Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Een tijdje geleden pakte Etam Lingerie
op de catwalk uit met gekleurde poedels en slangen. Die trend werd
gisteren verder gezet op de modeweek in Toronto, waar ook dieren de show
stalen. Deze keer was de eer weggelegd aan kleine, schattige, maar
vooral peperdure biggetjes. Eéntje kost al gauw 1.000 dollar (of 760
euro).
De minuscule varkentjes worden gefokt in Nieuw-Zeeland,
maar verkocht door Amerikaanse leveranciers. Die bekennen dat het kleine
gestalte van de varkens het resultaat is van genetische manipulatie.
Hetzelfde geldt voor de strepen op hun rug.
De kleine biggetjes
zijn in Amerika en Canada ontzettend populair en worden, ondanks de hoge
kostprijs, verkocht als huisdier. Begrijpelijk, want de dieren zijn
ontzettend schattig.
En dat is ook de reden waarom Korhani Home
besloot om de biggetjes mee te nemen op de catwalk op de Toronto Fashion
Week. Als accessoire vormden ze namelijk het ideale contrast voor de
stoere look van de modellen.
Bovendien was de show op zich ook al
opvallend, want Korhani Home is helemaal geen modelabel, maar een merk
van binnenhuisdecoratie.
De modellen droegen dan ook geen jurken,
maar waren gehuld in tapijten met zwarte, witte en rode ruiten. Die
werden combineerd met op punk geïnspireerde kettingen en armbanden met
spijkers.
Het is niet de eerste keer dat Korhani Home babydieren
gebruikt in hun shows. Vorig jaar gebruikten ze al pluizige konijntjes
op hun catwalk. Hetzelfde zagen we ook al bij Etam, met onder andere
lammetjes, gekleurde poedels en slangen.
Schattig en leuk, maar
dierenrechtenactivisten stellen zich natuurlijk vragen bij de trend.
Worden de kleine dieren wel goed behandeld? En dan zwijgen we nog over
de ethische problemen rond de genetische manipulatie van de biggetjes...
(br.hln)
Het gescheurde jeansjasje is terug,
maar dit keer volstaat het niet een oud exemplaar uit de kast te halen,
fashionista's kopen een peperduur afgeleefd expemplaar.
Zangeres
Rihanna heeft gescheurd denim officieel terug op de modekaart gezet. Ook
op heel wat modeblogs is het nu erg populair en tijdens de
verschillende modeweken droegen alle modellen en journalisten in deze
klassieker uit de jaren '90. Dus als je voor komende lente slechts een
item koopt, laat het dan een afgeleefd ogend jeansjasje zijn.
Je
vindt dit kledingstuk in heel wat vormen en formaten, als je de stijl
van Rihanna wil kopiëren, dan moet je wel diep in je buidel tasten. Haar
exemplaar van het hippe merk Acne kost iets meer dan 500 euro. De reden
achter dit hoge prijskaartje is dat elk jasje op een unieke manier
gescheurd werd. Maar dat kan je natuurlijk zelf ook. De trend stopt
echter niet alleen bij bovenstukken, ook een gescheurde broek kan
komende lente perfect. Fans hiervan zijn actrice Elle Fanning en blogger
Columbine Smille, zij durven het aan om hun jasje te combineren met een
bijpassende jeans.
Een makkelijke manier om zelf zo'n hip jasje
te creëren is door je kaasrasp boven te halen en je denim op deze manier
er afgeleefd te laten uitzien.
Laarzen tot over de knie: zo draag je ze in de lente
Laarzen tot over de knie: zo draag je ze in de lente
Het is weer tijd om je over-de-knie
laarzen uit de kast te halen of een nieuw paar aan te schaffen. Dit type
laars is namelijk de ideale schoen om de overgang te maken van winter
naar lente, zeker als je zonder panty's naar buiten wil. Celebs zoals
Miranda Kerr en Rihanna werden er deze week al mee gespot. Nu jij nog!
Wie de laarzen op de juiste manier wil dragen, moet rekening houden met de volgende vijf regels:
1. Plat Wie
de laarzen overdag (en op het werk) wil dragen, kiest het best voor een
plat paar, eventueel in 'paardrijstijl'. Als je toch niet zonder wat
hoogte kan, ga dan voor een brede hak.
