De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Meer
dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat
blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen
vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van
dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de
vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête
van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de
vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar
buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts
zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis
heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef
er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze
niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te
dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale
vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral
bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op
vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch
met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat
vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun
vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook
andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans
weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de
bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat
ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren
onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen
geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar
geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen
worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten.
Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom
mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk
met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk
om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat
complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd
blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf
relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
De zon is er en de rokjes mogen weer uit de kast. Niet enkel
zelfbruiners en zonnebankcentra doen gouden zaken, ook de
ontharingsproducten kennen deze dagen een piek.
Stijgende omzet Met
het verschijnen van de eerste zonnestralen, moeten de benen bloot.
Volgens ontharingsproducent Veet worden deze dagen weer massaal veel
epileerproducten verkocht. In het voorjaar piekt de omzet. Blijkbaar
ontharen dames vooral bij het begin van de lente en wanneer de benen
echt bloot mogen.
Scheren Opmerkelijk is
dat dames in onze contreien vooral naar het scheermesje grijpen. Omdat
we hier minder veel zonnestralen zien, volstaat een behandeling met
schuim en mesje. In warmere oorden worden duurzame ontharingsmethodes
gebruikt, omdat dames daar langere tijd met blote benen flaneren.(br.hln)
Niet voor niets
smeren dames graag een vleugje blusher op de wangen. Vrouwen met een
rozige huidskleur, worden immers gezonder en aantrekkelijker ingeschat.
Een recente studie toont dat aan.
Onderzoek Vrijwilligers
dienden aan de Universiteit van St. Andrews digitale foto's te bewerken
om de subjecten een gezonde indruk te geven. Vrijwel alle deelnemers
voegden meer rode tinten toe aan elk gelaat. De vrouwen kregen allen
meer kleur toegediend dan de mannengezichten.
Zuurstofrijk Wie
gezond is, heeft zuurstofrijk bloed en dat zie je, weliswaar subtiel,
aan de tint van de huid. Onderzoekers zijn verwonderd dat vrijwel alle
vrijwilligers deze verschillen kunnen opmerken.
Tips De
gelaatstint is belangrijker dan gedacht om de andere aantrekkelijk te
vinden. Om die begeerde roze tint te verkrijgen, raden de onderzoekers
aan voldoende te bewegen en te stoppen met roken.(br.hln)
Fans van de film Sex and the City herinneren zich zeker de
memorabele jurk die het hoofdpersonage Carrie Bradshaw, vertolkt door
Sarah Jessica Parker, droeg tijdens haar huwelijk met Mister Big. De
jurk, ontworpen door Vivienne Westwood is twee jaar na uitbrengen
razend populair bij toekomstige bruidjes.
"De Carrie bruidsjurk komt van onze Herfst/Wintercollectie 2007.
De jurk was het pronkstuk van de lijn, en omvatte alles waar het merk
Vivienne Westwood voor staat. Hij was al geliefd bij de kenners, maar
sinds hij is opgedoken in de Sex and the City film is hij razend
populair bij aanstaande bruidjes", vertelt de woordvoerder van Westwood
tegen Vogue.
Online kunnen ze de vraag naar het iets kortere model niet
bijhouden, en ook in de winkel zelf loopt het storm voor de peperdure
jurk. Omdat de jurk namelijk volledig met de hand gemaakt wordt betaal
je maar liefst 12.000 euro voor het hebbeding.(br.she)
Presentatrice van
America's Next Topmodel Tyra Banks wilde voor het nieuwe seizoen van de
serie enkel 'kleinere' modellen selecteren. Maar haar plannen zullen
geen werkelijkheid worden omdat de modewereld vurig reageerde en hier
niet klaar voor blijkt te zijn.
Kate Moss uitzondering Agent
Ellis, die al talloze topmodellen ontdekte, vindt het een belachelijk
idee, meldt styletoday.nl. "Meestal vind ik mijn modellen gewoon op
straat, dan heb ik geen speciale eisen, ik pin mij niet vast op één
specifiek type. Maar wat de lengte betreft, ligt dat toch nog anders.
Naar iemand die kleiner is dan 1,70 meter, kijk ik zelfs niet. Dat is
een absoluut minimum. Kate Moss is één van de enkelingen die het zo ver
geschopt heeft met een klein postuur. Maar zij is een uitzondering
omdat ze voor de rest echt alles mee heeft." (br.hln)
Kate Moss is al aan haar negende modeseizoen toe voor de Britse modeketen Topshop. Ze ontwierp al rockstukken, ultrakorte hotpants en jurken met klauwen van een luipaard. Maar mode-experts roepen haar nieuwste collectie nu al tot haar grootste hit uit. Folkloristische bloemenprints zetten deze keer toon in de lijn die op 2 april gelanceerd wordt.
