Ontwerpers bij Prada, Armani en Christopher Kane showden
op de catwalk dat paars de kleur van komend seizoen is. Sommige van hen
legden zelfs een tapijt in deze tint op de catwalk. Dit oogt soms wat
somber vaak erg volwassen, we geven alvast enkele tips om deze trend wat
vrolijker te maken.
Amethist, pruim of violet. In welke
vorm of tint ook, paars is dé winterkleur. Zeker als je dit in
combinatie met zwart leder ziet, wordt duidelijk dat de eighties terug
in zijn. Bij Prada dook dit op in de vorm van retroprints, Armani Privé
ging voor een strakke look. De felle neonkleurtjes en frivole
kattenprints van vorige winter moeten plaats maken voor bloemen en
donkere tinten. Wat stoffen betreft gaan veel designers voor chique
materialen als bont, zijde en leder. Wie nog wat langer de zomer vast
wil houden, gaat voor een skinnyjeans of lange mantel in pastel.
Op
de catwalk combineren de designers paars met stukken in dezelfde
tinten. Durfallen gaan echter voor felle kleurtjes, die kun je toevoegen
met een felle riem of opvallende handtas. Oranje accessoires werken
perfect. Onder een skinny jeans passen suède paarse laarsjes. Je
eenvoudige cocktailjurk leuk je op met een grote paarse halsketting.
Deze
kleur kan wel verdikken, dus pas wel op. Grote dames kunnen paarse
jeans dragen, satijnen jurkjes met prints flatteren rondere types, want
dit slankt namelijk af. Klassiekere dames zullen zich beter voelen in
de combinatie met zwart, je zit goed met een paarse kokerrok waar je dan
een transparante top met bloemenprint op draagt.
Ook op je ogen
mag deze winter donkerpaars. Supermodel Naomi Campbell flaneerde met
oogschaduw in pruim op de catwalk voor Roberto Cavalli. Wie geen
gothic-girl wil lijken, brengt metallic aan. Je maakt de look zachter
met blauw of roze. Om ervoor te zorgen dat mensen niet denken dat je een
blauw oog hebt, zorg er dan voor dat je de kleur niet vervaagt.
(br.hln)
Stella McCartney heeft haar eigen eerste
boetiek in Shanghai geopend. Het modehuis neemt daarmee de touwtjes in
eigen handen in de Chinese zakenwereld.
De immense boetiek ligt
in het Reel Mall in Nanjing Road. De winkel maakt deel uit van de
verovering van China door het merk. In oktober volgen een eigen
kinderboetiek en een lingerieshop van het merk. In Bejing volgt in
december de opening van een tweede vrouwenboetiek.
Het in Londen
gevestigde hoofdkwartier nam eerder dit jaar de Chinese verdeling in
eigen handen, toen ze besloten de samenwerking met Lane Crawford stop te
zetten. "Omdat we ons merk in Azië op de kaart willen zetten is onze
aanwezigheid in China maar een eerste stap. We gaan erg lokaal te werk
met een uitbreiding van het aantal winkels en een verhoogde distributie
in andere boetieks", vertelde Frederick Lukoff, chief executive officer
bij Stella McCartney. (br.she - foto photonews)
Voor de budgetvriendelijke modeketen
C&A tekende ex-topmodel Cindy Crawford een wintercollectie.
Daarnaast wordt ze ook het gezicht van andere kledinglijnen.
Naast
tal van andere topmodellen als Kate Moss en Gisele Bundchen wilde ook
het Amerikaanse model Cindy Crawford altijd al haar eigen outfits
ontwerpen. Haar creaties, die enkel voor dames bestemd zullen zijn,
hangen komende herfst in 1.500 Europese filialen van de keten, daarnaast
kun je ze ook via acht webshops bestellen. Ze belooft comfortabele
stukken te creëren, die je elke dag kan dragen.
De lijn draagt
naam Cindy Crawford@C&A en zal donkere stukken truien, blazers,
tops, jeans en leren jasjes bevatten. In het promotiefilmpje is het
topmodel alvast te zien in haar eigen favoriete stuk: een lange gebreide
cardigan met opvallende print.
Dit is niet de eerste
samenwerking van de keten met een ster, maar het is wel de eerste keer
dat de Europese keten een Amerikaanse topnaam kon strikken.
