Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen de 25 en 30 jaar volgen de trends weergaloos. Eenmaal de dertig gepasseerd wordt dat trendgevoel steeds meer afgezwakt. Dat blijkt uit een enquête bij 3.000 Britse vrouwen tussen 20 en 60 jaar.
Jonge vrouwen zijn erg begaan met mode en beauty. Ze geven gemiddeld een kwart van hun maandelijkse inkomen uit aan kledij en cosmetica. Eenmaal de dertig voorbij geven de vrouwen nog maar een 19% uit aan deze hebbedingen.
Leeftijd heeft echter geen invloed op onze ijdelheid. We staan gemiddeld 12 maanden tijdens ons leven voor de spiegel onszelf te keuren. (br.she)
40 procent van de Australische vrouwen heeft een E-cup of een nog
grotere bh-maat. Dat blijkt uit cijfers lingerieleveranciers. Experts
wijten deze 'groei' vooral aan het obesitasprobleem en het gebruik van
anticonceptiemiddelen.
L-cup In
de jaren '50 was de meest voorkomende bh-maat een B-cup, dat is drie
maten kleiner dan de huidige E-cup. Bij het lingeriemerk Myer is de
verkoop van E-cups de laatste vijf jaar met acht procent gegroeid. Het
merk Berlei merkte ook een stijging van acht procent bij de verkoop van
grote maten. Het Australische lingeriemerk Eveden Australia lanceerde
vorig jaar zelfs een L-cup, omdat er zoveel vraag naar was.
Obesitas Passpecialiste
Victoria Jubb zegt dat het obesitasprobleem mee verantwoordelijk is
voor de steeds grotere wordende borsten van vrouwen. Maar ook het
aantal slanke vrouwen met grote borsten stijgt. "Ik merk dat veel
meisjes met een smalle taille ook een grote boezem hebben. Onze best
verkopende maat is een 10I." Plastisch chirurg Mark Goyen zegt dat hij
dubbel zoveel borstverkleiningen uitvoert als 10 jaar geleden. "Er is
een duidelijke stijging. Er bestaat geen twijfel dat deze problematiek
vooral veroorzaakt wordt door obesitas. Ik neem het vaakst vetweefsel
weg bij borsten."
Hormonen Cardioloog Ross
Walker zegt dat kunstmatige oestrogenen in voeding, plastics en
cosmetica ook de oorzaak zijn. Als laatste is ook de pil
verantwoordelijk volgens experte Edith Weisberg: "De pil met een hoge
dosis hormonen kunnen voor een toename van het borstweefsel zorgen."
Minder sport Een
grote boezem weerhoudt veel vrouwen ervan te sporten, aldus professor
Jenny O'Dea. Dit maakt het moeilijker voor hen om af te vallen,
waardoor de borsten alleen maar groter zullen worden. "Uit onderzoek
bleek dat vrouwen met grote borsten sport vermijden, omdat ze het
lastig vinden. Terwijl we net dikke vrouwen willen aansporen zo actief
mogelijk te zijn." (br.hln)
Het staat nu ook 'wetenschappelijk' vast: een
vrouw verandert graag en vaak van look. Gemiddeld 26 keer in haar leven
wisselt ze van kapsel of vernieuwt ze de hele inhoud van haar
kleerkast, hebben onderzoekers uitgedokterd.
Van look
veranderen doen we allemaal want voor een stuk is dat een natuurlijk
proces. Als kind loop je met Mickey Mouse op je truitje, maar als je
eenmaal tien bent wil je van onnozele figuurtjes niks meer weten. Eens
je zestien bent, ga je zelf bepalen wat je mooi vindt: vaak wat de
trend van de dag beveelt. Nog tien jaar later hoeft het niet zo nodig
meer de laatste mode te zijn, zeker niet als je in het beroepsleven
bent gestapt. Op kantoor is een Indische hippierok not done en
dus voltrekt er zich alweer een verandering in je look met die eerste
stijlvolle tailleur. De wissels volgen elkaar minder snel op naarmate
je ouder wordt, maar toch zal je look op je vijftigste evenmin dezelfde
zijn als die op je zeventigste.