Een voorproefje van de lentecollectie die op 2 april gelanceerd wordt
Prints Kate Moss ging voor haar nieuwste lentecollectie aan de slag met heel wat prints. De lijn oogt heel fris en een tikje folkloristisch. Ze herwerkte drie bestaande Libertypatronen en noemde één van hen 'Lilabell' naar haar dochtertje Lila. Er is ook nog de Kate Nouveau en de Poppy, die heel fris en schattig oogt.
Gillende fashionista's Verder bevat de collectie korte jasjes en lange elegante avondjurken. Je moet er helaas wel wat voor over hebben, voor de jurken betaal je ongeveer 280 euro. De lancering van de lijn van Kate Moss gaat traditioneel gepaard met een horde gillende fashionista's die om 9 uur 's ochtends al aan de deuren van Topshop staan te drummen, dat zal dit jaar niet anders zijn. Wil je toch je slag slaan en een stuk van dit topmodel scoren, probeer het dan via de webshop. De collectie wordt gelanceerd op 2 april.
Rode lippen raken
blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood
gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.
Crisis Rode
lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee
te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode
lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen
verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze
'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig
topbestuurder van Estée Lauder.
Wat de reden van zoveel succes
ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode
lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen
als een clown.
1. Het geheim zit in de rest van je gezicht.
Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien.
Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor
de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid,
beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.
2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid.
Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige,
olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere
dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te
verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een
lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter
af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten.
Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat
je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.
3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel.
Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je
lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.
4. Een lippotlood
in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je
het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter,
maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.
5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara.
Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en
zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of
foundation en werk af met een al even subtiele blusher. (br.nina)
Deze lente passeren aparte modellen de revue: van harembroeken tot hippiebroeken. Wie draagt wat?
1. De 'cigarette-leg' broeken
staan mooi bij sterren als Victoria Beckham en model Agyness Deyn. Voor
het eerst ontworpen door Alexander Mc Queen, oogt de broek superstrak
en vallen de pijpen recht naar beneden om te eindigen op de enkels.
Ondanks de slanke snit, kunnen heel wat dames deze broeken aan. Probeer
te combineren met een vrouwelijk topje en plateauzolen.
Mooi strak tot aan de enkels
2. Wil je een wijdere look, opteer dan voor de peg-legs.
Deze snit valt wijd uit bovenaan en versmalt aan de onderkant. Ook ligt
de taille hoger en worden de enkels extra benadrukt. Elk figuur kan
ermee weg. Draag ze met hoge hakken of met platte schoenen. Nooit met
middelhoge hakken, want dan oog je gekrompen. Een strakke top is
essentieel. Wijdere bovenkleding, gedragen op dit model, doet je er
zwaarder uitzien.
Peg legs.
3. Dhoti broeken en harembroeken
zijn beslist in dit seizoen. Heel wat ontwerpers hebben ze in hun
collectie en celebs volgen massaal deze trend. Deze broeken staan
iedereen, zolang je aandacht hebt voor wat je erop draagt. Draag er
hoge hakken onder en een strak topje of korte blazer om mooi in balans
te blijven.
Juiste combinatie is belangrijk bij harembroek.
4. Wijde pijpen zijn terug en is
allicht de meest in het oog springende trend. Deze broeken flatteren
iedereen. Kate Moss, Nicole Ritchie en Victoria Beckham lijken verzot
op de hippietrend. Ze verlengen alvast je benen, zeker in combinatie
met superhoge schoenen.
Duidelijkste lentetrend: brede pijpen.
5. Wil je een slobberige indruk, ga dan voor de 'boyfriend jeans' .
Deze broek is is te herkennen aan de brede, afgewassen look en de vaak,
opgestroopte pijpen onderaan. De denim oogt zeer mannelijk, die casual
oogt met platte schoenen of sandalen eronder, meer elegant met hakken. (br.Nina)
De Amerikaanse singer-songwriter
Cat Power staat dit voorjaar model voor de nieuwe voorjaar- en
zomercollectie van Levi Strauss & Co.
Levi's
Red Tab putte inspiratie uit het gevoel van vrijheid dat leefde in de
jaren '70 en komt met een collectie 'sun-faded-jeans' met een vintage
uitstraling.
De collectie bestaat uit flare- en boot-cutjeans,
maar ook de skinny blijft vertegenwoordigd in de voorjaar- en
zomercollectie van het jeansmerk.
Legendarische vrouwelijke
rockers Patti Smith, Suzy Quatro en Chrissie Hynde waren de
inspiratiebron voor de campagne: "Net als hen heeft Cat Power een
unieke en individuele stijl", aldus een woordvoerder van Levi's.
