De paspoppen van H&M krijgen realistischere maten
H&M gebruikt steeds vaker
paspoppen met brede(re) heupen, borsten en billen. De Zweedse modeketen
wil hiermee diverse lichaamstypes beter weerspiegelen en de kleding
optimaal tonen aan hun klanten. H&M begon er vorig jaar al mee en
verspreidt de paspoppen geleidelijk aan over de winkels wereldwijd.
Er zijn weinig vrouwen met het
lichaam van een topmodel, dus zo gek is het niet dat winkels steeds
vaker willen dat de paspoppen beter aansluiten bij de vormen van een
realistische vrouw. En dat merken ook de verkopers van paspoppen. Ik
zie maatje 34 nog niet verdwijnen, maar we verkopen iets grotere maten
wel vaker, vertelt Griet Kindt, CEO van Best Mannequins aan VTM NIEUWS.
Volslanke paspoppen - met maatje 42-44 - verkopen ze ook, maar daar is
de markt nog niet klaar voor. We zien dat de verkoop ervan lichtjes
stijgt, maar verder is het nog niet aan de orde. H&M
zet nu alvast de goede toon, maar de Zweedse keten is niet de enige die
meer paspoppen gebruikt met realistische maten. C&A gebruikt al een
tijdje, naast de poppen met een sample maat, ook vollere mannequins
met maat 42-44. Twee jaar geleden kondigde de Britse keten Topshop aan
geen magere paspoppen meer bij te bestellen, nadat ze heel wat kritiek
ontvangen hadden op de graatmagere poppen in hun winkels. (br.hln)
|