Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



03-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

http://static0.hln.be/static/photo/2016/17/9/11/20160303151127/media_xll_8456081.jpg


Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van onafhankelijke individuen.

De H&M Studio lijn is de luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.

Modellen zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham, Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen  voor een stoere touch.

"Deze collectie gaat over de kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor bij H&M.

De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)





� Reageer (0)
07-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?


http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/4/4/20160204114935/media_xll_8375479.jpg


Modemerk Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan zoiets eigenlijk wel?

Op het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen, maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?

Ginko extract en vitamine E
Volgens Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is daar nu precies van aan?

Chef Eva wist haar bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker werden ze er dan weer niet van."

Optisch maatje minder
Als je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden, stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer op de loer en ben je terug bij af.

Eigenlijk kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)





� Reageer (0)
17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder


http://static1.hln.be/static/photo/2016/6/6/12/20160114174732/media_xll_8317902.jpg


Wie af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.

Alles in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65 euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper kan haast niet.

1.600 euro voor een jas
Waarom dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.

Aanvulling op designermode
Dat komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen, óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.  

Betere kwaliteit
Maar ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon.  Om te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.

Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop
Al doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)



� Reageer (0)
10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg


Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)





� Reageer (0)
07-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

http://static1.hln.be/static/photo/2016/10/2/8/20160106115827/media_xll_8293928.jpg

Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.

De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook bedekken.

De stijl bestaat uit rijke prints, veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk kennende niet min zijn.

Dolce is echter niet het eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)





� Reageer (0)
23-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

http://static1.hln.be/static/photo/2015/16/15/12/20151222174830/media_xll_8261862.jpg

Waar kasjmieren kledingstukken vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.

Wie af en toe eens een H&M of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen jaren.

Daardoor nemen herders in - vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing, wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.

Daardoor vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.

Dol op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil. (br.hln)





� Reageer (0)
16-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

http://static1.hln.be/static/photo/2015/14/13/1/20151211102355/media_xll_8231821.jpg

Meer dan zes weken na het vertrek van Raf Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.

Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze een opvolger aanduiden.

Dior heeft bevestigd dat het in house designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen, en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)





� Reageer (0)
02-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

http://static0.hln.be/static/photo/2015/17/11/0/20151125122102/media_xll_8194470.jpg


Ze is burgerlijk ingenieur én dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?

Zonde toch, dat je die dure schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt de titel van Starter van het Jaar opleverde.

Nanotechnologie en bloemblaadjes
Met haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een (mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.

"Het lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan onze krant. De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.

Ultieme oplossing
De technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit angst ze vuil te maken. Zonde, toch?

Te koop?
Haar eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)





� Reageer (0)
03-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/4/10/20151029181027/media_xll_8116960.jpg

Alber Elbaz is weg bij Lanvin en landgenoot Raf Simons verliet vorige week modehuis Dior. Is de prestatiedruk in de modewereld te hoog? "Je kan niet ontkennen dat 6 collecties per jaar ontwerpen heel wat is."

Veertien jaar lang was ontwerper Alber Elbaz het wonderkind van Lanvin. Met zijn eigenzinnige collecties wist hij van het 125 jaar oude, ingedutte modehuis een van de topmerken in de modewereld te maken. Zijn vertrek bij het modehuis komt dan ook al even onverwacht aan als de exit van Raf Simons bij Dior eerder deze week.

Kritiek op huidige systeem
Door dit soort modedrama's komt er opnieuw weer heel wat kritiek vanuit de industrie op het tempo van het huidige systeem. Een creatief directeur van een modehuis met zoveel prestige moet dan ook continu presteren. Elbaz was verantwoordelijk voor vier collecties per jaar, Simons zelfs voor zes, waarvan twee haute coutureshows. De shows voor zijn eigen mannenlabel dan niet nog niet eens meegerekend.

Geen ruimte voor creatieve proces
Al die creaties moeten ook nog eens commercieel genoeg zijn, want ze moeten verkocht worden. En snel liefst ook. Want maximaal twee maanden later ligt er alweer een nieuwe collectie klaar. Dat dat de creativiteit niet perse ten goed komt, is dan ook geen verrassing, vertelt Agnes Wené, project manager bij het Flanders Fashion Institute. "Je kan niet ontkennen dat zes collecties per jaar ontwerpen, veel is voor één persoon. Zoals Elbaz mooi verwoordde in zijn afscheidsbrief, ben je op den duur als creatief directeur alleen nog maar directeur. Je stuurt een team aan, werkt aan het beeld van het merk en de ruimte die je hebt voor het creatieve proces moet daardoor inboeten."

