Winterse wallen maken een vrouw bijna vijf jaar ouder
Winterse wallen maken een vrouw bijna vijf jaar ouder
In de wintermaanden ziet een vrouw er maar liefst 4 jaar en 8 maanden
ouder uit dan in de andere seizoenen. Volgens anti-aging experten komt
dat doordat de wallen onder onze ogen in de koude maanden meer opvallen,
omdat onze huid lichter is en we meer last hebben van vermoeidheid Het team schoonheidsspecialisten bestudeerde in opdracht van Adonia
Organics de ogen van zo'n 5.000 vrouwen tijdens de vier seizoenen.
Ze
stelden vast dat het gebrek aan zonlicht onze huid in de winter
enerzijds lichter kleurt, maar anderzijds de wallen onder onze ogen
donkerder maakt, waardoor die natuurlijk nog meer opvallen.
Dit
effect wordt nog versterkt door de vermoeidheid, die ons in de
wintermaanden meer treft. Door het gebrek aan zon, kunnen we namelijk
minder vitamine D aanmaken. Bovendien zorgt dat er op zijn beurt voor
dat we minder serotonine, ons zogenaamde 'feel good'-hormoon, aanmaken.
Anti-aging
expert dr. Mark Binette: "Er is wetenschappelijk bewijs dat een gebrek
aan vitamine D en K zorgt voor donkere kringen en opgezwollen ogen,
zeker in combinative met vermoeidheid en problemen met het
immuunsysteem."
"Uit ons onderzoek bleek dat 82 procent van de
vrouwen tussen 27 en 60 in de winter last heeft van donkere kringen, ten
opzichte van slechts 38 procent in de zomer", zegt dr. Binette. "Helaas
maken die je al gauw 4,7 jaar ouder. Vrouwen maken zich dan ook meer
zorgen om het effect van wallen dan van rimpels, want die zijn
makkelijker te bestrijden."
Tips Helaas zijn
er ook geen middeltjes die de donkere kringen doen verdwijnen, maar er
zijn wel enkele die ze minder doen opvallen...
1. Doe een dutje, al is het maar een kwartiertje 2. Breng een koud compres aan, zodat de bloedvaten krimpen en de zwelling vermindert 3. Gebruik een oogcrème die vitamine K en retinol bevat 4. Leg een rauwe aardappel op de huid onder je ogen 5. Eet minder zout, want dat stimuleert het vasthouden van vocht, waardoor je ogen opzwellen 6. Als de rest niet werkt, kan je make-up aanbrengen om de verkleuring van je huid te verdoezelen (br.hln)
Deze kan je kopen bij Asos, Aliexpress en Republic.
Dit jaar staat kerst in het teken van ouderwetse charme, en daar
horen ook een beetje cheesy gebreide patronen bij. Rendieren onder
andere, maar dé favoriet blijkt het sneeuwvlokpatroon te zijn.
De sterren zijn al helemaal 'mee': zowel Justin Bieber als Willow Smith
en 90210-actrice Shenae Grimes lieten zich al zien met het patroon op
een gebreid kledingstuk.
Ideaal voor een winterse sfeer én een
warm lichaam, want 'sneeuwvlokken' vind je onveranderlijk terug op dikke
gebreide truien, kousenbroek, mutsen, wanten en jurken.
Hoe draag je dit?
- Kies winterse kleuren, zoals beige en rood of wit en donkerblauw of zwart.
-
Zoals met alle motiefjes: overdaad schaadt. Hou het subtiel (in de
winterse accessoires) of combineer een jurk of trui met effen
broekkousen of een jeans. De broekkousen draag je dan weer beter op een
eenvoudige jurk of rok.
- Bepaal je stijl. Vermijd kitsch door
combinatie met een stoere lederen vest of laarzen; of ga voor het
wintergevoel door enkel gebreide kledij met elkaar te combineren.
