Het dragen van Uggs, de trendy laarzen geliefd bij celebs en
fashionista's, verhogen de kans op een voetschimmel aanzienlijk, dat
beweert althans professor en directeur van New York City Footcare
Olivier Zong.
De voetspecialist zegt dat een voetschimmel groeit
op donkere, vochtige plekken, hij merkt deze aandoening vaak op bij
dames die laarzen met een voering van schapenvacht dragen. Toch is niet
elke voetspecialist het eens met Zong, dat meldt nu.nl. Professor Howard
Shapiro: "Voetschimmels verergeren op donkere, vochtige plekken, maar
de voering van Uggs absorberen net het zweet. Ik zag nog nooit een
schimmel die ontstond door het dragen van Ugg laarzen. Ook merkte ik
geen aanzienlijke stijging van deze aandoening op sinds de start van
deze trend, ongeveer vier op de tien mensen krijgen hiermee te maken."
Eerlijk is eerlijk: erg veel verandert de kapselmode niet in 2011.
Wel sluipt er terug nonchalance in de kapsels (de warrige out of bed
look), gecombineerd met een heel cleane, strenge cut. Dat zegt kapper
Chris McMillan, die goed tien jaar geleden een van de beroemdste kapsels
ooit bedacht: 'The Rachel', naar het kapsel van Rachel, het personage
dat Jennifer Anison speelde in Friends.
Wie kort haar heeft of wil, kiest best voor
'de nieuwe bob': een kort, rond kapsel met als nieuwe twist laagjes, die
zichtbaar zijn op de kaaklijn in de vorm van kleine uitstekende
piekjes.
Ook belangrijk: het haar lijkt van achter naar voor te
lopen, en de froufrou is lang en verdwijnt naadloos in het kapsel. Het
verschil met de gewone bob is dus vooral dat het iets frivoler wordt, en
minder gebeeldhouwd.
Mag het iets pittiger? Laat dan een boel
laagjes knippen, in geometrische vormen zodat er volume in komt en het
kapsel geen 'helm' lijkt.
McMillan: Deze kapsels moeten elke
maand bijgeknipt worden voor een maximaal effect. Om de laagjes bij de
bob zichtbaar te houden, voeg je een beetje serum toe aan klam haar. Na
het drogen leg je het haar in de juiste richting, weerbarstige plukken
haar die in de verkeerde richting wijzen strijk je best plat.
Wie
halflang haar heeft, moet het zo snel mogelijk laten groeien, want
'midi' geldt enkel voor de roklengte. In 2011 zijn lange haren in.
Laagjes blijven een must om het haar zwier te geven, vooral als ze in
elkaar over vloeien, en dus niet 'gezaagd' lijken.
Dit kapsel
wordt gedragen in een doodgewone middenscheiding of met een zware
froufrou, die tot bijna over de ogen valt. Asymmetrische frous zijn uit
den boze.
Wie krullen wil in haar
steile haar, kan zich helemaal uitleven. Wilde golven zijn een must, en
kunnen gewoon met een krulijzer gemaakt worden. Pik er willekeurige
haarstrengen uit, zodat er veel variatie in ziet. Gebruik een styling
crème of mouse om de strengen uit elkaar te houden en/of een lichte
hairspray.
Wie al krullen heeft, steekt vooral de stijltang ver,
vér weg. Die krullen mogen nog meer in de verf gezet worden, overdrijf
ze zodat je volume krijgt. Krulhaar is meestal droger dan ander haar, en
vraagt een uitstekende verzorging.
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Na een boel geruchten, is het nu officieel: Gossip Girl en
modelieveling Blake Lively wordt het gezicht van de nieuwe
handtassencollectie van Chanel. Dit is niet zo verwonderlijk:
Chanel-hoofdontwerper Karl Lagerfeld is weg van Lively, die altijd op de
eerste rij zit bij Chanel en komt opdraven bij de opening van nieuwe
winkels.
Lively zal verschijnen in advertenties voor de gloednieuwe Mademoiselle-
handtassencollectie. "Ik ben het gezicht van de campagne, maar ik zal
de handtassen dragen zoals gewone meisjes. Het is meer dan maar een
handtas, het is de tas die je lipstick, gsm, liefdesbrieven, dromen en
mogelijkheden bevat", aldus Lively, die meteen bewijst dat ze een
uitstekende Chanel-ambassadrice is. "Ik ben gewoon dol op die prachtige
CC".
