Als we de geruchtenmolen mogen geloven, dan wordt zangeres Lana Del Rey (26) het nieuwe gezicht van modeketen H&M.
Dat
komt niet echt als een verrassing, want in januari sloot Lana al een
contract af met 'Next Model Management'. En dat zou haar nu ook een
eerste - meteen grote - campagne opleveren.
"Momenteel is ze bezig met een fotoshoot voor H&M in New York", vertelde een bron aan de New York Post.
H&M
zelf bevestigde het nieuwtje nog niet, want "zij geven geen commentaar
op geruchten". Een ontkenning is dat natuurlijk ook niet.
Met de nieuwe job zou de jonge zangeres alleszins een grote stap zetten in de modewereld, waarin ze al langer cirucleert.
Zo was ze eerder al de eregaste van Mulberry op de Londense Fashion Week, met wie ze ook samenwerkte voor 'The Del Rey'-handtas.
Daarnaast
gebruikte Christopher Kane haar 'Video Games' voor één van zijn shows
en was ze aanwezig op het Met Gala. Dat is in Amerika één van de
belangrijkste mode-evenementen van het jaar, vergelijkbaar met de Oscars
in de filmwereld. (br.hln)
Het Franse modehuis Yves Saint Laurent
krijgt een nieuwe naam. Dat heeft de nieuwe creatieve directeur, Hedi
Slimane, beslist. Hij vindt dat er bij de nieuwe aanpak van het luxemerk
ook een nieuwe naam hoort: Saint Laurent Paris. Het bekende logo YSL
blijft wel bestaan.
De ontwerper nam in maart de fakkel over van
Stefano Pilati als creatief directeur van het modehuis, en daar horen
ook heel wat veranderingen bij. Niet alleen verandert hij de naam van
het luxemerk, maar hij werkt ook aan een nieuw winkelconcept en nieuwe,
jonge en moderne collecties.
Het laten vallen van de 'voornaam'
Yves is niet een geheel onbekende zet. Eerder lieten ook luxemerken als
Versace, Gucci, Chanel en Prada al hun voornaam vallen. Toch wordt
verwacht dat de nieuwe naam wel wat controverse kan veroorzaken. Critici
zeggen nu al dat het afbreuk doet aan de inspanningen van de 71-jarige
oprichter van het modehuis, die in 2008 overleed.
Toch zal de
volgende collectie, de eerste met Slimane als creatief directeur, zeker
deze naam dragen. Die wordt in september voorgesteld in Parijs. Om
verwarring te vermijden zal het bekende 'YSL'-logo echter wel op de
producten van het luxemerk blijven staan. (br.hln)
Paraderen op torenhoge hakken, dat kan al
eens fout lopen. Terwijl veel vrouwen de missie om het te leren al lang
overboord hebben gegooid, verdienen anderen er hun brood mee. Een
horizontale kennismaking met de catwalk is dan ook het laatste wat
topmodellen willen meemaken.
Tja, 'gravity's a bitch' zo blijkt,
want catwalkmodellen gaan wel vaker onderuit. Hoewel we oprecht meeleven
met deze pijnlijke momenten, is het tegelijkertijd ontzettend moeilijk
om de ramptoerist in onszelf te onderdrukken. Daarom delen we - onder
het motto 'lachen is gezond' - toch deze recent op YouTube verschenen
'fail compilation' van vallende modellen. (br.hln)
Australische wetenschappers hebben in
samenwerking met kunstenares Donna Franklin een kledinglijn ontworpen
uit rode wijn. De collectie bestaat momenteel uit kleedjes, t-shirts en
badmode. "Dit project geeft een nieuwe dimensie aan geweven textiel en
zou in de toekomst wel eens mainstream mode kunnen worden", klinkt het.
Om
deze textiel te creëren wordt een bacterie, genaamd 'acetobacter',
toegevoegd aan wijn om het te transformeren tot azijn. Tijdens dit
proces vormt zich geleidelijk aan een schuimachtige laag die vervolgens
op een opblaasbare paspop gedroogd wordt om de gewenste vorm te krijgen.
Wanneer
de lucht uit de pop wordt gelaten, ontstaat het kledingstuk. De focus
ligt nu op het steviger maken van het gefermenteerde textiel, dat op dit
moment nog heel gevoelig is voor scheuren. Bovendien moet de
'wijnstof', die de naam 'Micro be' meekreeg, nu nog vochtig gehouden
worden tijdens het dragen.