Subtiel kan ook altijd door een t-shirt of trui te dragen op een
jeansbroek of een eenvoudige rok.
- Vergeet: sportieve schoenen. Dat neemt elke feestelijk gevoel weg!
Miskopen horen bij
het shoppinggedrag van elke vrouw. Best wel jammer, want kleding kost
geld en niets is zo frustrerend als te moeten vaststellen dat dat
schitterende jurkje toch niet zo mooi staat. Met deze pastips, gelezen
op stylegyde, voorkom je miskopen.
1. Pas kleding altijd. Iets wat op een mooi kleerhanger hangt, oogt misschien beeldig, maar kan niet bij je passen.
2. Wil je een goed beeld van de kleur? Bekijk het dan onder daglicht. Kunstlicht kan de kleuren vervormen.
3. Loop er mee rond. Enkel dan kan je voelen of iets goed zit en niet knelt of spant.
4. Kijk hoe een broek zit als je de handen in de zakken steekt. Zijn de zakken diep genoeg?
5. Pas je een vest of jas,
trek er dan dingen onder aan. Bekijk hoe dat samen staat. Doe ook eens
de knoop dicht om de pasvorm van de schouders en de borstwijdte te
beoordelen.
6. Let niet op de maat, wel op het draagcomfort.
7. Hou de kleren even aan en voel of de stof niet jeukt of pikt.
8. Pas je bloesjes, jurken of tuniekjes , buk dan even voorover en kijk of de halslijn mooi tegen je lichaam blijft.
9. Broeken mogen na wat bewegen, geen horizontale plooitjes vertonen of aan de achterkant loskomen via de rug.
10. Zijn de lusjes aan de broek breed genoeg voor je favoriete riem?
11. Check zittend of de split van een rok of jurk niet openvalt op een ongewenste plek of de stof van bloesjes en shirts niet omhoog kruipt.
12. Op zoek naar een accessoire? Draag dan de kleding waar je deze het liefst bij wil.
13. Kijk bij een beha altijd hoe de kleding erover valt en of deze onzichtbaar is onder je kleding.
14. Doe schoenen aan als je een broek past. Zo zie je beter hoe de broek valt.
15. Koop je schoenen, pas dan altijd beide exemplaren. Koop schoenen nooit 's morgens of na een dagje shoppen, ze zijn dan dikker dan normaal.
16. Bekijk de wasvoorschriften.
17. Kleding kan vermaakt worden, maar de taille wijder maken of de schouderbreedte aanpassen wordt moeilijk.
18. Bedenk wat je op je nieuwe aanwinst wil dragen, een kort of lang jasje? Welke schoenen?
Wellicht één van de laatste modehuizen om de trend te volgen: Dior heeft een eigen pop-upstore. Niet in Parijs, Milaan, Londen of New York. Neen, in het warme, niet zo modebewuste Miami.
Verandering, daar is het Delphine Arnault van Dior om te doen. In 2010 startte ze een samenwerking met Anselm Reyle, een artiest voornamelijk bekend omwille van zijn fluorescerende toetsen. Een eerste resultaat was te zien tijdens de recente modeshows waarbij de make-up en accessoires bijzonder felgekleurd werden. Nu wordt de samenwerking nog verder doorgetrokken met een 'alternatieve' pop-upstore. Denk: graffiti, luide, opvallende kleuren en je bent al een heel eind. De pop-upstore blijft twee weken in Miami staan. (br.she - beeld photo news)
Beautywebsite Styletoday.nl deed een rondvraag bij 789 'curvy'
lezeressen, allemaal vrouwen met een kledingmaat tussen 40 en 46. Zowat
50 procent van deze dames is perfect gelukkig met hun lichaam, hoewel
dat niet wil zeggen dat ze zorgeloos shoppen, want over passende kleding
denken ze liever 10 keer na.
