Verschillende Belgische ontwerpers stellen hun creaties voor komende winter voor op de catwalk in Parijs.
Nina Ricci
De
show van Belgische ontwerper Olivier Theyskens voor Nina Ricci vond in
een oud fabriekspand plaats. De kleurrijke ontwerpen staken goed af
tegen het grijze décor. Theyskens verbaasde het publiek met zijn
fantasierijke collectie. De ontwerper werkte vooral met het silhouette
van de zandloper, hij gebruikte wol, cashmier, Lurex en brokaat. Ook de
schoenen vielen ontzettend om: gigantische plateauschoenen van minstens
25 centimeter, zonder hielen.
Nina Ricci
"Ik
heb me bij deze collectie geconcentreerd voornamelijk op de vormen. Ik
wilde dat de modellen heel groot leken. Daarom ging er speciale
aandacht naar de schoenen: ik werkte met pailletten, kleurrijk leder en
opvallende hakken." De modellen die op de catwalk leken iets weg te
hebben van aliens, dankzij vreemde hoedjes en hoofddeksels. De jurken
hadden vloeiende lijnen, de jasjes daarentegen scherpe, strakke lijnen
en brede schouders.
A.F. Vandevorst
Vandevorst De
collectie van A.F. Vandevorst staat in schril contrast met die van
Theyskens. We zagen weinig kleur op de catwalk en vloeiende lijnen. Ook
leek de ontwerper inspiratie te hebben opgedaan in de paardenwereld. De
pofbroeken hadden iets weg van de exemplaren die ruiters dragen. En
door het speciale ontwerp van de schoenen leken de modellen
paardenpoten te hebben. Ook bevestigt de ontwerper dat bont weer
helemaal terug is. (br.nina)
Fotografen hadden gisteren bij het Parijse modedefilé van Stella McCartney bijna meer oog voor wie er op de eerste rij zat, dan voor wat er op het podium gebeurde. Zo had papa Paul McCartney zijn nieuwe vriendin Nancy Shevell meegebracht (foto boven) , en tekenden ook popsterren Kanye West en Pink en filmactrice Salma Hayek present. Een trotse vader McCartney stond als eerste recht om te applaudisseren.
Dochterlief presenteerde een nieuwe herfstcollectie, maar die zag er bij momenten zeer luchtig uit . Het Vlaamse topmodel Hanne Gaby Odiele liep inmiddels ook weer in de kijker. Zij defileerde voor de grote Christian Lacroix
Anti-roos shampoo werkt door, ook als er gestopt wordt met het gebruik ervan. Een onderzoek van Procter&Gamble bewijst dat. Het ingrediënt pyrithione zinc, dat in elke antiroos shampoo zit, verliest zijn werking niet.
Dermatologen Uit
een rondvraag bij dermatologen in verschillende landen, blijkt dat
tweederde van hen veronderstelde dat de werking na drie maanden minder
werd. Dit omdat het lichaa gewend raakt aan de werkende stof.
Test De
onderzoekers testten hierop twee prodcuten met pyrithione zinc
ingrediënt, tegen twee placeboproducten gedurende 24 weken. Na deze
test bleek de werking van de eerste twee producten effectief, ook als
er een langere periode mee werd gestopt.
Ontwerpers
zijn in deze tijd voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber.
Op de foto een creatie van Dries van Noten. Foto EPA
De kredietcrisis laat zich ook in de mode gelden: ontwerpers
zijn voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber, de kleren
ingetogen chic.
Mode
is een kwestie van zakendoen, ook in tijden van recessie. Aan de
buitenkant zie je het niet af, want rond de catwalks in de Parijse
modeweek domineren nog steeds hoge hakken, opzichtige brillen en
breedgeschouderde jasjes, maar iederéén praat over de kredietcrisis.
Nu
al - we zijn pas halverwege - wordt de week een 'best of' genoemd. Veel
ontwerpers kiezen ervoor voort te borduren op een bestaande stijl in
plaats van te verrassen met iets compleet nieuws. Geef ze eens
ongelijk. Het is eerder een tijd om te oogsten dan te experimenteren.
