Outfits met drukke prints bij Prada, Stella McCartney en Louis Vuitton.
De laatste seizoenen was het in om
zoveel mogelijk contrasterende kleuren in je outfit te stoppen. Hoe meer
het geheel met elkaar vloekte, hoe beter. Maar nu stoppen fashionista's
met een felpaarse rok en een oranje truitje te combineren, nu ga je
voor een hele outfit in dezelfde print of kleur.
De Amerikaanse
designer Marc Jacobs begon met de zijden pyjamatrend, daarna zagen we
dit op de catwalk bij Stella McCartney, Louis Vuitton, Céline en Hermès.
Denk aan een broek en een top in dezelfde drukke tropische print
waarbij het lijkt alsof je net in je bed gaat kruipen. Deze zomer is de
trend gelukkig makkelijker te dragen, met iets zwaardere broeken en
topjes. We zagen deze outfits al in de winkelrekken hangen, dus het zal
niet lang meer duren voor drukke prints in het straatbeeld opduiken.
Toch
blijft deze trend moeilijk te dragen: lang werd een mantelpakje in een
kleur als een teken van slechte smaak gezien. Aankoopster voor de Britse
modeketen Whistles en mode-experte Jane Shepherdson is alvast een fan:
"Deze look is erg fris en toch moet je er dapper voor zijn en op de een
of andere manier zit er humor in. Ik dacht dat klanten bij die drukke
prints enkel de broek of de blouse zouden kopen, maar ik zie heel wat
fashionista's de hele outfit dragen."
De trend zal ook volgende
winter blijven, het is dus de moeite waard om te investeren in zo'n
opvallende outfit. Om te eighties te lijken suggereert Caren Downie van
de modewebshop Asos voor een broek en top in dezelfde print te gaan.
"Het is veel meer 'fashionable' dan een jurk. Toch is wel wat lef
verreist om het met veel zelfvertrouwen te dragen. Wie twijfelt over de
draagbaarheid van deze trend, denkt ook best eens aan de voordelen. Je
wint belangrijke minuten die je anders zou verliezen met het
samenstellen van je outfit, waardoor je toch ietsje langer in bed kunt
blijven liggen." (br.hln)
Perfect: een lichte stof, felle kleur en strak topje
Of je nu kiest voor fijne of dikke
plooien, mini of maxi, een plooirok is dit seizoen niet uit je kleerkast
weg te denken. En dat vinden wij een goede zaak, want met zo'n plooirok
kom je overal elegant, vrouwelijk én luchtig voor de dag. Een aanrader!
De
stijl werd vroeger altijd gezien als iets voor schoolmeisjes of
secretaresses, maar dat is vandaag niet meer het geval. De plooirok was
al hip op de catwalk, en dat krijgt ongetwijfeld een vervolg in ons
straatbeeld. Want, in tegenstelling tot vele andere creaties, is de
plooirok iets dat alle vrouwen ook echt kunnen dragen. Dat wist ook
Marilyn Monroe al in haar tijd.
Ontworpen met de vrouwelijke vorm
in gedachten, hebben de rokken een reeks dunne, scherpe plooien, die
allemaal in dezelfde richting gedraaid zijn. Die geven je de
mogelijkheid om vrij én elegant rond te zweven, in tegenstelling tot de
strakke kokerrok en de heupvergrotende tulpenrok.
Daar komt nog
eens bij dat de plooien ook erg flatterend zijn voor je benen. Bovendien
zijn de trendy drukke prints en neonkleuren ideaal in combinatie met
deze rokken. Die zorgen er namelijk voor dat de rok er niet 'gekreukt'
uitziet, wat meestal het argument tegen deze rok is.
Zo volg je de trend 1.
Door te kiezen voor lichte stoffen, voegen plooien volume toe, zonder
dat je er zelf dikker uitziet. Aangezien de focus ligt op beweging,
combineer je het best met een los bovenstuk en los haar.
Platformsandalen met riempjes zorgen voor een coole, minder
meisjesachtige toets.
2. Combineer niet met 'bouffant' of
opgeblazen T-shirt of topje. In combinatie met het volume van de plooien
zal je er veel dikker uitzien.