Toch willen 77 procent van deze dames liever 3 kilo kwijt omdat voor het
vinden van stijlvolle kledij, de buik en taille altijd probleemzones
blijken te zijn en daarom ook echt een doorn in het oog. 20 procent wil
ook graag smallere heupen en voor een kleine 3 procent zijn de armen de
probleemzone bij uitstek. Het
onderzoekje peilde verder ook nog naar de inspiratiebronnen waar de
'curved' of 'inbetween' vrouw (want zo worden dames tussen maat 40 en 46
ook benoemd) naar gaat kijken voor stijltips.
Het absolute
stijlicoon voor Nederlandse dames blijkt Caro Emerald te zijn, gevolgd
door Linda de Mol en Fiona Hering. 71 procent van de 789 vrouwen kijkt
verder vooral naar modebladen, 64 procent plukt ideetjes uit websites. Ook
het winkelgedrag werd uiteraard ondervraagd. Hieruit bleek dat voor 37
procent van de dames, shoppen in de winkel zelf nog altijd de favoriete
manier is om hun kleerkast te spijzen met nieuwe kledij. 51 procent
wisselt dit dan weer graag af met online winkelen. Vooral webwinkels als
H&M, Zalando en ASOS doen het goed. Minst
tevreden waren de vrouwen eigenlijk over het advies dat ze krijgen in
winkels. Niet meer dan 25 procent kon nog zeggen dat ze best wel goede
tips krijgt tijdens het shoppen. Niet verwonderlijk dat nog eens bijna
20 procent gewoon helemaal niet geholpen wilt worden als ze winkelen, om
ergernis te vermijden. (br.hln)
Lederen jas met bont, rode jas en wit smokingvestje bij Asos.com.
Als het buiten vriest, wil je je vooral warm houden en wordt
sexappeal plots minder belangrijk, toch is het mogelijk je warm in te
duffelen en aantrekkelijk blijven. Daarom geven we enkele tips voor een
fashionable winter.
Smokingjasje Het is niet omdat het te koud is om een
jurk te dragen, dat je op een avondje uit er niet goed uit kunt zien.
Draag een wit jasje op een geklede broek en je bewijst dat mannenkleding
verleidelijk kan zijn.
Een bonten kraagje Voeg wat bont (dat mag echt of nep zijn) met een kraagje of een sjaal toe aan je jas of mantel voor een stijlvolle look.
Jas Een
stijlvolle lange mantel zorgt ervoor dat het niet uitmaakt wat je
eronder maakt. Versieringen met juwelen, een leuk patroon of ludieke
stof zijn aanraders.
Kleur Combineer een oranje jas met een blauwe muts, probeer kleuren te combineren die lijken te contrasteren voor een leuk resultaat.
Laarzen Niets is zo sexy als een paar zwarte, lederen dijenhoge laarzen, dat weet Kim Kardashian het beste.
Rood Als je slechts een kleur wil toevoegen aan je kleerkast, dan moet het deze winter rood zijn. Dikke jas Soms
wil je als het vriest gewoon een makkelijke outfit, dan werkt een
dikke, pofferige jas het beste. Combineer met casual accessoires als een
schoudertas en funky rubberen laarzen. Wit Het is niet omdat het winter is dat je geen wit kan dragen, maar zorg voor een crèmekleurige tint in een warme stof.
Leder Een
volledige lederen outfit kan: denk aan een lederen legging in
combinatie met een stoer lederen jasje, een zijden blouse en torenhoge
hakken. (br.hln)
De modebijbel Vogue gaat opnieuw voor een Europese uitbreiding. Na
veel speculatie werd het gisterenavond officieel bevestigd: "De kogel is
door de kerk. Wij krijgen een bloedeigen Hollandse Vogue", liet RTL
weten.
Fiona Hering sprak gisterenavond enthousiast met RTL Boulevard: "Ik
kreeg kippenvel toen ik hoorde dat er een Nederlandse versie van de
modebijbel zou komen. Mijn bureau heb ik vandaag ingericht". Ze zal zich
dan ook met plezier schrijven voor dit splinternieuwe modeblad.
