Het valt niet langer te negeren: Valentijnsdag komt eraan. Dat is te
merken in bloemenwinkels, pralineshops, parfumeries en... de catwalks.
Na een indrukwekkende rode jurk van 50 kilo, die Yasmin Le Bon showde,
is het tijd voor een prachtige jurk volledig gemaakt uit 1725 rode
bloemen.
De jurk was het resultaat van een samenwerking tussen een 23-jarige
veelgeprezen florist, Joe Massie, en supermarktketen Asda. 1725 bloemen
werden er gebruikt tijdens 170 uur ontwerpwerk.
In
totaal werden er blaadjes gebruikt van 1.000 Naomi-rozen, vijftien
Carmen-rozen, 200 chrystanten, 150 paarse Powerrozen, 75 gebera's en 300
anjers. Ook de stilettoschoenen werden versierd met rozenblaadjes.
Het resultaat is een strapless jurk, met hartvormige decolleté, hoge frontale split die meer dan 11 kilo weegt.
Massie
geeft toe dat zijn ontwerp geïnspireerd is op de jurk van Stephane
Rolland die Yasmin Le Bon showde op de modeweek in Parijs.
"Het
ontwerp van deze bloemenjurk was een grote uitdaging en een
ongelofelijke ervaring. Ik wilde de romantiek van een Valentijnsboeket
weergeven: klassiek, elegant en met een sexy twist. Hopelijk inspireert
het enkele mensen om hun geliefden te verwennen met een mooi boeket",
zegt Joe Massie een de Daily Mail.
Een geschatte waarde voor de jurk is er niet, maar dat is misschien omdat de jurk niet te koop is? (br.hln)
Penelope Cruz en dierenrechtenorganisatie PETA sloegen de handen in
elkaar voor het maken van een sexy campagne tegen het gebruik van bont
in de modewereld. Qua timing kan het wel tellen, want binnenkort is het
weer tijd voor de New York Fashion Week.
PETA komt nooit celebrities te kort om hun acties tegen dierenleed te
ondersteunen, maar deze keer hebben ze wel heel goed gemikt met deze
Spaanse schone. Penelope Cruz staat dan ook bekend als een zeer grote
dierenliefhebber.
De campagne 'Give
fur the cold shoulder' mikt op New York, Londen en Milaan. In Manhatten
staat al een 21 meter hoog billboard met 'Penelope fot PETA',
strategisch geplaatst aan Madison Square Garden, net op tijd voor het
begin van Fashion Week.
Yvonne Taylor van PETA is razend
enthousiast: "Penelope Cruz is al verschenen op elke 'best-dressed'
lijst ter wereld en wat je ze nooit zal zien dragen, is bont! We konden
ons geen beter icoon wensen om de moderne, glamureuze vrouw te
vertegenwoordigen die weet dat er niets of niemand moet sterven om er
uit te zien als een moordgriet". Met
deze actie plaatst Penelope zich overtuigend op het lijstje van bekende
vrouwen die geëngageerd zijn om op te komen tegen onnodige
dierenmishandeling. Michelle Obama, Eva Mendez en Carla Bruni-Sarkozy
weren eveneens bont af.
Samen met haar man, Javier Bardem, heeft
Penelope Cruz al heel wat katten en honden gered uit het asiel. Ze is
dan ook regelmatig te zien met haar geliefde viervoeters, zelfs tijdens
interviews. Ook haar ouders moeten haar engagement ondersteunen, want
als we PetSugar mogen geloven, heeft Penelope wel eens de gewoonte om
tijdens tripjes naar Madrid dieren te redden en ze mee te nemen naar
haar ouderlijk huis.(br.hln)
Jennifer Connelly wordt het nieuwe uithangbord van het verzorgingsmerk Shiseido.
Shiseido bestaat 140 jaar en dat vieren ze met een eerste echte uithangbord: Jennifer Connelly. "Ik heb een lange relatie met het merk. Ik heb al voor hen gewerkt in de jaren '80 en gebruik hun producten sindsdien altijd. Het is fijn om terug met hen te kunnen samenwerken na al die jaren", laat Connelly weten aan WWD.com.