Vooral tijdens de solden kopen velen kleding die te klein of nooit
zal gedragen worden. Vrouwen gooien gemiddeld tijdens deze periode 83
euro weg, zo blijkt uit Brits onderzoek.
Een kwart van de dames geeft toe kleding te kopen die te klein is in de
hoop dat ze er binnenkort in passen. Dat geldt niet enkel voor vrouwen,
ook heren investeren in foute kleding. Shape Smart, de organisatie die
het onderzoek liet uitvoeren, berekende dat zo 3,5 miljard kleding nooit
gedragen wordt.
Slanker Nog volgens het
onderzoek blijkt dat vrouwen opzettelijk de verkeerde maten aankopen.
Reden? Vrouwen maken zichzelf wijs dat ze zo slanker zijn dan het geval
is. Kopen dames wel de juiste maat, knippen velen uit schaamte al de etiketten uit de kleding.
Streefmaat Niet
verwonderlijk dat 1 op 2 dames wil diëten om een kleinere kledingmaat
te krijgen. De gemiddelde vrouw streeft naar maatje 38. Om een grotere
maat te camoufleren, gebruiken dames dan weer hun eigen truckjes: 21
procent draag bewust alleen maar zwart. Bij de mannen is dat 10 procent.
Er deden al langer geruchten de ronde, maar nu is het officieel: modehuis Chanel heeft de Amerikaanse actrice Blake Lively tot het nieuwe uithangbord benoemd.
De 'Gossip Girl'-ster wordt het gezicht van de handtassencollectie Mademoiselle. De campagne zal in maart gelanceerd worden. Ontwerper Karl Lagerfeld fotografeerde de actrice zelf.
Lively is alvast gelukkig met haar nieuwe job. "Ik kan wel zeggen dat ik me het meest blije en gelukkige meisje voel", klinkt het.
Er is al veel gepraat over duurzame en ecologische mode. Maar voor
wie echt met de natuur begaan is, is het voorlopig nog een hele
zoektocht om ook echt duurzame en modieuze kledij en accessoires op de
kop te tikken.
Hadhi brengt daar verandering in. Kwaliteit en ontwerp gaan er hand in
hand met duurzame en ecologische materialen en productiewijzes. Handwerk
wordt niet geschuwd, en wie meewerkt wordt betaald volgens de principes
van de eerlijke handel.
Dat levert een hele collectie aan
elegante, praktische en/of modieuze handtassen op, gemaakt van
gerecycleerde brandstofslangen of blikjeslipjes. Moet dat veel kosten?
Dat valt wel mee: van 99 tot 139 euro.
Bont in de modewereld blijft een controversieel onderwerp. Terwijl de één zegt dat bont onlosmakelijk verbonden is met mode, roepen anderen dat het dierenleed is. Noorwegen is het in ieder geval eens met het laatste.
Dierenrechtenorganisatie Fashion Against Fur (of in het Noors Mote Mot Pels) werkte samen met alle Noorse designers om bont van de catwalk te bannen.
Ook de Noorse Elle en Cosmopolitan werkten mee aan het initiatief. Iedereen bleek het met elkaar eens te zijn en zo is de fashionweek van Oslo binnen no time de eerste bontvrije modeweek van de wereld geworden. (Bron: Styletoday.be)
Jarretellen zijn officieel weer hip, en dat heeft het te danken aan
de burlesk rage. Dita Von Teese is ermee begonnen, de Schoon Madammen
zetten het voort, en met de film Burlesque komt de trend voorlopig tot
zijn hoogtepunt. Het afgelopen jaar steeg de verkoop van jarretellen met
65 procent.
Vijftig jaar geleden waren jarretellen heel gewoon, en de enige manier
om kousen op te houden. Toen kwam de 'broekkous' die de jarretellen, op
huwelijksnachten na, in het verdomhoekje duwde. En de interesse komt
van vrouwen uit alle leeftijdsgroepen. "De interesse in retrolingerie
met een moderne twist is enorm", aldus directeur Tony Jarvis.
De
laatste keer dat jarretellen een comeback maakten, was begin de jaren
'90 toen Madonna nog echt de Queen of Pop was. Zij maakte jarretellen
trendy door ze te dragen met het fameuze roze korset van Jean Paul
Gaultier op haar Blond Ambition-tournee.
Burlesk werd in de 19de
eeuw in Londen ontwikkeld. Het begon als entertainment voor de
arbeidersklasse, waarin 'gevestigd amusement' zoals opera,
Shakespeariaans theater en ballet op de korrel werden genomen. Later
breidde het uit naar een populaire mix van komedie, theater en
striptease.
