Hoe reageren modeontwerpers op de crisis, dat was de grote vraag die iedereen bezig hield bij aanvang van het nieuwe showseizoen. Inmiddels is na het zien van de shows in Milaan duidelijk dat komende winter (2009/2010) in het teken staat van drie overheersende trends: de jaren 80, de luxe-kalmte en de sexy punk look.
De eighties flashback werd in New York ingezet door Marc Jacobs, en krijgt in Milaan aanhang door onder andere Armani en Alexander Dell Acqua. Jasjes met brede schouders en jurken met riante pofmouwen zijn komend seizoen hoogst waarschijnlijk niet aan te slepen!
Ook leatherlooks waren razendpopulair op de catwalk in Milaan. Want, zo vertelde Roberto Cavalli aan IHT: je moet in de aanval om te kunnen winnen. En dus wapent Cavalli zich tegen de crisis met sterke, sexy vrouwen gehuld in leren lieslaarzen, net als Gucci, onder het mom van sex sells.
Gelukkig was er ook rust op de catwalk. Een luxe-kalmte die zich uitte in rijke it-jurken en jassen gemaakt van kostbare materialen en zichtbaar vakmanschap. Zowel Fendi, Versace, Salvatore Ferragamo en Bottega Veneta voegden zich in deze trend.
Ook Prada en Jil Sander reageerden op de turbulente tijden door het rustig aan te doen en met minimale middelen een maximaal effect te creëren. Miuccia Prada vertok er voor naar het platteland en Jil Sander bouwde aan een nieuwe toekomst met een zeer architectonische collectie. Beiden showden jassen en jurken in stevige materialen vol van eenvoud.
Aanwezig in alle bovenstaand genoemde collecties: de it-coat die bescherming biedt tegen zwaar weer. Kopen dus: die aaibare, lange (wollen) jas tot over of op de knie, het liefst in zwart of cameltint.
En dan kleur, of het gebrek er aan. Grijs en zwart blijven. Zwart/wit combinaties waren poplulair bij Gucci, Dolce & Gabbana en Moschino en aardetinten en nudes bij Prada en Jil Sander. Al met al presenteerde Milaan een vrij sober kleurbeeld, met enkele hyper felle uitspattingen als fuschia, Ferrari rood, helblauw en geel bij Pollini, Versace en Blumarine.
Milaan fashionweek trends winter 2009/2010 in beeld:
Rijk gemixt @ Fendi en Marni
De aaibare, luxe camelcoat @ Max Mara en Jil Sander
Glamourjurken bij Versace en Bottega Venetta
Biker chique en leather looks bij Versace en Roberto Cavalli
Het model Auguste Abeliunaite ging
al huilend de catwalk op tijdens de show van het modemerk Jil Sander.
Waarom het model enkele tranen liet is nog niet duidelijk.
Tranen Jil
Sander stuurde het Litouwse model twee keer de catwalk op om zijn
nieuwste wintercollectie in Milaan te showen. Beide keren merkte het
publiek tranen op die langs het gezicht van het model liepen. Dit
modeseizoen vielen en struikelden al talloze modellen door de torenhoge
hakken van de creaties. Achter de scènes van de verschillende Fashion
Weeks zijn klagende modellen ook geen uitzondering. Maar het is een
primeur dat een model huilt tijdens de show, meldt nu.nl.
Raadsel Volgens
een woordvoerder van het modemerk huilde Auguste helemaal niet. Toen
hij een foto als bewijs kreeg, zei hij dat hij van niets wist en er ook
niets over gehoord had. De reden van de huilbui is nog steeds een
raadsel. (br.hln)
Scholl, de
orthopedische sandaal, bestaat vijftig jaar. Maar dat valt niet te
merken. Het oubollige imago van toen maakt plaats voor een modieuze
look die hipper is dan ooit.
Italiaan Wie
in wil zijn, loopt al enkele jaren rond met een stel Birckenstocks of
Scholl. Niet alleen zijn ze gezond en trainen ze de benen, ze ogen
steeds moderner en gestroomlijnder. Scholl ging een samenwerking aan
met de Italiaanse ontwerper Diego Dolcini en dat was te merken. De hak
werd hoger en de vorm mooier.
