Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



20-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)

Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)


http://static1.hln.be/static/photo/2015/2/11/12/20150820161610/media_xll_7943142.jpg


Hoewel Kim niet vies is van een beetje (of véél) sexappeal af en toe, ziet ze er -meestal-  wel elegant uit. Zelfs met torenhoge stiletto's en een superstrakke jurk ziet haar kleding er nog steeds duur en chic uit. Haar truc? Neutrale kleuren.

Het grootste deel van Kims kleerkast kan je omschrijven als neutraal: zachte crèmekleuren, wit, grijs, een volledig zwarte outfit, bruin en af en toe een warm kaki. En dat is geen toeval, want het is een vaste regel in de modewereld (die Kim overigens waarschijnlijk van fashionista Kanye geleerd heeft): neutrale kleuren zien er altijd chic uit.

Of ze nu een basisstuk draagt zoals de tank dress of spandex rokjes, haar outfits zien er altijd duur uit. Het goede nieuws: dat is makkelijk te imiteren, zonder de dure designer prijskaartjes. (br.hln)





� Reageer (0)
17-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen

Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen


http://static0.hln.be/static/photo/2015/3/8/9/20150817081758/media_xll_7935999.jpg


Modeontwerpster Stella McCartney is een dierenactiviste en een vrouw van principes: ze weigert pertinent leer, bont of dierenhuid te gebruiken in haar collecties. Nu ze ontdekte dat de wol die ze gebruikte voor haar kleding van mishandelde schapen komt, zet ze de samenwerking met leverancier Ovis 21 stop.

Het waren beelden van PETA ("People for the Ethical Treatment of Animals") die lieten zien hoe schapen op ranches in Argentinië mishandeld worden. Toen McCartney de beelden zag en zelf na het nodige onderzoek concludeerde dat dit inderdaad klopte, besliste ze resoluut de wol uit Patagonia niet meer te willen gebruiken.

"Ik vind het zeer triest om te moeten meedelen dat we moeten stoppen met het gebruiken van wol van Ovis 21 uit Patagonië. Ovis 21 begon als een geweldig initiatief dat de miljoenen bedreigde graslanden in Patagonië wilde beschermen en tegelijk aandacht had voor dierenwelzijn," schreef McCartney op onderstaande Instagrampost. "Jammer genoeg, na zelf onderzoek te hebben gedaan in Argentinië, in het voetspoor van de beelden van de geweldige mensen bij PETA, ontdekten we dat 1 op de 26 ranches waarvan we wol gebruiken van mishandelde schapen komt. Dat is er één te veel."

In een tweede Instagrampost benadrukte McCartney dat ze nu nog gemotiveerder is om te vechten voor dierenrechten binnen de mode-industrie, en alle leveranciers nauwgezet in het oog zal houden.



� Reageer (0)
12-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

http://static2.hln.be/static/photo/2015/0/13/8/20150811111459/media_xll_7922183.jpg


Normaal gezien hou je kinderen met kleurstiften in de hand zo ver mogelijk weg van je kleren, maar daar dachten Charlotte Kemp en haar 5-jarige dochter Martha duidelijk anders over. Samen kopieerden de twee designerjurken uit de laatste collectie van Dolce & Gabbana, en het resultaat lijkt net echt.

In de laatste herfst/winter collectie van het Italiaanse modelabel Doce & Gabbana zaten enkele satijnen jurken met kindertekeningen op, om moeders overal ter wereld te eren. De ontwerpen kosten ongeveer 3000 euro per stuk, dus besloten de Britse Charlotte Kemp en haar vijfjarige dochter Martha om het heft in eigen handen te nemen.

Het duo kocht een spotgoedkope witte jurk van de Britse keten Closet, en dochter lief mocht zich daarna uitleven met viltstiften. Zoals je hieronder kunt zien is het resultaat prachtig én betaalbaar. Helaas kan je er wel niet mee in de regen, vertelde Martha aan The Daily Mail. (br.hln)





� Reageer (0)
30-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

http://static1.hln.be/static/photo/2015/3/13/11/20150729162946/media_xll_7899386.jpg


Murielle Scherre, alias La Fille d'O, heeft de handen in elkaar geslagen met het eveneens Belgische modemerk Ann Demeulemeester voor een exclusieve ondergoedlijn voor mannen. Het Gentse lingerielabel ontwierp tot nog toe alleen lingerie voor vrouwen.

