Er zijn al rare geuren in parfums beland, zoals ambergris van de
potvis en civet uit de aarsklieren van de civetkat. En ook het peperdure
'oud' van de met schimmels besmette Zuid-Oost-Aziatische
aquilariabomen wordt in parfums verwerkt.
300 ml goede oud kost 2400 à 3600 euro, en is daarmee duurder dan goud.
De goedkoopste soort kost 3800 euro per kilo, de allerfijnste 11.500 en
15.000 per kilo.
Besmet met schimmel 'Oud'
is een hars dat gevormd wordt in Aquilaria-bomen nadat deze besmet zijn
geraakt met een soort schimmel. Deze besmetting maakt dat het hout
donker wordt, en een geurige hars produceert die het hout donker, dik en
aromatisch maakt. De geïnfecteerde stukken worden verwijderd, en het
hars wordt geëxtraheerd. Dit wordt gaharu, jinko, aloeswood of gewoonweg
'oud' genoemd. Omwille van de geur wordt het gebruikt in parfums. Hoe
ouder het 'oud', hoe beter.
Jo
Malone gebruikte het in zijn 'Oud & Bergamot Cologne Intense' (96
euro), een parfum dat omschreven wordt als 'een geur voor vrouwen die
houden van sensuele geuren'.
"Het donkere, fluweelachtige van
de oud, en de frisse toets van de bergamot zal hen zeer aanstaan", aldus
Dominic de Vetta van Jo Malone.
In
het Midden-Oosten ontdekten ze al lang geleden de voordelen van oud,
maar in het Westen is de geur (nog) niet populair, hoewel Yves Saint
Laurant het al gebruikte in zijn parfums. Recent ontdekten ook Tom Ford,
Armani en Jo Malone de geur.
De ballerina's zijn een vast onderdeel geworden in de
schoenencollectie van vrouwen. Gemakkelijk, stijlvol, past onder een
broek en onder een rok en niet zo heel duur. Maar slaat de trend ook
over naar mannen? "Bij een dandystijl past het wel, maar je hebt stalen
zenuwen nodig om ze te dragen", aldus Charlie Porter.
Mannenschoenen zijn meestal niet erg verfijnd, en dus worden fijne
schoentjes ook niet meteen gelinkt aan mannen. Nochtans zijn er momenten
waarop de fijnere schoenen wel passen, zo argumenteert Jonny Johansson,
creatief directeur voor Acne.
"Ik kleed me niet op, ik heb nogal
een relaxte stijl die formeel en informeel combineert. Deze schoenen
leken we gewoon gepast, een tikje nonchalant."
Dandy In
het dandytijdperk waren geklede slippers de standaard voor avondkledij,
zeker als een gedanst moest worden. Maar in deze postmoderne tijden,
worden dandy's geassocieerd met homoseksualiteit en geen (hetero)man die
daarmee wil geassocieerd worden.
Reactie Zelfs als je het zelf een passend en stijlvol item vindt, doet de reactie van je vrienden gauw anders besluiten.
"Ik
bezit zelf een paar ballerina's van Dior Homme. Ik zag ze in 2005 op de
catwalk, en ik vond ze bizar en opwindend tegelijk. Ik droeg de mijne
met trots, tot mijn vrienden ze zagen. Ze waren zo gechoqueerd dat het
leek alsof ik me totaal onzedig had gekleed. Ik heb ze nooit meer
gedragen", bekent Porter.
Het lijkt er dus niet meteen op dat de
mannenballerina's een grote hit worden, en wie ze wil dragen moet
stevig in de schoenen staan om dat vol te houden.
Een Britse minister pleitte vurig voor een maatje 42 'voor iedereen'.
De redenering is dat vrouwen zich niet moeten spiegelen aan een
onbereikbaar schoonheidsideaal, maar blij moeten zijn met hun lichaam.
Het voorbeeld dat de minister aanhaalde was dat van actrice Christina
Hendricks, een voluptueuze en sensuele vrouw met (behoorlijke)
rondingen.
