Badkledingspeciaalzaken hebben er meestal wel al van gehoord, maar verkocht wordt het hier (nog) niet: zondoorlatende badkleding. Bruinen zonder bloot te moeten gaan én overal mooi egaal bruin worden zonder witte plekken: toch dé droom van elke zonneklopper? Hoe werkt het? En waarom wordt het hier niet verkocht? Iets nieuws onder de zon! Nog maar enkele zomers geleden verbaasde het Britse lingerie- en badmodebedrijf Kiniki met zijn lijn 'tan through'-badkledij: gedaan met 'tan lines' of melkwitte tegen gebronsde huid. Ook het Amerikaanse Cooltan maakt van dezelfde techniek gebruik.
Zondoorlatende badkledij en ook T-shirts zijn gemaakt van een stof die, zoals u ziet als u ze tegen het licht houdt, in feite bestaat uit een weefsel van microscopisch kleine gaatjes. Deze stof ('transol' bij Kiniki en 'microsol' bij Cooltan) is gefabriceerd uit vezels van polybutyleentereftalaat (PBT), gebruikt voor 'ademende' stoffen. Zo bereikt het zonlicht ook onder de stof voor 80% het naakte lichaam.
John Walker, eigenaar van Kiniki, kreeg het idee bij het zien van een visnet en had een bijkomende goede inval dat woeste prints op de stof de 'naaktheid' van de gaatjes zouden verhullen.
Badkledijwinkels hebben nog geen vraag gehad naar zondoorlatende badpakken. "De mensen kennen het nog niet", zegt Ingrid Ramaekers van Chloë Lingerie in Lanaken, "maar ik hoop dat het gauw aan ons voorgesteld wordt. Ik denk dat er een publiek voor is: dames die zeer met hun uiterlijk begaan zijn. Niet meteen de gemiddelde vakantieganger die enkel op reis een bikini meeneemt."
Mirjam Wauters (Exit Hasselt) denkt niet dat het zou aanslaan: "Billen en borsten hóeven niet bruin te worden." Bij badmode draait het volgens haar "vooral om de pasvorm: die stof mag 10 keer zondoorlatend zijn, als het badpak het model van de koper niet doet uitkomen, is die niet geïnteresseerd."
Gebruikers zijn toch enthousiast: de stof is ondoorzichtig, licht, reageert goed op water, elastisch en comfortabel, modieus en makkelijk te wassen. Voor u vooralsnog dus enkel via het internet te koop (vanaf zo'n 28 euro).
Badkleding heeft toch ook een 'beschermend' effect tegen de zonnestraling: moet er bij 'tan through' kleding dan ook ónder gesmeerd worden? "Inderdaad", bevestigt John Walker. "We raden aan dat u dezelfde zonnecrème onder het badpak aanbrengt als op de niet bedekte delen van uw lichaam."
De zondoorlatende stof microsol zou een barrière vormen tegen de schadelijke gammastralen van het zonlicht en een beschermingsfactor van 6 hebben, wat echter niet hoog is.
Ook wordt aangeraden toch af en toe de uiteindes van de broekjes of topjes te herschikken, want om de stof te doen spannen is er elastiek nodig en zonder die soms te herschuiven zou de zonneklopper kunnen eindigen met witte strepen (i.p.v. witte vlekken).
Wat een gedoe voor de zonneklopper, terwijl een volledig witte huid toch ook mooi egaal is, niet? (br.she)
Al sinds de jaren '80 zijn stippen niet meer weg te denken uit de modewereld. Elk seizoen duiken ze wel op één of andere manier terug op, en dat is vandaag niet anders. Toch blijft het moeilijk om de stippen te dragen op een elegante manier. Wij geven enkele tips.
Vorig jaar zagen we vooral oversized stippen, onder andere bij Stella McCartney, Marc Jacobs en Louis Vuitton. Maar dit seizoen keren Stella McCartney en D&G terug naar de klassieke print: kleine, vooral witte of zwarte bolletjes.
