Wanneer het er economisch slecht aan toe gaat worden de winkelcollecties er alleen maar mooier op. Een weloverwogen marketingtruc om zoveel mogelijk klanten te behouden, en misschien zelfs enkelingen te kunnen aantrekken.
Winkelketens als Zara, Accessorize en H&M moeten het onderste uit de kast halen om hun klanten tevreden te houden. Speciaal daarom ontwikkelen ze aan een recordtempo nieuwe items en halen enkel de leukste, origineelste en mooiste stukken de winkelrekken. Je zou zelfs van een grote kuis binnen de bestaande collecties kunnen spreken.
"Tijdens moeilijke economische tijden moeten ondernemers extra hun best doen. Pas als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden win je nu klanten", vertelt Mary Portas een winkeldeskundige. (br.she)
Diane Von Furstenberg maakt na 40 jaar nieuwe zonnebrillencollectie
Diane Von Furstenberg, al jaar en dag een gevestigde waarde in de modewereld, heeft na 40 jaar de draad van haar brillencollectie terug opgepikt. Samen met Marchon Eyewear ontwikkelde ze een eigen budgetvriendelijke zonnebrillenlijn.
Von Furstenberg ontwikkelde voor de eerste keer in de jaren '70 al een brillencollectie. De modeontwerpster zelf verlaat al sinds haar 19de het huis niet meer zonder zonnebril en was dan ook het leidende voorbeeld voor de zonnebrilproducent Marchon Eyewear.
De twee creëerden samen een nieuwe collectie zonnebrillen en leesbrillen. De monturen schommelen tussen een uitgebouwd retrodesign en een moderne touch. De hebbedingen worden door Von Furstenberg beschreven als glamoureus en beschermend. (br.she)
Het Nederlandse topmodel Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.
Zij is te zien de de voorjaarscampagne van de Spaanse modeketen. Lara Stone is in alle Zara filialen levensgroot te bewonderen op de campagneposters. Ze showt onder andere zijden tops, harembroeken en ballonrokjes in nude- en felle kleuren.
Lara Stone is geboren in Mierlo, en begon op haar 16e met modellenwerk. Op dit moment is het 24-jarige model de favoriet van Carine Roitfeld en heeft ze gewerkt voor onder meer Givenchy, Louis Vuitton en Prada.
Ook heeft de Franse Vogue een ode aan Lara Stone gebracht door haar als enige model in het hele blad te gebruiken. (br.Styletoday)
De crisis maakt
handige Henrietta's tot creatieve wezens. Neem nu de Engelse Jasmine.
Van oude beha's maakt ze leuke handtassen. Sinsdien wordt ze overspoeld
met aanvragen van vrouwen die hun dure niemendalletjes willen meezeulen als sexy opbergzak.
Nieuw leven Jasmine
is een jonge naaister uit het Engelse Dingwall. Ze is gespecialiseerd
in het maken van korsetten en kwam op een nog beter idee toen haar
favoriete borstehouder te klein bleek. "Ik ben verzot op lingerie",
vertelt ze aan the Sun, "en was superverdrietig toen mijn mooiste
satijnen beha niet meer paste. Weggooien was geen optie en daarom heb
ik mijn lingerie nieuw leven ingeblazen. Nu kan ik er mijn bezittingen
in kwijt. Ik heb zelfs de gesp van de beha gehouden, die dient om de
tas af te sluiten".
Succes Dat de slimme
vondst van Jasmine zo'n succes zou worden, had ze niet verwacht. "Zodra
mijn vrienden mijn sexy tassen zagen, wilden ze er allemaal een.
Voordat ik het wist, had ik een heel assortiment te vervormen".
Grotere cups Hoe
groter het handje vol, hoe beter voor de tas. "Grotere beha's zijn
makkelijker om mee te werken", stelt ze, "en er kan meer in opgeborgen
worden". (br.nina)
Lang haar is weer helemaal hip. Dat blijkt uit een onderzoek bij 6000 vrouwen door Beautynieuws.
Lang golvend haar is bij één derde van de ondervraagde vrouwen het populairste. Lang steil haar bezet de tweede plaats. De vrouwenvoorkeuren zijn totaal in strijd met de huidige kapseltrends die vooral korte coupes promoten.
Vooral trendsetters als Madonna, Julia Roberts en Sarah Jessica Parker zouden de oorzaak zijn van de enorme populariteit van de lange lokken. (br.she)
Het spenderen van geld kun je
volgens onderzoekers vergelijken met een drug. Het stimuleert de delen
van de hersenen die instaan voor beloning en geassocieerd worden met
verschillende verslavingen.