'Mode is aan het crashen'
Ook Suzy Menkes, de bekende modejournaliste die momenteel internationale redactrice is voor Vogue, is het daarmee eens. In het artikel 'Waarom mode aan het crashen is', schrijft ze dat modeontwerpers van nature gevoelige, creatieve en emotionele mensen zijn en dat er gewoon té veel van hen gevraagd wordt. "Hopelijk zal de modewereld Simons, Elbaz en co ooit dankbaar zijn voor hun dappere actie. Voor het wegwandelen met opgeheven hoofd. Omdat ze simpelweg hun leven terug willen."

"Ik voel me eerder topatleet dan ontwerpster"
De bekende Franse modeontwerpster Isabel Marant liet eerder in een interview met 'New York Magazine' ook al weten dat kleding ontwerpen vandaag de dag een bijzonder stressvolle taak geworden is. "Het is vaak een race om collecties af te krijgen. Soms voel ik me eerder topatleet dan ontwerpster," vertelt ze.

Mode is niet dood
Toch wilt dat niet zeggen dat het huidige modesysteem ten dode is opgeschreven. Terwijl sommige ontwerpers bewust voor kleinschalige presentaties in plaats van shows kiezen, stonden alleen al tijdens de afgelopen modeweken in Parijs zo'n 115 shows op het programma. Dat de vacature van creatief directeur bij Balenciaga zo snel werd ingevuld na het vertrek van Alexander Wang, zegt eveneens genoeg. De modehistorie kent dan ook heel veel scheidingen en geruzie, maar bijna altijd bracht die stoelendans allerlei nieuwe kansen voor jonge en frisse ontwerpers. Iets dat we alleen maar kunnen aanmoedigen. (br.hln)





� Reageer (0)
25-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt

Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt


http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/16/13/20151024095425/media_xll_8100958.jpg



We hebben er allemaal al eens gezeten: beteuterd voor de spiegel in de kappersstoel, kijkend naar een nieuwe coupe die in niets leek op het voorbeeldplaatje dat je bij had. Maar hoe zeg je aan de kapper dat je het eindresultaat eigenlijk maar niets vindt?

We zijn vaak te bedeesd om toe te geven dat we ons nieuwe kapsel helemaal niet mooi vinden. We willen de kapper niet beledigen, of we zijn gewoon te verlegen. En dat terwijl we net beter onze mond zouden opendoen en zo uiteindelijk wél met een leuk kapsel de deur uitlopen.

Sla je middenin een kleuring plots in paniek? Of bevalt de snit je eigenlijk niet? Wacht in elk geval tot de kapper klaar is. Hoe logisch het ook klinkt, we lijken vaak te vergeten dat het midden niet het einde is. Vaak zal je kapper de snit op het einde nog corrigeren, of geeft hij of zij je haar nog een extra likje verf voor het juiste resultaat. Het is natuurlijk altijd goed om vragen te stellen, maar vraag je kapper niet om te stoppen terwijl hij of zij nog niet eens klaar is.

Ben je niet tevreden? Dan moet je dat ook zeggen. Toegegeven, leuk is anders, maar rondlopen met een kapsel dat je niet bevalt, is dat ook niet. En met eerlijkheid en tact kom je al een heel eind. Wees ook zo specifiek mogelijk. Met "ik vind het niet mooi", weet je kapper nog steeds niet wat hij of zij moet veranderen. Geef je kapper dus altijd bruikbare feedback.

Wat je best wél in het achterhoofd houdt: het kan goed zijn dat je vooral de styling niet mooi vindt, niet de snit. Je zal het zelf nooit op dezelfde manier stijlen als in het kapsalon, dus het ziet er altijd anders uit wanneer je het zelf eens gewassen hebt. Wacht een week of twee, probeer het zelf een aantal keer te stylen, en beslis dan of je het wel of niet mooi vindt. Ben je nog steeds niet tevreden? Geef je kapper dan opnieuw een belletje.

Ga niet met een plaatje van een Hollywoodkapsel naar de kapper, om vervolgens te verwachten dat je lokken er altijd zo zullen bijliggen. Aan het haar van celebrities wordt vaak urenlang door een leger kappers gewerkt, terwijl jij het enkel met je eigen handen en stylingproducten moet stellen. Hou je verwachtingen dus altijd realistisch, zo vermijd je teleurstellingen. (br.hln)




� Reageer (0)
22-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

http://static3.hln.be/static/photo/2015/1/7/12/20150920103012/media_xll_8013042.jpg

Tijdens de modeshow van internetfenomeen John Ostrovsky (@thefatjewish) in New York, liepen niet de gewoonlijke modellen maar vaders over de catwalk. En die vaders droegen dan ook nog eens vreselijk alledaagse plunjes, alsof ze net van het werk kwamen en nog even een omweg hadden gemaakt richting New York Fashion Week.

