Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



07-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stukje stof dat een jurk, rok, top en riem kan zijn

Het stukje stof dat een jurk, rok, top en riem kan zijn


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/3/10/media_xl_3822385.jpg?20100805162409



Hoe meer waar voor je geld te krijgen dan met één kledingstuk verschillende looks te kunnen aanmeten? Door de jaren heen zijn al heel wat multifunctionele jurken de revue gepasseerd, maar ze waren niet altijd even betaalbaar. Daar komt verandering in met de 'Fatal dress' (fatale jurk) van Wolford. Niet bepaald spotgoedkoop (110 euro) maar wel zeven verschillende looks - en niet door van trui te veranderen.







Dit uniek stukje stof, gemaakt van 93 procent nylon en 7 procent elasthan of spandex, kan je dragen als avondjurk, cocktailjurk, minirok, topje en zelfs als riem door eenvoudigweg stof om te slaan.

Het is te bestellen in drie maten (extra small, small en medium), 12 verschillende kleuren en kan gewoon in de wasmachine gewassen worden.

De Fatal Dress is compleet naadloos, wat betekent dat je het zelfs niet binnenstebuiten of achterstevoren kan dragen. De stof blijft zacht en glad bij het vouwen en kreukt niet.







Veelbelovend, maar waar?
Het klinkt als een beloftevolle investering, die in de toekomst plaats in de kast en de reiskoffer kan besparen, en een werkoutfit gemakkelijk uitgaanswaardig maakt. Maar is het wel zo mooi als het lijkt?

Een stof die de vorm van het lichaam volgt, laat snel vervelende bulten en vetrolletjes zien die je liever wil verbergen. En is elke look wel geschikt voor iedereen? 

Flinterdun sjaalformaat
Wie de Fatal Dress uitpakt, vreest het ergste. De flinterdunne stof lijkt niet eens groot genoeg voor een sjaal. Het laat zich evenwel gemakkelijk uitrekken tot een (strapless) maxidress, al blijkt dat voor vrouwen met rondingen niet erg comfortabel. "Het toont alles, voelt goedkoop, je ziet erdoor en het is moeilijk om er in rond te lopen", luidt het.

 De cocktailjurk kan op meer bijval rekenen. Omdat de stof nu dubbel is gevouwen, wordt het oncomfortabele 'spannen' een aangenaam 'afslankend' effect. Het bovenste deel nog eens omvouwen, geeft een toffe kokerrok. De zoom inkorten geeft een minirok, wat door de spannende stof nog extra doet afslanken.

Wie vouwt, die vindt
Ook als een kort of lang topje, een tuniek of zelfs als riem blijft de Fatal dress verbazen. "Het geheim zit in het vouwen. Dit gaat over experimenteren tot je de meest flatterende look voor jou hebt gevonden."

Dus nee, niet elke van de beloofde looks past iedereen, maar het stukje stof komt nog altijd meer van zijn beloftes na dan de gemiddelde regering.





� Reageer (0)
06-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen dumpen strings voor grote onderbroeken

Vrouwen dumpen strings voor grote onderbroeken




Vrouwen dumpen massaal hun strings, om weer grote(re) onderbroeken te dragen, die vaak ook het figuur corrigeren.



Het was Bridget Jones die er over begon: draag je een sexy string, voor het geval er iets zou gebeuren in de slaapkamer, of draag je die grote, comfortabele, figuurcorrigende onderbroek die je buik platter maakt en je rondingen beter doet uitkomen?

Maar het is de alom geprezen Joan Holloway, de sexy secretaresse uit de serie Mad Men (rol van Christina Hendricks) die de trend werkelijk heeft gelanceerd.



Gelukkig is de onderbroek ondertussen eleganter geworden.
Gelukkig is de onderbroek ondertussen eleganter geworden.



Hendricks is een grote, voluptueuze dame, met rondingen op alle juiste plaatsen. De jaren '50 en '60-mode flatteert haar, en vrouwen willen er uitzien als zij. Dus trekken ze naar lingeriewinkels en vragen ze om de beruchte onderbroeken. Tegelijkertijd is de verkoop van de string de laatste vier jaar in elkaar gestuikt.


Toeval? Niet echt. De laatste jaren kwam de string onder vuur te liggen, omdat hij te pas en (vooral) te onpas werd getoond door celebs en wags. Daar kwam veel kritiek op, en stijlgoeroes begonnen af te geven op de string.


De moderne versie.
De moderne versie.