Verschillende bedragen Verder
bleek uit het onderzoek dat mensen meer uitgeven als ze meer verdienen,
ook al zijn de prijzen navenant. Dit gedrag werd al jaren geleden
beschreven als de 'geld illusie'. Het onderzoek bestudeerde 18
vrijwilligers tijdens het shoppen. De vrijwilligers kregen twee
categorieën van geldsommen, de ene was 50 procent hoger dan de andere.
Daaruit bleek ten eerste dat hoe meer geld mensen krijgen, hoe duurder
de spullen zijn die ze kopen.
meer geld, hoe groter beloning Ondertussen
werd ook de hersenactiviteit van de proefpersonen bestuurd door middel
van een scan. Het zou logisch zijn als de hersenen bij beide situaties
op dezelfde manier reageren. Maar de wetenschappers ontdekten dat
wanneer mensen een hoger bedrag krijgen dat ze een grotere beloning
beleven bij het shoppen. Professor Falk: "Deze resultaten bewijzen dat
hoe meer je verdient en hoe meer je dus uitgeeft, hoe groter de
beloning is die je krijgt van het shoppen. Deze resultaten ondersteunen
de hypothese van de 'geld illusie'.(nr.nina)
Een klassieker die
het ook in 2009 goed blijft doen, is de 'Maxi Dress'. Lange jurken
geven je meteen een supervrouwelijke look. Ze doen opvallen en zijn te
dragen voor alle gelegenheden, zowel voor een zomerse barbecue als voor
een trouwfeestje.
Gelegenheden Maxi
jurken kunnen super casual ogen, maar evengoed gekleed. De jurk wordt
meer casual met een denim jasje en sandalen eronder, formeler met een
bolero jasje en hoge hakken.
Prints De
modellen en prints zijn er in alle soorten, maar vaak gespot dit jaar
zijn kleurrijke blokpatronen, grafische prints of schaduweffecten. Wie
op zoek is naar een effen stofje, zal het moeilijk hebben om een
geschikt exemplaar te vinden.
Kleine dames In
tijden van crisis, slaat deze klassieker geen gat in je portemonnee.
Zowel bij de duurdere als goedkopere merken zijn er mooie stofjes te
vinden. Als je een slank, niet te volumineus exemplaar kiest, staan ook
kleine dames met de maxi jurk. (br.nina)
Miss Sixty doet
ook mee met de geprinte pantytrend en lanceert vier nieuwe panty's deze
lente. Er is voor elk wat wils: voor de speelse dames is er een panty
bedrukt met vlinders, voor de elegante zakenvrouw is er een zwart
kantenmotief. Wie houdt va subtiliteit kan kiezen voor de panty met een
fluo-lijn. Tot slot is er een bollenpanty in mooi blauw. (br.hln)
De
actrice Salma Hayek mag dan wel de 42 gepasseerd zijn ze ziet er nog
steeds bijzonder jeugdig uit. De actrice zou haar jonge uitstraling
voornamelijk te danken hebben aan haar grootmoeder, die zelf allerlei
schoonheidscrèmes produceerde. Hayek wil de recepten nu vanonder het
stof halen en ze delen met alle vrouwen.
"Toen
mijn grootmoeder op haar 96ste overleed, was haar huid nog steeds
zonder een rimpel. Ze maakte haar eigen crèmes en gebruikte daarvoor
ingrediënten die je enkel in Latijns-Amerika vindt", vertelde Hayek aan
InStyle Magazine.
Hayek
wil nu deze recepten van onder het stof halen en ze op de beautymarkt
gooien. Een productnaam heeft ze alvast : Maria Luisa, haar
grootmoeders' naam. (br.she)
Ondergoedmerk Schiesser waagt zich aan bovenkledij
Het overbekende ondergoedmerk Schiesser waagt zich voor het eerst aan een (halve) kledingcollectie. Onder de naam 'Schiesser Revival', creëerde de Duitse producent luxueuze topjes, T-shirts en hemden.
De collectie is al een tijdje verkrijgbaar in Duitse winkels, maar vanaf deze zomer zullen de kleinoden ook te vinden zijn in de Belgische boetieks. Schiesser zelf omschrijft zijn collectie als eenvoudig, kwalitatief en makkelijk combineerbaar.
Ze zijn zelfs zo overtuigd van hun kwaliteitsproduct dat er op elk hemdje, topje en T-shirt maar liefst een garantie van twee jaar zit! (br.she)
Waar iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de bal van hun voet. (br.style today)
Hugo Boss lijkt na jaren zoeken eindelijk de weg te hebben gevonden naar één van de grootste kledingmarkten: de kinderen. Vanaf de lente van 2009 kunt u uw kind in een volledige Boss outfit hullen.