Tijdens de afgelopen mannenshow van Ann Demeulemeester zagen we zoals gewoonlijk heel wat donkere gewaden - hoewel ook met een verrassend hoog aantal kleuraccenten - én veel naakt, of toch alleszins doorkijkstofjes. En daarom komt Murielle Scherre er bij kijken.

De Gentse ontwierp in samenwerking met Sebastien Meunier, hoofdontwerper bij Ann Demeulemeester, voor het eerst een ondergoedlijn voor mannen. Dat vertelde ze vandaag zelf op het Instagram-account van La Fille d'O.

De collectie bestaat uit veertig verschillende stijlen, en is vanaf november te koop. (br.hln)



� Reageer (0)
25-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

http://static0.hln.be/static/photo/2015/2/2/6/20150722203153/media_xll_7885401.jpg

Kom jij ook nooit met lege handen thuis na een shoppingtripje bij modeketens als H&M en Zara? Dat ligt niet aan jou, maar aan de 'schattenjacht' strategie die de ketens toepassen zegt Business Insider.

Bij luxe modehuizen weet je exact wanneer pakweg de herfst collectie in de winkels ligt en tot wanneer. Behoor je tot de happy few die zich in dat soort winkels kleding kan veroorloven, dan hoef je ook niet per se wekelijks terug te gaan. De collecties blijven toch een tijdje hetzelfde. Dat is echter niet zo bij de goedkope winkelketens.

Zara en consoorten hebben dagelijks leveringen met nieuwe items. Als een item op de catwalk verschijnt tijdens de modeweken, kunnen ze dat twee weken later al in de winkelrekken krijgen. Ter vergelijking: dat kan bij grote modehuizen tot een halfjaar duren. Door die continue vernieuwing van het aanbod, willen mensen zoveel mogelijk terugkeren om zo niets te missen.

"Mensen hebben het gevoel dat als ze iets zien bij Zara en co, ze het meteen moeten kopen omdat het anders niet meer verkrijgbaar is de volgende keer dat ze daar zijn," legt Business Insider uit.

Daarom kun je dus niet weerstaan aan nog maar eens een nieuw T-shirtje of jeans bij je favoriete budgetketens - interessant. (br.hln)





� Reageer (0)
20-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

http://static2.hln.be/static/photo/2015/1/5/9/20150714161420/media_xll_7868319.jpg


Het leven van de veertienjarige Sofia Mechetner uit Tel Aviv lijkt wel op een sprookje. Waar het meisje eerst het leven leidde van een hedendaagse Assepoester (weliswaar zonder boze stiefmoeder), werd ze vorige week ontdekt als model door de Belgische modeontwerper Raf Simons, die haar prompt het gezicht van Dior maakte en haar de coutureshow in Parijs liet openen. Van een straf verhaal gesproken.

Tot vorige week stond de veertienjarige Sofia Mechetner nog in voor de opvoeding van haar zusje en broertje, en hielp ze haar straatarme moeder met kuisopdrachten om toch enigszins de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Aan dat armoedige bestaan kwam echter abrupt een einde.

Met haar 1,77 meter lengte en haar atypische (maar mooie) gezichtje, werd ze in haar thuisstad Holon (nabij Tel Aviv) al meerdere keren gevraagd of ze een model was. Daarom besloot ze het erop te wagen, en stuurde ze haar moeder naar een modellenbureau om te horen of ze een kans zou maken of niet. VIVA Model Management toonde al snel interesse, en Sofia werd zelfs meteen naar Parijs gestuurd om aan enkele castings mee te doen.

Al bleken ze daar niet bepaald veel interesse te hebben in een meisje van veertien, dus mocht ze haar spullen al snel weer pakken. Op wandel door de straten van Parijs samen met een medewerker van het modellenbureau, belandde ze echter bij toeval in de Dior-winkel, waar niemand minder dan Raf Simons aanwezig was. Onze landgenoot die niet alleen zijn eigen modelabel heeft, maar ook hoofdontwerper is van Dior.

Simons vroeg om een foto van haar, en een paar uur later belde hij Sofia al op met het geweldige nieuws dat hij haar als gezicht van Dior wou, en of ze de coutureshow van het merk in Parijs wou openen. Dat leverde haar naast een geldsom van 265.000 dollar ook internationale wereldfaam op en zonder twijfel een blitse carrière als model. Aan de Israëlische zender Channel 2 vertelde ze alvast met het geld een appartement te willen kopen voor haar familie. (br.hln)





� Reageer (0)
13-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbel zoveel ongelukken als 10 jaar geleden door ... hoge hakken

Dubbel zoveel ongelukken als 10 jaar geleden door ... hoge hakken

http://static2.hln.be/static/photo/2015/18/13/3/20150612111432/media_xll_7785078.jpg


Geef een vrouw een mooi paar hakken, en ze loopt op wolkjes. Helaas blijft dat vaak bij de spreekwoordelijke betekenis, want hoe fantastisch goed je benen er ook uitzien, goed voor onze gezondheid zijn ze dan weer niet. Volgens een nieuwe studie zou het aantal ongelukken veroorzaakt door hakken zelfs verdubbeld zijn in de laatste 10 jaar.

