Nadat Just Cavalli zijn optreden op de Milanese Fashion Week afzegde wegens financiële problemen was het aan Emporio Armani om de dag in grootse glamour af te sluiten. En dat deed de fontman van de mode met plezier. Kortgerokte en gebroekte modellen kondigen alvast een erg warme, sexy herfst en winter aan.
"Speels en gevat met gevoel voor avontuur", zo omschrijft Armani zijn creaties in zijn perstekst. Armani ging erg consequent om met de lengte van zijn stukken: bijzonder korte rokjes, jurkjes en broekjes passeerden de revue. Om de speelsheid toch de nodige elegantie te geven, overgoot Armani al zijn creaties met een donker kleurpalet. Van groen over blauw tot grijs en zwart. De korte avondjasjes waren dan weer uitgevoerd in een luxueus tweed en fluweel. Kristallen broches en prachtige kettingen moesten voor de ultieme Armani touch zorgen. (br.she)
Het
modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in
Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre
mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede,
halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van
House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut
als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet
onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in
Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk
afgelopen september.
Of
zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een
hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny
krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als
mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood
en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is
van de ontwerpen.
Johnny
Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote
onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's.
(br.nina)
Het publiek reageerde eerst verbaasd, maar al snel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Niet dat het nog nooit eerder
vertoond was, maar toch keken de toeschouwers tijdens de prestigieuze
modeweek in Londen raar op toen een model compleet naakt over de
catwalk paradeerde. Bekomen van de eerste verbazing reageerde het
publiek heel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Het
model had wel heel weinig om het lijf: een indrukwekende hoed met
pluim, wat minuscule glittersterretjes op strategische plaatsen en een
in het oog springend hartje op haar onderbuik waren haar enige
'kledingstukken'. Het model liep op de catwalk tijdens de modeshow van
'The House of Blue Eyes Spring Summer 2009 collection'. (br.hln)
Tijdens een modeshow in Parijs is een piepjong modelletje haar rok kwijtgespeeld op de catwalk.
Ontwerper
Jean-Paul Gaultier presenteerde er vandaag zijn nieuwe collectie voor
kinderen van drie tot vijftien. Daarom liepen er veel kinderen tussen
de volwassen modellen. (br.hln)
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend
ondergoed zorgt ervoor dat onzekere mannen hun bierbuikje kunnen
verstoppen, zo kunnen ze dragen wat ze willen. Afslankende onderbroeken
zijn al langer het geheime wapen van vrouwen, maar nu lijken deze ook
de mannenmarkt te veroveren. Vraag is nu natuurlijk of mannen dit gaan
willen dragen.
Mannen hebben meer overgewicht Het
ondergoed van het merk Equmen zal vanaf volgende maand te koop zijn in
het Britse grootwarenhuis Selfridges, het kreeg de naam 'Core Precision
Undershirt'. In Amerika en Australië wordt het ondergooed al langer
verkocht, nu wil het merk Groot-Brittannië veroveren. Het wordt er
gelanceerd omdat de cijfers bewijzen dat Britse mannen meer kans hebben
op overgewicht dan vrouwen.
Mannenmode Het
ondergoed, eigenlijk niets meer dan een strak t-shirt, moet het
bierbuikje van mannen verhullen. Daarom wordt het nu al spottend het
mannenkorset genoemd. Het zou ook helpen een slechte houding te
corrigeren. Eén exemplaar kost ongeveer 54 euro per stuk en is gemaakt
van polyester, spandex en nylon. Directeur van het warenhuis Selfridge:
"Ook de mannenmode wordt voor steeds slankere mensen gemaakt, terwijl
de meeste mannen steeds dikker worden. Corrigerend ondergoed is ideaal
voor hen omdat ze kunnen blijven genieten van hun geliefde bier, zonder
dat je dit aan hun figuur ziet."
Strak t-shirt Een
woordvoerdster van Selfridges hoopt dat mannen klaar zijn voor
corrigerend ondergoed. "Het is eigenlijk gewoon een strak t-shirt. Het
is niet dat we mannen een bh gaan laten dragen. Corrigerend ondergoed
voor mannen is een primeur in Groot-Brittannië, het is dus een test.
