Mannen shoppen meer online dan vrouwen
Tegenwoordig kunnen we met één muisklik al onze aankopen doen op het
internet. Ideaal voor de shopverslaafde vrouw dus. Maar wat blijkt? Het
zijn vooral mannen die aan online shopping doen.
Uit een rondvraag bij 10.000 Britse mensen bleek dat mannen twee keer
per maand shoppen op het internet, terwijl de gemiddelde vrouw dat maar
één keer doet.
Waarschijnlijk proberen mannen op die manier de
verplichte tripjes naar een winkelstraat te vermijden. Ze verkiezen het
comfort van hun eigen huis, waar ze niet geconfronteerd worden met
opdringerige verkoopsters.
Tegenwoordig gebeurt 40 procent van
alle aankopen online. Veel mensen laten zich nog afschrikken door de
verzendingskosten en de minder evidente teruggave van een product dat
niet aan hun eisen voldoet. Voor zowel mannen als vrouwen is de prijs de
beslissende factor om iets al dan niet online te kopen.
Hoewel
de meeste aankopen zich nog steeds situeren in de elektronica- en
mediasector, kopen we ook steeds meer kleren online. Het gaat om zo'n
15 procent van de totale transacties.
|