De universiteit van Alabama in Birmingham publiceerde een studie in The Journal of Foot and Ankle Surgery die aangaf dat ongelukken die veroorzaakte werden door het dragen van hoge hakken maar liefst verdubbelden in de laatste 10 jaar. Niet verwonderlijk dat de verkoop van de ballerina's serieus de hoogte ingeschoten is sinds 2012. Hoe mooi ze ook mogen zijn, wankelend de moeilijkheden der straatstenen trotseren staat nu eenmaal niet echt goed bij een fashionable outfit.

Het aantal Amerikaanse vrouwen die al eens serieus ten val kwamen, ging van 7.097 in 2002 naar 14.140 in 2014. Het gevaarlijkste jaar voor hakkendraagsters bleek 2011 te zijn, met maar liefst 19.058 valpartijen. Opvallend was niet alleen dat het voornamelijk voorkwam bij vrouwen tussen 20 en 39 jaar oud, maar vooral dat de meeste ongelukken thuis gebeurden. Wat is er gebeurd met de goede oude sloffen?

Er is echter niet alleen het risico dat je achterwerk van dichtbij kennis maakt met de grond, ook de gevolgen op lange termijn zijn niet mis. Volgens de vereniging van osteopaten in Amerika zou 1 vrouw op 10 minstens 3 dagen per week hakken dragen. "Het veelvuldig dragen van hakken maakt dat je tenen in een onnatuurlijke positie worden gewrongen, wat allerlei klachten - van ingegroeide teennagels tot onomkeerbare schade aan bepaalde pezen - met zich kan meebrengen," verklaart osteopate Natalie A. Nevins. Ook kniepijn, heup- of rugklachten kunnen veroorzaakt worden door hakken. Af en toe afwisselen is dus de boodschap. (br.hln)



� Reageer (0)
15-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag je rood, dan lijk je boos (of toch niet?)

Draag je rood, dan lijk je boos (of toch niet?)

http://static1.hln.be/static/photo/2015/9/5/6/20150513153309/media_xll_7706751.jpg


Vooral mannen (maar ook gedeeltelijk vrouwen) die rood dragen, komen agressiever en kwader over dan wanneer ze blauw of grijs dragen, dat blijkt uit een onderzoek van de Durham University. Omdat wij hier eigenlijk niets van geloven, sommen we drie redenen op waarom je net wél rood moet dragen.

1. Je lijkt aantrekkelijk
We worden duidelijk om de oren geslagen met studies, want uit een eerdere studie van de Universiteit van Tilburg bleek net dat je in rode kledij net aantrekkelijk wordt gevonden, dan wanneer je andere kleuren draagt. Het zou de indruk wekken dat de persoon in kwestie hoger op de maatschappelijke ladder staat.

2. Je hebt meer overtuigingskracht
Uit datzelfde onderzoek van de Universiteit van Tilburg, werden ook 48 mannen en vrouwen gevraagd om te onderhandelen over een bepaald onderwerp. De ene helft droeg een rood bovenstuk, de andere een wit. Wat bleek? Zij die rood droegen, wisten opvallend meer mensen te overtuigen dan de kandidaten in het wit.

3. Modebewust
Daarnaast is rood ook gewoon een hippe kleur, die met veel andere (neutralere) kleuren erg mooi combineert. Tegenwoordig zien we veel oranje-rood, dat prachtig samen gaat met grijs, zwart en wit. Donkerblauw en rood staat dan weer erg stijl- en klassevol. (br.hln)





� Reageer (0)
13-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus-size modellen met billen bloot voor Glamour IJsland

Plus-size modellen met billen bloot voor Glamour IJsland


http://static1.hln.be/static/photo/2015/9/15/7/20150513061813/media_xll_7704262.jpg


IJsland heeft nog maar twee maanden een eigen versie van Glamour, maar het magazine veroorzaakt nu al heel wat ophef, in de positieve zin dan. In het laatste nummer poseren vijf vrouwen met een maatje meer poedelnaakt. Wat een statement!

