Peperdure biggetjes stelen de show op Canadese catwalk
Een tijdje geleden pakte Etam Lingerie
op de catwalk uit met gekleurde poedels en slangen. Die trend werd
gisteren verder gezet op de modeweek in Toronto, waar ook dieren de show
stalen. Deze keer was de eer weggelegd aan kleine, schattige, maar
vooral peperdure biggetjes. Eéntje kost al gauw 1.000 dollar (of 760
euro).
De minuscule varkentjes worden gefokt in Nieuw-Zeeland,
maar verkocht door Amerikaanse leveranciers. Die bekennen dat het kleine
gestalte van de varkens het resultaat is van genetische manipulatie.
Hetzelfde geldt voor de strepen op hun rug.
De kleine biggetjes
zijn in Amerika en Canada ontzettend populair en worden, ondanks de hoge
kostprijs, verkocht als huisdier. Begrijpelijk, want de dieren zijn
ontzettend schattig.
En dat is ook de reden waarom Korhani Home
besloot om de biggetjes mee te nemen op de catwalk op de Toronto Fashion
Week. Als accessoire vormden ze namelijk het ideale contrast voor de
stoere look van de modellen.
Bovendien was de show op zich ook al
opvallend, want Korhani Home is helemaal geen modelabel, maar een merk
van binnenhuisdecoratie.
De modellen droegen dan ook geen jurken,
maar waren gehuld in tapijten met zwarte, witte en rode ruiten. Die
werden combineerd met op punk geïnspireerde kettingen en armbanden met
spijkers.
Het is niet de eerste keer dat Korhani Home babydieren
gebruikt in hun shows. Vorig jaar gebruikten ze al pluizige konijntjes
op hun catwalk. Hetzelfde zagen we ook al bij Etam, met onder andere
lammetjes, gekleurde poedels en slangen.
Schattig en leuk, maar
dierenrechtenactivisten stellen zich natuurlijk vragen bij de trend.
Worden de kleine dieren wel goed behandeld? En dan zwijgen we nog over
de ethische problemen rond de genetische manipulatie van de biggetjes...
(br.hln)
|