Zo
was de show van Ann Demeulemeester precies wat van de Belgische
ontwerpster verwacht wordt. Veel zwart, veel laagjes, veel wikkels en
knopen. Gebaseerd op een vrouwbeeld dat het midden houdt tussen
rockchick en clochard. Het is te makkelijk om dat saai te noemen.
Demeulemeester
is wél een ontwerpster met een eigen stijl die nogal en vogue is: zwart
en niet heel seizoensgebonden. Een kledingstuk van Demeulemeester kan
makkelijk een paar jaar mee. Lekker als een jasje een paar duizend euro
kost.
Nog zo'n ontwerper die er trots op is dat zijn kleding
jaren meegaat: Dries Van Noten. Na de veelgeprezen show van een half
jaar geleden, gold Van Noten als een van de 'hottest tickets in town'.(br.parool.nl)
Deze lente is
jeans onmisbaar in je garderobe. Gelukkig kan je denim op talloze
verschillende manieren dragen, zodat hij bij elke soort vrouw past. We
je enkele zodat je trendy met jeans bent.
Details Deze
lente zal jeans niet weg te denken zijn. Je kan het heel chique dragen
of je look net heel vrouwelijk maken met vrolijke jurkjes of een
zwierig rokje. Maar je kan je outfit er ook wat stoerder maken door
voor rock te gaan. Het zit hem deze lente vooral ook in de details: een
armband van denim of sleehakken uit jeansstof. Laat je creativieit de
vrije loop.
Broeken Voor je broeken maakt
het model niet uit, de kleur is des te belangrijker. Deze lente moet je
voor een gebleekte jeans gaan, in je broek mogen wat scheuren en gaten
zitten, zoals we op de catwalk zagen bij Balmain. Dat maakt het geheel
net iets stoerder. Je kan een dure broek in de winkel kopen, maar
waarom ga je niet zelf aan de slag met een vintage exemplaar dat je
zelf aanpast? Wil je er echt helemaal voor gaan, maar dit is wel voor
durvers, dan ga je voor de jumpsuit van jeans.
Jasje Als
je slechts voor één denim item wil gaan, kies dan het jeansjasje. Het
maakt je fleurige zomerjurkje een tikkeltje stoerder en het combineert
geweldig met een classy broek. Kies voor een kort, vintage exemplaar
dat zo uit de eighties of nineties lijkt te komen. (br.nina)
Het zat er al een
tijdje aan te komen: de terugkeer van de snor. Op de rode loper
pronkten idolen als Brad Pitt, Mickey Rourke, Sean Penn en Josh Brolin
met een even smal exemplaar als hun voorbeeld Clark Gable. Is de snor
hiermee weer cool?
Catwalk Mode-ontwerpers
voorspelden al langer de terugkeer van de snor en de bakkebaarden. Het
was de Belgische ontwerper Dirk Bikkembergs die zijn modellen een
tijdje geleden liet paraderen met een heuse snor. Backstage werd er
geplakt en geknipt opdat alle mannen van dergelijk accessoire werden
voorzien.
Meer macho Naar verluidt zou
Bikkembergs de snor hebben gekozen omdat dit het enige is dat een vrouw
niet kan hebben. De man zou te vrouwelijk ogen en daarbij werd het tijd
om de macho weer in het leven te roepen.
Smal Of
vrouwen verzot zijn op dergelijke trend, blijft nog maar de vraag.
Mannen die het extra haarstukje een gemakkelijke oplossing vinden, zijn
eraan voor de moeite: een snor vraagt onderhoud en zorg. Volgens de
nieuwste mode mag deze niet te dik ogen, is ze perfect geknipt, zit ze
net voorbij de mondhoeken en hoort ze gestyled. (br.hln)
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
De Belgische modeketen Olivier Strelli heeft 22 winkels overgenomen in Frankrijk. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.