"Door kunst en wetenschap te verweven
met een beetje inventiviteit hopen we uiteindelijk een naadloos
kledingstuk te produceren waar geen steekje aan te pas komt", verklaart
leidinggevend onderzoeker Gary Cass. Bovendien kan deze 'gefermenteerde
fashion' ook andere sectoren inspireren, zoals de geneeskunde en de
architectuur. "Het enige wat je moet doen is je verbeelding en
vindingrijkheid loslaten", aldus Cass. (br.hln)
Broek met hoge taille bij Asos.com, de maxirok in jeans en oversized vest bij Mango.com.
Ook de klassieke jeans volgt de
trends, je hebt dit seizoen heel wat nieuwkomers als de oversized vest
uit denims, maar ook de vaste waarden als de skinnyjeans blijven. Daarom
een handige handleiding van welke denimsoorten nu niet in je kast mogen
ontbreken.
Vrouwen hebben vaak een haat-liefdeverhouding met hun
jeansbroek, eens je een goed model hebt gevonden, is het een makkelijke
outfitkeuze waarmee bijna altijd meteen goed zit. De zoektocht naar de
perfecte jeans kan echter vaak lang en erg vermoeiend zijn. Deze zomer
blijft de skinny in, maar er zijn nog heel wat andere stijlen waaruit je
kan kiezen.
De hoge taille Balenciaga introduceerde de jeans
met een hoge taille op de catwalk. Het voordeel hiervan is dat het je
benen optisch verlengt, het nadeel is dat het je buikje benadrukt.
Combineer met een strak topje en hoge hakken voor een afslankend effect.
De salopette De
tuinbroek is helemaal terug, je vindt deze in zowel korte of lange
versie. Dit oogt eerder casual, maar je kunt er een chique toets
aangeven door voor luxueuze accessoires te gaan als een lederen riempje
en sandalen met hoge hakken. Ideaal voor durfallen die wel eens van een
mode-experimentje houden.
Sportieve jeans Een losse jeans in
een luchtige stof is de ideale look voor op warme zomerdagen. Met een
haremmodel zit je meteen goed. Combineer met een gebreide trui, hoge
sandalen of sneakers met verborgen plateauzool.
Stoer vestje Het
oversized, gebleekt vestje maakt een comeback uit de jaren 80. Dit is
echter wel geen makkelijk te dragen trend. Combineer met een luchtig,
vrouwelijk jurkje voor een stoere toets.
De maxirok Modehuis
Balmain introduceerde de maxirok in denim op de catwalk. Gelukkig vind
je ook heel wat goedkopere varianten in de grote winkelketens. Fleur je
look op door een topje met pailletten en gladiatorsandalen te dragen.
Speciaal Ook
bij qua kleur mag het deze zomer opvallen wat jeans betreft. Ga voor
een gebleekt of metallic model. Maak het geheel af met een lederen jasje
en hoge hakken en je kan zo trendy naar een zomerbarbeque. (br.hln)
Goed nieuws voor fashionista's, want
nagellak is het nieuwste it-accessoire. Geen peperdure Hermès dus die de
catwalk siert, wel nieuwe nagellakcreaties.
Nagellak voor
mannen? Een musthave! Nagellak in alle kleurtjes van de regenboog, al
passé! Wat nu echt hip is, is spelen met je nagellak. Het bekendste
daarbij is het cracklé-effect, waarbij je over een gewone basisnagellak
een extra laagje speciale lak smeert om hem te toen 'schiften'. Ben je
nog kunstzinniger, dan zet je ware figuurtjes op je nagels, met behulp
van tandenstokers om lijntjes in de lak te trekken terwijl hij nog nat
is. Iets voor mensen met veel tijd, en het mag dan ook niet verwonderen
dat het vooral de tienermeisjes zijn die er helemaal zot van zijn.
Wil
je als drukbezette vrouw toch meegaan met de hype? Dan zijn er
prachtige nagellakstickers, verkrijgbaar bij merken als OPI en ProNails,
in de gekste prints. Leuk extraatje: zo'n stickers zijn een pak
goedkoper dan een professionele manicure! Ook niet zo'n fan van al dat
gekke gedoe? Dan is er nog de matterende nagellak: in plaats van de alom
bekende glanstopcoat, kan je nu ook kiezen voor een topcoat,
verkrijgbaar bij onder meer Bourjois, die je kleur matteert. Voor een
extra stijlvol effect. (br.she - foto photo news)
Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel
"Met een unieke stijl overleef je als modeontwerper wel"
Na Walter Van Beirendonck en Mais il
est où le soleil zit nu ook Olivier Strelli in nauwe financiële
schoentjes. Eigen schuld dikke bult?
