De modellen op Fasion Rio 2012 waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
In Brazilië is een verhit debat over een plicht tot een minimumaantal
zwarte mannequins op de catwalks. Bij de vele modeshows in Rio de
Janeiro waren deze week bijna geen zwarte modellen te zien, ondanks dat
Brazilië de een na grootste zwarte bevolking ter wereld heeft.
De modellen bij de shows van 24 modehuizen waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
Fransiscaner
pater David, hoofd van een actiegroep Educafro, eist dat de overheid de
modehuizen weer verplicht tot een quotum. De regering had in 2009 een
minimum van 10 procent ingevoerd, maar dat is een jaar later alweer
geschrapt. "Je kunt niet discrimineren in een land, waar 51 procent van
de bevolking zwart of gemengd is."
Het zwarte model Luana Genot
is voorstander van een quotum: "Ze bellen ons pas als de show te maken
heeft met de cultuur van zwarten", zei ze. "Ze zeggen dat ons achterwerk
te dik is, onze heupen te wijd. Er is schokkend weinig plaats voor ons,
als afstammelingen van zwarte slaven." Maar het model Daniel Echaniz
zei dat hij tegen quota is, omdat die racisme zouden aanwakkeren. (br.hln - foto ap)
Kim Kardashian omarmt haar rondingen en gaat ervoor. Ook al betekent
dat een zandkleurige broek met hoge taille, wat de heupen extra doet
uitkomen.
Elke andere vrouw zou vijf keer nadenken en zich afvragen: 'Vinde gij
m'n gat niet te dik in deze broek'? Maar niet Kim Kardashian, en
terecht: de outfit toont al haar troeven. Nee, haar gat is niet te dik
in deze broek!
Dat komt
deels doordat Kim niet zomaar de eerste de beste broek heeft
aangetrokken: de snit is onberispelijk en de brede tailleband snoert de
taille in, waardoor deze extra smal lijkt en Kim het zo
benijdenswaardige zandloperfiguur creëert. De broekspijpen lopen iets
breder uit, waardoor de benen optisch smaller lijken. Door de hoge
platformhakken (handig verstopt door de broek) lijken haar benen ook
langer en (alweer) slanker.
De
combinatie met de hotste kleur van het moment (mandarijnrood!) maakt
dat Kim er niet te flets uitziet. Het contrast tussen het beige en het
mandarijnrood is net voldoende om het verschil te maken, maar niet
zodanig dat het pijn doet aan de ogen.
Geen outfit die elke vrouw
probleemloos kan dragen, maar Kim ziet er wel op en top glamoureus uit!
Dat moet ook wel als zakenvrouw: die dag had ze verschillende meetings,
al had ze ook tijd voor een manicure en pedicure in Barney's (New York)
en een korte shoptrip met een vriendin. Druk druk druk, die Kim!
De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar
is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de
Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse
outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel
soberder en somberder.
De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in
vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze
tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt
daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce &
Gabbana: groenten- en fruitprints.
Voor de mannen gelden andere
regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een
geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is
eerlijk: ook een tikje saai.
Toch zijn veel Amerikanen al jaloers
op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige
wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook
die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.
Met H&M+ blaast de Zweedse budgetvriendelijke winkelketen zijn
collectie voor dames met rondingen nieuw leven in. Het plussymbool wijst
niet op de maat, maar daarmee wil de keten aantonen dat mode altijd
voor je gewicht komt.
Het is niet de eerste poging van het merk om de lijn voor grote maten in
de kijker te zetten, vorig jaar lanceerde het merk een collectie
flatterende feestjurken in retrostijl voor dames met rondingen.