4 nieuwe shops in Parijs In
Parijs komen er binnenkort vier nieuwe winkels bij. Olivier Strelli
krijgt daarnaast ook een aanwezigheid in tal van grote steden bij onze
zuiderburen, zoals Bordeaux, Rijsel, Nice of Toulouse. De openingen
zijn voorzien voor eind deze zomer.
"De overnames kaderen in de
commerciële strategie die twee jaar geleden werd uitgetekend", zegt het
bedrijf in een persbericht. De klemtoon van Olivier Strelli zal in 2009
hoofdzakelijk op Frankrijk liggen. (br.hln)
Modeontwerper
Walter Van Beirendonck heeft een funky fluo fietstas ontworpen. Alleen
wie deelneemt aan de fietspromotiecampagne 'Met Belgerinkel naar de
Winkel' kan dit unieke stuk bemachtigen.
Felle groene kleur Van
Beirendonck borduurt met de fietstas voort op de collectie 'Glow' die
hij eerder dit jaar op de catwalk presenteerde. "Met de fiets kun je
iets vertellen over jezelf, net zoals je dat doet met de kleren die je
draagt." De fietstas draagt de slogan 'Smile+Bike' en heeft een felle
groene kleur. "Ik fiets zelf graag," vertelt Van Beirendonck, "ik rij
met zo'n typische oude Hollandse fiets. Ik word gewoon vrolijk als ik
het doe." Eerder al ontwierp Van Beirendonck fluo hesjes voor
Levenslijn en tekende hij de T-shirts van de drie presentatoren van
Music For Life.
Dubbele winst De fietstas
levert dubbele winst voor het milieu: je fietst en je kunt de
boodschappen bovendien zonder wegwerptas naar huis meenemen. De tas
haak je vlot aan de bagagedrager en dankzij de schouderriem neem je hem
zo mee de winkel in.
Met Belgerinkel naar de Winkel 'Met
Belgerinkel naar de Winkel' staat in 2009 in het teken van de mode. De
campagne gaat van start tijdens de Naked-modeshow op 16 mei in de
Kammenstraat te Antwerpen. Naked volgt Laundry Day op in de
Kammenstraat. Jonge amateurmodellen presenteren dan de ontwerpen van
Walter Van Beirendonck op de catwalk. De geshowde stukken en enkele
fietstassen kun je nog dezelfde dag kopen in een Naked-shop. De
volledige opbrengst gaat naar de daklozenorganisatie Kamiano.
Wie
van zaterdag 16 mei tot 20 juni met de fiets gaat shoppen bij de
deelnemende lokale handelaars in heel Vlaanderen, kan zegels sparen om
de fietstas te bemachtigen. (br.hln)
Hoe reageren modeontwerpers op de crisis, dat was de grote vraag die iedereen bezig hield bij aanvang van het nieuwe showseizoen. Inmiddels is na het zien van de shows in Milaan duidelijk dat komende winter (2009/2010) in het teken staat van drie overheersende trends: de jaren 80, de luxe-kalmte en de sexy punk look.
De eighties flashback werd in New York ingezet door Marc Jacobs, en krijgt in Milaan aanhang door onder andere Armani en Alexander Dell Acqua. Jasjes met brede schouders en jurken met riante pofmouwen zijn komend seizoen hoogst waarschijnlijk niet aan te slepen!
Ook leatherlooks waren razendpopulair op de catwalk in Milaan. Want, zo vertelde Roberto Cavalli aan IHT: je moet in de aanval om te kunnen winnen. En dus wapent Cavalli zich tegen de crisis met sterke, sexy vrouwen gehuld in leren lieslaarzen, net als Gucci, onder het mom van sex sells.
Gelukkig was er ook rust op de catwalk. Een luxe-kalmte die zich uitte in rijke it-jurken en jassen gemaakt van kostbare materialen en zichtbaar vakmanschap. Zowel Fendi, Versace, Salvatore Ferragamo en Bottega Veneta voegden zich in deze trend.
