Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



18-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk

Marc Jacobs onder vuur door veertienjarigen op de catwalk


http://desmond.imageshack.us/Himg816/scaled.php?server=816&filename=marcjacobsf.jpg&res=medium
Modellen op de catwalk bij Marc Jacobs


De Amerikaanse designer Marc Jacobs ligt onder vuur doordat hij twee veertienjarige meisjes de catwalk opstuurde op de modeweek in New York, wat tegen de richtlijnen van de industrie is. Voor de Fashion Week in New York had de voorzitter van de raad van Amerikaanse mode-ontwerpers (CFDA) Diane von Furstenberg een lange lijst met richtlijnen gelanceerd om modellen fit te houden. Zo moeten ze voor gezonde maaltijden zorgen tijdens passessies, professionele hulp voor wie met anorexia kampt en de identiteitskaart controleren om te verzekeren dat alle meisjes ouder dan 16 jaar zijn. Maar de Amerikaanse designer Marc Jacobs lijkt de lijst al lang weer te zijn vergeten. 


De ontwerper stuurde twee dagen geleden tijdens de voorstelling van zijn komende wintercollectie twee minderjarige modellen op de catwalk. Het Braziliaanse model Thairina Garcia en de ster van de wintercampagne van Prada Ondira Hardin zijn slechts veertien jaar en mochten toch de creaties van Marc Jacobs showen. Maar het is vooral de reactie van Jacobs die kwaad bloed zette, hij verdedigde zijn keuze en verontschuldigde zich niet. "Ik doe mijn shows op de manier dat ik het wil, en niet op de manier van iemand anders", vertelt hij aan de New York Times.


"Als hun ouders deze meisjes een show laten doen, dan zie ik geen reden dat iemand me zou zeggen dat ze niet op de catwalk mogen. Er zijn ook kinderen die acteren of die in catalogussen kledij showen, als de ouders hun toestemming geven en het kind dit zelf ook wil doen, zie ik er geen probleem in", verklaart de designer zijn keuze. Het grootste punt met minderjarige modellen op de catwalk is dat ze creaties die voor volwassenen bedoeld zijn showen. Hierdoor creëert de modewereld een schoonheidsideaal waar geen enkele volwassene vrouw aan kan voldoen.

De discussie over jonge modellen is al even aan de gang. Britse vrouwelijke parlementsleden kondigde aan dat ze willen dat jonge modellen dezelfde rechten krijgen als minderjarige acteurs, namelijk een begeleider die hen naar shoots en shows voert.(br.hln - foto ap)



� Reageer (0)
15-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis

Mode doet ons dromen van een samenleving zonder crisis


http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=1karl.jpg&res=medium


Crisis? Niet bij de grote modehuizen. Die trekken resoluut de kaart van de opperluxe. In plaats van te beknibbelen op hun uitgaven kiezen ze voor de meest glamoureuze stofjes en accessoires.

Bont, leder, Swarovski-kristallen, … het was rijkdom alom bij de nieuwste voorstellingen van de modecollecties. "Het huidige modebeeld ademt een vorm van escapisme. We kijken verlekkerd naar wat zich op de catwalk afspeelt en dromen van een samenleving waarin geen crisis heerst. We beschermen onszelf tegen de slechte tijden met een extra 'laagje'. Hoe harder het economische klimaat, hoe zachter de materialen. Hoe zwarter de toekomst, hoe feller de kleuren", verklaart trendwatcher Nathalie Bekx in een krant van De Persgroep.



� Reageer (0)
13-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De perfecte jurk voor Valentijn

De perfecte jurk voor Valentijn


http://desmond.imageshack.us/Himg819/scaled.php?server=819&filename=jurkvoorvalentijn.jpg&res=medium


Het valt niet langer te negeren: Valentijnsdag komt eraan. Dat is te merken in bloemenwinkels, pralineshops, parfumeries en... de catwalks. Na een indrukwekkende rode jurk van 50 kilo, die Yasmin Le Bon showde, is het tijd voor een prachtige jurk volledig gemaakt uit 1725 rode bloemen.

De jurk was het resultaat van een samenwerking tussen een 23-jarige veelgeprezen florist, Joe Massie,  en supermarktketen Asda. 1725 bloemen werden er gebruikt tijdens 170 uur ontwerpwerk.