Karin
Swerink, voormalig hoofdredactrice van tijdschrift Glamour verliet per 1
november dit modeblad om de leiding van Vogue Nederland op zich te
nemen. In oktober dit jaar gaf ze al aan dat ze graag zou werken voor de
Nederlandse versie van de 'modebijbel': "Wie wil dat nu niet? Maar we
zijn nog niet helemaal rond. Ik wil het lot niet tarten door het nu te
bevestigen". Dit lokte heel wat gespeculeer uit, maar sinds gisteren is
iedereen gerustgesteld want de Nederlandse Vogue is op komst.
Wanneer de eerste versie in de rekken zal liggen, blijft voorlopig een onbeantwoorde vraag. (br.hln)
Nederlandse prinses Maxima is best geklede prinses
Nederlandse prinses Maxima is best geklede prinses
De Nederlandse prinses Maxima is opnieuw verkozen tot best geklede prinses. Op de tweede plaats strandt Kate Middleton. Al mag het natuurlijk niet verwonderen dat het onderzoek is uitgevoerd door een Nederlands royalty blad.
'Vorsten Royale', het Nederlandse royalty magazine, heeft zijn jaarlijkse prinsessenwedstrijd gehouden. Ook dit jaar kwam hun eigen prinses Maxima daar als best geklede prinses uit. Op de tweede plaats eindigde Kate Middleton. De derde plaats was weggelegd voor Mary van Denemarken. (br.she - beeld photonews)
Online shoppen tot 6 keer trager dan 'echt' shoppen
Online shoppen tot 6 keer trager dan 'echt' shoppen
Online shoppen biedt vele voordelen. Je moet het huis niet verlaten,
niet op een volle bus/door de regen fietsen of in de file staan om een
parkeerplaatsje te bemachtigen én het kan op elk moment van de dag, als
het jou uitkomt. En het is sneller: wat klikken, betalen en done. Toch?
Niet noodzakelijk: een online shoptrip kan tot zes keer langer duren dan
een namiddagje shoppen.
Eén op vijf kledingsstukken die een vrouw per maand koopt, is online
aangekocht. In totaal spenderen ze 22 uur per maand aan shoppen online
tegenover 18 uur in echte winkels, waar dan wel vier kledingsstukken
worden aangeschaft. Dat is ongeveer 3,6 uur per kledingsstuk. Dat blijkt
uit een bevraging van Clothes Show Live.
Of we bij een
'werkelijke' shoptrip gewoon iets kopen om de trip te verantwoorden, of
er écht meer kans is dat we ons laten verleiden door het aanbod werd
niet onderzocht.
Het tweede nadeel van online shoppen is dat de
ervaring bijlange na niet in de buurt komt van het plezier van een echte
shoptocht, zo vinden de 3.000 bevraagde vrouwen. De helft vindt shoppen
een tof tijdverdrijf, 8 op tien blijft dan ook liever ronddwalen door
de winkelstraten dan thuis achter de computer te zitten. Mannen
daarentegen verkiezen shoppen online en gaan liever op café in hun vrije
tijd.
Online shoppen zit ondanks deze resultaten toch in de
lift, met een stijging van 20 procent ten opzichte van vorig jaar. In
totaal maakt online shopping al zo'n 15 procent uit de aankopen.(br.hln)
Meer dan een derde van de bazen gelooft dat sommige van zijn of haar
vrouwelijke collega's te veel make-up draagt op het werk, zo blijkt uit
een recente enquête.
Felrode lippen, kleurrijke ogen en te veel blush zijn de grootste
make-upblunders die je kan begaan op de werkvloer. 32 procent van de
ondervraagde bazen zegt namelijk dat ze opvallende kleuren ongepast voor
op kantoor vinden. 28 procent heeft het niet voor fel opgemaakte ogen,
15 vindt te rode wangen overdreven. Slechts een op tien zegt dat ze er
van houden wanneer dames make-up dragen op de werkvloer. Ze vonden bijna
allemaal dat een bescheiden hoeveelheid gepast was.