De 30-jarige instagramsensatie  wilde op deze manier de draak steken met het modegebeuren, en dat kon het aanwezig publiek wel smaken ook. Kijk maar mee naar enkele foto's.  (br.hln)





� Reageer (0)
18-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York

Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York


http://static2.hln.be/static/photo/2015/10/12/13/20150916121501/media_xll_8003323.jpg


Memorabel moment tijdens de modeweek in New York gisteren: modellen met rondingen veroverden de catwalk onder leiding van Ashley Graham, zelf een schoonheid met een maatje meer. De lingerie van Addition Elle werd specifiek ontworpen om de sexy vormen extra in de verf te zetten.

Ashley schopt wel vaker tegen de heilige huisjes van de mode-industrie. Zo was ze zelf het allereerste plus-size model dat de cover van het befaamde Sports Illustrated wist te sieren. Tijdens het defilé konden de toeschouwers volop twitteren onder de hashtag #IAmSizeSexy.

Het idee sluit naadloos aan bij de #PlusIsEqual-campagne, waar Ashley ook de stuwende kracht achter is. Eergisteren verscheen ze samen met enkele voluptueuzere collega-modellen op Times Square om het thema op de kaart te zetten.

Deze campagnes staan alvast in schril contrast met de "skelettenshow" waar Victoria Beckham vorige zondag mee op de proppen kwam. Hoewel ze in 2010 gezworen had om niet langer te overdrijven, zagen haar modellen er ziekelijk slank uit. (br.hln)




� Reageer (0)
11-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt

Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt


http://static3.hln.be/static/photo/2015/15/10/11/20150911102423/media_xll_7990826.jpg


Wie al eens modeblogs leest, heeft zich ongetwijfeld ook al afgevraagd hoe die meisjes en jongens al die dure designerkleren kunnen betalen? Ze moeten wel stinkend rijk zijn of erg gulle ouders/partner hebben zou je denken. De Belgische blogger Ruth Van Soom vertelt eerlijk vanwaar zij haar designeroutfits haalt, en dat blijkt een stuk minder glamoureus te zijn dan gedacht.

"Je zou inderdaad denken dat het geld op mijn rug groeit als je mijn blog volgt, maar dat is helaas niet waar... Wat ik op mijn blog draag is een mix van mijn eigen kleren, items die ik van merken krijg en andere stukken leen ik van winkels of pr-bureaus," schrijft de Antwerpse Ruth op haar blog The Journey of Ruth.

"Ik shoot minstens twee outfits per week, als ik al deze kleren gekocht zou hebben dan zou ik blut zijn en geen eten meer kunnen kopen." Verder vertelt Ruth nog dat ze deze blogpost heeft gemaakt omdat ze geen verkeerd voorbeeld wilt geven en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een kleerkast vol designerkleren te hebben.

Vandaar dat ze in toekomst ook altijd zal vermelden wanneer de kleren op de foto geleend, gekregen of gekocht zijn. (br.hln)



� Reageer (0)
31-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit zoveel items bestaat dé ideale garderobe

Uit zoveel items bestaat dé ideale garderobe

http://static2.hln.be/static/photo/2015/2/4/9/20150824145127/media_xll_7952604.jpg


We blijven massaal maar méér en méér kleren bijkopen. Omdat we het nodig hebben of - laten we eerlijk zijn - omdat de rush van iets nieuws kopen gewoon heerlijk aanvoelt. Maar steeds meer mode insiders stappen daar net vanaf en kiezen voor een zogenaamde capsule garderobe. Die blijkt te bestaan uit 37 items.

Eigenlijk moet je garderobe op een soort dieet, zodat je uiteindelijk overblijft met 37 items die veelzijdig zijn en die je écht graag draagt. Als een tegenreactie op de huidige consumptiemaatschappij en omdat het je geld en tijd bespaart. Begin met elk item in je kleerkast nauwkeurig te keuren en gooi sowieso al alles de vuilbak in dat je meer dan een jaar niet gedragen hebt.

Bekijk daarna wat je nodig hebt en wat niet. Wees streng voor jezelf, want 4 verschillende witte T-shirts kan je dan wel afwisselend dragen, nodig heb je ze niet allemaal.

