L'Oreal Paris, Lancome, Clinique, ..., allemaal beautygiganten die
geloven in de werking van goede bacteriën, 'beestjes' die niet alleen
wonderen doen voor je vertering en je immuunsysteem, maar blijkbaar ook
voor je huid!
Probiotica (gezondheidsbevorderende bacteriën) zoals je die kan vinden
in heel wat yoghurtsoorten en prebiotica, de essentiële brandstof voor
goede bacteriën, zouden de strijd aan gaan met acne, dehydratatie,
overgevoeligheid en veroudering van onze huid. Daarom worden goede
bacteriën ingespoten in de antiverouderingscrèmes en vochtinbrengers van
heel wat schoonheidsmerken.
Het
achterliggend idee is dat pro- en prebiotica de balans van bacteriën in
de huid kunnen verbeteren op dezelfde manier dat ze dat doen voor de
ingewanden. We hebben van nature goede en slechte bacteriën in onze
huid, die microflora worden genoemd. Reinigingsproducten die alcohol
bevatten, zonnemelk en heel wat andere huidproducten kunnen het
evenwicht verstoren en overgevoeligheid veroorzaken die kan leiden tot
acne of eczema.
De goede bacteriën pakken dus irritatie en
ontsteking van de huid aan. Ze zouden verder ook het immuunsysteem van
de huid stimuleren, collageenschade voorkomen en een hydraterende
werking hebben. Een voorbeeldje van deze beautybeestjes is de
Lactobacillus, de goede bacterie die wordt toegepast in 'Redness
Solutions Makeup' van Clinique. Reeds 10 jaar doen zij onderzoek naar de
schoonheidsvoordelen van vriendelijke of goede bacteriën.
Uiteraard
is het nu niet de bedoeling dat je als een gek yoghurt op je snoet
begint te smeren, want experten stellen dat de probiotica gebruikt in
verzorgingsproducten specifiek ontwikkeld zijn om de huid te penetreren,
wat yoghurt niet zal doen. Bovendien bevatten ze andere stammen van
bacteriën.
Toch stellen experten dat
je beter nog voorzichtig omspringt met dit soort cosmetica omdat het
onderzoek naar beautyproducten met probiotica nog in zijn kinderschoenen
zou staan. Daarom stellen ze dat je de hoopgevende hype niet
noodzakelijk moet volgen als je van nature een gezonde huid hebt,
aangezien die dan zelf een goed systeem heeft voor het sturen van
bacteriën.
Daarom stellen ze dat je net zo goed
probioticasupplementen kan innemen of voldoende yoghurt eten. Enkel
mensen die last hebben van overgevoelige, geïrriteerde huid doen niets
verkeerd met de producten eens uit te proberen. Er zijn namelijk nog
steeds geen hardnekkige bewijzen, dus het wordt nog afwachten wat verder
onderzoek zal brengen. (br.hln)
Katie Holmes kan wel tellen als rolmodel voor deze 'navy' look! Op de
première van 'Mission Impossible - Ghost Protocol' wist ze blikken te
stelen aan de zijde van manlief Tom Cruise in haar marineblauwe jurk en
assorti make-up.
Waarom nu precies marineblauw? 'Navy' eyeliner is fantastisch om verschillende redenen:
1. Het past bij zowat elke huidtint.
2. Het is niet zo bruut als zwart.
3. Het laat het wit van je oog schitteren.
4. Het heeft iets jeugdig en aantrekkelijk.
5. Het maakt van je ogen echte 'eyecatchers'.
Zeker
als je het verder combineert met sobere make-up: een natuurlijke, matte
huid met een tikkeltje blush en een lichte tint of naaktlook voor je
lippen. De 'Navy' look is dus ideaal om de sprong naar het nieuwe jaar
sexy en stijlvol te maken. (br.hln)
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Kanten en roze jurkje bij Asos.com, gestreepte cardigan bij Mango.com.
Welke kleuren zullen volgende seizoenen in zijn en welke stijl van
rok blijft nog even in. We geven een handleiding van wat je wel en wat
je net niet moet komen komende soldenperiode.
Wijnkleuren als bordeaux kenden afgelopen seizoen even een opflakkering,
maar dit was maar van korte duur. Je kunt beter voor neontinten gaan.
Vooral lila, citroen en felgroen zijn erg trendy.