En dat is ook wat Andie Macdowell deed op de première van de Billy Elliot musical in Los Angeles. Zij verscheen er in een blauwe jurk met witte stippen, en bewees dat die stijl ook elegant kan zijn.
Denk aan de volgende tips:
1. Een jurk met een A-lijn voor een chique en vrouwelijk gevoel. Dat wil zeggen: strak aan de heupen, wijder naar de zoom toe.
2. Kies voor een felle kleur. Zeker in combinatie met witte stippen is dat een goed (en zomers!) idee.
3. Wie minder wil opvallen, kan ook kiezen voor zwart-wit. Let er wel op dat je geen modeflater à la Emma Stone slaat. Een korte, strakke jurk met kleine stippen is de enige optie.
4. Combineer niet met andere prints. De rest van je outfit moet sober en egaal zijn.
5. Hou rekening met je leeftijd. De regel is: hoe groter de stippen, hoe jonger de look.
6. Beperk je niet tot jurken, er zijn ook heel wat leuke topjes en rokjes met stippen. Vooral als je onzeker bent over de print, is dat een goeie manier om er toch mee te beginnen. Succes! (br.hln - foto asos)
Haast elke vrouw wordt onzeker wanneer ze in bikini moet paraderen.
Gelukkig kun je door je troeven uit te spelen met het juiste model van
bikini stralen op het strand. We stelden een handige gids samen dat jouw
zoektocht naar de perfecte badkledij moet vergemakkelijken.
Grote borsten Wie slank gebouwd is, maar grote
borsten heef,t kan best een bovenstuk dragen dat alles netjes bedekt
maar ook een goede lift geeft. Een beugel is onmisbaar, het sexy effect
krijg je door een diep decolleté. Dit verkleint je boezem trouwens ook
optisch.
Buikje Krijg je dat buikje niet
weggewerkt in het fitnesscentrum? Je kunt deze zone camoufleren door een
badpak met fronsjes aan de buik te dragen, wat tegelijkertijd ook
trendy is. Een kleiner heupbroekje leidt de aandacht van je probleem
zone af en brengt de focus op de benen. Wie zich zorgen maakt over 'love
handles', gaat best voor een broekje met een omslag aan de taille.
Een bikini met zigzagpatroon bij Asos.com.
Kont Als je je kont wil verstoppen, kies je best voor een donker model, want dit verkleint optisch.
Kleine borsten Om
je boezem wat optisch te vergroten is een bandeaumodel een goede keuze.
Ook zijn franjes en fronsjes efficiënt om een boost aan je borsten te
geven. Daarnaast hebben drukke patronen ook voor een vergrotend effect.
Wie geen heupen of taille heeft, kan voor een badpak met uitsparingen
gaan, want dit creëert rondingen waar er geen zijn.
Kleine gestalte Een zigzagpatroon verlengt een kort bovenlichaam, een hoog uitgesneden broekje doet je benen dan weer langer lijken. (br.hln)
Ondergoedfabrikant Thriumph Japan heeft
vandaag in Tokio de 'Bra Super Cool' voorgesteld. Deze beha zou vrouwen
tegen de warmte beschermen. Triumph wil met de beha aantonen dat de
Japanners inventief moeten zijn om energie te besparen.
De 'Bra
Super Cool' bevat een gel die koud wordt in de diepvriezer, maar toch
zacht blijft. Daardoor heeft de vrouw in de zomer een fris gevoel, aldus
Triumph in een persbericht. De beha is bovendien versierd met een
muntblaadje dat een frisse geur verspreidt, en een belletje dat lijkt op
een traditionele windgong.
De beha en een bijbehorend minirokje
komen niet in de handel, maar zijn gecreëerd om te tonen dat het
belangrijk is inventief te zijn om energie te besparen. Nu alle
kerncentrales in Japan gesloten zijn, dreigt een energietekort als de
inwoners hun verbruik niet beperken.
De Japanse regering zei
eerder dat de kerncentrales gesloten zullen blijven tijdens de zomer.