Maar er is een groot verschil met het lichaam van Hendricks en 'maat 42'
voor iedereen: het lichaam van de actrice is perfect geproportioneerd,
terwijl een maat 42 niet iedereen flatteert.
Wie klein is
bijvoorbeeld, loopt dan al gauw de kans om er als een wandelende bol uit
te zien. De Britse krant Daily Mail liet twee dames met maat 42 aan het
woord. Vertel ons dames, is maat 42 een goede look?
"NEEN!" Amanda Cable:
"Sinds ik veertig ben geworden is mijn slanke lijn uitgedeind tot een
maat 42. Wat niet betekent dat ik lijk op Christina Hendricks,
integendeel. De waarheid van een maat 42 is niet volle borsten en een
wespentaille, zoals Hendricks. Mijn buik puilt naar buiten, om maar iets
te zeggen.
Ik begrijp wel wat de minister bedoelt met
onbereikbare lichamen, maar waarom haalt ze het voorbeeld van Hendricks
aan? Alsof haar figuur 'bereikbaar' is voor iedereen. Ik ken niemand met
een perfect zandloperfiguur zoals zij, en zonder het gebruik van
korsetten of plastische chirurgie zullen weinigen het ook ooit bereiken.
Ooit had ik een slanke lijn waar ik niets voor hoefde te doen.
Zelfs de geboorte van mijn kinderen had geen effect, een jaar na de
geboorte van mijn tweeling was mijn buik weer zo plat als ervoor. Maar
niet meer sinds ik 40 ben. En wat nog oneerlijker is: ik doe alles om
het gewicht te verliezen, en het verdwijnt gewoon niet.
Dus, nee,
ik haal geen vreugde uit mijn 'nieuwe' lichaam en dat ik het 'mag'
vieren, helpt ook niet. Integendeel, het heeft een deel van mijn
levensvreugde weggenomen. Ik passeer niet langer in winkels om naar de
nieuwste spullen te kijken. Als ik ga, schuifel ik binnen en heb ik de
grootste moeite iets te vinden dat alle bulten wegsteekt.
Ik
weet dat ik niet echt dik ben, maar omdat ik eens slank was, is het
moeilijk te accepteren. Voor mij is het gewoon gemakkelijker om te
streven naar slanker worden, dan te proberen te genieten van mijn
'nieuwe' lichaam en mijn maat 42 sexy te vinden. Sorry, dat gaat gewoon
niet.
"JA!" Rachel Halliwell: "Tien jaar
heeft het geduurd, maar ondertussen hou ik van mijn maat 42. Sterker
zelfs, voor het eerst ben ik echt gelukkig met mijn lichaam en voel ik
me sexy'er dan ooit. Ook Halliwell paste ooit in een maatje 36. Ondertussen heeft ze alle maten (tot maat 46) gehad.
"Ik
heb uren gespendeerd aan ongelukkig zijn en huilen over mijn lichaam.
Talloze keren heb ik gewenst dat ik slanker zou zijn en dat mijn lichaam
de vormen zou aannemen die ik wenste. 11 jaar lang ben ik nu weer wel,
dan weer niet op dieet geweest. Hoe zwaarder ik werd, hoe ongelukkiger."
"Het
begon rond mijn 40ste verjaardag, toen mijn taille steeds dikker werd.
Ik raakte geobsedeerd met de lichamen van andere vrouwen, en helaas niet
de gewone vrouw in de straat. Ik vergeleek mezelf met de lichamen in
magazines, en kwam tot de conclusie dat maat 42 niet goed genoeg was.
Dus
ik begon oorlog te voeren tegen mijn eigen lichaam. Ik ging naakt voor
de spiegel staan en bekritiseerde alles wat niet mooi genoeg was. Ik
begon calorieën te tellen, ik ging lopen en even leek het erop dat ik
dit gevecht zou winnen.
Maar de keerzijde van de medaille was
dat ik me anders ging gedragen. Ik begon het leven aan te vallen, en
alle voeding voorop. Mijn man mocht niet meer voor me koken, en ik
weigerde feestjes als ik me dik voelde. Op den duur mocht mijn man mijn
buik zelfs niet meer aanraken omdat ik schrik had dat die niet plat
genoeg zou zijn.