De
oude collectie voor grote maten heette 'Big is Beautiful', maar paste
niet echt bij de andere lijnen van de keten. Het was niet meteen een
toonbeeld van stijl en het zag er niet echt hip uit. Die lag ook alleen
in de grootste filialen in de rekken. H&M+, van maat 44 tot 54, wil
dames met een maatje meer geen oversized tenten aanbieden, maar trendy
stukken als skinny jeansbroeken, hippe felgekleurde topjes, lange
truien. Daarnaast bestaat de collectie ook uit enkele basisstukken,
H&M+ is ook online beschikbaar. (br.hln)
Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie',
koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black
Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk
gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.
Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die
gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte
foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas.
Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken. Voor
een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is
dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat
mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de
meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel
op de rode loper."
De actrice is dan ook ontzettend tevreden over
de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo
geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is
wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een
erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was
opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault
van Dior aan WWD. Het is natuurlijk
niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice,
want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie
Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.
"Stichter
Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en
onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe,
Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus
natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit. Of
Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren,
valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek
namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als
zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar
maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste
oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).
De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)
Het is niet alleen omdat het crisis is dat de gemiddelde vrouw zich
geen handtas van Chanel kan veroorloven: aan 1200 euro kosten ze
gemakkelijk een gemiddeld maandloon. Maar de crisis heeft wel een ander
effect: een grenzeloze populariteit van de winkeltasjes van Chanel. Je
weet wel: de zakjes waarin de aankopen gestoken worden. Op eBay gaan ze
soms voor 160 euro. Zo kan je doen alsof je iets van Chanel hebt
gekocht. Belachelijk? Misschien, maar de markt is wel zodanig groot dat
er al fakes opduiken.
Chanel is niet het enige merk waarvan de winkeltasjes gegeerd zijn. Ook
Playboy, Hermès, Gucci (10 euro), Dior en Burberry zijn erg in trek. Ze
hoeven zelfs niet in perfecte staat te zijn, zelfs gekreukte tassen
vliegen vlot de deur uit. In China en Zuid-Korea is de aandacht zodanig
dat illegale kopieën er big business zijn.
Betaalbaar... of niet? Op
eBay vind je talloze winkeltasjes van topmerken. De meeste betaalbaar:
twee tot drie euro voor een tasje. Gucci doet het niet slecht met
verschillende veilingen tot 10 à 12 euro per tas. Maar een glanzende, zwarte papieren tas
van Chanel en een plastic merkje aan de handvaten van touw heeft al de
recordprijs van 210 dollar (161 euro) bereikt. De veiling loopt nog 11
dagen, dus de prijs zal wellicht nog oplopen.
Het logo telt De
tassen worden niet gekocht voor het logo alleen: ze zouden ook steviger
zijn dan 'gewone' papieren shoppingtassen en dus langer meegaan.
De
namaaktassen zijn niet uit hetzelfde materiaal gemaakt als de
originelen, maar toch verkopen ze ook: zolang het logo klopt en de naam
goed leesbaar is.
"Ze ziet er beter uit dan gewone tassen. Je kan
ze gebruiken om cadeautjes in af te leveren of om dingen mee te dragen.
De kwaliteit is goed en toch zijn ze goedkoop", zegt Yang Xiaoya, die
tassen van Gucci, Dior en Louis Vuitton bezit.
Vrees Is
het wel zo onschuldig als het lijkt? De vrees bestaat dat de (echte of
namaak) tasjes misbruikt worden om 'echte namaakmerkkledij' aan
nietsvermoedende klanten te verkopen.
Andere tassenhypes Het
is niet de eerste keer dat winkeltassen een hype worden. In 2008 was er
een hype in Groot-Brittannië rond herbruikbare tassen die Anya
Hindmarch voor keten Sainsbury's had ontworpen. Honderden mensen kampeerden voor de winkel, en verkochten de dingen die 3 euro kostten voor wel 350 euro op eBay.
Een
andere tas die een hype werd, vooral bij celebs, was de herbruikbare
linen tas met de gevleugelde woorden: 'This is not a bag'.