Daarom bereidt de regering zich voor om restricties in te voeren rond
energieverbruik teneinde onverwachte onderbrekingen op grote schaal te
vermijden. (br.hln)
Christophe Coppens ziet het niet meer
zitten en stopt zijn business na meer dan twintig jaar. "Ik heb keihard
gewerkt, ik alles geprobeerd, maar de prijs is te hoog", zegt hij in De
Morgen.
De zaken gingen al een tijdje niet goed, om niet te
zeggen dat ze nooit goed gelopen hebben. "Ik ben eigenlijk van de ene
crisis naar de andere gelopen. Ik ben er heel intuïtief aan begonnen, en
er onmiddellijk heel hard ingevlogen. Het was moeilijk, ja, maar
moeilijk is oké. Ik ben nu 42, en de laatste jaren werd het
onmenselijk", vertelt de ontwerper aan de krant.
In januari was
er nog hoop: er zou een kapitaalsverhoging komen en een winkel met
showroom in Parijs. Maar het was niet te doen. En niet alleen bij hem.
"Bij veel ontwerpers staat vandaag het water aan de lippen", klinkt het
nog.
Zijn creaties werden gedragen door onze prinsessen en celebs
zoals Rihanna en Moloko-zanger Roisin Murphy. Die laatste werd in
januari nog opgevoerd ter promotie van de nieuwe lentecollectie. Maar
dat mocht niet baten: hoeden spreken maar een klein publiek aan, en dat
maakt de sector dus extra gevoelig aan crisissen (of nieuws trends).
Deze laatste crisis was er te veel aan, en dus zegt Christophe Coppens:
genoeg. Voor eens en voor altijd. (br.hln)
Topmodel Chloe Sevigny, actrices Jessica Alba en Freida Pinto.
Voor de normale vrouw is het
maatpak niet de meest voor de hand liggende outfitkeuze: we associëren
het steevast met klassiek en mannelijk uit en niet meteen
vrouwvriendelijk. Heel wat modellen op de catwalk en celebrities
bewijzen echter wel dat wel fashionable, elegant en sexy kan zijn.
Dolce
& Gabbana, Prada, Hakaan: al deze chique modehuizen proberen
fashionista's te overtuigen dat het mannenpak ook voor vrouwen kan, en
dat het sexy is. Gelukkig is het aanbod deze lente zo groot dat er voor
elk wat wils is: kleurrijk en trendy, klassiek en chique, vrouwelijk en
sexy. Een makkelijke manier om wat extra glamour uit te stralen is door
net als Givenchy wat glitters en accessoires in metaalkleuren toe te
voegen. Een kort jasje, zoals we zagen bij Yves Saint Laurent, is ideaal
voor warme zomerdagen.
Het topmodel Chloe Sevigny gaat voor
elegantie met een wit hemd en een beige maatpak, de vrouwelijke toets
komt van haar kleine handtas. Wie vrolijke kledij verkiest kan voor een
rood exemplaar gaan, net als de schoonheid Freida Pinto dat deed in een
smoking van Gucci. De Amerikaanse actrice Lilly Collins straalt in een
chique versie van Dolce & Gabbana. Of ga net als zangeres Florence
Welch voor gewaagd met een gebloemd exemplaar van Moschino. Jessica Alba
bewijst dat 'less is more' echt werkt. Ze steelt de show in haar
eenvoudige smoking.
Wit is voor dames die erg zelfzeker zijn dat
ze deze outfit vlekvrij kunnen houden, het staat wel garant voor instant
klasse. Als je wil dat iedereen naar je kijkt, ga je voor een strak
jasje en een aansluitende broek, combineer met een fleurige blouse.
Frivole types zullen niet snel naar een smoking grijpen, maar onthoud
dat dit deze look ook speels kan met een drukke bloemenprint of door de
combinatie met kleurrijke accessoires. Denk maar aan schoenen in een
fluokleurtje, kleurrijk hemdje en een opvallende handtas. Zelfs
retroliefhebbers zullen hun gading vinden met een exemplaar met
krijtstrepen, of een ruitenpatroon, net als topmodel Alexa Chung met
haar smoking van Stella McCartney.
