Vooral singles dragen sexy lingerie
Wie single is of een prille relatie heeft, verkiest sexy
lingerie. Vrouwen met een langere relatie opteren eerder voor
makkelijker ondergoed. Nieuw onderzoek aan de Universiteit van Gent
heeft deze veronderstellingen voor het eerst bewezen.
Julie Daems, master in de Communicatiewetenschappen, wilde achterhalen
waarom vrouwen lingerie kopen? Dragen ze lingerie voor een bepaalde
reden? Speelt verleiden een grote rol of geeft mooie lingerie een
machtsgevoel? Deze en meer vragen werden aan meer dan 500 dames gesteld.
Belang lingerie Vrouwen vinden lingerie
belangrijk, zo blijkt uit de resultaten. 7 op 10 vrouwen geven jaarlijks
tussen 50 en 250 euro uit aan ondergoed. Opvallend is dat vooral
singles of vrouwen met een nieuwe relatie, investeren in sexy lingerie.
Omgekeerd geldt ook: wie al langer met een man samen is, neemt
makkelijker ondergoed, genre Sloggi of sportbeha, uit de kast.
Verleiden De
cijfers wekken weinig verbazing, maar toch werd de stelling voor het
eerst in een onderzoek aangetoond. "De evolutionaire psychologie speelt
een enorme rol", weet Julie Daems. "Sexy lingerie is een middel om de
partner te verleiden, dat beseffen jonge vrouwen. Wie al een relatie
heeft, moet minder verleiden. Zij opteren eerder voor comfortabel
ondergoed".
Kleuren Singles die zich
geroepen voelen om snel naar de lingeriewinkel te lopen, kiezen beter
niet eender welk hebbedingetje. Vooral zwart en rood zijn meest
verleidelijke kleuren. Helemaal taboe is huidskleurige lingerie.
|