De laatste maanden toonden toonaangevende zangeressen zoals Lily Allen en Lady Haha dan weer zonder schaamte hun 'grote' onderbroek, liefst nog op een podium. De 'omaonderbroek', zoals de onderbroek ook wordt genoemd, is ondertussen dan ook gemoderniseerd. Je vindt ze met kant, ruffles en andere accessoires die net een bepaalde ronding accentueren.





Vrouwen willen zowel glamour als comfort, en dan is er gewoon geen plaats meer voor de string.




� Reageer (0)
05-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy kledij dient om andere vrouwen de loef af te steken

Sexy kledij dient om andere vrouwen de loef af te steken



Tijdens de ovulatie, het meest vruchtbare moment in de cyclus, zijn vrouwen meer geneigd sexy kledij te kopen en te dragen. Verrassend genoeg niet om de mannen te imponeren en te verleiden, maar wel om te concurreren met andere vrouwen en hen de loef af te steken.

"Vrouwen kiezen op hun vruchtbaarst producten die hun uiterlijk ten goede komen, omdat ze gedreven worden door de wil om andere vrouwen te intimideren", aldus Kristina Durante van de universiteit van Minnesota.

De reden is simpel: voortplanting. "Als je er beter uitziet dan de concurrentie, dan val je meer op." En heb je meer kans om aan een partner, en dus een kind te geraken.

Ook schoenen en make-up
Het onderzoek van Durante bewijst dat consumenten zich ook laten leiden door hormonen bij de aankoop van spullen. Het effect van de ovulerende vrouw blijft niet beperkt tot sexy kledij en schoenen, maar uit zich ook in het aankopen van cosmetica, verzorgingsproducten, gezondheidssupplementen, fitnessproducten en zelfs medische ingrepen.

Erger bij concurrentie
Vooral als ze inschatten dat in hun buurt veel aantrekkelijke concurrentie rondloopt, is dit effect duidelijk. Als de proefpersonen minder aantrekkelijke vrouwen te zien kregen, of wisten dat ze ruim 1000 kilometer verderop woonden, veranderde hun gedrag minder opvallend. Bij niet-ovulerende vrouwen was het effect zelfs compleet afwezig.

Wie zijn vrouw na een shoptocht ziet thuiskomen met diep uitgesneden topjes en sexy jurken, weet hoe laat het is...




� Reageer (0)
04-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom een perfect bruin kleurtje onmogelijk is

Waarom een perfect bruin kleurtje onmogelijk is



Zonnen is een van de populairste bezigheden in de zomer. Goed voor de vitamine D en tegen osteoporose, volgens de gezondheidsfreaks. Goed voor de huidkanker, volgens de pessimisten. Goed voor een mooi, bruin kleurtje, volgens de meeste vrouwen. Maar hoe hard je ook probeert, een heel lichaam even bruin krijgen is niet mogelijk.

Schotse wetenschappers menen te weten waarom: sommige lichaamsdelen zijn niet zo ontvankelijk voor bruinen. Een kont bijvoorbeeld kan langer de UV-stralen weerstaan, en wordt uiteindelijk minder bruin dan de rest van het lichaam, ook als ze even lang zijn blootgesteld aan de zon.

Types huidkanker
Het onderzoek had als doel uit te vissen waarom bepaalde types huidkanker zich vastzetten op bepaalde lichaamsdelen, ook als ze allemaal worden blootgesteld aan zonlicht. Tegelijk is het het eerste onderzoek dat de factor ' bruinheid van de huid', en  niet de roodheid, in rekening brengt.

Vrijwilligers
Daartoe werd de huid van 100 vrijwilligers geanalyseerd, die werden blootgesteld aan zes dosissen UVB-stralen op twee gebieden van het lichaam: de rug en de billen. Daarna kregen ze een injectie om de bloedstroom die op gang komt na de blootstelling van zonlicht tegen te gaan.

Bruin is verdediging
Na zeven dagen, als de roodheid was gezakt, werd het kleurtje geanalyseerd. Dit bruin kleurtje wordt veroorzaakt door de productie van melanine in de huid, een verdedigingsmechanisme van de huid om zich te beschermen tegen de schadelijke UVB-stralen.

Verschillende stukken
Daaruit bleek dat ons lichaam niet is opgebouwd uit één huid, maar uit verschillende stukken huid, die elk verschillend reageren op zonlicht en dus ook verschillend beschermen tegen de schadelijke effecten.