Met haar 158 centimeter is ze niet
bepaald de grootste actrice in Hollywood. Maar de Amerikaanse actrice
Eva Longoria bereikte gisteren nieuwe hoogtes terwijl ze werkte aan een
nieuw project. De 37-jarige droeg een paar zwartwitte Olcay Gulsens met
hakken van bijna 18 centimeter hoog.
Longoria deed alsof ze niet
veel last had van de schoenen, maar ze moest toch verschillende keren
steun zoeken bij het decor. Maar we kennen allemaal het aloude gezegde:
wie mooi wil zijn, moet lijden.
Laat ons in de reacties weten wat u van deze schoenen vindt. (br.hln - foto photonews)
De lengte van rokken wordt al haast een
eeuw lang als een indicator van het economische klimaat gebruikt. Nu
lange modellen helemaal trendy zijn, kunnen we het ergste vrezen voor
onze bankrekening. De toekomst ziet er gelukkig beter uit.
De
lengte van rokken zijn nu zelfs langer dan tijdens de grote depressie
van 1929, ondekten economische experts. Sterren als Victoria Beckham,
Katie Holmes en Rihanna zijn fan van de rokken die tot onder de knie of
zelfs tot de enkels komen. De laatste keer dat de maxirok trendy was,
was in de jaren '90 toen de inflatie 15 procent bedroeg. In de jaren
'60, toen de minirok werd uitgevonden, nam de economie een vlucht. Toen
waren modellen van 45 cm de norm. Nu zie je overal lange rokken, zowel
bij dure designermerken als in de etalage van de budgetvriendelijke
keten H&M.
Gelukkig ziet de toekomst er rooskleuriger uit,
aangezien de rokken terug korter worden. Het onlinemagazine Business
Insider vergelijk op de catwalk de lengte van de wintercollectie van
vorig jaar met die van dit jaar. Daaruit blijkt dat die van 35,05 steeg
naar 44,38. Hoe hoger de index, hoe korter de rokjes en dus volgens
economische theorieën, hoe beter het gaat op de financiële markten. De
komende winter mogen dames zich dus eraan verwachten opnieuw hun benen
te showen en is het einde van de huidige economische recessie nabij.
Econoom
George Taylor was de eerste om het verband tussen het economische
klimaat en de lengte van rokken te leggen. Dames uit de gegoede klasse
kozen vroeger voor kortere rokken om hun duurdere onderkledij te tonen
in vergelijking met moeilijke tijden waarin ze lange jurken droegen om
hun goedkope kousen te verbergen.
Van lang naar kort en terug 1929 - 1933 Tijdens de Grote Depressie na de crash van Wall Street gingen dames voor lang.
1960 De minirok werd uitgevonden nadat de economie op een hoogtepunt beleefde.
1980 Er was toen veel werkloosheid, dus de zomen werden langer, in 1982 was het werkloosheidscijfer op zijn hoogste punt in 50 jaar.
1984-1988 De yuppies maken opmars, de vrouwelijke yuppies droegen toen korte rokjes.
1989-1992 De beurscrash maakte dat de inflatie steeg tot 15 procent, de rokken zakten tot over de knie.
1993-2002 Korte
rokjes waren toen opnieuw hip, denk maar aan de talloze meidengroepen
die in wel erg onthullende outfits op het podium stonden.
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Rosie Huntington-Whiteley is naast topmodel
niet alleen nog actrice, nu probeert ze het ook als designer. De Britse
schone gaat in zee met de Britse keten Marks & Spencer om een
lingeriecollectie te lanceren.
Rosie was al het gezicht van de
modelijn 'Rosie for Autograph'. Nu licht ze ook een tipje van de sluier
van de lingerie die ze maakte voor de keten. "Ik hou van lingerie, ik
heb er altijd een zwak voor gehad. Het is erg vrouwelijk en soms is het
alsof het een klein geheimpje tussen vrouwen is. Met deze collectie
hebben we een goed evenwicht gevonden tussen jong en modern, klassiek en
sexy."