Want hoe mooi de
stilettoversies ook zijn, je bewaart ze beter voor een avondje uit. Het
is namelijk veel moeilijker om ze te combineren, zeker als je op het
werk netjes voor de dag wilt komen.
2. Zwart De veiligste
keuze is, zoals meestal, zwart. Niet alleen kan je die kleur met alles
combineren, zwart is ook vaak goedkoper. Bruine 'over-the-knee-boots'
zijn een goed alternatief, maar felle kleuren raden we zeker af. Die
geven je namelijk een 'goedkope' look.
3. Combineer In de
lente is het een must om je hoge, strakke laarzen te combineren met een
kort, gelaagd jurkje. Zorg er wel voor dat er maximum anderhalve
centimeter tussen de onderkant van je kleedje en de bovenkant van je
laarzen zit. Een combinatie met een minirokje à la Julia Roberts in
Pretty Woman is 'not done'.
Natuurlijk kan je de
over-de-knie-laarzen ook dragen met een skinny jeans of legging. Je doet
er wel goed aan om die te combineren met een los bovenstuk, dat je
achterste bedekt. Kies bijvoorbeeld voor een lange trui, tuniek of
boyfriend-jasje.
4. Simpel Hou de rest van je look
(accessoires, make-up) zo simpel mogelijk. De laarzen zijn op zich al
sexy genoeg om de show mee te stelen. Ze combineren met smokey eyes of
een opvallende ketting, die ook om aandacht roepen, is dus wat van het
goeie teveel.
5. Doen! Ten slotte is het ook belangrijk dat je
de juiste hoogte kiest, zodat je je ook echt goed voelt in de laarzen.
Zorg ervoor dat het bovenstuk van de laars net op de overgang van je
knieschijf naar het begin van je dijen zit. Hoger (à la Rihanna) is -
alweer - te goedkoop.
Als je voelt dat de laarzen echt goed
zitten, zal je sowieso meer zelfvertrouwen uitstralen. Onthoud ook dat
niet alleen superslanke, langbenige modellen ze kunnen dragen, maar dat
iedereen er goed mee staat. Durven en doen is dus de boodschap! (br.hln -
beeld photo news)
Topmodel kan niet op hoge hakken lopen en valt op catwalk
Topmodel kan niet op hoge hakken lopen en valt op catwalk
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
In het wereldje van supermodellen gaat het
er ongenadig aan toe. Vraag dat maar aan Pauline Hoarau, die als
winnares van Elite Model Look een nieuw gezicht op de catwalk is.
Tijdens de recente herfst- en wintershow van Anthony Vaccarello in
Parijs ging het mis voor de jonge Française, die het aan hoog tempo op
de catwalk lopen met hakken zo hoog als stelten duidelijk nog niet onder
de knie heeft. Eerst moet ze al een pijnlijk grote afstand laten met
het model voor zich, enkele tellen later gaat ze gewoon onderuit.
Grappig om daarna te zien hoe het eerstvolgende model (ene Othilia Simon
volgens de video) gewoon doorloopt, terwijl de twee volgende modellen
in rij (Daria Strokous en Suvi Koponen) wel hulp bieden. Al willen ook
dan de naaldhakken van Giuseppe Zanotti niet meewerken...
De Marni-collectie voor H&M is een waar succes gebleken. De eerste fans stonden al rond middernacht buiten n aan de winkels te wachten.
Bijna de gehele collectie was in een vingerknip uitverkocht. Daardoor blijkt de lijn toch succesvoller te zijn dan die van Versace, daar bleven enkele stuks hardnekkig in de winkelrekken hangen.
Opvallend genoeg was er ook een erg verscheiden publiek fan van de collectie. Zowel jongere meisjes als 50-plussers probeerden een kledingstuk te bemachtigen. (br.she)
Louis Vuitton heeft vriend en vijand
verbaasd met zijn laatste modeshow. Hoofdontwerper Marc Jacobs liet
'simpelweg' een trein de catwalk opdaveren.