In
2009 speelde Karl Lagerfeld van Chanel al in op de populariteit van de
papieren tassen, en liet identieke tassen uit wit kalfsleer maken. Toch
werden ze nooit echt dominant in het straatbeeld... hoe zou dat toch
komen? (br.hln)
De Franse schoenenontwerper Christian Louboutin opent dit jaar een webshop in Europa. Liefhebbers vinden weldra de mannen- en vrouwencollectie online.
De webshop gaat begin 2012 van start met de voorjaarscollectie. Liefhebbers kunnen er tassen en schoenen kopen. Je vindt er ook tips van 'getrainde Louboutin deskundigen'.
"De opening valt samen met ons 20-jarig jubileum. Het is mooi dat we onze Europese webshop precies 20 jaar na onze eerste boutique in Parijs openen", vertelt Alexis Mourot van Louboutin aan Women's Wear Daily.
In 2010 lanceerde Louboutin een webshop in de Verenigde Staten. Later zullen ook onlinewinkels volgen in Azië en Japan.(br.she - beeld photo news)
L'Oreal Paris, Lancome, Clinique, ..., allemaal beautygiganten die
geloven in de werking van goede bacteriën, 'beestjes' die niet alleen
wonderen doen voor je vertering en je immuunsysteem, maar blijkbaar ook
voor je huid!
Probiotica (gezondheidsbevorderende bacteriën) zoals je die kan vinden
in heel wat yoghurtsoorten en prebiotica, de essentiële brandstof voor
goede bacteriën, zouden de strijd aan gaan met acne, dehydratatie,
overgevoeligheid en veroudering van onze huid. Daarom worden goede
bacteriën ingespoten in de antiverouderingscrèmes en vochtinbrengers van
heel wat schoonheidsmerken.
Het
achterliggend idee is dat pro- en prebiotica de balans van bacteriën in
de huid kunnen verbeteren op dezelfde manier dat ze dat doen voor de
ingewanden. We hebben van nature goede en slechte bacteriën in onze
huid, die microflora worden genoemd. Reinigingsproducten die alcohol
bevatten, zonnemelk en heel wat andere huidproducten kunnen het
evenwicht verstoren en overgevoeligheid veroorzaken die kan leiden tot
acne of eczema.
De goede bacteriën pakken dus irritatie en
ontsteking van de huid aan. Ze zouden verder ook het immuunsysteem van
de huid stimuleren, collageenschade voorkomen en een hydraterende
werking hebben. Een voorbeeldje van deze beautybeestjes is de
Lactobacillus, de goede bacterie die wordt toegepast in 'Redness
Solutions Makeup' van Clinique. Reeds 10 jaar doen zij onderzoek naar de
schoonheidsvoordelen van vriendelijke of goede bacteriën.
Uiteraard
is het nu niet de bedoeling dat je als een gek yoghurt op je snoet
begint te smeren, want experten stellen dat de probiotica gebruikt in
verzorgingsproducten specifiek ontwikkeld zijn om de huid te penetreren,
wat yoghurt niet zal doen. Bovendien bevatten ze andere stammen van
bacteriën.
Toch stellen experten dat
je beter nog voorzichtig omspringt met dit soort cosmetica omdat het
onderzoek naar beautyproducten met probiotica nog in zijn kinderschoenen
zou staan. Daarom stellen ze dat je de hoopgevende hype niet
noodzakelijk moet volgen als je van nature een gezonde huid hebt,
aangezien die dan zelf een goed systeem heeft voor het sturen van
bacteriën.
Daarom stellen ze dat je net zo goed
probioticasupplementen kan innemen of voldoende yoghurt eten. Enkel
mensen die last hebben van overgevoelige, geïrriteerde huid doen niets
verkeerd met de producten eens uit te proberen. Er zijn namelijk nog
steeds geen hardnekkige bewijzen, dus het wordt nog afwachten wat verder
onderzoek zal brengen. (br.hln)
Katie Holmes kan wel tellen als rolmodel voor deze 'navy' look! Op de
première van 'Mission Impossible - Ghost Protocol' wist ze blikken te
stelen aan de zijde van manlief Tom Cruise in haar marineblauwe jurk en
assorti make-up.