De jaren
veertig, zoals we bij Prada en MiuMiu zagen, hebben afgedaan. Kies
eerder voor een fiftiesjurk à la Mad Men. Dump ook het haakwerk, maar
ruil het in voor een kanten jurkje in de stijl van de ontwerpster Isabel
Marant.
Polkastippen
waren het afgelopen seizoen alomtegenwoordig. Marc Jacobs ging echter
voor de strepen volgend seizoen en dat zou jij dus ook beter doen. De
typische mannenkleren als de boyfriendjeans of -blazer hebben tevens
afgedaan, ga in de solden dus eerder op zoek naar ubervrouwelijke
stukken. Geen kokerrokken meer deze lente, je zit wel goed met een
degelijke plooirok.
Een eenvoudige, afneembare kraag kan de
meest eenvoudige outfit een wow-factor geven. De broek met print blijkt
ook nog even, net als de metallic glanzende broek. Wat ook nog blijft,
is een maatpak met short. Voor de lente zit je dus goed met een licht
gekleurd exemplaar. Hiermee kun je zelfs naar het werk. (br.hln)
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Pijnlijke voeten? Dan wissel je toch gewoon van hak!
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Wat doe je als je een gemakkelijk paar schoenen nodig hebt om overdag
rond te lopen, maar 's avonds stiletto's wil dragen op een feestje? Een
paar schoenen meesleuren in je handtas? Fout! Vanaf nu neem je gewoon
extra hakken mee!
Day2Night Convertible Heels beweert dat ze de ideale schoen hebben
uitgevonden. Of je nu nood hebt aan een comfortabel of elegant paar, je
kan hun exemplaar overal dragen.
Ze bieden de schoenen aan met
vijf verschillende hakhoogtes, van 3,8 cm tot zelfs 8,9 cm. De
schoenzool is speciaal ontworpen zodat je zelf de hakken gemakkelijk kan
verwisselen.
Convertible-heels.com
Goedkoop zijn de schoenen niet, want voor één paar
betaal je normaal 230 euro. Volgens de ontwerpers is dat echter een
koopje, omdat je minder verschillende schoenen nodig hebt.
Voorlopig
bestaat er nog maar één versie van de schoen: een zwarte, blinkende
peeptoe met een riempje aan de enkel. Wie geïnteresseerd is, kan de
schoenen hier kopen. (br.hln)
Schoenen van Cheryl Cole zijn rommel en vallen uit elkaar
"Schoenen van Cheryl Cole zijn rommel en vallen uit elkaar"
Cheryl Cole met de bewuste stiletto's.
Een paar sexy stiletto's uit de collectie van Cheryl Cole voor de
website Stylistpick zijn van slechte kwaliteit en vallen uit elkaar, dat
beweert de Britse tabloid The Sun.
Boze klanten leveren massaal de stiletto's 'Your Royal Hotness' terug
in. Een paar kost bijna 100 euro, maar de bandjes vallen eraf en de hak
komt los door een slechte afwerking. Dit nieuws is een kleine ramp voor
de 28-jarige Cheryl. Ze lanceerde de collectie met heel wat heisa twee
weken geleden. Ze noemde het bewuste ontwerp haar favoriete paar. "Dit
is helemaal mijn stijl, de schoenen zijn meisjesachtig maar nog steeds
glamoureus."
De bewuste stiletto waarvan het bandje en de hak loskomt.
De
31-jarige klant Sheena Smith vond de stiletto's een grote
teleurstelling. "Ik ben dol op de stijl van Cheryl Cole, de schoenen
zagen er geweldig uit op de website. Toen ik ze thuis kreeg, zag ik
meteen dat er een probleem was met de hak. De kwaliteit was
verschrikkelijk, ik was echt teleurgesteld, want ik wilde ze dragen op
het kerstfeest."
De fabrikant 'Stylistpick' waarschuwt nu
kopers voor de problemen met de schoen. Ze bieden een nieuw paar aan of
betalen het bedrag terug. "We melden dat er een mogelijkheid bestaat dat
er een fout in je schoen zit." De woordvoerder van de zangeres wilde
geen commentaar geven. (br.hln)
Net als bij Duchess Kate vandaag, kregen ook de outfits van prinses
Diana tijdens haar leven heel wat aandacht omdat ze nu eenmaal een
sleutelpositie hebben in de vorming van het publieke imago. De
prachtigste jurken uit haar koninklijke tijdperk zullen vanaf 16 maart
2012 worden tentoongesteld ter ere van de afwerking van het koninklijk
paleis (een restauratie van meer dan 12 miljoen pond).
