Wat neem je niet mee op reis? Crocs, riemen, enkelsokken, heuptasjes
of jurkjes met uitgesneden vormen blijven beter thuis. Mode of niet,
enkele wangedrochten horen niet in je reiskoffer, zo blijkt uit een
Britse rondvraag.
Het lijstje, opgesteld door de Britse modejournaliste Louise Roe, wil
aan de gemiddelde Brit tonen hoe die zich op vakantie vooral niet moet
uitdossen. Daarvoor deed de journaliste een rondvraag. Retro slippers en
Crocs zijn duidelijke modebloopers op het strand. Ook enkelkousjes,
nochtans vaak gespot op de huidige catwalks, weer je maar beter uit de
valies.
De mix and match bikini
De jaren tachtig mogen dan
al een grote comeback hebben gemaakt in de mode-industrie, op vakantie
horen ze niet thuis. Zo staat flitsende neonkleding op het lijstje van
strandbloopers te blinken, net als t-shirts met grootse slogans. Een
andere te-bannen-erfenis uit de jaren tachtig bleek het heuptasje, al
werd die recent nog door ontwerper Marc Jacobs uitgeroepen als
'must-have' accessoire. Ook de 'mix and match' bikini's met
verschillend boven- en onderstuk kunnen weinigen bekoren.
"Opvallend
is dat heel wat trends op de catwalk, gewoon niet scoren op het
strand", weet de journaliste. "Het geheim van een mooie look op vakantie
is om het geheel zeer simpel te houden".
Uit
eerder onderzoek bleek dat de helft van de Britse reizigers heel wat
geld spenderen aan nieuwe kleding voor de vakantie. Vooral vrouwen
stellen graag een nieuwe vakantie-oufit samen.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor
hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De
lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en
voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf.
Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De
'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor
vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden
genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en
vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van
Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het
Nieuwsblad)
Hollywood kiest opnieuw voor voetcomfort. Nadat heel wat sterren verslingerd raakten aan de rubberen Crocs, verschijnen er nu steeds meer Wörishofers in het straatbeeld.
De kurken klompjes van Wörishofer werden 70 jaar geleden ontwikkeld in het Duitse Beieren.
Normaalgezien zijn het vooral oudere vrouwen met pijnlijke voeten die gebruik maken van de schoenen. Maar nu zijn ook actrices Maggy Gyllenhaal en Kirsten Dunst gespot met de Wörishofers.
Naar verluidt zouden de schoenen ook in de etalages van trendy winkels in New York prijken.
Het is niet de eerste keer dat comfortabele schoenen een ware hype worden. Naast de Crocs werden ook Birkenstocks en Uggs razend populair. (br.she)
Wie doelbewust gaat shoppen, koopt minder dan degenen die zonder doel
een winkel binnenstappen, zo blijkt uit Nederlands onderzoek.
Impulsaankopen worden zeker niet opgewekt door reclame vooraf.
Vorsers aan de universiteiten van Tilburg, Pennsylvania en Madrid
onderzochten de invloed van externe factoren op het koopgedrag in een
langlopend onderzoek. 441 Nederlandse huishoudens dienden twee weken
lang een winkeldagboek bij te houden. In die tijd werden drieduizend
winkels bezocht en 18.000 aankopen gedaan.
Mensen die naar een
bepaalde winkel gaan om te profiteren van een speciale aanbieding of om
daar een speciaal product te kopen, doen gericht inkopen en nemen
vrijwel niks extra's mee naar huis. Maar wie een winkel opzoekt in de
verwachting dat de prijzen daar laag zijn, is wel geneigd tot
impulsaankopen. "Kennelijk rechtvaardigt het voordeeltje de aankoop'',
aldus de onderzoekers.