De Japanse modeontwerper Yohji Yamamoto begint aan een nieuwe carrière: die van filmregisseur.
Dat bekende de man aan de Franse regisseur Christophe Honoré tijdens het internationale festival voor mode en fotografie in Hyères.
"Het is allemaal nog erg geheim", liet de man zich nog ontvallen. Yamamoto zal de film volledig zelf regisseren maar opvallend genoeg huurde hij iemand in om het script te schrijven én de kostuums te ontwerpen! Wie dacht enkele prachtige modecreaties van de hand van Yamamoto te spotten tijdens de film zal dus op zijn honger blijven zitten. De prent zou in 2014 in de cinemazalen te zien zijn. (br.she - beeld photo news)
Outfits met drukke prints bij Prada, Stella McCartney en Louis Vuitton.
De laatste seizoenen was het in om
zoveel mogelijk contrasterende kleuren in je outfit te stoppen. Hoe meer
het geheel met elkaar vloekte, hoe beter. Maar nu stoppen fashionista's
met een felpaarse rok en een oranje truitje te combineren, nu ga je
voor een hele outfit in dezelfde print of kleur.
De Amerikaanse
designer Marc Jacobs begon met de zijden pyjamatrend, daarna zagen we
dit op de catwalk bij Stella McCartney, Louis Vuitton, Céline en Hermès.
Denk aan een broek en een top in dezelfde drukke tropische print
waarbij het lijkt alsof je net in je bed gaat kruipen. Deze zomer is de
trend gelukkig makkelijker te dragen, met iets zwaardere broeken en
topjes. We zagen deze outfits al in de winkelrekken hangen, dus het zal
niet lang meer duren voor drukke prints in het straatbeeld opduiken.
Toch
blijft deze trend moeilijk te dragen: lang werd een mantelpakje in een
kleur als een teken van slechte smaak gezien. Aankoopster voor de Britse
modeketen Whistles en mode-experte Jane Shepherdson is alvast een fan:
"Deze look is erg fris en toch moet je er dapper voor zijn en op de een
of andere manier zit er humor in. Ik dacht dat klanten bij die drukke
prints enkel de broek of de blouse zouden kopen, maar ik zie heel wat
fashionista's de hele outfit dragen."
De trend zal ook volgende
winter blijven, het is dus de moeite waard om te investeren in zo'n
opvallende outfit. Om te eighties te lijken suggereert Caren Downie van
de modewebshop Asos voor een broek en top in dezelfde print te gaan.
"Het is veel meer 'fashionable' dan een jurk. Toch is wel wat lef
verreist om het met veel zelfvertrouwen te dragen. Wie twijfelt over de
draagbaarheid van deze trend, denkt ook best eens aan de voordelen. Je
wint belangrijke minuten die je anders zou verliezen met het
samenstellen van je outfit, waardoor je toch ietsje langer in bed kunt
blijven liggen." (br.hln)
Perfect: een lichte stof, felle kleur en strak topje
Of je nu kiest voor fijne of dikke
plooien, mini of maxi, een plooirok is dit seizoen niet uit je kleerkast
weg te denken. En dat vinden wij een goede zaak, want met zo'n plooirok
kom je overal elegant, vrouwelijk én luchtig voor de dag. Een aanrader!
De
stijl werd vroeger altijd gezien als iets voor schoolmeisjes of
secretaresses, maar dat is vandaag niet meer het geval. De plooirok was
al hip op de catwalk, en dat krijgt ongetwijfeld een vervolg in ons
straatbeeld. Want, in tegenstelling tot vele andere creaties, is de
plooirok iets dat alle vrouwen ook echt kunnen dragen. Dat wist ook
Marilyn Monroe al in haar tijd.
Ontworpen met de vrouwelijke vorm
in gedachten, hebben de rokken een reeks dunne, scherpe plooien, die
allemaal in dezelfde richting gedraaid zijn. Die geven je de
mogelijkheid om vrij én elegant rond te zweven, in tegenstelling tot de
strakke kokerrok en de heupvergrotende tulpenrok.