De curator Deirdre Murphy omschrijft het evenement als volgt: "We hebben
deze unieke, verfijnde en buitengewone selectie van Lady Di's jurken
gemaakt om de bezoekers te tonen hoe Diana's stijl evolueerde en hoe
belangrijk de rol van mode is in het vormingsproces van een royalty".
Diana De
jurken zullen tentoongesteld worden in 'Kensington Palace', de
voormalige woonst van prinses Diana. "De atmosfeer van deze expo zal
werkelijk magisch zijn", aldus Deirdre Murphy. Op deze expo, met de
korte, maar krachtige naam 'Diana', zullen de jurken gepresenteerd
worden in een interieur uitgewerkt door designer Finola Inger, met op
maat gemaakt behangpapier van ontwerpster Julie Verhoeven.
Iconisch Fans
van Diana's iconisch gevoel voor stijl zullen onder andere de jurk
kunnen bewonderen die ze droeg in 1981 op haar eerste officiële date met
prins Charles in de Royal Opera House. Curator Murphy ziet dit ontwerp
van Elizabeth & David Emmanuel namelijk als het begin van haar rol
als fashionicoon. De jurk werd vorig jaar geveild voor maar liefst
192.000 pond (een dikke 230.000 euro).
Daarnaast zal ook een
'little black dress' van Versace te zien zijn, net als 2 ontwerpen van
Catherine Walker, waaronder een ivoorkleurige zijden crêpejurk die enkel
gedragen werd voor zeer vooraanstaande diners.
Als kers op de
taart zal 'Diana' ook uitpakken met 3 jurken die nog nooit eerder
getoond werden in Groot-Brittannië. We zullen allicht nog geduld moeten
hebben tot maart volgend jaar om te achterhalen over welke ontwerpen het
gaat.(br.hln)
Opvallende patronen zijn al een tijdje hip in het modelandschap. Zo
zagen we al streepjes, polkadots en geometrische patronen verschijnen.
Maar hét patroon van dit moment is ongetwijfeld de pied-de-poule of
hanenvoet.
Vooral de traditionele zwart-witversie, die we onder andere zagen
verschijnen bij Stella McCartney en Salvatore Ferragamo, doet het erg
goed.
Ook celebs zoals Gwyneth Paltrow en Kim Kardashian zijn
fan, want zij droegen onlangs een jas met het populaire patroon. Lady
Gaga ging nog een stapje verder en hulde zich van kop tot teen in kleren
met de print. Zowel haar hoed, bril, jurk, handtas als schoenen
vertoonden de hanenvoeten.
Natuurlijk is het er bij Lady Gaga,
zoals gewoonlijk, wat over en hoef je helemaal niet zo ver te gaan. Koop
een jas, kleedje of rok en probeer dat op verschillende manieren te
combineren. Een goeie tip: kies voor accessoires en schoenen in heldere
kleuren. Ook een mantelpakje is een aanrader, zeker voor op het werk.
Wie
de hanenpoten wel leuk, maar net iets te opvallend vindt, kan ook
kiezen voor accessoires met het patroon. Je vindt de pied-de-poule zeker
bij schoenen, hoedjes, sjaals, handtassen, enzvoort. Doen! (br.hln)
Wie zijn kleerkast voor volgend jaar al wat wil aanvullen, moet zeker
op zoek naar enkele rood-oranje kledingstukken. Volgens
kleurenspecialist Pantone is mandarijnrood namelijk dé kleur die
iedereen zal dragen in 2012.
Mandarijnrood of 'Tangerine Tango' wordt omschreven als een 'pittig
roodachtig oranje' en doet volgens Patone ook denken aan 'de mix van de
kleur van een zonsondergang, de levendigheid van rood en de warmte van
geel'. "De kleur is dramatisch en verleidelijk tegelijkertijd", vult
algemeen directeur Leatrice Eiseman aan.
De kleur is de opvolger
van het roze-oranje kamperfoeliekleur uit 2011. Op de catwalk van de
herfst-en zomercollecties zagen we het mandarijnrood bijvoorbeeld al
verschijnen bij Hermès, Alexander McQueen, Oscar de la Renta en Amanda
Wakeley.
Ook sterren zoals Beyoncé, Hayden Panettiere, Taylor
Swift en Selena Gomez volgen de trend al een tijdje, dus bij hen kan je
zeker inspiratie vinden.