De lingeriemodellen Ashley Graham, Marquita Pring Julie Henderson, Inga Eiriksdottir en Danielle Reedman sieren acht volle pagina's in de IJslandse editie van Glamour Magazine. Op sommige foto's poseren ze in lingerie, maar die laten ze ook achterwege voor enkele mooie naaktfoto's.

De dames zijn allemaal getekend bij IMG, het modellenbureau dat erom bekend staat niet enkel uitgemergelde modellen in dienst te nemen. Het vijftal heeft samen ook Alda opgericht, een community waarmee ze willen aantonen dat modellen niet altijd een maatje 34 hoéven hebben. In februari poseerden zo nog voor Burst Magazine. (br.hln)




� Reageer (0)
03-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)

Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)

http://static0.hln.be/static/photo/2015/3/0/0/20150430181617/media_xll_7673970.jpg


Er is de laatste tijd heel wat te doen rond duurzame mode, maar is het wel mogelijk om volledig duurzame kleren te kopen? 11.11.11 organiseert in samenwerking met DE Studio, MoMu, Doek vzw, Schone Kleren Campagne, stad Antwerpen en de provincie Antwerpen MOOI, een festival over duurzame mode. Voor eco-fashionista's zonder bakfietsen en geitenwollensokken.

Op 23 mei wordt DE Studio in Antwerpen omgetoverd in MOOI, een festival over duurzame mode. MOOI verzamelt initiatieven rond eerlijke mode onder één dak en wil zo consumenten informeren en sensibiliseren.

Tijdens de Fashion Talks kom je meer te weten over de impact van de kledingindustrie op het milieu en de maatschappij. Verschillende gastsprekers zoals Bruno Pieters en Ann Claes van JBC kaarten de wantoestanden binnen die industrie aan en de moeilijkheden die ze zélf ondervinden om hun duurzame visie trouw te blijven.

Duurzame initiatieven krijgen een prominente plaats in het programma. Consumenten - wij allemaal dus - krijgen te horen hoe we zelf een invloed kunnen uitoefenen op de modewereld via onze kleerkast. 

Er is ook een markt, waar merken en organisaties met een aanbod van eerlijke kledij hun waar presenteren.

Opgelet voor de Fair Fashion Police! Twee agenten scannen de kleren van de bezoekers met de Fair Fashion app. Wie een onvoldoende scoort wordt doorverwezen naar de markt en de workshops. (br.hln)





� Reageer (0)
23-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze Instagrampagina vol stijlvolle opaatjes moet je zien

Deze Instagrampagina vol stijlvolle opaatjes moet je zien


http://static1.hln.be/static/photo/2015/4/11/12/20150423041538/media_xll_7653717.jpg


Ze zijn zeventig of ouder en stukken beter gekleed dan jij en ik. Christina Belcher fotografeert dagelijks hippe opaatjes in New York, en post die foto's op de Instagrampagina Fashion Grandpas. Ze hebben hun eigen stijl, een waar menig jongere man een voorbeeld aan kan nemen.

Christina Belcher is een twintiger die dagelijks de straten van New York afstruint met een GoPro-camera op haar hoofd, op zoek naar trendy opaatjes. De 70-plussers dragen hippe loafers, maatpakken in felle kleuren en grote hoeden. Kortom: outfits die het gros van het mannelijke modevolkje ook draagt, alleen zijn de mannen die Belcher fotografeert gemiddeld veertig jaar ouder. Elke dag post de fotografe een foto van zo'n hippe senior op de Instagrampagina Fashion Grandpas. Dat lijkt aan te slaan, want ze heeft ondertussen al bijna dertigduizend volgers. Hieronder een selectie. (br.hln)




� Reageer (0)
21-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te grote of te kleine jeans? Zo los je dat in no time op

Te grote of te kleine jeans? Zo los je dat in no time op

http://static1.hln.be/static/photo/2015/3/16/6/20150420123655/media_xll_7647636.jpg


Ben je een paar kilo bijgekomen en raak je niet meer in je favoriete jeansbroek? Of valt je broek net te ruim na het een paar keer te dragen? Met twee simpele trucjes van Who What Wear zit je broek weer als gegoten.

Te groot
1. Was je broek in heet (bijna kokend) water.
2. Droog de broek daarna op de heetste stand in de droogkast.
3. Zit de jenas dan nog te ruim aan je middel, kun je een elastiek aan de
    binnenkant van de tailleband naaien.