Waarom nu precies marineblauw? 'Navy' eyeliner is fantastisch om verschillende redenen:
1. Het past bij zowat elke huidtint.
2. Het is niet zo bruut als zwart.
3. Het laat het wit van je oog schitteren.
4. Het heeft iets jeugdig en aantrekkelijk.
5. Het maakt van je ogen echte 'eyecatchers'.
Zeker
als je het verder combineert met sobere make-up: een natuurlijke, matte
huid met een tikkeltje blush en een lichte tint of naaktlook voor je
lippen. De 'Navy' look is dus ideaal om de sprong naar het nieuwe jaar
sexy en stijlvol te maken. (br.hln)
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Kanten en roze jurkje bij Asos.com, gestreepte cardigan bij Mango.com.
Welke kleuren zullen volgende seizoenen in zijn en welke stijl van
rok blijft nog even in. We geven een handleiding van wat je wel en wat
je net niet moet komen komende soldenperiode.
Wijnkleuren als bordeaux kenden afgelopen seizoen even een opflakkering,
maar dit was maar van korte duur. Je kunt beter voor neontinten gaan.
Vooral lila, citroen en felgroen zijn erg trendy.
De jaren
veertig, zoals we bij Prada en MiuMiu zagen, hebben afgedaan. Kies
eerder voor een fiftiesjurk à la Mad Men. Dump ook het haakwerk, maar
ruil het in voor een kanten jurkje in de stijl van de ontwerpster Isabel
Marant.
Polkastippen
waren het afgelopen seizoen alomtegenwoordig. Marc Jacobs ging echter
voor de strepen volgend seizoen en dat zou jij dus ook beter doen. De
typische mannenkleren als de boyfriendjeans of -blazer hebben tevens
afgedaan, ga in de solden dus eerder op zoek naar ubervrouwelijke
stukken. Geen kokerrokken meer deze lente, je zit wel goed met een
degelijke plooirok.
Een eenvoudige, afneembare kraag kan de
meest eenvoudige outfit een wow-factor geven. De broek met print blijkt
ook nog even, net als de metallic glanzende broek. Wat ook nog blijft,
is een maatpak met short. Voor de lente zit je dus goed met een licht
gekleurd exemplaar. Hiermee kun je zelfs naar het werk. (br.hln)
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Wat doe je als je een gemakkelijk paar schoenen nodig hebt om overdag
rond te lopen, maar 's avonds stiletto's wil dragen op een feestje? Een
paar schoenen meesleuren in je handtas? Fout! Vanaf nu neem je gewoon
extra hakken mee!
Day2Night Convertible Heels beweert dat ze de ideale schoen hebben
uitgevonden. Of je nu nood hebt aan een comfortabel of elegant paar, je
kan hun exemplaar overal dragen.
Ze bieden de schoenen aan met
vijf verschillende hakhoogtes, van 3,8 cm tot zelfs 8,9 cm. De
schoenzool is speciaal ontworpen zodat je zelf de hakken gemakkelijk kan
verwisselen.
Convertible-heels.com
Goedkoop zijn de schoenen niet, want voor één paar
betaal je normaal 230 euro. Volgens de ontwerpers is dat echter een
koopje, omdat je minder verschillende schoenen nodig hebt.
Voorlopig
bestaat er nog maar één versie van de schoen: een zwarte, blinkende
peeptoe met een riempje aan de enkel. Wie geïnteresseerd is, kan de
schoenen hier kopen. (br.hln)
Schoenen van Cheryl Cole zijn rommel en vallen uit elkaar
"Schoenen van Cheryl Cole zijn rommel en vallen uit elkaar"
Cheryl Cole met de bewuste stiletto's.
Een paar sexy stiletto's uit de collectie van Cheryl Cole voor de
website Stylistpick zijn van slechte kwaliteit en vallen uit elkaar, dat
beweert de Britse tabloid The Sun.