3. Draag geen broeken of shorts met plooien. Die blazen niet alleen je heupen op, maar zorgen ook voor een 'zakkerige' look.
4.
Een geplooid jurkje is wel een goeie optie. Kies voor een exemplaar uit
zijde of een andere lichte stof. Daardoor gaat het jurkje prachtig
golven als je ermee rondloopt.
5. Strijk het rokje niet, want de stoom is niet goed voor de scherpe plooien.
Vogue is de trendsetter, op zowat ieder vlak. Maar of ze met deze nieuwste shoot ook een hype lanceren, betwijfelen we.
Laetitia
Casta mocht onder het alziende oog van de nieuwe Franse
Vogue-hoofdredactrice Emmanuelle Alt fungeren voor de mei-cover. En dat
moest er eentje worden met de nodige allure. Alt gaf een nieuwe
betekenis aan de dierenprinttrend en zette een zwarte nepzwaan op
Casta's hoofd. (br.she)
Mandarijnrood is de nieuwe trendkleur. Maar hoe combineer je alles nu best?
Tangerine
is een van de felste kleuren van het moment. Ben je niet zo'n durver?
Combineer de kleur dan met wit voor een trendy doch rustige look of
zwart voor een rock & roll-uitstraling. Als je voor een combinatie
met beige kiest, creëer je gegarandeerd een gesofistikeerde look.
Bloemetjes- en fruitprints zorgen dan weer voor een romantische toets.
Etnische, dieren-, of grafische prints maken het geheel weer erg jong.
Ben
je een fleurig iemand die voluit voor kleur gaat, zorg dan voor een
combinatie met roesttinten, geel, rood, roze of paars. (br.she - beeld
photo news)
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Bang van een Hawaïaans hemd? Zo draag je het juist
Deze zomer draait het allemaal om felle
kleuren, drukke prints en losse materialen. Een kledingstuk dat dit
alles combineert, is zonder twijfel het Hawaïaanse hemd. En dat moet je
dan ook hebben ... als je durft.
We konden het vorig jaar al op
de catwalk zien. Want hoewel Prada al langer fan is van tropische
prints, willen nu ook Stella McCartney, Riccardo Tsci en Peter Pilotto
graag een revival van het zomerse shirt.
Het zogenoemde 'Aloha
shirt' werd ontworpen in de jaren '30, toen een Chinese koopman hemden
maakte van oude kimono's. Maar de stijl werd pas echt populair in de
jaren '50, toen Elvis er één droeg op zijn iconische albumcover van
'Blue Hawaii'.
En nu is het Hawaïaanse hemd dus terug, en zelfs
gedurfder dan ooit. Je vindt ze zowel voor mannen als vrouwen, als shirt
of als kleedje, felgekleurd of iets minder opvallend.
Er is dus voor elk wat wils, en alles lijkt te kunnen. Toch is het belangrijk om rekening te houden met de onderstaande tips.
Zo draag je het juist
1.
Wees voorzichtig, net zoals bij elke T-shirt met een drukke print.
Combineer met een effen broek, short of rok in een neutrale kleur.
2.
Ga op zoek naar de kleuren en prints die bij jouw persoonlijkheid
passen. Wil je niet te veel opvallen? Kies dan voor een donkere versie.
3. Licht katoen is duidelijk het beste - en ook het meest authentieke - materiaal.
4. Een traditioneel Hawaïaans shirt heeft een kraag en korte mouwen, maar een mouwloos exemplaar is ook een goede keuze.
5. Laat je halskettingen en andere sieraden thuis, want deze look heeft geen extra versiering nodig. (br.hln)
Bloemen en planten zijn weer in alle kleuren en vormen terug te vinden in de vrouwen- en herenmode.
De combinaties zijn eindeloos. Bij het Canadese merk Tara Jarmon is het resultaat een eerbetoon aan de nonchalance van Palm Springs. Bij Supertrash heeft de overdaad aan bloemen iets decadents. Ook merken waar we niet meteen een fleurig boeket verwachten, bieden de nodige bloemenweelde aan. Zo tekende de Britse designer Richard Nicoll een zijden jurk met bloemmotief voor Fred Perry.