Hoe meer ik met mijn gewicht worstelde, hoe
meer ik mezelf begon te haten. Op den duur werd ik dikker dan ooit: maat
46. Dat is 18 maanden geleden. Drie maanden lang heb ik mezelf
uitgehongerd, ging ik dagelijks sporten en at ik enkel gezonde voeding.
Ik werd er ongelukkig van, maar ik bereikte wel het gedroomde maatje 38.
Tot
ik me realiseerde dat ik nu wel slank was, maar dat ik niet
aantrekkelijk was. Ik besloot om nooit meer te diëten. Ik kwam beetje
bij beetje bij, maar vond ook weer plezier in het leven en werd gelukkig
met mijn lichaam. Mijn man vond me aantrekkelijker dan ooit, en toen
wist ik het zeker: innerlijke schoonheid is het enige dat echt telt, en
voor rondingen moet je geen schrik hebben.
Toen Lynne
Featherstone haar uitspraken deed was ik dan ook dolgelukkig. Daarmee
zei ze eindelijk wat mannen allang weten, en vrouwen niet durven
toegeven: rondingen zijn iets om te vieren, om van te genieten. Alleen
jammer dat ik er zo lang over hebben gedaan om dat in te zien.
WEES BLIJ MET WIE JE BENT Beide
dames gaan echter voorbij aan het feit dat vrouwen verschillend zijn.
Sommige zijn lang, andere zijn kort, sommige zijn van nature dikker,
andere zijn van nature mager. Uiteindelijk is het niet de maat niet
telt, wel hoe natuurlijk dit is voor je lichaam.
De boodschap is
eigenlijk dat vrouwen hun lichaam aanvaarden en omarmen voor wat het
is. Dat ze zich zelfzeker en mooi voelen, ook al heeft niet iedereen
dezelfde troeven. Sommigen hebben een volle boezen, anderen hebben mooie
benen of een prachtige buik. Alles samen is uitzonderlijk, maar dat wil
niet zeggen dat andere vrouwen niet mooi kunnen zijn.
Daarom
dames: verkijk je niet op een maat, maar luister naar je lichaam. Wat is
je natuurlijke vorm, je natuurlijk gewicht? Tuurlijk mag je sporten,
moet je fruit en groenten eten, maar ga je echt een chocomousse laten
liggen voor die paar kilo's?
De ontwerpers, moderedactrices en modefotografen zullen het niet
graag horen, maar eindelijk is het zover: designerkledij zal ook in
grote maten worden aangeboden. Het chique warenhuis Saks Fifth Avenue
heeft beslist om bij wijze van test de komende herfst- en
wintercollectie ook in grotere maten beschikbaar te maken.
Waar je vorig seizoen enkel kleren tot maat 40 kon kopen, zal Saks nu
kledij bieden tot maat 44 en sommige zelfs tot maat 52. Dikkere
fashionista's zullen dus ook aan hun trekken kunnen komen.
Saks
biedt verschillende merken aan, waaronder ook de meest exclusieve en
bewierrookte designers zoals Chanel, Dolce & Gabbana, Carolina
Herrera, Donna Karan, Alexander McQueen, Max Mara, Oscar de la Renta en
Roberto Cavalli.
Eén nadeel: voorlopig zullen de kledingsstukken
in beperkte oplage worden verkocht, wat betekent dat het wel eens een
gevecht zou kunnen worden in een poging de hand te leggen op de laatste
nieuwe ontwerpen. Als deze test slaagt, plant Saks een uitbreiding naar
andere winkels in de VS.
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
Vrouwen laten voeten opereren om in stiletto's te passen
De stilettogekte blijft maar voortduren. Vrouwen zijn zo dol op hoge
hakken dat ze zelfs hun voeten laten opereren om beter in de (vaak
smalle) schoenen te passen. Bij de ingrepen hoort een 'teenverkorting',
een 'teenverlenging', een aanpassing van de kleine teen en een algemene
versmalling van de voet.
