Shoppen als een prof
Shoppen mag dan al een gegeerde vrouwenactiviteit zijn, toch
slagen we er zeer regelmatig in met een miskoop huiswaarts te keren.
Wil je kleding die je stijl, persoonlijkheid en lichaamsvorm
benadrukken, hou dan rekening met volgende tips.
1. Maak je kleerkast leeg Voor je naar de winkels
trekt, neem de tijd om je kleerkast eens deftig op te ruimen. Al wat een
jaar ongedragen in de kast hangt, van geen ontwerper of tijdloos is,
breng je naar de kringloopwinkel of geef je aan het goede doel. 2. Ken je garderobe Verandering
van spijs doet eten. Laat soortgelijke kledingstukken uit je kast in de
winkel hangen. Waarom zou je vijf vrijwel identieke T-shirts aankopen
en niet eens een andere stijl proberen? 3. Maak een lijst Kenners
suggeren dat je een lijst in de kleerkast hangt. Elke keer je een
bepaald item wenst, pen je dat neer op het lijstje. Het kattebelletje
neem je mee op de volgende shoppingbeurt. 4. Ken je budget Je
shoppingnodes horen in balans te blijven met je bankrekening. Mix
goedkopere spullen met een aantal dure stukken. Er mooi uitzien mag
zonder bankroet te worden. 5. Neem de tijd Ga niet shoppen tijdens je middagpauze, dit vergroot de druk. Succesvol shoppen vraagt tijd. 6. Ga alleen Wil je stevig shoppen, trek er alleen op uit. De smaak van anderen kunnen je beïnvloeden. 7. Mix and match De
kunst bestaat erin verschillende items te kopen die achteraf te mixen
en matchen zijn. Tracht tientallen combinaties uit, dit geeft de indruk
dat je elke dag een nieuwe outfit aan hebt. 8. Wees geduldig Kom
niet in de verleiding om meteen aan te kopen. Heb geduld, neem eerst
een kijkje in de winkel. Zo weet je ook wat alles kost en ben je een
volwassen, meer verantwoorde shopper. 9. Plannen is het halve werk Als je bekend bent in de stad waar je gaat winkelen, plan dan van tevoren je shoproute. Dit voorkomt onnodig tijdverlies. 10. Watch your wallet Let
goed op je portemonnee. Een vroegtijdige staking van je bezigheden door
toedoen van zakkenrollers is natuurlijk een regelrechte ramp. (br.nina)
|