Overdaad Een
woordvoerder van officerbroker.com, de website die het onderzoek liet
uitvoeren: "De meeste van de vrouwen doen hun best om er goed uit te
zien op de werkvloer, maar soms overdrijven dames. Wat de ene persoon
mooi vindt, kan de andere haten. Hoe minder, hoe beter, lijkt toch de
algemene regel op de werkvloer te zijn. Niemand heeft problemen met
dames die hun best doen om er goed uit te zien, maar overdaad schaadt."
Make-up tips voor op kantoor 1. Bereid je gezicht voor op cosmetica door het te reinigen, masseer ook eerst met een vochtinbrengende crème.
2.
Vermijd foundation, maar als je toch wat imperfecties te verstoppen
hebt, kun je wat water toevoegen om de crème lichter te maken, gebruik
ook slechts een klein beetje.
3. Voor de ogen kan vloeibare eyeliner, werk af met slechts een klein beetje mascara.
4. Breng een subtiele kleur lipstick aan en dep af met een papieren doekje voor een meer natuurlijke look.
5.
Bekijk je gezicht ook steeds in natuurlijk licht en niet onder
kunstlicht, want pas dan ontdek je wat je baas overdag te zien krijgt. (br.hln)
Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Zo draag je de lederen broek... zonder ordinair te lijken
Lederen broek bij Asos.com.
Het dragen van een lederen broek of de strakke rok houdt heel wat
gevaren in op modevlak. Maar de modellen bewezen op de voorbije
modeweken, waaronder Miranda Kerr, dat er ook een chique manier bestaat
om dit te dragen.
Bij het dragen van leder aan je benen is het erg belangrijk erop te
letten hoe je dit combineert. Sowieso ga je voor hakken, als je platte
schoenen draagt met een casual trui kan het lijken alsof je net op de
motor hebt gereden. Ook de sleehak is geen optie, eigenlijk werken
stiletto's het best. Wanneer je echter
combineert met een onschuldige blouse met kraagje, kan deze look zelfs
op kantoor, want dit brengt je hele outfit in balans. Ook een goede
optie zijn rokken met inzetstukken in een ander materiaal, voor een
zachter effect. Het hoeft ook niet zwart te zijn, je kunt ook voor een
andere kleur gaan als rood of grijs gaan. Denk
aan je buik je kont. Omdat leder glanst over deze zones, is dit niet de
meest flatterende look. Experimenteer daarom met een langer topje. Laat
bijvoorbeeld je witte, lange hemd vanonder je trui, liefst een
oversized mannelijke exemplaar, piepen. Loop ook weg van fototoestellen,
in fel licht ziet die lederen broek er niet uit. (br.hln)
Leven jouw paraplu's ook nooit lang als de regenbuien en felle wind
weer opsteken? Of vergeet je simpelweg eentje mee te nemen? Dan klinkt
deze uitvinding waarschijnlijk als muziek in je oren...
Athanasia Leivaditou, het is een hele mond vol, maar zij is de
uitvindster van de 'Umbrella Coat Raincoat'. Deze 100 procent
waterdichte regenjas werd aangevuld met een parapluachtig deel dat je
hoofd kan beschermen bij regenweer.
De kap is goed ondersteund
zodat het ook bestand is tegen felle windstoten en de zijkanten staan in
een specifieke hoek die ervoor zal zorgen dat de regen er mooi vanaf
kan lopen in plaats van je te verblinden omdat de stralen onophoudelijk
in je gezicht vliegen. Nog een extra voordeel is dat je nu ook bij guur
herfstweer 2 handen vrij hebt voor het midseizoenshoppen!