De ingrepen maken het lopen op stiletto's niet gemakkelijker of minder
pijnlijk, maar de voeten passen wel beter in de schoenen en zien er ook
gelijkmatiger uit.
Assepoesterprocedure De
operaties zijn een grote hit in Los Angeles, waar verschillende
esthetische klinieken pakketten aanbieden. De 'Assepoesterprocedure'
voorkomt knobbels en maakt de voeten smaller.
'De perfecte tien'
zorgt ervoor dat alle tien je tenen worden verkort en mooi recht worden
gezet. Het pakt ook de tenen aan die over de rand van de sandaal
hangen, of die geplet worden in de nauwe schoenen.
Vet en botox Verder
is er de 'kusseningreep', die vet uit de onderbuik in de bal van de
voet spuit en zo een extra kussentje voorziet voor wie lange dagen op
hoge hakken doorbrengt. In een andere ingreep krijgen de tenen botox te
verwerken, zodat het zweten van de voeten vermindert en de vorming van
schimmels wordt voorkomen.
Verbieden is onrealistisch Orthopedische
chirurgen zien de ingrepen liefst enkel bij vrouwen die last hebben van
misvormingen en extreme pijnen, maar zo zien de beautyklinieken en de
vrouwen het zelf niet. Zoals podoloog Ali Sadrieh het zegt: "Het is
onrealistisch om vrouwen te verbieden om hoge hakken te dragen. Daarom
bedacht ik procedures die hen dat pijnvrij toelaat."
Booming business Ook
in Groot-Brittannië zijn de voetoperaties aan een opmars bezig.
Ondertussen zouden Britse vrouwen al 36 miljoen euro per jaar uit geven
om medische problemen ten gevolge van hoge hakken, zoals knobbels en
geknelde zenuwen, te verhelpen.
Voordelen De
'hogehakkengekte' werd opgestart door de stilettoverslaving van Carrie
uit Sex and the city. Sindsdien draagt elke zichzelf respecterende,
vrouwelijke celeb ze, en doet ook de vrouw uit de straat lustig mee.
Ondanks
de nadelen, hebben hoge hakken ook enorme voordelen: je benen lijken
langer en slanker, je houding verandert en je trekt de aandacht van
mannen.
Een onderbroek die je poep dikker maakt, het lijkt het laatste wat vrouwen willen. Toch liegen de verkoopcijfers er niet om: een dikke poep is waar alle vrouwen van dromen.
De Body pop is een waar fenomeen onder vrouwen. De Amerikaanse ontwerpsters kwamen op het idee voor een voller makende onderbroek nadat ze in een artikel lazen dat heel wat vrouwen hun billen lieten liften. "Wij bieden een goedkoper en minder pijnlijk alternatief", scanderen de designers. En dat weten ook de vrouwelijke consumenten duidelijk te appreciëren. Volgens één bedrijf dat de Body pop verkoopt zou de verkoop dit jaar alleen al op 1 miljoen onderbroeken liggen. (br.she)
De zorgen over een te dikke kont in een bepaalde broek zijn voorgoed
voorbij. Modehuis Chloe creëerde immers een broek waardoor je benen lang
lijken, en je achterste klein(er) en smal(ler). De broek heeft een hoge
taille, maar spant niet om de buik.
Waar de broek te koop zal zijn, en
tegen welke prijs, is niet bekend.
Bijna overal in de wereld is het nu snikheet, dat betekent dat ook
celebs wanhopig zijn naar verkoeling. Leer van hen hoe je trendy fris
kunt zijn met een meisjesachtig jurkje met bloemenprint.
- De actrice Jennifer Love Hewitt
ziet er goed uit in haar casual bloemenjurk, de combinatie met trendy
sleehakken werkt perfect. Een los model als dit flatteert veel figuren,
zoek wel naar een jurk die je taille benadrukt, zodat je niet het
effect van de vormeloze zak krijgt. Je kunt dit ook zelf creëren door
een ceintuur hoog in de taille te dragen.