Natuurlijk ga je ook niet van de ene dag op de andere dag stoppen met shoppen, maar probeer telkens als je iets nieuws koopt, tegelijkertijd twee items weg te gooien. Zo zorg je ervoor dat het allemaal in evenwicht blijft, en dat je garderobe niet weer gaan uitpuilen. (br.hln)



� Reageer (0)
20-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)

Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)


http://static1.hln.be/static/photo/2015/2/11/12/20150820161610/media_xll_7943142.jpg


Hoewel Kim niet vies is van een beetje (of véél) sexappeal af en toe, ziet ze er -meestal-  wel elegant uit. Zelfs met torenhoge stiletto's en een superstrakke jurk ziet haar kleding er nog steeds duur en chic uit. Haar truc? Neutrale kleuren.

Het grootste deel van Kims kleerkast kan je omschrijven als neutraal: zachte crèmekleuren, wit, grijs, een volledig zwarte outfit, bruin en af en toe een warm kaki. En dat is geen toeval, want het is een vaste regel in de modewereld (die Kim overigens waarschijnlijk van fashionista Kanye geleerd heeft): neutrale kleuren zien er altijd chic uit.

Of ze nu een basisstuk draagt zoals de tank dress of spandex rokjes, haar outfits zien er altijd duur uit. Het goede nieuws: dat is makkelijk te imiteren, zonder de dure designer prijskaartjes. (br.hln)





� Reageer (0)
17-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen

Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen


http://static0.hln.be/static/photo/2015/3/8/9/20150817081758/media_xll_7935999.jpg


Modeontwerpster Stella McCartney is een dierenactiviste en een vrouw van principes: ze weigert pertinent leer, bont of dierenhuid te gebruiken in haar collecties. Nu ze ontdekte dat de wol die ze gebruikte voor haar kleding van mishandelde schapen komt, zet ze de samenwerking met leverancier Ovis 21 stop.

Het waren beelden van PETA ("People for the Ethical Treatment of Animals") die lieten zien hoe schapen op ranches in Argentinië mishandeld worden. Toen McCartney de beelden zag en zelf na het nodige onderzoek concludeerde dat dit inderdaad klopte, besliste ze resoluut de wol uit Patagonia niet meer te willen gebruiken.

"Ik vind het zeer triest om te moeten meedelen dat we moeten stoppen met het gebruiken van wol van Ovis 21 uit Patagonië. Ovis 21 begon als een geweldig initiatief dat de miljoenen bedreigde graslanden in Patagonië wilde beschermen en tegelijk aandacht had voor dierenwelzijn," schreef McCartney op onderstaande Instagrampost. "Jammer genoeg, na zelf onderzoek te hebben gedaan in Argentinië, in het voetspoor van de beelden van de geweldige mensen bij PETA, ontdekten we dat 1 op de 26 ranches waarvan we wol gebruiken van mishandelde schapen komt. Dat is er één te veel."

In een tweede Instagrampost benadrukte McCartney dat ze nu nog gemotiveerder is om te vechten voor dierenrechten binnen de mode-industrie, en alle leveranciers nauwgezet in het oog zal houden.



� Reageer (0)
12-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

http://static2.hln.be/static/photo/2015/0/13/8/20150811111459/media_xll_7922183.jpg


Normaal gezien hou je kinderen met kleurstiften in de hand zo ver mogelijk weg van je kleren, maar daar dachten Charlotte Kemp en haar 5-jarige dochter Martha duidelijk anders over. Samen kopieerden de twee designerjurken uit de laatste collectie van Dolce & Gabbana, en het resultaat lijkt net echt.

In de laatste herfst/winter collectie van het Italiaanse modelabel Doce & Gabbana zaten enkele satijnen jurken met kindertekeningen op, om moeders overal ter wereld te eren. De ontwerpen kosten ongeveer 3000 euro per stuk, dus besloten de Britse Charlotte Kemp en haar vijfjarige dochter Martha om het heft in eigen handen te nemen.

Het duo kocht een spotgoedkope witte jurk van de Britse keten Closet, en dochter lief mocht zich daarna uitleven met viltstiften. Zoals je hieronder kunt zien is het resultaat prachtig én betaalbaar. Helaas kan je er wel niet mee in de regen, vertelde Martha aan The Daily Mail. (br.hln)





� Reageer (0)
30-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

http://static1.hln.be/static/photo/2015/3/13/11/20150729162946/media_xll_7899386.jpg


Murielle Scherre, alias La Fille d'O, heeft de handen in elkaar geslagen met het eveneens Belgische modemerk Ann Demeulemeester voor een exclusieve ondergoedlijn voor mannen. Het Gentse lingerielabel ontwierp tot nog toe alleen lingerie voor vrouwen.