Behalve die
natuurlijke evolutie, kiest een vrouw ook verschillende keren in haar
leven voor verandering. En dat hoeven niet eens zo'n dramatische
stijlbreuken te zijn. Een nieuw kapsel bijvoorbeeld. Al zijn er ook
vrouwen die zichzelf af en toe een complete restyling gunnen: nieuw
haar én nieuwe make-up én nieuwe kleren. Dat komt volgens de Britse
onderzoekers vooral voor bij vrouwen die een ommekeer in hun leven
meemaken. Een echtscheiding is voor 37 procent van de vrouwen het
signaal om helemaal van uiterlijk te veranderen.
Je look eens stevig updaten stimuleert bij ruim 80 procent van de
vrouwen het zelfvertrouwen. 'Hoe beter we er uitzien, hoe meer tevreden
we zijn met onszelf. Je een nieuwe stijl aanmeten is dus een gezonde en
constructieve manier om je zelfbeeld op te krikken', zegt psychologe
Corinne Sweet.
En dat hoeft niet duur te zijn.
Een nieuwe lippenstift of wat andere make-up kunnen je stijl al
veranderen. 'Combineren' is het toverwoord. Koop enkele kledingstukken
die helemaal je nieuwe ik weergeven en combineer dat met wat je al
hebt. Minder duur dan alles ineens veranderen en het laat je de tijd te
bepalen of je nieuwe look wel écht is wat je ervan verwachtte.(br.Het Nieuwsblad)
Het badpak is er
nog steeds. Beter zelfs, het is goed op weg om een must te worden in
een trendy zomergarderobe. Natuurlijk heeft de bikini nog veel
aanhangers, maar de fashionista's, heen en weer geslingerd tussen hun
zonnekapitaal en de eisen van de mode, kiezen steeds vaker voor een
badpak.
Asymetrische vormen.
Kleuren en motieven Effen,
met contrasterende vlakken of exclusieve prints: keuze is er te over.
Felle kleuren, bedrukt met stippen, met grote dessins, een mix van
effen en bedrukt of met motieven die aan tattoo's doen denken.
Opvallend is de kleurenrijkdom waarbij koraaloranje, appelgroen,
langunablauw, Indisch roze, mokka, vanille, chocolade of pimentrood
wedijveren met wit en zwart.
Grote tattoo-motieven.
Zilver en goud Deze
zomer zet ook de Bling Bling attitude door. Zilver en goud zijn al
gesignaleerd, met hier en daar een licht futuristische stijl in
zwart/zilver en wat luxueuzer in chocoladebruin/goud.
Versneden Niet
enkel de felle kleuren zijn opmerkelijk deze zomer, maar ook de
trikini's. Trikini's zitten tussen badpak en bikini met een verbinding
tussen onder- en bovendeel. Met de cut-out badpakken geef je nog meer
bloot dan met een bikini. Wie sensueel wil flaneren op het strand, weet
wat te kopen. (br.nina)
De huid is het grootste orgaan van ons lichaam. Om ons te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf heeft de huid het mechanisme om zich steeds maar weer te vernieuwen. Dat zie je bijvoorbeeld heel duidelijk als je in bad bent geweest en je daarna stevig afdroogt: dan vallen er schilfertjes van je huid. Dat zijn dode huidcellen. Verder heeft je huid te maken met vocht- en vetgehaltes die mede verantwoordelijk zijn voor het type huid dat je hebt. Overigens kan dit in de loop van de jaren veranderen.
Normale huid Jonge vrouwen hebben vaak een normale huid. Bij dit huidtype zijn de poriën nauwelijks zichtbaar en de huid ziet er dan ook prachtig fijn en gaaf uit. Hoewel daar meest anders over wordt gedacht, is deze huid behoorlijk kwetsbaar. Vanaf het twintigste levensjaar begint de jonge, normale, huid al minder vet en vochtig te worden, waardoor de structuur veranderd.