De show vond plaats
op de binnenplaats van het Louvre in Parijs. Een idyllische bestemming.
Zeker met een twist van Louis Vuitton erbij. Die zorgde voor een Oriënt
Express-trein die het platform kwam opbulderen. Wat volgde waren
modellen met Edwardiaanse hoeden, strak geweven jassen en tassen van
paardenhaar. (br.she - foto photo news)
De Belgische modeontwerpster Véronique
Leroy presenteerde afgelopen weekend haar nieuwste collectie tijdens de
Parijse modeweek. En dat werd er meteen eentje vol basisstukken, die
vlot draagbaar zijn.
Geen bizarre stofjes, rare combinaties of
opvallende snits bij Véronique Leroy. Alles was uitermate draagbaar,
enkel de rijglaarsjes en ander schoeisel zaten ultrastrak rondom de
vrouwenlichamen. De iets strakkere jurkjes en broeken werden dan weer
minder streng door losse cardigans.
Overheersende kleur was ook hier zwart, al werd er gewerkt met oranje accenten. (br.she)
Jean
Paul Gaultier stelde zijn nieuwste modelijn voor tijdens de Parijse
modeweek dit weekend. Maar alle aandacht ging naar de opvallende coupes
van de modellen.
Uitgroei krijgt een heel nieuwe invulling
dankzij Jean Paul Gaultier. De man liet de haren van de jonge meisjes op
strategische plekken blauw, roze en zwart verven, waardoor het leek
alsof ze een wel erg aparte kleur van uitgroei hadden. (br.she - foto
photo news)
Raf Simons zou dan toch niet de nieuwe hoofdontwerper van het modehuis Dior worden. De man zou te duur geweest zijn.
Raf Simons kondigde eerder zijn vertrek bij Jil Sander aan, en dat deed de geruchtenmolen over een mogelijke overstap naar het stuurloze modehuis Dior meteen oplaaien. Dat huis is sinds het ontslag van John Galliano voort aan het varen zonder creatief directeur.
Een modewebsite meldt nu dat Simons wel degelijk in vergevorderde gesprekken was met Dior, maar dat de man te duur was. "De deal is afgesprongen, omdat Simons te veel geld vroeg." (br.she - foto photo news)
Ancien Naomi Campbell steelt show op catwalk in Milaan
Ancien Naomi Campbell steelt show op catwalk in Milaan
Roberto Cavalli deelde op de
modeweek in Milaan zijn eigen modeprijs uit aan Naomi Campbell. Deze
41-jarige schoonheid sloot zijn catwalkshow af in een sexy enkellange
jurk met diep decolleté en blote rug.
"Als er een Oscar bestond
voor het beste model ter wereld, dan zou ik die aan Naomi geven", aldus
de Italiaanse designer. Ze liep als beginnend model al voor de designer
op de catwalk van zijn tweede show. "Naomi was in haar jonge jaren erg
wild, veel wilder dan vandaag. Maar bij elke creatie die je haar laat
dragen, weet ze hoe dit te interpreteren, ze is de actrice van de
modewereld."
De laatste collectie van Cavalli draaide vooral rond
dierenprints en volumineuze rokjes, glitterjurken, maxijurken en brede
broeken. De catwalk was bedekt met 39.000 rozen die een tijgerpatroon
vormden. Zelfs de hoge hakken van de modellen hadden een beestige look,
de zonnebrillen werkte de designer af met luipaardenprint en
krokodillenleder. Cavalli zelfs was het meest lovend over zijn
visnetkousen: "Ze zijn erg sexy." (br.hln)
Jazz-invloeden zijn deze lente en zomer niet weg te denken uit onze garderobe. De modehuizen deden het al voor: glitters en ruches zijn een echte musthave. En nu volgen ook de grote modeketens.