In vele grootsteden zijn burleske shows weer een grote hit. Ook burlesk dansen is een echte trend. (br.she foto 3Suisses)
Vrouw spendeert 8 maanden van leven aan soldenjacht
Vrouw spendeert 8 maanden van leven aan soldenjacht
De gemiddelde Britse vrouw is acht maanden van haar leven bezig met het jagen naar koopjes, toont een recent onderzoek aan.
Uit
een enquête bij 4.000 Britse vrouwen tussen 18 en 45 jaar blijkt dat ze
minstens 20 minuten in een winkel rondwandelt bij elke shoptrip. De
meesten gaan acht keer per maand naar de winkel, dat telt op tot twee
uur en 40 minuten dat ze bezig is met het zoeken naar het perfecte
kledingstuk. 60 procent let wel op haar uitgaven door de crisis. Vier op
de tien houdt van de kick bij het vinden van een koopje, 29 procent
voelt zich schuldig omdat ze geld aan zichzelf uitgeeft. 45 procent
probeert te vermijden de volledige prijs voor iets te betalen, de helft
koopt niets op twee van de acht shoptrips per maand.
Twee
derde van de dames heeft spijt van een aankop, bij 60 procent komt dit
doordat ze thuis beseffen dat het kledingstuk niet goed past, 40 procent
heeft zichzelf overtuigd dat ze het niet meer mooi vinden, een op de
zes omdat hetzelfde kledingstuk ergens anders goedkoper vonden. Een
kwart bedenkt smoesjes om het bedrag dat ze uitgaf te rechtvaardigen. 11
procent verstopt haar nieuwe aankopen, 17 procent liegt over het echte
prijskaartje tegen haar partner. 35 procent van de dames shopt om
zichzelf op te vrolijken, 57 procent beweert dat het een koopje was
terwijl dit niet het geval is, drie op de tien vindt dat ze een
verwennerij verdiende.
We doen ons best om mee te zijn met de laatste modetrends, -hypes en
nieuwigheden, maar het verandert zo snel dat het vaak alweer uit is voor
het in is. Of het scheelt toch niet veel... In een poging het overzicht
te bewaren zetten we de opvallendste trends van dit jaar op een rijtje,
of moeten we zeggen ' op een lange rij'...
1) Slips versus strings: 1-0
Bridget Jones
wist het jaren geleden al, maar in 2010 mocht het officieel: dump de
string, die haard van bacteriën en bron van infecties, en hoera
ouderwetse onderbroek! Ook de omapanty's, je weet wel die bruine,
mochten terug. 2) Kostuumvestje
Casual
chic was nog nooit zo belangrijk als in 2010. Voor vrouwen betekende
dat: een hippe jeans, massieve stiletto's, een tof topje (liefst met
lovertjes) en een prachtig kostuumvestje erover. Klaar!
3) Midirokken
Mini
was uit, en maxi evenzeer. Dus werd het 'midi': rokken tot aan de helft
van de schenen. Vooralsnog populairder bij ontwerpers dan in het
straatbeeld.
4) Kant
Kanten jurkjes,
bloesjes, rokjes en zelfs een jumpsuit (dank u Leighton Meester): in
2010 was kant hipper dan hip. Naar het einde toe werd 'less is more' het
adagium: een top of jurk met kanten mouwen was al meer dan voldoende.
5) Buideltas
Na
jaren van geblokkeerde nekken en stijve schouders door te grote it-bags
was praktisch nut geen vies woord in 2010. Een buideltas aan je riem?
Geen probleem. 6) Nerdbril
De nerdbril
was met dank aan Ray Ban al een tijdje terug hip, en in 2010 beleefde
die voorgoed zijn doorbraak. Ontwerpers als Dolce & Gabbana maakten
er zelfs een sport van nerdy nog nerderig te maken.
7) Het ruitjeshemd
Ruitjeshemden werden eind 2010 weer overal gespot, vooral in combinatie met een jeans en laarzen. De ultieme casual outfit.
8) Gouden jurken
Wie hip 2011 wil induiken, moet gegarandeerd voor een gouden cocktailjurk (liefst met lovertjes) kiezen.
9) Strak in het pak
Celebs verschenen in toenemende mate in een elegant pak op de rode loper. Ook de vlinderdas wordt vaker door vrouwen gedragen.