Nog een goeie tip voor wie wil opvallen:
de kleur gaat perfect samen met de heldere juweelkleuren die dit
seizoen al zeer populair bleken te zijn. Wie het liever wat bescheidener
heeft, kan het mandarijnrood combineren met basiskleuren zoals zwart,
wit en beige. Doen! (br.hln)
Een kerstfeestje of een gewoon avondje uit na een dag op het werk
bezorgt veel vrouwen een vestimentair dilemma. Want met welke outfit val
je op beide plaatsen niet uit de toon? De Britse winkelketen Debenhams
creëerde dé oplossing: een 18-uren-jurk.
Het gaat om een mouwloze LBD tot op de knieën, die geschikt is voor alle
gelegenheden. Zowel aan de schoolpoort, op het werk als tijdens het
kerstfeestje draag je de gepaste kledij.
De
jurk komt tegemoet aan de vraag van heel wat werkende vrouwen. Uit een
recente rondvraag bleek namelijk dat 80 procent van hen op zoek is naar
een kleedje dat de hele dag kan meegaan.
Woordvoerdster Carie
Barkhuizen: "De hedendaagse vrouw wil een 'bureau-tot-dansvloer' outfit
aan een betaalbare prijs, want ze heeft niet genoeg tijd en geld om voor
elke gelegenheid een nieuwe outfit te voorzien. De 18-uren-jurk is dan
ook de heilige graal in de kleerkast van elke werkende vrouw. Zeker in
december, de maand van alle feestjes."
De
jurk kost 50 pond (ongeveer 65 euro), een prijs die elke vrouw volgens
Debenhams graag zal betalen. Uit hetzelfde onderzoek bleek namelijk dat
70 procent van de vrouwen bereid is om 20 pond (ongeveer 26 euro) meer
te betalen voor een jurk, als ze er extra gebruik van kan maken.
"Onze
jurk werkt van 's morgens tot 's avonds en kan meerdere keren gedragen
worden. Het enige wat je moet doen is je make-up, juwelen, handtas en
schoenen aanpassen aan de gelegenheid", besluit Barkhuizen. (br.hln)
Gaat Belg Raf Simons Galliano vervangen bij Christian Dior?
Gaat Belg Raf Simons Galliano vervangen bij Christian Dior?
De Belgische designer Raf Simons zou John Galliano vervangen als
creatief directeur bij het Franse modehuis Christian Dior. Eerder ging
het de ronde dat de Amerikaan Marc Jacobs deze taak op zich zou nemen.
De laatste hand wordt momenteel aan het contract tussen Raf Simons en
Dior gelegd, dat beweert de modewebsite WWD althans. Het zou elk moment
tot een overeenkomst kunnen komen, hoewel momenteel nog niks zeker is.
Raf Simons werkt momenteel bij Jil Sander, hij is al bij dit Italiaanse
modehuis actief sinds 2005. Zijn creaties daar werden steeds met veel
enthousiasme onthaald door modejournalisten. Daarnaast heeft hij een
lijn onder zijn eigen naam. Deze ontwerper besteedt veel aandacht aan
details en de snit van zijn kledingstukken, hij maakte vooral furore met
zijn mannencollecties maar tekent ook voor dames. (br.hln)
Jonge mannen investeren best in een
maatpak. Dat is de boodschap die modehuizen naar jongelingen uitsturen.
En die boodschap lijkt aan te slaan, want maatpakken zijn hipper dan
ooit.
Iedere net-afgestudeerde, zichzelf respecterende jongeman
heeft een getailleerd maatpak in zijn kast hangen. Dat is de boodschap
die modehuizen als Hugo Boss, Burberry London en Ralph Lauren de wereld
insturen. Hugo Boss gaat zelfs nog verder en stelt een gehele
marketingcampagne gericht op jonge studenten op. Ze adverteren in
studentenkranten en organiseren zelfs seminaries waarin ze uitleggen wat
de dos en don'ts bij een sollicitatiegesprek zijn. Voorlopig beperken
die cursussen zich tot universiteiten in het buitenland.
"Op het
einde van het seminarie geven we de mannen een Hugo Boss-kaarthouder
cadeau met daarin een kortingskaart voor de aankoop van een maatpak,
hemd en das. Jongemannen van in de 20 zijn enorm belangrijk voor ons. Ze
kopen hun eerste pak en kunnen zo vertrouwd raken met ons huis. Wanneer
het eerste pak hen bevalt, zullen ze al sneller bij ons blijven",
vertelt Hugo Boss-voorzitter Mark Brashear tegen WWD.