Te klein
1.  Maak je broek nat met lauwwarm water en rek met de hand zoveel
     mogelijk uit.
2. Prop je daarna (waarschijnlijk met alle moeite van de wereld) in de natte
    broek en ga ermee in een warm bad of douche.
3. Hang de broek op aan een kleerhanger en laat zo drogen. (br.hln)



� Reageer (0)
19-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh my zebra! De leukste items in zebra print

Oh my zebra! De leukste items in zebra print

http://static3.hln.be/static/photo/2015/3/14/9/20150418051638/media_xll_7642449.jpg

Momenteel worden de Brusselse straten onveilig gemaakt door enkele badass zebra's. Zeg nu zelf, de uitgelezen gelegenheid om onze favoriete items in zebra print op te lijsten, toch?

Less is more, en al helemaal wanneer het op zebra print aankomt. We raden dus aan om alleen voor het shortje te gaan en die blazer voorlopig toch te laten voor wat het is. Niet alleen zijn tailleshortjes nog steeds helemaal in, ze bieden ook de gelegenheid om je benen wat welverdiende zon te gunnen nu de zomer echt in aantocht is.

http://static2.hln.be/static/photo/2015/5/4/2/20150417195616/media_l_7642337.jpg



Je portemonnee hoeft er zelfs niet eens onder te lijden, want het shortje is momenteel in de afslag voor zo'n €26,03. Verkrijgbaar via asos.

Voor de minimalisten onder u: ook sjaaltjes mogen niet ontbreken in de zomergarderobe. Zeker nu het af en toe best nog wat kouder kan zijn (we leven nu eenmaal in België) is zo'n sjaal een welgekomen accessoire. Met dit exemplaar van New Look sla je twee vliegen in één klap: een warme nek én een fashion statement met de exotische zebra print.

Ook hier hoef je geen bank voor te overvallen, voor een kleine €10 heb je deze sjaal al naar huis geklikt.

http://static1.hln.be/static/photo/2015/12/11/9/20150417200224/media_l_7642344.jpg

Geen grote fan van opvallende prints? Hou het dan subtiel met deze zebra loafers van Kiomi. De ideale finishing touch voor iedere outfit en verrassend makkelijk te combineren. Sinds de loafers vorige zomer opmars maakten zijn ze niet meer uit het straatbeeld weg te slaan, en waarom zouden ze? Het ideale zomerschoeisel, dames (en heren).

Deze zebra loafers van Kiomi zijn te bestellen via zalando voor €69,95.

http://static0.hln.be/static/photo/2015/16/2/6/20150417200601/media_l_7642386.jpg

Lente? Dat betekent cocktail party's. En zeg nu zelf, wat is een beter accessoire dan een gloednieuwe clutch? In zebra print, bijvoorbeeld. Deze clutch van Nila Anthony steelt gegarandeerd de show en is door de monochrome print (zwart wit) makkelijk met iedere outfit te combineren. Met de neonkleurige voering heb je een echte blikvanger in handen.

Ook hier kan je portefeuille een opgeluchte zucht slaken, want de clutch haal je al voor €41,23 (exclusief verzending) in huis via Nordstrom.

http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/13/6/20150417202640/media_l_7642431.jpg

Hou je stiekem wel van de hele zebra hype maar is het toch net iets te opzichtig? Kies dan voor een onopvallend item, zoals een zonnebril. Toegegeven, dit exemplaar van Jimmy Choo is aan de prijzige kant, maar op goede zonnebescherming staat geen prijs, toch? (br.hln)


Verkrijgbaar voor €230 bij monnierfreres.

http://static2.hln.be/static/photo/2015/12/2/10/20150417204245/media_l_7642420.jpg



� Reageer (0)
10-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze vintage jeansbroek kost 1.300 euro (!)

Deze 'vintage' jeansbroek kost 1.300 euro (!)

http://static3.hln.be/static/photo/2015/3/15/2/20150408191415/media_l_7619687.jpg

Vintage geïnspireerde jeansbroeken zijn al een tijdje terug helemaal hot, maar dit exemplaar van het Franse merk Vêtements springt er wel erg uit. En dan vooral om het prijskaartje van 1.300 euro...

Sinds de comeback van de jaren negentig in de modewereld, zijn vintage of vintage geïnspireerde jeansbroeken een waar modestatement geworden. Je vindt ze terug in zowal alle collecties van de grote modeketens, al kosten ze af en toe ook wel wat meer dan gangbaar is.