De collectie van het Duitse topmerk is bestemd voor zowel meisjes als jongens van 0 tot en met 16 jaar en zal vanaf de lente 2009 in de winkelrekken hangen. In de collectie zullen ook een aantal hippe schoentjes zitten.
De volledige collectie zal in de sfeer van de bestaande Boss Orange collectie gehuld zijn: felle kleurtjes, opvallende materialen en uitmuntende designs. De productie en distributie zal gebeuren door de Children Worldwide Fashiongroup, die ook werkt voor Burberry, Chloe, DKNY, Missoni en timberland. (br.she)
Karl Lagerfeld komt op 20 mei voor de allereerste keer naar ons land. Op uitnodiging van schoonheidsinstituut Quan Clinic vereert de modekoning de luxueuze lifestylebeurs Eccentric in Knokke met een bezoekje. Lagerfeld zal een volwaardige haute couturemodeshow geven. Daarvoor laat hij zijn eigen team van visagisten, kappers, stylisten, technici en topmodellen overkomen. Fashionista's kruisen dus alvast 20 mei in hun agenda aan. De beurs zelf loopt van 20 tot 24 mei. (br.Het Nieuwsblad)
De eighties zijn
weer helemaal in: denk aan fluokleuren, te drukke prints, superstrakke
leggings en gebleekt denim. Allemaal stukken waarvan we dachten dat ze
gigantische inbreuken waren op stijl. De designers en winkels zijn
alvast helemaal overtuigd dat de jaren '80trendy zijn, zullen de
fashioniasta's volgen?
Stijlgevoel overboord? Deze
lente zijn de winkels gevuld met gebleekt denim, contrasterende prints,
jumpsuits en jasjes met schoudervullingen. Allemaal dingen waarvan
fashionista's instinctief aanvoelden dat ze getuigen van allesbehalve
een stijlgevoel. Als we naar de catwalks en in de winkelrekken kijken,
moet je wel terug naar de eigthies om trendy te zijn. Lopen we
binnenkort weer allemaal met fluo-oogschaduw en beenwarmers rond?
Minpuntjes De
trends uit de jaren '80 zijn ook niet meteen makkelijk te dragen, zeker
niet voor vrouwen die niet het perfecte figuur hebben. In een gebleekte
superstrakke skinnyjeans wordt namelijk elk minpuntje van je benen
extra in de kijker gezet. Het voordeel is wel dat de oversized truien
en jasjes ook terug zijn, deze verdoezelen heel wat onzekerheden.
Hierbij geldt: hoe groter, hoe beter. Ook bij de jumpsuit mag je er
volledig over gaan: kies voor de meest opvallende dierenprint en
combineer met een jasje dat er helemaal bij vloekt, als je de hippe
designers wil volgen.
Vriendin overtuigen Voel
je je toch niet zeker bij al die zogenaamde breuken op de stijlregels?
Een tip: probeer een vriendin ook te overtuigen dat de eighties weer
helemaal in zijn, zo ben je geen eenzame excentriekeling maar een hippe
trendsetters. (br.hln)
Driekwart van alle dames investeert
nu in een nieuwe garderobe. De lentekriebels doen dromen van leuke
kleding. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek van Robijn Langer Fris
onder 544 vrouwen tussen de 20 en 49 jaar.
Opgeruimd gevoel De
garderobewissel dient elk jaar te gebeuren, maar dat vinden dames geen
lastige klus. Het geeft de dames een opgeruimd gevoel en voor 40
procent is het de ideale manier om zich op het volgende seizoen voor te
bereiden.
Eerst wassen Heel wat oude en
versleten kleding worden bij het nieuwe seizoen weggegooid. Nog
bruikbare spullen wordt door een vijfde van alle ondervraagden eerst
gewassen. Enkel fris geurend wasgoed geeft een ideaal lentegevoel. Al
lijkt dat fris geurtje niet lang te blijven hangen: negen op de tien
dames zou willen dat de was langer fris blijft. (br.hln)
De
aandacht van de modejournalisten ging bij show van Karl Lagerfeld voor
Chanel niet naar de ontwerpen op de catwalk, maar naar de celebs op de
eerste rij. De paparazzi braken zelfs het decor af om een mooie foto
van Kate Moss te nemen. Wat de kledij zelf betreft: de modellen droegen
een mix van het traditionele, herkenbare Chanel met een moderne toets
van Karl Lagerfeld.
Mix van trends en tradities De
wintercollectie voor 2010 van Chanel getuigt van oog voor detail en een
fijn gevoel voor snit. De Britse dandy Beau Brummel diende als
inspiratie voor de collectie. We zagen elegante, strakke jurken waarbij
veel aandacht ging naar de manchetten en kragen.