De wetenschappers waarschuwen ook dat de roodheid na het zonnen niet betekent dat je begint te bruinen, maar wel dat de huid beschadigd is.




� Reageer (0)
03-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om de trendy wijde broek stijlvol te dragen

Tips om de trendy wijde broek stijlvol te dragen




Na jaren van skinny jeans en leggings, mogen ook hele wijde broeken meer. Eén probleem: de trend is niet zo vanzelfsprekend als je er stijlvol en elegant wil uitzien. Het kan, zo bewezen verschillende ontwerpers op de catwalks maar sommige celebs, zoals Madonna, hebben net het tegenovergestelde bewezen.

Te wijd, foute schoenen, te laag... en je lijkt algauw op een skater met baggy broeken en het kruis tot op de knieën. Maar hoe moet het dan wel? Met deze vijf gulden regels moet het goed komen:

1)    Draag hakken

Hoge hakken maken alles anders. Bij wijde broeken zijn ze erg belangrijk, omdat deze broeken net de illusie scheppen dat jij ook breder bent. De hakken voegen extra lengte toe, waardoor dit enigszins uitgebalanceerd raakt. Zorg ervoor dat de zoom de grond net niet raakt (als je je hakken aanhebt), korter of langer is uit den boze.

2)    Hoge taille

Kies voor een broek met een hoge taille: ook dit zorgt er voor dat je langer lijkt.

3)    Dunne riem

Een dunne riem maakt het geheel af.

4)    Evenwicht

Een wijde broek vraagt om een strak topje of shirt. Dat structureert de look, en slankt af. Wijde bovenkledij op een wijde broek zal je er dikker doen uitzien.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/8/10/8/media_xl_3820148.jpg?20100803161852



5)    Probeer
Niet elke broek past bij iedereen. Probeer er dus zeker enkele en wees kritisch op zowel stof, snit als lengte. Koop niet de eerste de beste broek om mee te zijn.

Chic en intelligent
Mode-ontwerpers en -magazines geloven alvast in de trend. Zelfs Gap doet mee, en creëerde tien verschillende snitten, zodat elke vrouw een wijde broek kan vinden die past én flatteert.

Vogue wijst de terugkeer van de broek toe aan de vraag om kledingsstukken die niet (gemakkelijk) uit de mode gaan. "Niemand heeft veel zin om veel geld uit te geven aan een tijdelijke gril", aldus ontwerper Antonio Berardi in Vogue.

"Vrouwen willen zich chic en intelligent kleden. De slachtofferlook is voorgoed passé."



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend bij celebs: toon je buik


Trend bij celebs: toon je buik




Zowel Kylie Minogue en actrice Blake Lively kozen voor een outfit met een transparant stuk aan de buik. We voelen een nieuwe trend opkomen, betekent dit nu dat vrouwen massaal met buikspieroefeningen moeten beginnen? 


Transparante blouses, zijn al langer trendy, maar het ging vaak om nudetinten waarbij een blote buik niet erg opviel. Of je waarbij je deze makkelijk kon verdoezelen door er een sexy korset onder te dragen. Steeds meer celebs kiezen echter voor zwarte transparante stoffen die hun blote buik onthullen. Zo toonde de 42-jarige Kylie Minogue haar stevige buikspieren in Melbourne met een topje met transparant stuk en skinny, afgebleekte jeans. De zangeres maakte zo haast elke vrouw van haar leeftijd jaloers met haar slanke lijn.



Blake Lively.
Blake Lively.



Jessica Biel stapte op de rode loper in een rode transparante jurk, waardoor niet alleen haar grote zwarte slip te zien was, maar ook haar perfecte lijntje. En gisteren koos fashionista en actrice Blake Lively voor een mininjurkje van Chanel met kant aan de navel. Een echte trend lijkt dus in de maak.


Betekent dit dat we binnenkort allemaal onze buik weer moeten laten zien, net zoals in de jaren '90? Dit is iets waar de meeste vrouwen niet naar uitkijken. Want geeft toe, als je geen ultrastevige buikspieren maar wel love handles hebt, is deze trend echt geen zicht.





� Reageer (0)
02-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe schimmels in je parfum belanden

Hoe schimmels in je parfum belanden




Er zijn al rare geuren in parfums beland, zoals ambergris van de potvis en civet uit de aarsklieren van de civetkat. En ook het peperdure 'oud' van de met schimmels besmette Zuid-Oost-Aziatische aquilariabomen wordt in parfums verwerkt.






