Het maatpak is weer hip bij jongeren
Jonge mannen investeren best in een
maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen.
En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan
ooit.
Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman
heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap
die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld
insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele
marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in
studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat
de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken
die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.
"Op het
einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder
cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak,
hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze
kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer
het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven",
vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.
Ook de
winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker
een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook
het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she)
|