Je mag je verwachten aan veel pasteltinten, beige kant,
een zijden kamerjas met bloemenprint, voor wie het wat sexyer mag, zijn
jarretelles en kousen. Al voor ik model was, wilde ik ontwerpen, in het
verleden heb ik al veel lingerie geshowd", aldus de 25-jarige
schoonheid. "Het doel was een toegankelijke en voor iedereen
aantrekkelijke collectie te maken, ik heb niet enkel met types als
mezelf rekening gehouden." (br.hln)
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Wie trendy juwelen wil dragen, kiest
best net als actrice Diane Kruger voor extreme modellen met kettingen of
veel glitters die haast je hele oor bedekken.
De blonde
schoonheid is alvast een grote fan van de extreme oorbellen, ze
verscheen er al verschillende keren mee op de rode loper. Niet alleen
chique modehuizen als Chanel hebben dit in hun juwelencollectie
opgenomen, je vindt deze ook bij hippe ketens als Topshop of op de
webshop Asos.com.
Bij deze trend ligt het voor de hand dat je je
haar opsteekt of met een speldje achter je oren vastzet zodat je alle
aandacht naar het juweel laat gaan. Het lijkt op het eerste gezicht een
extreme look, maar als de brave Diane ermee weg raakt, dan kun jij dat
ook.
Echte durvers gaan voor oorbellen waar ook een halsketting
aan bevestigd is. Draag wel slechts een exemplaar aan een kant, want
twee dezelfde, opvallende oorbellen zijn van het goede te veel. Het is
niet altijd makkelijk om voor het andere oor een bijpassend juweel te
vinden, maar je houdt dit best zo eenvoudig mogelijk. Wie het liever wat
subtiel heeft, kan een eenvoudig ringetje dragen dat je bovenaan je
oorschelp bevestigt. (br.hln)
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Jonge vrouwen dragen niet langer een
weinig bedekkende bikini op het strand, maar kiezen voor een flatterend
badpak om te genieten van de zon, dat blijkt uit een recente Britse
enquête.
Twee derde van de 1.489 ondervraagde vrouwen tussen 18
en 30 jaar geniet deze zomer van een strandvakantie. De meerderheid van
hen droeg of is van plan badkledij uit een stuk aan het zwembad of op
het strand aan te trekken. Slechts een derde gaat voor de traditionele
bikini aan en 10 procent voor een tankini, dit is een biniki met lang
topje dat je buik bedekt.
Badpakken zijn zo populair bij de
jongere dames omdat dit hun rondingen beter flatteert, maar 22 procent
draagt dit omdat ze het hipper vinden. Slechts een vijfde voelt zich
zelfzeker op het strand. Driekwart kocht badkledij dat hun figuur beter
doet uitkomen, de helft koos een afslankend model.
Het gemiddelde
bedrag dat dames jaarlijks uitgeven aan een bikini is 84 euro aan, de
doorsnee vrouw kocht 3,4 nieuwe stukken bedkleding het afgelopen jaar.
Mark Pearson van de website MyVoucherCodes.co.uk, die het onderzoek liet
uitvoeren: "Het is duidelijk dat het modebeeld aan het veranderen is,
een badpak is niet langer ouderwets, er zijn genoeg modellen die alle
maten en vormen flatteren." (br.hln)
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Ze lanceerde eerder al modelijnen met
jurkjes, jeans, zonnebrillen en kinderkleren, maar nu voegt Victoria
Beckham nog een nieuwe reeks ontwerpen toe aan haar indrukwekkende cv.
De ex-Spice Girl brengt binnenkort namelijk een brillenlijn op de markt.
De brillen komen er vooral omdat Victoria zelf ook last heeft van bijziendheid, maar nooit een geschikt montuur kan vinden.
"Ik
moet een bril dragen, maar ik heb er nog geen gevonden die bij me past
of waar ik van hou. Daarom heb ik besloten om ze zelf te ontwerpen",
vertelde ze aan WWD.
Victoria, die in haar Spice Girl-dagen wel
nog een bril droeg, riep daarvoor de hulp in van luxemerk 'Cutler &
Gross'. Samen zullen ze zes monturen op de markt brengen, verkrijgbaar
in drie verschillende kleuren. Qua stijl gaan ze zowel voor vrouwelijke
als uniseks monturen, van pilotenbrillen tot golvende monturen.
Het
algemene kleurenpalet zal bestaan uit zwart, 'schildpadkleur',
juweeltinten, geel en bosgroen. De brillen zullen met de hand gemaakt
worden in Italië in een combinatie van metaal en acetaat. Op de
'brilpootjes' zal een diamanten 'V' te zien zijn.