300 ml goede oud kost 2400 à 3600 euro, en is daarmee duurder dan goud. De goedkoopste soort kost 3800 euro per kilo, de allerfijnste 11.500 en 15.000 per kilo.

Besmet met schimmel
'Oud' is een hars dat gevormd wordt in Aquilaria-bomen nadat deze besmet zijn geraakt met een soort schimmel. Deze besmetting maakt dat het hout donker wordt, en een geurige hars produceert die het hout donker, dik en aromatisch maakt. De geïnfecteerde stukken worden verwijderd, en het hars wordt geëxtraheerd. Dit wordt gaharu, jinko, aloeswood of gewoonweg 'oud' genoemd. Omwille van de geur wordt het gebruikt in parfums. Hoe ouder het 'oud', hoe beter.


Jo Malone gebruikte het in zijn 'Oud & Bergamot Cologne Intense' (96 euro), een parfum dat omschreven wordt als 'een geur voor vrouwen die houden van sensuele geuren'.


"Het donkere, fluweelachtige van  de oud, en de frisse toets van de bergamot zal hen zeer aanstaan", aldus Dominic de Vetta van Jo Malone.


In het Midden-Oosten ontdekten ze al lang geleden de voordelen van oud, maar in het Westen is de geur (nog) niet populair, hoewel Yves Saint Laurant het al gebruikte in zijn parfums. Recent ontdekten ook Tom Ford, Armani en Jo Malone de geur.




� Reageer (0)
01-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ballerina's, ook voor mannen?

Ballerina's, ook voor mannen?



De ballerina's zijn een vast onderdeel geworden in de schoenencollectie van vrouwen. Gemakkelijk, stijlvol, past onder een broek en onder een rok en niet zo heel duur. Maar slaat de trend ook over naar mannen? "Bij een dandystijl past het wel, maar je hebt stalen zenuwen nodig om ze te dragen", aldus Charlie Porter.

Mannenschoenen zijn meestal niet erg verfijnd, en dus worden fijne schoentjes ook niet meteen gelinkt aan mannen. Nochtans zijn er momenten waarop de fijnere schoenen wel passen, zo argumenteert Jonny Johansson, creatief directeur voor Acne.

"Ik kleed me niet op, ik heb nogal een relaxte stijl die formeel en informeel combineert. Deze schoenen leken we gewoon gepast, een tikje nonchalant."

Dandy
In het dandytijdperk waren geklede slippers de standaard voor avondkledij, zeker als een gedanst moest worden. Maar in deze postmoderne tijden, worden dandy's geassocieerd met homoseksualiteit en geen (hetero)man die daarmee wil geassocieerd worden.

Reactie
Zelfs als je het zelf een passend en stijlvol item vindt, doet de reactie van je vrienden gauw anders besluiten.

"Ik bezit zelf een paar ballerina's van Dior Homme. Ik zag ze in 2005 op de catwalk, en ik vond ze bizar en opwindend tegelijk. Ik droeg de mijne met trots, tot mijn vrienden ze zagen. Ze waren zo gechoqueerd dat het leek alsof ik me totaal onzedig had gekleed. Ik heb ze nooit meer gedragen", bekent Porter.

Het lijkt er dus niet meteen op dat de mannenballerina's een grote hit worden, en wie ze wil dragen moet stevig in de schoenen staan om dat vol te houden.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maat 42: is dat wel mooi?

Maat 42: is dat wel mooi?



Een Britse minister pleitte vurig voor een maatje 42 'voor iedereen'. De redenering is dat vrouwen zich niet moeten spiegelen aan een onbereikbaar schoonheidsideaal, maar blij moeten zijn met hun lichaam. Het voorbeeld dat de minister aanhaalde was dat van actrice Christina Hendricks, een voluptueuze en sensuele vrouw met (behoorlijke) rondingen.

Maar er is een groot verschil met het lichaam van Hendricks en 'maat 42' voor iedereen: het lichaam van de actrice is perfect geproportioneerd, terwijl een maat 42 niet iedereen flatteert.

Wie klein is bijvoorbeeld, loopt dan al gauw de kans om er als een wandelende bol uit te zien. De Britse krant Daily Mail liet twee dames met maat 42 aan het woord. Vertel ons dames, is maat 42 een goede look?