Het jonge modelabel uit Parijs Vêtements heeft een jeansbroek in hun laatste collectie zitten, die verkocht wordt voor 1.300 euro (de prijs van een kleine tweedehands auto). Wat de jeans zo speciaal maakt is ons een groot raadsel, al verkopen de broeken blijkbaar wel als zoete broodjes. Zelfs bekende webshops als Nordstrom verkopen dit peperdure mode-item ondertussen. (br.hln)





� Reageer (0)
19-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/9/20150305122752/media_xll_7535829.jpg

Belgische modeontwerpers en de Parijse modeweek: het lijkt wel een match made in modeheaven. Maar waarom showen ze eigenlijk zo massaal in de Franse hoofdstad? "De reden is simpel: ik voel me hier thuis", aldus Dries Van Noten in een interview met De Morgen.

Sinds gisteren is de Parijse modeweek van start gegaan en naar goeder gewoonte tekenen daar zowat alle Belgische modeontwerpers present. Gisteren toonden onder andere Dries Van Noten en Cédric Charlier hun waren. Ann Demeulemeester, A.F. Vandevorst, Christian Wijnants, Jean-Paul Lespagnard en Raf Simons voor Dior zijn nog aan de beurt. Kortom geen gebrek aan Belgen op Paris Fashion Week en dat terwijl Londen een hipper imago heeft en de modeweek in New York steeds groter wordt.

"Het is er thuiskomen"
"De reden is simpel: ik voel me hier thuis", zegt Dries Van Noten in een interview met De Morgen. Dat beaamt ook Ann Claes van het Flanders Fashion Institute (FFI). "De Belgen showen al sinds de begindagen in Parijs, hier hebben ze altijd hun individuele stijl goed naar voren kunnen brengen en qua uitstraling past de stad ook het best bij hun", aldus Ann.

Imago
Hoewel Londen dan te boek mag staan als edgy en vernieuwend, zakken grote namen zoals Chanel, Dior en Louis Vuitton toch nog steeds af naar Parijs. Dat zorgt ervoor dat de belangrijkste inkopers en de rest van de modejournaille ook altijd aanwezig zijn in Parijs, wat belangrijk is voor ontwerpers die internationaal willen doorbreken. "Daarom presenteert de Belg Devon Halfnight Leflufy bijvoorbeeld zijn collectie in Londen, maar is hij ook altijd aanwezig in Parijs voor het contact met de inkopers", vertelt Ann.

Praktisch
Daarnaast is er ook nog de praktische kant. "Parijs is maar anderhalf uur met de trein van ons landje. Vele Belgische modeontwerpers werken met Belgische productieteams, die allemaal laten overvliegen naar pakweg New York is gewoonweg onhaalbaar", zegt Ann. (br.hln)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 3 trends hadden we liever niet teruggezien in 2015

Deze 3 trends hadden we liever niet teruggezien in 2015


http://static3.hln.be/static/photo/2015/7/10/9/20150204093627/media_l_7461174.jpg


De volgende 3 modetrends maken helaas opnieuw hun intrede in 2015, maar wij zien ze liever gaan dan komen.

De comeback van het wafelijzer
Stella McCartney en Jeremy Scott trakteerden ons tijdens hun catwalk shows niet alleen op een heel arsenaal aan geweldige outfits maar ook op een flashback van formaat. Richting jaren 80 en de bijbehorende wafeltjesharen om precies te zijn.

Toegegeven, de nonchalante en understated versie waarbij slechts enkele plukken haar 'gewafeld' zijn, weet ons al meer te bekoren dan de coupe ontploft uit de eighties, maar dat wafelijzer blijft voorlopig toch nog steeds liggen waar het lag. Heel ver weggestopt.

De Ugg is terug
Eerlijk is eerlijk, Uggs zijn eigenlijk nooit echt weggeweest. Niet verwonderlijk, want met de koude temperaturen van tegenwoordig is zo'n paar schaapswollen schoenen meer dan welkom.

Wél nieuw is dat de veredelde pantoffels (want dat zijn ze nu eenmaal) ook eindelijk sociaal geaccepteerd zijn. Want als Vogue zegt dat de Ugg boot hip is, dan moeten we ons daar maar bij neerleggen, zij het met enige tegenzin.

Volgens het modeblad draag je Uggs het best op make-uploze dagen in combinatie met een vintage jurkje en een oversized cardigan of een lange tuniek met blote benen. Al zijn wij toch eerder te vinden voor Adriana Lima's stoere look.

