Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co
Kom jij ook nooit met lege
handen thuis na een shoppingtripje bij modeketens als H&M en Zara?
Dat ligt niet aan jou, maar aan de 'schattenjacht' strategie die de
ketens toepassen zegt Business Insider.
Bij luxe modehuizen weet je
exact wanneer pakweg de herfst collectie in de winkels ligt en tot
wanneer. Behoor je tot de happy few die zich in dat soort winkels
kleding kan veroorloven, dan hoef je ook niet per se wekelijks terug te
gaan. De collecties blijven toch een tijdje hetzelfde. Dat is echter
niet zo bij de goedkope winkelketens.
Zara en
consoorten hebben dagelijks leveringen met nieuwe items. Als een item op
de catwalk verschijnt tijdens de modeweken, kunnen ze dat twee weken
later al in de winkelrekken krijgen. Ter vergelijking: dat kan bij grote
modehuizen tot een halfjaar duren. Door die continue vernieuwing van
het aanbod, willen mensen zoveel mogelijk terugkeren om zo niets te
missen.
"Mensen hebben het gevoel dat als ze
iets zien bij Zara en co, ze het meteen moeten kopen omdat het anders
niet meer verkrijgbaar is de volgende keer dat ze daar zijn," legt
Business Insider uit.
Daarom kun je dus niet
weerstaan aan nog maar eens een nieuw T-shirtje of jeans bij je
favoriete budgetketens - interessant. (br.hln)
|