"Pakweg Dries Van Noten en
Ann Demeulemeester scheren wel hoge toppen. Hun unieke stijl is veel
moeilijker te kopiëren door de H&M's en Zara's van deze wereld. Die
ketens zijn de echte concurrenten van Belgische ontwerpers", vertelt
modedocent Bram Jespers in een krant van De Persgroep.
"Maar
gelukkig hebben we nog altijd succesvolle Belgische ontwerpers in het
buitenland en dat zal niet snel veranderen. Met zelfverklaarde fans als
Nicole Kidman en Cate Blanchett heeft hij natuurlijk beroemde
uithangborden, maar vooral zijn stijl maakt het verschil. Met zijn
strakke, rechtlijnige ontwerpen heeft hij een toegankelijke, maar ook
unieke signatuur. Die valt niet zo gemakkelijk te kopiëren door de
H&M's en Zara's van deze wereld. Want onderschat de concurrentiële
macht van deze massaketens niet. Ze hebben de voorbije jaren bij het
modepubliek flink wat geloofwaardigheid gewonnen door samenwerkingen met
topontwerp (br.she - beeld photo news)
Dochter van Mick Jagger showt kleding voor Madonna
Dochter van Mick Jagger showt kleding voor Madonna
Georgia May Jagger, dochter van Rolling
Stone Mick Jagger, wordt het Britse gezicht van Material Girl. Deze
tienercollectie wordt ontworpen door Madonna en haar 15-jarige dochter
Lourdes.
De Queen of Pop lanceerde deze lijn in 2010 en is
momenteel te koop in Amerika en Canada bij de grootwarenhuisketen
Macy's. Maar binnenkort zal deze ook beschikbaar zijn in het Verenigd
Koninkrijk, waar Georgia instaat voor de promotie van de collectie.
Georgia:
"Het is een hele eer om door Madonna persoonlijk als gezicht van haar
collectie gekozen te worden." Het 20-jarige model deed al campagnes voor
make-upmerk Rimmel en Hudson Jeans. Ook verscheen ze al op tal van
modemagazines en flaneerde ze op de catwalk van Chanel. (br.hln)
Dagen waarop je liever naar een muts of
tondeuse zou grijpen in plaats van effectief een poging te doen je
kapsel onder controle te krijgen, we hebben ze ongetwijfeld allemaal wel
eens. Uiteraard kan je vandaag voor elk haarprobleem wel een product
uit de rekken plukken, maar wist je dat er in de keuken ook heel wat
(goedkope) redders in nood te vinden zijn?
Akkoord, al die
luxeproducten doen meestal wel wat ze beloven en hebben vaak de
heerlijkste geuren, maar voor een snelle herstelbeurt kan de oplossing
net zo goed te vinden zijn in je frigo of keukenkasten. Jason Cocking,
directeur en kapper van het Londense salon Lisa Sheperd geeft zijn
geheimen prijs:
1. Ontwarren met druivensap Om de knopen uit
je haar te krijgen, heb je nood aan een product met een lage pH. Omdat
witte wijnazijn niet meteen een aangenaam aroma verspreid, gebruik je
best druivensap. Laat het een kwartiertje inwerken, spoel het vervolgens
goed uit en ga onmiddellijk met een brede kam door je haar.
2. Mayonaise voor meer glans Niet
goed voor de lijn, maar blijkbaar wel voor het haar. Als we Jason
Cocking mogen geloven, is mayonaise een pure proteïnebom voor droog,
ondervoed haar. Ben je toch écht geen fan van mayo, probeer dan eens een
eiwitmasker. Breng de gekoelde mayonaise (of opgeklopte eiwitten) aan
op je hoofdhuid en leg er een laagje folie en een handdoek. Laat het een
goede 20 minuten inwerken en spoel vervolgens grondig uit met lauwwarm
water.
3. Roos bestrijden met zeezout Exfoliëren is goed voor
je huid, dat weten we allemaal. Toch wordt de hoofdhuid vaak vergeten.