 "NEEN!"
Amanda Cable: "Sinds ik veertig ben geworden is mijn slanke lijn uitgedeind tot een maat 42. Wat niet betekent dat ik lijk op Christina Hendricks, integendeel.  De waarheid van een maat 42 is niet volle borsten en een wespentaille, zoals Hendricks. Mijn buik puilt naar buiten, om maar iets te zeggen.

Ik begrijp wel wat de minister bedoelt met onbereikbare lichamen, maar waarom haalt ze het voorbeeld van Hendricks aan? Alsof haar figuur 'bereikbaar' is voor iedereen. Ik ken niemand met een perfect zandloperfiguur zoals zij, en zonder het gebruik van korsetten of plastische chirurgie zullen weinigen het ook ooit bereiken.

Ooit had ik een slanke lijn waar ik niets voor hoefde te doen. Zelfs de geboorte van mijn kinderen had geen effect, een jaar na de geboorte van mijn tweeling was mijn buik weer zo plat als ervoor. Maar niet meer sinds ik 40 ben. En wat nog oneerlijker is: ik doe alles om het gewicht te verliezen, en het verdwijnt gewoon niet.

Dus, nee, ik haal geen vreugde uit mijn 'nieuwe' lichaam en dat ik het 'mag' vieren, helpt ook niet. Integendeel, het heeft een deel van mijn levensvreugde weggenomen. Ik passeer niet langer in winkels om naar de nieuwste spullen te kijken. Als ik ga, schuifel ik binnen en heb ik de grootste moeite iets te vinden dat alle bulten wegsteekt.

Ik weet dat ik niet echt dik ben, maar omdat ik eens slank was, is het moeilijk te accepteren. Voor mij is het gewoon gemakkelijker om te streven naar slanker worden, dan te proberen te genieten van mijn 'nieuwe' lichaam en mijn maat 42 sexy te vinden. Sorry, dat gaat gewoon niet.

"JA!"
Rachel Halliwell: "Tien jaar heeft het geduurd, maar ondertussen hou ik van mijn maat 42. Sterker zelfs, voor het eerst ben ik echt gelukkig met mijn lichaam en voel ik me sexy'er dan ooit.
Ook Halliwell paste ooit in een maatje 36. Ondertussen heeft ze alle maten (tot maat 46) gehad.

"Ik heb uren gespendeerd aan ongelukkig zijn en huilen over mijn lichaam. Talloze keren heb ik gewenst dat ik slanker zou zijn en dat mijn lichaam de vormen zou aannemen die ik wenste. 11 jaar lang ben ik nu weer wel, dan weer niet op dieet geweest. Hoe zwaarder ik werd, hoe ongelukkiger."

"Het begon rond mijn 40ste verjaardag, toen mijn taille steeds dikker werd. Ik raakte geobsedeerd met de lichamen van andere vrouwen, en helaas niet de gewone vrouw in de straat. Ik vergeleek mezelf met de lichamen in magazines, en kwam tot de conclusie dat maat 42 niet goed genoeg was.

Dus ik begon oorlog te voeren tegen mijn eigen lichaam. Ik ging naakt voor de spiegel staan en bekritiseerde alles wat niet mooi genoeg was. Ik begon calorieën te tellen, ik ging lopen en even leek het erop dat ik dit gevecht zou winnen.  

Maar de keerzijde van de medaille was dat ik me anders ging gedragen. Ik begon het leven aan te vallen, en alle voeding voorop. Mijn man mocht niet meer voor me koken, en ik weigerde feestjes als ik me dik voelde. Op den duur mocht mijn man mijn buik zelfs niet meer aanraken omdat ik schrik had dat die niet plat genoeg zou zijn.

Hoe meer ik met mijn gewicht worstelde, hoe meer ik mezelf begon te haten. Op den duur werd ik dikker dan ooit: maat 46. Dat is 18 maanden geleden. Drie maanden lang heb ik mezelf uitgehongerd, ging ik dagelijks sporten en at ik enkel gezonde voeding. Ik werd er ongelukkig van, maar ik bereikte wel het gedroomde maatje 38.

Tot ik me realiseerde dat ik nu wel slank was, maar dat ik niet aantrekkelijk was. Ik besloot om nooit meer te diëten. Ik kwam beetje bij beetje bij, maar vond ook weer plezier in het leven en werd gelukkig met mijn lichaam. Mijn man vond me aantrekkelijker dan ooit, en toen wist ik het zeker: innerlijke schoonheid is het enige dat echt telt, en voor rondingen moet je geen schrik hebben.