In totaal werden er blaadjes gebruikt van 1.000 Naomi-rozen, vijftien Carmen-rozen, 200 chrystanten, 150 paarse Powerrozen, 75 gebera's en 300 anjers. Ook de stilettoschoenen werden versierd met rozenblaadjes.

Het resultaat is een strapless jurk, met hartvormige decolleté, hoge frontale split die meer dan 11 kilo weegt.

Massie geeft toe dat zijn ontwerp geïnspireerd is op de jurk van Stephane Rolland die Yasmin Le Bon showde op de modeweek in Parijs.

 "Het ontwerp van deze bloemenjurk was een grote uitdaging en een ongelofelijke ervaring. Ik wilde de romantiek van een Valentijnsboeket weergeven: klassiek, elegant en met een sexy twist. Hopelijk inspireert het enkele mensen om hun geliefden te verwennen met een mooi boeket", zegt Joe Massie een de Daily Mail.

Een geschatte waarde voor de jurk is er niet, maar dat is misschien omdat de jurk niet te koop is? (br.hln)

Bekijk meer foto's hier.




� Reageer (0)
08-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Penelope Cruz zegt neen tegen bont

Penelope Cruz zegt neen tegen bont


http://desmond.imageshack.us/Himg823/scaled.php?server=823&filename=penelopecruzj.jpg&res=medium


Penelope Cruz en dierenrechtenorganisatie PETA sloegen de handen in elkaar voor het maken van een sexy campagne tegen het gebruik van bont in de modewereld. Qua timing kan het wel tellen, want binnenkort is het weer tijd voor de New York Fashion Week.

PETA komt nooit celebrities te kort om hun acties tegen dierenleed te ondersteunen, maar deze keer hebben ze wel heel goed gemikt met deze Spaanse schone. Penelope Cruz staat dan ook bekend als een zeer grote dierenliefhebber.

De campagne 'Give fur the cold shoulder' mikt op New York, Londen en Milaan. In Manhatten staat al een 21 meter hoog billboard met 'Penelope fot PETA', strategisch geplaatst aan Madison Square Garden, net op tijd voor het begin van Fashion Week.

Yvonne Taylor van PETA is razend enthousiast: "Penelope Cruz is al verschenen op elke 'best-dressed' lijst ter wereld en wat je ze nooit zal zien dragen, is bont! We konden ons geen beter icoon wensen om de moderne, glamureuze vrouw te vertegenwoordigen die weet dat er niets of niemand moet sterven om er uit te zien als een moordgriet".

Met deze actie plaatst Penelope zich overtuigend op het lijstje van bekende vrouwen die geëngageerd zijn om op te komen tegen onnodige dierenmishandeling. Michelle Obama, Eva Mendez en Carla Bruni-Sarkozy weren eveneens bont af.

Samen met haar man, Javier Bardem, heeft Penelope Cruz al heel wat katten en honden gered uit het asiel. Ze is dan ook regelmatig te zien met haar geliefde viervoeters, zelfs tijdens interviews. Ook haar ouders moeten haar engagement ondersteunen, want als we PetSugar mogen geloven, heeft Penelope wel eens de gewoonte om tijdens tripjes naar Madrid dieren te redden en ze mee te nemen naar haar ouderlijk huis.(br.hln)





� Reageer (0)
04-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jennifer Connelly voor Shiseido

Jennifer Connelly voor Shiseido


http://oi42.tinypic.com/4scufc.jpg


Jennifer Connelly wordt het nieuwe uithangbord van het verzorgingsmerk Shiseido.

Shiseido bestaat 140 jaar en dat vieren ze met een eerste echte uithangbord: Jennifer Connelly. "Ik heb een lange relatie met het merk. Ik heb al voor hen gewerkt in de jaren '80 en gebruik hun producten sindsdien altijd. Het is fijn om terug met hen te kunnen samenwerken na al die jaren", laat Connelly weten aan WWD.com.




� Reageer (0)
02-02-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Lady Kate is hoedenpersoon van het jaar

 Lady Kate is 'hoedenpersoon van het jaar'


http://oi40.tinypic.com/35c4e1d.jpg


Als lid van de koninklijke familie krijgt Kate Middleton meer kansen om een hoed te krijgen dan de gemiddelde mens. En dat ze dat met stijl doet, betwist niemand. Geen wonder dus dat de hertogin verkozen werd tot 'hoedenpersoon van het jaar'.

