Steeds meer mannen schamen zich niet langer om met een handtas over
straat te lopen. Het Britse modehuis Burberry verkocht namelijk 27
procent meer zogenaamde (peperdure) 'manbags'. Accessoires De
stijging is deels te verklaren doordat de 'manbag' een erg populair
geschenk onder de kerstboom was. De handtassen van Burberry kosten
tussen de 350 en 1000 euro, ze zijn vooral populair in Azië. Maar ook
fashionable mannen in het Midden-Oosten, Rusland, Europa en Brazilië
lopen met een tas van Burberry aan hun arm. Financieel directeur Stacey
Cartwright: "Accessoires voor mannen doen het vooral erg goed in Azië."
De laatste mannencollectie van Burberry bestaat felgekleurde
handtassen, we zagen ook retro mantels en transparante poncho's voor
komende herfst/winter.
Ontwerper Raf Simons stuurde meisjes met felgestreepte maxirokken op de
catwalk voor de lentecollectie 2011 van Jill Sander. Maar ook designers
bij Prada en Moschino experimenteerden met deze print.
Naast
bloemenprints en felle kleuren, zijn streepjes deze lente erg trendy.
Verschillende celebs, als Fearne Cotton en Rihanna, waagden zich al hier
al aan. Vele dames schuwen deze print wegens het verdikkende effect,
maar de meest flatterende versie is de verticale streep. Onzekere
fashionista wagen zich hier dus best aan. Voeg gekleurde accessoires toe
om je outfit op te vrolijken. Wil je er volledig voor gaan, dan schaf
je je nu al een gestreepte maxijurk aan.
Vrouwen dragen graag de broek, figuurlijk en letterlijk. Deze zomer gaan we voor een wel erg speciaal model: de oversized, hangende broek mét brede pijpen.
Céline introduceerde afgelopen jaar reeds dé broek voor 2011, maar het was nog even wachten vooraleer andere modehuizen de trend overnamen. Dat is nu gebeurd met de nieuwe pre fall-collectie van Louis Vuitton. Maar hoe ziet die mysterieuze broek er nu uit? Alleszins te groot. De broek moet lijken alsof ze een maat te groot is, maar moet perfect passen aan het middel. Doordat de broek als het ware meer 'hangt', krijg je een slanker silhouet. De lengte is eveneens erg belangrijk. Zo moeten de pijpen net tot op de tenen komen, maar mag de broek niet heel de voet bedekken, een exemplaar dat tot aan de knieën of kuiten komt is bijzonder ouderwets anno 2011.
De pijpen van de broek moeten breed zijn. Geen olifantenpijpen, maar toch een versie die dicht in de buurt komt. De afwerking is dan weer erg strak en mannelijk. Zo zijn er vaak geen knopen zichtbaar en is de rits bijzonder smal en ingewerkt in de broek. (br.she)
Van frontvrouw van de rockband 'No Doubt' tot het wereldwijde gezicht
van L'Oréal: dát moet je waard zijn! Het overkwam Gwen Stefani. "Een
unieke stem, een mode-icoon, een rockster... Gwen Stefani is een
fenomeen van de 21ste eeuw", aldus haar trotse nieuwe werkgever L'Oréal.
"Ik kan nog altijd niet geloven dat ik een van de L'Oréal-meisjes word",
reageert de 41-jarige zangeres. "Ik hou ervan mij te verkleden, op het
podium of voor videoclips. Dat was altijd al een van mijn favoriete
bezigheden in de band. En nu mag ik met zo'n moderne, getalenteerde
groep werken, spannend! Ik ben een gelukzak." Cyril Chapuy, Global Brand
President van L'Oréal Paris, noemt Gwen Stefani een "moderne muse". De
blondine zal de nieuwe lipstick 'Infallible Le Rouge' promoten.