De
Griekse Anathasia kwam op het idee voor deze regenjas toen ze verhuisde
naar New York, waar het weer al wel sneller durft wisselen. Het ontwerp
stond in het kader van haar gevorderde opleiding architecturaal design
aan de universiteit van Columbia. Toen ze terug in Griekenland was
besloot ze er ook echt een nuttig gebruiksvoorwerp van te maken.
Zelf
ziet ze het zo: "Regenachtige dagen beperken mijn doen en laten want ik
moest altijd die verdomde paraplu dragen. In plaats van mezelf hierin
te frustreren, besloot ik te zoeken naar een oplossing." Voorlopig
bestaat enkel het prototype, maar het is de bedoeling deze
vooruitstrevende regenjas uit te brengen in een waaier van kleuren. De
parapluregenjas die iets weg heeft van een mix tussen een beschermpak
tegen radioactiviteit en de outfit van Darth Vader, kan worden aangepast
aan de intensiteit van de regen.
Zo kan je van de jas een
volledig pak maken door met een ritsensysteem je benen te isoleren en
naargelang hoe fel het regent, kan ook daarbij nog gekozen worden tot op
welke hoogte de ritsen gaan. Er zou ten slotte ook nog een transparant,
plastic membraan zijn dat je gezicht nog extra beschermt tegen wind en
regen. (br.hln)
Evelyn Lauder van cosmeticaconcern Estée Lauder overleden
Evelyn Lauder van cosmeticaconcern Estée Lauder overleden
Zaterdag is in New York op 75-jarige leeftijd Evelyn Lauder
overleden. Dat heeft het cosmeticaconcern Estée Lauder meegedeeld. De
dame, die meer dan een halve eeuw betrokken was bij de ontwikkeling van
parfums en andere cosmeticaproducten bij de Estée Lauder Companies,
overleed aan de gevolgen van eierstokkanker.
In 1992 ontwierp zij samen met haar vriendin, de journaliste Alexandra
Penny, de roze lus als symbool van de strijd tegen borstkanker en
stichtte zij de Breast Cancer Research Foundation.
In 1989 leed
de in Oostenrijk geboren Lauder zelf aan borstkanker; in 2007 volgde de
diagnose ovariumkanker. De in Wenen als Evelyn Hausner geboren Lauder
vluchtte in 1938, het jaar van de Anschluss, met haar familie over
België en Engeland naar New York. Daar huwde zij in 1959 met de zoon van
Estée Lauder, de stichtster van het cosmetica-imperium. Het paar heeft
twee zonen. (br.hln- beeld getty)
Maxijurk of kimono: zal de goedkope lijn van Nicole er zo uitzien?
Maxijurk of kimono: zal de goedkope lijn van Nicole er zo uitzien?
De socialite Nicole Richie is niet aan haar modeproefstuk toe: ze
maakt juwelen voor haar eigen lijn House of Halow, creëerde een
seventiescollectie voor Winter Kate en tekende al handtassen. Nu werkt
ze samen met het bedrijf QVC om budgetvriendelijke stukken te lanceren.
We verwachten ons voor het nieuwste modeavontuur van Nicole aan kledij
die past in haar bohostijl. We, en tal van andere fashionista's, zijn
namelijk dol op haar maxijurken, kimono's met print, skinnyjeans, grote
zonnebrillen, brede armbanden en hippie handtassen die ze vaak draagt.
Het voordeel is wel dat je niet het lijntje van de realityster moet
evenaren om haar ontwerpen te kunnen dragen, de collectie zal voor een
breed publiek beschikbaar zijn. Een bron: "De lijn is schattig en zal
beschikbaar zijn tot maat XXXL. Nicole heeft een geweldig gevoel voor
mode en ze neemt initiatief."