Gebruik daarom zeezout voor een goede scrub en maak komaf met droge
schilfertjes. Was je haar achteraf goed met warm water en shampoo om
zeker te zijn dat er geen restjes achterblijven.
4. Boost je tint met kleurstoffen Voor
een snelle opfrissing van je kleurtje, hoef je niet noodzakelijk te
grijpen naar dure maskers. Een paar druppeltjes kleurstof toevoegen aan
je conditioner zou al genoeg moeten zijn om je tint te doen herleven.
Vooral roze, rode en paarse kleurstoffen zouden warmte en diepte brengen
in je haarkleur.
5. Olijfolie om te voeden Verwarm de
olijfolie lichtjes, door het flesje enkele minuten in een bakje met heet
water te leggen. Breng het vervolgens aan op je punten en lengtes, maar
laat je haarwortels vrij, aangezien die van nature al vetter zijn. Laat
alles goed inwerken gedurende 20 minuten en was je haar vervolgens
grondig. Heb je heel dun haar? Gebruik dan een spray met olijfolie. Dit
is een stuk lichter, maar zal even effectief glans creëren en intens
voeden.
6. Golven met zout water Vul een sproeiflacon met
kraantjeswater en voeg er een eetlepel ordinair tafelzout aan toe. Spuit
het vervolgens op je wortels om volume te geven aan je haar of kneed
het in je krullen. Voor de liefhebbers van zoete geuren: voeg rozewater
toe (het type dat gebruikt wordt voor gebak) voor een heerlijk aroma.
7. Ketchup voor kleurrampen Deze
laatste tip is vooral gericht op blonde lokken met een groene schijn.
Het kan al wel eens fout lopen tijdens een kleuring, maar blonde haren
zijn daar ongetwijfeld het meeste vatbaar voor. Gelukkig is er dan
ketchup! De rode kleur en natuurlijke zuren helpen de mineralen af te
breken die de verkleuring hebben veroorzaakt. (br.hln)
Elke vrouw kent het gelukzalige gevoel als
je eindelijk de perfecte 'little black dress' vindt. Maar hoe blij het
ons ook maakt bij de aankoop, het kleedje belandt meestal al na twee
draagbeurten in onze kleerkast. Maar waarom?
Volgens de Britse
enquête bij 2.000 vrouwen is de kleerkast van een vrouw nochtans niet
volledig zonder zo'n 'klein, zwart jurkje'. Dat wordt bevestigd doordat 8
op de 10 vrouwen er ééntje in hun kleerkast hangen hebben. Van de
overige 20 procent is bijna de helft ernaar op zoek.
Meer dan
twee derde (68 procent) koopt het eerste korte, zwartje jurkje tussen de
leeftijd van 18 en 24 jaar. Vanaf dan wachten ze op een speciale
gebeurtenis om het eindelijk te kunnen dragen.
Vaak blijft dat
wachten echter duren, waardoor het kleedje 11 jaar later nog in de
kleerkast hangt. En dat past het natuurlijk niet meer... Dat is het
moment waarop vrouwen op zoek gaan naar een nieuwe 'little black dress',
want je weet maar nooit wanneer het van pas zal komen.
Maar
ondanks de gestelde onmisbaarheid van het jurkje, blijkt het eigenlijk
bijna nooit van pas te komen. Omdat het 'gespaard' wordt voor echt
speciale gelegenheden, wordt het uiteindelijk maar twee keer gedragen.
De
meest voorkomende reden (45 procent) daarvoor zich niet meer dan één
keer willen laten zien in dezelfde outfit. Daarnaast zijn velen (19
procent) ook bang dat het 'speciale gevoel' van het jurkje verloren zal
gaan als ze het te vaak dragen.
Dat zorgt ervoor dat de overgrote
meerderheid van de jurken in de kast blijft hangen en dat 91 procent
zelfs nooit gewassen of naar de droogkuis gebracht wordt. Klinkt dat ook
voor jou herkenbaar? (br.hln)
Badkledingspeciaalzaken hebben er meestal wel al van gehoord, maar verkocht wordt het hier (nog) niet: zondoorlatende badkleding. Bruinen zonder bloot te moeten gaan én overal mooi egaal bruin worden zonder witte plekken: toch dé droom van elke zonneklopper? Hoe werkt het? En waarom wordt het hier niet verkocht? Iets nieuws onder de zon! Nog maar enkele zomers geleden verbaasde het Britse lingerie- en badmodebedrijf Kiniki met zijn lijn 'tan through'-badkledij: gedaan met 'tan lines' of melkwitte tegen gebronsde huid. Ook het Amerikaanse Cooltan maakt van dezelfde techniek gebruik.