Tijdens de afgelopen mannenshow van Ann Demeulemeester zagen we zoals gewoonlijk heel wat donkere gewaden - hoewel ook met een verrassend hoog aantal kleuraccenten - én veel naakt, of toch alleszins doorkijkstofjes. En daarom komt Murielle Scherre er bij kijken.

De Gentse ontwierp in samenwerking met Sebastien Meunier, hoofdontwerper bij Ann Demeulemeester, voor het eerst een ondergoedlijn voor mannen. Dat vertelde ze vandaag zelf op het Instagram-account van La Fille d'O.

De collectie bestaat uit veertig verschillende stijlen, en is vanaf november te koop. (br.hln)



� Reageer (0)
25-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

http://static0.hln.be/static/photo/2015/2/2/6/20150722203153/media_xll_7885401.jpg

Kom jij ook nooit met lege handen thuis na een shoppingtripje bij modeketens als H&M en Zara? Dat ligt niet aan jou, maar aan de 'schattenjacht' strategie die de ketens toepassen zegt Business Insider.

Bij luxe modehuizen weet je exact wanneer pakweg de herfst collectie in de winkels ligt en tot wanneer. Behoor je tot de happy few die zich in dat soort winkels kleding kan veroorloven, dan hoef je ook niet per se wekelijks terug te gaan. De collecties blijven toch een tijdje hetzelfde. Dat is echter niet zo bij de goedkope winkelketens.

Zara en consoorten hebben dagelijks leveringen met nieuwe items. Als een item op de catwalk verschijnt tijdens de modeweken, kunnen ze dat twee weken later al in de winkelrekken krijgen. Ter vergelijking: dat kan bij grote modehuizen tot een halfjaar duren. Door die continue vernieuwing van het aanbod, willen mensen zoveel mogelijk terugkeren om zo niets te missen.

"Mensen hebben het gevoel dat als ze iets zien bij Zara en co, ze het meteen moeten kopen omdat het anders niet meer verkrijgbaar is de volgende keer dat ze daar zijn," legt Business Insider uit.

Daarom kun je dus niet weerstaan aan nog maar eens een nieuw T-shirtje of jeans bij je favoriete budgetketens - interessant. (br.hln)





� Reageer (0)
20-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

http://static2.hln.be/static/photo/2015/1/5/9/20150714161420/media_xll_7868319.jpg


Het leven van de veertienjarige Sofia Mechetner uit Tel Aviv lijkt wel op een sprookje. Waar het meisje eerst het leven leidde van een hedendaagse Assepoester (weliswaar zonder boze stiefmoeder), werd ze vorige week ontdekt als model door de Belgische modeontwerper Raf Simons, die haar prompt het gezicht van Dior maakte en haar de coutureshow in Parijs liet openen. Van een straf verhaal gesproken.

Tot vorige week stond de veertienjarige Sofia Mechetner nog in voor de opvoeding van haar zusje en broertje, en hielp ze haar straatarme moeder met kuisopdrachten om toch enigszins de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Aan dat armoedige bestaan kwam echter abrupt een einde.

Met haar 1,77 meter lengte en haar atypische (maar mooie) gezichtje, werd ze in haar thuisstad Holon (nabij Tel Aviv) al meerdere keren gevraagd of ze een model was. Daarom besloot ze het erop te wagen, en stuurde ze haar moeder naar een modellenbureau om te horen of ze een kans zou maken of niet. VIVA Model Management toonde al snel interesse, en Sofia werd zelfs meteen naar Parijs gestuurd om aan enkele castings mee te doen.

Al bleken ze daar niet bepaald veel interesse te hebben in een meisje van veertien, dus mocht ze haar spullen al snel weer pakken. Op wandel door de straten van Parijs samen met een medewerker van het modellenbureau, belandde ze echter bij toeval in de Dior-winkel, waar niemand minder dan Raf Simons aanwezig was. Onze landgenoot die niet alleen zijn eigen modelabel heeft, maar ook hoofdontwerper is van Dior.

Simons vroeg om een foto van haar, en een paar uur later belde hij Sofia al op met het geweldige nieuws dat hij haar als gezicht van Dior wou, en of ze de coutureshow van het merk in Parijs wou openen. Dat leverde haar naast een geldsom van 265.000 dollar ook internationale wereldfaam op en zonder twijfel een blitse carrière als model. Aan de Israëlische zender Channel 2 vertelde ze alvast met het geld een appartement te willen kopen voor haar familie. (br.hln)





� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!