Stefani
begon al op de middelbare school met muziek, toen ook de band No Doubt
het levenslicht zag. Zij is tekst- en muziekschrijfster én zangeres. Ze
verkocht meer dan 30 miljoen platen en No Doubt won twee Grammy's in
2003. Momenteel zit de groep in de studio voor een nieuw album dat dit
jaar uitkomt.
Gwen Stefani vindt bij L'Oréal Paris het illustere
gezelschap van Beyoncé Knowles, Gerard Butler, Rachel Weisz, Jennifer
Lopez, Freida Pinto, Gong Li, Patrick Dempsey en Diane Kruger.
Twee Belgische winkels zullen vanaf februari ook stukken uit de
Topshop-collectie verkopen. Topshop is een populaire, Britse keten, die
tot 2011 Kate Moss als uithangbord had. De keten heeft in veel
verschillende landen winkels, maar (voorlopig?) niet in België.
Topshop is een winkel zoals Vero Moda, Mango of H&M. Goedkope,
modieuze kledij die inspeelt op de laatste trends en vooral jonge fans
heeft. De samenwerking met Kate Moss, die twee keer per jaar een eigen
collectie tekende voor de winkel, gaf Topshop net dat extraatje meer.
Niet in België Topshop
is in zowat 100 landen met eigen winkels aanwezig, maar niet in België.
Waarom niet, daar hebben we voorlopig het raden naar. Twee Belgische
winkels waren dat beu, en trokken zelf naar Topshop met de vraag of ze
de collectie konden verdelen.
Dat mocht en dus zal je vanaf
februari in Ra (Antwerpen) en Hunting & Collecting (Brussel) een
selectie van de Topshopcollectie kunnen kopen.
Een beetje een
vreemde omgeving voor goedkope massamode, maar de winkels doen dat voor
hun eigen redenen: hun imago is te duur en te onbereikbaar, en dus
proberen ze met Topshop ook jongeren naar de winkel te lokken.
Milieuvriendelijke jeans Of
er ook stukken te vinden zijn van de nieuwe, milieuvriendelijke
jeanscollectie, mee op poten gezet door Pharell Williams, zal moeten
blijken. Wie iets van Kate Moss op de kop wil tikken, is er aan voor de
moeite: de samenwerking werd in 2010 opgezegd. Even werd Rihanna getipt
als nieuw gezicht van Topshop, maar dat bleek een vals gerucht.
Daar waar onze lippen vorig seizoen nog roder dan rood kleurden, gaan we in de lente voor fuchsiavarianten. Geïntroduceerd door Marc Jacobs en Diane von Furstenberg en opgepikt door Katy Perry, Rihanna, Gwyneth Paltrow en Keira Knightley.
De lippen blijven non-stop in de kijker staan. Nadat ze koraalkleurig werden tijdens de zomer en vuurrood tijdens de winter, komen de grote modeontwerpers nu met een nieuw kleurtje op de proppen: fuchsia. Katy Perry is alvast fan. Maar hoe draag je de kleur nu best?
Kies steeds een kleur fuchsia die goed bij je huidteint past. Donkerdere huidjes staan prachtig met een fel fuchsia terwijl bleke huidtypes dan weer prachtig uitkomen bij een fuchsia met paarse ondertonen. Zo doe je het
Start iedere lipstickbeurt met een lichte scrub van je lippen. Zo voorkom je dat er schilfertjes blijven hangen op je lippen en je look onafgewerkt lijkt. Gebruik een potloodje in dezelfde kleur fuchsia en vul daarna je lippen in met een penseeltje. Begin steeds in het midden en werk naar buiten toe.
Zorg ervoor dat je lippen perfect in orde zijn. Je hebt dan niet meer nodig dan wat mascara en nette wenkbrauwen om stralend voor de dag te komen. (br.she)
Eén accessoire belooft deze lente alweer grote sier te maken: de
hoofdband. Gezien op de catwalks van Armani, D&G, Vivienne Westwood
en Ferragamo, mag het meest draagbare accessoire niet in je kleerkast
ontbreken.