10) Luipaardprint
Je
kon er niet naast kijken: de luipaardprint, ooit het toppunt van
fashion faux pas, was overal, altijd en in alle vormen aanwezig. Juist
combineren zorgt ervoor dat je 'hot' bent, en niet 'not'. 11) Ballet
Twee balletfilms zijn voldoende om ballet terug te lanceren in de mode. Of deze trend echt doorbreekt, valt nog af te wachten.
12) Fifties comeback
Door
het succes van de serie Mad Men, maakt de fifties-stijl een comeback.
Rokken worden wijder, bloesjes preutser en de schoenen bescheidener.
13) Strikjes
Dé
manier om een eenvoudig kledingsstuk op te smukken was het toevoegen
van een strikje. Als riem, aan de halslijn of als versiering op de
mouwen: het kon allemaal. De populairste look was een witte jurk met een
zwarte strik. 14) Zijdelingse decolleté
Ook lang beschouwd als een fashionfout, is de 'zijdelingse' decolleté nu officieel uitgeroepen als 'trend'.
15) Grote kont
Een
stormloop was het, de onderbroeken die je kont ronder en pronter maakt.
Beyoncé geldt daarbij nog altijd als beste voorbeeld.
16) Gebloemde zomerjurk Tijdens
de hittegolf afgelopen zomer was het coolste item de gebloemde
zomerjurk, liefst met halternet en open rug. Onmisbaar accessoire: de
slappe zonnehoed.
Het jaar is nog niet eens voorbij, de winter is nog maar pas begonnen
maar de modewereld denkt al aan de collectie tussen lente en herfst
('pre-fall') voor 2011. En het moet gezegd worden: het ziet er goed uit.
Vernieuwend, gedurfd of extreem ziet het er niet uit, maar draagbaar,
elegant en tijdloos wel. Een verademing na de weinig flatterende (de
skinny jeans! De minirok!), de absoluut onhandige (de stiletto! De
kokerrok!) en de niet-voor-iedereen (alle voorgaande) modetrends van de
afgelopen seizoenen.
Voor volgend (na)jaar grijpen ook de
luxe-ontwerpers terug naar zachte stoffen, ingetogen kleuren en een
elegante snit, die ook wel eens een probleemzone of twee wil verbergen.
Bij
Fendi, Diane von Furstenberg en Ports 1961 is de algemene look over het
algemeen nogal braaf, op het randje van preuts. Een trend die ook in
2010 al zichtbaar was, en wordt doorgetrokken in 2011 met een bijkomende
invloed van tv-series als Mad Men.
De
rokken zijn tot aan de knie of zelfs midi-lengte, de broeken zijn wijd,
en de hoeveelheid huid wordt tot een minimum beperkt. De schoenen
hebben een kleine hak, maar stellen comfort duidelijk voorop.
Een
dun riempje of een strik zijn de meest frivole accessoires. Sérieux is
duidelijk het toverwoord, iets waar de werkende vrouw duidelijk zal van
profiteren. Weg met de beperkende mantelpakjes, hallo aan de
multifunctionele, professionele en vrouwelijk kledij.
Michael
Kors vorm daarop een uitzondering. Zijn collectie met strakke lijnen is
zo nerdy dat ze hip is, en maakt dat vrouwen zich weer 'mannelijker'
gaan kleden. Als tegengewicht maakte Kors oon een jurkencollectie
Zac
Posen kiest voor strakkere silhouetten en diepere decolletés. Iets
minder geschikt voor de werkvloer, maar des te meer voor het
personeelsfeest.
Minder
voor de gewone vrouw zijn de collecties van Oscar de la Renta en Chanel.
Voor die laatste liet ontwerper Karl Lagerfeld zich inspireren door het
Byzantijnse rijk, wat resulteert in een uiterst rijkelijke collectie.
Oscar de la Renta tekende wat hij best kan: magnifieke prinsessenjkurken
en opvallend veel zeegroene jurken met een duidelijke fiftiesinvloed.
Victoria Beckham heeft zopas haar eerste handtassencollectie
voorgesteld. De tassen zijn gebaseerd op 24 uur uit het leven van
Beckham, meteen het thema van de lijn.
De collectie bestaat in
een eerste fase uit zes verschillende tassen. Vaak zijn het eerder
kleine tassen in nubuck en mat kalfsleder. De prijzen variëren tussen de
1.375 en 10.500 euro en zijn voorlopig enkel te koop in Los Angeles of
online op de luxe webshop Net-a-Porter.
Japanse dames zijn al langer in de ban van de oorhangers, 'ear cuffs'
genoemd. Ze worden over of op het oor geschoven en duiken nu ook in onze
contreien op.