Als lid van de koninklijke familie krijgt Kate Middleton meer kansen
om een hoed te krijgen dan de gemiddelde mens. En dat ze dat met stijl
doet, betwist niemand. Geen wonder dus dat de hertogin verkozen werd tot
'hoedenpersoon van het jaar'.
Het was de derde keer dat die award werd uitgereikt door de Amerikaanse
'Headwear Association'. De Britse schone treedt in de voetsporen van
Johnny Depp en Brad Pitt.
En dat deed ze erg overtuigend, want
Lady Kate kreeg maar liefst 91 procent van de stemmen. Zo liet ze twee
Amerikaanse sterren, styliste Rachel Zoe en rapper Ne-Yo, ver achter
zich.
Een logisch resultaat, want
niemand heeft zoveel invloed op de hoedenindustrie als Kate. Sinds haar
verloving in november 2010 deed ze de verkoop van bekende (Philipo
Treacy, Sylvia Fletcher) en minder bekende (Rose Cory, Vivien Sheriff)
hoedenontwerpers de lucht ingaan. Alweer een bewijs van het zogenoemde
'Kate-effect' dus.
En hoewel Kate
vooral op formele gelegenheden voor een hoed kiest, inspireert haar
stijl ook heel wat mensen in het dagelijkse leven. Vooral in Engeland en
Amerika kiezen steeds meer mensen voor een hoofddeksel. "Kate geeft
andere vrouwen vertrouwen om een hoed in het openbaar te dragen", zegt
experte Jenny Pfanenstiel. Bij ons
zijn er echter nog maar heel weinig vrouwen die het aandurven om een
hoed te dragen. Nochtans zijn de mogelijkheden eindeloos en vaak
verrassend stijlvol. Lady Kate biedt alleszins heel wat inspiratie. (br.hln)
Oeps, floep! Daar schuift het badpak van Vlaams topmodel
Oeps, floep! Daar schuift het badpak van Vlaams topmodel
Van een nipplegate schrikt niemand nog echt op. Maar deze heeft zowaar
een Vlaams tintje! Het 'slachtoffer' Hanne Gaby Odiele is namelijk een
23-jarig Vlaams topmodel. Zij liet maandagavond op de Parijse catwalk
pardoes méér zien dan gepland tijdens de défilé van de zomercollectie
van Etam.
Bij elke stap die Hanne Gaby Odiele zette, schoof haar
zwarte, glimmende badpak wat lager. Tot iedereen twee tepels kon
ontwaren. Niks gebeurd: onverstoorbaar deed Hanne voorts haar job. Voor
haar enorme cool wordt ze ook riant betaald, want Hanne is momenteel één
van de duurste modellen ter wereld. (br.hln - foto afp)
Aan het begin van de herfst was al duidelijk dat de kleurencombinatie
zwart-wit populair werd bij celebs. In 2012 is het de belangrijkste
trend op rode lopers en premières. Er zijn zes manieren om deze trend te
dragen, of hoe elke vrouw wel een manier kan vinden om de trend toe te
passen op haar eigen leven.
1) Hot Fashion Lady Deze dame gaat ervoor: mode
is haar taal, die uitdrukt hoe ze zich voelt en wie ze wil zijn. Voor
haar is er de 'geblokte' trend: zoals colour blocking vorig jaar maar
dan met zwart en wit.
2) Trend Girl Je
wil meedoen met de trend, maar je wil geen risico's nemen? Kies dan
voor de gemakkelijkste combinatie: elk de helft. Dat betekent een
zwarte rok of broek met een witte blouse, top of vest... of omgekeerde
natuurlijk. Probeer alleen te vermijden dat je er letterlijk 'in twee
gesneden' uitziet: verkies daarom een hoge boven een lage taille.
3) Career Woman Trends
tot daar, maar ze mogen niet afleiden van het werk of jouw prestaties.
Oplossing: het kostuum: zwart met witte bloes, wit met zwarte bloes of
de blazer als contrast gebruiken: het kan allemaal. Voor iets meer kleur
draag je een rode of paars clutch of schoenen.
4) Elegant Female Elegantie,
stijl en klasse is voor jou belangrijker dan trends? Dan is deze versie
van de trend iets voor jou: je kiest voor een jurk in één kleur met een
accent in het andere kleur. Het meest populaire voorbeeld is een witte
jurk met zwarte riem, maar dat kan ook omgekeerd. Een andere optie is
bijvoorbeeld een zwarte jurk met witte bloem of wit kraagje als
versiering.
