Vrouw ontevreden over eigen foto's
Vier op de tien Belgische vrouwen in ronduit ontevreden met hoe ze
eruit ziet op foto. Dat bleek uit een rondvraag van Dove. Het
cosmeticamerk trok de straat op en vroeg het aan voorbijgangers. "Als
je een foto van jezelf ziet, wat denk je dan?" 'Dat anderen mensen er
beter uitzien', 'dat ik niet fotogeniek ben' of 'dat ik meestal niet
tevreden ben', luidde het antwoord.
De
ondervraagde dames hadden het meest op te merken over hun haar en hun
gezicht. Ook te dikke buiken en billen en de 'foute hoek' werden
aangestipt.
Mama was mooi Nochtans vinden
deze vrouwen dat hun moeder er op hen leeftijd 'heel mooi' uitzag.
'Heel naturel', 'ze had zo'n mooie lach', ze was jong, spontaan, had
een gave huid. De mama was op hun leeftijd kortom knapper dan zijzelf.
Over tien jaar is alles okee Tot
slot vroeg Dove de vrouwen of ze zich over tien of twintig jaar wel
knap zouden vinden. Ja dus. Eén vrouw merkte intelligent op: "Vrouwen
hebben de neiging te focussen op fouten die voor andere mensen
onopgemerkt blijven."
Campagne Aan die
vaststellingen koppelde Dove een speciale 'Go Fresh'-campagne. Met een
website, waarop filmpjes te bekijken vallen, je jezelf kan voornemen
opnieuw te starten en daar andere vrouwen bij te betrekken, en een
wedstrijd waarbij een jaar gratis Dove-producten kunnen gewonnen worden.
Aan
dit alles koppelt Dove ook het nieuwe Gp Fresh-gamma. Een gamma zepen
en deodorants, die je elke dag een frisse start geven. Cool, met munt
en lelie; Fresh touch met komkommer en groene thee of energise, met
pompelmoes en Indische verbena.
|