Jennifer Love Hewitt.
- Kate Hudson
gaat eerder voor een hippie chic met pastelkleuren en lekker kort. Waag
je hier enkel aan als je een stel lange, gebruinde benen hebt.
- Grote vrouwen kunnen net als Jennifer Lopez
voor een maxijurk met bloemenprint gaan. Voor wie klein is en niet niet
op een dwerg wil lijken, zijn torenhoge stiletto's of sleehakken bij
deze outfit onontbeerlijk.
Jennifer Lopez.
- Voor een echt meisjesachtig effect ga je voor een licht jurkje in pastelkleuren net als Jessica Alba of Gossip Girl Blake Lively. Het stoere accent zit hem in de accessoires, ga bijvoorbeeld voor donkere nagellak.
Wat neem je niet mee op reis? Crocs, riemen, enkelsokken, heuptasjes
of jurkjes met uitgesneden vormen blijven beter thuis. Mode of niet,
enkele wangedrochten horen niet in je reiskoffer, zo blijkt uit een
Britse rondvraag.
Het lijstje, opgesteld door de Britse modejournaliste Louise Roe, wil
aan de gemiddelde Brit tonen hoe die zich op vakantie vooral niet moet
uitdossen. Daarvoor deed de journaliste een rondvraag. Retro slippers en
Crocs zijn duidelijke modebloopers op het strand. Ook enkelkousjes,
nochtans vaak gespot op de huidige catwalks, weer je maar beter uit de
valies.
De mix and match bikini
De jaren tachtig mogen dan
al een grote comeback hebben gemaakt in de mode-industrie, op vakantie
horen ze niet thuis. Zo staat flitsende neonkleding op het lijstje van
strandbloopers te blinken, net als t-shirts met grootse slogans. Een
andere te-bannen-erfenis uit de jaren tachtig bleek het heuptasje, al
werd die recent nog door ontwerper Marc Jacobs uitgeroepen als
'must-have' accessoire. Ook de 'mix and match' bikini's met
verschillend boven- en onderstuk kunnen weinigen bekoren.
"Opvallend
is dat heel wat trends op de catwalk, gewoon niet scoren op het
strand", weet de journaliste. "Het geheim van een mooie look op vakantie
is om het geheel zeer simpel te houden".
Uit
eerder onderzoek bleek dat de helft van de Britse reizigers heel wat
geld spenderen aan nieuwe kleding voor de vakantie. Vooral vrouwen
stellen graag een nieuwe vakantie-oufit samen.
Geen modellen in de nieuwe campagne van Delvaux: het ledermerk fotografeerde vrouwen uit hun eigen atelier.
Voor
hun nieuwe 'Toujours'-lijn haalde Delvaux de inspiratie binnenshuis. De
lijn werd getekent door artistiek directeur Veronique Branquino, en
voor de campagne werd beroep gedaan op vrouwen uit het eigen bedrijf.
Leuke, inspirerende vrouwen van vlees en bloed, dus.
De
'Toujours'-collectie van het merk is een moderne, eigentijdse lijn voor
vrouwen die druk in het leven staan. De verschillende modellen werden
genoemd naar de dagen van de week: samedi, dimanche, mercredi, lundi en
vendredi. De lijn is ook iets goedkoper dan de klassieke tassen van
Delvaux: prijzen variëren tussen de 350 en de 750 euro. (br.Het
Nieuwsblad)
Hollywood kiest opnieuw voor voetcomfort. Nadat heel wat sterren verslingerd raakten aan de rubberen Crocs, verschijnen er nu steeds meer Wörishofers in het straatbeeld.
De kurken klompjes van Wörishofer werden 70 jaar geleden ontwikkeld in het Duitse Beieren.
Normaalgezien zijn het vooral oudere vrouwen met pijnlijke voeten die gebruik maken van de schoenen. Maar nu zijn ook actrices Maggy Gyllenhaal en Kirsten Dunst gespot met de Wörishofers.