Boze klanten leveren massaal de stiletto's 'Your Royal Hotness' terug
in. Een paar kost bijna 100 euro, maar de bandjes vallen eraf en de hak
komt los door een slechte afwerking. Dit nieuws is een kleine ramp voor
de 28-jarige Cheryl. Ze lanceerde de collectie met heel wat heisa twee
weken geleden. Ze noemde het bewuste ontwerp haar favoriete paar. "Dit
is helemaal mijn stijl, de schoenen zijn meisjesachtig maar nog steeds
glamoureus."
De bewuste stiletto waarvan het bandje en de hak loskomt.
De
31-jarige klant Sheena Smith vond de stiletto's een grote
teleurstelling. "Ik ben dol op de stijl van Cheryl Cole, de schoenen
zagen er geweldig uit op de website. Toen ik ze thuis kreeg, zag ik
meteen dat er een probleem was met de hak. De kwaliteit was
verschrikkelijk, ik was echt teleurgesteld, want ik wilde ze dragen op
het kerstfeest."
De fabrikant 'Stylistpick' waarschuwt nu
kopers voor de problemen met de schoen. Ze bieden een nieuw paar aan of
betalen het bedrag terug. "We melden dat er een mogelijkheid bestaat dat
er een fout in je schoen zit." De woordvoerder van de zangeres wilde
geen commentaar geven. (br.hln)
Net als bij Duchess Kate vandaag, kregen ook de outfits van prinses
Diana tijdens haar leven heel wat aandacht omdat ze nu eenmaal een
sleutelpositie hebben in de vorming van het publieke imago. De
prachtigste jurken uit haar koninklijke tijdperk zullen vanaf 16 maart
2012 worden tentoongesteld ter ere van de afwerking van het koninklijk
paleis (een restauratie van meer dan 12 miljoen pond).
De curator Deirdre Murphy omschrijft het evenement als volgt: "We hebben
deze unieke, verfijnde en buitengewone selectie van Lady Di's jurken
gemaakt om de bezoekers te tonen hoe Diana's stijl evolueerde en hoe
belangrijk de rol van mode is in het vormingsproces van een royalty".
Diana De
jurken zullen tentoongesteld worden in 'Kensington Palace', de
voormalige woonst van prinses Diana. "De atmosfeer van deze expo zal
werkelijk magisch zijn", aldus Deirdre Murphy. Op deze expo, met de
korte, maar krachtige naam 'Diana', zullen de jurken gepresenteerd
worden in een interieur uitgewerkt door designer Finola Inger, met op
maat gemaakt behangpapier van ontwerpster Julie Verhoeven.
Iconisch Fans
van Diana's iconisch gevoel voor stijl zullen onder andere de jurk
kunnen bewonderen die ze droeg in 1981 op haar eerste officiële date met
prins Charles in de Royal Opera House. Curator Murphy ziet dit ontwerp
van Elizabeth & David Emmanuel namelijk als het begin van haar rol
als fashionicoon. De jurk werd vorig jaar geveild voor maar liefst
192.000 pond (een dikke 230.000 euro).
Daarnaast zal ook een
'little black dress' van Versace te zien zijn, net als 2 ontwerpen van
Catherine Walker, waaronder een ivoorkleurige zijden crêpejurk die enkel
gedragen werd voor zeer vooraanstaande diners.
Als kers op de
taart zal 'Diana' ook uitpakken met 3 jurken die nog nooit eerder
getoond werden in Groot-Brittannië. We zullen allicht nog geduld moeten
hebben tot maart volgend jaar om te achterhalen over welke ontwerpen het
gaat.(br.hln)
Opvallende patronen zijn al een tijdje hip in het modelandschap. Zo
zagen we al streepjes, polkadots en geometrische patronen verschijnen.
Maar hét patroon van dit moment is ongetwijfeld de pied-de-poule of
hanenvoet.