Laat het duidelijk wezen: hoofdbanden zijn op vele manieren te dragen.
Bij D&G werden de modellen gespot met sjaaltjes rond het hoofd en
geknoopt in de nek. Ook als haarband, als tulband of op z'n Roodkapjes,
kan het kleinood gedragen worden. Het accessoire is te vinden in alle
kleuren en materialen. Combineren is de boodschap, bovendien geeft het
hebbeding meteen kleur aan een neutrale outfit.
Op z'n Armani
Celebs Hoofdbanden
zijn geschikt voor alle vrouwen, alle lichaamsmaten of vormen. Een
trend dat celebs als Alexa Chung, Mary-Kate Olsen en Katie Holmes al
langer begrepen hebben.
Januari is een vreemde modemaand, door de koopjes is het aanbod in de
winkels beperkt, dat geldt ook voor het shopbudget van velen.
Het
aanhoudende slechte weer begint zijn tol te eisen op het humeur van
fashionista's, dat proberen ze vaak op te krikken door naar de
catwalksshows van de komende zomercollecties te kijken. Veel dames weten
niet wat aan te trekken bij deze overgang van seizoenen, dat is ook het
geval bij Rihanna en Nicole Richie. Zij werden afgelopen week gespot in
een jeansshort in combinatie met een legging.
Je kunt dus
alvast jouw exemplaar van vorige zomer terug uit je garderobe halen. De
truc om geen kou te lijden met deze trend is door je short te combineren
met laagjes, denk aan dikke truien en een dikke jas, een lederen
pilotenjas is een goede optie. Hou je outfit eenvoudig, voor een
opvallend accent kun je net als de celebs voor een rode toets gaan.
Nicole doet dat met een handtas, Rihanna met haar kapsel.
Het dragen van Uggs, de trendy laarzen geliefd bij celebs en
fashionista's, verhogen de kans op een voetschimmel aanzienlijk, dat
beweert althans professor en directeur van New York City Footcare
Olivier Zong.
De voetspecialist zegt dat een voetschimmel groeit
op donkere, vochtige plekken, hij merkt deze aandoening vaak op bij
dames die laarzen met een voering van schapenvacht dragen. Toch is niet
elke voetspecialist het eens met Zong, dat meldt nu.nl. Professor Howard
Shapiro: "Voetschimmels verergeren op donkere, vochtige plekken, maar
de voering van Uggs absorberen net het zweet. Ik zag nog nooit een
schimmel die ontstond door het dragen van Ugg laarzen. Ook merkte ik
geen aanzienlijke stijging van deze aandoening op sinds de start van
deze trend, ongeveer vier op de tien mensen krijgen hiermee te maken."
Eerlijk is eerlijk: erg veel verandert de kapselmode niet in 2011.
Wel sluipt er terug nonchalance in de kapsels (de warrige out of bed
look), gecombineerd met een heel cleane, strenge cut. Dat zegt kapper
Chris McMillan, die goed tien jaar geleden een van de beroemdste kapsels
ooit bedacht: 'The Rachel', naar het kapsel van Rachel, het personage
dat Jennifer Anison speelde in Friends.
Wie kort haar heeft of wil, kiest best voor
'de nieuwe bob': een kort, rond kapsel met als nieuwe twist laagjes, die
zichtbaar zijn op de kaaklijn in de vorm van kleine uitstekende
piekjes.
Ook belangrijk: het haar lijkt van achter naar voor te
lopen, en de froufrou is lang en verdwijnt naadloos in het kapsel. Het
verschil met de gewone bob is dus vooral dat het iets frivoler wordt, en
minder gebeeldhouwd.
Mag het iets pittiger? Laat dan een boel
laagjes knippen, in geometrische vormen zodat er volume in komt en het
kapsel geen 'helm' lijkt.