Vette huid
Grove poriën, een glimmende neus en voorhoofd, regelmatig last van pukkeltjes en andere onzuiverheden? Dan heb je een vette huid. Door een te grote talgproductie komt het vet er via de huid weer uit, waardoor je het glimmende effect krijgt. Ook kunnen er verstoppingen in de huid ontstaan waardoor er bijvoorbeeld meeëters ontstaan. Een vette huid gaat dan ook vaak samen met acne. Verandering in de hormoonhuishouding en een goede verzorging zorgen er voor dat de huid weer in balans komt.
Droge huid Voelt je huid na het douchen trekkerig aan en zijn er duidelijk (lach)rimpeltjes zichtbaar in je gezicht? Dan heb je een droge of wel een vochtarme huid. Vaak ziet dit huidtype er wel goed uit, maar door het gebrek aan vocht is de kans op rimpels groter dan bij bijvoorbeeld een vette huid. Om je huid mooi en gezond te houden, is een ding belangrijk: smeren! Gebruik twee keer per dag ene crème. Zeker voor jongere vrouwen hoeft het geen duur product te zijn. Als je er maar wat opsmeert dat past bij een droge huid.
Gevoelige huid
Naarmate bij deze huid ook de jaren vorderen zal dit huidtype steeds
droger en vochtarmer worden maar dezelfde remedie als hierboven geldt
gezond leven en smeren, smeren. Een bijzondere eigenschap van dit
huidtype is de bijzondere gevoeligheid. Bijv. voor zaken als wassen met
zeep (voor dit huidtype zeer af te raden, trouwens ook voor alle andere
huidtypen) jjzige wind, zon en soms is dit huidtype zelfs gevoelig voor
gewoon water. Ook hier zijn hele goede crèmes voor in de handel.
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Meer
dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat
blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen
vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van
dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de
vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête
van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de
vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar
buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts
zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis
heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef
er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze
niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te
dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale
vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral
bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op
vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch
met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat
vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun
vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook
andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans
weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de
bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat
ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren
onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen
geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar
geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen
worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten.
Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom
mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk
met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk
om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat
complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd
blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf
relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
De zon is er en de rokjes mogen weer uit de kast. Niet enkel
zelfbruiners en zonnebankcentra doen gouden zaken, ook de
ontharingsproducten kennen deze dagen een piek.
Stijgende omzet Met
het verschijnen van de eerste zonnestralen, moeten de benen bloot.
Volgens ontharingsproducent Veet worden deze dagen weer massaal veel
epileerproducten verkocht. In het voorjaar piekt de omzet. Blijkbaar
ontharen dames vooral bij het begin van de lente en wanneer de benen
echt bloot mogen.
Scheren Opmerkelijk is
dat dames in onze contreien vooral naar het scheermesje grijpen. Omdat
we hier minder veel zonnestralen zien, volstaat een behandeling met
schuim en mesje. In warmere oorden worden duurzame ontharingsmethodes
gebruikt, omdat dames daar langere tijd met blote benen flaneren.(br.hln)
Niet voor niets
smeren dames graag een vleugje blusher op de wangen. Vrouwen met een
rozige huidskleur, worden immers gezonder en aantrekkelijker ingeschat.
Een recente studie toont dat aan.
Onderzoek Vrijwilligers
dienden aan de Universiteit van St. Andrews digitale foto's te bewerken
om de subjecten een gezonde indruk te geven. Vrijwel alle deelnemers
voegden meer rode tinten toe aan elk gelaat. De vrouwen kregen allen
meer kleur toegediend dan de mannengezichten.
Zuurstofrijk Wie
gezond is, heeft zuurstofrijk bloed en dat zie je, weliswaar subtiel,
aan de tint van de huid. Onderzoekers zijn verwonderd dat vrijwel alle
vrijwilligers deze verschillen kunnen opmerken.