Toen Lynne Featherstone haar uitspraken deed was ik dan ook dolgelukkig. Daarmee zei ze eindelijk wat mannen allang weten, en vrouwen niet durven toegeven: rondingen zijn iets om te vieren, om van te genieten. Alleen jammer dat ik er zo lang over hebben gedaan om dat in te zien.

WEES BLIJ MET WIE JE BENT
Beide dames gaan echter voorbij aan het feit dat vrouwen verschillend zijn. Sommige zijn lang, andere zijn kort, sommige zijn van nature dikker, andere zijn van nature mager. Uiteindelijk is het niet de maat niet telt, wel hoe natuurlijk dit is voor je lichaam.

De boodschap is eigenlijk dat vrouwen hun lichaam aanvaarden en omarmen voor wat het is. Dat ze zich zelfzeker en mooi voelen, ook al heeft niet iedereen dezelfde troeven. Sommigen hebben een volle boezen, anderen hebben mooie benen of een prachtige buik. Alles samen is uitzonderlijk, maar dat wil niet zeggen dat andere vrouwen niet mooi kunnen zijn.

Daarom dames: verkijk je niet op een maat, maar luister naar je lichaam. Wat is je natuurlijke vorm, je natuurlijk gewicht? Tuurlijk mag je sporten, moet je fruit en groenten eten, maar ga je echt een chocomousse laten liggen voor die paar kilo's?




� Reageer (0)
29-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk: designerkledij voor grote maten

Eindelijk: designerkledij voor grote maten



De ontwerpers, moderedactrices en modefotografen zullen het niet graag horen, maar eindelijk is het zover: designerkledij zal ook in grote maten worden aangeboden. Het chique warenhuis Saks Fifth Avenue heeft beslist om bij wijze van test de komende herfst- en wintercollectie ook in grotere maten beschikbaar te maken.

Waar je vorig seizoen enkel kleren tot maat 40 kon kopen, zal Saks nu kledij bieden tot maat 44 en sommige zelfs tot maat 52. Dikkere fashionista's zullen dus ook aan hun trekken kunnen komen.

Saks biedt verschillende merken aan, waaronder ook de meest exclusieve en bewierrookte designers zoals Chanel, Dolce & Gabbana, Carolina Herrera, Donna Karan, Alexander McQueen, Max Mara, Oscar de la Renta en Roberto Cavalli.

Eén nadeel: voorlopig zullen de kledingsstukken in beperkte oplage worden verkocht, wat betekent dat het wel eens een gevecht zou kunnen worden in een poging de hand te leggen op de laatste nieuwe ontwerpen. Als deze test slaagt, plant Saks een uitbreiding naar andere winkels in de VS.




� Reageer (0)
28-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen

Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen



De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting', een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene versmalling van de voet.

 De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook gelijkmatiger uit.

Assepoesterprocedure
De operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure' voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.

'De perfecte tien' zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.

Vet en botox
Verder is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van schimmels wordt voorkomen.

Verbieden is onrealistisch
Orthopedische chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."

Booming business
Ook in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig. Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en geknelde zenuwen, te verhelpen.

Voordelen
De 'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende, vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.

Ondanks de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van mannen.




� Reageer (0)
27-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dikker makkend onderbroekje grote hit in Amerika

Dikker makkend onderbroekje grote hit in Amerika


http://img514.imageshack.us/img514/1162/dikkermakkendonderbroek.jpg


Een onderbroek die je poep dikker maakt, het lijkt het laatste wat vrouwen willen. Toch liegen de verkoopcijfers er niet om: een dikke poep is waar alle vrouwen van dromen.

De Body pop is een waar fenomeen onder vrouwen. De Amerikaanse ontwerpsters kwamen op het idee voor een voller makende onderbroek nadat ze in een artikel lazen dat heel wat vrouwen hun billen lieten liften. "Wij bieden een goedkoper en minder pijnlijk alternatief", scanderen de designers. En dat weten ook de vrouwelijke consumenten duidelijk te appreciëren. Volgens één bedrijf dat de Body pop verkoopt zou de verkoop dit jaar alleen al op 1 miljoen onderbroeken liggen. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De winterbroek die je slanker maakt


De winterbroek die je slanker maakt





De zorgen over een te dikke kont in een bepaalde broek zijn voorgoed voorbij. Modehuis Chloe creëerde immers een broek waardoor je benen lang lijken, en je achterste klein(er) en smal(ler). De broek heeft een hoge taille, maar spant niet om de buik.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/6/15/1/media_xl_3810361.jpg?20100726122807


Waar de broek te koop zal zijn, en tegen welke prijs, is niet bekend.