Naar verluidt zouden de schoenen ook in de etalages van trendy winkels in New York prijken.
Het is niet de eerste keer dat comfortabele schoenen een ware hype worden. Naast de Crocs werden ook Birkenstocks en Uggs razend populair. (br.she)
Wie doelbewust gaat shoppen, koopt minder dan degenen die zonder doel
een winkel binnenstappen, zo blijkt uit Nederlands onderzoek.
Impulsaankopen worden zeker niet opgewekt door reclame vooraf.
Vorsers aan de universiteiten van Tilburg, Pennsylvania en Madrid
onderzochten de invloed van externe factoren op het koopgedrag in een
langlopend onderzoek. 441 Nederlandse huishoudens dienden twee weken
lang een winkeldagboek bij te houden. In die tijd werden drieduizend
winkels bezocht en 18.000 aankopen gedaan.
Mensen die naar een
bepaalde winkel gaan om te profiteren van een speciale aanbieding of om
daar een speciaal product te kopen, doen gericht inkopen en nemen
vrijwel niks extra's mee naar huis. Maar wie een winkel opzoekt in de
verwachting dat de prijzen daar laag zijn, is wel geneigd tot
impulsaankopen. "Kennelijk rechtvaardigt het voordeeltje de aankoop'',
aldus de onderzoekers.
Reclame Televisiereclame,
folders in de brievenbus en reclamemails verleiden consumenten niet tot
een aankoop. Ze gaan daarna niet speciaal naar de winkel om het
aangeprezen product te kopen. Zijn ze echter in een winkel zijn en zien
ze daar nogmaals de aanbieding waarvoor ze ook al reclame hadden
gekregen, zijn consumenten wel eerder geneigd die spullen kopen.
Verder onderzoek De
onderzoekers willen hun onderzoek ook in zes andere landen verder
zetten. De eerste resultaten uit China en Brazilië worden binnenkort
verwacht.
Steeds vaker krijgen (Britse) kappers de vraag van vrouwen om hun
haar (gedeeltelijk) weg te scheren. Daarmee stappen ze na Rihanna,
Melanie 'Scary Spice' B en Amelle van de Sugababes mee op de trend van
de 'undercut'.
Het kapsel werd zo genoemd omdat als het ware een stuk onder het haar
wordt weggeschoren, en het haar op de kruin lang blijft en het geschoren
gebied (deels) bedekt. Heel punk, heel stoer en vanaf nu dus ook heel
hip.
Subtieler Volgens Britse kappers vraagt
één op vier vrouwen er naar, al blijkt niet iedereen voor de ultrahippe
of extreme cut te gaan en mag het voor sommige vrouwen ook subtieler.
Minder
agressief "Het verschil met het originele punkkapsel is dat
deze moderne versie minder agressief en veel losser is, met
verschillende laagjes en afgezaagde punten, zodat het geheel een
zachtere uitstraling krijgt. Het kan heel mooi zijn, als het goed gedaan
is", aldus styliste Lisa Shepherd.
Anders dan anderen De
populariteit kan dan weer verklaard worden door de nood om anders te
zijn. "De undercut voelt heel individueel aan, en doet je geloven dat je
een anders dan anders kapsel hebt. Dat is een tegenreactie op de
huidige kapseltrends, die sterk beïnvloed zijn door de late jaren '80 en
vroege jaren '90 en die de ondergrondse indielook hebben
gepopulariseerd", aldus Jason Cocking.
David Bowie De
beroemdste drager van het originele kapsel was zanger David Bowie. Het
werd gekopieerd door duizenden schooljongens, en was lang zijn
handelsmerk.
Kleding moet multifunctioneel zijn. Deze Zipper Dress van Sebastian E.
is een mooi voorbeeld van hoe leuk en creatief je met één jurk kan
omspringen.
Wat is er handiger dan een jurk die je op tien
verschillende manieren kan dragen? Ideaal voor je vakantie, maar even
handig om je look aan de gelegenheid aan te passen. De Zipper Dress is hier online te verkrijgen.
