Topmodellen voelen crisis
De meeste meisjes dromen van een
carrière in de modellenwereld. De glitter en glamour, maar ook de
immense sommen geld, doen dromen. Toch voelen de huidige schoonheden de
economische crisis in hun portemonnee. Vaak moeten modellen in Milaan,
Parijs en New York voor de helft van de prijs paraderen.
Modehuizen De
grote modehuizen krijgen het moeilijk. Hun winsten en
marketingbudgetten krimpen in. Tijdens de modeweken van Parijs en
Milaan, schakelden ontwerpers minder modellen in dan vorig jaar.
Terwijl modellen vroeger 3.000 pond per dag neerstreken, krijgen ze nu
nog maar 1.500 pond.
Commerciële modellen Meer
agentschappen doen beroep op 'commerciële modellen'. Deze worden eerder
gebruikt voor catalogusfoto's. Duurdere beeldmodellen verschijnen op
catwalks en covers. Ook kiezen agenten eerder voor vertrouwde
gezichten. Een doorbraak voor nieuwelingen is een pak moeilijker. (br.hln)
|