Reclame Televisiereclame,
folders in de brievenbus en reclamemails verleiden consumenten niet tot
een aankoop. Ze gaan daarna niet speciaal naar de winkel om het
aangeprezen product te kopen. Zijn ze echter in een winkel zijn en zien
ze daar nogmaals de aanbieding waarvoor ze ook al reclame hadden
gekregen, zijn consumenten wel eerder geneigd die spullen kopen.
Verder onderzoek De
onderzoekers willen hun onderzoek ook in zes andere landen verder
zetten. De eerste resultaten uit China en Brazilië worden binnenkort
verwacht.
Steeds vaker krijgen (Britse) kappers de vraag van vrouwen om hun
haar (gedeeltelijk) weg te scheren. Daarmee stappen ze na Rihanna,
Melanie 'Scary Spice' B en Amelle van de Sugababes mee op de trend van
de 'undercut'.
Het kapsel werd zo genoemd omdat als het ware een stuk onder het haar
wordt weggeschoren, en het haar op de kruin lang blijft en het geschoren
gebied (deels) bedekt. Heel punk, heel stoer en vanaf nu dus ook heel
hip.
Subtieler Volgens Britse kappers vraagt
één op vier vrouwen er naar, al blijkt niet iedereen voor de ultrahippe
of extreme cut te gaan en mag het voor sommige vrouwen ook subtieler.
Minder
agressief "Het verschil met het originele punkkapsel is dat
deze moderne versie minder agressief en veel losser is, met
verschillende laagjes en afgezaagde punten, zodat het geheel een
zachtere uitstraling krijgt. Het kan heel mooi zijn, als het goed gedaan
is", aldus styliste Lisa Shepherd.
Anders dan anderen De
populariteit kan dan weer verklaard worden door de nood om anders te
zijn. "De undercut voelt heel individueel aan, en doet je geloven dat je
een anders dan anders kapsel hebt. Dat is een tegenreactie op de
huidige kapseltrends, die sterk beïnvloed zijn door de late jaren '80 en
vroege jaren '90 en die de ondergrondse indielook hebben
gepopulariseerd", aldus Jason Cocking.
David Bowie De
beroemdste drager van het originele kapsel was zanger David Bowie. Het
werd gekopieerd door duizenden schooljongens, en was lang zijn
handelsmerk.
Kleding moet multifunctioneel zijn. Deze Zipper Dress van Sebastian E.
is een mooi voorbeeld van hoe leuk en creatief je met één jurk kan
omspringen.
Wat is er handiger dan een jurk die je op tien
verschillende manieren kan dragen? Ideaal voor je vakantie, maar even
handig om je look aan de gelegenheid aan te passen. De Zipper Dress is hier online te verkrijgen.
De jeans- of spijkerjas is terug van weggeweest. Op de catwalks
en bij celebs duiken de jasjes opnieuw op en ook in vele collecties
ontbreken de musthave hebbedingetjes niet. Dergelijk jasje staat stoer
bij een mooie broek maar lijkt gekleder op een rok.
1. Een jeansjas hoeft al lang niet meer in het blauw gedragen te
worden. De donkerblauwe variant is het mooist met een witte bloes of
witte T-shirt. De lichtblauwe staat dan weer zeer mooi bij zwart of
grijs. De witte jas is het mooist bij elke outfit. Voor een nog stoerder
effect opteer je voor een zwart exemplaar.
2. Ergens zit er
nog wel een oude jeansjas in je kast. Laat deze vooral zitten, de nieuwe
modelletjes ogen mooier en lichter van stof.
3. Hou de rest
van je look nonchalant omdat deze jas nogal casual overkomt. Ga niet
voor teveel accessoires en drukke prints.
4. Een jeansjas
draag je beter niet op een jeansbroek, tenzij je een echt
fashionstatement wil maken.
5. Het materiaal is meestal grof
en ruwer, waardoor de rest van je outfit geen zware stoffen vraagt.
6.
Mooi eronder is een blouse. Zowel de mouwen als de kraag mogen over het
jasje gedragen worden.
