Koopjesmaand beter dan vorige winter
Tijdens de afgelopen koopjesmaand verkochten de modehandelaars 1 tot
2,5 procent meer dan tijdens de winterkoopjes van vorig jaar. Dat blijkt
uit cijfers van Unizo, zijn Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).
Unizo houdt het bilan bij het einde van de winterkoopjes op 1% meer dan
vorig jaar. De ondernemersorganisatie grijpt de gelegenheid aan om te
stellen dat het belang van de koopjesperiode de voorbije jaren wel sterk
is gestegen. Van 2001 tot 2010 is de omzet van de normale
wintercollectie met 11,9% gedaald, maar de omzet die tijdens de koopjes
werd gedraaid, is met 19,2% gestegen. "Die tendens bewijst dat de
koopjesperiode wel degelijk noodzakelijk is voor modehandelaren", zo
stelt Unizo en "zelfs al zou Europa ons verplichten de sperperiode af te
schaffen, dan moeten we een manier zoeken om de vaste soldenmaand te
behouden. "
Einde De Waalse
tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen spreken van
een omzetstijging van 2,5 procent in vergelijking met vorige winter.
Vandaag lopen de wintersolden af.
|