Misschien zullen vrouwen het eerst voor hun partner kopen, tot mannen
gewoon raken aan het idee." Het merk is momenteel bezig met het
ontwikkelen van corrigerende broeken voor mannen, van andere merken is
dit wel al verkrijgbaar. (br.hln)
Jessica Simpson,
de zangeres/actrice die een tijdje geleden heisa opwekte met haar
toenemend gewicht, heeft een nieuwe wending in haar carrière gevonden.
Ze heeft besloten om designkleding te ontwerpen voor dames met een
maatje meer.
Ervaringsdeskundige Aan
het Amerikaanse 'In Style' magazine onthulde ze haar ideeën: "Ik wil
kleding ontwerpen die elk figuur flatteren", vertelt ze. "Als geen
ander weet ik hoe bepaalde kleding je een verkeerde look geven. Ik ben
al zo vaak bekeken en beoordeeld, waardoor ik nu wel weet wat werkt als
je wat voller bent. Ik garandeer dat mijn kleding en accessoires elke
vrouw laten schitteren".
Gelukkig Simpson,
28, heeft nog altijd niet gereageerd op de kritieken over haar figuur.
De blonde ster ging van maatje 34 naar 42 en kreeg hier tonnen kritiek
over nadat ze op het podium verscheen met een flinke boezem en een
strakke jeans. Wel smoorde ze, volgens ons, alle kritieken door te
stellen dat ze zich supergoed en gelukkig voelt. (br.hln)
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Nu kunnen je borsten ook schitteren op het strand. Geen lelijke uitgezakte of beugelschreeuwende bikini's meer. Wonderbra, de specialist in sexy lingerie, lanceert nu namelijk een volledig nieuwe strandcollectie, inclusief een push-up bikini.
De collectie bestaat uit heldere, zomerse kleuren gecombineerd met het klassieke zwart en wit. Voor de minder lichaamszekere vrouw ontwierp het lingeriemerk ook een boel bijpassende pareo's en badhanddoeken om die imperfecte lichaamsdelen te kunnen bedekken.
Vanessa Masliah, communicatieverantwoordelijke van Wonderbra, omschrijft de strandcollectie als vrouwelijk en glamoureus. Voor een bikini betaal je gemiddeld 35 euro, een broekje kost 28 euro. De hele collectie is ook online bestelbaar. (br.She)
Sienna Miller maakt debuut tijdens Londense Modeweek
Sienna Miller maakt debuut tijdens Londense Modeweek
Sienna Miller maakte samen met haar zus Savannah haar debuut tijdens de Londense fashion week. Hun collectie Twenty8Twelve zorgde voor de nodige furore, en werd, ondanks Savannah haar designerdiploma, volledig toegeschreven aan de immer stijlvolle Sienna.
Luxueus jeansmerk viert verjaardag met volledig nieuwe lijn
Een jeans is maar een jeans. Was het Einstein die het zei, Vanden Boeynants of Pompidou? In ieder geval, de heren hadden er geen verstand van. Dat beweert althans Mavi, de producent van jeans die naar eigen zeggen een pasklare vorm bezitten en zo bipsklaar en beenvriendelijk zijn. Speciaal voor zijn 18de verjaardag lanceert de producent een volledig nieuwe jeanslijn.
Mavi gebruikt de T-400 denim kwaliteit, een vezel die zeer elastisch is en ervoor zorgt dat de jeans zijn vorm niet verliest. De stof voelt zeer zacht aan, waardoor je niet voelt dat je een spijkerbroek draagt.
Het jeansmerk ligt in Amerika en Engeland Mavi al bijna tien jaar in de rekken en behoort er tot de favoriete denimmerken. Time Magazine noemde Mavi in 2006 zelfs één van de 16 beste jeansmerken ter wereld. Geen wonder dan ook dat onder meer Kate Winslet, Juliette Lewis, Julia Stiles, Geri Halliwell, de Sugababes, Billy Zane, Hillary Duff en Jason Biggs af en toe in een denim van Mavi te betrappen zijn.