Het was de derde keer dat die award werd uitgereikt door de Amerikaanse 'Headwear Association'. De Britse schone treedt in de voetsporen van Johnny Depp en Brad Pitt.

En dat deed ze erg overtuigend, want Lady Kate kreeg maar liefst 91 procent van de stemmen. Zo liet ze twee Amerikaanse sterren, styliste Rachel Zoe en rapper Ne-Yo, ver achter zich.

Een logisch resultaat, want niemand heeft zoveel invloed op de hoedenindustrie als Kate. Sinds haar verloving in november 2010 deed ze de verkoop van bekende (Philipo Treacy, Sylvia Fletcher) en minder bekende (Rose Cory, Vivien Sheriff) hoedenontwerpers de lucht ingaan. Alweer een bewijs van het zogenoemde 'Kate-effect' dus.

En hoewel Kate vooral op formele gelegenheden voor een hoed kiest, inspireert haar stijl ook heel wat mensen in het dagelijkse leven. Vooral in Engeland en Amerika kiezen steeds meer mensen voor een hoofddeksel. "Kate geeft andere vrouwen vertrouwen om een hoed in het openbaar te dragen", zegt experte Jenny Pfanenstiel.

Bij ons zijn er echter nog maar heel weinig vrouwen die het aandurven om een hoed te dragen. Nochtans zijn de mogelijkheden eindeloos en vaak verrassend stijlvol. Lady Kate biedt alleszins heel wat inspiratie. (br.hln)




� Reageer (0)
27-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oeps, floep! Daar schuift het badpak van Vlaams topmodel

Oeps, floep! Daar schuift het badpak van Vlaams topmodel


http://img38.imageshack.us/img38/3272/hannegabyodiele.jpg


Van een nipplegate schrikt niemand nog echt op. Maar deze heeft zowaar een Vlaams tintje! Het 'slachtoffer' Hanne Gaby Odiele is namelijk een 23-jarig Vlaams topmodel. Zij liet maandagavond op de Parijse catwalk pardoes méér zien dan gepland tijdens de défilé van de zomercollectie van Etam.

Bij elke stap die Hanne Gaby Odiele zette, schoof haar zwarte, glimmende badpak wat lager. Tot iedereen twee tepels kon ontwaren. Niks gebeurd: onverstoorbaar deed Hanne voorts haar job. Voor haar enorme cool wordt ze ook riant betaald, want Hanne is momenteel één van de duurste modellen ter wereld. (br.hln - foto afp)



� Reageer (0)
25-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De zwart-wittrend voor zes types vrouwen

De zwart-wittrend voor zes types vrouwen


http://img854.imageshack.us/img854/6526/zwartwittrend.jpg


Aan het begin van de herfst was al duidelijk dat de kleurencombinatie zwart-wit populair werd bij celebs. In 2012 is het de belangrijkste trend op rode lopers en premières. Er zijn zes manieren om deze trend te dragen, of hoe elke vrouw wel een manier kan vinden om de trend toe te passen op haar eigen leven.

1)    Hot Fashion Lady
Deze dame gaat ervoor: mode is haar taal, die uitdrukt hoe ze zich voelt en wie ze wil zijn. Voor haar is er de 'geblokte' trend: zoals colour blocking vorig jaar maar dan met zwart en wit.

2)    Trend Girl
Je wil meedoen met de trend, maar je wil geen risico's nemen? Kies dan voor de gemakkelijkste combinatie:  elk de helft. Dat betekent een zwarte rok of broek met een witte blouse, top of vest... of omgekeerde natuurlijk. Probeer alleen te vermijden dat je er letterlijk 'in twee gesneden' uitziet: verkies daarom een hoge boven een lage taille.

3)    Career Woman
Trends tot daar, maar ze mogen niet afleiden van het werk of jouw prestaties. Oplossing: het kostuum: zwart met witte bloes, wit met zwarte bloes of de blazer als contrast gebruiken: het kan allemaal. Voor iets meer kleur draag je een rode of paars clutch of schoenen.