Ook de
winkel Bloomingdale's bevestigt de trend: "Jongeren kopen steeds vaker
een maatpak jasje en combineren het met een jeans of een short. Maar ook
het maatpak op zich kent een populariteitsgroei." (br.she)
We zagen het bij punkers in de jaren '70, maar sindsdien is de neusring wat uit het straatbeeld verdwenen. Tot Chanel er terug mee op de proppen kwam.
We willen niet al te melig klinken, maar als je iets op de catwalk van Chanel ziet, kan je er je loon op verwedden dat het een trend wordt. Al lijkt de laatste creatie van Chanel ons wel heel gedurfd. Een opvallend hoofdjuweel resulteerde in de Pre-Fallcollectie 2012 in een neusring. (br.she - beeld photo news)
Een handtas van het Franse modehuis Hermès werd voor het recordbedrag van 151.490 euro geveild.
Het gaat om een rode handtas uit krokodillenleder van 30 cm, de dure
prijs is te wijten aan gouden en diamanten afwerking. De huidige
eigenaar wenst anonienm te blijven. De directeur van de afdeling
luxe-accessoires Matt Rubinger van het veilinghuis: "Dit is een
uitzonderlijk voorbeeld van een van de meest bijzondere handtassen, dit
was zeker een buitengewoon bedrag. De opbrengst heeft onze verwachtingen
overtroffen."
Ook nog andere handtassen van hetzelfde modehuis
leverden bij dezelfde veiling uitzonderlijke hoge bedragen op. De Matte
Brighton Blue Porosus Crocodile met palladiumafwerking werd voor 84.606
euro verkocht, de Shiny Braise Red Porosus Crocodile Birkin Bag ging
voor 71.247 euro onder de hamer de Ultra Rare Himalayan Crocodile Birkin
Bag leverde 60.103 euro op.
De Birkin is erg populair bij
celebs als Beyoncé, Victoria Beckham en Serena Williams, ondanks de
gigantische prijskaartjes. Voor het basismodel ben je al snel 8.000 euro
kwijt. Er bestaat ook een ontzettend lange wachtlijst voor dit
accessoire, waardoor het voor de gewone mens haast onmogelijk is er
eentje op de kop te tikken. (br.hln)
Winterse wallen maken een vrouw bijna vijf jaar ouder
Winterse wallen maken een vrouw bijna vijf jaar ouder
In de wintermaanden ziet een vrouw er maar liefst 4 jaar en 8 maanden
ouder uit dan in de andere seizoenen. Volgens anti-aging experten komt
dat doordat de wallen onder onze ogen in de koude maanden meer opvallen,
omdat onze huid lichter is en we meer last hebben van vermoeidheid Het team schoonheidsspecialisten bestudeerde in opdracht van Adonia
Organics de ogen van zo'n 5.000 vrouwen tijdens de vier seizoenen.
Ze
stelden vast dat het gebrek aan zonlicht onze huid in de winter
enerzijds lichter kleurt, maar anderzijds de wallen onder onze ogen
donkerder maakt, waardoor die natuurlijk nog meer opvallen.
Dit
effect wordt nog versterkt door de vermoeidheid, die ons in de
wintermaanden meer treft. Door het gebrek aan zon, kunnen we namelijk
minder vitamine D aanmaken. Bovendien zorgt dat er op zijn beurt voor
dat we minder serotonine, ons zogenaamde 'feel good'-hormoon, aanmaken.
Anti-aging
expert dr. Mark Binette: "Er is wetenschappelijk bewijs dat een gebrek
aan vitamine D en K zorgt voor donkere kringen en opgezwollen ogen,
zeker in combinative met vermoeidheid en problemen met het
immuunsysteem."
"Uit ons onderzoek bleek dat 82 procent van de
vrouwen tussen 27 en 60 in de winter last heeft van donkere kringen, ten
opzichte van slechts 38 procent in de zomer", zegt dr. Binette. "Helaas
maken die je al gauw 4,7 jaar ouder. Vrouwen maken zich dan ook meer
zorgen om het effect van wallen dan van rimpels, want die zijn
makkelijker te bestrijden."
Tips Helaas zijn
er ook geen middeltjes die de donkere kringen doen verdwijnen, maar er
zijn wel enkele die ze minder doen opvallen...