Vooral de traditionele zwart-witversie, die we onder andere zagen
verschijnen bij Stella McCartney en Salvatore Ferragamo, doet het erg
goed.
Ook celebs zoals Gwyneth Paltrow en Kim Kardashian zijn
fan, want zij droegen onlangs een jas met het populaire patroon. Lady
Gaga ging nog een stapje verder en hulde zich van kop tot teen in kleren
met de print. Zowel haar hoed, bril, jurk, handtas als schoenen
vertoonden de hanenvoeten.
Natuurlijk is het er bij Lady Gaga,
zoals gewoonlijk, wat over en hoef je helemaal niet zo ver te gaan. Koop
een jas, kleedje of rok en probeer dat op verschillende manieren te
combineren. Een goeie tip: kies voor accessoires en schoenen in heldere
kleuren. Ook een mantelpakje is een aanrader, zeker voor op het werk.
Wie
de hanenpoten wel leuk, maar net iets te opvallend vindt, kan ook
kiezen voor accessoires met het patroon. Je vindt de pied-de-poule zeker
bij schoenen, hoedjes, sjaals, handtassen, enzvoort. Doen! (br.hln)
Wie zijn kleerkast voor volgend jaar al wat wil aanvullen, moet zeker
op zoek naar enkele rood-oranje kledingstukken. Volgens
kleurenspecialist Pantone is mandarijnrood namelijk dé kleur die
iedereen zal dragen in 2012.
Mandarijnrood of 'Tangerine Tango' wordt omschreven als een 'pittig
roodachtig oranje' en doet volgens Patone ook denken aan 'de mix van de
kleur van een zonsondergang, de levendigheid van rood en de warmte van
geel'. "De kleur is dramatisch en verleidelijk tegelijkertijd", vult
algemeen directeur Leatrice Eiseman aan.
De kleur is de opvolger
van het roze-oranje kamperfoeliekleur uit 2011. Op de catwalk van de
herfst-en zomercollecties zagen we het mandarijnrood bijvoorbeeld al
verschijnen bij Hermès, Alexander McQueen, Oscar de la Renta en Amanda
Wakeley.
Ook sterren zoals Beyoncé, Hayden Panettiere, Taylor
Swift en Selena Gomez volgen de trend al een tijdje, dus bij hen kan je
zeker inspiratie vinden.
Nog een goeie tip voor wie wil opvallen:
de kleur gaat perfect samen met de heldere juweelkleuren die dit
seizoen al zeer populair bleken te zijn. Wie het liever wat bescheidener
heeft, kan het mandarijnrood combineren met basiskleuren zoals zwart,
wit en beige. Doen! (br.hln)
Een kerstfeestje of een gewoon avondje uit na een dag op het werk
bezorgt veel vrouwen een vestimentair dilemma. Want met welke outfit val
je op beide plaatsen niet uit de toon? De Britse winkelketen Debenhams
creëerde dé oplossing: een 18-uren-jurk.
Het gaat om een mouwloze LBD tot op de knieën, die geschikt is voor alle
gelegenheden. Zowel aan de schoolpoort, op het werk als tijdens het
kerstfeestje draag je de gepaste kledij.
De
jurk komt tegemoet aan de vraag van heel wat werkende vrouwen. Uit een
recente rondvraag bleek namelijk dat 80 procent van hen op zoek is naar
een kleedje dat de hele dag kan meegaan.
Woordvoerdster Carie
Barkhuizen: "De hedendaagse vrouw wil een 'bureau-tot-dansvloer' outfit
aan een betaalbare prijs, want ze heeft niet genoeg tijd en geld om voor
elke gelegenheid een nieuwe outfit te voorzien. De 18-uren-jurk is dan
ook de heilige graal in de kleerkast van elke werkende vrouw. Zeker in
december, de maand van alle feestjes."