Sex and the City Wie
al vijftig jaar op de modemarkt meespeelt, mag zichzelf een
'klassieker' noemen. Vooral toen actrice Sarah Jessica Parker in 2005
met een exemplaar liep te pronken in de succesvolle tv reeks Sex and
the City, steeg de vraag gevoelig.
Succes Het
oubollige imago verdween en de omzetcijfers gingen omhoog. Het aantal
verkooppunten verdubbelde in enkele jaren tijd. Dit jaar alleen al
worden tachtig nieuwe verkooppunten geopend. (br.hln)
Ralph Lauren heeft een nieuw luxeparfum op de markt gebracht: Love, Ralph Lauren. Love is het meest kostbare en exclusieve parfum dat Mr. Lauren ooit creëerde. Het accent van het parfum ligt op hét symbool van de liefde: de roos.
Het gaat over een bloemengeur, meerbepaald over de zeldzame en zeer dure Bulgaarse Roos. De bloemen worden al sinds de 16e eeuw gekweekt in de Vallei der Rozen in Bulgarije en bloeien slechts een keer per jaar tegen het einde van de maand mei. Om ervoor te zorgen dat de olie van de hoogste kwaliteit is, worden enkel de mooiste knoppen geplukt. Love wordt delicaat geaccentueerd door de Chinese Magnolia, vervolmaakt door gouden Amber en sandelhout, en verrijkt met boter van de Iriswortel. Hartje
Als vorm voor de flacon koos Mr. Lauren voor een hart, het universele symbool van de liefde. Ze wordt met de hand gemaakt, beschilderd en heeft een perfecte amethist op de dop. De luxe-editie bestaat een dop in 24-karaats goud. De luxe-editie Love 15ml Amethyst kost 3059 euro. "De ultieme expressie van het leven"
Ralph Lauren droomde al lang van een kwaliteitsvol luxeparfum. "Dit parfum ligt me na aan het hart. Love is de ultieme expressie van het leven. Niets kan ermee vergeleken worden. De geur werd gecreëerd met de grootste aandacht voor details en kwaliteit. Het is een juweeltje," besluit Ralph Lauren. (br.she)
Luchtige cocktail- en avondjurken, met hier en daar een trenchcoat: dat was de wintercollectie van Versace tijdens de modeweek in Milaan. Sobere kleuren voerden de boventoon: zwart, grijs en verschillende tinten blauw.
Chirurgie, injecties, correcties,
transplantaties en make-overs zijn geen taboe meer. Wie vragen heeft
over alle knip, snij- en plakwerk binnen de cosmetische industrie, rept
zich op 7 en 8 maart maar beter naar de My New Look Beurs. Daar wordt
een pak informatie geboden over de nieuwste trends en realisaties voor
wie er mooier en stralender wil bijlopen.
Borstvergrotingen Vrouwen
aarzelen minder lang om aan hun lichaam te laten sleutelen. Het is een
feit dat de borstvergroting heel populair blijft en de trend gaat naar
steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op
de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over
genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een
odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te
creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een
stralend nieuwe glimlach.
Laser Wie het over
lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische
behandeling. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten
weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig
of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden
toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn. Het
zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New
Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de
werking duidelijk aan te tonen.
Mannen Steeds
meer mannen zetten de stap. Nog niet zo lang geleden was de verhouding
mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90.
Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de
dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de
injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de
pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét
grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied
evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief
geboden door de transplantatie van haarstamcellen.
Succes In
het steeds groter wordende aanbod is het nog moeilijk om door het bos
de bomen te zien. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te
overbruggen en om een bredere kijk te geven, dat My New Look in 2008
het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat succes kent want
verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek
naar concrete antwoorden op hun vragen.