4)    Elegant Female
Elegantie, stijl en klasse is voor jou belangrijker dan trends? Dan is deze versie van de trend iets voor jou: je kiest voor een jurk in één kleur met een accent in het andere kleur. Het meest populaire voorbeeld is een witte jurk met zwarte riem, maar dat kan ook omgekeerd. Een andere optie is bijvoorbeeld een zwarte jurk met witte bloem of wit kraagje als versiering.

5)    Semi-formeel
Het moet netjes zijn, maar niet te stijf of te chique: dan kan je maar zelden iets fout doen met een tof patroontje. Een witte jurk met zwarte bloemenprint, een geometrisch patroon, speelse bolletjes (geen polkadots!) of met optisch effect.

6)    Mommy style
Druk druk druk maar je wil toch een beetje trendy voor de dag komen? Doe zoals Jessica Alba en kies voor zwarte broeken, en een wit hemd met zwarte ruitjes, een blouse met stippen of een trui met streepjes.



� Reageer (0)
23-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci

Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci

http://img6.imageshack.us/img6/826/handtasvandavinci.jpg

Schilder, filosoof, wetenschapper, ingenieur, dichter, musicus, architect, en beeldhouwer. Leonardo Da Vinci was het allemaal. Maar wat velen nog niet wisten is dat de man ook een mode-ontwerper was. Zo ontdekten experten een schets van een handtas, die ze aan Da Vinci toeschrijven. En... die is binnenkort te koop!

Volgens kunstwetenschappers gaat het om een ontwerp uit 1497, het jaar waarin Da Vinci ook zijn meesterwerk 'Het Laatste Avondmaal' maakte.

"Da Vinci maakte verschillende mode-accessoires, maar deze handtas is uniek", vertelde kunsthistoricus Alessandro Vessozi aan de Daily Mail. "Ze vermengt schoonheid en functionaliteit op een zeer harmonieuze manier."

En dat vond ook het Italiaanse modehuis Florence Gherardini, die besliste de schets ook echt te vervaardigen. Zij namen ontwerpster Carla Braccialini onder de arm, die het originele ontwerp verfijnde. Het resultaat is de 'Pretiosa' (Italiaans voor kostbaar), een handtas uit kalfsleer.

"Het is een erg chique handtas", beklemtoont marketingdirecteur Lorenzo Braccialini. "Bovendien is ze ook zeer functioneel en vakkundig gemaakt. Ze belichaamt het traditionele Florentijnse lederwerk."

Wie graag een echte Da Vinci wil, zal snel moeten zijn, want er werden slechts 99 exemplaren vervaardigd. De prijs is nog niet gekend, maar gezien zijn exclusiviteit zal die wellicht oplopen tot enkele duizenden euro's (br.hln - beeld photo news)



� Reageer (0)
20-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde van de catwalkoorlog:

Het einde van de catwalkoorlog: de 4 grote modeweken zullen niet clashen


http://img252.imageshack.us/img252/2892/moded.jpg


De modeweken waar de lente- en zomercollecties voor 2013 getoond zullen worden, starten dit jaar een weekje vroeger dan anders. New York zal de spits afbijten van 6 tot 13 september, gevolgd door Londen, Milaan en Parijs.

De hevige discussies begonnen toen bleek dat de startdag van de New York Fashion week gepland stond op 13 september, terwijl de kick-off in Milaan op 19 september zou vallen. Modellen en designers kunnen zich nu eenmaal niet in twee splitsen en verschijnen op twee grote mode-events tegelijkertijd. Tijd dus om te plooien.

Steven Kolb, CEO van de Amerikaanse Raad van Mode-ontwerpers, zat middenin de chaos: "Het was een verbaal geduw en getrek. Mensen werden gestresseerd en angstig en moesten nu eenmaal zo snel mogelijk data krijgen".