In het nieuwste lookbook van Zara bemerkten we een wel erg jazz-rokje. Ideaal voor een avondje stappen waarbij er heel wat geswingd wordt. Ook een jurkje wordt voorzien van de nodige ruches. Jazzen maar! (br.she - foto sara)
Daarom droeg Dianna Agron een jurk van Carolina Herrera
Daarom droeg Dianna Agron een jurk van Carolina Herrera
Terwijl reikhalzend uitgekeken wordt naar de Oscarjurken, onthult
Glee-actrice Dianna Agron dat het niet altijd moeilijk is om een topjurk
van een topontwerpster te pakken te krijgen. "Ze belde mij, en dan zeg
je 'ja'", aldus de actrice. Zo simpel is dat soms.
'Ze' is in dit geval Carolina Herrera, en ze maakte voor Dianna een
fuchsia jurk met V-hals en golvende versieringeng die soepel om het
lichaam viel. Een echte modehit op de rode loper van de SAG Awards.
"Wanneer
Caroline Herrera belt en vraagt: mag ik jou een jurk maken, dan zeg je
'ja' want ze is geweldig! Het is een hele eer als iemand speciaal voor
jou een jurk wil maken", verklapte Dianna aan InStyle.
Het
is niet de eerste keer dat Dianna koos voor Caroline Herrera: ze droeg
al drie andere jurken gemaakt door de ontwerpster. "Ze zijn prachtig en
vrouwelijk", straalt Dianna. Een meisje kan inderdaad niet meer vragen.
Maar
met de onthullingen over hoe het er in de 'jurkenwereld' aan toe gaat,
kunnen toch enkele vragen gesteld worden. Dianna is vast nog niet groot
genoeg om grote sommen geld toegeschoven te krijgen, maar hier en daar
een jurk of exclusieve stukken uit de collectie behoren wel tot de
mogelijkheden. Hmm, is dan niets zo simpel als het lijkt? (br;hln)
You can leave your hat on... zwanger & naakt op de catwalk
You can leave your hat on... zwanger & naakt op de catwalk
Opvallend was het wel, de debuutcatwalkshow van Robyn Coles tijdens
de modeweek in Londen. Het was een hoedencollectie maar de naakte
modellen die ze showden leidden de aandacht wel iets te veel af. Vooral
de hoogzwangere, poedelnaakte ex-Miss wales Sophia Cahill liep nogal in
de kijker.
Expres, zo verdedigt de ontwerper zich. "Voor een hoed, doet de maat en
de vorm van het lichaam er niet toe. Het is voor mij belangrijk om
modellen in verschillende maten en vormen te gebruiken, ik geloof
daarin."
Al geeft ze wel toe dat de naaktheid vooral was om de
aandacht te trekken. "Ik ben een onbekende ontwerper, ik moet toch iéts
doen om volk te lokken."
In totaal liepen vier naakte modellen
rond, onder wie de 8 maanden zwangere Sophia Cahill. "Ik wist op
voorhand al dat zij het niet erg zou vinden om haar kleren uit te
spelen. Dat ze zwanger was vond ik alleen maar een pluspunt, dat zie je
niet veel in de mode." Ook acteur en komiek Jeff Leach ging 'full monty'
voor de show.
Je zou bijna vergeten dat er hoeden geshowd
werden. Sophia droeg bijvoorbeeld drie pauwblauwe hoeden, met blauwe en
kastanjebruine versieringen.
"Het is een herfstcollectie, en dus
ideaal voor winterhuwelijken en races. In de wintermode hoeven hoeden
niet monochroom te zijn", legt de ontwerpster nog uit.
Voor haar
volgende show heeft ze ook al een idee. "Ik zeg niet dat het naakt zal
zijn, maar ik heb massa's dwaze ideeën voor de catwalk." Dat belooft. (br.hln - foto's reuters)
Harige tulbanden op de catwalk van McQ Alexander McQueen
De
modeshow van McQ by Alexander McQueen is nu al een van onze
hoogtepunten op de Londense modeweek. Op technobeats kwamen de modellen
de catwalk vol herfstbladeren opgewandeld. De kledij was bijzonder
elegant en feëriek, maar het waren in eerste instantie de bijzondere
kapsels van de modellen, het leken wel tulbanden, die de aandacht
trokken.(br.hln)
H&M heeft de collectie Marni for H&M gisteren officieel
gelanceerd. Celebs als Rose McGowan, Rashido Jones, Noomi Rapace, Zoe
Saldana en Lily Collins waren aanwezig in Marni for H&M-ontwerpen.