� Reageer (0)
24-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fleurige jurken brengen celebs verkoeling

Fleurige jurken brengen celebs verkoeling


Jessica Alba en Blake Lively.


Bijna overal in de wereld is het nu snikheet, dat betekent dat ook celebs wanhopig zijn naar verkoeling. Leer van hen hoe je trendy fris kunt zijn met een meisjesachtig jurkje met bloemenprint.

- De actrice Jennifer Love Hewitt ziet er goed uit in haar casual bloemenjurk, de combinatie met trendy sleehakken werkt perfect.  Een los model als dit flatteert veel figuren, zoek wel naar een jurk die je taille benadrukt, zodat je niet het effect van de vormeloze zak krijgt. Je kunt dit ook zelf creëren door een ceintuur hoog in de taille te dragen.



Jennifer Love Hewitt.
Jennifer Love Hewitt.


- Kate Hudson gaat eerder voor een hippie chic met pastelkleuren en lekker kort. Waag je hier enkel aan als je een stel lange, gebruinde benen hebt. 

- Grote vrouwen kunnen net als Jennifer Lopez voor een maxijurk met bloemenprint gaan. Voor wie klein is en niet niet op een dwerg wil lijken, zijn torenhoge stiletto's of sleehakken bij deze outfit onontbeerlijk.



Jennifer Lopez.
Jennifer Lopez.


- Voor een echt meisjesachtig effect ga je voor een licht jurkje in pastelkleuren net als Jessica Alba of Gossip Girl Blake Lively. Het stoere accent zit hem in de accessoires, ga bijvoorbeeld voor donkere nagellak.




� Reageer (0)
23-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode of niet, dit gaat niet mee op vakantie

Mode of niet, dit gaat niet mee op vakantie



Wat neem je niet mee op reis? Crocs, riemen, enkelsokken, heuptasjes of jurkjes met uitgesneden vormen blijven beter thuis. Mode of niet, enkele wangedrochten horen niet in je reiskoffer, zo blijkt uit een Britse rondvraag.


Het lijstje, opgesteld door de Britse modejournaliste Louise Roe, wil aan de gemiddelde Brit tonen hoe die zich op vakantie vooral niet moet uitdossen. Daarvoor deed de journaliste een rondvraag. Retro slippers en Crocs zijn duidelijke modebloopers op het strand. Ook enkelkousjes, nochtans vaak gespot op de huidige catwalks, weer je maar beter uit de valies. 


De mix and match bikini
De mix and match bikini



De jaren tachtig mogen dan al een grote comeback hebben gemaakt in de mode-industrie, op vakantie horen ze niet thuis. Zo staat flitsende neonkleding op het lijstje van strandbloopers te blinken, net als t-shirts met grootse slogans. Een andere te-bannen-erfenis uit de jaren tachtig bleek het heuptasje, al werd die recent nog door ontwerper Marc Jacobs uitgeroepen als 'must-have' accessoire.  Ook de 'mix and match' bikini's met verschillend boven- en onderstuk kunnen weinigen bekoren.


"Opvallend is dat heel wat trends op de catwalk, gewoon niet scoren op het strand", weet de journaliste. "Het geheim van een mooie look op vakantie is om het geheel zeer simpel te houden".


Uit eerder onderzoek bleek dat de helft van de Britse reizigers heel wat geld spenderen aan nieuwe kleding voor de vakantie. Vooral vrouwen stellen graag een nieuwe vakantie-oufit samen.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delvaux doet het zonder modellen

Delvaux doet het zonder modellen


http://img833.imageshack.us/img833/7224/delvaux.jpg



Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.

Voor hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf. Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.

De 'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het Nieuwsblad)





� Reageer (0)
22-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wörishofers zijn de nieuwe Crocs


Wörishofers zijn de nieuwe Crocs

http://img227.imageshack.us/img227/1268/crocsworishofer.jpg

foto DailyMail


Hollywood kiest opnieuw voor voetcomfort. Nadat heel wat sterren verslingerd raakten aan de rubberen Crocs, verschijnen er nu steeds meer Wörishofers in het straatbeeld.

De kurken klompjes van Wörishofer werden 70 jaar geleden ontwikkeld in het Duitse Beieren.

