Als je de laatste make-uptrend wil
volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een
blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een
opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte
kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia,
fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws,
want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe
touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van
je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van
felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint,
want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een
perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij
voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint
met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je
huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je
wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil
zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact.
Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om
te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf
je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen
lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals
gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een
semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je
echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige
lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het
midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het
midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste
Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte
lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna
gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het
midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant
de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna
zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)
Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic
heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De
internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren
zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het
moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Geen kapsel zo praktisch om je hals in extreme hitte te bevrijden van storende lange lokken dan de hoge haardotjes. Gwen Stefani wist het jaren geleden al, en nu hebben ook Miley Cyrus en Rita Ora het opvallende zomerkapsel ontdekt.
Het opzet is eenvoudig. Het enige waar je op moet letten is dat de dotjes zo hoog mogelijk op je hoofd staan en dat je overige lokken strak tegen je hoofd blijven plakken.
Wie er liever iets minder 'trendy' (lees: belachelijk) bijloopt, kiest beter voor een look à la Jennifer Lopez die zich zowat heeft gebombardeerd tot de koningin van de hoge dot. Doordat de 44-jarige diva haar kapsel telkens beperkt tot één exemplaar, weet ze op een stijlvolle manier de aandacht te trekken. En laat stijlvol nu net het woord zijn dat bij de dotjes van Rita Ora en Miley Cyrus onwennig in de oren klinkt. Bij hun zomerse versie hopen we namelijk maar één ding en dat is dat de herfst zo snel mogelijk aanbreekt. (br.hln)
Edgar Davids heeft vorige week zijn kleding Monta Heritage gelanceerd. "Het is heel mooi om te doen, want je kan er veel van jezelf in kwijt. Maar het is daardoor ook spannend", vertelt Edgar trots aan BuzzE.
"Het is comfortabele luxe. Het is sportief, maar ook gekleed. Het moet meerdere doelen dienen", zegt Davids over de collectie die bestaat uit zo'n dertig stuks, waaronder leren jassen, shirts, broeken en polo's. In de ontwerpen zijn ook veel voetbaldetails terug te zien. "Zoals bepaalde stiksels, maar ook kleuren en andere kleine details."
Zijn inspiratie voor de collectie haalde de voetballer onder meer uit de vele reizen die hij maakt. "En uit kunst en uit verschillende mensen die ik over de hele wereld ontmoet." Het maken van de lijn ging niet over één nacht ijs.
De voetballer is naar eigen zeggen iemand die niet snel tevreden is. "Zo heb ik moodboards gemaakt." Ook vertelt Edgar dat hij fabrieken is langsgeweest om stoffen te bekijken. "Zo kom ik steeds een stapje verder."
Het is geen verrassing dat de beroemde voetballer in de mode terecht is gekomen. "Ik ben altijd al veel met mode bezig geweest en ik ben creatief ingesteld." Zo ging hij veel modeshows af en had hij veel contact met designers.
Zelf draagt hij zijn collectie natuurlijk ook graag. "Vooral de suède joggingbroek. Die draagt heerlijk en is fijn als je bijvoorbeeld lang in het vliegtuig moet zitten, maar er nog wel goed uit wilt zien."
Momenteel is Monta Heritage exclusief via de website te koop. "We zijn wel in gesprek met wat winkels", vertelt hij blij. Hoewel de lijn voor 2013 pas net gelanceerd is, laat Davids weten dat hij inmiddels al bezig is met de collectie voor 2015. "Daarin probeer ik wel hetzelfde handschrift te houden, maar ik ga wat betreft stoffen en kleuren natuurlijk wel mee."
Edgar houdt zich nu alleen nog bezig met herenkleding, maar een dameslijn sluit hij niet uit. "Dameskleding is wel complex. En ik wil mezelf hier eerst in ontwikkelen en daarna moeten we maar verder kijken." (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet
meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een
clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende
materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig
zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler
en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel
geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een
enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk
hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde
'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt
praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje
uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een
dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar
kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga
voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat
materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair
bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast
zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs.
Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets
eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)
In Shibuya, Tokyo kunnen vrouwen hun bh's gewoon uit een automaat
halen alsof het een blikje bier of een zakje M&M's zou zijn. De
redenering achter de uitvinding is dat niemand zo nog ongeduldig moet
wachten op een verkoopster.
Iedereen weet dat een goede pasvorm fundamenteel is voor mooie, goed
ondersteunde borsten. Hoewel de automaat voorzien is van een matentabel,
lijkt het gebrek aan pasmogelijkheden voor heel wat vrouwen een groot
probleem. Er wordt dan ook gesproken van een zuivere publiciteitsstunt
van lingeriemerk Walcoal en niet van een briljant idee met een toekomst.
De
manager van de winkel waar de bh-automaat zijn debuut maakte, ziet het
zo: "De kracht van deze automaat is dat klanten razendsnel naar hun maat
kunnen kijken en een beha kopen. Niemand moet wachten op een
verkoopster om de juiste maat te vragen. Ze hoeven eigenlijk zelfs niet
te praten met het personeel, tenzij de automaat hun geld zou opeten".
De
reacties van Japanse vrouwen klinken in ieder geval niet positief. "Een
beha kopen zonder te passen? Onmogelijk!", klinkt het. Anderen vinden
het concept behoorlijk beschamend en louche. Toch zagen sommigen er ook
het nut van in: "Zo kunnen mannen die graag lingerie dragen snel en
anoniem bh's kopen", luidt de gedachtengang. "Geen kopzorgen als je eens
een dag je beha vergeten bent", klonk het nog.
Als er dan al een ondergoedautomaat moet komen, lijken vrouwen meer voordeel te zien in eentje met slipjes. (br.hln)
Rosalia Mera, die mee aan de wieg stond van
modeketen Zara, is eergisteren op 69-jarige leeftijd overleden. De rijkste
vrouw van Spanje werd getroffen door een herseninfarct tijdens haar
vakantie op het eiland Menorca.
Mera begon haar carrière in 1963
met het maken van kamerjassen voor vrouwen. Zeven jaar later opende ze
met haar toenmalige man, Amancio Ortega, een eerste Zara-winkel. Tegen
2012 omvatte het uitgebouwde Inditex-imperium acht merken - waaronder
ook Massimo Dutti en Bershka -, goed voor een omzet van 15,9 miljard
euro.
Het fortuin van Mera wordt geschat op 5,5 miljard dollar.
Ortega, die 59,3 procent van Inditex in handen heeft, is met 56,9
miljard dollar de vierde rijkste man op aarde, aldus Bloomberg-cijfers.
(br.hln)
De jaarlijkse Pirellikalender staat berucht voor het verzamelen van
de mooiste vrouwen uit mode-industrie op een ietwat provocerende manier.
Samen met gerenommeerde fotografen en stylisten zetten ze de schoonheid
van het vrouwelijk lichaam in de verf. Om de 50ste verjaardag te
vieren, laten ze de expliciet naakte concepten helemaal links liggen en
mikken ze op stijl en elegantie, samen met topmodellen als Miranda Kerr,
Alessandra Ambrosio en Helena Christensen.
Eenvoud siert, dat maken deze voorproevertjes van de 50ste
Pirellikalender duidelijk. Fotografen Patrick Demarchelier en Peter
Lindbergh mochten zich uitleven in een eenvoudige studio met topmodellen
Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wek,
Miranda Kerr en Isabeli Fontana.
De foto's nemen je mee naar
iconische beelden uit de jaren 90, toen Cindy Crawford, Linda
Evangelista en Naomi Campbell het nog voor het zeggen hadden in
modeland. Sexy lingerie zonder een hint van vulgariteit, loshangende,
witte hemden met bijpassend slipje en pluizige, zwarte rolkraagtruien
geven een heel ander de beeld dan de expliciet naakte foto's die Pirelli zo berucht maakten.