De floraprint die er deze zomer ongetwijfeld uitspringt, is de paisley: een abstract motief, een soort grote komma in de vorm van een blad. Het werd genoemd naar de Schotse stad Paisley, in de 19de eeuw een belangrijk centrum voor textielindustrie. Maar het motief is niet Schots van oorsprong. Het werd al gebruikt ten tijde van het Perzische rijk, van de derde tot de zevende eeuw. Vervolgens werd de tekening geëxporteerd naar India, vanwaar Britse koloniale soldaten het naar hun moederland brachten. Aan het Britse hof van Queen Victoria werd het zo een populair motief. Een eeuw later werd het een traditionele tekening voor meubels en stropdassen. Maar vandaag is de paisley weer springlevend en wordt hij opgepikt door een aantal hippe merken. (br.she)
Burberry, de Britse maker van luxegoederen
met het bekende ruitje in camel, rood en zwart, heeft een goed laatste
half jaar achter de rug. Het bedrijf zag de omzet in zijn gebroken
boekjaar met 18 procent stijgen, vooral gedreven door een sterke verkoop
in Frankrijk en China.
Het Britse modehuis Burberry bestaat al
156 jaar, de omzet kwam in de eerste zes maanden tot eind maart uit op
1,027 miljard pond (1,24 miljard euro). Het concern zei dat de
consumentenverkopen, goed voor 72 procent van de totale omzet, met een
kwart toenamen tot 743 miljoen pond.
De groothandelsomzet steeg
met 7 procent en de verkopen onder licentie met 5 procent in het laatste
halfjaar. De groep blijft in het huidige fiscale jaar waakzaam in het
huidige economische klimaat, maar verwacht een verdere groei van de
gemiddelde consumentenomzet met 14 procent.
Het
modehuis staat bekend om zijn iconische trenchcoats en paraplu's. Heel
wat Britse fashionista's als Keira Knightley en Emma Watson zijn fan,
maar ook Rosie Huntington-Whiteley en Kate Bosworth worden regelmatig in
een outfit van dit merk gespot. (br.hln - beeld photo news)
Jurk van Valentino, shortje van Chanel en rok van Dior.
Wat jaarlijks terugkomt op de
catwalk is leder, dit seizoen gebruikten designers bij Valentino en
Chanel het echter op originele wijze. Denk aan sexy jurkjes, korte
shortjes maar ook frivole rokjes. We leren je hoe het sexy, maar
gesofisticeerd te dragen.
Calvin Klein introduceerde militairen
in leder op de catwalk voor deze lente. Jean Paul Gaultier ging voor een
meer erotische aanpak, zoals we dat van deze designer gewend zijn. Met
tops die veel aan lingerie deden denken, ging hij voor sexy met subtiele
details op jasjes, topjes en jurken. Wie deze stijl wil uitproberen
deze lente, raden we aan dat niet op de werkvloer te doen. Bij Prada
zagen we heel wat borduursels en bijzondere prints op leder.
Wie
niet voor de stoere look van de bikerchick wil gaan, opteert best voor
een lederen rok of jurkje. Daarbij denk je meteen aan strak, maar geef
je outfit een twist met een zwierig lederen exemplaar. Door te
combineren met een bloemenprint, geef je een instant vrouwelijke toets
aan je outfit.
De makkelijkste manier om dit materiaal deze
lente te dragen, is met een lederen legging: sexy en tegelijkertijd
stoer. Combineer met een gebreide top en laarzen voor een nonchalant
resultaat, voor een avondje uit kan een oversized blouse en pumps.
Ook
de lederen short is een blijver, maar alleen geschikt voor durfallen.
In de winkels hangen vooral modellen met een hoge taille, wat goed past
bij een kort jasje. Nog een veilige optie is het stoere motorjasje, wat
we bijvoorbeeld bij DSquared op de catwalk zagen. Trek er nog snel een
jeansbroek en stoere laarzen bij aan en je ziet er meteen tiptop uit.