De
jurk kost 50 pond (ongeveer 65 euro), een prijs die elke vrouw volgens
Debenhams graag zal betalen. Uit hetzelfde onderzoek bleek namelijk dat
70 procent van de vrouwen bereid is om 20 pond (ongeveer 26 euro) meer
te betalen voor een jurk, als ze er extra gebruik van kan maken.
"Onze
jurk werkt van 's morgens tot 's avonds en kan meerdere keren gedragen
worden. Het enige wat je moet doen is je make-up, juwelen, handtas en
schoenen aanpassen aan de gelegenheid", besluit Barkhuizen. (br.hln)
Gaat Belg Raf Simons Galliano vervangen bij Christian Dior?
Gaat Belg Raf Simons Galliano vervangen bij Christian Dior?
De Belgische designer Raf Simons zou John Galliano vervangen als
creatief directeur bij het Franse modehuis Christian Dior. Eerder ging
het de ronde dat de Amerikaan Marc Jacobs deze taak op zich zou nemen.
De laatste hand wordt momenteel aan het contract tussen Raf Simons en
Dior gelegd, dat beweert de modewebsite WWD althans. Het zou elk moment
tot een overeenkomst kunnen komen, hoewel momenteel nog niks zeker is.
Raf Simons werkt momenteel bij Jil Sander, hij is al bij dit Italiaanse
modehuis actief sinds 2005. Zijn creaties daar werden steeds met veel
enthousiasme onthaald door modejournalisten. Daarnaast heeft hij een
lijn onder zijn eigen naam. Deze ontwerper besteedt veel aandacht aan
details en de snit van zijn kledingstukken, hij maakte vooral furore met
zijn mannencollecties maar tekent ook voor dames. (br.hln)
Jonge mannen investeren best in een
maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen.
En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan
ooit.
Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman
heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap
die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld
insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele
marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in
studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat
de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken
die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.
"Op het
einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder
cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak,
hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze
kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer
het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven",
vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.
Ook de
winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker
een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook
het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she)
We zagen het bij punkers in de jaren '70, maar sindsdien is de neusring wat uit het straatbeeld verdwenen. Tot Chanel er terug mee op de proppen kwam.
We willen niet al te melig klinken, maar als je iets op de catwalk van Chanel ziet, kan je er je loon op verwedden dat het een trend wordt. Al lijkt de laatste creatie van Chanel ons wel heel gedurfd. Een opvallend hoofdjuweel resulteerde in de Pre-Fallcollectie 2012 in een neusring. (br.she - beeld photo news)
Een handtas van het Franse modehuis Hermès werd voor het recordbedrag van 151.490 euro geveild.
Het gaat om een rode handtas uit krokodillenleder van 30 cm, de dure
prijs is te wijten aan gouden en diamanten afwerking. De huidige
eigenaar wenst anonienm te blijven. De directeur van de afdeling
luxe-accessoires Matt Rubinger van het veilinghuis: "Dit is een
uitzonderlijk voorbeeld van een van de meest bijzondere handtassen, dit
was zeker een buitengewoon bedrag. De opbrengst heeft onze verwachtingen
overtroffen."
Ook nog andere handtassen van hetzelfde modehuis
leverden bij dezelfde veiling uitzonderlijke hoge bedragen op. De Matte
Brighton Blue Porosus Crocodile met palladiumafwerking werd voor 84.606
euro verkocht, de Shiny Braise Red Porosus Crocodile Birkin Bag ging
voor 71.247 euro onder de hamer de Ultra Rare Himalayan Crocodile Birkin
Bag leverde 60.103 euro op.
De Birkin is erg populair bij
celebs als Beyoncé, Victoria Beckham en Serena Williams, ondanks de
gigantische prijskaartjes. Voor het basismodel ben je al snel 8.000 euro
kwijt. Er bestaat ook een ontzettend lange wachtlijst voor dit
accessoire, waardoor het voor de gewone mens haast onmogelijk is er
eentje op de kop te tikken. (br.hln)