De volwaardige fotoshoot zal op 21 november onthuld worden in Milaan. (br.hln)
Matte nagellak werden lang als saai
aanzien en gaven een droge indruk. Nu is deze nagellook echter helemaal
terug. Nagelexperte Helena Biggs geeft tips om deze hippe trend het best
te dragen.
De matte nagels werden voor het eerst opnieuw
opgemerkt op de catwalk van de New York Fashion Week waar de
herfstcollecties van onder meer Louise Goldin voor 2013 werden
voorgesteld. Nagelexperte Marian Newman liet de modellen schitteren met
chic taupe nagels en een glanzende tip. Maar deze trend was ook te zien
bij de Brit Henry Holland. Dit staat erg chique bij zwart, maar je kunt
ook wat extravaganter gaan met kleuren als grijs en paars. Als je je
glanzende nagellak niet wil wegsmijten, kun je hier een matte
transparante laag over aanbrengen.
Echte creatievelingen werken af met glanzende
transparante stippen. Voor wie dit te veel werk is, zijn er valse nagels
van Henry Holland met matte afwerking, zo heeft hij matte zigzag
patronen in felle neontinten. Een andere ludieke creatie is je zwarte
matte nagels op een schoolbord te laten lijken door er tekeningen in
pasteltinten op te maken. (br.hln)
Als er één ding duidelijk is geworden op de
catwalk van de herfstmode is dat er geen duidelijke schoenentrend is.
Zes trends werden eruit geselecteerd.
1. Sandaallaarsjes
Ideaal voor wie hoopt op een mooie nazomer: de enkellaarsjes met open teen.
2. Gestrikt
Ideaal voor fancy feestjes: (enkellaarsjes) met gestrikte veters.
3. Printpumps
Een
gemakkelijke manier om basisoutfits op te fleuren: de pump met print.
Welke print doet er niet toe: luipaardprint, slangenhuid, blokjes of,
waarom ook niet, herfstbladeren.
4. Loafers met opvallende details
Gekleurde naden, gouden kwastjes, naaisteken of glitters: de brave, platte schoenen worden opgeleukt met alles, behalve prints.
5. Dikke rubberen zolen
We
hadden gehoopt ze nooit meer te zien, maar helaas komt alles wel een
keer terug en dat geldt ook voor de dikke rubberen zolen.
6. Stoere laarzen
Het mag wat meer zijn? Dan kies je laarzen in bondagestijl: veel riempjes en gespen, kettingen, ... en ja, dat kan ook elegant.
Fabsugar.com zette alle catwalkschoenen op een rijtje. Klik hier om inspiratie op te doen.
(br.hln)
UGG blaast in september 35 kaarsjes
uit, tijd voor het merk om terug naar zijn roots te keren. En die liggen
niet op een besneeuwde bergtop maar op een zomers strand vol surfers.
Wie
de typische UGG-boots voor ogen haalt denkt aan de winter. Koude
voetjes? Schapenwollenvelletjes om ze te verwarmen. Maar niets is minder
waar. De typische UGG-laarzen werden 35 jaar geleden gecreëerd door
surf-oholics op het strand van Byron Bay in Australië. Die mannen, jawel
het zijn oorspronkelijk vooral mannenschoenen, droegen de sheepskin om
hun voeten warm te houden tijdens surfsessies door.
Een van die
surfers, Brian Smith, zag er wel iets in en trok met de sheepskin
laarzen naar Zuid-Californië. Ook daar gingen talrijke surfers meteen
overstag voor het idee. Smith besloot de laarzen UGG Australia te dopen.