Madonna mixt stoer en frivool in nieuwe kledinglijn
Madonna mixt stoer en frivool in nieuwe kledinglijn
Madonna heeft zich, na haar eenmalige collectie voor H&M, opnieuw
gewaagd aan de creatie van een eigen kledingcollectie. Deze zal dit keer
bij het Amerikaanse grootwarenhuis Macy's te koop zijn. Gossip Girl
Taylor Momsen wordt het gezicht van het merk 'Material Girl'.
Eén van de frivole jurkjes van
Material Girl.
Tienermeisjes De
modelijn 'Material Girl' is bedoeld voor tienermeisjes, de
dertienjarige dochter van Madonna Lourdes hielp bij de uitwerking ervan.
De collectie bestaat uit flirterige minijurken, schattige accessoires,
skinny jeansbroeken en stoere lederen jasjes.
De zangeres koos
de 16-jarige actrice Taylor Momsen (bekend van de reeks Gossip Girl) als
het gezicht van het merk. Ondanks haar jonge leeftijd is het meisje al
een heus mode-icoon in Amerika, toch zegt ze weinig moeite in haar
outfits te steken. "Ik trek 's ochtends gewoon iets aan dat proper is,
ik ben meestal te laat en heb dus niet veel tijd."
De lijn zal
vanaf volgende maand in de rekken van Macy's hangen.
Preuts en retro: 'Midi'-rokken vervangen maxi-jurken
Preuts en retro: 'Midi'-rokken vervangen maxi-jurken
Deze zomer hullen fashionista's zich nog massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? Afwachten... ondertussen kan
je wel een reeks voorbeelden van ontwerpers als Marc Jacobs, Chanel en
Louis Vuitton bekijken in onderstaande fotoreeks.
Na een periode waarin modellen zo jong en fris mogelijk moesten zijn, gaan steeds meer reclamebureaus nu op zoek naar rijpere vrouwen. En dat zorgt voor de nodige leugens in modeland.
"Daar waar vrouwen vroeger hun ware leeftijd verzwegen uit angst te oud te zijn, gaan ze nu zwaar overdrijven", vertelt het 45-jarige topmodel Yasmin Le Bon. Volgens haar zijn er steeds meer modellen die er enkele jaartjes bij doen om een job binnen te halen. "Sommigen beweren veel ouder te zijn dan ze eigenlijk zijn, maar dat werkt niet. Je kan een twintigjarige geen reclame laten maken voor een antirimpelcrème", aldus Le Bon. (br.she)
De zomer vraagt om een mooi kleurtje op je nagels. Maar waarom
zou je steeds de deur van een professioneel manicure-instituut
platlopen, een behandeling doe je toch gewoon zelf?
Oude nagellak Verwijder altijd eerst de oude
nagellak met een watje, gedrenkt in wat remover. Hardnekkige restjes aan
de randen verdwijnen met een wattenstaafje.
Vijlen Vijl
je nagels bij tot een natuurlijke lengte en ga van de zijkant naar het
midden. Vijl niet te hard, anders worden je nagels zwakker aan de
zijkanten.
Weken Verzacht de huid door je
handen in wat lauw water met zeep te laten weken.
Hydrateren Smeer
je handen en nagels in met een goede handcrème en laat die goed
intrekken. Masseer je vingers.
Verzorgen Concentreer
je op de nagelriem. Met een vochtig wattenstaafje duw je de
nagelriemen voorzichtig terug, zodat het halve maantje van je nagel
zichtbaar wordt.
lakken Breng eerst een
laagje transparante nagellak, dat gaat het verkleuren tegen. Breng
daarna 2 laagjes kleur aan plus een transparante beschermlaag. Lakken
doe je in 3 streken: je begint met 1 streek in het midden en 1 streek
aan weerszijden. Nagellak naast je nagel, haal je weg met een
wattenstaafje, gedrenkt in de remover.
Een nieuwe beha, die de veelbelovende naam
'Kissing Cleavage Plunge Bra'
kreeg, zou hetzelfde effect als een borstvergroting hebben en je
decolleté met twee cupmaten vergroten.