Wie
nieuwsgierig is, moet niet lang meer wachten, want de collectie wordt op
4 oktober in Parijs gepresenteerd en is vanaf januari of februari 2013
verkrijgbaar. Voor een echte 'Victoria'-bril zal je wel zo'n 335 euro
moeten neertellen.
Victoria zelf kijkt alleszins erg uit naar de
lancering. "Binnenkort draag ik mijn eigen bril en het zal leuk zijn om
eindelijk te zien waar ik heen ga", besluit de mode-ontwerpster.
(br.hln)
Een handtas is vaak zo'n gedoe als je naar een feestje trekt, daar
brengt Double Agent Shoes nu verandering in. Zij lanceren de schoen, die
ook dienst doet als handtas.
Hoe het in zijn werk gaat? De plateauzolen van de schoenen zijn hol
vanbinnen en kunnen met een kliksysteem geopend worden aan de
achterkant. Daaruit kan je dan een vastgemaakte portefeuille halen
waarin je je geld, sleutels en wat kaarten kwijt kan.(br.she)
Karl Lagerfeld is een manusje van
alles, naast twee eigen collecties, designt de man ook nog voor Fendi en
Chanel. "Fendi lijkt nooit op Chanel en Chanel nooit op Karl Lagerfeld.
Ik weet niet hoe ik dat krijg klaargespeeld."
"Ik denk altijd
dat ik geen persoonlijkheid heb, maar misschien heb ik er in het echte
leven wel drie. Je ziet een silhouet, meer is er niet te zien. Een
fotograaf vertelde me ooit: ik moet langer bij je blijven om door te
krijgen wat er achter de silhouetten schuilgaat. 'Je verspilt je tijd',
zei ik hem. 'Er is niks gaande achter die façade'." (br.she - foto photo
news)
Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?
Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?
Enkele maanden geleden kwam Madonna
even plagend op de proppen met twee foto's van haar schoendesigns, maar
nu is de volledige collectie een feit. De langverwachte 'Truth or
Dare'-lijn omvat een dertigtal verschillende stijlen met een mooie mix
van pumps, stiletto's, laarzen en platte schoenen, allemaal vervaardigd
door schoenenketen 'Aldo'.
Critici vallen meteen met de deur in
huis door te stellen dat de collectie eigenlijk maar weinig van
Madonna's typische extravagantie bevat. Iets wat naar ons gevoel niet
noodzakelijk een slechte eigenschap is. Het maakt de schoenen perfect
draagbaar voor iedereen. "Het prijskaartje?", hoor ik u denken. Wel, dat
varieert tussen 70 en 290 euro. Best doenbaar, met andere woorden.
Opvallend
is het relatief brave kleurenpalet, dat niet verder reikt dan zwart,
wit, bruin en zilver. De ontwerpen op zich zijn, duidelijk tegen de zin
van fashionista's, vergelijkbaar met wat andere schoenenketens te bieden
hebben. Madonna en co-designer Arianne Phillips mikken met deze
collectie op vrouwen tussen 27 en 50. Voor de jeugd bestaat er namelijk
'Material Girl', waarvoor recent nog een voorproevertje van de
herfstcollectie werd gelost.
"Het eerste wat we deden was kijken
naar de schoenen die Madonna doorheen de haren zelf had gedragen. We
kozen bewust voor stijlen die we nooit zouden kunnen missen", deelt
Arianne. "Je kan er altijd op rekenen dat ze stijl en kwaliteit brengt
vanuit een zeer vrouwelijk perspectief", klinkt het. De schoenen werden
speciaal aangepast om te beschermen tegen verdraaide enkels, aangezien
Madonna's dansers de ontwerpen dragen op het podium. Zo werden al enkele
van de designs gespot tijdens haar huidige wereldtournee.
De
collectie zal verkrijgbaar zijn via ASOS en ook bij Macy's en Nordstrom
zullen de schoenen mogen pronken in de etalages. Tot slot kondigen we
alvast aan dat er ook een lingeriecollectie van Truth or Dare op het
programma staat en dat Madonna in 2013 nog een reeks accessoires op de
markt zal brengen. (br.hln -foto Truth or Dare)
Stella McCartney mikt op betaalbare lingerie voor elke dag
Stella McCartney mikt op betaalbare lingerie voor elke dag
Ontwerpster Stella McCartney, zeer geliefd
in sterrenland voor haar aantrekkelijke jurken met optische illusies,
komt nu op de proppen met een betaalbare lingeriecollectie voor
dagdagelijks gebruik.