Daar komt nog
eens bij dat de plooien ook erg flatterend zijn voor je benen. Bovendien
zijn de trendy drukke prints en neonkleuren ideaal in combinatie met
deze rokken. Die zorgen er namelijk voor dat de rok er niet 'gekreukt'
uitziet, wat meestal het argument tegen deze rok is.
Zo volg je de trend 1.
Door te kiezen voor lichte stoffen, voegen plooien volume toe, zonder
dat je er zelf dikker uitziet. Aangezien de focus ligt op beweging,
combineer je het best met een los bovenstuk en los haar.
Platformsandalen met riempjes zorgen voor een coole, minder
meisjesachtige toets.
2. Combineer niet met 'bouffant' of
opgeblazen T-shirt of topje. In combinatie met het volume van de plooien
zal je er veel dikker uitzien.
3. Draag geen broeken of shorts met plooien. Die blazen niet alleen je heupen op, maar zorgen ook voor een 'zakkerige' look.
4.
Een geplooid jurkje is wel een goeie optie. Kies voor een exemplaar uit
zijde of een andere lichte stof. Daardoor gaat het jurkje prachtig
golven als je ermee rondloopt.
5. Strijk het rokje niet, want de stoom is niet goed voor de scherpe plooien.
Vogue is de trendsetter, op zowat ieder vlak. Maar of ze met deze nieuwste shoot ook een hype lanceren, betwijfelen we.
Laetitia
Casta mocht onder het alziende oog van de nieuwe Franse
Vogue-hoofdredactrice Emmanuelle Alt fungeren voor de mei-cover. En dat
moest er eentje worden met de nodige allure. Alt gaf een nieuwe
betekenis aan de dierenprinttrend en zette een zwarte nepzwaan op
Casta's hoofd. (br.she)
Mandarijnrood is de nieuwe trendkleur. Maar hoe combineer je alles nu best?
Tangerine
is een van de felste kleuren van het moment. Ben je niet zo'n durver?
Combineer de kleur dan met wit voor een trendy doch rustige look of
zwart voor een rock & roll-uitstraling. Als je voor een combinatie
met beige kiest, creëer je gegarandeerd een gesofistikeerde look.
Bloemetjes- en fruitprints zorgen dan weer voor een romantische toets.
Etnische, dieren-, of grafische prints maken het geheel weer erg jong.
Ben
je een fleurig iemand die voluit voor kleur gaat, zorg dan voor een
combinatie met roesttinten, geel, rood, roze of paars. (br.she - beeld
photo news)
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Deze zomer draait het allemaal om felle
kleuren, drukke prints en losse materialen. Een kledingstuk dat dit
alles combineert, is zonder twijfel het Hawaïaanse hemd. En dat moet je
dan ook hebben ... als je durft.
We konden het vorig jaar al op
de catwalk zien. Want hoewel Prada al langer fan is van tropische
prints, willen nu ook Stella McCartney, Riccardo Tsci en Peter Pilotto
graag een revival van het zomerse shirt.
Het zogenoemde 'Aloha
shirt' werd ontworpen in de jaren '30, toen een Chinese koopman hemden
maakte van oude kimono's. Maar de stijl werd pas echt populair in de
jaren '50, toen Elvis er één droeg op zijn iconische albumcover van
'Blue Hawaii'.
En nu is het Hawaïaanse hemd dus terug, en zelfs
gedurfder dan ooit. Je vindt ze zowel voor mannen als vrouwen, als shirt
of als kleedje, felgekleurd of iets minder opvallend.
Er is dus voor elk wat wils, en alles lijkt te kunnen. Toch is het belangrijk om rekening te houden met de onderstaande tips.
Zo draag je het juist
1.
Wees voorzichtig, net zoals bij elke T-shirt met een drukke print.
Combineer met een effen broek, short of rok in een neutrale kleur.
2.
Ga op zoek naar de kleuren en prints die bij jouw persoonlijkheid
passen. Wil je niet te veel opvallen? Kies dan voor een donkere versie.