Ook Prada en Jil Sander reageerden op de turbulente tijden door het rustig aan te doen en met minimale middelen een maximaal effect te creëren. Miuccia Prada vertok er voor naar het platteland en Jil Sander bouwde aan een nieuwe toekomst met een zeer architectonische collectie. Beiden showden jassen en jurken in stevige materialen vol van eenvoud.
Aanwezig in alle bovenstaand genoemde collecties: de it-coat die bescherming biedt tegen zwaar weer. Kopen dus: die aaibare, lange (wollen) jas tot over of op de knie, het liefst in zwart of cameltint.
En dan kleur, of het gebrek er aan. Grijs en zwart blijven. Zwart/wit combinaties waren poplulair bij Gucci, Dolce & Gabbana en Moschino en aardetinten en nudes bij Prada en Jil Sander. Al met al presenteerde Milaan een vrij sober kleurbeeld, met enkele hyper felle uitspattingen als fuschia, Ferrari rood, helblauw en geel bij Pollini, Versace en Blumarine.
Milaan fashionweek trends winter 2009/2010 in beeld:
Rijk gemixt @ Fendi en Marni
De aaibare, luxe camelcoat @ Max Mara en Jil Sander
Glamourjurken bij Versace en Bottega Venetta
Biker chique en leather looks bij Versace en Roberto Cavalli
Het model Auguste Abeliunaite ging
al huilend de catwalk op tijdens de show van het modemerk Jil Sander.
Waarom het model enkele tranen liet is nog niet duidelijk.
Tranen Jil
Sander stuurde het Litouwse model twee keer de catwalk op om zijn
nieuwste wintercollectie in Milaan te showen. Beide keren merkte het
publiek tranen op die langs het gezicht van het model liepen. Dit
modeseizoen vielen en struikelden al talloze modellen door de torenhoge
hakken van de creaties. Achter de scènes van de verschillende Fashion
Weeks zijn klagende modellen ook geen uitzondering. Maar het is een
primeur dat een model huilt tijdens de show, meldt nu.nl.
Raadsel Volgens
een woordvoerder van het modemerk huilde Auguste helemaal niet. Toen
hij een foto als bewijs kreeg, zei hij dat hij van niets wist en er ook
niets over gehoord had. De reden van de huilbui is nog steeds een
raadsel. (br.hln)
Scholl, de
orthopedische sandaal, bestaat vijftig jaar. Maar dat valt niet te
merken. Het oubollige imago van toen maakt plaats voor een modieuze
look die hipper is dan ooit.
Italiaan Wie
in wil zijn, loopt al enkele jaren rond met een stel Birckenstocks of
Scholl. Niet alleen zijn ze gezond en trainen ze de benen, ze ogen
steeds moderner en gestroomlijnder. Scholl ging een samenwerking aan
met de Italiaanse ontwerper Diego Dolcini en dat was te merken. De hak
werd hoger en de vorm mooier.
Sex and the City Wie
al vijftig jaar op de modemarkt meespeelt, mag zichzelf een
'klassieker' noemen. Vooral toen actrice Sarah Jessica Parker in 2005
met een exemplaar liep te pronken in de succesvolle tv reeks Sex and
the City, steeg de vraag gevoelig.
Succes Het
oubollige imago verdween en de omzetcijfers gingen omhoog. Het aantal
verkooppunten verdubbelde in enkele jaren tijd. Dit jaar alleen al
worden tachtig nieuwe verkooppunten geopend. (br.hln)
Ralph Lauren heeft een nieuw luxeparfum op de markt gebracht: Love, Ralph Lauren. Love is het meest kostbare en exclusieve parfum dat Mr. Lauren ooit creëerde. Het accent van het parfum ligt op hét symbool van de liefde: de roos.