Zondoorlatende badkledij en ook T-shirts zijn gemaakt van een stof die, zoals u ziet als u ze tegen het licht houdt, in feite bestaat uit een weefsel van microscopisch kleine gaatjes. Deze stof ('transol' bij Kiniki en 'microsol' bij Cooltan) is gefabriceerd uit vezels van polybutyleentereftalaat (PBT), gebruikt voor 'ademende' stoffen. Zo bereikt het zonlicht ook onder de stof voor 80% het naakte lichaam.
John Walker, eigenaar van Kiniki, kreeg het idee bij het zien van een visnet en had een bijkomende goede inval dat woeste prints op de stof de 'naaktheid' van de gaatjes zouden verhullen.
Badkledijwinkels hebben nog geen vraag gehad naar zondoorlatende badpakken. "De mensen kennen het nog niet", zegt Ingrid Ramaekers van Chloë Lingerie in Lanaken, "maar ik hoop dat het gauw aan ons voorgesteld wordt. Ik denk dat er een publiek voor is: dames die zeer met hun uiterlijk begaan zijn. Niet meteen de gemiddelde vakantieganger die enkel op reis een bikini meeneemt."
Mirjam Wauters (Exit Hasselt) denkt niet dat het zou aanslaan: "Billen en borsten hóeven niet bruin te worden." Bij badmode draait het volgens haar "vooral om de pasvorm: die stof mag 10 keer zondoorlatend zijn, als het badpak het model van de koper niet doet uitkomen, is die niet geïnteresseerd."
Gebruikers zijn toch enthousiast: de stof is ondoorzichtig, licht, reageert goed op water, elastisch en comfortabel, modieus en makkelijk te wassen. Voor u vooralsnog dus enkel via het internet te koop (vanaf zo'n 28 euro).
Badkleding heeft toch ook een 'beschermend' effect tegen de zonnestraling: moet er bij 'tan through' kleding dan ook ónder gesmeerd worden? "Inderdaad", bevestigt John Walker. "We raden aan dat u dezelfde zonnecrème onder het badpak aanbrengt als op de niet bedekte delen van uw lichaam."
De zondoorlatende stof microsol zou een barrière vormen tegen de schadelijke gammastralen van het zonlicht en een beschermingsfactor van 6 hebben, wat echter niet hoog is.
Ook wordt aangeraden toch af en toe de uiteindes van de broekjes of topjes te herschikken, want om de stof te doen spannen is er elastiek nodig en zonder die soms te herschuiven zou de zonneklopper kunnen eindigen met witte strepen (i.p.v. witte vlekken).
Wat een gedoe voor de zonneklopper, terwijl een volledig witte huid toch ook mooi egaal is, niet? (br.she)
Al sinds de jaren '80 zijn stippen niet meer weg te denken uit de modewereld. Elk seizoen duiken ze wel op één of andere manier terug op, en dat is vandaag niet anders. Toch blijft het moeilijk om de stippen te dragen op een elegante manier. Wij geven enkele tips.
Vorig jaar zagen we vooral oversized stippen, onder andere bij Stella McCartney, Marc Jacobs en Louis Vuitton. Maar dit seizoen keren Stella McCartney en D&G terug naar de klassieke print: kleine, vooral witte of zwarte bolletjes.
En dat is ook wat Andie Macdowell deed op de première van de Billy Elliot musical in Los Angeles. Zij verscheen er in een blauwe jurk met witte stippen, en bewees dat die stijl ook elegant kan zijn.
Denk aan de volgende tips:
1. Een jurk met een A-lijn voor een chique en vrouwelijk gevoel. Dat wil zeggen: strak aan de heupen, wijder naar de zoom toe.
2. Kies voor een felle kleur. Zeker in combinatie met witte stippen is dat een goed (en zomers!) idee.
3. Wie minder wil opvallen, kan ook kiezen voor zwart-wit. Let er wel op dat je geen modeflater à la Emma Stone slaat. Een korte, strakke jurk met kleine stippen is de enige optie.