De laarzen werden in de jaren '80 het symbool voor de relaxte
beachstyle. Anno 2013 heeft UGG Australia de wereld verovert, maar heeft
het zijn binding met zijn roots enigszins verloren. Steeds minder fans
van de boots weten namelijk dat je dat heerlijke schapenwolletje
eigenlijk ook in de zomer kan dragen, dat het toen zelfs ontworpen is,
en dat het ook voor mannen toegankelijk is. Tijd dus voor UGG Australia
om ode te brengen aan die coole roots. En welke plek is er daar beter
voor dan Knokke? Het merk strijkt tot en met 18 augustus dan ook neer
aan de Zeedijk 700 in Knokke (ter hoogte van Siësta Beach). UGG heeft er
een prachtige lounge ontworpen waar je naar hartenlust kan genieten van
al dat modieuze schoons. Heb je een paar botjes gevonden dat je bevalt?
Dan wordt je met een speciaal golfkarretje naar een verkooppunt in de
stad gereden om ze in jouw maat te passen. Nadien kan je terugkeren naar
de UGG Lounge op de zeedijk om je laarsjes te personaliseren met
Swarovski-kristallen.
Maar daar houdt het niet op, want speciaal
voor die UGG Summer Sensation extra in de kijker te plaatsen, brengt UGG
ook de Mini Classic Boot uit in drie verschillende kleuren, een variant
die je momenteel nog nergens anders in België kan verkrijgen. (br.she)
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Er is een revolutie op komst in behaland: de beha zonder
schouderbandjes én zonder rugsluiting. De vraag die iedereen zich stelt:
hoe worden de borsten dan ondersteund?
Simpel: de bandjes- en rugloze beha werkt volgens een kleefprincipe.
Niet alleen blijft de beha hangen, hij lift de borsten ook en werkt zo
een benijdenswaardig decolleté in de hand.
Het geheim van deze InvisiBra?
"De gesp", zegt het bedrijf. "De vorm van de cups is uniek en de manier
waarop ze over de borsten worden geplaatst en dan vastgegespt geven
zowel steun als lift. "
De beha werd InvisiBra gedoopt en werd
gisteren op ludieke wijze voorgesteld in de drukste winkelstraat van
Londen. Tien modellen trokken de straat op in niets meer (of minder) dan
een beha, een jeans en een paar hakken. Weinig verrassend hadden ze heel wat bekijks.
In tegenstelling tot wat de kijklustigen hoopten bleven alle beha's netjes op hun plaats zitten, zoals te zien is in de video.
De
beha's kosten tussen 38 en 48 pond (44 à 55 euro) en worden gemaakt in
verschillende kleuren en patronen, waaronder wit, zwart, donkerblauw en
nude cups met zwarte kanten versiering.
Wel voorzichtig zijn: de
beha mag enkel met de hand worden gewassen en is 200 keer bruikbaar. De
speciale lijm die de beha aan de borsten doet kleven, regenereert
zichzelf na een wasbeurt.
(br.hln)
Bloemen, streepjes, neon, palmbomen,
ijsjes,... het kan allemaal op je kleding deze zomer! Als je het liever
wat meer minimalistisch houdt, kan je met wit nooit fout gaan. Wit is
makkelijk te combineren met een drukke print, maar overweeg zeker ook
eens een volledig witte outfit. Saai? Allesbehalve!
Volledig
witte outfits waren niet weg te denken van de catwalks voor deze zomer.
Sta je niet meteen te springen om zelf in maagdelijk wit de deur uit te
gaan? Begrijpelijk! Als tip kan ik jullie meegeven om te spelen met
accessoires! Gekleurde riemen, armbanden, kettingen en schoenen zullen
het geheel opvrolijken en zorgen dat de eerste stap naar een witte look
sneller gezet is.
Ook de combinatie van verschillende stoffen kan
interessant zijn! Kant en andere transparante stoffen zullen ervoor
zorgen dat je outfit niet eentonig wordt. Variëren kan ook met
verschillende tinten wit: klinisch wit en gebroken wit samenvoegen kan
bijvoorbeeld zeker! (br.hln)
Maak je eigen douchescrub om cellulite te verzachten
Maak je eigen douchescrub om cellulite te verzachten
Sinaasappelhuid kwelt 9 op de 10
vrouwen en valt niet te behandelen met één of ander wonderzalfje. Een
zoutarm, evenwichtig eetpatroon en voldoende lichaamsbeweging zijn
fundamenteel voor het beperken en bestrijden van cellulite. Om de
gevreesde bobbeltjes te verzachten en tijdelijk te maskeren, kan je bij
elke douche alvast deze scrub gebruiken.