Hij gaat verder: "Het heeft geen enkele zin voor de steden om met elkaar in de strijd te liggen. In de sportieve geest van het samenwerken, hebben Londen en New York uiteindelijk water bij hun wijn gedaan en zullen ze hun modeweken vroeger dan anders organiseren. Uiteraard hopen we dat deze catwalkoorlog de vier steden heeft laten inzien dat er voortaan veel beter gecommuniceerd moet worden. Het wordt dringend tijd dat we het modeseizoen niet meer bekijken als individuele fashion weeks, maar als een globale belevenis". (br.hln)




� Reageer (0)
19-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Het platgedrukte decolleté

 Het platgedrukte decolleté



De mode uit 1700 is tegenwoordig erg populair op de rode loper, Katy Perry en Miranda Kerr zijn alvast fan van jurken met korset die je boezem helemaal plat duwen.

Hoe platter, hoe beter: dat lijkt de trend tegenwoordig qua decolletés in Hollywood. Het korset en de daarbij horende smalle taille is namelijk helemaal terug. Bekende dames willen allemaal het perfecte zandloperfiguur creëren en zichzelf slanker doen lijken dan ze zijn. Het gevolg daarvan is een platgedrukte borst. 

Marie Antoinette was de eerste fashionista die een grote fan van het korset en dus ook de platgedrukte borst was. In 1800 was een hogere neklijn dan weer in, maar in 1900 beleefde dit weer een comeback. Sinds 2000 kan alles wat decolletés betreft, een zijdecolleté, een duizelingwekkende neklijn en natuurlijk ook de platgedrukte boezem, die in het modewereldje ook wel 'squoobs' genoemd worden.  

Je moet niet geen dure korsetjurk kopen om deze look na te bootsen. Koop een korset in de lingeriewinkel en draag hierover een strakke bandenjurk.(br.hln - beeld photo news)



� Reageer (0)
18-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je nagellak in 2012

Zo draag je nagellak in 2012


http://img80.imageshack.us/img80/1690/nagellak.jpg


Steeds meer vrouwen worden zich bewust van de mogelijkheden van nagellak. Niet alleen is zo'n flesje veel goedkoper dan bijvoorbeeld een nieuwe outfit, maar je kan er ook geweldig mee experimenteren. Trendy kleurtjes, niet te lang, neutraal én opvallend. Zo doen we het in 2012.

Terwijl de nieuwigheden in 2011 vooral de nagelstickers, puntnagels én nagellak voor mannen waren, zijn er nu nieuwe trends op komst.

1. Kort en natuurlijk
Voor wie het allemaal wat minder mag zijn, is er goed nieuws. De lange nagels verdwijnen namelijk op de achtergrond, want je nagels moeten nu kort en verzorgd zijn.

Die natuurlijkheid zagen we ook terugkeren bij de kleuren van Lanvin en Hermès. Kies voor lichtgrijs, beige, zeer lichtroze of zelfs naaktkleurige nagellak.

2. Kleur: lippen = nagels
Maar het tegenovergestelde kan ook. Want als modetoppers zoals Vivienne Westwood en Dior de lippen van hun modellen laten matchen met hun nagels, wie zijn wij dan om hen tegen te spreken?

Net zoals bij de kleren, zien we ook hier het modekleur 'mandarijnrood' verschijnen. Andere felle kleurtjes zoals roze en oranje doen het ook goed, en voor de durvers is er zelfs geel en groen.

Natuurlijk kan je ook gewoon het kleur van je kleren laten terugkomen op je nagels. Let wel op: als ook je lippenstift matcht, kan het wat van het goeie te veel zijn.

3. Alle kleuren van de regenboog
En wie niet kan kiezen, brengt toch gewoon op elke nagel een ander kleurtje aan? Laat de kleuren vervolgens terugkomen in je make-up, door te spelen met verschillende soorten oogschaduw.

Wat ons betreft: enkel geschikt voor een avondje uit, niét om mee op het werk te verschijnen.

4. Patronen
Zebrastrepen, een luipaardprint of geometrische puntjes, driehoekjes, en bolletjes. Het kan allemaal! Experimenteer ook hier met jouw favoriete kleuren, opvallend of neutraal.

Een bijkomende tip: laat de patronen uit je kleren terugkomen op je nagels. Strepen zijn bijvoorbeeld helemaal in.

Wie hier fan van is, kiest het best voor valse nagels, want het is niet eenvoudig om zelf zo'n patroon aan te brengen.

5. Versiering
Enkele jaren geleden waren nagelpiercings al ontzettend hip, en Jean-Paul Gaultier is vastbesloten om die rage een nieuw leven te geven.