The return of the choker
Voor de laatste trend zijn we de mosterd duidelijk in de jaren 90 gaan halen. Het moest er ooit van komen; de gevreesde terugkeer van de choker ketting. U wellicht beter bekend als die monsterlijke plastic tattoo-ketting waar we tot onze eigen afschuw allemaal mee rondliepen. Naast de plastic exemplaren (ja hoor, die zijn eerlijk waar écht weer hip) zijn er ook choker kettingen in metaal, kant of andere materialen verkrijgbaar.

De 2015-varianten mogen dan (gelukkig maar) iets meer fashionable en iets minder gothic zijn, fan zijn we nog steeds niet. (br.hln)




� Reageer (0)
02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop


http://oi61.tinypic.com/28cg1e8.jpg


Welk modemagazine je ook openslaat, de modellen die de kledij tonen, zullen nooit veel meer dan maatje 34 hebben. En toch wist deze Tess Holliday - maatje 52 en 1,65 meter groot - een contract met een groot agentschap binnen te rijven. De dame noemt het een 'mijlpaal' in de modegeschiedenis.

MiLK Model Management ontdekte Tess Holliday - in het echte leven Tess Munster - op Instagram. De eigenaar van het agentschap noemt Tess een "belangrijk rolmodel voor zo veel vrouwen". Toen hij zag dat ze meer volgers had als de meeste modellen, bood hij haar een contract aan, ook al zijn 'plus size' modellen meestal maximum maatje 48 en minstens 1,70 meter groot.

Tess zelf noemt haar contract een mijlpaal in de modewereld. De dame is immers het brein achter de #EffYourBeautyStandards beweging, waarmee ze vrouwen overal ter wereld wil aanmoedigen om van hun lichaam te houden, hoe groot of zwaar ze ook zijn.

De vrouw weet hoe moeilijk het is om niet de perfecte beautynorm te zijn; in onze maatschappij. Op haar zeventiende stopte ze met school omdat ze zo hard gepest werd, en tot op vandaag krijgt ze iedere dag negatieve opmerkingen te verwerken.

Het model vergaarde intussen al meer dan 378.000 volgers op haar Instagramaccount, waarop ze foto's van haar vormen post, gepaard met positieve boodschappen. (br.hln)





� Reageer (0)
31-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze modekeuzes irriteren iedereen behalve jou

Deze modekeuzes irriteren iedereen behalve jou


http://static2.hln.be/static/photo/2015/15/9/9/20150130212940/media_xll_7450599.jpg


Iedereen doet en draagt wat hij wilt, maar met sommige modekeuzes irriteer je toch heel wat mensen. Natuurlijk geldt dit totaal niet voor iedereen, maar sommige dingen zullen toch wel héél herkenbaar zijn.

Blote benen in de winter
Jij denkt: "Het is helemaal niet zo koud vandaag. Waarom is iedereen toch zo overdreven ingeduffeld?"
Iedereen in jouw buurt denkt: "Je bent compleet gestoord. Ik krijg het al koud van naar je te kijken. Trek toch iets aan, alstublieft!"

Een giga rugzak op de bus
Jij denkt: "Handig toch zo'n rugzak, dan heb ik mijn beide handen vrij."
Iedereen in jouw buurt denkt: "Als dat ding me nog één keer aanraakt, gebeuren er hier ongelukken."

Grote paraplu's in een drukke winkelstraat
Jij denkt: "Wat blijf ik toch lekker droog. Handig zo'n giga paraplu."
Iedereen in jouw buurt denkt. "Is dit jouw winkelstraat, misschien? Ik wandel hier ook nog hoor. Zo dadelijk steek je een oog uit."

Hoge hakken in de sneeuw
Jij denkt: "Mijn hakken passen goed bij mijn outfit en ik moet toch maar twee straten verder. Ik kan zelfs mijn hakken in de sneeuw zetten om niet te vallen. Handig!"
Iedereen in jouw buurt denkt: "Ik hoop dat ze valt. Welke idioot draagt er nu hoge hakken in dit weer?"

XL-rokken
Jij denkt: "Hoe stylish ben ik?"
Iedereen in jouw buurt denkt. "Zo vies. Kijk, haar rok sleept nu over die plek waar net een hond heeft geplast. En als ik er op trap, dan heb ik het nog gedaan zeker?"

Shortjes die je bips tonen
Jij denkt: "Ik ben sexy en ik weet het. Ik kan dit aan, dus draag ik dit."
Iedereen in jouw buurt denkt: " Wat? Hallo? Iedereen ziet je kont! Bedek jezelf toch meisje!"  