Cat
Powers carrière begon in 1995. Haar reputatie als indie-zangeres is
sindsdien gegroeid door samenwerkingen met artiesten als Dave Grohl,
Yoko Ono en Faithless.(br.hln)
Bepaalde paddenstoelen bevatten een
enzym dat je haar op een natuurlijke manier blondeert. Deze methode van
bleken is veel gezonder voor je haar én het milieu dan de huidige
middeltjes.
Peroxide Japanse
onderzoekers ontdekten dat een enzym uit een bepaalde paddenstoel je
haar op een natuurlijke manier kan blonderen, meldt styletoday.nl.
Momenteel gebeurt het bleken van haar met peroxide. Deze stof is niet
alleen schadelijk voor je haar, het betekent ook een enorme belasting
voor het milieu. De nieuwe behandeling zou nog steeds van peroxide
gebruik maken, maar in veel mindere mate dan nu het geval is. Het is
nog niet duidelijk wanneer de nieuwe haarbehandeling op de markt zal
komen (br.nina)
Wanneer het er economisch slecht aan toe gaat worden de winkelcollecties er alleen maar mooier op. Een weloverwogen marketingtruc om zoveel mogelijk klanten te behouden, en misschien zelfs enkelingen te kunnen aantrekken.
Winkelketens als Zara, Accessorize en H&M moeten het onderste uit de kast halen om hun klanten tevreden te houden. Speciaal daarom ontwikkelen ze aan een recordtempo nieuwe items en halen enkel de leukste, origineelste en mooiste stukken de winkelrekken. Je zou zelfs van een grote kuis binnen de bestaande collecties kunnen spreken.
"Tijdens moeilijke economische tijden moeten ondernemers extra hun best doen. Pas als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden win je nu klanten", vertelt Mary Portas een winkeldeskundige. (br.she)
Diane Von Furstenberg maakt na 40 jaar nieuwe zonnebrillencollectie
Diane Von Furstenberg, al jaar en dag een gevestigde waarde in de modewereld, heeft na 40 jaar de draad van haar brillencollectie terug opgepikt. Samen met Marchon Eyewear ontwikkelde ze een eigen budgetvriendelijke zonnebrillenlijn.
Von Furstenberg ontwikkelde voor de eerste keer in de jaren '70 al een brillencollectie. De modeontwerpster zelf verlaat al sinds haar 19de het huis niet meer zonder zonnebril en was dan ook het leidende voorbeeld voor de zonnebrilproducent Marchon Eyewear.
De twee creëerden samen een nieuwe collectie zonnebrillen en leesbrillen. De monturen schommelen tussen een uitgebouwd retrodesign en een moderne touch. De hebbedingen worden door Von Furstenberg beschreven als glamoureus en beschermend. (br.she)
Het Nederlandse topmodel Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.
Zij is te zien de de voorjaarscampagne van de Spaanse modeketen. Lara Stone is in alle Zara filialen levensgroot te bewonderen op de campagneposters. Ze showt onder andere zijden tops, harembroeken en ballonrokjes in nude- en felle kleuren.
Lara Stone is geboren in Mierlo, en begon op haar 16e met modellenwerk. Op dit moment is het 24-jarige model de favoriet van Carine Roitfeld en heeft ze gewerkt voor onder meer Givenchy, Louis Vuitton en Prada.
Ook heeft de Franse Vogue een ode aan Lara Stone gebracht door haar als enige model in het hele blad te gebruiken. (br.Styletoday)
De crisis maakt
handige Henrietta's tot creatieve wezens. Neem nu de Engelse Jasmine.
Van oude beha's maakt ze leuke handtassen. Sinsdien wordt ze overspoeld
met aanvragen van vrouwen die hun dure niemendalletjes willen meezeulen als sexy opbergzak.
Nieuw leven Jasmine
is een jonge naaister uit het Engelse Dingwall. Ze is gespecialiseerd
in het maken van korsetten en kwam op een nog beter idee toen haar
favoriete borstehouder te klein bleek. "Ik ben verzot op lingerie",
vertelt ze aan the Sun, "en was superverdrietig toen mijn mooiste
satijnen beha niet meer paste. Weggooien was geen optie en daarom heb
ik mijn lingerie nieuw leven ingeblazen. Nu kan ik er mijn bezittingen
in kwijt. Ik heb zelfs de gesp van de beha gehouden, die dient om de
tas af te sluiten".
Succes Dat de slimme
vondst van Jasmine zo'n succes zou worden, had ze niet verwacht. "Zodra
mijn vrienden mijn sexy tassen zagen, wilden ze er allemaal een.