De
beha
werd gelanceerd door het lingeriemerk Ann Summers en belooft voor
de prijs van 26 euro een natuurlijke lift aan de borsten te geven. Uit
een enquête bij 100 vrouwen blijkt dat 98 procent van hen vindt dat de
beha aanzienlijk haar boezem vergroot. Een speciale technologie zorgt
ervoor dat de vullingen in de cups niet opwarmen, waardoor dit
kledingstuk ideaal is voor warme zomerdagen.
Een
woordvoerder
van Ann Summers: "We hebben eindelijk een technologie
ontdekt die ervoor zorgt dat vrouwen een indrukwekkende decolleté
krijgen zonder aan comfort te verliezen. De siliconen zijn heel licht en
zetten zich naar de vorm van je borst." Deze nieuwe beha moet de strijd
aangaan met een gelijkaardig model van de Britste winkelketen Marks
& Spencer, dat eerder deze maand gelanceerd werd.
Het topmodel Carmen Kass is uitgeroepen tot het nieuwe uithangbord van het modehuis Hoss Intropia. Dat maakte het merk zelf bekend.
Hoss Intropia gaat ieder jaar opnieuw op zoek naar een nieuw uithangbord voor zijn collecties. Daarbij zoeken ze naar een vrouw die elegantie, kracht en succes uitstraalt. Drie eigenschappen die Kass volgens het modehuis perfect belichaamt.
Kass werd bekend met tal van internationale reclamecampagnes. Wat haar echter zo speciaal maakte was haar carrière als zakenvrouw, een job die ze perfect weet te combineren met haar modellenwerk. (br.she)
De warme zonnestralen voelen heerlijk aan,
en krikken ons humeur op. Spijtig genoeg zijn er ook nadelen aan het
warme zomerweer, je zweet veel sneller en geurtjes krijgen vrij spel.
Wij zetten enkele handige tips op een rijtje om transpiratie tegen te
gaan en koel door de zomer te stappen.
Zweet is van nature
geurloos maar door invloed van bacteriën krijgt het zijn typische
'zweetgeur'. De sleutel naar een minder zichtbare en ruikbare
transpiratie is dan ook een goede verzorging. Zorg er steeds voor dat
je haartjes netjes afgeschoren zijn onder je oksels, haartjes zijn
namelijk de perfecte broeihaard voor bacteriën. Blijf tijdens de zomer
ook ver weg van synthetische stoffen, zij laten je huid bijna niet
ademen waardoor je sneller begint te transpireren.
Probeer bij
je schoenkeuze steeds voor zalen op basis van koolstof te kiezen. Zij
helpen geurtjes absorberen. Smeer ook dagelijks een beetje talkpoeder
op je voeten en tussen je tenen, dit zal de transpiratie tegen gaan.
Let op je voeding, want ook wat je eet bepaalt je transpiratieniveau.
Blijf weg van te veel vetten en kruiden.
Kies voor een deodorant
in spray- of stickvorm. Deze zijn efficiënter dan een nevelwater. Kijk
bij de keuze steeds dat je deo aloë vera of katoen- en zijde-extracten
bevat, deze hydrateren je huid zonder zo tot meer transpiratie aan te
zetten.
Dragen
we binnenkort de fietsbroek? Wel als het van de huidige
mode-ontwerpers afhangt. De fietsbroek wordt her en der op de catwalks
gespot.
Volgens de modekenners bij Styletoday wordt de
fietsbroek binnenkort 'hot'. Op de catwalk passeerde de broek in soorten
en maten, gaande van oranje bij Sonia Rykiel tot de zwarte variant van
Jean Paul Gaultier.
Hoe te dragen Is de
fietsbroek draagbaar? Wie over een slank figuurtje beschikt, kan er
zeker mee weg. Anderen zoeken beter hun heil onder een jurkje dat net te
kort is om zonder broek te dragen.