Terwijl
cafeïne inwerkt voor een strakkere huid en minder vochtophopingen,
zorgt de textuur van de bruine suiker ervoor dat alle dode huidcellen
verdwijnen, met een zacht, glad effect tot gevolg. De olijfolie geeft je
benen tot slot de nodige hydratatie.
Meng het koffiepoeder en de
bruine suiker in een afsluitbare pot. Voeg een flinke scheut olijfolie
toe en roer tot je een mooi mengsel hebt. Je kan de olie achteraf altijd
nog aanvullen, maar zorg dat de scrub niet te lopend wordt. Plaats de
pot in de buurt van de douche en maak er bij elke wasbeurt gebruik van.
Masseer de koffiescrub met ronde bewegingen in op je probleemzones en
spoel goed af. (br.hln)
Michelle Williams is het nieuwe gezicht voor Louis Vuitton
Michelle Williams is het nieuwe
gezicht voor Louis Vuitton
Actrice Michelle Williams is het nieuwe
gezicht voor Louis Vuitton, en de eerste beelden voor de herfstcampagne
zijn bekend gemaakt. Het resultaat is prachtig.
Michelle ziet er sterk, zelfverzekerd en onoverwinnelijk uit op de foto's.
Het
korte kopje kunstig in de war gebracht, de lippen dieprood en ogen die
zouden kunnen doden: sterke, ietwat punky beelden, die je bijna de
handtassen van Louis Vuitton doen vergeten.
De campagne wordt in september gelanceerd. Michelle zal de nieuwe handtassen 'W' en 'Capucines' promoten. (br.hln)
Een jasje uit je grootmoeders kast kan
plots heel wat hipper lijken, dan je ooit zou vermoeden. Vintage kledij
is helemaal terug van weggeweest, maar hoe draag je die oude stukken nu
best?
Je wilt zeker en vast niet op een personage uit Bokrijk
lijken. Let daarom op bij het combineren van meerdere vintage stukken.
De meeste stijladviseurs geven zelfs de raad om slechts één vintage stuk
te combineren met alledaagse, eigentijdse mode-items. Koop bijvoorbeeld
een Hermes-tas om je outfit af te maken. Ga je toch liever voor een
kledingstuk? Kies dan voor een lange jurk met een ingeregen taille. Die
staat prachtig onder ballerina's. Je kan ook een vintage blouse
combineren met een jeans en plat schoeisel of een lang T-shirt aankleden
met een comfortabele zwarte jeans en een aviator jasje.
Voel
je je niet zelfzeker genoeg voor vintage kledij? Kies dan voor
opvallende oude juwelen. Ze maken je outfit meteen dat tikje specialer
zonder al te veel op te vallen. (br.she)
Denk aan een tukje uit Star Wars en je komt nog het dichtst bij een passende omschrijving voor de creaties van Una Burke.
Dat modemerk gaat er namelijk prat op lederen creaties te maken die je niet iedere dag te zien krijgt. Een opdracht waar ze zeer zeker in geslaagd zijn met het lederen hoofdkorset. Of het ook zo draagbaar is, laten we wijselijk in het midden. (br.she)
Is het een boot, is het een jurk... nee, het is beide!
Is het een boot, is het een jurk... nee, het is beide!
Stel: je bent een vrouw en draagt een vrolijke zomerjurk. Het is een
warme dag en je bedenkt dat bootje varen wel tof zou zijn. Enig
probleem... je hebt geen boot. Wel, de Australische kunstenares Jacqueline Bradley helpt daar een handje bij.