Tips De
gelaatstint is belangrijker dan gedacht om de andere aantrekkelijk te
vinden. Om die begeerde roze tint te verkrijgen, raden de onderzoekers
aan voldoende te bewegen en te stoppen met roken.(br.hln)
Fans van de film Sex and the City herinneren zich zeker de
memorabele jurk die het hoofdpersonage Carrie Bradshaw, vertolkt door
Sarah Jessica Parker, droeg tijdens haar huwelijk met Mister Big. De
jurk, ontworpen door Vivienne Westwood is twee jaar na uitbrengen
razend populair bij toekomstige bruidjes.
"De Carrie bruidsjurk komt van onze Herfst/Wintercollectie 2007.
De jurk was het pronkstuk van de lijn, en omvatte alles waar het merk
Vivienne Westwood voor staat. Hij was al geliefd bij de kenners, maar
sinds hij is opgedoken in de Sex and the City film is hij razend
populair bij aanstaande bruidjes", vertelt de woordvoerder van Westwood
tegen Vogue.
Online kunnen ze de vraag naar het iets kortere model niet
bijhouden, en ook in de winkel zelf loopt het storm voor de peperdure
jurk. Omdat de jurk namelijk volledig met de hand gemaakt wordt betaal
je maar liefst 12.000 euro voor het hebbeding.(br.she)
Presentatrice van
America's Next Topmodel Tyra Banks wilde voor het nieuwe seizoen van de
serie enkel 'kleinere' modellen selecteren. Maar haar plannen zullen
geen werkelijkheid worden omdat de modewereld vurig reageerde en hier
niet klaar voor blijkt te zijn.
Kate Moss uitzondering Agent
Ellis, die al talloze topmodellen ontdekte, vindt het een belachelijk
idee, meldt styletoday.nl. "Meestal vind ik mijn modellen gewoon op
straat, dan heb ik geen speciale eisen, ik pin mij niet vast op één
specifiek type. Maar wat de lengte betreft, ligt dat toch nog anders.
Naar iemand die kleiner is dan 1,70 meter, kijk ik zelfs niet. Dat is
een absoluut minimum. Kate Moss is één van de enkelingen die het zo ver
geschopt heeft met een klein postuur. Maar zij is een uitzondering
omdat ze voor de rest echt alles mee heeft." (br.hln)
Kate Moss is al aan haar negende modeseizoen toe voor de Britse modeketen Topshop. Ze ontwierp al rockstukken, ultrakorte hotpants en jurken met klauwen van een luipaard. Maar mode-experts roepen haar nieuwste collectie nu al tot haar grootste hit uit. Folkloristische bloemenprints zetten deze keer toon in de lijn die op 2 april gelanceerd wordt.
Een voorproefje van de lentecollectie die op 2 april gelanceerd wordt
Prints Kate Moss ging voor haar nieuwste lentecollectie aan de slag met heel wat prints. De lijn oogt heel fris en een tikje folkloristisch. Ze herwerkte drie bestaande Libertypatronen en noemde één van hen 'Lilabell' naar haar dochtertje Lila. Er is ook nog de Kate Nouveau en de Poppy, die heel fris en schattig oogt.
Gillende fashionista's Verder bevat de collectie korte jasjes en lange elegante avondjurken. Je moet er helaas wel wat voor over hebben, voor de jurken betaal je ongeveer 280 euro. De lancering van de lijn van Kate Moss gaat traditioneel gepaard met een horde gillende fashionista's die om 9 uur 's ochtends al aan de deuren van Topshop staan te drummen, dat zal dit jaar niet anders zijn. Wil je toch je slag slaan en een stuk van dit topmodel scoren, probeer het dan via de webshop. De collectie wordt gelanceerd op 2 april.
Rode lippen raken
blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood
gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.
Crisis Rode
lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee
te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode
lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen
verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze
'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig
topbestuurder van Estée Lauder.
Wat de reden van zoveel succes
ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode
lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen
als een clown.
1. Het geheim zit in de rest van je gezicht.
Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien.
Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor
de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid,
beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.
2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid.
Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige,
olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere
dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te
verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een
lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter
af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten.
Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat
je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.
3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel.
Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je
lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.