Om zijn achtiende verjaardag te vieren presenteerde het merk een volledig nieuwe lentecollectie, geïnspireerd door de zalige zomerse sferen van Brazilië. De collectie bevat alle mogelijke modellen, gaande van een trendy boyfriendcut, tot de jeans met brede pijpen of een hoge taille.
Mavy is verkrijgbaar in enkele exclusieve Belgische jeanswinkels. (br.she)
Lang haar is trendy deze lente, als
je je lokken liet groeien, dan krijg je nu de kans om ze te showen. We
tonen jullie de leukste trends en hoe je ze zelf kan creëren.
Veel volume Lange
lokken mogen wat volume hebben. Aan de wortels mag het plat blijven, je
creëert pas volume in het midden met grote krullen of golven. Deze look
creëer je het best met krulrollen.
Hippie Golvende
haarlokken geven je chique hippielook. Je kunt het zo dragen om uit te
gaan, maar evengoed om een dagje te gaanshoppen. Heb je dun haar, is
het makkelijker om deze look te creëren met wat stylingproducten. Bij
dik haar zul je met je föhn te werk moeten gaan. Je maakt de look af
met een hippie hoofdbandje.
Klassiek Hollywood kapsel Deze
look is ideaal als je voor glamour en luxe wil gaan. Als je sluik haar
hebt, moet je wat meer moeite doen om er de juiste krullen in te
krijgen. Ga te werk met een krultang, vervolgens borstel je de krullen
er wat uit voor een natuurlijk resultaat. Heb je al krulhaar, is het
enkel een kwestie van de juiste stylingproducten te gebruiken die je
natuurlijk krullen benadrukken. (br.nina)
Louise Maselis is gisteren teruggekeerd uit New York. De vijftienjarige scholiere uit Winksele won vorig jaar in China de gerenommeerde Elite Look-modellenwedstrijd en haar carrière zit sindsdien stevig in de lift. Maselis werd uitverkoren om donderdag in New York op de catwalk mee de nieuwste herfst- en wintercollectie van topontwerper Calvin Klein te showen en sprong halsoverkop het vliegtuig in. 'Ik had twee shows en de tweede ging al een stuk vlotter dan de eerste', aldus Louise Maselis, die een niet onaardig bedrag opstreek voor haar eerste internationale modedefilé. 'Het was een superervaring, ik heb me echt geamuseerd. Ik was vooral onder de indruk van het enorme aantal fotografen die aan het einde van de catwalk stonden te flitsen.' Hoewel ze aan de rand van de grote doorbraak als model staat, zit Louise morgen toch gewoon weer op de schoolbanken. Haar ouders staan erop dat ze eerst haar diploma behaalt voor ze zich volop op haar modellencarrière stort. (br.Het Nieuwsblad)
Karl Lagerfeld
ontwierp voor de lente van 2009 een boeiende lijn accessoires. Hoewel
je er nog steeds de typische look van Chanel er in herkent, is de
collectie duidelijk vernieuwend.
De
handtassen die Karl Lagerfeld voor Chanel tekende ogen heel modern, hij
durfde experimenteren met nieuwe patronen, materialen en pailletten.
Qua kleur ging hij minder gedurfd te werk: de meeste creaties zijn in
wit en zwart. Voor de liefhebbers maakte hij toch enkele exemplaren met
het klassieke ruitmotief. (br.nina)
Gezichtsoefeningen beter dan plastische chirurgie?
Gezichtsoefeningen beter dan plastische chirurgie?
Eva Fraser
Gezichtsoefeningen
maken je spieren steviger waardoor je rimpels verminderen, dat belooft
althans de Britse Eva Fraser. Zij vond een work-out voor je gezicht uit
die het verjongend effect van plastische chirurgie moet overtreffen.
Sterkere spieren Eva
Fraser is 80 maar ze ziet er minstens 20 jaar jonger uit. "Je gezicht
heeft 60 verschillende spieren. We gebruiken dagelijks maar enkele van
deze spieren. Naarmate we verouderen smelten deze als het ware weg.