Normaalgezien zijn het vooral oudere vrouwen met pijnlijke voeten die gebruik maken van de schoenen. Maar nu zijn ook actrices Maggy Gyllenhaal en Kirsten Dunst gespot met de Wörishofers.

Naar verluidt zouden de schoenen ook in de etalages van trendy winkels in New York prijken.

Het is niet de eerste keer dat comfortabele schoenen een ware hype worden. Naast de Crocs werden ook Birkenstocks en Uggs razend populair. (br.she)




� Reageer (0)
21-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie niets van plan is, koopt het meest

Wie niets van plan is, koopt het meest



Wie doelbewust gaat shoppen, koopt minder dan degenen die zonder doel een winkel binnenstappen, zo blijkt uit Nederlands onderzoek. Impulsaankopen worden zeker niet opgewekt door reclame vooraf.

Vorsers aan de universiteiten van Tilburg, Pennsylvania en Madrid onderzochten de invloed van externe factoren op het koopgedrag in een langlopend onderzoek. 441 Nederlandse huishoudens dienden twee weken lang een winkeldagboek bij te houden. In die tijd werden drieduizend winkels bezocht en 18.000 aankopen gedaan.

Mensen die naar een bepaalde winkel gaan om te profiteren van een speciale aanbieding of om daar een speciaal product te kopen, doen gericht inkopen en nemen vrijwel niks extra's mee naar huis. Maar wie een winkel opzoekt in de verwachting dat de prijzen daar laag zijn, is wel geneigd tot impulsaankopen. "Kennelijk rechtvaardigt het voordeeltje de aankoop'', aldus de onderzoekers.

Reclame
Televisiereclame, folders in de brievenbus en reclamemails verleiden consumenten niet tot een aankoop. Ze gaan daarna niet speciaal naar de winkel om het aangeprezen product te kopen. Zijn ze echter in een winkel zijn en zien ze daar nogmaals de aanbieding waarvoor ze ook al reclame hadden gekregen, zijn consumenten wel eerder geneigd die spullen kopen.

Verder onderzoek
De onderzoekers willen hun onderzoek ook in zes andere landen verder zetten. De eerste resultaten uit China en Brazilië worden binnenkort verwacht.




� Reageer (0)
20-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Punkkapsel verleidt moderne vrouwen

Punkkapsel verleidt moderne vrouwen




Steeds vaker krijgen (Britse) kappers de vraag van vrouwen om hun haar (gedeeltelijk) weg te scheren. Daarmee stappen ze na Rihanna, Melanie 'Scary Spice' B en Amelle van de Sugababes mee op de trend van de 'undercut'.





Het kapsel werd zo genoemd omdat als het ware een stuk onder het haar wordt weggeschoren, en het haar op de kruin lang blijft en het geschoren gebied (deels) bedekt. Heel punk, heel stoer en vanaf nu dus ook heel hip.

Subtieler
Volgens Britse kappers vraagt één op vier vrouwen er naar, al blijkt niet iedereen voor de ultrahippe of extreme cut te gaan en mag het voor sommige vrouwen ook subtieler.

Minder agressief
"Het verschil met het originele punkkapsel is dat deze moderne versie minder agressief en veel losser is, met verschillende laagjes en afgezaagde punten, zodat het geheel een zachtere uitstraling krijgt. Het kan heel mooi zijn, als het goed gedaan is", aldus styliste Lisa Shepherd.






Anders dan anderen
De populariteit kan dan weer verklaard worden door de nood om anders te zijn. "De undercut voelt heel individueel aan, en doet je geloven dat je een anders dan anders kapsel hebt. Dat is een tegenreactie op de huidige kapseltrends, die sterk beïnvloed zijn door de late jaren '80 en vroege jaren '90 en die de ondergrondse indielook hebben gepopulariseerd", aldus Jason Cocking.

David Bowie
De beroemdste drager van het originele kapsel was zanger David Bowie. Het werd gekopieerd door duizenden schooljongens, en was lang zijn handelsmerk.




� Reageer (0)
19-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creatief met ritsen

Creatief met ritsen





Kleding moet multifunctioneel zijn. Deze Zipper Dress van Sebastian E. is een mooi voorbeeld van hoe leuk en creatief je met één jurk kan omspringen.







Wat is er handiger dan een jurk die je op tien verschillende manieren kan dragen? Ideaal voor je vakantie, maar even handig om je look aan de gelegenheid aan te passen. De Zipper Dress is hier online te verkrijgen.



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!