1. Doe een dutje, al is het maar een kwartiertje 2. Breng een koud compres aan, zodat de bloedvaten krimpen en de zwelling vermindert 3. Gebruik een oogcrème die vitamine K en retinol bevat 4. Leg een rauwe aardappel op de huid onder je ogen 5. Eet minder zout, want dat stimuleert het vasthouden van vocht, waardoor je ogen opzwellen 6. Als de rest niet werkt, kan je make-up aanbrengen om de verkleuring van je huid te verdoezelen (br.hln)
Deze kan je kopen bij Asos, Aliexpress en Republic.
Dit jaar staat kerst in het teken van ouderwetse charme, en daar
horen ook een beetje cheesy gebreide patronen bij. Rendieren onder
andere, maar dé favoriet blijkt het sneeuwvlokpatroon te zijn.
De sterren zijn al helemaal 'mee': zowel Justin Bieber als Willow Smith
en 90210-actrice Shenae Grimes lieten zich al zien met het patroon op
een gebreid kledingstuk.
Ideaal voor een winterse sfeer én een
warm lichaam, want 'sneeuwvlokken' vind je onveranderlijk terug op dikke
gebreide truien, kousenbroek, mutsen, wanten en jurken.
Hoe draag je dit?
- Kies winterse kleuren, zoals beige en rood of wit en donkerblauw of zwart.
-
Zoals met alle motiefjes: overdaad schaadt. Hou het subtiel (in de
winterse accessoires) of combineer een jurk of trui met effen
broekkousen of een jeans. De broekkousen draag je dan weer beter op een
eenvoudige jurk of rok.
- Bepaal je stijl. Vermijd kitsch door
combinatie met een stoere lederen vest of laarzen; of ga voor het
wintergevoel door enkel gebreide kledij met elkaar te combineren.
Subtiel kan ook altijd door een t-shirt of trui te dragen op een
jeansbroek of een eenvoudige rok.
- Vergeet: sportieve schoenen. Dat neemt elke feestelijk gevoel weg!
Miskopen horen bij
het shoppinggedrag van elke vrouw. Best wel jammer, want kleding kost
geld en niets is zo frustrerend als te moeten vaststellen dat dat
schitterende jurkje toch niet zo mooi staat. Met deze pastips, gelezen
op stylegyde, voorkom je miskopen.
1. Pas kleding altijd. Iets wat op een mooi kleerhanger hangt, oogt misschien beeldig, maar kan niet bij je passen.
2. Wil je een goed beeld van de kleur? Bekijk het dan onder daglicht. Kunstlicht kan de kleuren vervormen.
3. Loop er mee rond. Enkel dan kan je voelen of iets goed zit en niet knelt of spant.
4. Kijk hoe een broek zit als je de handen in de zakken steekt. Zijn de zakken diep genoeg?
5. Pas je een vest of jas,
trek er dan dingen onder aan. Bekijk hoe dat samen staat. Doe ook eens
de knoop dicht om de pasvorm van de schouders en de borstwijdte te
beoordelen.
6. Let niet op de maat, wel op het draagcomfort.
7. Hou de kleren even aan en voel of de stof niet jeukt of pikt.
8. Pas je bloesjes, jurken of tuniekjes , buk dan even voorover en kijk of de halslijn mooi tegen je lichaam blijft.
9. Broeken mogen na wat bewegen, geen horizontale plooitjes vertonen of aan de achterkant loskomen via de rug.
10. Zijn de lusjes aan de broek breed genoeg voor je favoriete riem?
11. Check zittend of de split van een rok of jurk niet openvalt op een ongewenste plek of de stof van bloesjes en shirts niet omhoog kruipt.
12. Op zoek naar een accessoire? Draag dan de kleding waar je deze het liefst bij wil.
13. Kijk bij een beha altijd hoe de kleding erover valt en of deze onzichtbaar is onder je kleding.
14. Doe schoenen aan als je een broek past. Zo zie je beter hoe de broek valt.
15. Koop je schoenen, pas dan altijd beide exemplaren. Koop schoenen nooit 's morgens of na een dagje shoppen, ze zijn dan dikker dan normaal.
16. Bekijk de wasvoorschriften.
17. Kleding kan vermaakt worden, maar de taille wijder maken of de schouderbreedte aanpassen wordt moeilijk.
18. Bedenk wat je op je nieuwe aanwinst wil dragen, een kort of lang jasje? Welke schoenen?
Wellicht één van de laatste modehuizen om de trend te volgen: Dior heeft een eigen pop-upstore. Niet in Parijs, Milaan, Londen of New York. Neen, in het warme, niet zo modebewuste Miami.