5) Semi-formeel Het
moet netjes zijn, maar niet te stijf of te chique: dan kan je maar
zelden iets fout doen met een tof patroontje. Een witte jurk met zwarte
bloemenprint, een geometrisch patroon, speelse bolletjes (geen
polkadots!) of met optisch effect.
6) Mommy style Druk druk druk maar je wil toch een beetje trendy voor de dag komen? Doe zoals Jessica Alba en kies voor zwarte broeken, en een wit hemd met zwarte ruitjes, een blouse met stippen of een trui met streepjes.
Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci
Modehuis blaast nieuw leven in eeuwenoude handtas van Da Vinci
Schilder, filosoof, wetenschapper, ingenieur, dichter, musicus,
architect, en beeldhouwer. Leonardo Da Vinci was het allemaal. Maar wat
velen nog niet wisten is dat de man ook een mode-ontwerper was. Zo
ontdekten experten een schets van een handtas, die ze aan Da Vinci
toeschrijven. En... die is binnenkort te koop!
Volgens kunstwetenschappers gaat het om een ontwerp uit 1497, het jaar
waarin Da Vinci ook zijn meesterwerk 'Het Laatste Avondmaal' maakte. "Da
Vinci maakte verschillende mode-accessoires, maar deze handtas is
uniek", vertelde kunsthistoricus Alessandro Vessozi aan de Daily Mail.
"Ze vermengt schoonheid en functionaliteit op een zeer harmonieuze
manier."
En dat vond ook het Italiaanse modehuis Florence
Gherardini, die besliste de schets ook echt te vervaardigen. Zij namen
ontwerpster Carla Braccialini onder de arm, die het originele ontwerp
verfijnde. Het resultaat is de 'Pretiosa' (Italiaans voor kostbaar), een
handtas uit kalfsleer. "Het is een
erg chique handtas", beklemtoont marketingdirecteur Lorenzo
Braccialini. "Bovendien is ze ook zeer functioneel en vakkundig gemaakt.
Ze belichaamt het traditionele Florentijnse lederwerk."
Wie
graag een echte Da Vinci wil, zal snel moeten zijn, want er werden
slechts 99 exemplaren vervaardigd. De prijs is nog niet gekend, maar
gezien zijn exclusiviteit zal die wellicht oplopen tot enkele duizenden
euro's (br.hln - beeld photo news)
Het einde van de catwalkoorlog: de 4 grote modeweken zullen niet clashen
De modeweken waar de lente- en zomercollecties voor 2013 getoond
zullen worden, starten dit jaar een weekje vroeger dan anders. New York
zal de spits afbijten van 6 tot 13 september, gevolgd door Londen,
Milaan en Parijs.
De hevige discussies begonnen toen bleek dat de startdag van de New York
Fashion week gepland stond op 13 september, terwijl de kick-off in
Milaan op 19 september zou vallen. Modellen en designers kunnen zich nu
eenmaal niet in twee splitsen en verschijnen op twee grote mode-events
tegelijkertijd. Tijd dus om te plooien. Steven
Kolb, CEO van de Amerikaanse Raad van Mode-ontwerpers, zat middenin de
chaos: "Het was een verbaal geduw en getrek. Mensen werden gestresseerd
en angstig en moesten nu eenmaal zo snel mogelijk data krijgen".
Hij
gaat verder: "Het heeft geen enkele zin voor de steden om met elkaar in
de strijd te liggen. In de sportieve geest van het samenwerken, hebben
Londen en New York uiteindelijk water bij hun wijn gedaan en zullen ze
hun modeweken vroeger dan anders organiseren. Uiteraard hopen we dat
deze catwalkoorlog de vier steden heeft laten inzien dat er voortaan
veel beter gecommuniceerd moet worden. Het wordt dringend tijd dat we
het modeseizoen niet meer bekijken als individuele fashion weeks, maar
als een globale belevenis". (br.hln)
De mode uit 1700 is tegenwoordig erg populair op de rode loper, Katy
Perry en Miranda Kerr zijn alvast fan van jurken met korset die je
boezem helemaal plat duwen.