Daarnaast zien we ook diamanten terugkeren. Dat kan gaan om een combinatie met nagellak, maar af en toe lijkt een diamanten versiering op je nagels al genoeg te zijn. (br.hln)



� Reageer (0)
17-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verplicht zwarte modellen op catwalk Rio


"Verplicht zwarte modellen op catwalk Rio"


http://img545.imageshack.us/img545/4487/catwalkrio.jpg

De modellen op Fasion Rio 2012 waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren. 


In Brazilië is een verhit debat over een plicht tot een minimumaantal zwarte mannequins op de catwalks. Bij de vele modeshows in Rio de Janeiro waren deze week bijna geen zwarte modellen te zien, ondanks dat Brazilië de een na grootste zwarte bevolking ter wereld heeft.

De modellen bij de shows van 24 modehuizen waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.

Fransiscaner pater David, hoofd van een actiegroep Educafro, eist dat de overheid de modehuizen weer verplicht tot een quotum. De regering had in 2009 een minimum van 10 procent ingevoerd, maar dat is een jaar later alweer geschrapt. "Je kunt niet discrimineren in een land, waar 51 procent van de bevolking zwart of gemengd is."

Het zwarte model Luana Genot is voorstander van een quotum: "Ze bellen ons pas als de show te maken heeft met de cultuur van zwarten", zei ze. "Ze zeggen dat ons achterwerk te dik is, onze heupen te wijd. Er is schokkend weinig plaats voor ons, als afstammelingen van zwarte slaven."  Maar het model Daniel Echaniz  zei dat hij tegen quota is, omdat die racisme zouden aanwakkeren.  (br.hln - foto ap)




� Reageer (0)
14-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kim K. kiest voor de lentekleur: mandarijnrood

Kim K. kiest voor de lentekleur: mandarijnrood


http://img525.imageshack.us/img525/8430/kimkardashianyq.jpg


Kim Kardashian omarmt haar rondingen en gaat ervoor. Ook al betekent dat een zandkleurige broek met hoge taille, wat de heupen extra doet uitkomen.

Elke andere vrouw zou vijf keer nadenken en zich afvragen: 'Vinde gij m'n gat niet te dik in deze broek'? Maar niet Kim Kardashian, en terecht: de outfit toont al haar troeven. Nee, haar gat is niet te dik in deze broek!

Dat komt deels doordat Kim niet zomaar de eerste de beste broek heeft aangetrokken: de snit is onberispelijk en de brede tailleband snoert de taille in, waardoor deze extra smal lijkt en Kim het zo benijdenswaardige zandloperfiguur creëert. De broekspijpen lopen iets breder uit, waardoor de benen optisch smaller lijken. Door de hoge platformhakken (handig verstopt door de broek) lijken haar benen ook langer en (alweer) slanker.

De combinatie met de hotste kleur van het moment (mandarijnrood!) maakt dat Kim er niet te flets uitziet. Het contrast tussen het beige en het mandarijnrood is net voldoende om het verschil te maken, maar niet zodanig dat het pijn doet aan de ogen.

Geen outfit die elke vrouw probleemloos kan dragen, maar Kim ziet er wel op en top glamoureus uit! Dat moet ook wel als zakenvrouw: die dag had ze verschillende meetings, al had ze ook tijd voor een manicure en pedicure in Barney's (New York) en een korte shoptrip met een vriendin. Druk druk druk, die Kim!



� Reageer (0)
11-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de tweede Versace-collectie voor H&M

 De tweede Versace-collectie voor H&M


http://img818.imageshack.us/img818/17/versacecollectie.jpg


De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel soberder en somberder.

De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce & Gabbana: groenten- en fruitprints.

Voor de mannen gelden andere regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is eerlijk: ook een tikje saai.

Toch zijn veel Amerikanen al jaloers op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.



� Reageer (0)
09-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M frist collectie voor grote maten op

H&M frist collectie voor grote maten op

http://img194.imageshack.us/img194/949/grotematen.jpg


Met H&M+ blaast de Zweedse budgetvriendelijke winkelketen zijn collectie voor dames met rondingen nieuw leven in. Het plussymbool wijst niet op de maat, maar daarmee wil de keten aantonen dat mode altijd voor je gewicht komt.