Het gaat over een bloemengeur, meerbepaald over de zeldzame en zeer dure Bulgaarse Roos. De bloemen worden al sinds de 16e eeuw gekweekt in de Vallei der Rozen in Bulgarije en bloeien slechts een keer per jaar tegen het einde van de maand mei. Om ervoor te zorgen dat de olie van de hoogste kwaliteit is, worden enkel de mooiste knoppen geplukt. Love wordt delicaat geaccentueerd door de Chinese Magnolia, vervolmaakt door gouden Amber en sandelhout, en verrijkt met boter van de Iriswortel. Hartje
Als vorm voor de flacon koos Mr. Lauren voor een hart, het universele symbool van de liefde. Ze wordt met de hand gemaakt, beschilderd en heeft een perfecte amethist op de dop. De luxe-editie bestaat een dop in 24-karaats goud. De luxe-editie Love 15ml Amethyst kost 3059 euro. "De ultieme expressie van het leven"
Ralph Lauren droomde al lang van een kwaliteitsvol luxeparfum. "Dit parfum ligt me na aan het hart. Love is de ultieme expressie van het leven. Niets kan ermee vergeleken worden. De geur werd gecreëerd met de grootste aandacht voor details en kwaliteit. Het is een juweeltje," besluit Ralph Lauren. (br.she)
Luchtige cocktail- en avondjurken, met hier en daar een trenchcoat: dat was de wintercollectie van Versace tijdens de modeweek in Milaan. Sobere kleuren voerden de boventoon: zwart, grijs en verschillende tinten blauw.
Chirurgie, injecties, correcties,
transplantaties en make-overs zijn geen taboe meer. Wie vragen heeft
over alle knip, snij- en plakwerk binnen de cosmetische industrie, rept
zich op 7 en 8 maart maar beter naar de My New Look Beurs. Daar wordt
een pak informatie geboden over de nieuwste trends en realisaties voor
wie er mooier en stralender wil bijlopen.
Borstvergrotingen Vrouwen
aarzelen minder lang om aan hun lichaam te laten sleutelen. Het is een
feit dat de borstvergroting heel populair blijft en de trend gaat naar
steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op
de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over
genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een
odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te
creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een
stralend nieuwe glimlach.
Laser Wie het over
lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische
behandeling. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten
weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig
of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden
toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn. Het
zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New
Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de
werking duidelijk aan te tonen.
Mannen Steeds
meer mannen zetten de stap. Nog niet zo lang geleden was de verhouding
mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90.
Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de
dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de
injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de
pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét
grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied
evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief
geboden door de transplantatie van haarstamcellen.
Succes In
het steeds groter wordende aanbod is het nog moeilijk om door het bos
de bomen te zien. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te
overbruggen en om een bredere kijk te geven, dat My New Look in 2008
het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat succes kent want
verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek
naar concrete antwoorden op hun vragen.
Info Zaterdag 7 en zondag 8 maart van 10u tot 18u, Kortrijk Xpo (br.nina)
Cavalli zet net als Prada een sterke vrouw neer op de catwalk in Milaan. De ontwerper gebruikt voor de komende wintercollectie veel leer en dijenhoge stiletto's, dit in combinatie met ultrakorte rokjes maakte het tot een sexy geheel. Ook de lange jurken van Cavalli waren door hun transparante stof superuitdagend.
Je kunt de collectie in enkele woorden samenvatten: stoer, punk, agressief en sexy. De tunieken van Cavalli hadden veel weg van maliënkolders, deze bedekten nauwelijks de kont van de modellen. De ontwerper deinst ook niet voor PeTA terug, hij maakte veel gebruik van bont.
De accessoires kregen eveneens veel aandacht, de ontwerper ging voor minimalistische handtassen met spijkers die niet veel groter dan een portefeuille waren. (br.nina)
Nadat Just Cavalli zijn optreden op de Milanese Fashion Week afzegde wegens financiële problemen was het aan Emporio Armani om de dag in grootse glamour af te sluiten. En dat deed de fontman van de mode met plezier. Kortgerokte en gebroekte modellen kondigen alvast een erg warme, sexy herfst en winter aan.