Hoe platter, hoe beter: dat lijkt de trend tegenwoordig qua decolletés
in Hollywood. Het korset en de daarbij horende smalle taille is namelijk
helemaal terug. Bekende dames willen allemaal het perfecte
zandloperfiguur creëren en zichzelf slanker doen lijken dan ze zijn. Het
gevolg daarvan is een platgedrukte borst.
Marie
Antoinette was de eerste fashionista die een grote fan van het korset
en dus ook de platgedrukte borst was. In 1800 was een hogere neklijn dan
weer in, maar in 1900 beleefde dit weer een comeback. Sinds 2000 kan
alles wat decolletés betreft, een zijdecolleté, een duizelingwekkende
neklijn en natuurlijk ook de platgedrukte boezem, die in het
modewereldje ook wel 'squoobs' genoemd worden.
Je
moet niet geen dure korsetjurk kopen om deze look na te bootsen. Koop
een korset in de lingeriewinkel en draag hierover een strakke
bandenjurk.(br.hln - beeld photo news)
Steeds meer vrouwen worden zich bewust van de mogelijkheden van
nagellak. Niet alleen is zo'n flesje veel goedkoper dan bijvoorbeeld een
nieuwe outfit, maar je kan er ook geweldig mee experimenteren. Trendy
kleurtjes, niet te lang, neutraal én opvallend. Zo doen we het in 2012.
Terwijl de nieuwigheden in 2011 vooral de nagelstickers, puntnagels én
nagellak voor mannen waren, zijn er nu nieuwe trends op komst.
1. Kort en natuurlijk Voor
wie het allemaal wat minder mag zijn, is er goed nieuws. De lange
nagels verdwijnen namelijk op de achtergrond, want je nagels moeten nu
kort en verzorgd zijn.
Die natuurlijkheid zagen we ook
terugkeren bij de kleuren van Lanvin en Hermès. Kies voor lichtgrijs,
beige, zeer lichtroze of zelfs naaktkleurige nagellak.
2. Kleur: lippen = nagels Maar
het tegenovergestelde kan ook. Want als modetoppers zoals Vivienne
Westwood en Dior de lippen van hun modellen laten matchen met hun
nagels, wie zijn wij dan om hen tegen te spreken?
Net
zoals bij de kleren, zien we ook hier het modekleur 'mandarijnrood'
verschijnen. Andere felle kleurtjes zoals roze en oranje doen het ook
goed, en voor de durvers is er zelfs geel en groen.
Natuurlijk
kan je ook gewoon het kleur van je kleren laten terugkomen op je nagels.
Let wel op: als ook je lippenstift matcht, kan het wat van het goeie te
veel zijn.
3. Alle kleuren van de regenboog En
wie niet kan kiezen, brengt toch gewoon op elke nagel een ander
kleurtje aan? Laat de kleuren vervolgens terugkomen in je make-up, door
te spelen met verschillende soorten oogschaduw.
Wat ons betreft: enkel geschikt voor een avondje uit, niét om mee op het werk te verschijnen.
4. Patronen Zebrastrepen,
een luipaardprint of geometrische puntjes, driehoekjes, en bolletjes.
Het kan allemaal! Experimenteer ook hier met jouw favoriete kleuren,
opvallend of neutraal.
Een bijkomende tip: laat de patronen uit je kleren terugkomen op je nagels. Strepen zijn bijvoorbeeld helemaal in.
Wie hier fan van is, kiest het best voor valse nagels, want het is niet eenvoudig om zelf zo'n patroon aan te brengen. 5. Versiering Enkele
jaren geleden waren nagelpiercings al ontzettend hip, en Jean-Paul
Gaultier is vastbesloten om die rage een nieuw leven te geven.
Daarnaast
zien we ook diamanten terugkeren. Dat kan gaan om een combinatie met
nagellak, maar af en toe lijkt een diamanten versiering op je nagels al
genoeg te zijn. (br.hln)
De modellen op Fasion Rio 2012 waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
In Brazilië is een verhit debat over een plicht tot een minimumaantal
zwarte mannequins op de catwalks. Bij de vele modeshows in Rio de
Janeiro waren deze week bijna geen zwarte modellen te zien, ondanks dat
Brazilië de een na grootste zwarte bevolking ter wereld heeft.