Het is niet de eerste poging van het merk om de lijn voor grote maten in de kijker te zetten, vorig jaar lanceerde het merk een collectie flatterende feestjurken in retrostijl voor dames met rondingen.

De oude collectie voor grote maten heette 'Big is Beautiful', maar paste niet echt bij de andere lijnen van de keten. Het was niet meteen een toonbeeld van stijl en het zag er niet echt hip uit. Die lag ook alleen in de grootste filialen in de rekken. H&M+, van maat 44 tot 54, wil dames met een maatje meer geen oversized tenten aanbieden, maar trendy stukken als skinny jeansbroeken, hippe felgekleurde topjes, lange truien. Daarnaast bestaat de collectie ook uit enkele basisstukken, H&M+ is ook online beschikbaar. (br.hln)



� Reageer (0)
08-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior

Mila Kunis, het nieuwe gezicht van Dior


http://img190.imageshack.us/img190/5373/milakunisyd.jpg


Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie', koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.

Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas. Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken.

Voor een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel op de rode loper."

De actrice is dan ook ontzettend tevreden over de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault van Dior aan WWD.

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice, want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.

"Stichter Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe, Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit.

Of Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren, valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).

De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woekerprijzen voor winkeltasjes van Chanel

Woekerprijzen voor winkeltasjes van Chanel


http://img12.imageshack.us/img12/5830/chanelzakjes.jpg


Het is niet alleen omdat het crisis is dat de gemiddelde vrouw zich geen handtas van Chanel kan veroorloven: aan 1200 euro kosten ze gemakkelijk een gemiddeld maandloon. Maar de crisis heeft wel een ander effect: een grenzeloze populariteit van de winkeltasjes van Chanel. Je weet wel: de zakjes waarin de aankopen gestoken worden. Op eBay gaan ze soms voor 160 euro. Zo kan je doen alsof je iets van Chanel hebt gekocht. Belachelijk? Misschien, maar de markt is wel zodanig groot dat er al fakes opduiken.

Chanel is niet het enige merk waarvan de winkeltasjes gegeerd zijn. Ook Playboy, Hermès, Gucci (10 euro), Dior en Burberry zijn erg in trek. Ze hoeven zelfs niet in perfecte staat te zijn, zelfs gekreukte tassen vliegen vlot de deur uit. In China en Zuid-Korea is de aandacht zodanig dat illegale kopieën er big business zijn.

Betaalbaar... of niet?
Op eBay vind je talloze winkeltasjes van topmerken. De meeste betaalbaar: twee tot drie euro voor een tasje. Gucci doet het niet slecht met verschillende veilingen tot 10 à 12 euro per tas. Maar een glanzende, zwarte papieren tas van Chanel en een plastic merkje aan de handvaten van touw heeft al de recordprijs van 210 dollar (161 euro) bereikt. De veiling loopt nog 11 dagen, dus de prijs zal wellicht nog oplopen.

Het logo telt
De tassen worden niet gekocht voor het logo alleen: ze zouden ook steviger zijn dan 'gewone' papieren shoppingtassen en dus langer meegaan.

De namaaktassen zijn niet uit hetzelfde materiaal gemaakt als de originelen, maar toch verkopen ze ook: zolang het logo klopt en de naam goed leesbaar is.

"Ze ziet er beter uit dan gewone tassen. Je kan ze gebruiken om cadeautjes in af te leveren of om dingen mee te dragen. De kwaliteit is goed en toch zijn ze goedkoop", zegt Yang Xiaoya, die tassen van Gucci, Dior en Louis Vuitton bezit.

Vrees
Is het wel zo onschuldig als het lijkt? De vrees bestaat dat de (echte of namaak) tasjes misbruikt worden om 'echte namaakmerkkledij' aan nietsvermoedende klanten te verkopen.

Andere tassenhypes
Het is niet de eerste keer dat winkeltassen een hype worden. In 2008 was er een hype in Groot-Brittannië rond herbruikbare tassen die Anya Hindmarch voor keten Sainsbury's had ontworpen.
Honderden mensen kampeerden voor de winkel, en verkochten de dingen die 3 euro kostten voor wel 350 euro op eBay.