Nicole
Richie is ontzettend hot op dit moment, ze kreeg onlangs de award van
'Influencer of the Year' voor haar accessoirelijn. "Ik haal inspiratie
uit verschillende aspecten van mijn leven. Nooit zou ik iets ontwerpen
dat ik niet zelf zou dragen. Luisteren naar mijn klanten en hun feedback
is het belangrijkste voor mij, het is voor hen dat ik dit doe." De
bekende styliste Rachel Zoe maakte onlangs ook een collectie voor
hetzelfde bedrijf en dat verkocht als zoete broodjes. De kans dat dit
een succes wordt, is dus groot. Ook omdat de lancering van de lijn zou
samenvallen met de start van een nieuw tv-programma 'Fashion Star',
waarin ze als mentor dient. Het is duidelijk dat ze met deze
initiatieven andere starlets en leeftijdsgenoten als Paris Hilton en
Lindsay Lohan achter zich laat. De mama van twee kinderen is niet langer
enkel 'dochter van', maar werkt volop aan het uitbouwen van een eigen,
succesvolle carrière.(br.hln)
De Belgische topontwerpster Ann Demeulemeester heeft een minicollectie ontworpen voor de webshop thecorner.com.
Ann
Demeulemeester ontwierp 4 stukken voor thecorner.com. Fans kunnen
kiezen uit een tas, broek, top en ondervestje. Allemaal in stijlvol
zwart en in topmaterialen zoals lamsleder en kasjmier.
Prijzen
variëren tussen de 290 en 890 euro. Leuk extraatje: de hebbedingen zijn
uniseks. De lijn zou eind november gelanceerd worden. (br.she - beeld
photo news)
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Draag jij vissenhuid aan je voeten (voor 650 euro)?
Manolo Blahnik raakte bekend dankzij de tv-serie 'Sex and the City',
sindsdien zijn heel wat celebs fan van zijn ontwerpen. Nu maakte hij een
ecologisch verantwoord paar gemaakt uit vissenhuid.
De Spaanse schoenendesigner waagt zich nu aan duurzame stiletto's, ze
bestaan onder meer uit de huid van tilapia en kurk. De collectie is een
samenwerking met de Amerikaanse ontwerpster Marcia Patmos. Een
woordvoerder van het modehuis: "De modellen zijn geïnspireerd op de
reeds bestaande stijlen van Manolo." Tilapia
is een zoetwatervis die oorspronkelijk in Afrika voorkwam. Het
materiaal lijkt een ongewone keuze voor schoenontwerpers, maar Patmons
legt uit dat de huid anders weggegooid zou worden. "Het gebruik van deze
vissenhuid is zo geweldig omdat het een bijproduct is van de
voedingsindustrie dat anders weggegooid zou worden. Het is eigenlijk een
schitterend materiaal dat perfect geschikt is voor kleine lederwaren."
Wij
vinden de creaties wel mooi, maar het blijft een gek idee om vissen aan
je voeten te dragen en zeker om hier meer dan 650 euro voor te betalen.
Wat vinden jullie? (br.hln)
De collectie van modehuis Versace voor de modeketen H&M komt
eraan, en hoe kan dat beter voorgesteld worden dan met een catwalkshow
en een indrukwekkende lijst celebrities?
Versace is een gerespecteerd modehuis en als zij iets organiseren dan
wil je er als celeb maar al te graag bij zijn. Mode- en
roddebladlieveling Blake Lively zat natuurlijk op de eerste rij, en ze
bracht haar niet zo happy kijkende Gossip Girl-collega Chace Crawford
met zich mee. Ook Jessica Alba, Jennifer Hudson, Abbie Cornish, Selma
Blair, Uma Thurman, Linda Evangelista, Kesha, Nicki Minaj, Emma Roberts
en zelfs Prince doken op. De
show ging door in een speciaal ontworpen gebouw aan de rivier Hudson,
waar de H&M-collectie en enkele exclusieve stukken, ontworpen voor
de catwalkshow, aan het beroemde publiek geshowd werden. Na de show
gaven Prince en Nicki Minaj ook nog een klein optreden.