De modellen bij de shows van 24 modehuizen waren overwegend blank, maar de organisatoren beweren zelf dat ze niet discrimineren.
Fransiscaner
pater David, hoofd van een actiegroep Educafro, eist dat de overheid de
modehuizen weer verplicht tot een quotum. De regering had in 2009 een
minimum van 10 procent ingevoerd, maar dat is een jaar later alweer
geschrapt. "Je kunt niet discrimineren in een land, waar 51 procent van
de bevolking zwart of gemengd is."
Het zwarte model Luana Genot
is voorstander van een quotum: "Ze bellen ons pas als de show te maken
heeft met de cultuur van zwarten", zei ze. "Ze zeggen dat ons achterwerk
te dik is, onze heupen te wijd. Er is schokkend weinig plaats voor ons,
als afstammelingen van zwarte slaven." Maar het model Daniel Echaniz
zei dat hij tegen quota is, omdat die racisme zouden aanwakkeren. (br.hln - foto ap)
Kim Kardashian omarmt haar rondingen en gaat ervoor. Ook al betekent
dat een zandkleurige broek met hoge taille, wat de heupen extra doet
uitkomen.
Elke andere vrouw zou vijf keer nadenken en zich afvragen: 'Vinde gij
m'n gat niet te dik in deze broek'? Maar niet Kim Kardashian, en
terecht: de outfit toont al haar troeven. Nee, haar gat is niet te dik
in deze broek!
Dat komt
deels doordat Kim niet zomaar de eerste de beste broek heeft
aangetrokken: de snit is onberispelijk en de brede tailleband snoert de
taille in, waardoor deze extra smal lijkt en Kim het zo
benijdenswaardige zandloperfiguur creëert. De broekspijpen lopen iets
breder uit, waardoor de benen optisch smaller lijken. Door de hoge
platformhakken (handig verstopt door de broek) lijken haar benen ook
langer en (alweer) slanker.
De
combinatie met de hotste kleur van het moment (mandarijnrood!) maakt
dat Kim er niet te flets uitziet. Het contrast tussen het beige en het
mandarijnrood is net voldoende om het verschil te maken, maar niet
zodanig dat het pijn doet aan de ogen.
Geen outfit die elke vrouw
probleemloos kan dragen, maar Kim ziet er wel op en top glamoureus uit!
Dat moet ook wel als zakenvrouw: die dag had ze verschillende meetings,
al had ze ook tijd voor een manicure en pedicure in Barney's (New York)
en een korte shoptrip met een vriendin. Druk druk druk, die Kim!
De eerste Versace voor H&M-collectie is amper verteerd, of daar
is de tweede collectie al. De Cruise-collectie is exclusief voor de
Europese markt (lucky us) en toont veel frisse en opvallend zomerse
outfits - voor de vrouwen dan toch. De kleding voor de mannen is veel
soberder en somberder.
De vrouwencollectie bestaat uit witte achtergronden met fruitprints in
vrolijke kleuren, happy roze en zachtblauw. Een tikje luchtig voor deze
tijd van het jaar, maar wel perfect voor warme zomerdagen. Versace bouwt
daarmee voort op een trend die ook al aangehaald werd door Dolce &
Gabbana: groenten- en fruitprints.
Voor de mannen gelden andere
regels: daar overheersen wit, zwart en kobaltblauw, vergezeld van een
geometrische, hoekige print. Heel serieus en mannelijk, maar eerlijk is
eerlijk: ook een tikje saai.
Toch zijn veel Amerikanen al jaloers
op ons: deze collectie is populairder dan de uitbundige
wintercollectie, die niet voor iedereen weggelegd bleek. Toch was ook
die collectie een enorm succes, zo zegt H&M althans zelf.
Met H&M+ blaast de Zweedse budgetvriendelijke winkelketen zijn
collectie voor dames met rondingen nieuw leven in. Het plussymbool wijst
niet op de maat, maar daarmee wil de keten aantonen dat mode altijd
voor je gewicht komt.
Het is niet de eerste poging van het merk om de lijn voor grote maten in
de kijker te zetten, vorig jaar lanceerde het merk een collectie
flatterende feestjurken in retrostijl voor dames met rondingen.