Voordat ik het wist, had ik een heel assortiment te vervormen".
Grotere cups Hoe
groter het handje vol, hoe beter voor de tas. "Grotere beha's zijn
makkelijker om mee te werken", stelt ze, "en er kan meer in opgeborgen
worden". (br.nina)
Lang haar is weer helemaal hip. Dat blijkt uit een onderzoek bij 6000 vrouwen door Beautynieuws.
Lang golvend haar is bij één derde van de ondervraagde vrouwen het populairste. Lang steil haar bezet de tweede plaats. De vrouwenvoorkeuren zijn totaal in strijd met de huidige kapseltrends die vooral korte coupes promoten.
Vooral trendsetters als Madonna, Julia Roberts en Sarah Jessica Parker zouden de oorzaak zijn van de enorme populariteit van de lange lokken. (br.she)
Het spenderen van geld kun je
volgens onderzoekers vergelijken met een drug. Het stimuleert de delen
van de hersenen die instaan voor beloning en geassocieerd worden met
verschillende verslavingen.
Verschillende bedragen Verder
bleek uit het onderzoek dat mensen meer uitgeven als ze meer verdienen,
ook al zijn de prijzen navenant. Dit gedrag werd al jaren geleden
beschreven als de 'geld illusie'. Het onderzoek bestudeerde 18
vrijwilligers tijdens het shoppen. De vrijwilligers kregen twee
categorieën van geldsommen, de ene was 50 procent hoger dan de andere.
Daaruit bleek ten eerste dat hoe meer geld mensen krijgen, hoe duurder
de spullen zijn die ze kopen.
meer geld, hoe groter beloning Ondertussen
werd ook de hersenactiviteit van de proefpersonen bestuurd door middel
van een scan. Het zou logisch zijn als de hersenen bij beide situaties
op dezelfde manier reageren. Maar de wetenschappers ontdekten dat
wanneer mensen een hoger bedrag krijgen dat ze een grotere beloning
beleven bij het shoppen. Professor Falk: "Deze resultaten bewijzen dat
hoe meer je verdient en hoe meer je dus uitgeeft, hoe groter de
beloning is die je krijgt van het shoppen. Deze resultaten ondersteunen
de hypothese van de 'geld illusie'.(nr.nina)
Een klassieker die
het ook in 2009 goed blijft doen, is de 'Maxi Dress'. Lange jurken
geven je meteen een supervrouwelijke look. Ze doen opvallen en zijn te
dragen voor alle gelegenheden, zowel voor een zomerse barbecue als voor
een trouwfeestje.
Gelegenheden Maxi
jurken kunnen super casual ogen, maar evengoed gekleed. De jurk wordt
meer casual met een denim jasje en sandalen eronder, formeler met een
bolero jasje en hoge hakken.
Prints De
modellen en prints zijn er in alle soorten, maar vaak gespot dit jaar
zijn kleurrijke blokpatronen, grafische prints of schaduweffecten. Wie
op zoek is naar een effen stofje, zal het moeilijk hebben om een
geschikt exemplaar te vinden.
Kleine dames In
tijden van crisis, slaat deze klassieker geen gat in je portemonnee.
Zowel bij de duurdere als goedkopere merken zijn er mooie stofjes te
vinden. Als je een slank, niet te volumineus exemplaar kiest, staan ook
kleine dames met de maxi jurk. (br.nina)
Miss Sixty doet
ook mee met de geprinte pantytrend en lanceert vier nieuwe panty's deze
lente. Er is voor elk wat wils: voor de speelse dames is er een panty
bedrukt met vlinders, voor de elegante zakenvrouw is er een zwart
kantenmotief. Wie houdt va subtiliteit kan kiezen voor de panty met een
fluo-lijn. Tot slot is er een bollenpanty in mooi blauw. (br.hln)
De
actrice Salma Hayek mag dan wel de 42 gepasseerd zijn ze ziet er nog
steeds bijzonder jeugdig uit. De actrice zou haar jonge uitstraling
voornamelijk te danken hebben aan haar grootmoeder, die zelf allerlei
schoonheidscrèmes produceerde. Hayek wil de recepten nu vanonder het
stof halen en ze delen met alle vrouwen.
"Toen
mijn grootmoeder op haar 96ste overleed, was haar huid nog steeds
zonder een rimpel. Ze maakte haar eigen crèmes en gebruikte daarvoor
ingrediënten die je enkel in Latijns-Amerika vindt", vertelde Hayek aan
InStyle Magazine.
Hayek
wil nu deze recepten van onder het stof halen en ze op de beautymarkt
gooien. Een productnaam heeft ze alvast : Maria Luisa, haar
grootmoeders' naam. (br.she)