Het Gentse modelabel
Black Balloon brengt een eigen lijn van 'ear cuffs' uit. Nieuw zijn ze
niet, maar het label wil ze wel opnieuw introduceren. Een 'musthave'
hebbeding in 2011?
Panty's zijn onmisbaar onder een mooie feesttenue. In combinatie met
hoge hakken, geven ze een elegante en slankere uitstraling aan je
benen. Wie ze goed weet te behandelen, beleeft er bovendien nog maanden
plezier aan.
Laddervrij Grootste
probleem bij panty's zijn de ladders. Heb je een klein gaatje, vernevel
er dan meteen wat haarspray over of breng er transparante nagellak
over. Laat even drogen om vlekken te vermijden.
Wassen Panty's
was je met de hand of in de wasmachine op 40 graden in een waszak. Zo
beschadig je ze niet. Ook een handwasje met wat shampoo is een ideale
manier om ze mooi in vorm te houden.
Slazwierder Kousen
kan je drogen met de slacentrifuge. Ook tussen handdoeken kan het
overtollige water makkelijk opgeslorpt worden. Wil je ze uitwringen, ga
je maar beter voorzichtig aan de slag om geen ladders te veroorzaken.
Nuttige hulpjes Hoe
voorzichtig je ook bent, een ongelukje met een panty kan altijd.
Kapotte kousen hoef je echter niet meteen weg te gooien. Zo kunnen ze
dienen om het leer van je schoenen op te blinken na de schoenpoets. Wil
je geen pluisjes achter laten, zijn ze ideaal om spiegels, ramen,
kookplaten of autoramen te doen blinken. Een kapotte panty kan je
ook gebruiken om haren en pluisjes mee van je kleren te halen: steek er
een kleerborstel in en borstelen maar, alle haartjes en pluisjes
blijven op de panty plakken.
Een geslaagde feestoutfit draait maar een klein deel om wat je
werkelijk draagt. Andere factoren spelen een veel grotere rol, en deze
vijf tips gaan je helpen om complimentjes te krijgen op een feestje.
1) Tijd en energie Een toffe outfit komt niet zomaar
uit de lucht vallen, je moet er wel degelijk wat tijd en energie in
steken. Dat betekent niet dat je zeven winkels moet afschuimen, maar wel
dat je kledij netjes is en zorgvuldig samengesteld. Vermijd te veel
bloot of te extravagante kledij, omdat het afleidt.
2) Dresscode Je
outfit is afhankelijk van het feestje waarop je bent uitgenodigd. Het
familiediner kan je vast wel inschatten, maar bij het oudejaarsfeestje
is het veilig om op voorhand even te polsen wat er precies verwacht
wordt.
3) Dat tikje anders Opvallen kan je
ook zonder dat het mensen afleidt van hun eten of gesprekspartner. Een
zwart jurkje kan je dat tikje meer geven door een opvallend juweel of
opvallende schoenen, je kan kiezen voor een accessoire in een fel kleur
of zelfs een opvallende jurk, als de dresscode dat toelaat. Kies voor
iets dat bij jou past, en draag het met flair.
4) Less is more Het
adagium 'less is more' slaat boven alles op mode. Eén opvallend
kledingsstuk of accessoire is vaak meer dan genoeg, verschillende
combineren is een kunst die maar weinigen is gegeven.
5) Begin er op tijd aan Haast
en spoed is zelden goed, en dat geldt ook voor feestoutfits. Begin op
tijd aan de kledijselectie, het (eventueel) wassen en strijken, het
lakken van je nagels, douchen en opmaken. Zo vermijd je niet alleen
zweetplekken, maar ook ladders in nylons, gescheurde nagels en
ongevallen.
De samenwerking tussen het modehuis Lanvin
en de winkelketen H&M heeft laatstgenoemde toch geen windeieren
gelegd. Ondanks de uitgebleven stormloop in België kende het merk een
grote populariteit in het buitenland, wat meteen voor ongekende
verkoopcijfers zorgde.
De verkoop van H&M in november is met
17% gestegen ten opzichte van het jaar voordien. Niet alleen de opening
van een aantal nieuwe winkels ligt daarbij aan de grondslag, ook de
Lanvin-collectie van H&M is verantwoordelijk voor de meerverkoop. Zo
was de volledige lijn in enkele uren uitverkocht in Groot-Brittannië.
In eigen land was de collectie echter minder populair en bleven
bepaalde, wel erg opvallende, designs nog dagen na lancering in de
winkelrekken hangen.