Een dunne legging als broek
Jij denkt: "Zacht, slank en helemaal in de mode. Nice!"
Iedereen in jouw buurt denkt: "Doe een broek aan. Dat is geen broek! Ik zie je onderbroek! Doe nu toch een broek aan! (br.hln)




� Reageer (0)
12-01-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nederlandse modeontwerper Frans Molenaar overleden

Nederlandse modeontwerper Frans Molenaar overleden


http://static1.hln.be/static/photo/2015/11/3/10/20150112024931/media_xll_7403095.jpg


Couturier Frans Molenaar (74) is vrijdag overleden. De modeontwerper viel vorige maand van de trap en overleed vrijdag aan de gevolgen daarvan. Dat bevestigt zijn persoonlijke assistent Mirjam Bax.

Molenaar brak bij de val in zijn huis in Amsterdam, vlak voor de kerstdagen, een paar ribben en een middenvoetsbeentje. Daarop werd hij opgenomen in het ziekenhuis. In het VU-ziekenhuis verslechterde zijn gezondheidstoestand. "Hij was er ernstiger aan toe dan we met de buitenwereld hebben gecommuniceerd", verklaart Bax in De Telegraaf. "Details wil ik niet geven, dat heb ik zo met de familie afgesproken. Maar Frans is overleden aan de gevolgen van die val. Dat is ook wat het ziekenhuis ons heeft verteld."

Honderdste collectie

Molenaar zou in mei van dit jaar 75 jaar zijn geworden. Een paar maanden daarvoor zou hij zijn honderdste collectie presenteren. Hij was daar ook al mee bezig. De eerste dagen in het ziekenhuis geloofde hij er nog heilig in dat het door kon gaan.

Molenaar was een van de bekendste Nederlandse modeontwerpers. In 2003 ontving hij de Max Heijmans-ring, een oeuvreprijs die eens in de twee jaar wordt toegekend. Ook werd hij in 1995 onderscheiden als ridder in de orde van Oranje-Nassau.

Een creatieve duizendpoot werd hij genoemd. De couturier ontwierp glaswerk, fietsen, brillen, auto's, een verflijn en urnen. Delen van zijn mode- en glascollecties zijn tentoongesteld in diverse musea. Alles in moderne, strakke, simpele lijnen. "Eenvoud en tijdloosheid. De kunst van het weglaten, dat is mijn uitgangspunt en mijn visie", zei hij daar zelf over (br.hln)




� Reageer (0)
30-12-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De magische plekjes voor het aanbrengen van parfum

De magische plekjes voor het aanbrengen van parfum


http://static2.hln.be/static/photo/2014/16/3/11/20141230112901/media_xll_7375436.jpg


Elke vrouw houdt van parfum en heel wat dames hebben dan ook verschillende flesjes in hun badkamerkastje staan. Eenmaal je een geur hebt gevonden die echt op je lijf is geschreven, blijf je hetzelfde reukwater trouw kopen. Om optimaal van je favoriete parfum te kunnen genieten, bestaan er bovendien enkele magische lichaamsplekjes die de geur versterken. Ontdek ze hier.

Parfum breng je het best aan op de warmste plekjes van je lichaam. De warmte zorgt er onder meer voor dat de geur als het ware verdampt waardoor jij en je omgeving het sneller zullen ruiken. De plekjes die het warmst aanvoelen, zijn de plaatsen waar je hartslag voelbaar is.

Zo breng je best een vleugje aan op je polsen en in je hals. Toch zijn er nog enkele minder traditionele plekken waar de geur nog beter zijn recht komt. Draag je een rokje? Breng dan wat parfum aan in je knieholte en aan de binnenkant van je enkels. Wie een t-shirt draagt maakt een goede keuze door ook wat geur te sprayen aan binnenkant van de elleboog.

Heel wat dames sprayen vaak nog een extra vleugje geur op zichzelf voor ze de deur uitgaan. Toch is het oppassen geblazen wanneer je parfum aanbrengt op je kledij of haren. stoffen kunnen namelijk verschillend reageren op de geur en ook je lokken kunnen de geur veranderen.

Geef je huid ook altijd ruim de tijd om de parfum te absorberen. Wanneer je je kleren meteen aantrekt nadat je de geur hebt aangebracht, zal de stof het vocht absorberen.

In de winter mag je bovendien wat minder zuinig zijn wanneer je je lichaam besprenkelt. De koude temperaturen zorgen ervoor dat de geur minder snel zal verdampen waardoor je parfum minder sterk ruikt. Wel kan je kiezen voor intense wintergeur. Pas deze wel weer aan wanneer de zomer aanbreekt. (br.hln)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!