De jeans- of spijkerjas is terug van weggeweest. Op de catwalks
en bij celebs duiken de jasjes opnieuw op en ook in vele collecties
ontbreken de musthave hebbedingetjes niet. Dergelijk jasje staat stoer
bij een mooie broek maar lijkt gekleder op een rok.
1. Een jeansjas hoeft al lang niet meer in het blauw gedragen te
worden. De donkerblauwe variant is het mooist met een witte bloes of
witte T-shirt. De lichtblauwe staat dan weer zeer mooi bij zwart of
grijs. De witte jas is het mooist bij elke outfit. Voor een nog stoerder
effect opteer je voor een zwart exemplaar.
2. Ergens zit er
nog wel een oude jeansjas in je kast. Laat deze vooral zitten, de nieuwe
modelletjes ogen mooier en lichter van stof.
3. Hou de rest
van je look nonchalant omdat deze jas nogal casual overkomt. Ga niet
voor teveel accessoires en drukke prints.
4. Een jeansjas
draag je beter niet op een jeansbroek, tenzij je een echt
fashionstatement wil maken.
5. Het materiaal is meestal grof
en ruwer, waardoor de rest van je outfit geen zware stoffen vraagt.
6.
Mooi eronder is een blouse. Zowel de mouwen als de kraag mogen over het
jasje gedragen worden.
Madonna mixt stoer en frivool in nieuwe kledinglijn
Madonna mixt stoer en frivool in nieuwe kledinglijn
Madonna heeft zich, na haar eenmalige collectie voor H&M, opnieuw
gewaagd aan de creatie van een eigen kledingcollectie. Deze zal dit keer
bij het Amerikaanse grootwarenhuis Macy's te koop zijn. Gossip Girl
Taylor Momsen wordt het gezicht van het merk 'Material Girl'.
Eén van de frivole jurkjes van
Material Girl.
Tienermeisjes De
modelijn 'Material Girl' is bedoeld voor tienermeisjes, de
dertienjarige dochter van Madonna Lourdes hielp bij de uitwerking ervan.
De collectie bestaat uit flirterige minijurken, schattige accessoires,
skinny jeansbroeken en stoere lederen jasjes.
De zangeres koos
de 16-jarige actrice Taylor Momsen (bekend van de reeks Gossip Girl) als
het gezicht van het merk. Ondanks haar jonge leeftijd is het meisje al
een heus mode-icoon in Amerika, toch zegt ze weinig moeite in haar
outfits te steken. "Ik trek 's ochtends gewoon iets aan dat proper is,
ik ben meestal te laat en heb dus niet veel tijd."
De lijn zal
vanaf volgende maand in de rekken van Macy's hangen.
Preuts en retro: 'Midi'-rokken vervangen maxi-jurken
Preuts en retro: 'Midi'-rokken vervangen maxi-jurken
Deze zomer hullen fashionista's zich nog massaal in maxi-jurken,
maar vanaf het winterseizoen worden de rokken weer een ietsiepietsie
korter.
De zogenaamde 'midi'-rokken zullen de maxi-zomermode vervangen. Een
midi-rok komt tot halverwege de kuiten, en wordt voornamelijk gedragen
met een brede riem waardoor de taille mooi uitkomt.
Een beetje preuts en saai? Daar lijkt het wel op,
maar Louis Vuitton (foto) bewees dat het ook sexy kan. Voorstanders
beweren dat dit soort rok ook heel stijlvol en elegant kan zijn. In elk
geval komt met de rok weer een beetje retro in de mode geslopen.
Want
wie ziet niet de gelijkenis met de jaren '50, toen vrouwen de hemdjes
braaf in hun (wijde en ritselende) rokken stopten, en het geheel
afwerkten met een brede riem? Met dit verschil dat het volume behoorlijk
minder is.
Zo werd de rok dan ook
het vaakst gespot: met een bloesje of shirt strak ingestopt, een nette
riem met grote gesp en een losse rok in A-lijn, gecombineerd met lage
pumps. Al zijn varianten natuurlijk mogelijk, zoals een gegespte vest of
een strakke rok of de combinatie met enkellaarsjes.