Een andere tas die een hype werd, vooral bij celebs, was de herbruikbare linen tas met de gevleugelde woorden: 'This is not a bag'.

In 2009 speelde Karl Lagerfeld van Chanel al in op de populariteit van de papieren tassen, en liet identieke tassen uit wit kalfsleer maken. Toch werden ze nooit echt dominant in het straatbeeld... hoe zou dat toch komen? (br.hln)




� Reageer (0)
05-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louboutin start met Europese webshop

Louboutin start met Europese webshop


http://img4.imageshack.us/img4/4029/louboutin.jpg


De Franse schoenenontwerper Christian Louboutin opent dit jaar een webshop in Europa. Liefhebbers vinden weldra de mannen- en vrouwencollectie online.

De webshop gaat begin 2012 van start met de voorjaarscollectie. Liefhebbers kunnen er tassen en schoenen kopen. Je vindt er ook tips van 'getrainde Louboutin deskundigen'.

"De opening valt samen met ons 20-jarig jubileum. Het is mooi dat we onze Europese webshop precies 20 jaar na onze eerste boutique in Parijs openen", vertelt Alexis Mourot van Louboutin aan Women's Wear Daily.

In 2010 lanceerde Louboutin een webshop in de Verenigde Staten. Later zullen ook onlinewinkels volgen in Azië en Japan.(br.she - beeld photo news)




� Reageer (0)
02-01-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 'beestjes' zijn goed voor je huid!

Deze 'beestjes' zijn goed voor je huid!



L'Oreal Paris, Lancome, Clinique, ..., allemaal beautygiganten die geloven in de werking van goede bacteriën, 'beestjes' die niet alleen wonderen doen voor je vertering en je immuunsysteem, maar blijkbaar ook voor je huid!

Probiotica (gezondheidsbevorderende bacteriën) zoals je die kan vinden in heel wat yoghurtsoorten en prebiotica, de essentiële brandstof voor goede bacteriën, zouden de strijd aan gaan met acne, dehydratatie, overgevoeligheid en veroudering van onze huid. Daarom worden goede bacteriën ingespoten in de antiverouderingscrèmes en vochtinbrengers van heel wat schoonheidsmerken.

Het achterliggend idee is dat pro- en prebiotica de balans van bacteriën in de huid kunnen verbeteren op dezelfde manier dat ze dat doen voor de ingewanden. We hebben van nature goede en slechte bacteriën in onze huid, die microflora worden genoemd. Reinigingsproducten die alcohol bevatten, zonnemelk en heel wat andere huidproducten kunnen het evenwicht verstoren en overgevoeligheid veroorzaken die kan leiden tot acne of eczema.

De goede bacteriën pakken dus irritatie en ontsteking van de huid aan. Ze zouden verder ook het immuunsysteem van de huid stimuleren, collageenschade voorkomen en een hydraterende werking hebben. Een voorbeeldje van deze beautybeestjes is de Lactobacillus, de goede bacterie die wordt toegepast in 'Redness Solutions Makeup' van Clinique. Reeds 10 jaar doen zij onderzoek naar de schoonheidsvoordelen van vriendelijke of goede bacteriën.

Uiteraard is het nu niet de bedoeling dat je als een gek yoghurt op je snoet begint te smeren, want experten stellen dat de probiotica gebruikt in verzorgingsproducten specifiek ontwikkeld zijn om de huid te penetreren, wat yoghurt niet zal doen. Bovendien bevatten ze andere stammen van bacteriën.

Toch stellen experten dat je beter nog voorzichtig omspringt met dit soort cosmetica omdat het onderzoek naar beautyproducten met probiotica nog in zijn kinderschoenen zou staan. Daarom stellen ze dat je de hoopgevende hype niet noodzakelijk moet volgen als je van nature een gezonde huid hebt, aangezien die dan zelf een goed systeem heeft voor het sturen van bacteriën.

Daarom stellen ze dat je net zo goed probioticasupplementen kan innemen of voldoende yoghurt eten. Enkel mensen die last hebben van overgevoelige, geïrriteerde huid doen niets verkeerd met de producten eens uit te proberen. Er zijn namelijk nog steeds geen hardnekkige bewijzen, dus het wordt nog afwachten wat verder onderzoek zal brengen. (br.hln)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!