McMillan: Deze kapsels moeten elke
maand bijgeknipt worden voor een maximaal effect. Om de laagjes bij de
bob zichtbaar te houden, voeg je een beetje serum toe aan klam haar. Na
het drogen leg je het haar in de juiste richting, weerbarstige plukken
haar die in de verkeerde richting wijzen strijk je best plat.
Wie
halflang haar heeft, moet het zo snel mogelijk laten groeien, want
'midi' geldt enkel voor de roklengte. In 2011 zijn lange haren in.
Laagjes blijven een must om het haar zwier te geven, vooral als ze in
elkaar over vloeien, en dus niet 'gezaagd' lijken.
Dit kapsel
wordt gedragen in een doodgewone middenscheiding of met een zware
froufrou, die tot bijna over de ogen valt. Asymmetrische frous zijn uit
den boze.
Wie krullen wil in haar
steile haar, kan zich helemaal uitleven. Wilde golven zijn een must, en
kunnen gewoon met een krulijzer gemaakt worden. Pik er willekeurige
haarstrengen uit, zodat er veel variatie in ziet. Gebruik een styling
crème of mouse om de strengen uit elkaar te houden en/of een lichte
hairspray.
Wie al krullen heeft, steekt vooral de stijltang ver,
vér weg. Die krullen mogen nog meer in de verf gezet worden, overdrijf
ze zodat je volume krijgt. Krulhaar is meestal droger dan ander haar, en
vraagt een uitstekende verzorging.
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Na een boel geruchten, is het nu officieel: Gossip Girl en
modelieveling Blake Lively wordt het gezicht van de nieuwe
handtassencollectie van Chanel. Dit is niet zo verwonderlijk:
Chanel-hoofdontwerper Karl Lagerfeld is weg van Lively, die altijd op de
eerste rij zit bij Chanel en komt opdraven bij de opening van nieuwe
winkels.
Lively zal verschijnen in advertenties voor de gloednieuwe Mademoiselle-
handtassencollectie. "Ik ben het gezicht van de campagne, maar ik zal
de handtassen dragen zoals gewone meisjes. Het is meer dan maar een
handtas, het is de tas die je lipstick, gsm, liefdesbrieven, dromen en
mogelijkheden bevat", aldus Lively, die meteen bewijst dat ze een
uitstekende Chanel-ambassadrice is. "Ik ben gewoon dol op die prachtige
CC".
Vooral tijdens de solden kopen velen kleding die te klein of nooit
zal gedragen worden. Vrouwen gooien gemiddeld tijdens deze periode 83
euro weg, zo blijkt uit Brits onderzoek.
Een kwart van de dames geeft toe kleding te kopen die te klein is in de
hoop dat ze er binnenkort in passen. Dat geldt niet enkel voor vrouwen,
ook heren investeren in foute kleding. Shape Smart, de organisatie die
het onderzoek liet uitvoeren, berekende dat zo 3,5 miljard kleding nooit
gedragen wordt.
Slanker Nog volgens het
onderzoek blijkt dat vrouwen opzettelijk de verkeerde maten aankopen.
Reden? Vrouwen maken zichzelf wijs dat ze zo slanker zijn dan het geval
is. Kopen dames wel de juiste maat, knippen velen uit schaamte al de etiketten uit de kleding.
Streefmaat Niet
verwonderlijk dat 1 op 2 dames wil diëten om een kleinere kledingmaat
te krijgen. De gemiddelde vrouw streeft naar maatje 38. Om een grotere
maat te camoufleren, gebruiken dames dan weer hun eigen truckjes: 21
procent draag bewust alleen maar zwart. Bij de mannen is dat 10 procent.
Er deden al langer geruchten de ronde, maar nu is het officieel: modehuis Chanel heeft de Amerikaanse actrice Blake Lively tot het nieuwe uithangbord benoemd.
De 'Gossip Girl'-ster wordt het gezicht van de handtassencollectie Mademoiselle. De campagne zal in maart gelanceerd worden. Ontwerper Karl Lagerfeld fotografeerde de actrice zelf.