"Speels en gevat met gevoel voor avontuur", zo omschrijft Armani zijn creaties in zijn perstekst. Armani ging erg consequent om met de lengte van zijn stukken: bijzonder korte rokjes, jurkjes en broekjes passeerden de revue. Om de speelsheid toch de nodige elegantie te geven, overgoot Armani al zijn creaties met een donker kleurpalet. Van groen over blauw tot grijs en zwart. De korte avondjasjes waren dan weer uitgevoerd in een luxueus tweed en fluweel. Kristallen broches en prachtige kettingen moesten voor de ultieme Armani touch zorgen. (br.she)
Het
modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in
Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre
mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede,
halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van
House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut
als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet
onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in
Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk
afgelopen september.
Of
zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een
hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny
krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als
mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood
en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is
van de ontwerpen.
Johnny
Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote
onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's.
(br.nina)
Het publiek reageerde eerst verbaasd, maar al snel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Niet dat het nog nooit eerder
vertoond was, maar toch keken de toeschouwers tijdens de prestigieuze
modeweek in Londen raar op toen een model compleet naakt over de
catwalk paradeerde. Bekomen van de eerste verbazing reageerde het
publiek heel enthousiast op de poedelnaakte verschijning.
Het
model had wel heel weinig om het lijf: een indrukwekende hoed met
pluim, wat minuscule glittersterretjes op strategische plaatsen en een
in het oog springend hartje op haar onderbuik waren haar enige
'kledingstukken'. Het model liep op de catwalk tijdens de modeshow van
'The House of Blue Eyes Spring Summer 2009 collection'. (br.hln)
Tijdens een modeshow in Parijs is een piepjong modelletje haar rok kwijtgespeeld op de catwalk.
Ontwerper
Jean-Paul Gaultier presenteerde er vandaag zijn nieuwe collectie voor
kinderen van drie tot vijftien. Daarom liepen er veel kinderen tussen
de volwassen modellen. (br.hln)
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend ondergoed voor mannen verstopt bierbuik
Corrigerend
ondergoed zorgt ervoor dat onzekere mannen hun bierbuikje kunnen
verstoppen, zo kunnen ze dragen wat ze willen. Afslankende onderbroeken
zijn al langer het geheime wapen van vrouwen, maar nu lijken deze ook
de mannenmarkt te veroveren. Vraag is nu natuurlijk of mannen dit gaan
willen dragen.
Mannen hebben meer overgewicht Het
ondergoed van het merk Equmen zal vanaf volgende maand te koop zijn in
het Britse grootwarenhuis Selfridges, het kreeg de naam 'Core Precision
Undershirt'. In Amerika en Australië wordt het ondergooed al langer
verkocht, nu wil het merk Groot-Brittannië veroveren. Het wordt er
gelanceerd omdat de cijfers bewijzen dat Britse mannen meer kans hebben
op overgewicht dan vrouwen.
Mannenmode Het
ondergoed, eigenlijk niets meer dan een strak t-shirt, moet het
bierbuikje van mannen verhullen. Daarom wordt het nu al spottend het
mannenkorset genoemd. Het zou ook helpen een slechte houding te
corrigeren. Eén exemplaar kost ongeveer 54 euro per stuk en is gemaakt
van polyester, spandex en nylon. Directeur van het warenhuis Selfridge:
"Ook de mannenmode wordt voor steeds slankere mensen gemaakt, terwijl
de meeste mannen steeds dikker worden. Corrigerend ondergoed is ideaal
voor hen omdat ze kunnen blijven genieten van hun geliefde bier, zonder
dat je dit aan hun figuur ziet."
Strak t-shirt Een
woordvoerdster van Selfridges hoopt dat mannen klaar zijn voor
corrigerend ondergoed. "Het is eigenlijk gewoon een strak t-shirt. Het
is niet dat we mannen een bh gaan laten dragen. Corrigerend ondergoed
voor mannen is een primeur in Groot-Brittannië, het is dus een test.
Misschien zullen vrouwen het eerst voor hun partner kopen, tot mannen
gewoon raken aan het idee." Het merk is momenteel bezig met het
ontwikkelen van corrigerende broeken voor mannen, van andere merken is
dit wel al verkrijgbaar. (br.hln)