4. Een lippotlood
in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je
het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter,
maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.
5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara.
Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en
zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of
foundation en werk af met een al even subtiele blusher. (br.nina)
Deze lente passeren aparte modellen de revue: van harembroeken tot hippiebroeken. Wie draagt wat?
1. De 'cigarette-leg' broeken
staan mooi bij sterren als Victoria Beckham en model Agyness Deyn. Voor
het eerst ontworpen door Alexander Mc Queen, oogt de broek superstrak
en vallen de pijpen recht naar beneden om te eindigen op de enkels.
Ondanks de slanke snit, kunnen heel wat dames deze broeken aan. Probeer
te combineren met een vrouwelijk topje en plateauzolen.
Mooi strak tot aan de enkels
2. Wil je een wijdere look, opteer dan voor de peg-legs.
Deze snit valt wijd uit bovenaan en versmalt aan de onderkant. Ook ligt
de taille hoger en worden de enkels extra benadrukt. Elk figuur kan
ermee weg. Draag ze met hoge hakken of met platte schoenen. Nooit met
middelhoge hakken, want dan oog je gekrompen. Een strakke top is
essentieel. Wijdere bovenkleding, gedragen op dit model, doet je er
zwaarder uitzien.
Peg legs.
3. Dhoti broeken en harembroeken
zijn beslist in dit seizoen. Heel wat ontwerpers hebben ze in hun
collectie en celebs volgen massaal deze trend. Deze broeken staan
iedereen, zolang je aandacht hebt voor wat je erop draagt. Draag er
hoge hakken onder en een strak topje of korte blazer om mooi in balans
te blijven.
Juiste combinatie is belangrijk bij harembroek.
4. Wijde pijpen zijn terug en is
allicht de meest in het oog springende trend. Deze broeken flatteren
iedereen. Kate Moss, Nicole Ritchie en Victoria Beckham lijken verzot
op de hippietrend. Ze verlengen alvast je benen, zeker in combinatie
met superhoge schoenen.
Duidelijkste lentetrend: brede pijpen.
5. Wil je een slobberige indruk, ga dan voor de 'boyfriend jeans' .
Deze broek is is te herkennen aan de brede, afgewassen look en de vaak,
opgestroopte pijpen onderaan. De denim oogt zeer mannelijk, die casual
oogt met platte schoenen of sandalen eronder, meer elegant met hakken. (br.Nina)
De Amerikaanse singer-songwriter
Cat Power staat dit voorjaar model voor de nieuwe voorjaar- en
zomercollectie van Levi Strauss & Co.
Levi's
Red Tab putte inspiratie uit het gevoel van vrijheid dat leefde in de
jaren '70 en komt met een collectie 'sun-faded-jeans' met een vintage
uitstraling.
De collectie bestaat uit flare- en boot-cutjeans,
maar ook de skinny blijft vertegenwoordigd in de voorjaar- en
zomercollectie van het jeansmerk.
Legendarische vrouwelijke
rockers Patti Smith, Suzy Quatro en Chrissie Hynde waren de
inspiratiebron voor de campagne: "Net als hen heeft Cat Power een
unieke en individuele stijl", aldus een woordvoerder van Levi's.
Cat
Powers carrière begon in 1995. Haar reputatie als indie-zangeres is
sindsdien gegroeid door samenwerkingen met artiesten als Dave Grohl,
Yoko Ono en Faithless.(br.hln)
Bepaalde paddenstoelen bevatten een
enzym dat je haar op een natuurlijke manier blondeert. Deze methode van
bleken is veel gezonder voor je haar én het milieu dan de huidige
middeltjes.
Peroxide Japanse
onderzoekers ontdekten dat een enzym uit een bepaalde paddenstoel je
haar op een natuurlijke manier kan blonderen, meldt styletoday.nl.