Info Zaterdag 7 en zondag 8 maart van 10u tot 18u, Kortrijk Xpo (br.nina)
Cavalli zet net als Prada een sterke vrouw neer op de catwalk in Milaan. De ontwerper gebruikt voor de komende wintercollectie veel leer en dijenhoge stiletto's, dit in combinatie met ultrakorte rokjes maakte het tot een sexy geheel. Ook de lange jurken van Cavalli waren door hun transparante stof superuitdagend.
Je kunt de collectie in enkele woorden samenvatten: stoer, punk, agressief en sexy. De tunieken van Cavalli hadden veel weg van maliënkolders, deze bedekten nauwelijks de kont van de modellen. De ontwerper deinst ook niet voor PeTA terug, hij maakte veel gebruik van bont.
De accessoires kregen eveneens veel aandacht, de ontwerper ging voor minimalistische handtassen met spijkers die niet veel groter dan een portefeuille waren. (br.nina)
Nadat Just Cavalli zijn optreden op de Milanese Fashion Week afzegde wegens financiële problemen was het aan Emporio Armani om de dag in grootse glamour af te sluiten. En dat deed de fontman van de mode met plezier. Kortgerokte en gebroekte modellen kondigen alvast een erg warme, sexy herfst en winter aan.
"Speels en gevat met gevoel voor avontuur", zo omschrijft Armani zijn creaties in zijn perstekst. Armani ging erg consequent om met de lengte van zijn stukken: bijzonder korte rokjes, jurkjes en broekjes passeerden de revue. Om de speelsheid toch de nodige elegantie te geven, overgoot Armani al zijn creaties met een donker kleurpalet. Van groen over blauw tot grijs en zwart. De korte avondjasjes waren dan weer uitgevoerd in een luxueus tweed en fluweel. Kristallen broches en prachtige kettingen moesten voor de ultieme Armani touch zorgen. (br.she)
Het
modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in
Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre
mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede,
halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van
House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut
als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet
onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in
Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk
afgelopen september.
Of
zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een
hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny
krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als
mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood
en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is
van de ontwerpen.
Johnny
Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote
onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's.
(br.nina)
Het publiek reageerde eerst verbaasd, maar al snel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Niet dat het nog nooit eerder
vertoond was, maar toch keken de toeschouwers tijdens de prestigieuze
modeweek in Londen raar op toen een model compleet naakt over de
catwalk paradeerde. Bekomen van de eerste verbazing reageerde het
publiek heel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Het
model had wel heel weinig om het lijf: een indrukwekende hoed met
pluim, wat minuscule glittersterretjes op strategische plaatsen en een
in het oog springend hartje op haar onderbuik waren haar enige
'kledingstukken'. Het model liep op de catwalk tijdens de modeshow van
'The House of Blue Eyes Spring Summer 2009 collection'. (br.hln)
Tijdens een modeshow in Parijs is een piepjong modelletje haar rok kwijtgespeeld op de catwalk.
Ontwerper
Jean-Paul Gaultier presenteerde er vandaag zijn nieuwe collectie voor
kinderen van drie tot vijftien. Daarom liepen er veel kinderen tussen
de volwassen modellen. (br.hln)
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend
ondergoed zorgt ervoor dat onzekere mannen hun bierbuikje kunnen
verstoppen, zo kunnen ze dragen wat ze willen. Afslankende onderbroeken
zijn al langer het geheime wapen van vrouwen, maar nu lijken deze ook
de mannenmarkt te veroveren. Vraag is nu natuurlijk of mannen dit gaan
willen dragen.
Mannen hebben meer overgewicht Het
ondergoed van het merk Equmen zal vanaf volgende maand te koop zijn in
het Britse grootwarenhuis Selfridges, het kreeg de naam 'Core Precision
Undershirt'. In Amerika en Australië wordt het ondergooed al langer
verkocht, nu wil het merk Groot-Brittannië veroveren. Het wordt er
gelanceerd omdat de cijfers bewijzen dat Britse mannen meer kans hebben
op overgewicht dan vrouwen.