3. Licht katoen is duidelijk het beste - en ook het meest authentieke - materiaal.
4. Een traditioneel Hawaïaans shirt heeft een kraag en korte mouwen, maar een mouwloos exemplaar is ook een goede keuze.
5. Laat je halskettingen en andere sieraden thuis, want deze look heeft geen extra versiering nodig. (br.hln)
Bloemen en planten zijn weer in alle kleuren en vormen terug te vinden in de vrouwen- en herenmode.
De combinaties zijn eindeloos. Bij het Canadese merk Tara Jarmon is het resultaat een eerbetoon aan de nonchalance van Palm Springs. Bij Supertrash heeft de overdaad aan bloemen iets decadents. Ook merken waar we niet meteen een fleurig boeket verwachten, bieden de nodige bloemenweelde aan. Zo tekende de Britse designer Richard Nicoll een zijden jurk met bloemmotief voor Fred Perry.
De floraprint die er deze zomer ongetwijfeld uitspringt, is de paisley: een abstract motief, een soort grote komma in de vorm van een blad. Het werd genoemd naar de Schotse stad Paisley, in de 19de eeuw een belangrijk centrum voor textielindustrie. Maar het motief is niet Schots van oorsprong. Het werd al gebruikt ten tijde van het Perzische rijk, van de derde tot de zevende eeuw. Vervolgens werd de tekening geëxporteerd naar India, vanwaar Britse koloniale soldaten het naar hun moederland brachten. Aan het Britse hof van Queen Victoria werd het zo een populair motief. Een eeuw later werd het een traditionele tekening voor meubels en stropdassen. Maar vandaag is de paisley weer springlevend en wordt hij opgepikt door een aantal hippe merken. (br.she)
Burberry, de Britse maker van luxegoederen
met het bekende ruitje in camel, rood en zwart, heeft een goed laatste
half jaar achter de rug. Het bedrijf zag de omzet in zijn gebroken
boekjaar met 18 procent stijgen, vooral gedreven door een sterke verkoop
in Frankrijk en China.
Het Britse modehuis Burberry bestaat al
156 jaar, de omzet kwam in de eerste zes maanden tot eind maart uit op
1,027 miljard pond (1,24 miljard euro). Het concern zei dat de
consumentenverkopen, goed voor 72 procent van de totale omzet, met een
kwart toenamen tot 743 miljoen pond.
De groothandelsomzet steeg
met 7 procent en de verkopen onder licentie met 5 procent in het laatste
halfjaar. De groep blijft in het huidige fiscale jaar waakzaam in het
huidige economische klimaat, maar verwacht een verdere groei van de
gemiddelde consumentenomzet met 14 procent.
Het
modehuis staat bekend om zijn iconische trenchcoats en paraplu's. Heel
wat Britse fashionista's als Keira Knightley en Emma Watson zijn fan,
maar ook Rosie Huntington-Whiteley en Kate Bosworth worden regelmatig in
een outfit van dit merk gespot. (br.hln - beeld photo news)
Jurk van Valentino, shortje van Chanel en rok van Dior.
Wat jaarlijks terugkomt op de
catwalk is leder, dit seizoen gebruikten designers bij Valentino en
Chanel het echter op originele wijze. Denk aan sexy jurkjes, korte
shortjes maar ook frivole rokjes. We leren je hoe het sexy, maar
gesofisticeerd te dragen.
Calvin Klein introduceerde militairen
in leder op de catwalk voor deze lente. Jean Paul Gaultier ging voor een
meer erotische aanpak, zoals we dat van deze designer gewend zijn. Met
tops die veel aan lingerie deden denken, ging hij voor sexy met subtiele
details op jasjes, topjes en jurken. Wie deze stijl wil uitproberen
deze lente, raden we aan dat niet op de werkvloer te doen. Bij Prada
zagen we heel wat borduursels en bijzondere prints op leder.
Wie
niet voor de stoere look van de bikerchick wil gaan, opteert best voor
een lederen rok of jurkje. Daarbij denk je meteen aan strak, maar geef
je outfit een twist met een zwierig lederen exemplaar. Door te
combineren met een bloemenprint, geef je een instant vrouwelijke toets
aan je outfit.