Het handtassenmerk Lancel heeft iemand minder dan de flamboyante Française Brigitte Bardot genomen als inspiratiebron voor een nieuwe, ecologische handtas.
De B-Bardot Bag is de eerste ecologische tas uit het gamma van Lancel. De tas is gemaakt van katoen, en dat luidt meteen de eerste keer in dat Lancel niet met leder werkt. "Bardot is een ongelooflijke dierenrechtenactiviste en ze zou het nooit toelaten om haar naam te plakken op een handtas waar dieren voor hebben moeten sneuvelen", aldus insiders.
De tas is deze zomer verkrijgbaar in alle Lancel-winkels. (br.she)
Sage and Ivy is een jong Nederlands modemerk dat romantische glamour in zijn collectie legt. Ontwerpster Alexia van Engelen showde vorige week haar tweede collectie met prettige, romantische kleren die gemakkelijk te combineren zijn.
Redelijk originele en goed draagbare mode. Zo kan je de korte jurken, lange robes, leggings en topjes het best omschrijven. Alles uitgevoerd in natuurvriendelijke materialen. Geen leder of bont dus.
Volgens Alexia van Engelen, die afstudeerde aan de Universiteit van Maastricht, is ook de naam van het merk een knipoog naar de natuur. Sage and Ivy is Engels voor 'salie en klimop'. "Twee groene plantjes met veel symboliek", aldus van Engelen.
Wie hier zijn gading in vindt, moet daarvoor naar het voorlopig enige verkooppunt: de winkel Artisjok in Eindhoven. (br.she)
De zon straalt aan de hemel, tijd voor een
likje zonnebrandcrème op de snoet. Maar wat met je haar?
Je haar heeft enorm te lijden onder de schadelijke
zonnestralen. Niet alleen droogt ze uit door de hitte en de UV-stralen,
de kleur wordt ook nog eens dof en de lokken vaak onhandelbaar. Probeer
je haar daarom steeds zoveel mogelijk bescherming te bieden door een hip
hoedje of ander hoofddeksel te dragen.
Toch niet zo'n fan van
die petjes en bandana's? Er zijn ook heel wat sprays op de markt die je
haren extra verzorging bieden tijdens de zomermaanden. Zo is er de Brume
Jour Protection, een beschermende spray voor gekleurd haar van
Kérastase of de Color Extend Sun van Redken. Geen fan van al die extra
producten? Dan kan je ook steeds wat zonnebrandmelk mixen met wat water
en in een verstuifbus gieten. Dit mengsel geeft je lokken de nodige
bescherming en zorgt meteen ook voor die zwembadlook.
Je shampoo
vervang je tijdens de zomermaanden best door eentje voor droog of
beschadigd haar. Je haar krullen, föhnen of stylen laat je ook best
achterwegen, omdat dit je haar nog meer uitdroogt. Toch echt geen fan
van de natuurlijke look? Probeer je haar dan voor 80% te laten drogen
door de lucht en werk af met wat stylingproducten. Wil je je coupe
bovendien extra lang behouden? Kies dan voor een haarlak, die ook nog
eens UV-filters bevat. Zo zie je er stralend uit en wordt je haar
beschermd.
Britney Spears maakt al langer reclame voor het kledingmerk Candie's, maar nu heeft de Amerikaanse zangeres samen met het bedrijf zelf een kledingcollectie op poten gezet.
De 28-jarige Spears baseerde haar kledingstukken op de kledij die ze tijdens haar Circus-tournee droeg. "Ik heb stukken van mijn tournee en stukken die ik dagelijks draag genomen. Ik ben dol op denim, dus de collectie bevat veel jeans. Ik wilde kledingstukken ontwerpen die ik en mijn fans zouden dragen. Dat was het belangrijkste", aldus de zangeres.
Candie's verkoopt de collectie sinds 1 juli in de Kohl's-filialen.(br.she)