Lively is alvast gelukkig met haar nieuwe job. "Ik kan wel zeggen dat ik me het meest blije en gelukkige meisje voel", klinkt het.
Er is al veel gepraat over duurzame en ecologische mode. Maar voor
wie echt met de natuur begaan is, is het voorlopig nog een hele
zoektocht om ook echt duurzame en modieuze kledij en accessoires op de
kop te tikken.
Hadhi brengt daar verandering in. Kwaliteit en ontwerp gaan er hand in
hand met duurzame en ecologische materialen en productiewijzes. Handwerk
wordt niet geschuwd, en wie meewerkt wordt betaald volgens de principes
van de eerlijke handel.
Dat levert een hele collectie aan
elegante, praktische en/of modieuze handtassen op, gemaakt van
gerecycleerde brandstofslangen of blikjeslipjes. Moet dat veel kosten?
Dat valt wel mee: van 99 tot 139 euro.
Bont in de modewereld blijft een controversieel onderwerp. Terwijl de één zegt dat bont onlosmakelijk verbonden is met mode, roepen anderen dat het dierenleed is. Noorwegen is het in ieder geval eens met het laatste.
Dierenrechtenorganisatie Fashion Against Fur (of in het Noors Mote Mot Pels) werkte samen met alle Noorse designers om bont van de catwalk te bannen.
Ook de Noorse Elle en Cosmopolitan werkten mee aan het initiatief. Iedereen bleek het met elkaar eens te zijn en zo is de fashionweek van Oslo binnen no time de eerste bontvrije modeweek van de wereld geworden. (Bron: Styletoday.be)
Jarretellen zijn officieel weer hip, en dat heeft het te danken aan
de burlesk rage. Dita Von Teese is ermee begonnen, de Schoon Madammen
zetten het voort, en met de film Burlesque komt de trend voorlopig tot
zijn hoogtepunt. Het afgelopen jaar steeg de verkoop van jarretellen met
65 procent.
Vijftig jaar geleden waren jarretellen heel gewoon, en de enige manier
om kousen op te houden. Toen kwam de 'broekkous' die de jarretellen, op
huwelijksnachten na, in het verdomhoekje duwde. En de interesse komt
van vrouwen uit alle leeftijdsgroepen. "De interesse in retrolingerie
met een moderne twist is enorm", aldus directeur Tony Jarvis.
De
laatste keer dat jarretellen een comeback maakten, was begin de jaren
'90 toen Madonna nog echt de Queen of Pop was. Zij maakte jarretellen
trendy door ze te dragen met het fameuze roze korset van Jean Paul
Gaultier op haar Blond Ambition-tournee.
Burlesk werd in de 19de
eeuw in Londen ontwikkeld. Het begon als entertainment voor de
arbeidersklasse, waarin 'gevestigd amusement' zoals opera,
Shakespeariaans theater en ballet op de korrel werden genomen. Later
breidde het uit naar een populaire mix van komedie, theater en
striptease.
In vele grootsteden zijn burleske shows weer een grote hit. Ook burlesk dansen is een echte trend. (br.she foto 3Suisses)
Vrouw spendeert 8 maanden van leven aan soldenjacht
Vrouw spendeert 8 maanden van leven aan soldenjacht
De gemiddelde Britse vrouw is acht maanden van haar leven bezig met het jagen naar koopjes, toont een recent onderzoek aan.
Uit
een enquête bij 4.000 Britse vrouwen tussen 18 en 45 jaar blijkt dat ze
minstens 20 minuten in een winkel rondwandelt bij elke shoptrip. De
meesten gaan acht keer per maand naar de winkel, dat telt op tot twee
uur en 40 minuten dat ze bezig is met het zoeken naar het perfecte
kledingstuk. 60 procent let wel op haar uitgaven door de crisis. Vier op
de tien houdt van de kick bij het vinden van een koopje, 29 procent
voelt zich schuldig omdat ze geld aan zichzelf uitgeeft. 45 procent
probeert te vermijden de volledige prijs voor iets te betalen, de helft
koopt niets op twee van de acht shoptrips per maand.