4. Combineer niet met andere prints. De rest van je outfit moet sober en egaal zijn.
5. Hou rekening met je leeftijd. De regel is: hoe groter de stippen, hoe jonger de look.
6. Beperk je niet tot jurken, er zijn ook heel wat leuke topjes en rokjes met stippen. Vooral als je onzeker bent over de print, is dat een goeie manier om er toch mee te beginnen. Succes! (br.hln - foto asos)
Haast elke vrouw wordt onzeker wanneer ze in bikini moet paraderen.
Gelukkig kun je door je troeven uit te spelen met het juiste model van
bikini stralen op het strand. We stelden een handige gids samen dat jouw
zoektocht naar de perfecte badkledij moet vergemakkelijken.
Grote borsten Wie slank gebouwd is, maar grote
borsten heef,t kan best een bovenstuk dragen dat alles netjes bedekt
maar ook een goede lift geeft. Een beugel is onmisbaar, het sexy effect
krijg je door een diep decolleté. Dit verkleint je boezem trouwens ook
optisch.
Buikje Krijg je dat buikje niet
weggewerkt in het fitnesscentrum? Je kunt deze zone camoufleren door een
badpak met fronsjes aan de buik te dragen, wat tegelijkertijd ook
trendy is. Een kleiner heupbroekje leidt de aandacht van je probleem
zone af en brengt de focus op de benen. Wie zich zorgen maakt over 'love
handles', gaat best voor een broekje met een omslag aan de taille.
Een bikini met zigzagpatroon bij Asos.com.
Kont Als je je kont wil verstoppen, kies je best voor een donker model, want dit verkleint optisch.
Kleine borsten Om
je boezem wat optisch te vergroten is een bandeaumodel een goede keuze.
Ook zijn franjes en fronsjes efficiënt om een boost aan je borsten te
geven. Daarnaast hebben drukke patronen ook voor een vergrotend effect.
Wie geen heupen of taille heeft, kan voor een badpak met uitsparingen
gaan, want dit creëert rondingen waar er geen zijn.
Kleine gestalte Een zigzagpatroon verlengt een kort bovenlichaam, een hoog uitgesneden broekje doet je benen dan weer langer lijken. (br.hln)
Ondergoedfabrikant Thriumph Japan heeft
vandaag in Tokio de 'Bra Super Cool' voorgesteld. Deze beha zou vrouwen
tegen de warmte beschermen. Triumph wil met de beha aantonen dat de
Japanners inventief moeten zijn om energie te besparen.
De 'Bra
Super Cool' bevat een gel die koud wordt in de diepvriezer, maar toch
zacht blijft. Daardoor heeft de vrouw in de zomer een fris gevoel, aldus
Triumph in een persbericht. De beha is bovendien versierd met een
muntblaadje dat een frisse geur verspreidt, en een belletje dat lijkt op
een traditionele windgong.
De beha en een bijbehorend minirokje
komen niet in de handel, maar zijn gecreëerd om te tonen dat het
belangrijk is inventief te zijn om energie te besparen. Nu alle
kerncentrales in Japan gesloten zijn, dreigt een energietekort als de
inwoners hun verbruik niet beperken.
De Japanse regering zei
eerder dat de kerncentrales gesloten zullen blijven tijdens de zomer.
Daarom bereidt de regering zich voor om restricties in te voeren rond
energieverbruik teneinde onverwachte onderbrekingen op grote schaal te
vermijden. (br.hln)
Christophe Coppens ziet het niet meer
zitten en stopt zijn business na meer dan twintig jaar. "Ik heb keihard
gewerkt, ik alles geprobeerd, maar de prijs is te hoog", zegt hij in De
Morgen.
De zaken gingen al een tijdje niet goed, om niet te
zeggen dat ze nooit goed gelopen hebben. "Ik ben eigenlijk van de ene
crisis naar de andere gelopen. Ik ben er heel intuïtief aan begonnen, en
er onmiddellijk heel hard ingevlogen. Het was moeilijk, ja, maar
moeilijk is oké. Ik ben nu 42, en de laatste jaren werd het
onmenselijk", vertelt de ontwerper aan de krant.
In januari was
er nog hoop: er zou een kapitaalsverhoging komen en een winkel met
showroom in Parijs. Maar het was niet te doen. En niet alleen bij hem.
"Bij veel ontwerpers staat vandaag het water aan de lippen", klinkt het
nog.