Zoals de 'first look' al aangaf is het een sombere collectie, zeker voor
de lente. Het kleurenpalet is donker (zwart, donkergoen, donkerblauw)
en weinig frivool.
De H&M-collectie is schatplichtig aan de
lentecollectie die Marni vorig jaar showde op de catwalk. De
patroontjes, prints, snits en stoffen vertonen sterke gelijkenissen.
Gelukkig maar: zo heeft wat je in H&M koopt ook die echte
Marni-stempel.
Ook voor mannen is er een (kleinere) collectie.
Opvallend: Marni kiest opnieuw voor de blote enkels, een stijl die
enkele modebewuste celebs al jaren dragen maar nooit echt werd opgepikt
door het grote publiek. Misschien dit jaar...(br.hln)
Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk
Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk
Modellen op de catwalk bij Marc Jacobs
De Amerikaanse designer Marc Jacobs ligt onder vuur doordat hij twee
veertienjarige meisjes de catwalk opstuurde op de modeweek in New York,
wat tegen de richtlijnen van de industrie is. Voor de Fashion Week in New York had de voorzitter van de raad van
Amerikaanse mode-ontwerpers (CFDA) Diane von Furstenberg een lange lijst
met richtlijnen gelanceerd om modellen fit te houden. Zo moeten ze voor
gezonde maaltijden zorgen tijdens passessies, professionele hulp voor
wie met anorexia kampt en de identiteitskaart controleren om te
verzekeren dat alle meisjes ouder dan 16 jaar zijn. Maar de Amerikaanse
designer Marc Jacobs lijkt de lijst al lang weer te zijn vergeten.
De
ontwerper stuurde twee dagen geleden tijdens de voorstelling van zijn
komende wintercollectie twee minderjarige modellen op de catwalk. Het
Braziliaanse model Thairina Garcia en de ster van de wintercampagne van
Prada Ondira Hardin zijn slechts veertien jaar en mochten toch de
creaties van Marc Jacobs showen. Maar het is vooral de reactie van
Jacobs die kwaad bloed zette, hij verdedigde zijn keuze en
verontschuldigde zich niet. "Ik doe mijn shows op de manier dat ik het
wil, en niet op de manier van iemand anders", vertelt hij aan de New
York Times.
"Als
hun ouders deze meisjes een show laten doen, dan zie ik geen reden dat
iemand me zou zeggen dat ze niet op de catwalk mogen. Er zijn ook
kinderen die acteren of die in catalogussen kledij showen, als de ouders
hun toestemming geven en het kind dit zelf ook wil doen, zie ik er geen
probleem in", verklaart de designer zijn keuze. Het grootste punt met
minderjarige modellen op de catwalk is dat ze creaties die voor
volwassenen bedoeld zijn showen. Hierdoor creëert de modewereld een
schoonheidsideaal waar geen enkele volwassene vrouw aan kan voldoen.
De
discussie over jonge modellen is al even aan de gang. Britse
vrouwelijke parlementsleden kondigde aan dat ze willen dat jonge
modellen dezelfde rechten krijgen als minderjarige acteurs, namelijk een
begeleider die hen naar shoots en shows voert.(br.hln - foto ap)
Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis
Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis
Crisis? Niet bij de grote modehuizen.
Die trekken resoluut de kaart van de opperluxe. In plaats van te
beknibbelen op hun uitgaven kiezen ze voor de meest glamoureuze stofjes
en accessoires.
Bont, leder, Swarovski-kristallen, het was
rijkdom alom bij de nieuwste voorstellingen van de modecollecties. "Het
huidige modebeeld ademt een vorm van escapisme. We kijken verlekkerd
naar wat zich op de catwalk afspeelt en dromen van een samenleving
waarin geen crisis heerst. We beschermen onszelf tegen de slechte tijden
met een extra 'laagje'. Hoe harder het economische klimaat, hoe zachter
de materialen. Hoe zwarter de toekomst, hoe feller de kleuren",
verklaart trendwatcher Nathalie Bekx in een krant van De Persgroep.