Momenteel gebeurt het bleken van haar met peroxide. Deze stof is niet
alleen schadelijk voor je haar, het betekent ook een enorme belasting
voor het milieu. De nieuwe behandeling zou nog steeds van peroxide
gebruik maken, maar in veel mindere mate dan nu het geval is. Het is
nog niet duidelijk wanneer de nieuwe haarbehandeling op de markt zal
komen (br.nina)
Wanneer het er economisch slecht aan toe gaat worden de winkelcollecties er alleen maar mooier op. Een weloverwogen marketingtruc om zoveel mogelijk klanten te behouden, en misschien zelfs enkelingen te kunnen aantrekken.
Winkelketens als Zara, Accessorize en H&M moeten het onderste uit de kast halen om hun klanten tevreden te houden. Speciaal daarom ontwikkelen ze aan een recordtempo nieuwe items en halen enkel de leukste, origineelste en mooiste stukken de winkelrekken. Je zou zelfs van een grote kuis binnen de bestaande collecties kunnen spreken.
"Tijdens moeilijke economische tijden moeten ondernemers extra hun best doen. Pas als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden win je nu klanten", vertelt Mary Portas een winkeldeskundige. (br.she)
Diane Von Furstenberg maakt na 40 jaar nieuwe zonnebrillencollectie
Diane Von Furstenberg, al jaar en dag een gevestigde waarde in de modewereld, heeft na 40 jaar de draad van haar brillencollectie terug opgepikt. Samen met Marchon Eyewear ontwikkelde ze een eigen budgetvriendelijke zonnebrillenlijn.
Von Furstenberg ontwikkelde voor de eerste keer in de jaren '70 al een brillencollectie. De modeontwerpster zelf verlaat al sinds haar 19de het huis niet meer zonder zonnebril en was dan ook het leidende voorbeeld voor de zonnebrilproducent Marchon Eyewear.
De twee creëerden samen een nieuwe collectie zonnebrillen en leesbrillen. De monturen schommelen tussen een uitgebouwd retrodesign en een moderne touch. De hebbedingen worden door Von Furstenberg beschreven als glamoureus en beschermend. (br.she)
Het Nederlandse topmodel Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.
Zij is te zien de de voorjaarscampagne van de Spaanse modeketen. Lara Stone is in alle Zara filialen levensgroot te bewonderen op de campagneposters. Ze showt onder andere zijden tops, harembroeken en ballonrokjes in nude- en felle kleuren.
Lara Stone is geboren in Mierlo, en begon op haar 16e met modellenwerk. Op dit moment is het 24-jarige model de favoriet van Carine Roitfeld en heeft ze gewerkt voor onder meer Givenchy, Louis Vuitton en Prada.
Ook heeft de Franse Vogue een ode aan Lara Stone gebracht door haar als enige model in het hele blad te gebruiken. (br.Styletoday)
De crisis maakt
handige Henrietta's tot creatieve wezens. Neem nu de Engelse Jasmine.
Van oude beha's maakt ze leuke handtassen. Sinsdien wordt ze overspoeld
met aanvragen van vrouwen die hun dure niemendalletjes willen meezeulen als sexy opbergzak.
Nieuw leven Jasmine
is een jonge naaister uit het Engelse Dingwall. Ze is gespecialiseerd
in het maken van korsetten en kwam op een nog beter idee toen haar
favoriete borstehouder te klein bleek. "Ik ben verzot op lingerie",
vertelt ze aan the Sun, "en was superverdrietig toen mijn mooiste
satijnen beha niet meer paste. Weggooien was geen optie en daarom heb
ik mijn lingerie nieuw leven ingeblazen. Nu kan ik er mijn bezittingen
in kwijt. Ik heb zelfs de gesp van de beha gehouden, die dient om de
tas af te sluiten".
Succes Dat de slimme
vondst van Jasmine zo'n succes zou worden, had ze niet verwacht. "Zodra
mijn vrienden mijn sexy tassen zagen, wilden ze er allemaal een.
Voordat ik het wist, had ik een heel assortiment te vervormen".
Grotere cups Hoe
groter het handje vol, hoe beter voor de tas. "Grotere beha's zijn
makkelijker om mee te werken", stelt ze, "en er kan meer in opgeborgen
worden". (br.nina)