(br.hln)
Hoewel het Belgische regenweer het nog
niet toelaat schaars gekleed op het strand te gaan liggen, dromen we wel
al zon, zee en strand. Om het alvast wat warmer te krijgen, geven we
een overzicht van hoe je fashionable in badkledij kunt flaneren komende
zomer.
Op de catwalk van de strandmodeweek in Miami spotten we
deze bikinitrend: het broekje met hoge taille. Hoewel dit op het eerste
gezicht ouderwets lijkt, zorgen leuke details als gevlochten touwtjes
voor een sexy toets. Combineer met een bandeau topje en je zit helemaal
goed.
Zorg er komende zomer voor dat je badkledij glanst, je kunt
voor zilver of goud gaan, maar bijvoorbeeld ook voor felroze.
Transparante panelen bovenaan maken het geheel wat moderner.
Het
badpak met uitsparingen is al even terug, en dat blijft ook zo dit
seizoen. Op de catwalk in Miami zagen we voornamelijk gehaakte
exemplaren verschijnen, maar ook bandeaumodellen waren erg populair.
Sterren
zijn altijd een beetje voor op de rest van de dames en daarom kun je
ook bij hen inspiratie opdoen voor je strandoutfit. Ashley Tisdale,
Selena Gomez en Vanessa Hudgens gaan voor bikini's in felle neonkleuren:
denk aan elektrisch blauw, felroze, opvallend oranje of citroengeel.
Combineer dit nog eens met een asymmetrisch bovenstuk en je zit helemaal
goed. Dit oogt wel het best bij een licht gebruinde huid. Daarom kun je
best voor je eerste keer op het strand wat zelfbruiner aanrbrengen.
Felgekleurde
prints scoren ook goed op het strand. Daarbij mogen verschillende
patronen met elkaar contrasteren, aks het van het Amerikaanse merk
Victoria's Secret afhangt. En met een dierenprint zit je helemaal goed.
(br.hln)
Hoewel mannen het eenvoudiger lijken te
hebben op het vlak van mode, ze hoeven uiteindelijk maar een t-shirt en
een jeans uit de kast te nemen, slagen er velen toch in de bal volledig
mis te slaan. Daarom een overzichtje van te vermijden modeblunders voor
heren.
Als er geen strand is in een straal van 100
meter, dan zijn slippers een grote don't. Zeker in combinatie met een
lange broek is het een modemisdaad. Heren die hun voeten niet verzorgen,
de grote meerderheid dus, zullen hier alvast geen dames mee verleiden.
Diep
uitgesneden t-shirts zijn tegenwoordig erg hip, het is de hedendaagse
variant van het seventies hemd dat tot aan de navel openstaat. De meeste
dames zijn echter niet echt dol op piepend borsthaar.
Een elegant horloge of een trouwring kan nog net. Maar wanneer een man meer kettingen draagt dan jij, is er een probleem.
Als
zelfs een knapperd als Brad Pitt hier niet mee wegkomt, dan kan haast
geen enkele man dit dragen. Een lederen broek laat je dus maar beter in
de winkelrekken hangen, geen uitzondering.
Een
broek met laag kruis is al op het randje voor vrouwen, bij een man is
dit helemaal een ramp. Robbie Williams bewijst dat dit een slecht idee
is.
Elke man denkt dat een mouwloos, wit hemdje zijn
spieren goed doet uitkomen, maar niets is minder waar. Het doet dames
namelijk aan bouwvakkers of loodgieters met bierbuik denken. En wil je
daar nu echt mee geassocieerd worden?
Jamie Hince
houdt van de garderobe van vrouwlief Kate Moss, maar haar hotpants had
hij beter laten hangen. Er is geen enkel excuus dat dit goed kan praten.
Je draagt een riem om je broek hoog te houden. Bij dames heeft dit ook een esthetische functie, maar dat geldt niet voor mannen.
Waarom
modehuizen blijven proberen om panty's voor mannen te introduceren, is
een raadsel. Maar het ziet er in elk geval niet uit. Hier blijf je dus
maar beter ver van weg.
En als laatste, maar niet de
minste: de Ugg-laars. Bij vrouwen kan het nog net op koude dagen, bij
een man is deze blunder onvergeeflijk.
Kate Moss schittert ook dit seizoen voor de lens van de winkelketen Mango.