Verandering, daar is het Delphine Arnault van Dior om te doen. In 2010 startte ze een samenwerking met Anselm Reyle, een artiest voornamelijk bekend omwille van zijn fluorescerende toetsen. Een eerste resultaat was te zien tijdens de recente modeshows waarbij de make-up en accessoires bijzonder felgekleurd werden. Nu wordt de samenwerking nog verder doorgetrokken met een 'alternatieve' pop-upstore. Denk: graffiti, luide, opvallende kleuren en je bent al een heel eind. De pop-upstore blijft twee weken in Miami staan. (br.she - beeld photo news)
Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy'
lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat
50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel
dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding
denken ze liever 10 keer na.
Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het
vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones
blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil
ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de
probleemzone bij uitstek. Het
onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de
'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46
ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.
Het absolute
stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd
door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt
verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites. Ook
het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37
procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete
manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent
wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als
H&M, Zalando en ASOS doen het goed. Minst
tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in
winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede
tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna
20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om
ergernis te vermijden. (br.hln)
Lederen jas met bont, rode jas en wit smokingvestje bij Asos.com.
Als het buiten vriest, wil je je vooral warm houden en wordt
sexappeal plots minder belangrijk, toch is het mogelijk je warm in te
duffelen en aantrekkelijk blijven. Daarom geven we enkele tips voor een
fashionable winter.
Smokingjasje Het is niet omdat het te koud is om een
jurk te dragen, dat je op een avondje uit er niet goed uit kunt zien.
Draag een wit jasje op een geklede broek en je bewijst dat mannenkleding
verleidelijk kan zijn.
Een bonten kraagje Voeg wat bont (dat mag echt of nep zijn) met een kraagje of een sjaal toe aan je jas of mantel voor een stijlvolle look.
Jas Een
stijlvolle lange mantel zorgt ervoor dat het niet uitmaakt wat je
eronder maakt. Versieringen met juwelen, een leuk patroon of ludieke
stof zijn aanraders.
Kleur Combineer een oranje jas met een blauwe muts, probeer kleuren te combineren die lijken te contrasteren voor een leuk resultaat.
Laarzen Niets is zo sexy als een paar zwarte, lederen dijenhoge laarzen, dat weet Kim Kardashian het beste.
Rood Als je slechts een kleur wil toevoegen aan je kleerkast, dan moet het deze winter rood zijn. Dikke jas Soms
wil je als het vriest gewoon een makkelijke outfit, dan werkt een
dikke, pofferige jas het beste. Combineer met casual accessoires als een
schoudertas en funky rubberen laarzen. Wit Het is niet omdat het winter is dat je geen wit kan dragen, maar zorg voor een crèmekleurige tint in een warme stof.
Leder Een
volledige lederen outfit kan: denk aan een lederen legging in
combinatie met een stoer lederen jasje, een zijden blouse en torenhoge
hakken. (br.hln)
De modebijbel Vogue gaat opnieuw voor een Europese uitbreiding. Na
veel speculatie werd het gisterenavond officieel bevestigd: "De kogel is
door de kerk. Wij krijgen een bloedeigen Hollandse Vogue", liet RTL
weten.
Fiona Hering sprak gisterenavond enthousiast met RTL Boulevard: "Ik
kreeg kippenvel toen ik hoorde dat er een Nederlandse versie van de
modebijbel zou komen. Mijn bureau heb ik vandaag ingericht". Ze zal zich
dan ook met plezier schrijven voor dit splinternieuwe modeblad.
Karin
Swerink, voormalig hoofdredactrice van tijdschrift Glamour verliet per 1
november dit modeblad om de leiding van Vogue Nederland op zich te
nemen. In oktober dit jaar gaf ze al aan dat ze graag zou werken voor de
Nederlandse versie van de 'modebijbel': "Wie wil dat nu niet? Maar we
zijn nog niet helemaal rond. Ik wil het lot niet tarten door het nu te
bevestigen". Dit lokte heel wat gespeculeer uit, maar sinds gisteren is
iedereen gerustgesteld want de Nederlandse Vogue is op komst.
Wanneer de eerste versie in de rekken zal liggen, blijft voorlopig een onbeantwoorde vraag. (br.hln)