Mannenmode Het
ondergoed, eigenlijk niets meer dan een strak t-shirt, moet het
bierbuikje van mannen verhullen. Daarom wordt het nu al spottend het
mannenkorset genoemd. Het zou ook helpen een slechte houding te
corrigeren. Eén exemplaar kost ongeveer 54 euro per stuk en is gemaakt
van polyester, spandex en nylon. Directeur van het warenhuis Selfridge:
"Ook de mannenmode wordt voor steeds slankere mensen gemaakt, terwijl
de meeste mannen steeds dikker worden. Corrigerend ondergoed is ideaal
voor hen omdat ze kunnen blijven genieten van hun geliefde bier, zonder
dat je dit aan hun figuur ziet."
Strak t-shirt Een
woordvoerdster van Selfridges hoopt dat mannen klaar zijn voor
corrigerend ondergoed. "Het is eigenlijk gewoon een strak t-shirt. Het
is niet dat we mannen een bh gaan laten dragen. Corrigerend ondergoed
voor mannen is een primeur in Groot-Brittannië, het is dus een test.
Misschien zullen vrouwen het eerst voor hun partner kopen, tot mannen
gewoon raken aan het idee." Het merk is momenteel bezig met het
ontwikkelen van corrigerende broeken voor mannen, van andere merken is
dit wel al verkrijgbaar. (br.hln)
Jessica Simpson,
de zangeres/actrice die een tijdje geleden heisa opwekte met haar
toenemend gewicht, heeft een nieuwe wending in haar carrière gevonden.
Ze heeft besloten om designkleding te ontwerpen voor dames met een
maatje meer.
Ervaringsdeskundige Aan
het Amerikaanse 'In Style' magazine onthulde ze haar ideeën: "Ik wil
kleding ontwerpen die elk figuur flatteren", vertelt ze. "Als geen
ander weet ik hoe bepaalde kleding je een verkeerde look geven. Ik ben
al zo vaak bekeken en beoordeeld, waardoor ik nu wel weet wat werkt als
je wat voller bent. Ik garandeer dat mijn kleding en accessoires elke
vrouw laten schitteren".
Gelukkig Simpson,
28, heeft nog altijd niet gereageerd op de kritieken over haar figuur.
De blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en kreeg hier tonnen kritiek
over nadat ze op het podium verscheen met een flinke boezem en een
strakke jeans. Wel smoorde ze, volgens ons, alle kritieken door te
stellen dat ze zich supergoed en gelukkig voelt. (br.hln)
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Nu kunnen je borsten ook schitteren op het strand. Geen lelijke uitgezakte of beugelschreeuwende bikini's meer. Wonderbra, de specialist in sexy lingerie, lanceert nu namelijk een volledig nieuwe strandcollectie, inclusief een push-up bikini.
De collectie bestaat uit heldere, zomerse kleuren gecombineerd met het klassieke zwart en wit. Voor de minder lichaamszekere vrouw ontwierp het lingeriemerk ook een boel bijpassende pareo's en badhanddoeken om die imperfecte lichaamsdelen te kunnen bedekken.
Vanessa Masliah, communicatieverantwoordelijke van Wonderbra, omschrijft de strandcollectie als vrouwelijk en glamoureus. Voor een bikini betaal je gemiddeld 35 euro, een broekje kost 28 euro. De hele collectie is ook online bestelbaar. (br.She)
Sienna Miller maakt debuut tijdens Londense Modeweek
Sienna Miller maakt debuut tijdens Londense Modeweek
Sienna Miller maakte samen met haar zus Savannah haar debuut tijdens de Londense fashion week. Hun collectie Twenty8Twelve zorgde voor de nodige furore, en werd, ondanks Savannah haar designerdiploma, volledig toegeschreven aan de immer stijlvolle Sienna.
Luxueus jeansmerk viert verjaardag met volledig nieuwe lijn
Een jeans is maar een jeans. Was het Einstein die het zei, Vanden Boeynants of Pompidou? In ieder geval, de heren hadden er geen verstand van. Dat beweert althans Mavi, de producent van jeans die naar eigen zeggen een pasklare vorm bezitten en zo bipsklaar en beenvriendelijk zijn. Speciaal voor zijn 18de verjaardag lanceert de producent een volledig nieuwe jeanslijn.