De makkelijkste manier om dit materiaal deze
lente te dragen, is met een lederen legging: sexy en tegelijkertijd
stoer. Combineer met een gebreide top en laarzen voor een nonchalant
resultaat, voor een avondje uit kan een oversized blouse en pumps.
Ook
de lederen short is een blijver, maar alleen geschikt voor durfallen.
In de winkels hangen vooral modellen met een hoge taille, wat goed past
bij een kort jasje. Nog een veilige optie is het stoere motorjasje, wat
we bijvoorbeeld bij DSquared op de catwalk zagen. Trek er nog snel een
jeansbroek en stoere laarzen bij aan en je ziet er meteen tiptop uit.
(br.hln)
Hoewel het Belgische regenweer het nog
niet toelaat schaars gekleed op het strand te gaan liggen, dromen we wel
al zon, zee en strand. Om het alvast wat warmer te krijgen, geven we
een overzicht van hoe je fashionable in badkledij kunt flaneren komende
zomer.
Op de catwalk van de strandmodeweek in Miami spotten we
deze bikinitrend: het broekje met hoge taille. Hoewel dit op het eerste
gezicht ouderwets lijkt, zorgen leuke details als gevlochten touwtjes
voor een sexy toets. Combineer met een bandeau topje en je zit helemaal
goed.
Zorg er komende zomer voor dat je badkledij glanst, je kunt
voor zilver of goud gaan, maar bijvoorbeeld ook voor felroze.
Transparante panelen bovenaan maken het geheel wat moderner.
Het
badpak met uitsparingen is al even terug, en dat blijft ook zo dit
seizoen. Op de catwalk in Miami zagen we voornamelijk gehaakte
exemplaren verschijnen, maar ook bandeaumodellen waren erg populair.
Sterren
zijn altijd een beetje voor op de rest van de dames en daarom kun je
ook bij hen inspiratie opdoen voor je strandoutfit. Ashley Tisdale,
Selena Gomez en Vanessa Hudgens gaan voor bikini's in felle neonkleuren:
denk aan elektrisch blauw, felroze, opvallend oranje of citroengeel.
Combineer dit nog eens met een asymmetrisch bovenstuk en je zit helemaal
goed. Dit oogt wel het best bij een licht gebruinde huid. Daarom kun je
best voor je eerste keer op het strand wat zelfbruiner aanrbrengen.
Felgekleurde
prints scoren ook goed op het strand. Daarbij mogen verschillende
patronen met elkaar contrasteren, aks het van het Amerikaanse merk
Victoria's Secret afhangt. En met een dierenprint zit je helemaal goed.
(br.hln)
Hoewel mannen het eenvoudiger lijken te
hebben op het vlak van mode, ze hoeven uiteindelijk maar een t-shirt en
een jeans uit de kast te nemen, slagen er velen toch in de bal volledig
mis te slaan. Daarom een overzichtje van te vermijden modeblunders voor
heren.
Als er geen strand is in een straal van 100
meter, dan zijn slippers een grote don't. Zeker in combinatie met een
lange broek is het een modemisdaad. Heren die hun voeten niet verzorgen,
de grote meerderheid dus, zullen hier alvast geen dames mee verleiden.
Diep
uitgesneden t-shirts zijn tegenwoordig erg hip, het is de hedendaagse
variant van het seventies hemd dat tot aan de navel openstaat. De meeste
dames zijn echter niet echt dol op piepend borsthaar.
Een elegant horloge of een trouwring kan nog net. Maar wanneer een man meer kettingen draagt dan jij, is er een probleem.
Als
zelfs een knapperd als Brad Pitt hier niet mee wegkomt, dan kan haast
geen enkele man dit dragen. Een lederen broek laat je dus maar beter in
de winkelrekken hangen, geen uitzondering.
Een
broek met laag kruis is al op het randje voor vrouwen, bij een man is
dit helemaal een ramp. Robbie Williams bewijst dat dit een slecht idee
is.