De zomer wordt er eentje van felle kleurtjes, dat bewijst Kate Moss nog maar eens. Gehuld in geel en blauw kondigt ze een frisse, fruitige zomer bij Mango aan. De beelden van de Lente/Zomercampagne 2012 werden getrokken door Moss' hartsvriend Terry Richardson. (br.she)
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
De minirok: even kort bij veertigers als bij tieners
Het bereiken van de 'magische' 40 is voor
vrouwen altijd al het ideale moment geweest om over te schakelen op meer
verhullende kleding. Tot nu, zo blijkt uit een nieuw onderzoek.
Tegenwoordig lopen vrouwen tot hun 45ste rond in minirokjes, en die zijn
zelfs even kort als in hun tienerjaren.
De resultaten komen uit
een studie van Debenhams. Zij voerden in 2009 al een gelijkaardige
studie uit, waaruit toen bleek dat veertig het moment was om minirokjes
af te zweren. Drie jaar later is die leeftijd met vijf jaar gestegen,
wellicht door een toegenomen zelfvertrouwen bij rijpere vrouwen.
Volgens
de studie varieert de roklengte van een vrouw in haar hele leven zo'n
50 centimeter. Het begint op 14-jarige leeftijd, wanneer meisjes een
minirok willen dragen om zich af te zetten tegen de 'lange' schoolrokken
van 46 centimeter.
Het is echter pas vanaf hun 16de dat ze echte minirokjes van 36 centimeter dragen, ongeveer tot ze 19 jaar oud zijn.
Want
bij die volwassenheid horen de kortste rokjes die ze in hun leven
zullen dragen. Met minirokken van 32 centimeter beginnen ze te flirten
en te daten, met een (letterlijk) hoogtepunt op 23-jarige leeftijd.
De
rokken worden weer 5 centimeter langer als de meisjes hun eerste echte
vriend ontmoeten. Een paar jaar later, tussen 28 en 34 jaar, gaan de
rokken echter weer naar omhoog bij de zoektocht naar een geschikte
huwelijkspartner.
Dertigers houden hun roklengte dan weer vrij
lang. Maar wanneer ze 40 worden, keren ze terug naar de korte rokjes van
35 centimeter uit hun tienerjaren. "Vrouwen hebben steeds meer
zelfvertrouwen over hun lichaam en willen dat graag laten zien", vertelt
een woordvoerder van Debenhams.
Vanaf 49 jaar kiezen vrouwen
echter wel voor een rok tot onder de knie. 60-plussers doen daar nog een
schepje bovenop, want zij verkiezen maxirokken van minstens 80
centimeter lang. En dat is waarschijnlijk maar goed ook... (br.hln)
Marc Jacobs gaat naast accessoires en parfums nu ook make-up produceren.
De modeontwerper van onder meer Louis Vuitton gaat samen met Sephora een lijn cosmetica op de markt brengen. "Ook make-up maakt net als handtassen, schoenen, parfums en kleren, deel uit van het ritueel om klaar te maken. Met dit project ga ik de vrouwen niet alleen parfumeren en kleden maar ook decoreren." (br.she - beeld photo news)
De zon laat zich weer zien, bloemen en
bloesems ontluiken en de lentekriebels hebben zich definitief in onze
buik genesteld. Weg met winterschoenen, winterjassen en winterstoffen.
Wij willen... raffia!
Raffia is een strooien, flexibele maar
sterke materie die komt van de raffiapalm. Het wordt het vaakst gebruikt
als schoenzool (vooral bij plateauzolen), maar kan ook dienen als
jurkje, short of hemd - al ziet dat er nogal jeukerig uit.
Het
voordeel is alvast de absolute nonchalance van deze stof: het duidt op
zomer, vakantie, relaxen, strand... en grote namen als Burberry Prorsum
en Michael Kors toonden het al op de catwalk.
Hoe draag je het?
1) Als accessoire: als schoenzool, als hoed of als (strand)tas. Combineer met een bloemenprint voor optimaal zomers effect.
2)
Raffia kan in elke kleur gedragen worden, beperk je dus niet tot het
natuurlijke okerbruin. Pasteltinten zijn superhot deze lente.