Andrej Pejic viert deze dagen hoogtij als model. De hermafrodiet mocht eerst aanrukken als uithangbord voor Jean Paul Gaultier en wordt nu ingelijfd bij Marc Jacobs.
Andrej Pejic, het mannelijke model met opmerkelijke vrouwelijke trekken, zal te zien zijn in de nieuwe campagne Marc by Marc Jacobs. Eerder lijfde Jean Paul Gaultier hem in om hem samen met het model Karolina Kurkova te laten schitteren voor zijn lentecampagne. De vrouwelijke trekken van Pejic trokken ook de aandacht van succesvolle fotografen als Steven Meisel, Mert Alas en Marcus Piggott, waardoor hij reeds in de Franse en Italiaanse Vogue te zien was.
Pejic zal nu schitteren in de nieuwste campagne van Marc by Marc Jacobs samen met het blonde model Ginta Lapina.
Tot voor kort waren luipaard- en leeuwenjongen het laatste musthave
accessoire bij modeshoots, nu blijkt een baby onmisbaar te zijn voor
echte fashionista's.
Statement Gucci hield
onlangs een feestje voor kinderen, met een baby van top tot teen
gehuldigd in Gucci om hun nieuwe collectie kinderkledij te vieren. Maar
ook tal van supermodellen zullen binnenkort kunnen pronken met een baby
op hun arm: schoonheden als Miranda Kerr, Gisele Bundchen en Jourdan
Dunn zijn zwanger of net bevallen. Als laatste poseerde de Amerikaanse
actrice Katherine Heigl met haar baby op een magazinecover.
Wie denkt dat een feestkapsel per definitie moeilijk of duur is,
heeft fout gedacht. De benodigdheden zijn een bus glitterspray,
engelenhaar en/of haarjuwelen.
1) Glitterhaar Het principe is simpel. Je legt je
haar in de juiste plooi, schudt eens goed met de bus en je bespuit je
haar met glitters. Voor een minder subtiel effect kan je je haar
onderverdelen in strengen, en deze grondig met glitters bewerken.
Meestal is er keuze tussen goud en zilver, maar soms vind je ook
kleurrijke glitters.
2) Engelenhaar Het
was ooit enkele een kerstboomversiering, maar engelenhaar kan ook van
jouw haar 'engelhaar' maken. Het is redelijk arbeidsintensief en
gemakkelijker bij een vriendin dan bij jezelf. Hoe doe je het? Je knoopt
elk engelenhaar in jouw haar, en creëert zo een subtiel feestelijk
effect.
3) Haarjuwelen Tot slot kan je
ook je toevlucht nemen tot haarjuwelen. Deze 'steentjes' plak je in een
strip op je haar, zet je vast met een stijltang waarna je het papiertje
kan verwijderd worden. Resultaat: schitterend haar!
Partytrend in Amerika: de zelfgebreide, lelijke kersttrui
Partytrend in Amerika: de zelfgebreide, lelijke kersttrui
Een zelfgebreide trui in schreeuwerige kleuren versierd met
sneeuwvlokjes, kerstmannen, rendieren, is in Amerika de nieuwste trend.
Er worden zelfs tal van speciale 'lelijke kersttruienfeestjes' gegeven
dit jaar. Bij de 'dresscode' geldt: hoe meer meer overdreven, hoe
beter.
Feestjes "Iedereen heeft wel een
ervaring met deze lelijke kersttrui", aldus oprichtster van de
Twittergroep Wednesday's Ugly Sweater Tweetup dat speciale feestjes voor
lelijke kersttruien organiseert in de Canadese stad Vancouver. "Je
houdt er een tijdje van, maar beseft op dat moment niet hoe lelijk deze
is." De groep op de sociale netwerksite Twitter had al snel 3000
volgelingen, op hun feestje daagden heel wat mensen op. Fong droeg op
het evenenemt zelf een trui in lavendel met een rendier. "Het ontwerp is
echt verschrikkelijk en lavendel is absoluut mijn kleur niet, maar ik
hou ervan."
Stormloop Ook de Amerikaanse webshop 'The Ugly Sweatershop'
met lelijke kersttruien scoort goed momenteel, de winkel kan de vraag
haast niet volgen. Het koppel Clarissa en George Truijillo begon met dit
initiatief omdat ze moeite hadden het juiste model te vinden voor hun
jaarlijkse 'lelijke kersttruienfeest'. Clarissa wil haar geheim niet
delen waar ze de kledingstukken vandaan haalt.