Het
wereldberoemde Chaneljasje van tweed kreeg een moderne look, het werd
gecombineerd met een casual broek. Ook de handtassen kregen een update,
de traditionele Chanelhandtas werd omhuld door een transparante plastic
case, waarin ook duidelijk Chanelmake-up zat. De roze oversized trui
met bijpassende panty's, beenwarmers en schoenen vielen minder in de
smaak. Ook keerde een strak, elastisch pak dat leek op een tweede huid
met drukke zwart-wit prints regelmatig terug.
Kate Moss Maar
er ging evenveel aandacht naar de celebs die in het publiek zaten.
Omdat Kate Moss vorig jaar op de Fashion Week verscheen met stuks van
haar collectie voor Top Shop, wilde iedereen nu haar outfit gezien
hebben. Ze droeg een zijden broek die veel weg had van een pyjama
broek, gecombineerd met chique blazer en plateauschoenen. Ook Lily
Allen en Claudia Schiffer wilden het modespektakel niet missen.
(br.nina)
Het Belgische modehuis Chine, onder leiding van de nieuwe artistieke directeur Tim Van Steenbergen, heeft zijn allereerste lingeriestukken gepresenteerd. De zomercollectie 2009 zal de voorloper zijn van een volledig eigen lingeriecollectie.
In de nieuwste lingeriecollectie zit een bustier, korset en een jumpsuit. Het gebruik van Tule als belangrijkste stof maakt de collectie sober, gestructureerd en feeëriek. De volledige lingeriecollectie die eind dit jaar moet uitkomen zal voornamelijk bestaan uit zijdestoffen. (br.she)
In tijden van
crisis doet elke slimme vrouw alleen verantwoorde aankopen. Een
Chanel-handtas van 1.600 euro is een niet-verantwoorde aankoop, een
Chanel-handtas-lookalike van 8,5 euro is dat wel. Dat vinden de Britse
vrouwen ook, met als gevolg dat er al meer dan 10.000 van de
namaaktassen zijn verkocht. De productie kan de vraag nauwelijks
bijhouden.
Kleuren De
wannabe-Chanel is heeft het specifieke patroon en de onmisbare 'gouden'
ketting. Ze is verkrijgbaar in zwart, roze en goud en wordt verkocht
bij de budgetketen Peacocks, die beslist heeft om de tas in meer
kleuren te zullen verkopen.
Accessoires Peacocks
verklaart de populariteit door wat zij 'de lipstickfactor' noemen. "Het
is een manier om via accessoires je hele look een betere uitstraling te
geven, net zoals lipstick. Hedendaagse fashionista's zijn niet dom: ze
weten best dat ze met één stuk hun hele garderobe kunnen opleuken. Ze
hoeven geen volledig nieuwe outfit te kopen."
De originele
Chaneltas is heel populair bij sterren. Renée Zellweger gaat met haar
handtas naar de fitness en ook Kate Moss, Victoria Beckham, Paris
Hilton en Lindsay Lohan pronken met hun Chanel-tas. (br.nina)
Katie Holmes brengt binnenkort
kinderkleding op de markt. De 30-jarige actrice is met de hulp van
styliste Jeanne Yang druk bezig om jurkjes, broekjes en topjes, te
tekenen.
Suri De
2-jarige Suri, dochtertje van Holmes en Tom Cruise, vormt haar grootste
inspiratiebron. "Jeanne Yang en ik werken al een jaar aan dit project.
Comfortabele kleding is voor ons zeer belangrijk, die uiteraard mooi en
schattig blijft. Onze beide moeders konden naaien en dat inspireerde
ons".
Holmes heeft nog meer ambities. Ze hoopt ooit een kledinglijn voor vrouwen te ontwerpen. (br.nina)
Dat vrouwen graag rondhuppelen in de kleren van hun man is al langer bekend. Niet zelden ritsen we een hemd weg uit zijn kast om in te slapen, of gebruiken we zijn das om onze outfit een speelse touch te geven. Nu kunnen we echter onze eigen mannenbroeken, speciaal voor vrouwen ontworpen, kopen.
De boyfriend jeans is een enorme hit in Hollywood. Sterren als Scarlett Johansson, Katie Holmes en Anne Hathaway houden van de mannelijke look, en dragen dan ook geregeld 'sloppy' jeans.
De boyfriend jeans herken je het beste aan de brede, afgewassen look en de opgestroopte pijpen onderaan. Levi's ontwierp als eerste de mannelijke jeans, die eigenlijk voor vrouwen bedoeld is. De Levi's 501 Boyfriend Original" is een typische jeansbroek die de geest van Levi's uitademt. De tijdloze snit maakt de broek een echte blijver. (br.she)