De
oude collectie voor grote maten heette 'Big is Beautiful', maar paste
niet echt bij de andere lijnen van de keten. Het was niet meteen een
toonbeeld van stijl en het zag er niet echt hip uit. Die lag ook alleen
in de grootste filialen in de rekken. H&M+, van maat 44 tot 54, wil
dames met een maatje meer geen oversized tenten aanbieden, maar trendy
stukken als skinny jeansbroeken, hippe felgekleurde topjes, lange
truien. Daarnaast bestaat de collectie ook uit enkele basisstukken,
H&M+ is ook online beschikbaar. (br.hln)
Na het succes van Natalie Portmans campagne voor 'Miss Dior Cherie',
koos de modegigant als nieuw gezicht opnieuw voor een 'Black
Swan'-actrice. De lentecollectie voor 2012 van Dior zal namelijk
gepromoot worden door niemand minder dan Mila Kunis.
Het Franse modehuis gaf al enkele van de campagnebeelden vrij, die
gemaakt werden door topfotograaf Mikael Jansson. Op de zacht verlichte
foto's poseert de 28-jarige actrice met de nieuwste 'Miss Dior'-handtas.
Mila zelf draagt een kort, zwart jurkje en uiteraard torenhoge hakken. Voor
een meisje dat zichzelf beschrijft als het 'jeans en T-shirt'-type, is
dit een grote stap. "Eerlijk gezegd begin ik nog maar net te leren wat
mode is", vertelde ze aan WWD. "In het dagelijkse leven draag ik niet de
meest vrouwelijke stukken, maar ik hou wel van het vrouwelijke gevoel
op de rode loper."
De actrice is dan ook ontzettend tevreden over
de samenwerking met het Franse Modehuis. "Wat Dior doet is zo
geraffineerd, vrouwelijk en mooi", vertelde ze. En dat gevoel is
wederzijds, want ook Dior spreekt vol lof over Mila. "Mila Kunis is een
erg getalenteerde, jonge actrice. Haar rol in 'Black Swan' was
opmerkelijk, ze heeft echt veel in haar mars", vertelde Delphine Arnault
van Dior aan WWD. Het is natuurlijk
niet de eerste keer dat Dior een beroep doet op een bekende actrice,
want eerder werkte het modehuis ook al samen met onder andere Natalie
Portman, Marion Cotillard, Jude Law en Charlize Theron.
"Stichter
Christian Dior ontwierp in zijn tijd verschillende filmkostuums en
onderhield persoonlijke relaties met actrices zoals Marilyn Monroe,
Marlene Dietrich, Liz Taylor en Grace Kelly. Voor ons is het dus
natuurlijk om die traditie verder te zetten", legde Arnault uit. Of
Mila Kunis de succesvolle campagnes van haar voorgangers zal evenaren,
valt nog af te wachten, maar er is goede hoop voor Dior. Recent bleek
namelijk nog dat tijdschriften met Mila Kunis op de cover verkopen als
zoete broodjes. Zo verkocht Cosmopolitan met Mila's gezicht vorig jaar
maar liefst 1,7 miljoen exemplaren, terwijl ze voor GQ voor de beste
oplage van het jaar zorgde (met 205.000 verkochte tijdschriften).
De campagne voor Dior wordt later deze maand gelanceerd in China, daarna volgt de rest van de wereld. (br.hln)
Het is niet alleen omdat het crisis is dat de gemiddelde vrouw zich
geen handtas van Chanel kan veroorloven: aan 1200 euro kosten ze
gemakkelijk een gemiddeld maandloon. Maar de crisis heeft wel een ander
effect: een grenzeloze populariteit van de winkeltasjes van Chanel. Je
weet wel: de zakjes waarin de aankopen gestoken worden. Op eBay gaan ze
soms voor 160 euro. Zo kan je doen alsof je iets van Chanel hebt
gekocht. Belachelijk? Misschien, maar de markt is wel zodanig groot dat
er al fakes opduiken.
Chanel is niet het enige merk waarvan de winkeltasjes gegeerd zijn. Ook
Playboy, Hermès, Gucci (10 euro), Dior en Burberry zijn erg in trek. Ze
hoeven zelfs niet in perfecte staat te zijn, zelfs gekreukte tassen
vliegen vlot de deur uit. In China en Zuid-Korea is de aandacht zodanig
dat illegale kopieën er big business zijn.