3) Hou het simpel: raffia is een statement, maar ook een detail. Eén item per outfit dus. (br.hln)
Dierenprints zijn al een paar seizoenen niet meer weg te denken uit de modewereld. En ook deze lente blijven ze een goede keuze, want volgens de Nederlandse stylist Bastiaan van Shaik is 'Afrika' het thema van dit modeseizoen. En toch moet je opletten met zo'n luipaardprint, want het loopt al snel verkeerd...
Nochtans lieten heel wat celebs zich al overtuigen door de trend. Zo trok Miranda Kerr onlangs een blauwe broek met luipaardprint aan, terwijl Kristen Stewart zich liet opmerken in een grijs jurkje met dezelfde print.
Maar de grootste fan is ongetwijfeld Nicole 'Snooki' Polizzi, die voortdurend kleren of accessoires met een luipaardprint kiest. En ook in haar goedkope handtassencollectie, die ze onlangs lanceerde, zien we Snooki's favoriete print voortdurend terugkomen.
Als we de sterren moeten geloven, is een luipaardoutfit dus één van de must-have items voor deze lente. Maar is dat ook echt zo?
De Nederlandse stylist Bastiaan van Schaik is niet helemaal overtuigd. "Er zijn vrouwen die helemaal doorslaan met een tijgerlegging, tijgersjaal, tijgerjas en tijgerlaarzen rondlopen. Dat is geen goed idee", vertelde hij aan Novum Nieuws. En daar zijn wij het volledig mee eens!
Dat wil echter niet zeggen dat je de luipaardprint helemaal moet afzweren. Want een geprint accessoire combineren met neutrale kledingstukken, is wél een goed idee.
"Je moet de prints gebruiken als een accent, zoals een sjaal of een klein jasje", vindt de stylist. "Rondlopen in een jumpsuit met tijgerprint is geen goed idee, maar een subtiele touch is dat wél", besluit hij. (br.hln)
Je heupen accentueren met een peplum: iets voor jou?
Je heupen accentueren met een peplum: iets voor jou?
Het lijkt een slecht idee: een
kledingstuk met een extra stuk stof rond het lichaamsdeel dat je het
liefst niet in de schijnwerpers zet. En toch is de peplum, die je heupen
accentueert, helemaal terug. Van jurken tot jasjes, van H&M tot
Armani: je ziet het heupdetail overal opduiken. Maar is het ook iets
voor jou?
Zeker weten, zeggen ontwerpers en winkelketens. Want
met de juiste snit is de peplum flatterend voor élke vrouw. "Het helpt
net om een zandloperfiguur te verkrijgen", zegt Stephanie Solomon van
Bloomingdale's.
"Een peplum speelt met de proporties van je
lichaam, waardoor je taille smaller lijkt", bevestigt Vera Wang, die het
heupdetail veelvuldig gebruikte in haar collectie voor deze lente.
Net
zoals de gebloemde broek, doet deze trend ons terugkeren naar de jaren
'80, toen het samen met de brede schouders immens populair was.
Maar
wat is een peplum nu eigenlijk? "Net zoals het woord zelf, vindt de
peplum zijn roots in Griekenland. 'Peplos' verwees naar een tuniek of
lang gewaad, met een stuk stof dat gevouwen en gebonden werd rond je
heupen", legt Daniel James Cole, expert in de modegeschiedenis, uit.
Velen vinden het een slecht idee om zo'n peplum te dragen, maar toch volgens steeds meer celebrities de trend.
Zo
koos Jennifer Aniston onlangs voor een grijze jurk in tweed, met wat
extra stof rond haar heupen. Ook Irina Shayk liet zich opmerken in een
witte tuniek met een peplum, samen met de brede schouders. En zelfs op
de Oscars zagen we het verschijnen, meer bepaald bij Michelle Williams.
Maar
dé reden om te geloven dat dit een trend zal worden, is omdat ook
trendsetter Kate Middleton al overtuigd is van de peplum. Zij liet zich
recent zien in een jasje met wat extra stof rond haar heupen, afgewerkt
met een riem. En alles wat de Britse hertogin draagt, wordt tegenwoordig
door iedereen nagebootst.