Elke man denkt dat een mouwloos, wit hemdje zijn
spieren goed doet uitkomen, maar niets is minder waar. Het doet dames
namelijk aan bouwvakkers of loodgieters met bierbuik denken. En wil je
daar nu echt mee geassocieerd worden?
Jamie Hince
houdt van de garderobe van vrouwlief Kate Moss, maar haar hotpants had
hij beter laten hangen. Er is geen enkel excuus dat dit goed kan praten.
Je draagt een riem om je broek hoog te houden. Bij dames heeft dit ook een esthetische functie, maar dat geldt niet voor mannen.
Waarom
modehuizen blijven proberen om panty's voor mannen te introduceren, is
een raadsel. Maar het ziet er in elk geval niet uit. Hier blijf je dus
maar beter ver van weg.
En als laatste, maar niet de
minste: de Ugg-laars. Bij vrouwen kan het nog net op koude dagen, bij
een man is deze blunder onvergeeflijk.
Kate Moss schittert ook dit seizoen voor de lens van de winkelketen Mango.
De zomer wordt er eentje van felle kleurtjes, dat bewijst Kate Moss nog maar eens. Gehuld in geel en blauw kondigt ze een frisse, fruitige zomer bij Mango aan. De beelden van de Lente/Zomercampagne 2012 werden getrokken door Moss' hartsvriend Terry Richardson. (br.she)
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
Het bereiken van de 'magische' 40 is voor
vrouwen altijd al het ideale moment geweest om over te schakelen op meer
verhullende kleding. Tot nu, zo blijkt uit een nieuw onderzoek.
Tegenwoordig lopen vrouwen tot hun 45ste rond in minirokjes, en die zijn
zelfs even kort als in hun tienerjaren.
De resultaten komen uit
een studie van Debenhams. Zij voerden in 2009 al een gelijkaardige
studie uit, waaruit toen bleek dat veertig het moment was om minirokjes
af te zweren. Drie jaar later is die leeftijd met vijf jaar gestegen,
wellicht door een toegenomen zelfvertrouwen bij rijpere vrouwen.
Volgens
de studie varieert de roklengte van een vrouw in haar hele leven zo'n
50 centimeter. Het begint op 14-jarige leeftijd, wanneer meisjes een
minirok willen dragen om zich af te zetten tegen de 'lange' schoolrokken
van 46 centimeter.
Het is echter pas vanaf hun 16de dat ze echte minirokjes van 36 centimeter dragen, ongeveer tot ze 19 jaar oud zijn.
Want
bij die volwassenheid horen de kortste rokjes die ze in hun leven
zullen dragen. Met minirokken van 32 centimeter beginnen ze te flirten
en te daten, met een (letterlijk) hoogtepunt op 23-jarige leeftijd.
De
rokken worden weer 5 centimeter langer als de meisjes hun eerste echte
vriend ontmoeten. Een paar jaar later, tussen 28 en 34 jaar, gaan de
rokken echter weer naar omhoog bij de zoektocht naar een geschikte
huwelijkspartner.
Dertigers houden hun roklengte dan weer vrij
lang. Maar wanneer ze 40 worden, keren ze terug naar de korte rokjes van
35 centimeter uit hun tienerjaren. "Vrouwen hebben steeds meer
zelfvertrouwen over hun lichaam en willen dat graag laten zien", vertelt
een woordvoerder van Debenhams.
Vanaf 49 jaar kiezen vrouwen
echter wel voor een rok tot onder de knie. 60-plussers doen daar nog een
schepje bovenop, want zij verkiezen maxirokken van minstens 80
centimeter lang. En dat is waarschijnlijk maar goed ook... (br.hln)
Marc Jacobs gaat naast accessoires en parfums nu ook make-up produceren.
De modeontwerper van onder meer Louis Vuitton gaat samen met Sephora een lijn cosmetica op de markt brengen. "Ook make-up maakt net als handtassen, schoenen, parfums en kleren, deel uit van het ritueel om klaar te maken. Met dit project ga ik de vrouwen niet alleen parfumeren en kleden maar ook decoreren." (br.she - beeld photo news)