Het bleef
ook niet bij rokken, of bij uitbreiding bij jurken. Lagerfeld tekende
voor Chanel (zie fotoreeks) zelfs een reeks wollen winterjassen, die
gedragen met korte, losse laarsjes, het summum van elegantie lijken te
zijn.
Maar zullen vrouwen de rokken
ook dragen op regenachtige herfstdagen en/of strenge winterdagen, of
grijpen ze terug naar de vertrouwde broek? Afwachten... ondertussen kan
je wel een reeks voorbeelden van ontwerpers als Marc Jacobs, Chanel en
Louis Vuitton bekijken in onderstaande fotoreeks.
Na een periode waarin modellen zo jong en fris mogelijk moesten zijn, gaan steeds meer reclamebureaus nu op zoek naar rijpere vrouwen. En dat zorgt voor de nodige leugens in modeland.
"Daar waar vrouwen vroeger hun ware leeftijd verzwegen uit angst te oud te zijn, gaan ze nu zwaar overdrijven", vertelt het 45-jarige topmodel Yasmin Le Bon. Volgens haar zijn er steeds meer modellen die er enkele jaartjes bij doen om een job binnen te halen. "Sommigen beweren veel ouder te zijn dan ze eigenlijk zijn, maar dat werkt niet. Je kan een twintigjarige geen reclame laten maken voor een antirimpelcrème", aldus Le Bon. (br.she)
De zomer vraagt om een mooi kleurtje op je nagels. Maar waarom
zou je steeds de deur van een professioneel manicure-instituut
platlopen, een behandeling doe je toch gewoon zelf?
Oude nagellak Verwijder altijd eerst de oude
nagellak met een watje, gedrenkt in wat remover. Hardnekkige restjes aan
de randen verdwijnen met een wattenstaafje.
Vijlen Vijl
je nagels bij tot een natuurlijke lengte en ga van de zijkant naar het
midden. Vijl niet te hard, anders worden je nagels zwakker aan de
zijkanten.
Weken Verzacht de huid door je
handen in wat lauw water met zeep te laten weken.
Hydrateren Smeer
je handen en nagels in met een goede handcrème en laat die goed
intrekken. Masseer je vingers.
Verzorgen Concentreer
je op de nagelriem. Met een vochtig wattenstaafje duw je de
nagelriemen voorzichtig terug, zodat het halve maantje van je nagel
zichtbaar wordt.
lakken Breng eerst een
laagje transparante nagellak, dat gaat het verkleuren tegen. Breng
daarna 2 laagjes kleur aan plus een transparante beschermlaag. Lakken
doe je in 3 streken: je begint met 1 streek in het midden en 1 streek
aan weerszijden. Nagellak naast je nagel, haal je weg met een
wattenstaafje, gedrenkt in de remover.
Een nieuwe beha, die de veelbelovende naam
'Kissing Cleavage Plunge Bra'
kreeg, zou hetzelfde effect als een borstvergroting hebben en je
decolleté met twee cupmaten vergroten.
De
beha
werd gelanceerd door het lingeriemerk Ann Summers en belooft voor
de prijs van 26 euro een natuurlijke lift aan de borsten te geven. Uit
een enquête bij 100 vrouwen blijkt dat 98 procent van hen vindt dat de
beha aanzienlijk haar boezem vergroot. Een speciale technologie zorgt
ervoor dat de vullingen in de cups niet opwarmen, waardoor dit
kledingstuk ideaal is voor warme zomerdagen.
Een
woordvoerder
van Ann Summers: "We hebben eindelijk een technologie
ontdekt die ervoor zorgt dat vrouwen een indrukwekkende decolleté
krijgen zonder aan comfort te verliezen. De siliconen zijn heel licht en
zetten zich naar de vorm van je borst." Deze nieuwe beha moet de strijd
aangaan met een gelijkaardig model van de Britste winkelketen Marks
& Spencer, dat eerder deze maand gelanceerd werd.