Hillier' van Marc Jacobs van ongeveer 370 euro, op de derde plaats
staat de 'City' van Balenciaga van ongeveer 930 euro.
Aankoopverantwoordelijke
van accessoires bij Selfridges Sebastian Manes: "Vorig seizoen heersten
zwart en de klassieke modellen. Deze lente zijn accessoires speelser,
dit komt doordat de mensen terug optimistisch zijn over de toekomst. Ook
zien we veel retrotoetsen." Handtassen zijn voor veel vrouwen een
verpersoonlijking van zichzelf. Al hun meest dierbare bezit als
portefeuille, sleutels en geld zit er namelijk in. Uit recent onderzoek
blijkt dat een derde van de dames geobsedeerd is door handtassen.
Bij bouwvakkers is het beroemd; als 'reetspleet', 'brievenbus' of
'bouwvakkersreet', maar voor vrouwen is 'de kontdecolleté' nog niet
ingeburgerd.
Misschien komt daar verandering in, met het twitter-offensief van
Playmate Coco. Zij toonde trots haar nieuwe, witte jurk aan haar
Twittervriendjes. De halterjurk heeft een open rug, die nét iets dieper
komt dan normaal, en het begin van een wel héél welgevormde poep toont.
Heidi en haar kontje Het
is niet de eerste keer dat een dergelijke gewaagde jurk zijn weg naar
de media vindt, maar de eerdere 'verschijningen' van de kontdecolleté
waren toch iets eleganter. We denken aan de beeldige zwarte jurk van
Mireille Darc in de Franse komedie 'Le grand blonde', en de paarse,
strakke cokctailjurk van topmodel Heidi Klum, die ¿oeps- een beetje te
veel verhulde van de achterkant.
Mode In
de modewereld wordt het idee ook wel eens gebruikt, maar erg populair
lijkt het niet. De kans dat de kontdecolleté ooit het straatbeeld
haalt, lijkt ons dus eerder klein. De 'gewone' decolleté zal moeten
volstaan.
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Hollywoodster Vanessa Paradis wordt het uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn van Chanel. De vriendin van Johnny Depp was dit seizoen reeds het gezicht van de nieuwste Chanel-lippenstift.
Vanessa Paradis mag twee keer op één seizoen schitteren voor het modehuis Chanel. Na haar ophefmakende reclamecampagne voor de lippenstift Rouge Coco staat de Franse nu terug voor de lens van Karl Lagerfeld voor de lancering van de nieuwe handtassenlijn van Chanel.
Paradis wordt stilaan een vaste waarde binnen het modehuis. Zo mocht ze in 1992 ook al verschijnen in de reclamespot voor het parfum Coco Mademoiselle. Lees ook: Vanessa Paradis verkoopt lipstick van Chanel
Het befaamde modehuis Ungaro dumpte socialite Lindsay Lohan als
adviseur en er zaten opvallend minder celebs op de eerste rij tijdens
shows op de Modeweek in Parijs.
Meer aandacht voor product Misschien
zijn designers Hollywoodsterren beu of misschien komt het door de
economische crisis, maar celebs zijn niet meer hot in Parijs. Ook
backstage werd niet meer gediscussieerd over actrices en sterren, maar
over klassieke accessoires, inspiratie en de levensduur van de
ontwerpen. "Ik denk dat we weg gaan de promotie door sterren, het
draait nu meer om het product" aldus directeur verantwoordelijk voor de
Britse modeketen Selfridges & Co. "Tien jaar geleden werden celebs
opgehemeld door de modewereld, nu gaan we voor vaste waarden. "
Er
zaten nog steeds zangeressen en acteurs op de eerste rij bij Stella
McCartney, maar de meeste aandacht ging toch naar de stoffen en
ontwerpen die normale vrouwen ook echt kunnen dragen. Haar show was
volgens journalisten het hoogtepunt van de modeweek in Parijs. "De show
is het bewijs dat het merk evolueert en inspeelt op wat vrouwen in de
toekomst nodig hebben om zichzelf beter te voelen", aldus mode-experts.
Paul McCartney zat op de eerste rij bij de show van zijn dochter Stella, toch ging er meer aandacht naar de ontwerpen.
Modehuis Emanuel Ungaro zette
sterk in op het succes van de celebs toen het vorig jaar actrice
Lindsay Lohan inhuurde om advies te geven bij de vorige collectie, maar
het resultaat werd compleet afgebroken door de pers en verkocht ook
minder goed dan verwacht. De ontwerper van het merk praatte bij deze
show zoveel mogelijk over het verleden van Ungaro en zo weinig mogelijk
over de korte samenwerking met de celeb. Op de catwalk liepen modellen
met vrolijke, draagbare jurken, sexy bustiers en broeken met
luipaardprint, heel wat draagbaarder dan de microjurken van Lohan.
Vooral
accessoires scoorden goed in Parijs, shoppers willen hun huidige
garderobe updaten met een beperkt budget, wat perfect gaat met
accessoires.
Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret
stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd
tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en
noemen hem sexy.
Mode-icoon De
Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans
noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als
'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de
wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam.
Fans
vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en
prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange
anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van
Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft
altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij
vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver,
eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel
zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal
niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.
Collectie van Vivienne Westwood.
Daklozen zijn trendy
Dat
zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood,
zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden
onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren.
"Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun
kledij uit vuilbakken."
Momenteel is de man anoniem, sociale
werkers van de stad willen dat zo houden. De geruchten gaan dat de man
een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte
raakte hij het spoor kwijt.