Mijn oefeningen baseren zich op normale spieroefeningen voor het
lichaam. Door middel van je vingers bied je weerstand om zo je spieren
te trainen." Eva Fraser geeft wereldwijd lessen over haar oefeningen,
maar ze schreef ook boeken en maakte dvd's met instructies.
Geen chirurgie In
het begin moet je dagelijks de oefeningen doen en kruipt er dus veel
tijd in. Maar na 4 maanden heb je resultaat en kun je je beperken tot 3
sessies per week van 5 tot 10 minuten. Eva is zelf nog steeds trouw aan
haar eigen régime. Ze is het ondertussen gewoon te stuiten op sceptici.
Daarom heeft ze steeds een brief van een plastisch chirurg bij die
bewijst dat ze geen chirurgische ingreep aan haar gezicht onderging.
Hiermee wil ze aantonen dat haar oefeningen écht werken.
Enkele tips van Eva Fraser voor een jongere look: - Was elke ochtend je gezicht, spoel 20 keer met warm water en droog je gezicht goed af.
- Breng slechts een klein beetje gezichtscrème aan.
- Make-up beschermt je huid goed tegen invloeden van buitenaf.
- Vermijd het gebruik van nachtcrème. "Dit maakt je huid te zacht en zo veroorzaakt het volgens mij rimpels."
- Als je make-up draagt, verwijder dit dan 's avond goed met een reiniger.
- Verwijder vervolgens de reiniger met een gezichtszeep en spoel goed af.
- Droog je huid goed met een zachte handdoek tot je huid tintelt.
-
Maak je eigen schoonheidsproducten. Een beetje kristalsuiker gemengd
met een gezichtscrème is een uitstekende scrub. Deze mag je niet te
vaak aanbrengen, doe het slechts om de twee tot vier weken. Wrijf je
één keer per week onder de douche in met zout. Meer informatie vind je op www.evafraser.com. (br.hln)
De voorbij week 'kuste' menig model de catwalk doordat ze vaker ongemakkelijke schoenen aan moeten. Het lijkt er sterk op dat de schoonheden daar genoeg van krijgen. Tijdens de show van Brian Reyes op de New York Fashion Week dumpten ze hun schoeisel en liepen op blote voeten verder.
Ongemakkelijk Bij het begin droegen de modellen nog wel schoenen. Brian Reyes tekende zelf het ontwerp in samenwerking met schoenenfenomeen Manolo Blahnik. Comfortabel bleken ze alvast niet, tijdens de show werden ze spontaan uitgesmeten, waardoor ongevallen alvast geen kans maakten.
Een vrouw wandelt gemiddeld 51 jaar
op stiletto's, dat blijkt uit een recent Brits onderzoek. Ze begint
ermee op haar 12de en bergt haar hoge hakken pas op wanneer ze 63 is.
Evolutie hakken De
gemiddelde vrouw begint met haar eerste paar hoge hakken op 12 jaar.
Wanneer comfort begint te primeren, dit gebeurt meestal op haar 63ste,
dan pas bergt ze haar stiletto's voorgoed op. De meeste vrouwen starten
met een laag hakje van 2,5 centimeter. Als ze 23 is, stijgt de hoogte
van haar stiletto's tot 10 centimeter. Deze daalt wanneer een vrouw
tussen de luiers zit, omdat ze dan achter haar jonge kinderen moet
hollen, om daarna terug te stijgen. Eens ze bijna de kaap van 50
bereikt, zakt de hoogte van haar hakken voorgoed tot 5 centimeter.