Wie twijfelt of het heupaccent wel
iets voor haar is, kan op veilig spelen door het met een broek te
combineren. Zeker voor vrouwen met vrij korte benen, is dat een goed
idee.
Als je toch liever een rok draagt (het is mooi weer!), moet
je ervoor zorgen dat die net onder je knieën valt. Combineer niet met
sandalen of enkelbotjes, maar kies voor elegante pumps.
Ook
vrouwen met rondingen kunnen de trend gerust uitproberen. "Zij moeten
wel alles vermijden dat te geplooid, te kort of extreem lang is", zegt
celebritystylist Robert Verdi. "Je mag geen extra stof toevoegen die te
ver uitsteekt", zegt hij. Want dan kan zo'n peplum wél onflatterend
zijn... (br.hln)
Vrouwen met een opvallende decolleté zijn belust op macht
Vrouwen met een opvallende decolleté zijn belust op macht
Is 'Mad Men'-actrice Christina Hendricks belust op macht?
Er wordt vaak gezegd dat de kleren 'de man' maken, maar hoe zit dat eigenlijk met vrouwen? Volgens psychologe Jennifer Baumgarter onthullen de kleren van een vrouw veel meer over haar persoonlijkheid dan ze eigenlijk zou willen. Zo toont een opvallende decolleté bijvoorbeeld aan dat je op macht belust bent, terwijl overdreven juwelen wijzen op onzekerheid.
"Je kleren onthullen wat er in jou omgaat. Je gedachten en gevoelens worden blootgelegd in je kleerkast - je moet er gewoon aandacht voor hebben", vertelde zij aan de Daily Mail. In haar boek 'You are what you wear: what your clothes reveal about you', onthult de 34-jarige kledingconsultante welke fouten de meeste vrouwen maken.
1. Nek en decolleté Een te uitgesproken decolleté suggereert dat de vrouw in kwestie belust is op macht en koste wat het kost alles wil controleren.
Als je echter opvallende juwelen rond je nek draagt, dan wil dat zeggen dat je weinig zelfvertrouwen hebt. Bovendien kan een teveel aan sieraden ook wijzen op financiële moeilijkheden, die je met de juwelen probeert te verbergen.
2. Dichtgeknoopte kleren Wie zijn kleren hoog dichtknoopt, doet afstand van alle vrouwelijkheid. "Op die manier geef je aan je baas het signaal dat vrouwelijkheid gelijk staat aan zwakte, niet aan macht", vertelt Baumgarter. Geen goed idee dus.
3. Hoge hakken Het dragen van hoge hakken zorgt er dan weer voor dat je er minder intelligent uitziet. Aan de andere kant kunnen ze ook vertrouwen opwekken, want hoge hakken maken je ongeveer even groot als je mannelijke collega's.
4. Comfortabele kleren Als je voor een simpele outfit à la jeans met sneakers kiest, let dan op! "Met zulke kleren identificieer je jezelf teveel als moeder, en vergeet je de andere delen van je persoonlijkheid.", zegt de psychologe.
Bij werkende mama's kan dat wijzen op een schuldgevoel ten opzichte van hun kinderen, maar ook op oververmoeidheid.
5. Korte rokjes Een jonge vrouw die een kort rokje draagt, wordt bestempeld als iemand die veel aandacht nodig heeft. Een oudere vrouw die hetzelfde doet, is iemand die het moeilijk heeft met ouder worden.
Veranderen "Elk deel van ons gedrag, van wat we eten tot wie we daten, wordt bepaald door interne factoren. Waarom zou het dan anders zijn met de kleren die we dragen?", vraagt de psychologe zich - terecht - af.
"Als je wil weten wat jouw kleren vertellen, dan moet je aandacht besteden aan je shopgewoonten en aan wat er in je kast hangt", zegt zij. "Dan zal je wellicht merken dat er een bepaald patroon in je kleren zit, dingen waar je steeds naar teruggrijpt."