Twee
derde van de dames heeft spijt van een aankop, bij 60 procent komt dit
doordat ze thuis beseffen dat het kledingstuk niet goed past, 40 procent
heeft zichzelf overtuigd dat ze het niet meer mooi vinden, een op de
zes omdat hetzelfde kledingstuk ergens anders goedkoper vonden. Een
kwart bedenkt smoesjes om het bedrag dat ze uitgaf te rechtvaardigen. 11
procent verstopt haar nieuwe aankopen, 17 procent liegt over het echte
prijskaartje tegen haar partner. 35 procent van de dames shopt om
zichzelf op te vrolijken, 57 procent beweert dat het een koopje was
terwijl dit niet het geval is, drie op de tien vindt dat ze een
verwennerij verdiende.
We doen ons best om mee te zijn met de laatste modetrends, -hypes en
nieuwigheden, maar het verandert zo snel dat het vaak alweer uit is voor
het in is. Of het scheelt toch niet veel... In een poging het overzicht
te bewaren zetten we de opvallendste trends van dit jaar op een rijtje,
of moeten we zeggen ' op een lange rij'...
1) Slips versus strings: 1-0
Bridget Jones
wist het jaren geleden al, maar in 2010 mocht het officieel: dump de
string, die haard van bacteriën en bron van infecties, en hoera
ouderwetse onderbroek! Ook de omapanty's, je weet wel die bruine,
mochten terug. 2) Kostuumvestje
Casual
chic was nog nooit zo belangrijk als in 2010. Voor vrouwen betekende
dat: een hippe jeans, massieve stiletto's, een tof topje (liefst met
lovertjes) en een prachtig kostuumvestje erover. Klaar!
3) Midirokken
Mini
was uit, en maxi evenzeer. Dus werd het 'midi': rokken tot aan de helft
van de schenen. Vooralsnog populairder bij ontwerpers dan in het
straatbeeld.
4) Kant
Kanten jurkjes,
bloesjes, rokjes en zelfs een jumpsuit (dank u Leighton Meester): in
2010 was kant hipper dan hip. Naar het einde toe werd 'less is more' het
adagium: een top of jurk met kanten mouwen was al meer dan voldoende.
5) Buideltas
Na
jaren van geblokkeerde nekken en stijve schouders door te grote it-bags
was praktisch nut geen vies woord in 2010. Een buideltas aan je riem?
Geen probleem. 6) Nerdbril
De nerdbril
was met dank aan Ray Ban al een tijdje terug hip, en in 2010 beleefde
die voorgoed zijn doorbraak. Ontwerpers als Dolce & Gabbana maakten
er zelfs een sport van nerdy nog nerderig te maken.
7) Het ruitjeshemd
Ruitjeshemden werden eind 2010 weer overal gespot, vooral in combinatie met een jeans en laarzen. De ultieme casual outfit.
8) Gouden jurken
Wie hip 2011 wil induiken, moet gegarandeerd voor een gouden cocktailjurk (liefst met lovertjes) kiezen.
9) Strak in het pak
Celebs verschenen in toenemende mate in een elegant pak op de rode loper. Ook de vlinderdas wordt vaker door vrouwen gedragen.
10) Luipaardprint
Je
kon er niet naast kijken: de luipaardprint, ooit het toppunt van
fashion faux pas, was overal, altijd en in alle vormen aanwezig. Juist
combineren zorgt ervoor dat je 'hot' bent, en niet 'not'. 11) Ballet
Twee balletfilms zijn voldoende om ballet terug te lanceren in de mode. Of deze trend echt doorbreekt, valt nog af te wachten.
12) Fifties comeback
Door
het succes van de serie Mad Men, maakt de fifties-stijl een comeback.
Rokken worden wijder, bloesjes preutser en de schoenen bescheidener.