Met de 'boat dress' zorgt ze ervoor dat je zowel modieus voor de dag
komt in een gebloemde zomerjurk, als ongestoord kan bootje varen telkens
je daar zin in hebt. Enig probleem is natuurlijk wel dat alles onder de
middel sowieso nat wordt....
De jurk is geen mode, maar een
kunstwerk dat gemaakt werd in 2011 naar aanleiding van de
tentoonstelling The Outdoors Type, in het Australische Canberra. Het is
nog op verschillende plaatsen in Europa te zien tot 2014, als onderdeel
van de rondreizende tentoonstelling Futuro Textiles.
Jacqueline Bradley is niet bepaald aan haar proefstuk toe. Ze maakte ook
al een duopicknickjurk, ook onderdeel van The Outdoors Type;
desintegrerende wanten, een bril van waterglazen of een jas in de vorm
van een vlieger.
Bradley legt uit: "Mijn ontwerpen zijn een
manier om te interageren met de omgeving, een thuis en het gevoel van
ruimte." (br.hln - foto's Jacqueline Bradley)
Designer maakt hippe hoofdsjaals voor overleden mama
Designer maakt hippe hoofdsjaals voor overleden mama
Tracey Van Voorhis heeft haar overleden
moeder, die bezweek aan hersenkanker, geëerd met een collectie van
fashionable sjaaltjes waarmee vrouwen hun kale hoofd na chemotherapie
kunnen verbergen.
Tracey Van Voorhis kwam op het idee van Rohin
Hoods nadat haar alleenstaande mama ziek werd door een hersentumor. Haar
moeder, die intussen overleden is door de hardnekkige ziekte, vond
namelijk nooit een stijlvolle hoofdsjaal of tulband om haar haarverlies
als gevolg van chemotherapie te verbergen. Het hoofd van Voorhis was
door de vele behandelingen haarloos en extreem gevoelig. Wat ook geldt
voor duizenden lotgenoten.
De collectie, die bestaat uit sjaals,
tulbanden en andere hoofddeksels in verschillende patronen en kleuren,
raakte helaas niet klaar voor haar moeder bezweek aan de slopende
ziekte. Tracey raakte pas twee weken na het overleden klaar. De prijs
varieert tussen 23,5 en 46,5 euro. Je hebt keuze uit luipaardenprint,
stippen, strepen en hippe kleurtjes en materialen als linnen, zijde en
katoen. Op de website van Robin Hoods staan ook sterren als Audrey
Hepburn en Solange Knowles die gelijkaardige stukken dragen, de creaties
zijn dus niet enkel voor kankerpatiënten bedoeld, ook fashionista's
kunnen er terecht. (br.hln)
Tentoonstelling Walter Van Beirendonck trekt naar Melbourne
Tentoonstelling Walter Van Beirendonck trekt naar Melbourne
Fans van Walter Van Beirendonck kunnen zijn werken nu ook in Melbourne gaan spotten. De tentoonstelling 'Dream the world awake' rondom de meest iconische stukken van de modeontwerper opende namelijk in Australië.
De tentoonstelling trok in 2011 meer dan 40.000 bezoekers in het MoMu in Antwerpen. De tentoonstelling biedt een overzicht van de meest bijzondere silhouetten uit zijn collecties, en geeft tevens een overzicht van zijn leefwereld, inspiratiebronnen en projecten.
Gedeputeerde voor Cultuur, Luk Lemmens, is alvast verheugd over de internationale belangstelling voor de werken van Van Beirendonck. "Walter Van Beirendonck - Dream The World Awake was één van de meest succesvolle tentoonstellingen van het MoMu. We zijn dan ook zeer tevreden dat we hier een internationaal vervolg aan kunnen breien. We staan steeds open om stukken van onze aanzienlijke collectie uit te lenen aan bevriende musea en via reizende tentoonstellingen het provinciaal ModeMuseum bekender te maken in het buitenland."
De expo Walter Van Beirendonck, Dream the world awake, is gratis toegankelijk in RMIT Design Hub van 17 juli tot en met 5 oktober 2013. (br.she - foto photo news)