Betaalbaar... of niet? Op
eBay vind je talloze winkeltasjes van topmerken. De meeste betaalbaar:
twee tot drie euro voor een tasje. Gucci doet het niet slecht met
verschillende veilingen tot 10 à 12 euro per tas. Maar een glanzende, zwarte papieren tas
van Chanel en een plastic merkje aan de handvaten van touw heeft al de
recordprijs van 210 dollar (161 euro) bereikt. De veiling loopt nog 11
dagen, dus de prijs zal wellicht nog oplopen.
Het logo telt De
tassen worden niet gekocht voor het logo alleen: ze zouden ook steviger
zijn dan 'gewone' papieren shoppingtassen en dus langer meegaan.
De
namaaktassen zijn niet uit hetzelfde materiaal gemaakt als de
originelen, maar toch verkopen ze ook: zolang het logo klopt en de naam
goed leesbaar is.
"Ze ziet er beter uit dan gewone tassen. Je kan
ze gebruiken om cadeautjes in af te leveren of om dingen mee te dragen.
De kwaliteit is goed en toch zijn ze goedkoop", zegt Yang Xiaoya, die
tassen van Gucci, Dior en Louis Vuitton bezit.
Vrees Is
het wel zo onschuldig als het lijkt? De vrees bestaat dat de (echte of
namaak) tasjes misbruikt worden om 'echte namaakmerkkledij' aan
nietsvermoedende klanten te verkopen.
Andere tassenhypes Het
is niet de eerste keer dat winkeltassen een hype worden. In 2008 was er
een hype in Groot-Brittannië rond herbruikbare tassen die Anya
Hindmarch voor keten Sainsbury's had ontworpen. Honderden mensen kampeerden voor de winkel, en verkochten de dingen die 3 euro kostten voor wel 350 euro op eBay.
Een
andere tas die een hype werd, vooral bij celebs, was de herbruikbare
linen tas met de gevleugelde woorden: 'This is not a bag'.
In
2009 speelde Karl Lagerfeld van Chanel al in op de populariteit van de
papieren tassen, en liet identieke tassen uit wit kalfsleer maken. Toch
werden ze nooit echt dominant in het straatbeeld... hoe zou dat toch
komen? (br.hln)
De Franse schoenenontwerper Christian Louboutin opent dit jaar een webshop in Europa. Liefhebbers vinden weldra de mannen- en vrouwencollectie online.
De webshop gaat begin 2012 van start met de voorjaarscollectie. Liefhebbers kunnen er tassen en schoenen kopen. Je vindt er ook tips van 'getrainde Louboutin deskundigen'.
"De opening valt samen met ons 20-jarig jubileum. Het is mooi dat we onze Europese webshop precies 20 jaar na onze eerste boutique in Parijs openen", vertelt Alexis Mourot van Louboutin aan Women's Wear Daily.
In 2010 lanceerde Louboutin een webshop in de Verenigde Staten. Later zullen ook onlinewinkels volgen in Azië en Japan.(br.she - beeld photo news)
L'Oreal Paris, Lancome, Clinique, ..., allemaal beautygiganten die
geloven in de werking van goede bacteriën, 'beestjes' die niet alleen
wonderen doen voor je vertering en je immuunsysteem, maar blijkbaar ook
voor je huid!
Probiotica (gezondheidsbevorderende bacteriën) zoals je die kan vinden
in heel wat yoghurtsoorten en prebiotica, de essentiële brandstof voor
goede bacteriën, zouden de strijd aan gaan met acne, dehydratatie,
overgevoeligheid en veroudering van onze huid. Daarom worden goede
bacteriën ingespoten in de antiverouderingscrèmes en vochtinbrengers van
heel wat schoonheidsmerken.
Het
achterliggend idee is dat pro- en prebiotica de balans van bacteriën in
de huid kunnen verbeteren op dezelfde manier dat ze dat doen voor de
ingewanden. We hebben van nature goede en slechte bacteriën in onze
huid, die microflora worden genoemd. Reinigingsproducten die alcohol
bevatten, zonnemelk en heel wat andere huidproducten kunnen het
evenwicht verstoren en overgevoeligheid veroorzaken die kan leiden tot
acne of eczema.