13) Strikjes
Dé
manier om een eenvoudig kledingsstuk op te smukken was het toevoegen
van een strikje. Als riem, aan de halslijn of als versiering op de
mouwen: het kon allemaal. De populairste look was een witte jurk met een
zwarte strik. 14) Zijdelingse decolleté
Ook lang beschouwd als een fashionfout, is de 'zijdelingse' decolleté nu officieel uitgeroepen als 'trend'.
15) Grote kont
Een
stormloop was het, de onderbroeken die je kont ronder en pronter maakt.
Beyoncé geldt daarbij nog altijd als beste voorbeeld.
16) Gebloemde zomerjurk Tijdens
de hittegolf afgelopen zomer was het coolste item de gebloemde
zomerjurk, liefst met halternet en open rug. Onmisbaar accessoire: de
slappe zonnehoed.
Het jaar is nog niet eens voorbij, de winter is nog maar pas begonnen
maar de modewereld denkt al aan de collectie tussen lente en herfst
('pre-fall') voor 2011. En het moet gezegd worden: het ziet er goed uit.
Vernieuwend, gedurfd of extreem ziet het er niet uit, maar draagbaar,
elegant en tijdloos wel. Een verademing na de weinig flatterende (de
skinny jeans! De minirok!), de absoluut onhandige (de stiletto! De
kokerrok!) en de niet-voor-iedereen (alle voorgaande) modetrends van de
afgelopen seizoenen.
Voor volgend (na)jaar grijpen ook de
luxe-ontwerpers terug naar zachte stoffen, ingetogen kleuren en een
elegante snit, die ook wel eens een probleemzone of twee wil verbergen.
Bij
Fendi, Diane von Furstenberg en Ports 1961 is de algemene look over het
algemeen nogal braaf, op het randje van preuts. Een trend die ook in
2010 al zichtbaar was, en wordt doorgetrokken in 2011 met een bijkomende
invloed van tv-series als Mad Men.
De
rokken zijn tot aan de knie of zelfs midi-lengte, de broeken zijn wijd,
en de hoeveelheid huid wordt tot een minimum beperkt. De schoenen
hebben een kleine hak, maar stellen comfort duidelijk voorop.
Een
dun riempje of een strik zijn de meest frivole accessoires. Sérieux is
duidelijk het toverwoord, iets waar de werkende vrouw duidelijk zal van
profiteren. Weg met de beperkende mantelpakjes, hallo aan de
multifunctionele, professionele en vrouwelijk kledij.
Michael
Kors vorm daarop een uitzondering. Zijn collectie met strakke lijnen is
zo nerdy dat ze hip is, en maakt dat vrouwen zich weer 'mannelijker'
gaan kleden. Als tegengewicht maakte Kors oon een jurkencollectie
Zac
Posen kiest voor strakkere silhouetten en diepere decolletés. Iets
minder geschikt voor de werkvloer, maar des te meer voor het
personeelsfeest.
Minder
voor de gewone vrouw zijn de collecties van Oscar de la Renta en Chanel.
Voor die laatste liet ontwerper Karl Lagerfeld zich inspireren door het
Byzantijnse rijk, wat resulteert in een uiterst rijkelijke collectie.
Oscar de la Renta tekende wat hij best kan: magnifieke prinsessenjkurken
en opvallend veel zeegroene jurken met een duidelijke fiftiesinvloed.
Victoria Beckham heeft zopas haar eerste handtassencollectie
voorgesteld. De tassen zijn gebaseerd op 24 uur uit het leven van
Beckham, meteen het thema van de lijn.
De collectie bestaat in
een eerste fase uit zes verschillende tassen. Vaak zijn het eerder
kleine tassen in nubuck en mat kalfsleder. De prijzen variëren tussen de
1.375 en 10.500 euro en zijn voorlopig enkel te koop in Los Angeles of
online op de luxe webshop Net-a-Porter.