De hele
omgeving straalde Versace uit: een rode loper, een tropische achtergrond
en clever opgezette spiegels en een gouden catwalk. "Ik
ben dol op Versace en zot van H&M: Versace voor H&M is dus het
beste dat mij kon overkomen", verklaarde fashionista Blake Lively. Uma
Thurman noemde de collectie 'cool, kleurrijk, jong en heel hip'.
"Het
was de perfecte avond om de Versacecollectie voor H&M te vieren
hier in New York. Een iconische stad voor een iconische collectie. Ik
kan niet wachten tot de kleren in de winkels liggen", aldus ontwerpster
Donatella Versace.
Op 17 november is het zover en kan je voor een (relatief) zacht prijsje een Versace gaan kopen bij H&M. (br.hln)
Na de winterschoenen en de winterjas... de winterhandtas
Na de winterschoenen en de winterjas... de winterhandtas
Wij zaten er niet meteen op te wachten, maar onlogisch is de evolutie
zeker niet: wintersokken, winterschoenen, winterpyjama's,
winterjassen... dus waarom geen winterhandtassen?
Winterhandtassen zijn net gewone handtassen, maar dan (letterlijk) in
een winters jasje. Handtassen met bont, gebreide tassen, tassen bezet
met wol of tassen die wel gemaakt lijken uit winterjassen.
Om je
hele outfit te verwinteren dus en je gsm warm te houden misschien?
Geïnteresseerden kunnen terecht bij Barts voor een volledige collectie
gebouwd rond het concept, met tassen tussen 35 en 60 euro. (br.hln)
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Dank u Kate Moss: hotpants zijn ontzettend populair
Nadat Kate Moss voor Louis Vuitton in hotpants op de catwalk
verscheen, vliegt dit onthullende kledingstuk de deur uit in
Groot-Brittanië.
Het beeld ging ondertussen al de hele wereld rond: Kate Moss met een
sigaret in de hand, maar vooral een ultrakort shortje op de catwalk voor
de herfstcollectie van Louis Vuitton. Hoewel dit kledingstuk niet
makkelijk te dragen is door de mogelijke onthulling van cellulitis, is
dit toch razend populair.
Katie Grand van de Britse modeketen
Topshop: "We verkopen door designer Marc Jacobs voor Louis Vuitton nu
duizenden hotpants. Ondertussen verscheen deze look al in tal van
modebladen. Meisjes laten zich hierdoor inspireren en beseffen dat ze
hotpants in het dagelijkse leven kunnen dragen door te combineren met
een chique jasje." Andere celebs volgen nu het voorbeeld van het
topmodel. Actrice Amanda Seyfried verscheen het afgelopen weekend in
kort shortje op de rode loper. Gelukkig
is het nu met de koudere temperaturen geoorloofd om dit te combineren
met dikke panty's, om het gepieker over cellulitis te beperken. Helemaal
trendy is dit shortje te dragen met stoere enkellaarsjes en een dikke
jas. 1.
Zorg ervoor dat je benen er op hun best uitzien wanneer je transparante
panty's draagt: onthaar ze en breng wat bruiningscrème aan. Ga ook naar
het fitnesscentrum om ze zo strak mogelijk te maken.
2. Hou je topje eenvoudig: kies een eenvoudig t-shirt of wollen truitje.
3. Als je een hakje wil dragen, ga dan eerder voor een stevig exemplaar, in plaats van een stiletto. (br.hln)
Een Miss en chocolade, het zijn 2 items die meestal niet samengaan. Maar voor de opening van het chocoladefestival hulde Justine De Jonckheere zich maar wat graag in de lekkernij.
De Vlaamse ontwerper Nicky Vankets mocht samen met chocolatier Dominique Persoone de chocoladejurk van Justine De Jonckheere voor het Choco-Laté-festival in Brugge ontwerpen. Wij wilden jullie het resultaat alvast niet onthouden. (br.she)