De goede bacteriën pakken dus irritatie en
ontsteking van de huid aan. Ze zouden verder ook het immuunsysteem van
de huid stimuleren, collageenschade voorkomen en een hydraterende
werking hebben. Een voorbeeldje van deze beautybeestjes is de
Lactobacillus, de goede bacterie die wordt toegepast in 'Redness
Solutions Makeup' van Clinique. Reeds 10 jaar doen zij onderzoek naar de
schoonheidsvoordelen van vriendelijke of goede bacteriën.
Uiteraard
is het nu niet de bedoeling dat je als een gek yoghurt op je snoet
begint te smeren, want experten stellen dat de probiotica gebruikt in
verzorgingsproducten specifiek ontwikkeld zijn om de huid te penetreren,
wat yoghurt niet zal doen. Bovendien bevatten ze andere stammen van
bacteriën.
Toch stellen experten dat
je beter nog voorzichtig omspringt met dit soort cosmetica omdat het
onderzoek naar beautyproducten met probiotica nog in zijn kinderschoenen
zou staan. Daarom stellen ze dat je de hoopgevende hype niet
noodzakelijk moet volgen als je van nature een gezonde huid hebt,
aangezien die dan zelf een goed systeem heeft voor het sturen van
bacteriën.
Daarom stellen ze dat je net zo goed
probioticasupplementen kan innemen of voldoende yoghurt eten. Enkel
mensen die last hebben van overgevoelige, geïrriteerde huid doen niets
verkeerd met de producten eens uit te proberen. Er zijn namelijk nog
steeds geen hardnekkige bewijzen, dus het wordt nog afwachten wat verder
onderzoek zal brengen. (br.hln)
Katie Holmes kan wel tellen als rolmodel voor deze 'navy' look! Op de
première van 'Mission Impossible - Ghost Protocol' wist ze blikken te
stelen aan de zijde van manlief Tom Cruise in haar marineblauwe jurk en
assorti make-up.
Waarom nu precies marineblauw? 'Navy' eyeliner is fantastisch om verschillende redenen:
1. Het past bij zowat elke huidtint.
2. Het is niet zo bruut als zwart.
3. Het laat het wit van je oog schitteren.
4. Het heeft iets jeugdig en aantrekkelijk.
5. Het maakt van je ogen echte 'eyecatchers'.
Zeker
als je het verder combineert met sobere make-up: een natuurlijke, matte
huid met een tikkeltje blush en een lichte tint of naaktlook voor je
lippen. De 'Navy' look is dus ideaal om de sprong naar het nieuwe jaar
sexy en stijlvol te maken. (br.hln)
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Wat wel te kopen en wat te laten liggen deze solden
Kanten en roze jurkje bij Asos.com, gestreepte cardigan bij Mango.com.
Welke kleuren zullen volgende seizoenen in zijn en welke stijl van
rok blijft nog even in. We geven een handleiding van wat je wel en wat
je net niet moet komen komende soldenperiode.
Wijnkleuren als bordeaux kenden afgelopen seizoen even een opflakkering,
maar dit was maar van korte duur. Je kunt beter voor neontinten gaan.
Vooral lila, citroen en felgroen zijn erg trendy.
De jaren
veertig, zoals we bij Prada en MiuMiu zagen, hebben afgedaan. Kies
eerder voor een fiftiesjurk à la Mad Men. Dump ook het haakwerk, maar
ruil het in voor een kanten jurkje in de stijl van de ontwerpster Isabel
Marant.
Polkastippen
waren het afgelopen seizoen alomtegenwoordig. Marc Jacobs ging echter
voor de strepen volgend seizoen en dat zou jij dus ook beter doen. De
typische mannenkleren als de boyfriendjeans of -blazer hebben tevens
afgedaan, ga in de solden dus eerder op zoek naar ubervrouwelijke
stukken. Geen kokerrokken meer deze lente, je zit wel goed met een
degelijke plooirok.
Een eenvoudige, afneembare kraag kan de
meest eenvoudige outfit een wow-factor geven. De broek met print blijkt
ook nog even, net als de metallic glanzende broek. Wat ook nog blijft,
is een maatpak met short. Voor de lente zit je dus goed met een licht
gekleurd exemplaar. Hiermee kun je zelfs naar het werk. (br.hln)