Grote impact De
liefde tussen vrouwen en stiletto's komt tot een einde door ouderdom en
broosheid van de botten. Onderzoeker Ed Watson: "De beslissing om je
hoge hakken voor goed op te bergen, kan een zelfde psychologische
impact hebben op vrouwen als het pensioen op mannen heeft. Het is een
moment waarop ze moet toegeven dat ze ouder wordt. Vrouwen willen dit
zo lang mogelijk uitstellen, dat is vanzelfsprekend. Maar bij iedereen
komt een tijd waarop je moet toegeven dat je niet meer zo stevig op je
benen staat als vroeger." (br. hln)
De Heart Truth Red Dress Catwalk
stuurt celebs op de catwalk ten voordele van hartziekten bij vrouwen.
Verschillende vrouwelijke celebs als Hillary Duff en Tori Spelling
schitterden in prachtige rode jurken. Tim Gunn, die ken je van de
Amerikaanse versie van De Desigers, praatte de show aan elkaar.
Een jurk die
volledig uit ritsen bestaat zodat je hem kan aanpassen naar je eigen
smaak, moet volgens ontwerper Sebastian Errazuriz fashionista's een
oplossing voor de crisis bieden. Of de modewereld enthousiast zal
reageren op dit ontwerp, is nu natuurlijk de vraag.
120 ritsen De
jurk kreeg heel toepasselijk de naam 'The Zipper' (Engels voor rits).
Hij bestaat uit 120 zwart met zilveren ritsen. Je kan elke exemplaar
afzonderlijk toevoegen of weglaten, waardoor je het ontwerp volgens
designer Sebastian Errazuriz steeds kan aanpassen aan de snel
veranderende modetrends. Je kan er onder meer een jurk, riem of t-shirt
van maken. Wil je je décolleté wat dieper hebben, dan pas je de neklijn
aan. Of je kan 'The Zipper' opdelen in een minirok en kort topje.
Wanneer je wat doorkijk creëert en er dan kleurrijke kledij onder
draagt, heb je een compleet ander stuk.
Trend? De
ontwerper hoopt dat hij een trend start met 'The Zipper'. "De jurk
doorstaat de constante veranderingen in de mode en blijft zo elk
seizoen fashionable. Dit concept speelt goed in op de economische
crisis omdat je slechts één jurk koopt, maar je er duizenden
mogelijkheden mee in huis haalt." Momenteel bestaat nog maar één
exemplaar van, die is handgemaakt en er kroop twee maanden werk in.
Maar de designer wil het ontwerp in massaproductie brengen, zodat de
jurk voor een redelijke prijs verkocht kan worden.
Maar of fashionista's gaan warmlopen voor een hoop ritsen, is nu wel nog de vraag. (br.nina)
New York Fashion Week lijkt crisis goed te hebben verwerkt
De New York Fashion Week is weer volop bezig. De modeweek was al maanden in het nieuws vanwege de economische crisis, en de vele vooraanstaande modeontwerpers die stuk voor stuk hun plaatsje op de catwalk afzegde.
De eerste dag van de New Yorkse Fashion Week werd op gepaste wijze afgesloten met de benefietshow 'The Hearth Truth's Red Dress Show'. Ondanks de afwezigheid van Vera Wang en co fleurde de catwalk deze dagen toch op door ophefmakende collecties van Jason Wu (de overbekende ontwerper sinds de inauguratiejurk van Michelle Obama), Costello Tagliapietra, Charlotte Ronson, William Rast, Caroline Herrera, Matthew Williamson en Derek Lam. (br.she)
Het vooraanstaande modehuis Burberry lanceert binnenkort een eigen make-uplijn, geheel in de sfeer van het modehuis. Als producent van hun nieuwe product koos de fashionkoning voor het bekende Interparfum, dat ook al de productie van de Burberryparfums voor zijn rekening neemt.
Burberry staat bij het grote publiek voornamelijk bekend voor zijn prachtige ruitjesmotief, dat steeds terugkeert. Of het motief ook wordt doorgetrokken in de make-up is voorlopig nog onbekend.
Interparfum, dat ook al verantwoordelijk is voor de Burberry parfums 'The beat' en 'Burberry Brit', neemt de verantwoordelijkheid voor de productie op zich. De producent is al ruim 3 jaar bezig met de ontwikkeling van deze make-uplijn. De collectie zal vanaf oktober verkrijgbaar zijn. (br.she)