Zijn creaties werden gedragen door onze prinsessen en celebs
zoals Rihanna en Moloko-zanger Roisin Murphy. Die laatste werd in
januari nog opgevoerd ter promotie van de nieuwe lentecollectie. Maar
dat mocht niet baten: hoeden spreken maar een klein publiek aan, en dat
maakt de sector dus extra gevoelig aan crisissen (of nieuws trends).
Deze laatste crisis was er te veel aan, en dus zegt Christophe Coppens:
genoeg. Voor eens en voor altijd. (br.hln)
Topmodel Chloe Sevigny, actrices Jessica Alba en Freida Pinto.
Voor de normale vrouw is het
maatpak niet de meest voor de hand liggende outfitkeuze: we associëren
het steevast met klassiek en mannelijk uit en niet meteen
vrouwvriendelijk. Heel wat modellen op de catwalk en celebrities
bewijzen echter wel dat wel fashionable, elegant en sexy kan zijn.
Dolce
& Gabbana, Prada, Hakaan: al deze chique modehuizen proberen
fashionista's te overtuigen dat het mannenpak ook voor vrouwen kan, en
dat het sexy is. Gelukkig is het aanbod deze lente zo groot dat er voor
elk wat wils is: kleurrijk en trendy, klassiek en chique, vrouwelijk en
sexy. Een makkelijke manier om wat extra glamour uit te stralen is door
net als Givenchy wat glitters en accessoires in metaalkleuren toe te
voegen. Een kort jasje, zoals we zagen bij Yves Saint Laurent, is ideaal
voor warme zomerdagen.
Het topmodel Chloe Sevigny gaat voor
elegantie met een wit hemd en een beige maatpak, de vrouwelijke toets
komt van haar kleine handtas. Wie vrolijke kledij verkiest kan voor een
rood exemplaar gaan, net als de schoonheid Freida Pinto dat deed in een
smoking van Gucci. De Amerikaanse actrice Lilly Collins straalt in een
chique versie van Dolce & Gabbana. Of ga net als zangeres Florence
Welch voor gewaagd met een gebloemd exemplaar van Moschino. Jessica Alba
bewijst dat 'less is more' echt werkt. Ze steelt de show in haar
eenvoudige smoking.
Wit is voor dames die erg zelfzeker zijn dat
ze deze outfit vlekvrij kunnen houden, het staat wel garant voor instant
klasse. Als je wil dat iedereen naar je kijkt, ga je voor een strak
jasje en een aansluitende broek, combineer met een fleurige blouse.
Frivole types zullen niet snel naar een smoking grijpen, maar onthoud
dat dit deze look ook speels kan met een drukke bloemenprint of door de
combinatie met kleurrijke accessoires. Denk maar aan schoenen in een
fluokleurtje, kleurrijk hemdje en een opvallende handtas. Zelfs
retroliefhebbers zullen hun gading vinden met een exemplaar met
krijtstrepen, of een ruitenpatroon, net als topmodel Alexa Chung met
haar smoking van Stella McCartney.
De Japanse modeontwerper Yohji Yamamoto begint aan een nieuwe carrière: die van filmregisseur.
Dat bekende de man aan de Franse regisseur Christophe Honoré tijdens het internationale festival voor mode en fotografie in Hyères.
"Het is allemaal nog erg geheim", liet de man zich nog ontvallen. Yamamoto zal de film volledig zelf regisseren maar opvallend genoeg huurde hij iemand in om het script te schrijven én de kostuums te ontwerpen! Wie dacht enkele prachtige modecreaties van de hand van Yamamoto te spotten tijdens de film zal dus op zijn honger blijven zitten. De prent zou in 2014 in de cinemazalen te zien zijn. (br.she - beeld photo news)
Outfits met drukke prints bij Prada, Stella McCartney en Louis Vuitton.
De laatste seizoenen was het in om
zoveel mogelijk contrasterende kleuren in je outfit te stoppen. Hoe meer
het geheel met elkaar vloekte, hoe beter. Maar nu stoppen fashionista's
met een felpaarse rok en een oranje truitje te combineren, nu ga je
voor een hele outfit in dezelfde print of kleur.
De Amerikaanse
designer Marc Jacobs begon met de zijden pyjamatrend, daarna zagen we
dit op de catwalk bij Stella McCartney, Louis Vuitton, Céline en Hermès.