Om uit die sleur te geraken, moet je volgens de psychologe op zoek gaan naar contrasten. Combineer bijvoorbeeld een volledig zwarte outfit met een gouden riem of iets dat "een statement maakt", zoals gekleurde pumps. (br.hln)
Cosmeticaproducent Estée Lauder heeft er een nieuwe muze bij. Niemand minder dan Arizona Muse wordt hun nieuwe uithangbord.
Muse
werd vooral bekend dankzij haar vele modeshoots. Het Amerikaanse
tijdschrift Vogue riep haar zelfs uit tot topmodel van het jaar. Muse
zal alle nieuwe beautyshoots van Estée Lauder voor haar rekening nemen.
Ze stapt daarmee in de voetsporen van namen als Elizabeth Hurley, Joan Smalls en Liu Wen. (br.she)
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Een tijdje geleden pakte Etam Lingerie
op de catwalk uit met gekleurde poedels en slangen. Die trend werd
gisteren verder gezet op de modeweek in Toronto, waar ook dieren de show
stalen. Deze keer was de eer weggelegd aan kleine, schattige, maar
vooral peperdure biggetjes. Eéntje kost al gauw 1.000 dollar (of 760
euro).
De minuscule varkentjes worden gefokt in Nieuw-Zeeland,
maar verkocht door Amerikaanse leveranciers. Die bekennen dat het kleine
gestalte van de varkens het resultaat is van genetische manipulatie.
Hetzelfde geldt voor de strepen op hun rug.
De kleine biggetjes
zijn in Amerika en Canada ontzettend populair en worden, ondanks de hoge
kostprijs, verkocht als huisdier. Begrijpelijk, want de dieren zijn
ontzettend schattig.
En dat is ook de reden waarom Korhani Home
besloot om de biggetjes mee te nemen op de catwalk op de Toronto Fashion
Week. Als accessoire vormden ze namelijk het ideale contrast voor de
stoere look van de modellen.
Bovendien was de show op zich ook al
opvallend, want Korhani Home is helemaal geen modelabel, maar een merk
van binnenhuisdecoratie.
De modellen droegen dan ook geen jurken,
maar waren gehuld in tapijten met zwarte, witte en rode ruiten. Die
werden combineerd met op punk geïnspireerde kettingen en armbanden met
spijkers.
Het is niet de eerste keer dat Korhani Home babydieren
gebruikt in hun shows. Vorig jaar gebruikten ze al pluizige konijntjes
op hun catwalk. Hetzelfde zagen we ook al bij Etam, met onder andere
lammetjes, gekleurde poedels en slangen.
Schattig en leuk, maar
dierenrechtenactivisten stellen zich natuurlijk vragen bij de trend.
Worden de kleine dieren wel goed behandeld? En dan zwijgen we nog over
de ethische problemen rond de genetische manipulatie van de biggetjes...
(br.hln)
Het gescheurde jeansjasje is terug,
maar dit keer volstaat het niet een oud exemplaar uit de kast te halen,
fashionista's kopen een peperduur afgeleefd expemplaar.
Zangeres
Rihanna heeft gescheurd denim officieel terug op de modekaart gezet. Ook
op heel wat modeblogs is het nu erg populair en tijdens de
verschillende modeweken droegen alle modellen en journalisten in deze
klassieker uit de jaren '90. Dus als je voor komende lente slechts een
item koopt, laat het dan een afgeleefd ogend jeansjasje zijn.
Je
vindt dit kledingstuk in heel wat vormen en formaten, als je de stijl
van Rihanna wil kopiëren, dan moet je wel diep in je buidel tasten. Haar
exemplaar van het hippe merk Acne kost iets meer dan 500 euro. De reden
achter dit hoge prijskaartje is dat elk jasje op een unieke manier
gescheurd werd. Maar dat kan je natuurlijk zelf ook. De trend stopt
echter niet alleen bij bovenstukken, ook een gescheurde broek kan
komende lente perfect. Fans hiervan zijn actrice Elle Fanning en blogger
Columbine Smille, zij durven het aan om hun jasje te combineren met een
bijpassende jeans.
Een makkelijke manier om zelf zo'n hip jasje
te creëren is door je kaasrasp boven te halen en je denim op deze manier
er afgeleefd te laten uitzien.