De collectie, getiteld 'Stella', vormt de
nieuwste aanwinst van een groeiend lingeriereportoire dat ontstond in
2008. McCartney werkt graag met zijde en kant en mikte voor haar
duurdere designs op lingerie die gezien mag worden en niet verstopt
onder kledij. Een beetje vergelijkbaar dus met de denkwijze van de
Nederlandse Marlies Dekkers.
Met deze lijn gaat ze echter voor
comfort, gemak, onzichtbaarheid en budgetvriendelijkheid. Zoals altijd
maakt ze gebruik van de allernieuwste technologie om op innoverende
wijze de dunste, lichtste en meest onzichtbare lingerie op de markt te
brengen. Naar eigen zeggen is 'Stella' "een bijna naakte ervaring".
De
reeks bestaat uit vijf basistypes: Moulded Underwire, Balconnet,
Plunge, Strapless en Supernatural. Deze laatste is een splinternieuw
behasilhouet dat, volledig draadloos en quasi onzichtbaar, voor een
knappe decolleté zou zorgen. Verder is de collectie ook onderverdeeld in
drie substijlen: Stella Smooth, Stella Lace en Stella Mesh, die
allemaal tussen de 50 en 60 kosten. De slipjes vallen tussen 25 en 30
euro. (br.hln)
Het bikiniseizoen betekent voor de meeste
vrouwen een nachtmerrie, want dat betekent dat ze de gebieden waarover
ze complexen bloot moeten geven. Wanneer dit dan ook nog eens voor
eeuwig wordt vastgelegd, vinden ze het helemaal verschrikkelijk. We
delen poseertips van lingeriemodellen zodat je op alle vakantiekiekjes
je van je beste kant kunt laten zien.
Het Amerikaanse
lingeriemodel Jessica Hart zegt dat je best op je tenen gaat staan voor
een slanker effect. "Dit verlengt namelijk je benen en doet je
beenspieren beter uitkomen. Zorg ervoor dat je je heupen en lichaam
langs een kant lichtjes naar voren beweegt. Hou je armen zo natuurlijk
mogelijk, je kunt deze bijvoorbeeld op je heup zetten. Of ga je met je
handen door je haar. Draag ook een bikini die goed past, niets is zo erg
als een te klein topje of broekje dat je lovehandles of buikje net
benadrukt."
Het volslanke model Georgina Burke: "Mijn meest
flatterende pose is wanneer ik mijn kont naar achteren steek, dit
verlengt mijn bovenlichaam. Door je schouders naar achteren te doen,
komen je borsten meer in de kijker. Ook helpt het natuurlijk je buik in
te trekken. Je benen kruisen benadrukt je zandloperfiguur en dit
verlengt ook je benen. Steek je kin naar voren, dit verlengt je nek en
legt de nadruk op je gezicht. Dames met rondingen kunnen best hoge
hakken aantrekken want dit doet je groter lijken en slankt zo af, zo sta
je ook vanzelf in de juiste houding."
De beste manier om je
buikje te verstoppen is door een transparante jurk te dragen of verstop
deze onder een grote sjaal die je rond je taille bindt. Met een broekje
dat hoog in de taille komt, kun je ook heel wat verdoezelen. Model Erin
Heatherton zegt dat de meest flatterende pose de houding is waarin je je
het meest op je gemak voelt. "Je armen kunnen losjes naast je lichaam
hangen of op je heupen zetten. Kijk ook altijd recht in de camera, zo
straal je veel zelfvertrouwen uit." (br.hln)
De pony is helemaal terug en
alomtegenwoordig op de rode loper. Dit lijkt een erg gedurfd kapsel,
maar het voordeel is dat er een stijl bestaat voor elke vorm van
gezicht, zodat dit iedereen flatteert.
Vierkant gezicht Een
scherp gezicht vraagt om een zachte pony, dus als je een uitgesproken
kaaklijn hebt, ga je best voor een pony die je naar een kant kamt om je
uitgesproken trekken in evenwicht te brengen. Vraag dus aan je kapper om
deze naar een kant te knippen, laat de uiteinden ook wat uitdunnen.