Denk aan een broek en een top in dezelfde drukke tropische print
waarbij het lijkt alsof je net in je bed gaat kruipen. Deze zomer is de
trend gelukkig makkelijker te dragen, met iets zwaardere broeken en
topjes. We zagen deze outfits al in de winkelrekken hangen, dus het zal
niet lang meer duren voor drukke prints in het straatbeeld opduiken.
Toch
blijft deze trend moeilijk te dragen: lang werd een mantelpakje in een
kleur als een teken van slechte smaak gezien. Aankoopster voor de Britse
modeketen Whistles en mode-experte Jane Shepherdson is alvast een fan:
"Deze look is erg fris en toch moet je er dapper voor zijn en op de een
of andere manier zit er humor in. Ik dacht dat klanten bij die drukke
prints enkel de broek of de blouse zouden kopen, maar ik zie heel wat
fashionista's de hele outfit dragen."
De trend zal ook volgende
winter blijven, het is dus de moeite waard om te investeren in zo'n
opvallende outfit. Om te eighties te lijken suggereert Caren Downie van
de modewebshop Asos voor een broek en top in dezelfde print te gaan.
"Het is veel meer 'fashionable' dan een jurk. Toch is wel wat lef
verreist om het met veel zelfvertrouwen te dragen. Wie twijfelt over de
draagbaarheid van deze trend, denkt ook best eens aan de voordelen. Je
wint belangrijke minuten die je anders zou verliezen met het
samenstellen van je outfit, waardoor je toch ietsje langer in bed kunt
blijven liggen." (br.hln)
Perfect: een lichte stof, felle kleur en strak topje
Of je nu kiest voor fijne of dikke
plooien, mini of maxi, een plooirok is dit seizoen niet uit je kleerkast
weg te denken. En dat vinden wij een goede zaak, want met zo'n plooirok
kom je overal elegant, vrouwelijk én luchtig voor de dag. Een aanrader!
De
stijl werd vroeger altijd gezien als iets voor schoolmeisjes of
secretaresses, maar dat is vandaag niet meer het geval. De plooirok was
al hip op de catwalk, en dat krijgt ongetwijfeld een vervolg in ons
straatbeeld. Want, in tegenstelling tot vele andere creaties, is de
plooirok iets dat alle vrouwen ook echt kunnen dragen. Dat wist ook
Marilyn Monroe al in haar tijd.
Ontworpen met de vrouwelijke vorm
in gedachten, hebben de rokken een reeks dunne, scherpe plooien, die
allemaal in dezelfde richting gedraaid zijn. Die geven je de
mogelijkheid om vrij én elegant rond te zweven, in tegenstelling tot de
strakke kokerrok en de heupvergrotende tulpenrok.
Daar komt nog
eens bij dat de plooien ook erg flatterend zijn voor je benen. Bovendien
zijn de trendy drukke prints en neonkleuren ideaal in combinatie met
deze rokken. Die zorgen er namelijk voor dat de rok er niet 'gekreukt'
uitziet, wat meestal het argument tegen deze rok is.
Zo volg je de trend 1.
Door te kiezen voor lichte stoffen, voegen plooien volume toe, zonder
dat je er zelf dikker uitziet. Aangezien de focus ligt op beweging,
combineer je het best met een los bovenstuk en los haar.
Platformsandalen met riempjes zorgen voor een coole, minder
meisjesachtige toets.
2. Combineer niet met 'bouffant' of
opgeblazen T-shirt of topje. In combinatie met het volume van de plooien
zal je er veel dikker uitzien.
3. Draag geen broeken of shorts met plooien. Die blazen niet alleen je heupen op, maar zorgen ook voor een 'zakkerige' look.
4.
Een geplooid jurkje is wel een goeie optie. Kies voor een exemplaar uit
zijde of een andere lichte stof. Daardoor gaat het jurkje prachtig
golven als je ermee rondloopt.
5. Strijk het rokje niet, want de stoom is niet goed voor de scherpe plooien.
Vogue is de trendsetter, op zowat ieder vlak. Maar of ze met deze nieuwste shoot ook een hype lanceren, betwijfelen we.
Laetitia
Casta mocht onder het alziende oog van de nieuwe Franse
Vogue-hoofdredactrice Emmanuelle Alt fungeren voor de mei-cover. En dat
moest er eentje worden met de nodige allure. Alt gaf een nieuwe
betekenis aan de dierenprinttrend en zette een zwarte nepzwaan op
Casta's hoofd. (br.she)