Mavi gebruikt de T-400 denim kwaliteit, een vezel die zeer elastisch is en ervoor zorgt dat de jeans zijn vorm niet verliest. De stof voelt zeer zacht aan, waardoor je niet voelt dat je een spijkerbroek draagt.
Het jeansmerk ligt in Amerika en Engeland Mavi al bijna tien jaar in de rekken en behoort er tot de favoriete denimmerken. Time Magazine noemde Mavi in 2006 zelfs één van de 16 beste jeansmerken ter wereld. Geen wonder dan ook dat onder meer Kate Winslet, Juliette Lewis, Julia Stiles, Geri Halliwell, de Sugababes, Billy Zane, Hillary Duff en Jason Biggs af en toe in een denim van Mavi te betrappen zijn.
Om zijn achtiende verjaardag te vieren presenteerde het merk een volledig nieuwe lentecollectie, geïnspireerd door de zalige zomerse sferen van Brazilië. De collectie bevat alle mogelijke modellen, gaande van een trendy boyfriendcut, tot de jeans met brede pijpen of een hoge taille.
Mavy is verkrijgbaar in enkele exclusieve Belgische jeanswinkels. (br.she)
Lang haar is trendy deze lente, als
je je lokken liet groeien, dan krijg je nu de kans om ze te showen. We
tonen jullie de leukste trends en hoe je ze zelf kan creëren.
Veel volume Lange
lokken mogen wat volume hebben. Aan de wortels mag het plat blijven, je
creëert pas volume in het midden met grote krullen of golven. Deze look
creëer je het best met krulrollen.
Hippie Golvende
haarlokken geven je chique hippielook. Je kunt het zo dragen om uit te
gaan, maar evengoed om een dagje te gaanshoppen. Heb je dun haar, is
het makkelijker om deze look te creëren met wat stylingproducten. Bij
dik haar zul je met je föhn te werk moeten gaan. Je maakt de look af
met een hippie hoofdbandje.
Klassiek Hollywood kapsel Deze
look is ideaal als je voor glamour en luxe wil gaan. Als je sluik haar
hebt, moet je wat meer moeite doen om er de juiste krullen in te
krijgen. Ga te werk met een krultang, vervolgens borstel je de krullen
er wat uit voor een natuurlijk resultaat. Heb je al krulhaar, is het
enkel een kwestie van de juiste stylingproducten te gebruiken die je
natuurlijk krullen benadrukken. (br.nina)
Louise Maselis is gisteren teruggekeerd uit New York. De vijftienjarige scholiere uit Winksele won vorig jaar in China de gerenommeerde Elite Look-modellenwedstrijd en haar carrière zit sindsdien stevig in de lift. Maselis werd uitverkoren om donderdag in New York op de catwalk mee de nieuwste herfst- en wintercollectie van topontwerper Calvin Klein te showen en sprong halsoverkop het vliegtuig in. 'Ik had twee shows en de tweede ging al een stuk vlotter dan de eerste', aldus Louise Maselis, die een niet onaardig bedrag opstreek voor haar eerste internationale modedefilé. 'Het was een superervaring, ik heb me echt geamuseerd. Ik was vooral onder de indruk van het enorme aantal fotografen die aan het einde van de catwalk stonden te flitsen.' Hoewel ze aan de rand van de grote doorbraak als model staat, zit Louise morgen toch gewoon weer op de schoolbanken. Haar ouders staan erop dat ze eerst haar diploma behaalt voor ze zich volop op haar modellencarrière stort. (br.Het Nieuwsblad)
Karl Lagerfeld
ontwierp voor de lente van 2009 een boeiende lijn accessoires. Hoewel
je er nog steeds de typische look van Chanel er in herkent, is de
collectie duidelijk vernieuwend.
De
handtassen die Karl Lagerfeld voor Chanel tekende ogen heel modern, hij
durfde experimenteren met nieuwe patronen, materialen en pailletten.
Qua kleur ging hij minder gedurfd te werk: de meeste creaties zijn in
wit en zwart. Voor de liefhebbers maakte hij toch enkele exemplaren met
het klassieke ruitmotief. (br.nina)