Het valt niet langer te negeren: Valentijnsdag komt eraan. Dat is te
merken in bloemenwinkels, pralineshops, parfumeries en... de catwalks.
Na een indrukwekkende rode jurk van 50 kilo, die Yasmin Le Bon showde,
is het tijd voor een prachtige jurk volledig gemaakt uit 1725 rode
bloemen.
De jurk was het resultaat van een samenwerking tussen een 23-jarige
veelgeprezen florist, Joe Massie, en supermarktketen Asda. 1725 bloemen
werden er gebruikt tijdens 170 uur ontwerpwerk.
In
totaal werden er blaadjes gebruikt van 1.000 Naomi-rozen, vijftien
Carmen-rozen, 200 chrystanten, 150 paarse Powerrozen, 75 gebera's en 300
anjers. Ook de stilettoschoenen werden versierd met rozenblaadjes.
Het resultaat is een strapless jurk, met hartvormige decolleté, hoge frontale split die meer dan 11 kilo weegt.
Massie
geeft toe dat zijn ontwerp geïnspireerd is op de jurk van Stephane
Rolland die Yasmin Le Bon showde op de modeweek in Parijs.
"Het
ontwerp van deze bloemenjurk was een grote uitdaging en een
ongelofelijke ervaring. Ik wilde de romantiek van een Valentijnsboeket
weergeven: klassiek, elegant en met een sexy twist. Hopelijk inspireert
het enkele mensen om hun geliefden te verwennen met een mooi boeket",
zegt Joe Massie een de Daily Mail.
Een geschatte waarde voor de jurk is er niet, maar dat is misschien omdat de jurk niet te koop is? (br.hln)
Penelope Cruz en dierenrechtenorganisatie PETA sloegen de handen in
elkaar voor het maken van een sexy campagne tegen het gebruik van bont
in de modewereld. Qua timing kan het wel tellen, want binnenkort is het
weer tijd voor de New York Fashion Week.
PETA komt nooit celebrities te kort om hun acties tegen dierenleed te
ondersteunen, maar deze keer hebben ze wel heel goed gemikt met deze
Spaanse schone. Penelope Cruz staat dan ook bekend als een zeer grote
dierenliefhebber.
De campagne 'Give
fur the cold shoulder' mikt op New York, Londen en Milaan. In Manhatten
staat al een 21 meter hoog billboard met 'Penelope fot PETA',
strategisch geplaatst aan Madison Square Garden, net op tijd voor het
begin van Fashion Week.
Yvonne Taylor van PETA is razend
enthousiast: "Penelope Cruz is al verschenen op elke 'best-dressed'
lijst ter wereld en wat je ze nooit zal zien dragen, is bont! We konden
ons geen beter icoon wensen om de moderne, glamureuze vrouw te
vertegenwoordigen die weet dat er niets of niemand moet sterven om er
uit te zien als een moordgriet". Met
deze actie plaatst Penelope zich overtuigend op het lijstje van bekende
vrouwen die geëngageerd zijn om op te komen tegen onnodige
dierenmishandeling. Michelle Obama, Eva Mendez en Carla Bruni-Sarkozy
weren eveneens bont af.
Samen met haar man, Javier Bardem, heeft
Penelope Cruz al heel wat katten en honden gered uit het asiel. Ze is
dan ook regelmatig te zien met haar geliefde viervoeters, zelfs tijdens
interviews. Ook haar ouders moeten haar engagement ondersteunen, want
als we PetSugar mogen geloven, heeft Penelope wel eens de gewoonte om
tijdens tripjes naar Madrid dieren te redden en ze mee te nemen naar
haar ouderlijk huis.(br.hln)
Jennifer Connelly wordt het nieuwe uithangbord van het verzorgingsmerk Shiseido.
Shiseido bestaat 140 jaar en dat vieren ze met een eerste echte uithangbord: Jennifer Connelly. "Ik heb een lange relatie met het merk. Ik heb al voor hen gewerkt in de jaren '80 en gebruik hun producten sindsdien altijd. Het is fijn om terug met hen te kunnen samenwerken na al die jaren", laat Connelly weten aan WWD.com.