Laat je inspireren door actrice Reese Whitherspoon.
Ronde trekken Een
rond gezicht kan best voor een zijscheiding gaan in plaats van voor een
volle pony. Deze laatste deelt namelijk je gezicht in twee en geeft een
ronder effect, ook een iets langere versie flatteert je het beste. Door
de rest van je lokken lang te houden, kun je je gezicht optisch
verlengen. Actrice Michelle Williams toont hoe het moet.
Hartvormig gezicht Heb
je net als actrice Jennifer Love Hewit een hartvormig gezicht? Dan laat
je best je pony groeien tot deze aan je jukbeenderen komt. Kam deze
naar een kant, dit flatteert je gelaatstrekken het best. Een kortere
pony zal de aandacht naar je breed voorhoofd trekken en dat is net wat
je niet wil.
Ovaal gezicht Zangeres Jessie J heeft een ovaal
gezicht, wat als de ideale vorm wordt beschouwd. Dit betekent dat je met
elke mogelijke pony staat. Met een vol, recht exemplaar ga je voor
gewaagd en creëer je snel een volledig nieuwe look. (br.hln)
Als je een knappe man tegen het lijf
loopt kan je maar beter zorgen dat je ogen er opperbest uitzien, liefst
met een beetje make-up. Zo blijkt uit een Amerikaans onderzoek.
81%
van de mannen kijkt het eerst naar de ogen van een vrouw en 19% kijkt
als eerste naar de lippen. Mannen houden vooral van donkere kleuren
rondom de ogen, terwijl vrouwen dan weer eerder voor speelse kleurtjes
zouden kiezen op een date.
Denk je extra te scoren met valse
wimpers? Dan heb je het grondig mis. Mannen haten alles wat er vals
uitziet. Ook bij wimpers weten heren echt wel dat je geen verleidelijke
wimpers hebt van 2 centimeter lang. Weet je niet goed welke make-up je
nu best verkiest? Te veel is nooit goed, zo vinden de meeste mannen,
maar helemaal niets ook niet. Een beetje oogmake-up en wat lipgloss zijn
dan weer perfect. En als je kiest voor een lichte foundation, zien die
mannen dat toch niet! Kleine foutjes
Uit een recent onderzoek
blijkt dat vrouwen met hun twee hersenhelften iemand beoordelen, terwijl
mannen enkel de rechterhelft gebruiken. Hierdoor merken vrouwen kleine
foutjes van mannen sneller op, terwijl mannen enkel het geheel zien: zij
is heet zonder naar kleine foutjes in de make-up of kledij te kijken.
Ook
blush kan wonderen doen, een beetje rode wangen zorgen er namelijk voor
dat mannen denken dat je gezonder bent en je dus een geschikte partner
bent om zich bij voort te planten. Qua lipkleuren ga je best niet te
hevig. Mannen denken dan al snel "zal dat niet op mij afgaan als we
kussen", waardoor ze minder snel geneigd zijn om tot het zoenen over te
gaan. (br.she)
Zo paradeer je rond op het strand: wit, los en luchtig
Zo paradeer je rond op het strand: wit, los en luchtig
Gwen Stefani werd dit weekend gespot op
het strand van Malibu met haar ouders, broer, schoonzus én haar twee
schattige zoontjes, Kingston en Zuma. Wat onmiddellijk opvalt, is
Stefani's toffe strandlook, die we hier eventjes van dichtbij gaan
bekijken.
Wat de strandmode betreft is Gwen Stefani helemaal mee:
een strohoed om haar hoofd te beschermen van een overdosis zon, een
felle retrozonnebril om strategisch haar kids te spotten zonder verblind
te worden door het zonovergoten strand en een luchtige, losse outfit
die haar stoere luipaardprintbikini bedekt (én onthult).
Trendy,
comfortabel en fris, beter kunnen we deze outfit niet omschrijven. Een
loshangend, ietwat transparant wit truitje dat een beetje buik laat zien
én ook Gwens bikinitopje in de verf zet.
Doe daar nog een losse,
lange witte rok bij, een enkelsieraadje, wat armbandjes en teennagelak
die aansluit bij de fleurige zonnebril en je krijgt het perfecte recept
voor een geslaagde beachlook. (br.hln)
Gisteren was het weer tijd voor de Espy
Awards (Excellence in Sports Performance Yearly), een ideale
gelegenheid dus om toffe outfits te spotten. De grote winnaar van de
avond is zonder twijfel actrice Jessica Biel, die met een stijlvolle en
toch edgy outfit de show wist te stelen.
Retro met een neon
toets, beter kunnen we deze geweldige look niet omschrijven. Wie enkel
het kapsel en het kleedje ziet, zou denken dat Jessica Biel een
schattig, braaf meisje is, maar wanneer de knalgele fluohakken in beeld
komen, wordt de outfit plots heel wat gewaagder.
De witte jurk is
enorm flatterend en zet haar boezen en smalle taille extra in de verf.
De speelse openwaaiende rokpartij past perfect bij Jessica's karakter,
die als we op de foto's mogen afgaan best wat humor heeft.
Kapsel,
make-up, maar vooral de schoenen maken deze look helemaal af! Een
zijwaartse frou-frou, een simpele paardenstaart en zeer natuurlijke
visagie maken duidelijk dat eenvoud nog altijd sieren kan. En dan zijn
er de neon hakken, die ons positief wisten te verrassen door helemaal
niet te clashen met de rest van de maagdelijk witte outfit.(br.hln)
Vergeet het rotweer: voel je zomers met deze stijltips
Vergeet het rotweer: voel je zomers met deze stijltips
Als het op outfits aankomt met een zomerse
uitstraling, kunnen we volgens de stijlexperten van onder andere Beyoncé
wel wat leren van zangeres Miley Cyrus. Hoewel haar rock-'n-roll look
ongetwijfeld niet iedereen kan bekoren, zijn er toch een aantal trucjes
die onmiddellijk zorgen voor dat zomerse gevoel.
"De zomer draait
helemaal rond comfort en rond het benadrukken van de lichaamsdelen waar
je absoluut trots op bent", stelt Ugo Mozie, stylist van niemand minder
dan Beyoncé.
Miley mikt strategisch op het tonen van haar benen
door speelse, stoere shortjes te dragen. Regen of niet, van zodra de
temperaturen het een beetje toelaten, is een toffe short altijd een
winnaar. Om te weten welk exemplaar perfect past bij jouw figuur, kan je
terecht in de lees-ooks.
"Pastel- en citrustinten zijn helemaal
in en een knappe kleur kan de aandacht helemaal naar jou toe trekken",
deelt Daver Campbell, eveneens stijlexpert in sterrenland. Ga op zoek
naar contrasterende kleuren en durf ook prints te combineren of kies een
leuk kleedje in de kleur die jou flatteert.
"Op een casual dag
gaat Miley voor een short met een eenvoudige tanktop en fantastische
accessoires. Ze is gek op kleurrijke handtassen, fluo armbanden en toffe
riemen", klinkt het. Felle accessoires zijn de ideale middenweg voor
wie liever niet van kop tot teen in kleur rondloopt. (br.hln)
Primaire driften vieren hoogtij in de
winkelstraten als we de laatste shoppinganalyses mogen geloven. Door de
recessie zouden vrouwen zich steeds meer als jager-verzamelaars gaan
gedragen met als enige missie het binnenhalen van goede koopjes.
Uit
een onderzoek van TK Maxx blijkt dat meer dan een kwart van dames
tussen 18 en 24 alles zouden doen om het alfavrouwtje van de fashionstam
te zijn. Ze zijn zelfs bereid vriendinnen de loef af te steken als het
aankomt op goede koopjes.
Gedragspsychologe Donna Dawson
verklaart: "De recessie dwingt consumenten hun koopgedrag te wijzigen om
te 'overleven'. Het is dan ook niet verrassend dat vrouwen shoppen nu
zien als een uitdagende jacht. Het beloningssysteem in de hersenen
focust op het binnenhalen van strategisch gekozen koopjes want meer dan
de helft van deze 'Hunter-Gatheristas' voelt zich tegenwoordig pas goed
als de jacht een succes was".
Ongeveer 81 procent plant haar
shopdag tegenwoordig met militaire precisie. Zo wordt onder meer
nauwkeurig uitgestippeld welke winkels dames zullen bestormen door
websites, blogs en magazines af te schuimen. Twee op drie vrouwen geeft
bovendien aan dat ze nog zelden faalt in haar jacht. (br.hln)